abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34803466
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:04 schreef stukovich het volgende:

[..]

Guest, Iran laat liever alle centrales exploderen dan dat ze overlopen worden door Amerika. En die fall-out komt met de wind over Europa geblazen.
Iran komt niet in het bezit van kerntechnologie om wapens te maken, let op mijn woorden.
quote:
Trouwens beredeneer je best wel onlogisch, ondoordacht. Maar dat terzijde
Nee, de reactie van de Iraniers en van andere moslim-extremisten is doordacht en logisch...
pi_34803470
quote:
Op maandag 6 februari 2006 01:26 schreef Triggershot het volgende:
quote:
Terroristen plegen geen aanslagen in de naam van Allah, ze menen het te rechtvaardigen in de naam van Allah. Is een groot verschil tussen. Er is geen sprake van Godslastering tussen want hun denken dat hun intentie zuiver is, dat het valt onder "Jihad". De bloederige demonstraties worden door de zelfde extremisten uitgevoerd, betreffende spotprentjes zijn ook geen Godslastering. het is beledigigen van een profeet, Mohammed is niet goddelijk.

Godslastering is misschien een verkeerd woord maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat ze het doen uit de naam van Allah of het menen te rechtvaardigen in naam van Allah maakt voor mij ook geen verschil.
Mijn punt is, als iemand zo met jouw religie om gaat en je bent het daar niet mee eens laat het dan op welke manier horen. Laat je broeders weten dat je het niet met ze eens bent. Want zij plegen aanslagen in naam van jouw religie. Jouw religie heeft een slechte naam gekregen door een stel zwakzinnigen. Doordat jouw religie nu zo een slechte naam heeft, zijn er spotprents gemaakt.

Maar ipv dat je de bron aanpakt pak je het gevolg aan. Ga tegen de terroristen in, en niet tegen mensen in die niets anders kennen als vrijheid. Een vrijheid waar in je soms wel eens iemand beledigt wel eens iemand op zijn zieltje trapt.
Als je, je hier door op je zieltje voelt getrapt moet je, je wang toe keren er om lachen. Die persoon aanklagen van mij part. We leven hier in het westen, in een rechtstaat. Ben je het niet eens met die prents dien morgen een klacht in. Zo werkt het in de westerse maatschappij.
[/quote]
quote:
Ik heb een aantal malen gekeken ja. Er zijn punten waarom ik kon lachen en punten waarvan ik vond dat ze te ver gingen. Mensen aan het lachen maken hoeft niet ten koste van andermans gevoelen te gaan lijkt me. Men wist dat ze heel wat mensen zouden kwetsten en nog deden ze het met oprecht. Er zijn genoeg manieren om (niet) moslims tegelijk aan het lachen te maken zonder Mohammed/Jezus er bij te betrekken.
Lachen gaat vaak ten koste van een ander. We zijn niet allemaal van suiker gemaakt.
Om iemand lachen is iets anders als iemand de grond intrappen. Maar er werd hier niemand de grond ingetrapt. Het was een grap of je het er nou mee eens bent of niet het was een grap.
Ik ben het met zoveel dingen niet eens, maar gelukkig hoef ik niet iemand aan te vallen als hij dat bij mij doet.(verbaal).

quote:
Heeft niets met geloof te maken, Mohammed mag niet afgebeeld worden van de islam, iemand die de Islam respecteert houdt zich daar aan. Als het echt echt moet, dan mag je Mohammed nog geen gezicht geven. Hou je je er niet aan, tsjaah dan heb je geen respect.
tsjaah dan heb je geen respect is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg waarom het niet mocht niet wat het gevolg is van als je het wel doet.

Dit vroeg ik gister dus.

en nu koffie lees me dadelijk wel weer in
ijs_beer fan!
pi_34803531
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran?
O.a. ja. Verbreken van de handelsbetrekkingen met Denemarken is een signaal van Iran om wat aan hun stoute onderdanen te doen. Je denkt toch niet dat Iran de handelsbetrekkingen zou verbreken als de Deense regering de journalisten had geëxecuteerd?
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_34803604
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Ik ben er toch wel van overtuigd dat als dergelijke demonstraties wel plaatsvonden, we ze zeker in het nieuws voorbij zouden zien komen.
[..]

Inderdaad; maar de moslim extremisten proberen nu te bewerkstelligen dat dat ook in Europa zo zal worden. Wat we dus als westerse wereld met alle mogelijke middelen moeten voorkomen.
Wat extremisten proberen is een heilige oorlog te ontketenen door zoveel mogelijk moslims op te zetten tegen de niet gelovigen. Dat lijkt me volkomen duidelijk en niet zo moeilijk te begrijpen als je weet waar dit soort fundamentalisten voor staan. Dat verhaal vind ik dan ook totaal niet interressant.

Wat belangrijk is is hoe je deze "heilige oorlog" kan voorkomen. En als ik dit soort topics lees lees ik veel verontwaardiging overal over. Veel verwijten, veel afkeuring maar nooit concrete oplossingen. Als ik zie hoe de boel nu aan het escaleren is heb ik ook niet meer de illusie dat er ooit een oplossing komt.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:12:31 #205
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34803662
Wat zou er moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat de moslims in het MO niet meer jaloers zijn op het westen?
  maandag 6 februari 2006 @ 19:13:09 #206
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34803686
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:12 schreef Blood_Money het volgende:
Wat zou er moeten gebeuren om ervoor te zorgen dat de moslims in het MO niet meer jaloers zijn op het westen?
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_34803688
Ik zie deze "acties" als een bevestiging van verschillende kenmerken van de combinatie foute regimes en de verstrengeling van politiek en religie. Religie gebruiken om je politieke positie te versterken (of dat denken te doen, hierbij denk ik aan zowel Hamas als Iran). Verder wordt hier ook van gebruikgemaakt om de interne onvrede in eigen land een uitlaatklep te geven.

Het is sowieso opvallend hoe haatdragend men is ten opzichte van iedereen die meer succes heeft dan zij. In plaats van iets te doen aan de wantoestanden in eigen land, zoals de corrupte religieuze figuren in Iran of de corruptie in de Palestijnse gebieden, is het altijd lekker makkelijk om de enge boze buitenwereld de schuld te geven.

Het mag dan misschien een klein gedeelte van de aldaar levende moslims zijn die zich aan geweld te buiten gaat, maar het wordt toegestaan en aangemoedigd. Ik heb dan ook geen enkel respect voor de regimes aldaar. Wat mij betreft wordt er vanaf nu veel geld geinvesteerd om ons onafhankelijk te maken van die paupers om ze daarna te laten vervallen tot wat ze werkelijk zijn; derde wereld landen.
pi_34803699
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:01 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. En daarnaast vind ik het niet zo relevant. Er zijn genoeg moslims die helemaal niks hebben met dit soort extremisten zeker in landen als Iran, Irak of Turkije. Of dacht je dat ze in Istanbul of Teheran allemaal vrijwillig in een Burka gaan lopen of zo? Het is alleen op het moment vrij moeilijk om in het midden oosten je bek open te trekken over de Islam en extremisme.
Turkije een extremistisch land Hoe dan ook de Burqa komt enkelt voor in Afghanistan en Pakistan en zeker niet in Istanbul. Effe een verduidelijking met wat prentjes over alle soorten hoofddoeken http://news.bbc.co.uk/1/s(...)lim_veils/html/1.stm

Dit is trouwens de enige echt Burqa

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_34803769
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:06[/url] schreef NanKing het volgende:
Godslastering is misschien een verkeerd woord maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat ze het doen uit de naam van Allah of het menen te rechtvaardigen in naam van Allah maakt voor mij ook geen verschil. Mijn punt is, als iemand zo met jouw religie om gaat en je bent het daar niet mee eens laat het dan op welke manier horen. Laat je broeders weten dat je het niet met ze eens bent. Want zij plegen aanslagen in naam van jouw religie. Jouw religie heeft een slechte naam gekregen door een stel zwakzinnigen. Doordat jouw religie nu zo een slechte naam heeft, zijn er spotprents gemaakt.
Ben het helemaal niet met je eens, er worden ook spotprents gemaakt over Jezus, en voor zover ik het weet zijn er geen Christenen die in de naam van God aanslagen plegen op grote schaal. Ik snap niet waarom ik uberhaupt zou moeten reageren of me verantwoordelijk zou moeten voelen voor de daden van extremisten. Men kan wel beweren dat ze het in de naam van Islam, Allah en Mohammed doen maar mensen die de Islam en in de koran verdiepen en een beetje fatsoenlijk kennen weten dat er helemaal niet tot geweld wordt geroepen. Agressie is alleen voor de agressor.

Elke moslim heeft hier wel een aantal x een betoog over gehouden, maar ja na een paar x zie je gewoon dat het niet opschiet. Ik voel me niet verantwoordelijk en zal het ook nie opnemen.
quote:
Maar ipv dat je de bron aanpakt pak je het gevolg aan. Ga tegen de terroristen in, en niet tegen mensen in die niets anders kennen als vrijheid. Een vrijheid waar in je soms wel eens iemand beledigt wel eens iemand op zijn zieltje trapt.
Als je, je hier door op je zieltje voelt getrapt moet je, je wang toe keren er om lachen. Die persoon aanklagen van mij part. We leven hier in het westen, in een rechtstaat. Ben je het niet eens met die prents dien morgen een klacht in. Zo werkt het in de westerse maatschappij.
Heb jij mij anders zien handelen dan, extremisten steunen of in welk ander vorm dan ook een daad ondernemen dat niet samen gaat met de weterste recht?
quote:
Lachen gaat vaak ten koste van een ander. We zijn niet allemaal van suiker gemaakt.
Om iemand lachen is iets anders als iemand de grond intrappen. Maar er werd hier niemand de grond ingetrapt. Het was een grap of je het er nou mee eens bent of niet het was een grap.
Ik ben het met zoveel dingen niet eens, maar gelukkig hoef ik niet iemand aan te vallen als hij dat bij mij doet.(verbaal).
Je kunt best over moslims grappen maken, of over moslimlanden maar hoeft niet perse over een heiligheid in de islam. De meest belangrijke mens voor de moslims en vooral niet als je weet dat er mensen voor hem zullen sterven als ze al menen in zijn naam aanslagen te plegen. Hele geval rondom Rushdie leerde ons dat er niet simpel wordt gereageerd.

pi_34803855
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:08 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

O.a. ja. Verbreken van de handelsbetrekkingen met Denemarken is een signaal van Iran om wat aan hun stoute onderdanen te doen. Je denkt toch niet dat Iran de handelsbetrekkingen zou verbreken als de Deense regering de journalisten had geëxecuteerd?
Ik ben sowieso niet van Irak te spreken, maar Denemarken (regering) heeft zich voor zover ik het weet zich niet gedistanieerd..?
pi_34803863
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:12 schreef Blood_Money het volgende:
Om te beginnen eens wat foute regimes aan te pakken die al deccenia lang hun eigen bevolking in de stront laten zakken. Maar ja de olie he....
  maandag 6 februari 2006 @ 19:18:55 #212
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34803896
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:13 schreef stukovich het volgende:

[..]

Denial, denial...
pi_34803939
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben het helemaal niet met je eens, er worden ook spotprents gemaakt over Jezus, en voor zover ik het weet zijn er geen Christenen die in de naam van God aanslagen plegen op grote schaal. Ik snap niet waarom ik uberhaupt zou moeten reageren of me verantwoordelijk zou moeten voelen voor de daden van extremisten. Men kan wel beweren dat ze het in de naam van Islam, Allah en Mohammed doen maar mensen die de Islam en in de koran verdiepen en een beetje fatsoenlijk kennen weten dat er helemaal niet tot geweld wordt geroepen. Agressie is alleen voor de agressor.

Elke moslim heeft hier wel een aantal x een betoog over gehouden, maar ja na een paar x zie je gewoon dat het niet opschiet. Ik voel me niet verantwoordelijk en zal het ook nie opnemen.
Dus je laat godsdienstwaanzinnigen ongestraft je geloof kapen om onschuldigen uit te moorden? En je vindt het dan niet jouw verantwoordelijkheid om die idioten tot de orde te roepen? Terwijl ze jouw God en jouw Profeet er aan de haren bijslepen om hun daden te verklaren? Het spijt me, ik vind dat echt een zwaktebod.

Hoe zou jij het vinden als er uit naam van Nederland in een moslim land 1000 mensen zonder enige reden worden afgeslacht en vervolgens Nederland zou zeggen:"Wij straffen de daders niet, want wij zijn niet verantwoordelijk voor de daders van enkelingen". Zou je dan als Nederlander niet de straat op gaan om te eisen dat die moordenaars wel bestraft worden?
pi_34804027
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet van Irak te spreken, maar Denemarken (regering) heeft zich voor zover ik het weet zich niet gedistanieerd..?
De Deense regering begrijpt dat moslims gekwetst zijn maar Jyllands-Posten heeft geen Deense wet overtreden. Half distantiëren is niet genoeg voor moslims.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:25:20 #215
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804073
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:18 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Denial, denial...
Ik leef in het westen, sterker nog ik ben er geboren.

pi_34804239
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als er uit naam van Nederland in een moslim land 1000 mensen zonder enige reden worden afgeslacht en vervolgens Nederland zou zeggen:"Wij straffen de daders niet, want wij zijn niet verantwoordelijk voor de daders van enkelingen". Zou je dan als Nederlander niet de straat op gaan om te eisen dat die moordenaars wel bestraft worden?
Dan zou ik zeggen dat het een aktie is van een individu en niet van een hele natie. Je kan heel leuk roepen dat je in naam van Nederland iets doet maar daarom is het nog niet zo. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor wat een paar nederlandse idioten doen. Dat ben ik simpelweg ook niet.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:31:07 #217
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34804260
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:25 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik leef in het westen, sterker nog ik ben er geboren.

Nou, en...?
pi_34804296
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:23 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

De Deense regering begrijpt dat moslims gekwetst zijn maar Jyllands-Posten heeft geen Deense wet overtreden. Half distantiëren is niet genoeg voor moslims.
Alleen de doodstraf was toch voldoende voor de religion of peace? Althans dat heb ik nu al meerdere keren horen zeggen van een paar fanatici maar tegengeluiden hoor je ook niet uit het MO.
pi_34804333
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:30 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dan zou ik zeggen dat het een aktie is van een individu en niet van een hele natie. Je kan heel leuk roepen dat je in naam van Nederland iets doet maar daarom is het nog niet zo. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor wat een paar nederlandse idioten doen. Dat ben ik simpelweg ook niet.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was of je als Nederlander zou eisen dat de dader gestraft wordt. Lijkt me namelijk een hele logische reactie als dat niet zou gebeurden.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:33:20 #220
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34804347
Als ik zo het nieuws nu bekijk , kan ik echt alleen maar concluderen dat die moslims volslagen gek zijn.
Walgelijke lui
  maandag 6 februari 2006 @ 19:33:31 #221
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804358
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:32 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Alleen de doodstraf was toch voldoende voor de religion of peace? Althans dat heb ik nu al meerdere keren horen zeggen van een paar fanatici maar tegengeluiden hoor je ook niet uit het MO.
Als je met een vergrootglas naar die minder gematigden kijkt en met een Hubble-telescoop naar de fanatici zul je wel meer dingen niet zien.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:34:09 #222
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804383
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef N.icka het volgende:
Als ik zo het nieuws nu bekijk , kan ik echt alleen maar concluderen dat die moslims volslagen gek zijn.
Walgelijke lui
Dit is geen klaagbaak n*e*r*d
pi_34804417
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef stukovich het volgende:

[..]

Als je met een vergrootglas naar die minder gematigden kijkt en met een Hubble-telescoop naar de fanatici zul je wel meer dingen niet zien.
Vertekend beeld van de werkelijkheid.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:35:29 #224
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34804441
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:34 schreef stukovich het volgende:

[..]

Dit is geen klaagbaak n*e*r*d
Het was net op het nieuws , oproepen tot de doodstraf en moord en geweld
  maandag 6 februari 2006 @ 19:36:40 #225
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34804490
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:33 schreef stukovich het volgende:

[..]

Geen telescoop nodig. Het zijn er zó veel.
pi_34804549
Het is nu helemaal te gek voor woorden. Een moslim was net op tv die de doodstraf eist voor de spotprent tekenaar.

Word tijd dat er met al die radicale lui eens flink oorlog gevoerd gaat worden. Even onze westerse spierballen laten zien
  maandag 6 februari 2006 @ 19:38:46 #227
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804558
Blaat.... even over jullie historische kennis gesproken, Nederland is met Engeland in oorlog gegaan naar aanleiding van spotprenten. Maar dit even geheel terzijde
  maandag 6 februari 2006 @ 19:39:24 #228
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34804581
En je hoort bar weinig van de gematigden. Lijkt me dat je het niet zo leuk vindt als hordes fanatici je geloof zo belachelijk maken. Of maakt dat niet uit als men tegen de eeuwige agressor, het westen, ageert?
pi_34804609
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:38 schreef stukovich het volgende:
Blaat.... even over jullie historische kennis gesproken, Nederland is met Engeland in oorlog gegaan naar aanleiding van spotprenten. Maar dit even geheel terzijde
Goh wat weet jij er veel van....dit was 5 seconden geleden op het nieuws
pi_34804630
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was of je als Nederlander zou eisen dat de dader gestraft wordt. Lijkt me namelijk een hele logische reactie als dat niet zou gebeurden.
Nee.

Sterker nog de meeste Nederlanders zouden dat niet doen. Sterker nog als in Thailand een Nederlander ter door wordt veroordeeld roept iedereen hier moord en brand. Daar is ook een simpele verklaring voor. De Nederlander behoort tot onze groep. Mensen zijn groepsdieren zo werkt dat nou eenmaal. Dat zegt verder niks over hoe Nederlanders denken over drugsmokkel.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:41:06 #231
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804639
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:39 schreef Blood_Money het volgende:
En je hoort bar weinig van de gematigden. Lijkt me dat je het niet zo leuk vindt als hordes fanatici je geloof zo belachelijk maken. Of maakt dat niet uit als men tegen de eeuwige agressor, het westen, ageert?
Of ik nou tegen de muur praat of tegen jullie. Ik heb al talloze keren het geweld verworpen, maar je ziet dat we nu al in topic #16 zitten, en zo te horen hebben jullie nog genoeg silo's met vuiligheid over dus 'bring it on'
  maandag 6 februari 2006 @ 19:42:14 #232
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804677
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goh wat weet jij er veel van....dit was 5 seconden geleden op het nieuws
Ontkennen is zinloos.... ---> feit. Jij wilt feitelijk debatteren, breng dan ook het fatsoen op om er inhoudelijk op te reageren.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:42:39 #233
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34804691
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:41 schreef stukovich het volgende:

[..]

Of ik nou tegen de muur praat of tegen jullie. Ik heb al talloze keren het geweld verworpen, maar je ziet dat we nu al in topic #16 zitten, en zo te horen hebben jullie nog genoeg silo's met vuiligheid over dus 'bring it on'
Heheh. Sorry ik werd een beetje melig (wat betreft de formulering). Ik heb het trouwens ook niet over jou. Of spreek jij voor allen?
  maandag 6 februari 2006 @ 19:42:42 #234
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34804693
quote:

[..]

Ik denk dat er bedeolt wordt , in het openbaar , op het nieuws , in de krantem enz enz , niet een eenzame roeper op Fok
pi_34804700
quote:

[..]

Dit topic staat in "Nieuws". De reden dat dit topic nog steeds loopt is omdat dit onderwerp nog steeds nieuws is, kijk maar op tv, lees de krant of kijk op een nieuwssite.
pi_34804717
quote:
Het zijn vaak incidenten wanneer een oorlog begint. Meestal gaat er wel een maandenlang/jarenlang proces aan vooraf van polarisatie en demonisering van de tegenpartij. Vaak wordt dan ook nog god erbij gehaald.
pi_34804728
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:40 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nee.

Sterker nog de meeste Nederlanders zouden dat niet doen. Sterker nog als in Thailand een Nederlander ter door wordt veroordeeld roept iedereen hier moord en brand. Daar is ook een simpele verklaring voor. De Nederlander behoort tot onze groep. Mensen zijn groepsdieren zo werkt dat nou eenmaal. Dat zegt verder niks over hoe Nederlanders denken over drugsmokkel.
Als een Nederlander in een buitenland 1000 mensen vermoord en hij keert terug en wordt niet bestraft, op zo'n moment zal ik me schamen dat ik Nederlander ben en zeker eisen dat hij bestraft wordt. Lijkt me ook heel normaal.
pi_34804743
quote:
Ja bijna 400 jaar geleden. Wat zegt dit over een aantal moslims die hetzelfde doen?
pi_34804744
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het was net op het nieuws , oproepen tot de doodstraf en moord en geweld
Dat doen ze al jaren hoor...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34804767
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ontkennen is zinloos.... ---> feit. Jij wilt feitelijk debatteren, breng dan ook het fatsoen op om er inhoudelijk op te reageren.
Jij bracht het op een manier alsof onze historische kennis lager was dan de jouwe, ik citeer: "even over jullie historische kennis gesproken". Nou, ik durf te wedden dat jij 5 minuten geleden ook niet wist dat de spotprents één van de vele redenen was waarom NL oorlog had met Engeland. Dus ga niet zeuren over "onze historische kennis".
pi_34804779
Geert wilders geilt ook enorm op aandacht, gaat ie die malle tekeningen op zijn website plaatsen, wat voor fucking zin heeft dat in vredesnaam?? schiet je weer geen reet mee op!! wat een sneu figuur is dat zeg die Wilders, oproerstoker

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_34804842
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:45 schreef venomsnake het volgende:
Geert wilders geilt ook enorm op aandacht, gaat ie die malle tekeningen op zijn website plaatsen, wat voor fucking zin heeft dat in vredesnaam?? schiet je weer geen reet mee op!! wat een sneu figuur is dat zeg die Wilders, oproerstoker

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74
De (linkse) Volkskrant doet precies hetzelfde anders, net als vele andere kranten, tv-zenders en websites. Wat vind je daar van?
  maandag 6 februari 2006 @ 19:48:52 #243
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804890
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dit topic staat in "Nieuws". De reden dat dit topic nog steeds loopt is omdat dit onderwerp nog steeds nieuws is, kijk maar op tv, lees de krant of kijk op een nieuwssite.
Tja, we kunnen tot 100 doorgaan. Jullie argumenten/meningen zijn nu wel duidelijk:

- Moslims zijn barbaren
- Wij doen te weinig
- Wij zijn begonnen
- Wij zijn zandhazen
- Wij leven in zandbakken
- Wij zijn ongeschoold
- Wij zijn uit op totale mayhem
- Altijd weer het Midden-Oosten
- Wij weten niet wat vrijheid van meningsuiting is
- Wij doen dit al jaren
- Wij kunnen niet tegen humor
Wij wij wij wij wij
pi_34804955
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:45 schreef venomsnake het volgende:

Van mij mogen ze overal in heel NL in bushokjes posters ophangen van die tekeningen. Die moslims moeten maar eens leren ergens mee om te kunnen gaan.

Ik wacht tot het eerste bedrijf met een ludieke actie komt om WC papier met Koran teksten op de markt te brengen. Wedden dat geert die aanprijst op zijn site.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:51:37 #245
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34804980
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:50 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Van mij mogen ze overal in heel NL in bushokjes posters ophangen van die tekeningen. Die moslims moeten maar eens leren ergens mee om te kunnen gaan.

Ik wacht tot het eerste bedrijf met een ludieke actie komt om WC papier met Koran teksten op de markt te brengen. Wedden dat geert die aanprijst op zijn site.
Stel jij jezelf eens voor newbie
pi_34804982
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De (linkse) Volkskrant doet precies hetzelfde anders, net als vele andere kranten, tv-zenders en websites. Wat vind je daar van?
dat een krant ze laat zien (links of rechts) maakt me geen drol uit, dat zijn geen politieke partijen, dit mannetje doet het om er politiek een slaatje uit te slaan, zoveel mogelijk bange hollanders hun stemmetje winnen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 6 februari 2006 @ 19:51:51 #247
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34804989
Alleen kleine kinderen of zwakbegaafde volwassenen blijven trouwens aankomen met "hij begon". En in dit geval dat nog steeds roepen terwijl je gebouwen en mensen kapotmaakt, als reactie op een paar prentjes. Werkelijk absurd dat die lui verwachten nog serieus genomen te worden. (overigens zijn uitdrukkingen als "actie=reactie" en "agressie tegen agressor" gewoon synoniem voor "hij begon"). Altijd met gelijke munt terugbetalen...en dan respect eisen (respect moet je per definitie verdienen, als je het afdwingt, heet dat niet respect wat je krijgt).
pi_34805012
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

Tja, we kunnen tot 100 doorgaan. Jullie argumenten/meningen zijn nu wel duidelijk:

- Moslims zijn barbaren
- Wij doen te weinig
- Wij zijn begonnen
- Wij zijn zandhazen
- Wij zijn ongeschoold
- Wij doen dit al jaren
Wij wij wij wij wij
Als WIJ als mensen allemaal die achterlijke religies zouden droppen zou het allemaal veel gezelliger worden. En dan is er geen WIJ en ZIJ meer.

Achterlijke middeleeuwste figuren met al die kut religies allemaal.
Religies is so 1950.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:53:23 #249
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805047
Trouwens wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met 'jullie', de voorstanders noem en met wij 'de tegenstanders'.

Wij blijven natuurlijk ten alle tijden Nederlands, alhoewel sommige users daar geen vrede mee hebben.
pi_34805062
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:51 schreef stukovich het volgende:

[..]

Stel jij jezelf eens voor newbie

Ga jij je eens realiseren dat we in 2006 leven met je sprookjes verhalen.
pi_34805067
quote:

waar wacht je op? gat in de markt man!!!!!
word rijk
  maandag 6 februari 2006 @ 19:53:55 #252
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805069
quote:

[..]

Zodra ze er tegen kunnen, hoeft dat niet meer. (snapt iemand 'm...?)
  maandag 6 februari 2006 @ 19:54:03 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34805074
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:42 schreef MrBadGuy het volgende:
Bijna 20 delen (inclusief Denemarken)... is ook wel erg over de top.
En zijn we er al uit ,
  maandag 6 februari 2006 @ 19:54:09 #254
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805077
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:52 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Als WIJ als mensen allemaal die achterlijke religies zouden droppen zou het allemaal veel gezelliger worden. En dan is er geen WIJ en ZIJ meer.

Achterlijke middeleeuwste figuren met al die kut religies allemaal.
Religies is so 1950.
Heb ik al benadrukt dat atheïsten in de minderheid zijn.

"Ja".

Ow okee.
pi_34805111
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:48 schreef stukovich het volgende:

[..]

- Moslims zijn barbaren
- Wij doen te weinig
- Wij zijn begonnen
Wij zijn zandhazen

- Wij zijn ongeschoold
- Wij doen dit al jaren
Wij wij wij wij wij
De zelfkennis neemt wel toe!
  maandag 6 februari 2006 @ 19:55:17 #256
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805126
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En zijn we er al uit ,
Wat denk je
  maandag 6 februari 2006 @ 19:55:33 #257
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805132
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef more het volgende:

[..]

De zelfkennis neemt wel toe!
www.deleukstethuis.nl/humorloos
pi_34805133
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:53 schreef stukovich het volgende:
Trouwens wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met 'jullie', de voorstanders noem en met wij 'de tegenstanders'.

Wij blijven natuurlijk ten alle tijden Nederlands, alhoewel sommige users daar geen vrede mee hebben.
Ik zie mezelf als een voorstander van de publicatie van deze spotprenten, maar heb geen enkele moeite met het hebben van moslims als landgenoten. Mits ze accepteren dat in onze westerse wereld zulke prenten gepubliceerd kunnen en mogen worden.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:55:43 #259
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805139
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En zijn we er al uit ,
Iedereen houdt voet bij stuk (typ ik het nou goed...?), dus we kunnen nog wel even door.
pi_34805156
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:53 schreef venomsnake het volgende:

[..]

waar wacht je op? gat in de markt man!!!!!
word rijk
Tja ik heb alleen geen zin in boze moslims aan mijn deur die mijn hoofd op een speer zetten.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:57:14 #261
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805195
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:56 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Tja ik heb alleen geen zin in boze moslims aan mijn deur die mijn hoofd op een speer zetten.
AK - 47, wij gaan ook met de tijd mee.
pi_34805202
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:54 schreef stukovich het volgende:

[..]

Heb ik al benadrukt dat atheïsten in de minderheid zijn.

"Ja".

Ow okee.
Over 100 jaar zijn wij in de meerderheid. Dan zijn ze daar in die hutjes in de bergen ook misschien eens ontwikkeld.
pi_34805220
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef stukovich het volgende:

[..]

AK - 47, wij gaan ook met de tijd mee.
Jij hebt tenminste een beetje humor.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:57:56 #264
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805227
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:55 schreef stukovich het volgende:

[..]

Wat denk je
Zie jij trouwens een oplossing voor het gedrag van de fanatici (niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om iets te bedenken)?
  maandag 6 februari 2006 @ 20:00:45 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34805328
Wat Ironisch dat dé spotprent meteen weer 100% waarheid blijkt te zijn. En de islamitische wereld zich tot een karikatuur van zichzelf maakt.

Maar dat zal vast al tientalle keren zijn gezegd..
pi_34805363
quote:

[..]

Ik wil een cartoon van Mohammed op het WC-papier. Kan ik die door mijn reet halen
  maandag 6 februari 2006 @ 20:02:28 #267
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34805386
quote:
Op maandag 6 februari 2006 18:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een boerka is HET bewijs dat mannen zwak zijn. Maar goed dat is een andere discussie.
Nee, dat is prostitutie en hoerenloperij.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34805402
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik wil een cartoon van Mohammed op het WC-papier. Kan ik die door mijn reet halen
Of maak wc papier met de afbeelding met die spotprent tekenaar zelf erop waar je je reet me kan afvegen.

Doe mij maar een setje met bijbel teksten en koran teksten in mijn plee. Is wel humor lijkt mij .
pi_34805408
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:51 schreef venomsnake het volgende:

[..]

dat een krant ze laat zien (links of rechts) maakt me geen drol uit, dat zijn geen politieke partijen, dit mannetje doet het om er politiek een slaatje uit te slaan, zoveel mogelijk bange hollanders hun stemmetje winnen.
En de Volkskrant doet het puur om het geld. Extra krantjes verkopen.
pi_34805431
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

alle vrouwen zonder burka zijn hoeren. Moslima's met hoofddoeken zijn net als strippers. Veel te bloot man.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:03:39 #271
126836 Super7fighter
pi_34805435
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:
Wat Ironisch dat dé spotprent meteen weer 100% waarheid blijkt te zijn. En de islamitische wereld zich tot een karikatuur van zichzelf maakt.

Dit heet nou wishfull thinking.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:04:12 #272
126836 Super7fighter
pi_34805450
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:03 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

alle vrouwen zonder burka zijn hoeren. Moslima's met hoofddoeken zijn net als strippers. Veel te bloot man.
Jij bent verknipt.
pi_34805491
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:04 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jij bent verknipt.
Zeg je dat ook in een Moskee bij jou in de buurt.
pi_34805495
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:03 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Wat zijn wij mannen dan wel niet Ik ben een gigolo
pi_34805498
Ik heb er zo eens een paar dagen over nagedacht en ik herrinner me dat filmpje over housewitch waarbij zo'n achterlijke student auswitch met een houseparty vergeleek. Daar viel ook iedereen over, het was zelfs op het nieuws! In mijn ogen een smakeloos filmpje waaruit bleek dat de maker niet goed opgelet heeft bij geschiedenis. Ik kan me goed voorstellen dat de moslims zwaar beledigd zijn door deze cartoons, maar hun reactie is wel buiten elke proportie, geweld is niet goed te praten.

Ook was er een paar maanden geleden een jongen die op de dood van twee turkse medescholieren als reactie gaf "mooi, weer twee minder".. echt een achterlijke reactie natuurlijk maar wel vrijheid van meningsuiting wat mij betreft, maar die gast heeft weken in de gevangenis gezeten, terwijl het nog een schoffie was :"?

En dan de tekst van "Gij zult niet doden" die een 'kunstenaar' op zijn eigen gevel tegenover een moskee had gezet. Die moslims voelden zich natuurlijk weer gelijk aangesproken en op last van Ivo Opstelten (nb. van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie) stuurt datzelfde uur nog een schoonmaak ploeg langs om de tekst te verwijderen, DA'S TOCH OOK VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!

Ik begrijp niet dat we hier in het westen zo inconsequent kunnen zijn!
  maandag 6 februari 2006 @ 20:05:50 #276
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805515
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:02 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat ligt in het verlengde. Maar die burka is idd in het leven geroepen (door mannen) zodat mannen niet te snel opgewonden raken. Ongeveer hetzelfde met de hoofddoek (ik zal er maar snel bij typen dat het hier om mijn mening gaat, heheh)
pi_34805572
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef deepthroat het volgende:
Ik heb er zo eens een paar dagen over nagedacht en ik herrinner me dat filmpje over housewitch waarbij zo'n achterlijke student auswitch met een houseparty vergeleek. Daar viel ook iedereen over, het was zelfs op het nieuws! In mijn ogen een smakeloos filmpje waaruit bleek dat de maker niet goed opgelet heeft bij geschiedenis. Ik kan me goed voorstellen dat de moslims zwaar beledigd zijn door deze cartoons, maar hun reactie is wel buiten elke proportie, geweld is niet goed te praten.

Ook was er een paar maanden geleden een jongen die op de dood van twee turkse medescholieren als reactie gaf "mooi, weer twee minder".. echt een achterlijke reactie natuurlijk maar wel vrijheid van meningsuiting wat mij betreft, maar die gast heeft weken in de gevangenis gezeten, terwijl het nog een schoffie was :"?

En dan de tekst van "Gij zult niet doden" die een 'kunstenaar' op zijn eigen gevel tegenover een moskee had gezet. Die moslims voelden zich natuurlijk weer gelijk aangesproken en op last van Ivo Opstelten (nb. van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie) stuurt datzelfde uur nog een schoonmaak ploeg langs om de tekst te verwijderen, DA'S TOCH OOK VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!

Ik snap alleen nog steeds niet wat Auswitsch in hemelsnaam te maken heeft met het beledigen van een religie.

Ik zou het ook smakeloos vinden als er miljoenen moslims door een dictator vergast zouden worden en om vervolges daar spotprents van te maken. Maar bijbel figuren of moslims figuren op spotprents staat daar totaal los van. Moet kunnen vind ik. Ik snap de vergelijking joden vergassing en geloof grappen niet. Staat totaal los van elkaar.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:08:20 #278
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805581
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:57 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Zie jij trouwens een oplossing voor het gedrag van de fanatici (niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om iets te bedenken)?
IK heb eens een interessante discussie gehad met een paar vrienden (Nederlander, Afghaan, Arabier), en wij waren tot de volgende constateringen / conclusie gekomen:

De Islam was al heel erg aan het moderniseren. In Afghanistan liepen er alweer vrouwen rond met make-up. NIet in alle gebieden, maar je ziet dat daar toch een verlichting aan de gang is. In SA is er een prins (1 van de 42) die heel erg voor een modernisering is van het land / Islam. De vpro had een hele mooie documentaire daarover (Arabische vrouwen aan de top).

Denk jij serieus dat elk, goed nadenkend mens, in onderdrukking wil leven. Denk jij echt dat mensen hun hele leven als een slaaf willen leven. Natuurlijk niet. Over een x aantal jaren komt er ook een moderniseringsgolf door het Midden-Oosten, eentje zoals die over Turkije is gegaan (neem de vakantieplaatsen daar; meer Westers dan in Europa).
In Turkije heeft dit lang geduurd, maar die tend die ontstaan is wordt doorgezet.

Echter, na 11/9 en de hele wereld die over de Islamitische wereld kwam, en alle opgekropte woede en haat jegens de Islam (niet van iedereen, maar veel provocerende bladen/mensen durfden hun mond open te trekken) en na de buitensporige media-aandacht kwam er een keerpunt.

De 'onterechte' oorlog in Irak (je weet wel die wapens die nog niet gevonden zijn, de Koran die in de WC werd gegooid, Guantanamo Bay, joepie Saddam is weg maar nu hebben de Koerden ruzie met de Soennieten, en Soennieten met de Sji'ieten en de Allevieten die ook nog rondlopen) heeft heel erg veel vuur op het olie gegooid en was een regelrechte voedingsbodem voor fanatici. "Kijk eens naar het Westen, het Westen die democratie zo hoog in het vaandel heeft staan, kijk eens wat ze met onze broeders doen", en, "het Westen met hun kiesrecht, terwijl in Nederland bij landelijke verkiezingen de opkomst 30+% is". Na deze periode is de radicale Islam sterk in opkomst gekomen. En het einde is nu zoek..........
  maandag 6 februari 2006 @ 20:09:22 #279
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805623
quote:

Wij weten beter, dus is het aan ons om 'de boel bij elkaar te houden' (daarmee bedoel ik dat we onze trots makkelijker opzij kunnen schuiven omwille van vrede). Probleem is dat je er na een tijdje zo misselijk van wordt.
pi_34805644
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:55 schreef stukovich het volgende:

[..]

www.deleukstethuis.nl
Ja sommige Moslims zijn heel leuk!:

Het Westen reageert toch ook niet zo agressief op zulke acties.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:10:28 #281
126836 Super7fighter
pi_34805653
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:05 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat ligt in het verlengde. Maar die burka is idd in het leven geroepen (door mannen) zodat mannen niet te snel opgewonden raken. Ongeveer hetzelfde met de hoofddoek (ik zal er maar snel bij typen dat het hier om mijn mening gaat, heheh)
Gelukkig dat je de laatste zin nog op het laatst nog geedit hebt, want je zit helemaal verkeerd.
pi_34805674
quote:

Haatzaaiend karakter. Maar goed, ik weet het fijne hier ook niet van.
quote:
In het kader van openbare orde. Sowieso was het in dit geval simpel aangezien je geen grafitie mag aanbrengen.
quote:
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Inconsistent zou ik het niet willen noemen. Er zijn regels, wetten en jurisprudentie op dit gebied, (toegegeven sommige zijn wat vager dan andere), het probleem is alleen dat niemand die kent. Daarbij is het één en ander natuurlijk discutabel.
pi_34805679
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ik snap alleen nog steeds niet wat Auswitsch in hemelsnaam te maken heeft met het beledigen van een religie.

Ik zou het ook smakeloos vinden als er miljoenen moslims door een dictator vergast zouden worden en om vervolges daar spotprents van te maken. Maar bijbel figuren of moslims figuren op spotprents staat daar totaal los van. Moet kunnen vind ik. Ik snap de vergelijking joden vergassing en geloof grappen niet. Staat totaal los van elkaar.
Het zijn inderdaad twee verschillende dingen, het gaat erom dat er verschillende groepen mensen zijn, en een cartoon die voor jou en mij totaal niet aanstootgevend is kan voor iemand anders wel zwaar beledigend zijn, ook al kunnen wij ons dat niet voorstellen. Nogmaals, de reactie van de moslimgemeenschap kan echt niet door de beugel.
pi_34805702
quote:
Spotprenten gemaakt door de overheid en daarnaast spotprenten waren een extra aanleiding. Het motief om een oorlog te starten is altijd macht.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:12:09 #285
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805706
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:08 schreef stukovich het volgende:

[..]

IK heb eens een interessante discussie gehad met een paar vrienden (Nederlander, Afghaan, Arabier), en wij waren tot de volgende constateringen / conclusie gekomen:

De Islam was al heel erg aan het moderniseren. In Afghanistan liepen er alweer vrouwen rond met make-up. NIet in alle gebieden, maar je ziet dat daar toch een verlichting aan de gang is. In SA is er een prins (1 van de 42) die heel erg voor een modernisering is van het land / Islam. De vpro had een hele mooie documentaire daarover (Arabische vrouwen aan de top).

Denk jij serieus dat elk, goed nadenkend mens, in onderdrukking wil leven. Denk jij echt dat mensen hun hele leven als een slaaf willen leven. Natuurlijk niet. Over een x aantal jaren komt er ook een moderniseringsgolf door het Midden-Oosten, eentje zoals die over Turkije is gegaan (neem de vakantieplaatsen daar; meer Westers dan in Europa).
In Turkije heeft dit lang geduurd, maar die tend die ontstaan is wordt doorgezet.

Echter, na 11/9 en de hele wereld die over de Islamitische wereld kwam, en alle opgekropte woede en haat jegens de Islam (niet van iedereen, maar veel provocerende bladen/mensen durfden hun mond open te trekken) en na de buitensporige media-aandacht kwam er een keerpunt.

De 'onterechte' oorlog in Irak (je weet wel die wapens die nog niet gevonden zijn, de Koran die in de WC werd gegooid, Guantanamo Bay, joepie Saddam is weg maar nu hebben de Koerden ruzie met de Soennieten, en Soennieten met de Sji'ieten en de Allevieten die ook nog rondlopen) heeft heel erg veel vuur op het olie gegooid en was een regelrechte voedingsbodem voor fanatici. "Kijk eens naar het Westen, het Westen die democratie zo hoog in het vaandel heeft staan, kijk eens wat ze met onze broeders doen", en, "het Westen met hun kiesrecht, terwijl in Nederland bij landelijke verkiezingen de opkomst 30+% is". Na deze periode is de radicale Islam sterk in opkomst gekomen. En het einde is nu zoek..........
Dusss.....geen oplossing...? Als er echt geen oplossing voor is wordt het geweld (dan van beide kanten) hoe langer, hoe erger.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:13:03 #286
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805729
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Gelukkig dat je de laatste zin nog op het laatst nog geedit hebt, want je zit helemaal verkeerd.
Heel fijn. Gelukkig hoeven we het niet eens te zijn.
pi_34805742
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:10 schreef more het volgende:

[..]

Ja sommige Moslims zijn heel leuk!:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Allah akbar
  maandag 6 februari 2006 @ 20:14:18 #288
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34805773

maandag 6 februari 2006 @ 20:15:07 #289
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805808
quote:
Ok, men staat weer quitte wat de plaatjes betreft.
pi_34805830
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Haatzaaiend karakter. Maar goed, ik weet het fijne hier ook niet van.
[..]
Nee, het was echt zo'n schoffie van een jaar of 16, die zet je niet 30 dagen in de cel hiervoor. Laat zijn omgeving hem maar uitspugen, daar leert ie ook van, maar dit sloeg werkelijk nergens op.
quote:
In het kader van openbare orde. Sowieso was het in dit geval simpel aangezien je geen grafitie mag aanbrengen.
[..]
Maar het was zijn eigen gevel. Daarnaast, alle andere graffities en tagjes die erom heenstonden lieten ze staan, ik kon mijn ogen niet geloven.
quote:
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Inconsistent zou ik het niet willen noemen. Er zijn regels, wetten en jurisprudentie op dit gebied, (toegegeven sommige zijn wat vager dan andere), het probleem is alleen dat niemand die kent. Daarbij is het één en ander natuurlijk discutabel.
Het is soms erg vaag ja. Daarom is dit ook een moeilijkere kwestie dan het op het eerste gezicht lijkt, want ik kan me echt niet voorstellen wat er nu zo beledigend is aan die strips, ik vond ze zelfs er flauw. Als er niet zo'n ophef over gemaakt was had ik ze waarschijnlijk nooit gezien.
pi_34805851
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:11 schreef deepthroat het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad twee verschillende dingen, het gaat erom dat er verschillende groepen mensen zijn, en een cartoon die voor jou en mij totaal niet aanstootgevend is kan voor iemand anders wel zwaar beledigend zijn, ook al kunnen wij ons dat niet voorstellen. Nogmaals, de reactie van de moslimgemeenschap kan echt niet door de beugel.
Kun je meer een beetje zien wat voor een zieke vergelijking die lui moeten zoeken om ons enigszins te raken. En nog kun je de meeste niet op zijn kop krijgen. Met spotprents van zieke grappen over joden vergassing gaan wij echt niet te straat op staan schreeuwen om de doodstraf en rellen.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:17:29 #292
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34805890
Waarom verbranden ze zoveel vlaggen? Wat helpt dat?
Ik zag vandaag ook protesten op het nieuws over de tragedie met die veerboot. Zie je zo'n kerel staan stampen op een plaatje van die boot. Kan iemand me uitleggen hoe ze zich beter voelen door dit soort dingen te doen? Vooral het steeds weer verbranden van dezelfde vlaggen. Snap er weinig van.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:17:42 #293
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34805899
het begint weer lekker puberaal te worden, welles niettus gedoe en zo ...
De wereld is op hol geslagen
  maandag 6 februari 2006 @ 20:18:12 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34805916
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Kun je meer een beetje zien wat voor een zieke vergelijking die lui moeten zoeken om ons enigszins te raken. En nog kun je de meeste niet op zijn kop krijgen. Met spotprents van zieke grappen over joden vergassing gaan wij echt niet te straat op staan schreeuwen om de doodstraf en rellen.
Precies, laat ons toch mooi rotten in hun hel, waarom in hels naam die woede?
Zielig.
pi_34805922
BBC:
quote:
LATEST: Handful of demonstrators break into Danish embassy compound in Tehran. More soon.
  maandag 6 februari 2006 @ 20:18:24 #296
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34805925
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:17 schreef Blood_Money het volgende:
Waarom verbranden ze zoveel vlaggen? Wat helpt dat?
Ik zag vandaag ook protesten op het nieuws over de tragedie met die veerboot. Zie je zo'n kerel staan stampen op een plaatje van die boot. Kan iemand me uitleggen hoe ze zich beter voelen door dit soort dingen te doen? Vooral het steeds weer verbranden van dezelfde vlaggen. Snap er weinig van.
het is iig goed voor de vlaggenindustrie
pi_34805938
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:00 schreef pfaf het volgende:

De makers van spotprenten hebben in elk geval weer jaren een onderwerp. Rellende en hysterische (radicale) moslims en moslimlanden die vinden dat hun geloof in het Westen niet wordt gerespecteerd, omdat er een paar spotprenten zijn gepubliceerd. Respect voor het andermans leven en eigendommen en andere meningen en religies is echter bij hen ver te zoeken. Wel staan te juichen als een vliegtuig met onschuldige mannnen, vrouwen en kinderen zich in een paar wolkenkrabbers vol met onschuldige mensen boort, maar diep verontwaardigd zijn als hun religie eens een keer op de hak wordt genomen net zoals andere religies
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 6 februari 2006 @ 20:21:36 #298
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34806040
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De makers van spotprenten hebben in elk geval weer jaren een onderwerp. Rellende en hysterische (radicale) moslims en moslimlanden die vinden dat hun geloof in het Westen niet wordt gerespecteerd, omdat er een paar spotprenten zijn gepubliceerd. Respect voor het andermans leven en eigendommen en andere meningen en religies is echter bij hen ver te zoeken. Wel staan te juichen als een vliegtuig met onschuldige mannnen, vrouwen en kinderen zich in een paar wolkenkrabbers vol met onschuldige mensen boort, maar diep verontwaardigd zijn als hun religie eens een keer op de hak wordt genomen net zoals andere religies
er is toch geen verschil in vader en moeder, zoon, dochter, vriend en vriendin tussen west en oost.
dus waarom juichen als je zoiets jezelf ook niet gunt ...
pi_34806044
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja, en daar erger ik me dus gruwelijk aan. Jaren lang helpt de EU (en Denemarken) landen zoals Palestina met miljarden aan euro's en mankracht, en je wordt uiteindelijk afgerekend op een paar lousy comics, alsof als die miljoenen aan hulp vanzelfsprekend zijn, hoe kortzichtig en ondankbaar.

Ironisch is 't dat die strips probeerde duidelijk te maken dat het voor veel mensen normaal is dat je maar geweld mag gebruiken en mag moorden in naam van de Islam. Die moslims lopen veel te veel als een kip zonder kop achter kun leiders aan zonder kritisch te zijn en zonder zich te bedenken dat een niet-moslim net zo veel rechten heeft als moslims.
pi_34806045
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Heel mooi genuanceerd. Kent iemand eigenlijk moslims die wel gevoel voor humor hebben en het gewoon vind kunnen dat er grappen gemaakt worden over andermans geloof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')