abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34796603
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat? Door een Deens vlaggetje te laten zien? Dus zelfs een Deense vlag is nu al beledigend voor moslims?

Het moet toch niet veel gekker worden, zeg. Het waren notabene de moslims die de Deense vlag kozen als datgene waar ze hun woede op konden bekoelen, niet andersom.

Ik zie het als een duidelijke uitspraak dat je TEGEN de inperking bent van de Vrijheid van Meningsuiting op basis van religieuze dogma's.
In nederland wordt de Nederlandse vlag al als kwetsend ervaren door onze Marokkaanse vrinden, dus hier zou ik ook niet van op kijken.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 6 februari 2006 @ 15:53:17 #252
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34796604
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:25 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik vind anders dat ik toch wel bij de gevorderden hoor
Als ik nu eens een leuk fotoalbumpje maak, mag die dan ook in de OP
, ik ga de discussie ombuigen naar een [NWS] topic.
De discussie raakt een beetje uitgemolken als het gaat om stokpaardjes.
Get real...... Pim F. had geloof ik slechts 18 delen.... en een spotprentje heeft meer impact
  maandag 6 februari 2006 @ 15:54:02 #253
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34796632
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat? Door een Deens vlaggetje te laten zien? Dus zelfs een Deense vlag is nu al beledigend voor moslims?
Weet ik veel, wat hebben moslims er mee te maken. ik ben geen moslim hoor .
quote:
Het moet toch niet veel gekker worden, zeg. Het waren notabene de moslims die de Deense vlag kozen als datgene waar ze hun woede op konden bekoelen, niet andersom.
Dus?
quote:
Ik zie het als een duidelijke uitspraak dat je TEGEN de inperking bent van de Vrijheid van Meningsuiting op basis van religieuze dogma's.
.

[/quote]
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 6 februari 2006 @ 15:54:02 #254
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34796633
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:50 schreef popolon het volgende:
En de eerste dode is ook al gevallen, 't wordt steeds leuker.
Meerdere doden. Somalie, Afghanistan, Libanon, Turkije.
pi_34796641
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Get real...... Pim F. had geloof ik slechts 18 delen.... en een spotprentje heeft meer impact
probeer maar eens een cartoon om te leggen
pi_34796645
quote:

[..]

Dit spotprentje kan heel wat meer voeten in aarde hebben dan een politicus, je bent toch niet zo dom he Drugshond...
Yeah baby Yeah!
pi_34796650
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Beide domme opmerkingen....

Het gaat erover dat in het Westen satire heel normaal is en dit keer toevallig Mohammed aan de beurt was.
Men vond dat tegen het zere been in (zeg maar) het gehele Midden-Oosten, met de achterliggende gedachte: etgeen wat zo heilig is mag je niet bespotten.
Die commentaren lezen wij in kranten die volstaan met anti_joodse cartoons...

Je snapt het punt dus niet Bean.
Die antisemitische cartoons waren er al eerder hoor, die van de post waar ik op reageerde. Ik reageer gewoon op Gia die zegt: "Als zij mensen kwetsen, dan doen wij het ook." De AEL gedachte.
pi_34796672
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:51 schreef Mikrosoft het volgende:
Wat zouden zelfmoordterroristen erger vinden. De tekening van een bom op Mohammed's hoofd of overtreding van het verbod in de islam op het afbeelden van Mohammed? Ik denk het laatste want ik kan me niet voorstellen dat ze over de bom vallen als zelfmoordterrorist die naar het paradijs wil. Toch?
Het is maar hoe je die prent interpreteert natuurlijk. Maar voor zelfmoordterroristen zou idd dat laatste zijn ja, denk ik .
pi_34796695
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:40 schreef Posdnous het volgende:
Gewoon fokken tegen moslims bedoel je.
Mooi medium is het internet hè, je kan zomaar Fok!ken met moslims maar ook met niet moslims zonder je tanden kwijt te raken.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:55:49 #260
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_34796698
Tja als Mohammed de Islam met de zwaard bracht, valt de appel niet ver van de boom. Alleen willen velen dit niet zien. Mede daarom zijn de meeste cartoons ook nog een waar, hoe triest ook.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:56:02 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_34796701
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Meerdere doden. Somalie, Afghanistan, Libanon, Turkije.
Ja, doelde op die priester.

't Wordt een beetje eng vind ik, al die extremistische reacties over de hele wereld.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_34796724
quote:
Salaam Aleikum broeders. Het is weer tijd voor nieuwe instructies. De moeder aller cartoonoorlogen heeft namelijk z’n eerste slachtoffer geëist. Zo blijkt de priester, die gisteren stopte met roken, te zijn omgelegd door broeder Hakbar. Dat meldt de doorgaans zeer goed geïnformeerde krant La Repubblica. Goed nieuws dus, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Namens de Khalid-Ibn-Walid-brigade volgt daarom een boodschap voor de afdeling Barmhartige Scooters: vooruit met die geyt, wij herhalen: vooruit met die geyt…
geenstijl.nl

pi_34796727
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

Die antisemitische cartoons waren er al eerder hoor, die van de post waar ik op reageerde. Ik reageer gewoon op Gia die zegt: "Als zij mensen kwetsen, dan doen wij het ook." De AEL gedachte.
Kwetsen als represaille is gewoon dom idd
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 februari 2006 @ 15:57:40 #264
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_34796759
quote:

[..]

d

Wereldwijd gezien wel ja.
silence can say more than thousand words
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2006 @ 16:01:26 #265
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34796896
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik begrijp hem wel.

De HolocaustTM is net zo heilig als de Koran. Het taboe om te twijfelen aan de cijfers of het twijfelen aan de geschriften van de profeet, het is maar net waar je woont en opgegroeid bent. Stellen dat de holocaust deels op propaganda berust is net zo verboden als het afbeelden van Mohammed.

Kortom, het is beide religie.
pi_34796908
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:44 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De oorspronkelijke cartoons waren onrespectvol naar de Islam toe en zeer incorrect in hun generalisaties naar een vreedzame religie en haar aanhangers.
Blijkbaar zijn de basisbegrippen van de Westerse beschaving nog niet helemaal geabsorbeerd door de aanhangers der vreedzame religie. Zoals de Deense overheid niet verantwoordelijk is voor de Deense kranten, zo is een cartoon zelden of nooit beleefd. Daar is het een cartoon voor.
pi_34796929
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:55 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Het is maar hoe je die prent interpreteert natuurlijk. Maar voor zelfmoordterroristen zou idd dat laatste zijn ja, denk ik .
Een zelfmoordterrorist kan überhaupt nooit over die prentjes vallen, aangezien hij dood is. Voor zijn aanslag is hij nl. nog geen zelfmoordterrorist.
flauw flauw
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34796937
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Weet ik veel, wat hebben moslims er mee te maken. ik ben geen moslim hoor .
[..]
Je zegt het toch zelf? Dat die Deense vlaggetjes er staan om moslims te fokken?

Ik herhaal mijn vraag dus: leg mij dan maar eens uit wat er zo beledigend is aan een Deense vlag? Graag zonder er om heen te draaien.
pi_34796945
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, doelde op die priester.

't Wordt een beetje eng vind ik, al die extremistische reacties over de hele wereld.
stel je voor dat je later aan je kleinkinderen moet vertellen hoe de oorlog tussen islam en het vrije westen is begonnen. "Door een tekening"
pi_34796964
quote:
BEIROET (ANP/AFP) – De Libanese veiligheidsdiensten hebben zondag en maandag meer dan driehonderd mensen aangehouden wegens betrokkenheid bij de rellen over de Deense spotprenten van de profeet Mohammed. Tijdens die rellen kwam zondag één persoon om het leven en brandde de Deense ambassade uit.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de politie 174 mensen gearresteerd, onder wie veel Syriërs, Palestijnen en statenlozen bedoeïnen. Het leger hield 160 verdachten aan.

Libanon denkt dat ’buitenlandse provocateurs’ (lees: Syriërs) de ongeregeldheden zondag veroorzaakten.
De Libanese minister van Binnenlandse Zaken Hassan Sabeh kondigde zondagavond zijn vertrek aan wegens de bestorming van de diplomatieke missie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34797018
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik begrijp hem wel.

De HolocaustTM is net zo heilig als de Koran. Het taboe om te twijfelen aan de cijfers of het twijfelen aan de geschriften van de profeet, het is maar net waar je woont en opgegroeid bent. Stellen dat de holocaust deels op propaganda berust is net zo verboden als het afbeelden van Mohammed.

ik blijf maar die warme gebakken lucht horen over hoe de holocaust een verzinsel is, maar elke vraag om bewijs, of zelfs maar een aanwijzing hiervoor, wordt gevolgd door oorverdovende stilte.......
pi_34797021
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:01 schreef NorthernStar het volgende:
De Holocaust[sup]TM[/sub] is net zo heilig als de Koran. Het taboe om te twijfelen aan de cijfers
Welk taboe?
quote:
of het twijfelen aan de geschriften van de profeet, het is maar net waar je woont en opgegroeid bent.
Je vergelijkt dus een zeer goed te staven gebeurtenis met de prive-openbaringen van iemand uit het pre-industriele tijdperk, die bovendien door anderen zijn geordend? Daar is een zeer groot verschil tussen, anders.
quote:
Stellen dat de holocaust deels op propaganda berust is net zo verboden als het afbeelden van Mohammed.
Waar staat het eerste verbod na te lezen?
quote:
Kortom, het is gewoon begripsvervuiling.

En nee, ik verwacht geen antwoord en ik ben je niet gevolgd. .
pi_34797051
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

stel je voor dat je later aan je kleinkinderen moet vertellen hoe de oorlog tussen islam en het vrije westen is begonnen. "Door een tekening"
Of de Tweede Wereldoorlog: "We dachten dat die 6 miljoen joden de wereld wilden overheersen middels een complot".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 6 februari 2006 @ 16:05:38 #274
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34797055
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:57 schreef 61neorej het volgende:
Wereldwijd gezien wel ja.
Dus ... we moeten ons gek laten maken wat er in een ander land gebeurd.
Of wie is hier nu gek ?!
Ik zit een beetje in dubio met betrekking tot dit topic. Enerzijds is het goed dat deze discussie loopt om nog iets van elkaar te leren... anderzijds is het wel erg overtrokken als het gaat om wereldwijde verontwaardiging op basis van wat suggestieve tekeningen.
pi_34797064
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:02 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Een zelfmoordterrorist kan überhaupt nooit over die prentjes vallen, aangezien hij dood is. Voor zijn aanslag is hij nl. nog geen zelfmoordterrorist.
flauw flauw
idd.

Er bestaan geen levende zelfmoordterroristen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')