Behalve dan het gamen zelf.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef Fliepke het volgende:
Goh, geen ervaring met het nieuwe live he?
Xbox silver is voor niks en bied je de basis functionaliteiten
Nee niet op de promo tour, ik wil gewoon de verschillen aangeven en dus die vergelijking een beetje meer appels peren makenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:38 schreef Xrenity het volgende:
Zozo, fliepke op de 360 promo-tour
[..]
Behalve dan het gamen zelf.
quote:Our focus for Nintendo Revolution is to provide real meaningful differentiators versus our competition, and we believe that is what will drive our success. First, focusing on a single-minded gaming device. Second, bringing real innovation to the controller in the way consumers play the game. Third, a value orientation that certainly is not present with our competitors. And fourth, leveraging the power of our library with the virtual consoles.
So that's how we believe our success formula will play out in home consoles, and our focus is on executing that four-point program.
Hmmm die NES games voor de GBA, waren 20¤, wat dus grofweg de helft is van het gemiddelde spel, het waren er een paar die uitgebracht zijn vanwege de verjaardag van de NES.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]![]()
![]()
Als er iemand gamers probeert te tillen is het nintendo wel
(bijv die nes games voor de gba)
150 euro.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
Gamers tillen = 200-250 euro voor een console die slechts 2x zo krachtig is als die van een generatie terug.
Nee, de NES Classic serie was gewoon om te melken hoor. Terecht, want de Mario Bros versie is al bijna een miljoen seller geloof ikquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef MMaRsu het volgende:
En Fliepke, die NES games op de GBA waren idd nogal duur, maar dat komt door de catridges, verpakking, verschepen dat soort dingen
Ja daarom hadden ze ze ook allemaal op 1 cartridge moeten zettenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:58 schreef MMaRsu het volgende:
En Fliepke, die NES games op de GBA waren idd nogal duur, maar dat komt door de catridges, verpakking, verschepen dat soort dingen
Als Reggie zegt minder dan 300 dan zal het vast geen 150 worden, dan had ie wel minder dan 200 gezegd.quote:
1) Een console is geen pc, is ook geen multimedia center, een console is een systeem om op te gamen. (IMHO) Een gameconsole (welke dan ook) vergelijken met een PC vind ik dan ook onzin, zijn 2 dingen die los staan van elkaar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
Value = 300 euro voor een console die met gemak kan meekomen met de snelste PC's van het moment. 400 euro voor een met accessoires overbeladen versie.
Gamers tillen = 200-250 euro voor een console die slechts 2x zo krachtig is als die van een generatie terug.
Het moet natuurlijk een verassing blijven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:00 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als Reggie zegt minder dan 300 dan zal het vast geen 150 worden, dan had ie wel minder dan 200 gezegd.
Tis zeker geen PC nee, een PC kan veel en veel meer, en blijft mijns inziens ook met afstand het beste platform, ook de komende generatie wederom op elk vlak. Maar desondanks loopt de X360 zeker niet achter op performance met de snelste PC's op dit moment. En accessoires genoeg ja, high-def kabels, een harde schijf, een wireless controller, een ethernet kabel, een headset, een afstandsbediening. vind ik toch lang niet slecht. En een 2e controller betaal je bij elke console extra voor, ik zie nergens een indicatie dat dat voor eender console deze generatie anders zal zijn.quote:1) Een console is geen pc, is ook geen multimedia center, een console is een systeem om op te gamen. (IMHO) Een gameconsole (welke dan ook) vergelijken met een PC vind ik dan ook onzin, zijn 2 dingen die los staan van elkaar.
400 euro en met accessoires overbeladen? sorry, ik moet nog steeds 60-70¤ uitgeven aan een (1) game en ook nog eens 40-50 voor een 2e controller zodat ik met meer dan 1 persoon kan gamen.
Het krachtig zijn houdt een keer op, maar dat moment komt over 15 jaar wanneer we fotorealisme beginnen te benaderen. Dat is nu totaal geen issue. En bepaalde games profiteren inderdaad van mooiere graphics, als je emoties op de gezichten van personages in games beter brengt dan begin je zeker wel meer mee te leven, en ook een F.E.A.R. zou lang niet zo geweldig zijn geweest met kutgraphics. Ondanks dat goede graphics een slechte game niet goed maken kunnen goede graphics een goede game wel maken tot een geweldige game.quote:2) Zo kun je het inderdaad zien, maar ik zie geen probleem in dat "slechts 2x zo krachtig". IMO houdt t krachtig zijn een keer op. In jouw voorbeeld over "meten met de krachtigste pc's": houdt dat in dat het gamen beter/leuker wordt? Als de X360 100x zo krachtig zou zijn als de krachtigste PC, kun je dan wel ineens fatsoenlijk CIV spelen?
Dat zal het zijn iddquote:Het moet natuurlijk een verassing blijven.
Je weet dat het voor de eerdere generatie consoles nog erger was? 200 gulden voor een snes spel was geen uitzondering en bij alle consoles moest je een extra controller kopen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:12 schreef philipnorth het volgende:
[..]
1) Een console is geen pc, is ook geen multimedia center, een console is een systeem om op te gamen. (IMHO) Een gameconsole (welke dan ook) vergelijken met een PC vind ik dan ook onzin, zijn 2 dingen die los staan van elkaar.
400 euro en met accessoires overbeladen? sorry, ik moet nog steeds 60-70¤ uitgeven aan een (1) game en ook nog eens 40-50 voor een 2e controller zodat ik met meer dan 1 persoon kan gamen.
Graphics en geluid zijn samen met zaken als het verhaal wel degelijk factoren die sterk bij kunnen dragen aan de immersie in bepaalde games.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:31 schreef MMaRsu het volgende:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom fotorealistische graphics beter zouden zijn voor een game. Alsof je minder plezier eraan hebt als het er minder mooi uit ziet.
In bepaalde games zul je wel meer plezier krijgen als het er realistisch uitziet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:31 schreef MMaRsu het volgende:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom fotorealistische graphics beter zouden zijn voor een game. Alsof je minder plezier eraan hebt als het er minder mooi uit ziet.
maar nintendospellen zijn nooit realistisch??quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
In bepaalde games zul je wel meer plezier krijgen als het er realistisch uitziet.
Dat is een andere manier van er naar kijken
Ey gast wat loop je hier doelloos te bashen, ga eens in de peuterspeelzaal spelenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:34 schreef funkmaster het volgende:
er hangt altijd zo'n roze gaylord-sfeertje overheen
Wat als daar nu cubes staan... ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ey gast wat loop je hier doelloos te bashen, ga eens in de peuterspeelzaal spelen
Bij sommige games is dat inderdaad zo, denk je dat F.E.A.R. zo overweldigend zou zijn als het Half-Life graphics had? Zou een racegame net zo tof zijn als het niet met veel spectaculaire over het scherm zou flitsen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:31 schreef MMaRsu het volgende:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom fotorealistische graphics beter zouden zijn voor een game. Alsof je minder plezier eraan hebt als het er minder mooi uit ziet.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:22 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tis zeker geen PC nee, een PC kan veel en veel meer, en blijft mijns inziens ook met afstand het beste platform, ook de komende generatie wederom op elk vlak. Maar desondanks loopt de X360 zeker niet achter op performance met de snelste PC's op dit moment. En accessoires genoeg ja, high-def kabels, een harde schijf, een wireless controller, een ethernet kabel, een headset, een afstandsbediening. vind ik toch lang niet slecht. En een 2e controller betaal je bij elke console extra voor, ik zie nergens een indicatie dat dat voor eender console deze generatie anders zal zijn.
[..]
Het krachtig zijn houdt een keer op, maar dat moment komt over 15 jaar wanneer we fotorealisme beginnen te benaderen. Dat is nu totaal geen issue. En bepaalde games profiteren inderdaad van mooiere graphics, als je emoties op de gezichten van personages in games beter brengt dan begin je zeker wel meer mee te leven, en ook een F.E.A.R. zou lang niet zo geweldig zijn geweest met kutgraphics. Ondanks dat goede graphics een slechte game niet goed maken kunnen goede graphics een goede game wel maken tot een geweldige game.
En je kunt niet fatsoenlijk Civ spelen nee, maar dat zou theoretisch ook alleen kunnen op de PS3, en zelfs dan minder goed door beperkingen in geheugenhoeveelheid (Civ IV wil nogal wat in beslag nemen op de grootste kaarten)
[..]
Dat zal het zijn idd
Dan zeg ik er wat van.quote:
Dat ontken ik ook niet, maargoed ik snap soms ook niet dat super realistische graphics veel toevoegen aan een gamequote:Op donderdag 19 januari 2006 15:38 schreef peristilius het volgende:
[..]
Bij sommige games is dat inderdaad zo, denk je dat F.E.A.R. zo overweldigend zou zijn als het Half-Life graphics had? Zou een racegame net zo tof zijn als het niet met veel spectaculaire over het scherm zou flitsen?
Bij sommige games hoeven mindere graphics niet per se slecht te zijn, maar je kunt gewoon niet ontkennen dat graphics bij bepaalde games wel degelijk veel toevoegen.
dat heeft dus (met alle respect) wel degelijk te maken met het soort games.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maargoed ik snap soms ook niet dat super realistische graphics veel toevoegen aan een game. Natuurlijk ligt dat allemaal weer aan de developer.
Ach met realistischere graphics hoeft in mijn ogen niet de werkelijkheid perfect nagebootst te worden, maar als je door gras loopt (ook al is het blauw) is het al een stuk beter voor de sfeer als het dan ook nog een beetje op gras lijkt en beweegt en niet dat het 1 platte texture is wat niet reageert op de omgeving.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:48 schreef funkmaster het volgende:
[..]
dat heeft dus (met alle respect) wel degelijk te maken met het soort games.
Een racegame als Project Gotham racing is echt kut als het er niet realistisch uitziet....same for FEAR.
Maarja het boeit idd niet als mario over blauw gras loopt, evenhoogspringt als een flat en je in de racegames extraboost hebt door de andere persoon te laten tegentikken in de bocht (ja ik lul niet over iets wat ik nooit gepseeld heb)
Zo toepasselijk in sommige gevallen hierquote:
Misschien moet je ze dan eens LE-ZEN.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zo toepasselijk in sommige gevallen hierEllenlange verhalen, geen idee soms
Neequote:Op donderdag 19 januari 2006 16:04 schreef peristilius het volgende:
[..]
Misschien moet je ze dan eens LE-ZEN.
Die budget versie van de 360 vind ik toch zo'n onzin, alleen maar gemaakt om te zeggen "kijk, hij hoeft niet zo duur te zijn!".quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
Value = 300 euro voor een console die met gemak kan meekomen met de snelste PC's van het moment.
Klopt, maar een functionaliteit als DVD speler en CD speler is toch altijd mooi meegenomen.quote:1) Een console is geen pc, is ook geen multimedia center, een console is een systeem om op te gamen.
Dat er 2-3 keer zoveel kracht is betekent niet gelijk dat alles 2-3 keer zo mooi wordt. Graphics nemen niet lineair toe met kracht. En mooi genoeg om een fatsoenlijk spel te zijn is iets natuurlijk al redelijk snel, alleen zou nog mooier dan vaak nog toffer zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:14 schreef Cheiron het volgende:
De vraag is of het op de revolution niet "mooi genoeg" wordt. 2 / 3 keer de gamecube is volgens mij toch echt nog redelijk wat rauwe kracht die je tot je beschikking hebt. Stel je Rogue Leader voor met 2-3 keer zoveel detail, nou, dat vind ik echt heel wat hoor!
Voor 700 euro heb je een hele leuke 360 met een zooi accessoires en een aantal gamesquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:14 schreef disjfa het volgende:
Als ik in dat interview lees lees ik 700 voor een console vs 300 voor een console. Dus een xbox waarmee je daadwerkelijk wat kan doen. Extra controlle(s) paar spellen etc dan kom je gemakkelijk voor de xbox360 op 700 euro.
quote:or example, for American consumers to get into the Xbox 360 franchise, with games and extra contollers, they had to spend more than $700,
Since you mentioned pricing, I assume the Revolution will be accessible to gamers for substantially less than $700?
Fils-Aime: That's correct. The next-generation console from Nintendo, code-named Revolution, will cost less than $300.
* Dj_Day-V springt 2 meter de lucht inquote:Op de E3 in mei zal Nintendo heel veel spellen tonen aan het publiek.
3 meiquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:34 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
* Dj_Day-V springt 2 meter de lucht in![]()
heerlijk die nerd preciesie, hebben ze 6 dagen langer niks te doenquote:
Smaak, en waar haal jij die 2 vandaan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Bij sommige games is dat inderdaad zo, denk je dat F.E.A.R. zo overweldigend zou zijn als het Half-Life graphics had?
Owja FEAR heeft ook echt veel betere gfx dan hl2fear is trouwens een bout spel, ik heb het een paar keer gespeeld voor de gfx maar voor de rest vond ik er geen aars aan.
'Preciesie'quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:09 schreef funkmaster het volgende:
[..]
heerlijk die nerd preciesie, hebben ze 6 dagen langer niks te doen![]()
daar twijfelde ik al over moet ik eerlijk zeggenquote:
Dat je daar over twijfelt zegt genoeg he.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:15 schreef funkmaster het volgende:
[..]
daar twijfelde ik al over moet ik eerlijk zeggen![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:18 schreef funkmaster het volgende:
dat jij je vanavond voor je lame-cube aan het rukken bent en ik aan het stappen ben zegt volgens mij ook voldoende
Ja, want in plaats van een swingende avond kijk ik iedere dag naar geile paarse kubussen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:18 schreef funkmaster het volgende:
dat jij je vanavond voor je lame-cube aan het rukken bent en ik aan het stappen ben zegt volgens mij ook voldoende
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:18 schreef funkmaster het volgende:
dat jij je vanavond voor je lame-cube aan het rukken bent en ik aan het stappen ben zegt volgens mij ook voldoende
Zozo mag je al stappen van je moeder! Wel voor 12 uur thuis zijn he!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:18 schreef funkmaster het volgende:
dat jij je vanavond voor je lame-cube aan het rukken bent en ik aan het stappen ben zegt volgens mij ook voldoende
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Triesteling, nou scheer je weg.
Ah kijk, de befaamde internet-equation in volle glorie.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:18 schreef funkmaster het volgende:
dat jij je vanavond voor je lame-cube aan het rukken bent en ik aan het stappen ben zegt volgens mij ook voldoende
hl1 vind ik anders een betere game dan hl2 dus zou komt fear er wat beter afquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:11 schreef peristilius het volgende:
[..]
Smaak, en waar haal jij die 2 vandaan?
Dat heeft het, de HL2 engine schaalt alleen beter naar mindere (en daarom waarschijnlijk ook die van jou) systemen. Maar op high-end systemen is het no contest.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:03 schreef Kill_em_all het volgende:
Owja FEAR heeft ook echt veel betere gfx dan hl2
Dat is dan persoonlijke smaak, want jij bent een van weinigen die F.E.A.R. geen absolute toptitel vindt en er ook zelf ervaring mee heeft.quote:fear is trouwens een bout spel, ik heb het een paar keer gespeeld voor de gfx maar voor de rest vond ik er geen aars aan.
En weer lees je niet wat ik zeg, ik vroeg hoe F.E.A.R. zou zijn met de graphics van Half-Life.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
hl1 vind ik anders een betere game dan hl2 dus zou komt fear er wat beter af
En ja ik meen serieus dat ik veel meer plezier heb met het spelen van hl1 met bagger gfx dan in FEAR met ubergfx.
Blake Stonequote:Op donderdag 19 januari 2006 18:18 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat Half-Life de beste shooter ooit is weet ik ook wel.
idd > PC topicquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:20 schreef philipnorth het volgende:
Heb FEAR nooit gespeeld, maar het ziet er idd erg goed uit.
Maar genoeg geOH'd over PC-games, de REV is geen PC.
Ik vind consoles bijna altijd een geweldige deal.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Retuobak het volgende:
Value = 300 euro voor een console die met gemak kan meekomen met de snelste PC's van het moment. 400 euro voor een met accessoires overbeladen versie.
Gamers tillen = 200-250 euro voor een console die slechts 2x zo krachtig is als die van een generatie terug.
Zo kun je het ook zien natuurlijk, niet dat ik het noodzakelijk zo doe, maar het op die manier afschilderen is ook niet echt correct
Nu raak ik geboeid door je.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:50 schreef alex4allofyou het volgende:
Verder zijn consoles toch wel aardig time-proof doordat men op het laatst alles uit het kastje kan halen, elke software generatie verschuift de grafische kwaliteit met ongeveer 10%.
Natuurlijk kan dit uiteindelijk niet op tegen het potentieel van een PC, maar zoals het woord al zegt, betekent potentieel nog niet dat er ook daadwerkelijk een grafische groei is van +- 20%. Uiteindelijk heeft de PC idd beter uitziende games, maar dit duurt een tijdje en uiteindelijk zal alleen op het eind van een generatie de kloof erg groot zijn.
Ligt er een beetje aan, waren de GC titels niet net zo duur? Komt nog ns bij dat door bedrijven als Mediamarkt enzo je oude titels voor ¤20 kan kopen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:53 schreef peristilius het volgende:
Alleen betaal je voor een console game wel 10 euro meer dan voor een PC-game, maar dan nog is het heel voordelig natuurlijk.
Eerder 15-20 en PC games droppen VEEL sneller in prijsquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:53 schreef peristilius het volgende:
Alleen betaal je voor een console game wel 10 euro meer dan voor een PC-game, maar dan nog is het heel voordelig natuurlijk.
Puur afhankelijk van de developer natuurlijk, ook op de PC heb je genoeg developers die WEL tijd steken in het voltooien van hun games. Men zal echter ook soms gewoon verbeteringen toevoegen naar verloop van tijd waar je op consoles voor zou moeten betalen. Kijk naar een Operation Flashpoint dat er dmv gratis patches tientallen voertuigen en units bij heeft gekregenquote:En dat extra geld geeft je wel een spel die geen patches behoeft (tenzij het een spel zoals 50cent is natuurlijk; daar helpt geen patch tegen )
Ik weet niet wat jij doet met je games, maar ik heb nog niet gehad dat een PC game echt problemen veroorzaakte bij mijquote:Wat ik ook irri vind is dat die PCspellen soms onverwachte problemen veroorzaken op je PCtje. Bij een console weet je gewoon dat je m erin doet en je meteen on-the-go aan de slag kan.
Het is altijd fijn dat ik mensen boeiquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:55 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nu raak ik geboeid door je.
Je hebt het hier over percentages van grafische kwaliteit. Ik begrijp die percentages niet zo goed en ik vraag dus nu ook aan jou: Wat is jouw definitie van grafische kwaliteit en hoe wil je meten/schatten dat deze een X aantal procenten beter is geworden.
- Cube-games zijn standaard 60 euro, PC-games 50. Ook PC-games dalen in prijs.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan, waren de GC titels niet net zo duur? Komt nog ns bij dat door bedrijven als Mediamarkt enzo je oude titels voor ¤20 kan kopen.
En dat extra geld geeft je wel een spel die geen patches behoeft (tenzij het een spel zoals 50cent is natuurlijk; daar helpt geen patch tegen)
Wat ik ook irri vind is dat die PCspellen soms onverwachte problemen veroorzaken op je PCtje. Bij een console weet je gewoon dat je m erin doet en je meteen on-the-go aan de slag kan.
En voor een spel als Zelda zou ik sowieso ¤100 neertellen als het moet.
Ik ga trouwens na het horen van Iwata de REV uit America importeren. Dan kan ik meteen de games online kopen voor een measly $50.
Maar zoals ik eerder zei is dat het voordeel van de aanschaf van een console. Het gaat er niet om wat de hardware is, maar hoe de software is. De aanschaf van een console geeft je een platform die gemaakt is puur voor games, verder geeft je het toegang tot games van de grootste en beste programmeurs.quote:Trouwens zie je verkeerd dat het een tijdje duurt voordat de PC 'bij' is, want de PC ligt ook nu gewoon niet achter imho. Het is alleen zo dat de best uitziende games op consoles (racers bijv. zijn vaak erg snel heel mooi) het kut doen op PC's en het daarom met een veel kleiner budget moeten doen waardoor het lijkt alsof de PC achter ligt.
Ligt eraan hoe je leidende positie omschrijft. Anyway, hopenlijk houdt Nintendo zich aan zn woord en heeft het daadwerkelijk unieke (non-PC gerelateerde) hardwarequote:Maar met FPS games ed. geeft de PC z'n leidende positie gewoon nooit op, en dat zal ook niet veranderen zolang consoles hardware gebruiken die gebaseerd is op of direct afkomstig is van PC hardware.
Ik heb de Cubegames (behalve in het begin) voor ¤50 gekocht.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef peristilius het volgende:
[..]
- Cube-games zijn standaard 60 euro, PC-games 50. Ook PC-games dalen in prijs.![]()
- Console games kunnen ook aardig wat bugs hebben, maar dit is makkelijker te voorkomen doordat een spel voor 1 vaste configuratie ontwikkeld wordt.
- Het gelijk kunnen spelen van een game is inderdaad een groot voordeel.
- Amerikaanse spellen zijn altijd veel goedkoper.
Heb ik toch ff pech gehad, al mijn console games so far hebben bugs, en ze zijn echt niet van de minste developers ofzoquote:Als console games bugs hebben moet je ze niet kopen. Ik heb zelden console games gezien met bugs (tenzij je clipping en andere kleine dingen bugs noemt).
Waar koop jij je games?quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:14 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik heb de Cubegames (behalve in het begin) voor ¤50 gekocht.
Als console games bugs hebben moet je ze niet kopen. Ik heb zelden console games gezien met bugs (tenzij je clipping en andere kleine dingen bugs noemt).
Het leuke van een PC is dat iedereen ze zo'n beetje heeft en met een beetje PC de meeste spellen wel kan spelen (downgraded).quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:14 schreef Retuobak het volgende:
Tja, met PC's heb je iig al een hoop games die gewoon niet te krijgen zijn op consoles. En die situatie zie ik niet snel veranderen. Nintendo biedt enkel bepaalde franchises in gangbare genres, maar MS en Sony bieden net zo goed games aan in die genres ook al zijn ze in de optiek van veel mensen veelal minder dan wat Nintendo op de markt zet.
En de prijs/kwaliteit verhouding van consoles zal je mij niet horen betwisten, de PC is gewoon de duurste manier om te gamen, pure and simple.
[..]
Heb ik toch ff pech gehad, al mijn console games so far hebben bugs, en ze zijn echt niet van de minste developers ofzo.
Bij een kleine winkel in Hengelo. t Wil wel varieren, dat geef ik je, maar de laatste 2 jaren waren ze zo duur.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:22 schreef peristilius het volgende:
[..]
Waar koop jij je games?
Pop-up, clipping en dergelijke noem ik wel bugs ja, maar ergere bugs zitten ook wel in consolegames hoor. En ik laat een topgame niet liggen omdat er wat bugs inzitten.
Nee het zegt me eigenlijk geen klap zonder definitie van grafische kwaliteit en hoe je dan dus bij die schattingen van hoe je dan dus bij die schattingen komt. Leg het me eens uit. (take your time, ik weet dat je van lange posts houdt)quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Het is altijd fijn dat ik mensen boei![]()
Zegt het woord 'ongeveer' je iets?
Wil je zeggen dat de 360 z'n maximale capaciteit tentoongespreid heeft? Wil je zeggen dat RE4 er minder uitziet als Eternal Darkness. Het is gewoon altijd nog zo gegaan met consoles doordat de developers steeds meer handigheden krijgen met de architecture.
Hoe ik kom op 10%? Gewoon een schatting & de helft van 20% (PC), is dat erg? Verhaal is toch duidelijk?
Ja bij een Nintendo console wel, maar de Xbox (360) en de PS2/3 zijn beiden niet puur voor games.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:11 schreef alex4allofyou het volgende:
De aanschaf van een console geeft je een platform die gemaakt is puur voor games
Ik ben er vrij zeker van dat die verhouding gelijk is, misschien niet voor jouw persoonlijke smaak, maar over het algemeen welquote:Verder zijn er idd unieke games op PCs, maar de toppers komen bijna altijd op consoles terecht, terwijl je dit bij lange na niet kan zeggen andersom.
Verdiep je voor de lol eens in PC gaming, en kom dan terug, dank uquote:Ik zie de PC gewoon als een apart plaform, zeg maar een normale TV uitzending (bijna iedereen heeft er toegang toe), terwijl de consoles meer Canal+ zijn waarbij je voor het aanschafsbedrag je toegang krijgt tot unieke content.
Regelmatige crashes/lock-ups, verdwijnende prestaties, triggers die niet af gaan, pop-ups, geluid dat out of sync gaan, vijanden die in modelstand terugspringen wanneer ze dood zijn etc. etc.quote:Kun je me een beschrijving geven van die bugs? Je hebt bugs, en je hebt bugs
De verhouding in topgames, niet alle games dus, middelmatige games kunnen me niet schelen (niet op consoles of PCs).quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:39 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat die verhouding gelijk is, misschien niet voor jouw persoonlijke smaak, maar over het algemeen wel.
[..]
Verdiep je voor de lol eens in PC gaming, en kom dan terug, dank u.
[..]
Regelmatige crashes/lock-ups, verdwijnende prestaties, triggers die niet af gaan, pop-ups, geluid dat out of sync gaan, vijanden die in modelstand terugspringen wanneer ze dood zijn etc. etc.
Pruttitels is onzin, de winstmarges lopen terug binnen de industrie, maar een klein aantal games maakt winst en men gaat daarom games rushen en ze niet helemaal afwerken zoals het eigenlijk hoort. In mijn geval heb ik problemen bij PGR3, Call of Duty 2 en de demo's van Kameo en Quake 4. Gek genoeg werken de EA games allemaal vlekkeloos.quote:WELKE spellen heb je gespeeld? Welke pruttel heb je aangeschaft die die problemen hebben?
Aha! Xbox360 titels..... ja, vandaar hequote:Op donderdag 19 januari 2006 20:18 schreef Retuobak het volgende:
In mijn geval heb ik problemen bij PGR3, Call of Duty 2 en de demo's van Kameo en Quake 4. Gek genoeg werken de EA games allemaal vlekkeloos.
Oh WTF, is dit het REV topic? Ik dacht het: PC vs Console Topicquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:50 schreef King_of_cubes het volgende:
Waar gaat het naar toe met het revolution topic.Jullie gaan wel heel erg offtopic.
Meer offtopic: Behalve dat je voor FPS op de PC 1 ding nodig hebt waar niet elke gamer in grossiert en dat is tijd. Ik heb geen tijd en geen zin om eerst 46 jaar van mijn leven op te moeten offeren om mee te komen met de latest and greatest FPS online op de PC. Ik wil gewoon een leuke ervaring. Op de console heb je geen skill nodig en dan neem ik graag, heel graag genoegen met minder.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef Retuobak het volgende:
Maar met FPS games ed. geeft de PC z'n leidende positie gewoon nooit op, en dat zal ook niet veranderen zolang consoles hardware gebruiken die gebaseerd is op of direct afkomstig is van PC hardware.
Je kent de "rivals" stand van mariokart DS nog niet?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:49 schreef peristilius het volgende:
Ik vraag me af of de Revolution games matchmaking systemen a la Halo 2 krijgen. In Halo 2 is er namelijk ontzettend veel skill nodig om van goede lui te winnen, zonder dat matchmaking systeem zou het soms echt een ramp zijn volgens mij.
die rivals stand is ook niet zaligmakend... heb het idee dat ik dezelfde lui krijg als 'normaal'quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:56 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Je kent de "rivals" stand van mariokart DS nog niet?
Eh, jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef cygnusx het volgende:
Ik weet niet of mensen het al opgevallen was , maar wat ik hier zie duid aan dat je idd n64 e.d. games kunt gaan spelen op de Revolution straks.:
ik zie op de nintendo site de "reclame" staan:"Color the revolution, Way backwards compatible, And forward thinking"
Oftewel lijkt het mij dat ze duiden op de games van de n64 e.d.
Uberhaupt zou alleen dat al een goede reden voor mij zijn om dr 1 te kopen denk ik.
Jij zegt dat de verhouding exclusieve titels gelijk is, ik vind (en zie in reviews) van niet. Ik heb het namelijk over de must have titels. Natuurlijk heb je musthave games als Far Cry1 en CIV, maar als je dit afzet tegen de talrijke exclusieve titels van alleen al de PS2, dan valt t in t niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:18 schreef Retuobak het volgende:
Het eerste deel van je post snap ik niet eens helemaal, dat mag je eerst herschrijven voordat je daarop een reactie krijgt.
[..]
Pruttitels is onzin, de winstmarges lopen terug binnen de industrie, maar een klein aantal games maakt winst en men gaat daarom games rushen en ze niet helemaal afwerken zoals het eigenlijk hoort. In mijn geval heb ik problemen bij PGR3, Call of Duty 2 en de demo's van Kameo en Quake 4. Gek genoeg werken de EA games allemaal vlekkeloos.
ik heb het precies andersom juist, zo goed als geen problemen met de Xbox en de 360... des te meer met de PS2...quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Over die 'pruttitels', het is grappig dat je deze noemt, ik heb ze nooit echt gespeeld (behalve bij Mediamarkt). Wat ook grappig is is dat ik 2 titels op de XBOX heb gekocht waarvan er 1 Halo2 was. Die is n paar keer zomaar vastgelopen tijdens de boot. Wat hier ik grappig aan vind is dat ik de parallellen meteen zie met de PC. Ik heb op de Cube nog nooit een 'bug' gehad & op de PS2 misschien maar een enkele keer. Maar bug in de zin als een grote fout die keer op keer voorkomt, alleen op de SNES en daarvoor.
Ik verwacht dat de REV ook weer als vanouds bugvrij blijft.
Mwah een 3500+, 1gb ram en een x800xt-pe is toch niet echt traag.quote:Dat heeft het, de HL2 engine schaalt alleen beter naar mindere (en daarom waarschijnlijk ook die van jou) systemen. Maar op high-end systemen is het no contest.
Wat is er dan zo top aan? het verhaal is niks, die ''enge'' stukjes zijn uit max payne gejat (wat wel een vette game is), de gameplay vind ik ook niet echt geweldig en het leveldesign vind ik ook niet echt speciaal.quote:Dat is dan persoonlijke smaak, want jij bent een van weinigen die F.E.A.R. geen absolute toptitel vindt en er ook zelf ervaring mee heeft.
Zoals ik hierboven zeg, zou het niet zoveel voorstellen denk ik.quote:ik vroeg hoe F.E.A.R. zou zijn met de graphics van Half-Life.
Er is genoeg bugvrije software.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:25 schreef Fliepke het volgende:
Er bestaat geen bugvrije software, dus haal die illusie maar meteen uit je hoofd
Far Cry plastic? Doe je toch iets verkeerd bij de instellingen, ik heb die ervaring totaal niet gehad eigenlijk. Al heb ik de game pas echt gespeeld vanaf de 1.3 patch dus het kan zijn dat dat in de eerste versies zat. En F.E.A.R. heb ik echt helemaal niks gemerkt van een plastic look.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:30 schreef Kill_em_all het volgende:
FEAR heeft net als farcry en doom3 nogsteeds die plastic look (al is het wel wat minder).
-Het speelt imho lekker (veruit het belangrijkste in een shooter, en iets waar HL ook sterk in is voordat je er over begint)quote:Wat is er dan zo top aan? het verhaal is niks, die ''enge'' stukjes zijn uit max payne gejat (wat wel een vette game is), de gameplay vind ik ook niet echt geweldig en het leveldesign vind ik ook niet echt speciaal.
En jij kent de talrijke kwaliteitsexclusives van de PC gewoon niet, ik zal ongetwijfeld niet alle PS2 titels die de moeite waard zijn, maar datzelfde heb jij wat betreft de PC. Dat je denkt er veel vanaf te weten vind ik zonde, want je schildert de PC af als een platform dat maar weinig games toebedeelt krijgt, terwijl er geen platform is waar meer games op verschijnen (kijk tothegame maar). Elk jaar komen er gewoon vele toptitels uit, velen die te weinig gespeeld worden (zoals de afgelopen jaren titels als Freedom Force vs. the Third Reich, Hearts of Iron 2, Nexus: the Jupiter Incident en meer). Maar omdat de PC als fanatiek gameplatform steeds meer naar de niche toeschuift vanwege de kosten maken de meeste mensen geen kennis met de kwaliteit die nog steeds aanwezig is op het platform dankzij de lage developmentdrempel.quote:Jij zegt dat de verhouding exclusieve titels gelijk is, ik vind (en zie in reviews) van niet. Ik heb het namelijk over de must have titels. Natuurlijk heb je musthave games als Far Cry1 en CIV, maar als je dit afzet tegen de talrijke exclusieve titels van alleen al de PS2, dan valt t in t niet.
Dat de PC sommige titels exclusief heeft, hoeft niet te betekenen dat die games dan meteen een loss zijn voor de consoles (en andersom), een game die echt goed is wordt overgezet en anders niet.
Och 1 miljard wordt er toch nog jaarlijks gehaald uit PC games, en dat is nog excl. digitale distributie en MMO subscription fees. En zeker in landen als Duitsland waar relatief veel kwaliteitstitels vandaan komen imho is de PC markt nog bijzonder sterk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:41 schreef speknek het volgende:
Vanwege de kosten? De kosten zijn juist het laagst op de PC, maar de opbrengsten ook, omdat de markt veel kleiner is dan die van de consoles.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:12 schreef kepler het volgende:
[..]
maar niet de software zo complex als een huidige game die op MS producten draait.
Gedurfde uitspraakquote:
Noem is wat van die bugvrije software?quote:
pssst, zelfs je geliefde MacOS X heeft zat bugsquote:
Wat lief dat je alles zo serieus neemtquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:51 schreef Tain het volgende:
[..]
pssst, zelfs je geliefde MacOS X heeft zat bugs
Ik ben ook zeer geinteresseerd. En het moet meer doen dan "Hello World" op mijn scherm printenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:49 schreef Tain het volgende:
[..]
Noem is wat van die bugvrije software?
Jahquote:
Dat is wel een heel dapper statementquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:25 schreef Fliepke het volgende:
Er bestaat geen bugvrije software, dus haal die illusie maar meteen uit je hoofd
Zeker dat durf ik te beweren. Bugs hoeven zich niet meteen te manifesteren als een crash, maar een klein foutje in de berekening van een verplaatsing van een object is ook een bug.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:17 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Dat is wel een heel dapper statement![]()
Jij zegt dus dat er niet 1 bugvrije titel is op de consoles? Raar, dan heb ik zeker erg geluk gehad.
Trouwens, mijn definitie van bugs is (zoals ik al eerder zei) dat de game echt vastloopt of dat een poppetje ineens vastzit in een muur ofzo. Kleine grafische foutjes ed zie ik niet als bugs die de gameplay hinderen.
Je kan me alles zeggen, maar consolegames zijn voor 98% bugvrij (die 2% zit op de XBOX)
Sorry mod, maar was dan ook consequent in de andere topics en dit is dus hartstikke ontopic omdat iemand dingen beweert over bepaalde consoles van nintendo en die worden dan gekoppeld aan de verwachting van de revolution.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
Hey jongens willen jullie een beetje ontopic blijven, open over die bugvrije software maar een discussietopic. Door dit soort onzin heeft de Revolution 50 topics.
Deze 'onzin' vloeit voort uit de uitspraak "Ik verwacht dat de REV ook weer als vanouds bugvrij blijft.". Dus het heeft alles te maken met de Revo op dit moment, dat het je niet boeit/interesseert boeit mij dan weer nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
Hey jongens willen jullie een beetje ontopic blijven, open over die bugvrije software maar een discussietopic. Door dit soort onzin heeft de Revolution 50 topics.
Man, bindt me steeds niet zo vast op die percentages. Dit is geen wiskundig forum. Ik zit gewoon te dollen met 98%.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Zeker dat durf ik te beweren. Bugs hoeven zich niet meteen te manifesteren als een crash, maar een klein foutje in de berekening van een verplaatsing van een object is ook een bug.
Je hebt namelijk verschillende soorten bugs.
Misschien wel eens leuk om te lezen:
Game Testing all in one
Charles P. Schultz
Robert Bryant en
Tim Langdell
isbn: 1-59200-373-7
Geeft je wat meer inzicht in verschillende bugs en hoe softwarehuizen ermee omgaan.
Je kunt er overigens WEER geen percentages aan hangen, want een fout in de semantiek is heel iets anders dan een syntactische fout in de code. Bij 98% is dan 98% van alle regels code goed of 98% van het design document of een mix hiertussen?
98% van alle code is trouwens belachelijk hoge mate van bugs, dan kun je de boel zeer zeker niet draaien
Ah okay, dat had ik niet door. Maar er word hier zoveel gediscussieerd over pc's e.d dat ik dacht dat het weer daarover gingquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:33 schreef Tain het volgende:
[..]
Deze 'onzin' vloeit voort uit de uitspraak "Ik verwacht dat de REV ook weer als vanouds bugvrij blijft.". Dus het heeft alles te maken met de Revo op dit moment, dat het je niet boeit/interesseert boeit mij dan weer niet
So?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:25 schreef Xrenity het volgende:
Nintendo For the Win
Kab! Een PC site die de Rev tof vind!
Zoals ik net al zei is die laatste uitspraak absolute onzin.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Niet alleen PC games zitten vol met bugs hoor, ook op de Sony en Microsoft consoles is het schering en inslag. Gelukkig is Nintendo nog de enige die bugvrij is
iddquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef kepler het volgende:
elke game/console bevat bugs!
de 1 wat meer dan de ander alleen
Mwoah, in Mario 64 zaten genoeg kleine foutjes. Kijk maar naar de trucs die ze gebruiken bij speed runs.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gelukkig is Nintendo nog de enige die bugvrij is
De -1 wereld.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:46 schreef Ruzbeh het volgende:
In Super Mario Bros. op de NES zit er zelfs een bug.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Neem het ook vooral serieusIk kan me nog goed herinneren dat ik in Windwaker ineens over een zwarte zee aan het varen was
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Neem het ook vooral serieusIk kan me nog goed herinneren dat ik in Windwaker ineens over een zwarte zee aan het varen was
Ik doelde met name op het resetten, dat kan gebeuren als de computer oververhit raakt. Wat betreft die clipping, grappig dat je bij Farcry met mijn oude videokaart echt de door alle muren heen kan kijken en dat dit opgelost is met mijn nieuwe kaart.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:38 schreef Fliepke het volgende:
clipping foutjes en rocksolid maps hebben echt geen flikker te maken met de hardware!
En jij toont weer het karakter van de persoon die aan andere duidelijk wil maken dat hij de waarheid in pacht heeft en zn alles overheersende wijsheid in de etalage zet. Wat boiet het nou of het de hardware danwel de software is. Spel heeft foutjes, ik constateer, consolegames bijna niet, klaar.quote:Je toont gewoon met iedere uitspraak aan dat je er eigenlijk nog niet zoveel van weet en ik raad je dus aan om wat boeken te gaan lezen.
Zoals gezegd, gewoon percentages die duidelijk maken hoe ik erover denk.quote:En percentages zijn idd onduidelijk en daarom wil ik die ook concreet zien gemaakt worden door jou, want anders praat je gewoon poep.
Ze doen dat...quote:
Ik probeer je op weg te helpen in het klok klepel verhaal, maar goed ga lekker verder het is nogal entertainingquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:13 schreef alex4allofyou het volgende:
En jij toont weer het karakter van de persoon die aan andere duidelijk wil maken dat hij de waarheid in pacht heeft en zn alles overheersende wijsheid in de etalage zet. Wat boiet het nou of het de hardware danwel de software is. Spel heeft foutjes, ik constateer, consolegames bijna niet, klaar.
Zal wel weer een geintje zijnquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:18 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ze doen dat...
a) voor de hits
of
b) MEGATON!
Schiet eens op met die info Nintendo, ik krijg blue balls!!!
...en zn alles overheersende wijsheid in de etalage zet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:26 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik probeer je op weg te helpen in het klok klepel verhaal, maar goed ga lekker verder het is nogal entertaining
Jaloers?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:31 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
...en zn alles overheersende wijsheid in de etalage zet.![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:18 schreef Ruzbeh het volgende:
Schiet eens op met die info Nintendo, ik krijg blue balls!!!
quote:
quote:Also, re: this news: "No further details are available at this time."
Who'd have thought that.
I know stuff that is happening on Rev right now from this company that "Zmegatons" this rumor into next week, and this is the best that the world's no1 or no2 game site can come up with. Sometimes, Matt knows a thing or two else as well, and if he decides he can get away with a playground Sega rumor yet not other details about other things I know that he knows (or at least I fucking hope he does otherwise there's no hope for mankind), that it is at the very least, disheartening. Oh, but I forgot, it's only Sega; let's run it. Big corp-ass owned sites are the new Future of print shame, and it's up to independent sites to restore balance. And then get bought by Future or Murdoch and start telling lies every day.
Natuurlijk, believe!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Nee verbaast dat je mijn punt nog verder aansterkt.
Elk spel heeft gewoon bugs ongeacht of het voor een console uitkomt of voor de pcquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Ondersteuning of niet, mijn oordeel blijft hetzelfde, bugs/ foutjes of hoe je het ook wilt noemen zijn bij consoles bijna niet aan de orde omdat men weet waarvoor men programmeert.
Hij weet dus iets heel ongelofelijks wat wij niet weten.quote:
Maak het zo, en ik ben tevreden. Die kleurquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:20 schreef chibibo het volgende:
Geen idee of iemand deze al had gepost en of IGN deep linking toestaat. Ze zijn nep, maar zien er niet slecht uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Revolution's Interface
Wat een kutstreek om ons zo te pesten ermee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hij weet dus iets heel ongelofelijks wat wij niet weten.
Ziet er goed uit! Waar heb je zo leren soepen?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:38 schreef pkwarts het volgende:
Ik heb ook een poging gedaan:
[[url=http://img30.paintedover.com/uploads/thumbs/30/nintendoindex_3.jpg]afbeelding][/url]
Geef mij maar gewoon die vierpuntsdruktoets.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:42 schreef Xrenity het volgende:
Waarom zouden ze het browsen onder de vierpuntdruktoets (:+) stoppen?
Lijkt me handiger met de bewegings-zooi
Je wist niet dat hij best lang als photoshopper bij FOK!games heeft gezeten?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:43 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Waar heb je zo leren soepen?
Omdat een gewone d-pad makkelijker is wat dat betreft. Gebruik ik op de gewone consoles ook hoor, d-pad > analoog mbt menu'squote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:42 schreef Xrenity het volgende:
Waarom zouden ze het browsen onder de vierpuntdruktoets (:+) stoppen?
Lijkt me handiger met de bewegings-zooi
Leek mij ook handig, vandaar dat ik het ook in een cirkeltje heb gestopt, zodat je echt naar links of naar rechts zou kunnen bewegen. D-pad fucntie moet er echter ook in blijven natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:42 schreef Xrenity het volgende:
Waarom zouden ze het browsen onder de vierpuntdruktoets (:+) stoppen?
Lijkt me handiger met de bewegings-zooi
Nee, dat wist ik niet. Maar ik ga er niet van uit dat hij het daar geleerd heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:44 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je wist niet dat hij best lang als photoshopper bij FOK!games heeft gezeten?
thanksquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:43 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Waar heb je zo leren soepen?
Misschien heeft het wel geholpen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:48 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Maar ik ga er niet van uit dat hij het daar geleerd heeft.
oude koeien ff uit de sloot halenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:23 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Nintendo DS nieuws & Revolution prijs geeft een mooie lijn in de waarde van een aanteel Nintendo
Dat zal vast wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:51 schreef peristilius het volgende:
[..]
Misschien heeft het wel geholpen.
Moet altijd lachen als ik dat plaatje ziequote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:52 schreef knater het volgende:
[..]
oude koeien ff uit de sloot halen
[afbeelding]
[afbeelding]
blijft grappig
Het wachten is het zeker waard. Best E3 evar.quote:
Ja dit wordt onmiskenbaar de beste E3 ooit:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Het wachten is het zeker waard. Best E3 evar.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar naast het eindelijk te zien krijgen van Revolution games.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:34 schreef Retuobak het volgende:
-Eindelijk weer wat nieuws wat betreft Alan Wake
-Meer info Spore (misschien zelfs speelbaar?)
-Meer info en eerste ingame beelden Omikron:Karma (?)
Naar bovenstaande kijk ik vooral uit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja dit wordt onmiskenbaar de beste E3 ooit:
PS3 unveiling
REV unveiling
MGS
Nintendo titels (cold turkey)
Zelda GC
Nieuwe DS (?)
etc
Ja....best of E3 2K6 absoluutquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:25 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja dit wordt onmiskenbaar de beste E3 ooit:
Nieuwe frontjes 360
etc
Lijkt me helemaal een fout plan, hebben we al 12 E3 topics gehad voor de eerste persconferentie is geweestquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:21 schreef MMaRsu het volgende:
Maak er maar een E3 2006 topic over !
Mwah, dat is toch niet zo ergquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:22 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal een fout plan, hebben we al 12 E3 topics gehad voor de eerste persconferentie is geweest
Maar op zich is de E3 wel on topic, want op de E3 zullen we meer weten+zien.
Lijkt dan wel een beetje op dit topicquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:22 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal een fout plan, hebben we al 12 E3 topics gehad voor de eerste persconferentie is geweest
Mij welquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:24 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Tuurlijk is de E3 redelijk ontopic. Maar dat Retuobak zin heeft in de E3 omdat hij graag The Guild 2 wil zien lijkt me niet ontopic![]()
Idd, E3 vorig jaar was echt heel ergquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Lijkt dan wel een beetje op dit topic
Ben zeker benieuwd naar wat Nintendo van de Revo gemaakt heeft en vooral de games
Jij corrigeert mij in het Nederlands, en ik jou in het Engels!!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:19 schreef Tomasso het volgende:
Ik kijk vooral uit naar:Full Revolution reveil reveal Nieuwe DS Games Rev. Alle developers gaan aankondigen dat ze voortaan in eerste instantie voor Macintosh gaan ontwikkelingen PS3 enveiling unveiling Nieuwe DS games
Revolution E3 dingen volgen we hier, andere dingen in de topics waar het thuis hoort. Een E3 topic voor het totaal overzicht en klaar is Kees.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Nein, E3 kan beter in dit topic gevolgd worden. Het is niet zo dat alle info gelijk uitkomt, op 9 Mei is de pers conferentie van Nintendo en op die dag alleen Nintendo dacht ik.
Over de E3 is dus ongeveer net zoveel info als over de Revolution en kijk er zijn 51 topics.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:52 schreef Thomper het volgende:
Ja, maar een E3 topic in januari waar alleen nog de dag van de Nintendo persconferentie bekend is, maar niet van andere bedrijven of wat er ongeveer allemaal gaat komen?
Binnenkort wel weer ffquote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En wanneer kom je weer es op IRC?
Met zulke posts komen ze snel vol te staan ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:57 schreef Thomper het volgende:
En ook de Revolution topics vind ik op dit moment aan de achterlijke kant. Ik blijf me verbazen hoe ze zo snel volkomen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Nein, E3 kan beter in dit topic gevolgd worden. Het is niet zo dat alle info gelijk uitkomt, op 9 Mei is de pers conferentie van Nintendo en op die dag alleen Nintendo dacht ik.
[..]
Jij corrigeert mij in het Nederlands, en ik jou in het Engels!!
Omdat bij het zien van de beelden van die game, games zoals Fable me in t hoofd schieten en dan voel ik een soort braakneiging. Voor de rest valt die game nou niet bepaald in een most anticipated launch category. Maar kan het natuurlijk altijd fout hebben, we wachten t af.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:29 schreef Retuobak het volgende:
Waarom noem je The Guild 2 speelbaar nou niet alex?
Verschil is dat 4Head zich al bewezen heeft met Europa 1400quote:Omdat bij het zien van de beelden van die game, games zoals Fable me in t hoofd schieten en dan voel ik een soort braakneiging. Voor de rest valt die game nou niet bepaald in een most anticipated launch category. Maar kan het natuurlijk altijd fout hebben, we wachten t af.
Dat soort gevoelens heb ik alleen met tentamenuitslagenquote:Moet je je voorstellen; je zet de PC aan en kijkt voor t eerst naar beelden van E3, en je ziet dan ineens REV games die totaal niet pleasing zijn, dan voel je je dus echt klote. Maar andersom kan natuurlijk ook. Vind het altijd spannend om naar de computer te lopen en te weten dat je met enkele muisknoppen antwoorden krijgt waar je lang op hebt moeten wachten.
quote:I was just talking to a drunken Ubisoft Montreal developer who said they moved a fps ip from ps3 to revolution because the controller was so amazing. He said in some ways it works better than a mouse for fps.
I hate Nintendo and their condescension toward gamers but they might be onto something with that stupid controller.
Een dronken medewerker nog welquote:Op zondag 22 januari 2006 12:02 schreef Ruzbeh het volgende:
http://www.rei-rom.com/?bomba=article&id=50244
[..]
quote:He thought that points against are:
- The Nintendo logo and the TM were in the same blue as the circle. (However I think this balances out the colouration nicely, a white Nintendo logo would make it look lop-sided.)
- The connection between the R and the S is strange. (I think that the curves look cool. The extention from the R is needed to get the correct circumference of the bottom of the S.)
- The blue shown isn't the same blue as the back-light of the DVD slot on the Revolution console. (Yeah, but it is the same colour as the Home button. See below.)
He though that points for are:
- It looks professional. (Lots of people could have made this.)
- The curvey-ness (not a real word I know) was cool. (I agree.)
- It fits with the DS naming. (True.)
- RS probably means Revolution System.
- There's an absence of any tell-tale photoshopitis (his word not mine).
I thought that the blue circle might relate to the similar one on the home button in the middle of the FHC. See how the blue is almost exactly the same shade. No one really knows what the Home button does, could it relate to new secrets concerning Revolution? Given the central theme in the logo maybe yes, assuming the logo is real (I'm not sure).
Iddquote:Op zondag 22 januari 2006 12:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Die S mag wel wat verder doorlopen
En het klinkt als Nintendo Arsequote:Op zondag 22 januari 2006 12:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Denk ook dat de grap naar RSI iets te snel gemaakt is met deze naam
quote:Op zondag 22 januari 2006 12:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Denk ook dat de grap naar RSI iets te snel gemaakt is met deze naam
quote:
En ik denk dat als het ding echt zo mocht gaan heten dat je meteen die grap overal gaat posten.quote:
Pfff, ik ben origineler dan datquote:Op zondag 22 januari 2006 12:44 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
En ik denk dat als het ding echt zo mocht gaan heten dat je meteen die grap overal gaat posten.
Ik denk dat de meesten hiero dat niet echt kan schelen. Je weet gewoon dat wanneer een Nintendo console launched deze verzekerd is van Nintendo titels. Dus is het genoeg (= niet hetzelfde als lonend) om te weten dat de REV een unieke controller heeft.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:00 schreef drdolittle het volgende:
Welke games zijn er nou officieel al voor de Revolution aangekondigd??
Volgens mij zijn ze op 2 handen te tellen...![]()
ik probeer het hier wat meer ontopic te krijgen
Dan ben ik een van de weinigen. Een nieuwe Mario kan me niks schelen namelijk, ik zou graag willen zien met wat voor actiespellen en shooters ze bezig zijn. Ik gok alleen dat ik voor een aankondiging hierover nog erg lang kan wachten....quote:Op zondag 22 januari 2006 17:45 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten hiero dat niet echt kan schelen. Je weet gewoon dat wanneer een Nintendo console launched deze verzekerd is van Nintendo titels. Dus is het genoeg (= niet hetzelfde als lonend) om te weten dat de REV een unieke controller heeft.
UBI is bezig met een exclusieve FPS, en je krijgt iig Metroid 3.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dan ben ik een van de weinigen. Een nieuwe Mario kan me niks schelen namelijk, ik zou graag willen zien met wat voor actiespellen en shooters ze bezig zijn. Ik gok alleen dat ik voor een aankondiging hierover nog erg lang kan wachten....
Preciesquote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dan ben ik een van de weinigen. Een nieuwe Mario kan me niks schelen namelijk, ik zou graag willen zien met wat voor actiespellen en shooters ze bezig zijn. Ik gok alleen dat ik voor een aankondiging hierover nog erg lang kan wachten....
Hier sluit ik me bij aan, tief op met je Mario, het enige wat ze daarmee doen is het verneuken van een goede naam.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dan ben ik een van de weinigen. Een nieuwe Mario kan me niks schelen namelijk, ik zou graag willen zien met wat voor actiespellen en shooters ze bezig zijn. Ik gok alleen dat ik voor een aankondiging hierover nog erg lang kan wachten....
Nou, dát gaat me toch iets te ver hoorquote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 21:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, dát gaat me toch iets te ver hoor
ik zie het anders.quote:Op zondag 22 januari 2006 21:20 schreef pkwarts het volgende:
Moet wel een heel licht zwaardje zijn dan, ik denk dat het heel veel mensen anders tegen zal gaan vallen hoe zwaar het is om zo'n ding zittend langer dan een kwartier in de lucht te houden
Ja, een realistisch zwaar zwaard daar gaan de meeste nerds niet lang mee kunnen spelenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:20 schreef pkwarts het volgende:
Moet wel een heel licht zwaardje zijn dan, ik denk dat het heel veel mensen anders tegen zal gaan vallen hoe zwaar het is om zo'n ding zittend langer dan een kwartier in de lucht te houden
quote:Op zondag 22 januari 2006 21:35 schreef Fliepke het volgende:
[..]
ik zie het anders.
Daarnaast kun je ook nog de boemerang, het lichtje, de pijl en boog, de weet ik veel wat en de nogwattes kopen a 30 euro het stuk. Ka-ching
OMFG!!!!11one!!1quote:
Lijkt me ook niks, dan moet je gaan staan en dan wordt het wel gevaarlijk om te gaan zwiepen met zo'n ding. Ik weet zeker dat er dan dingen gaan sneuvelenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, een realistisch zwaar zwaard daar gaan de meeste nerds niet lang mee kunnen spelen
Inderdaad. Een Mario platformer is in principe een game om naar uit te kijkenquote:
quote:
3D Mario.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:13 schreef Steeven het volgende:
[..]. Wie Mario 64 uitbundig heeft gespeeld weet wat ik bedoel.
You suck.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sunshine is ook gewoon een goede game. Klaar.
Maar is het de naam Mario waard! (Als je het vergelijkt met SMB 1 t/m 3, SMW en Mario 64)quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sunshine is ook gewoon een goede game. Klaar.
quote:
Zo geweldig is ie niet, alleen al vanwege de waardeloze camera op bepaalde punten.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sunshine is ook gewoon een goede aardige game. Klaar.
Mario 2 was echt leuk!quote:Op zondag 22 januari 2006 22:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario 64 heeft echt geen betere camera hoor... Zelfde characterEn Peri, misschien issie niet beter dan 64, maar M64 is een ijkpunt, je kan niet verwachten dat een game zomaar even beter wordt dan die.
Verder kun je het niet vergelijken met een 2D Mario game. Waarvan Mario 2 eigenlijk écht zoog.
Het zou pas erg zijn als de camera slechter zou zijnquote:Op zondag 22 januari 2006 22:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mario 64 heeft echt geen betere camera hoor... Zelfde characterEn Peri, misschien issie niet beter dan 64, maar M64 is een ijkpunt, je kan niet verwachten dat een game zomaar even beter wordt dan die.
Verder kun je het niet vergelijken met een 2D Mario game. Waarvan Mario 2 eigenlijk écht zoog.
Vond ik niet. Rare Luigi die zo raar sprong, en de princess die zweefdequote:
Ik speelde 2 pas na 3 een keer en ik vond de game toen heerlijk verfrissendquote:Op zondag 22 januari 2006 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vond ik niet. Rare Luigi die zo raar sprong, en de princess die zweefdeGroente plukken
Nee, die game is me te raar.
Precies! Dat had ik ook.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:54 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik speelde 2 pas na 3 een keer en ik vond de game toen heerlijk verfrissend
Dude, praat jij me niet over rare games.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vond ik niet. Rare Luigi die zo raar sprong, en de princess die zweefdeGroente plukken
Nee, die game is me te raar.
Natuurlijk heb ik Mario 64 uitbundig gespeeld, neemt niet weg dat Sunshine best leuk was als platformgame.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:13 schreef Steeven het volgende:
[..]. Wie Mario 64 uitbundig heeft gespeeld weet wat ik bedoel.
Nee, niet als Mario 2 op 1quote:Op zondag 22 januari 2006 22:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik Mario 64 uitbundig gespeeld, neemt niet weg dat Sunshine best leuk was als platformgame.
Natuurlijk was het niet zo vernieuwend als 64, maar gewoon een leuke sequel, net als Mario 2 op Mario 1
Alleen dan nog kutter.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik Mario 64 uitbundig gespeeld, neemt niet weg dat Sunshine best leuk was als platformgame.
Natuurlijk was het niet zo vernieuwend als 64, maar gewoon een leuke sequel, net als Mario 2 op Mario 1
Waarom niet, hij was juist tof!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:02 schreef philipnorth het volgende:
2 was geen echte Mario titel. Punt. Uitroepteken zelfs!
(niet de 2 die wij hier hebben gehad iig)
Gooi er dan maar een slot op en maak een nieuw gesloten topic sticky met die laatste uitspraakquote:Op zondag 22 januari 2006 23:07 schreef MMaRsu het volgende:
Sunshine was goed.
Mario 2 was leuk.
KLAAR.
BELIEVE REVOLUTION!
quote:Op zondag 22 januari 2006 23:02 schreef philipnorth het volgende:
2 was geen echte Mario titel. Punt. Uitroepteken zelfs!
(niet de 2 die wij hier hebben gehad iig)
Geintje tochquote:Op zondag 22 januari 2006 23:09 schreef Fliepke het volgende:
maw er is niks klaar op een forum. Het gaat juist om de discussie
Daar zijn pi's voor uitgevonden lieve schat en daarnaast ben jij mod en heb jij een soort van voorbeeldfunctiequote:
Sinds wanneer mag je als mod geen grapjes meer makenquote:Op zondag 22 januari 2006 23:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Daar zijn pi's voor uitgevonden lieve schat en daarnaast ben jij mod en heb jij een soort van voorbeeldfunctie
Ga eens ontopic.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Daar zijn pi's voor uitgevonden lieve schat en daarnaast ben jij mod en heb jij een soort van voorbeeldfunctie
Ja want die kun je toch downloaden met de rev?quote:Op zondag 22 januari 2006 23:43 schreef Thomper het volgende:
Want de discussie over Mario 2 was wel ontopic?
Dat is nog niet bekend.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:01 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ja want die kun je toch downloaden met de rev?
oh, dat komt vast wel goedquote:Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, maar we weten niet welke games er te downloaden zijn
Ik zei Nintendo titles, daar is mario er 1 van. Voor mij is de combinatie Nintendo + controller al reden genoeg om m te gaan halen.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:14 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dan ben ik een van de weinigen. Een nieuwe Mario kan me niks schelen namelijk, ik zou graag willen zien met wat voor actiespellen en shooters ze bezig zijn. Ik gok alleen dat ik voor een aankondiging hierover nog erg lang kan wachten....
En voor heel veel mensen dus niet. Die willen liever weten wat voor andere titels er ook gaan verschijnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:37 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik zei Nintendo titles, daar is mario er 1 van. Voor mij is de combinatie Nintendo + controller al reden genoeg om m te gaan halen.
Ik zeg ook niet dat het niet tof is/was, maar het spel was eigenlijk geen mario titel, maar is voor de westerse markt voorzien van de Mario karakters, vandaar mijn opmerking: was geen echte mario titel.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:04 schreef peristilius het volgende:
[..]
Waarom niet, hij was juist tof!
quote:Even though it was not originally conceived as a Mario game, Shigeru Miyamoto had a larger involvement in this game than he did with the actual Super Mario Bros. 2 (known in the U.S. as The Lost Levels) which was released in Japan. Lost Levels was directed by Takashi Tezuka, the programmer of the original Super Mario Bros, but due to its high difficulty level, it was never released in its original form in the United States.
anyway, ik hoop toch echt dat alle Mario platformers wel te downloaden zijn via de Nintendo Download Service.quote:The Lost Levels was released in 1986 for the Famicom Disk System, a Japan-only disk-based add-on for the Famicom (aka NES), under the name Super Mario Bros. 2. It featured the same gameplay and level design as the original Super Mario Bros., with the addition of poison mushrooms and a much higher difficulty level than the first game.
Due to the similarity in gameplay to the original and its increased difficulty, this game was not brought to the West. It was later available, with improved 16-bit graphics, in the Super Nintendo game collection Super Mario All-Stars. In 1999, when Super Mario Brothers Deluxe was released on the Game Boy Color, the now-dubbed "Lost Levels" were an unlockable extra (after obtaining 300,000 points in the original 1985 version).
The American/European game called Super Mario Bros. 2 is the most unique game in the Mario series. In this game, Mario, Luigi, Princess Toadstool, and Toad have to save Subcon, the land of dreams, from Wart and his minions.
The reason that the American/European version of Super Mario Bros. 2 is so unusual is that it was created by making small changes to a Japanese game called Doki Doki Panic: Yume Kōjō — a loose translation is "Heart Thumping Panic: Dream Factory". Various Nintendo of America employees personally despised the original Japanese Super Mario Bros. 2, which they found to be frustratingly difficult. Knowing such a game would likely sell poorly in the United States, they wanted to release a different sequel they thought would be friendlier to American audiences. Although Doki Doki Panic was originally set in a storybook and had an "Arabian" theme completely unrelated to Mario, it was modified to use Mario sprites and music
quote:Kouichi Suda van het ontwikkelteam Grasshopper heeft gezegd dat de developer is begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe game voor de Nintendo Revolution. Grasshopper is onder andere bekend van Killer 7. De Famitsu wist verder te vertellen dat de game rond het einde van oktober klaar zou moeten zijn. Of op dit moment ook de Revolution al gereleased is blijft voorlopig even onduidelijk. Wat voor game het precies zal gaan worden is onbekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |