quote:Op maandag 28 november 2005 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, dan is het net alsof je binnen 8 lessen examen kan gaan doen, tot je in die 8e les moet gaan kijken/denken![]()
Tenminste bij mij dan![]()
Ik ken je niet, maar ik durf te wedden dat er grotere prutsers, met rijbewijs, rondrijden op de wegquote:Op maandag 28 november 2005 19:05 schreef magic_dreamer het volgende:
bedankt iedereen maar heb aan de ene kant het gevoel dat het makkelijk is maar andere kant heb ik nu al het gevoel dat ik er niks van ga bakken
Alvas veel succes danquote:Op maandag 28 november 2005 20:24 schreef Robin__ het volgende:
Theorie aanvraag is al gebeurt.. Dinsdag 20 december, 10:30 in lelygatduurt nog even, maargoed, meld het vast
dat gehaaste dat herken ik, dat heb ik na 32 lessen ook nog steedsquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:56 schreef magic_dreamer het volgende:
heb net mijn allereeste 2 lessen gehad en ging wel aardig alleen hij zei dat ik alles te gehaast wil doen.
en had een beetje te vaak dat ik hem in 5 deed inplaats van 3.
14 oktoberquote:Op maandag 28 november 2005 19:44 schreef alwaysthebest het volgende:
Alles en iedereen toegevoegd. Sta je er niet in, maar heb je het wel eerder gemeld, geef even een schreeuw.![]()
Ik doe het ook vaak te snel, dan denk ik ik kan die bocht wel in 3 doen, en dan trekt die auto dat net niet lekker, en dan moet ik midden in die bocht met 1 hand gaan sturen en dan met mn andere hand terugschakelen. Das nog best kut.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:56 schreef magic_dreamer het volgende:
heb net mijn allereeste 2 lessen gehad en ging wel aardig alleen hij zei dat ik alles te gehaast wil doen.
Tip: naar zn 3 eerst in zn vrij zetten en dan recht naar voren duwen, werkt perfect bij mijquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:56 schreef magic_dreamer het volgende:
Het klinkt vast stom: maar ik heb mn anwb boekje ook gewoon wat zitten doorkijken enz, en ik denk dat ik het nu wel ken.... Maar mn instructeur zegt dat je het niet haalt als je er niet gewoon elke avond voor gaat zitten lerenquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:07 schreef Asmodean het volgende:
ik heb nu een stuk of 6 rijlessen gehad. Gaat opzich best goed allemaal, schakelen, de auto keren, hellingproef enzo. Ik laat alleen de koppeling soms te snel opkomen bij een stoplicht, daar moet ik nog wat beter aan werkenTheorie ben ik nog niet aan begonnen, alleen een beetje het boekje doorbladeren.
Bij mij ging het voor de eerste keer helemaal goed, omdat ik niet meer wist hoe het moest en dus zomaar wat deedquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef Gelderland het volgende:
en fileparkeren ging vandaag gigantische mis![]()
ging het kijken fout of stond je te ver van de stoep af?quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef Gelderland het volgende:
Mijne vertelde dat ongeveer 75% het niet haaldequote:Op dinsdag 29 november 2005 16:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
Het klinkt vast stom: maar ik heb mn anwb boekje ook gewoon wat zitten doorkijken enz, en ik denk dat ik het nu wel ken.... Maar mn instructeur zegt dat je het niet haalt als je er niet gewoon elke avond voor gaat zitten leren
Ben een beetje bang dat ik iets gigantisch mis ofzo, omdat ik er zo snel doorheen ben
iedereen die het in 1 keer haalt MOET wel goed geleerd hebben, ze zullen wel zeggen van: 'kijk mij eens is goed zijn, in 1x gehaald zonder veel te leren',quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:23 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mijne vertelde dat ongeveer 75% het niet haalde![]()
Maar toch hoor ik van bijna iedereen dat ze het de 1e keer haalden en amper geleerd hadden.. (dus of mn instructuur liegt, iedereen die ik het vraag liegt, of iedereen die ik het vraag hoort bij die 25% die het wel meteen haalt
Ik heb het boek 1x doorgelezen, alle proefexamens van de CD-rom gemaakt, en met 2 fouten in 1 keer geslaagd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:31 schreef wlsandman het volgende:
iedereen die het in 1 keer haalt MOET wel goed geleerd hebben, ze zullen wel zeggen van: 'kijk mij eens is goed zijn, in 1x gehaald zonder veel te leren',
allemaal flauwekul![]()
dan heb je toch goed geleerd!quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb het boek 1x doorgelezen, alle proefexamens van de CD-rom gemaakt, en met 2 fouten in 1 keer geslaagd.
Maar het klopt dat er veel zakken. Bij mij in de zaal ongeveer 50% denk ik![]()
dat boek hoef je eigenlijk niet eens te leren in mijn opzicht, de toetsen maken zijn daarentegen veel belangrijker en daar leer je meer vanquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef Grumpey het volgende:
is boek 1x doorlezen goed leren?
volgens mij zijn maatstaven daarvoor per persoon verschillend.
Ik heb theorie 2x moeten doen, en 2x met 1 fout geslaagd. Beide keren alleen de oefententamens doorgenomen (wel allemaal). Theorieboek heb ik nooit gehad, tentamens maken en daarna kijken waarom een antwoord is zoals het is werkt voor mij het beste.
ja tuurlijk moet je leren om het te halen...duuhhhhh....je moet toch regels leren of niet dan....quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:31 schreef wlsandman het volgende:
[..]
iedereen die het in 1 keer haalt MOET wel goed geleerd hebben, ze zullen wel zeggen van: 'kijk mij eens is goed zijn, in 1x gehaald zonder veel te leren',
allemaal flauwekul![]()
jah zat ik voor de volgende keer aan debnken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Tip: naar zn 3 eerst in zn vrij zetten en dan recht naar voren duwen, werkt perfect bij mij![]()
ik bedenk me net dat dat ook bij mijn ouders moet, en die hebben een renault megane scenic. Niet al te oud dus (volgens mij, want auto kenner ben ik niet)quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:51 schreef Piles het volgende:
Bij oudere auto's moet je soms een ring aan de pook naar boven halen en dan in zn 1, maar ik denk niet dat je lesauto zo oud is
Nou.. er zijn zo veel vragen die ze kunnen stellen die misschien niet in je oefentoets zitten en die je onmogelijk allemaal kan weten zonder te hebben geleerd. Hoever mag lading op het dak opzij uitsteken? Minimale profiel diepte? Hoeveel meter na een bushalte mag je parkeren? etc etc.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:47 schreef wlsandman het volgende:
[..]
dat boek hoef je eigenlijk niet eens te leren in mijn opzicht, de toetsen maken zijn daarentegen veel belangrijker en daar leer je meer van![]()
zo uit mn hoofd:quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou.. er zijn zo veel vragen die ze kunnen stellen die misschien niet in je oefentoets zitten en die je onmogelijk allemaal kan weten zonder te hebben geleerd. Hoever mag lading op het dak opzij uitsteken? Minimale profiel diepte? Hoeveel meter na een bushalte mag je parkeren? etc etc.
als je het boek doorleest heb je nog kans dat het een beetje blijft hangenecht ALLES leren is bijna onmogelijk..
Ik heb paar weken terug op mn stage hoop tijd over gehad, dus ik heb toen het boek al helemaal doorgebladert, hoop dit voor mn examen nog wel een keer te doen (maar ik durf te wedden dat ik het pas in de trein naar lelystad weer open sla) toch weer 30 euro zo'n kut examen
![]()
laten we hopen dat volgendeweek dinsdag ochtend een goede dag wordt,....quote:Op maandag 28 november 2005 23:46 schreef Gelderland het volgende:
owja, ik hoop in dit deel nog mee te kunnen delen dat ik slaag... ik moet namelijk morgenochtend over precies 1 week examen doen
Bij mij ging file parkeren tijdens de les bijna altijd goed.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nog 2 rijlessen en dán examen....spannend![]()
DOE NORMAAL!!quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik had vandaag rijles van Youri ( 26) en was echt gezelligVeel leuker zo'n jonge gozer dan zo'n ouwe gast als me eigen rij-instructeur
Ik moet gaan blowen van hem, want ik was te gehaast zei die
Denk alleen dat me eigen rij-instructeur dat geen goed idee vindt
Maar goed, was wel leuk en rijles ging op zich wel goed dus, behalve af en toe beetje te gehaast en met hellingproef liet ik motor afslaan, gebeurt anders nooit, maarja, was druk in gesprek
Vriend je capslock staat volgens mij aanquote:Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
DOE NORMAAL!!
IK VIND DAT ZOIETS TOTAAL NIET GEACCEPTEERD KAN WORDEN; EEN INSTRUCTEUR (EEN BROEKIE VAN 26) DIE AANRAADT TE GAAN BLOWEN VOOR HET AUTORIJDEN>>?? DAT VENTJE MOET METEEN EEN ANDERE BAAN GAAN ZOEKEN. BIJ MIJ ZOU HIJ HANGEN.
WAT VINDT DE REST HIERVAN?
LEES HET THEORIEBOEK ER EENS OP NA. FLUORISEER DE TEKST EENS DIE OVER HET DEEL ONDER INVLOED RIJDEN GAAT... EN SCHUIF HET ONDER ZIJN NEUS.
jij bent niet bekend met het begrip sarcasme?quote:Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
DOE NORMAAL!!
IK VIND DAT ZOIETS TOTAAL NIET GEACCEPTEERD KAN WORDEN; EEN INSTRUCTEUR (EEN BROEKIE VAN 26) DIE AANRAADT TE GAAN BLOWEN VOOR HET AUTORIJDEN>>?? DAT VENTJE MOET METEEN EEN ANDERE BAAN GAAN ZOEKEN. BIJ MIJ ZOU HIJ HANGEN.
LEES HET THEORIEBOEK ER EENS OP NA. FLUORISEER DE TEKST EENS DIE OVER HET DEEL ONDER INVLOED RIJDEN GAAT... EN SCHUIF HET ONDER ZIJN NEUS.
doe es rustig joh, hij maakte maar een grapje hoorquote:Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
DOE NORMAAL!!
balen zeg, heb je wel vrijstelling of ook niet?quote:Op woensdag 30 november 2005 09:18 schreef Toad het volgende:
Jeetje door de zenuwen ging m'n TTT echt niet lekker.
quote:Op woensdag 30 november 2005 13:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Moet dat met zo'n hysterische post?![]()
Waarschijnlijk gewoon een grapje van die man, lijkt me.
Oh, en fluoriseren highlighten?(of gewoon markeren
) kent het woordenboek niet.
Oh zo.quote:
Voor jou kan een lekker jointje ook geen kwaad, denk ik zoquote:Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
DOE NORMAAL!!
Nee, maar volgens mij is dit voornamelijk omdat de rest ook niet lekker ging. De bijzondere verrichtingen gingen eigenlijk wel redelijk. Nu is mijn praktijkexamen een maandje verzet (naar januari) dus heb ik nog even tijd....quote:Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
balen zeg, heb je wel vrijstelling of ook niet?
quote:Op woensdag 30 november 2005 14:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Oh zo.Dan is het volgens de dikke van Dale hoogstens fluoresceren.
veel succesquote:Op woensdag 30 november 2005 14:53 schreef Repeat het volgende:
28 december mn theorie-examen gereserveerd in rijswijk
Dat eerste punt zit toch eigenlijk al in punt 2quote:Als je in het bezit bent van rijbewijs B mag je bepaalde aanhangwagens trekken. Dit zijn:
* Aanhangwagens waarvan de maximum toegestane massa niet meer bedraagt dan 750 kilogram.
* Aanhangwagens met een toegestane massa van meer dan 750 kilogram, maar dan mag de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedragen dan de ledige massa van de auto. Samen, de aanhangwagen plus auto mag het gewicht niet boven de 3500 kilogram uitkomen.
idd, vond ik toen ookquote:Op woensdag 30 november 2005 16:12 schreef Repeat het volgende:
jezus wat is dat onduidelijk over die aanhangers enz zeg![]()
waar heb je vooral moeite mee dan? Welke onderwerpen zeg maar?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:15 schreef rena het volgende:
Ik moet ook mijn theorie eens aan gaan vragen van mijn instructeurIk les al vanaf juli, maar die theorie krijg ik er gewoon niet in
Ik heb nog steeds als ik oefen meer dan 10 fout, ik denk dat ik het echt nooit haal
![]()
Aanhangwagen mag maar < dan 750 kg wegenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:04 schreef Repeat het volgende:
dit snap ik niet:
[..]
Dat eerste punt zit toch eigenlijk al in punt 2Waarom noemen ze dat eerste punt dan nog apart...
en wat moet ik dan antwoorden op het examen? 750kg?
das wel vaag, meestal is het andersomquote:Op woensdag 30 november 2005 16:20 schreef rena het volgende:
Vooral de voorrangsregels, in de praktijk gaat dat wel gewoon goed, maar in de theorie..![]()
Is er een mogelijkheid om theorieles(sen) te volgen bij jouw rijschool? Voor mij is dit erg effectief geweest destijds.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:15 schreef rena het volgende:
Ik moet ook mijn theorie eens aan gaan vragen van mijn instructeurIk les al vanaf juli, maar die theorie krijg ik er gewoon niet in
Ik heb nog steeds als ik oefen meer dan 10 fout, ik denk dat ik het echt nooit haal
![]()
hoeveel kosten die theorielessen eigenlijk bij elkaar?quote:Op woensdag 30 november 2005 17:03 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Is er een mogelijkheid om theorieles(sen) te volgen bij jouw rijschool? Voor mij is dit erg effectief geweest destijds.(vier lessen van één uur gevolgd, in één keer geslaagd, vier foutjes
)
Voor de 1e regel gelden de regels van het tweede gedeelte niet.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:31 schreef Repeat het volgende:
ja maar als je dat eerste stuk over die < 750kg weglaat, dan dekt het 2e stuk toch nog steeds alles
nee want je mag dus kennelijk ook een aanhanger van <750 kg slepen met een auto die leeg meer dan 2750 kg weegt of een aanhanger van <750 kg met een auto die minder dan de aanhanger weegt (smart?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:31 schreef Repeat het volgende:
ja maar als je dat eerste stuk over die < 750kg weglaat, dan dekt het 2e stuk toch nog steeds alles
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:12 schreef Repeat het volgende:
60¤ voor de cursus zelf bij mijn rijschool, excl boeken etc.
104 incl boeken en 150 incl boeken en examen + vervoer.
Vond ik te duur, zoiets kan ik ook wel zelf uit een boekje + wat oefenvragen
Correctquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
zo uit mn hoofd:
20cm, 1,6mm. Over die bushalte staat niks in mn boekje geloof ik... Dat ga ik zo even bekijken, al staat me wel bij dat je niet bij een bushalte mag parkeren... Maar als ik dan zou moeten gokken zou ik voor 5 meter gaan, aangezien het allemaal 5 meter is, bij kruispunten enz
het staat dus wel in mn boekje, maar dan bij stilstaan () en daar staat dus dat je niet minder dan 12 meter van een bushalte mag stilstaan... (behalve voor uitstappen passagiers ed).
Dat had ik dus niet geweten zoToch nog maar even doorkijken dat boekje dan
Bij mij koste een theorieles van één uur 5 euro. Vier theorielessen waren dus 20 euro. Voor mij is het heel effectief geweest.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:10 schreef wlsandman het volgende:
[..]
hoeveel kosten die theorielessen eigenlijk bij elkaar?
750kg (totaal) zal wel een of andere grens zijn.. moeten aanhangwagens zwaarder dan dat niet een eigen kenteken hebben tegenwoordig ofzo of misschien een andere regel die je voor je E achter B vast moet kennen.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:04 schreef Repeat het volgende:
dit snap ik niet:
[..]
Dat eerste punt zit toch eigenlijk al in punt 2Waarom noemen ze dat eerste punt dan nog apart...
en wat moet ik dan antwoorden op het examen? 750kg?
Als ze een vraag stellen waar ledig gewicht en gewicht van auto in voorkomt dan pas slaat het op punt 2quote:Op woensdag 30 november 2005 17:19 schreef Repeat het volgende:
maar als ze het vragen op het examen dus 750kg invullen, omdat voor die 2e catagorie geen maximumgewicht te noemen is (als je het gewicht van de auto niet weet) ?
Is geen gediscussieer , maar meer een uitlegquote:Op woensdag 30 november 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:
wat een gediscussieër over die aanhanger...zullke moeilijke vragen krijg je toch niet op je examen...en anders heb je er maar 1 fout....je kan beter je tijd in andere vragen stoppen zodat je die wél goed hebt. Overigens heb je altijd meerkeuze en stellen ze geen lastige vragen....
in dit geval misschien beetje overdreven.. maar je leert je theorie niet alleen om dat papiertje te halen maar voor de veiligheid op de weg hoor, je moet het ook toepassenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:
wat een gediscussieër over die aanhanger...zullke moeilijke vragen krijg je toch niet op je examen...en anders heb je er maar 1 fout....je kan beter je tijd in andere vragen stoppen zodat je die wél goed hebt. Overigens heb je altijd meerkeuze en stellen ze geen lastige vragen....
hoezo ben je 'bang' voor de TTTquote:
Niet bang, er gewoon geen zin inquote:Op donderdag 1 december 2005 12:54 schreef Gelderland het volgende:
[..]
hoezo ben je 'bang' voor de TTT....daar staat nou absoluut géén druk op toch?....gewoon relaxde rijden
...het is geen écht examen. Ja, je kunt wat dingen afsluiten...maar doe je die fout, dan is er NIETS aan de hand....
dus doe RELAXDE...zenuwachtig mag je worden bij je écht examen![]()
![]()
probeer gewoon te doen alsof het een examen is...(Dat doe je waarschjinlijk ook al)....want zoiets kan natuurlijk wél een stuk spanning wegnemen tijdens het échte examen....quote:Op donderdag 1 december 2005 13:13 schreef Raissa het volgende:
[..]
Niet bang, er gewoon geen zin in
Verder weet ik dat als ik zenuwachtig ben ik super veel fouten ga maken, en sluit liever nu alvast wat af.. Maar ja, we zien het wel morgen
maakt niet uit. Verschilt meer per rijschool.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:43 schreef Repeat het volgende:
Wat is nu ongeveer de wachttijd tussen aanvragen en examen doen in Rijswijk?
is dat de regel dan, dat die 2 hetzelfde moeten zijn? want dan baal ik enorm, want mijn examinator van me TTT was echt klotequote:Op donderdag 1 december 2005 13:37 schreef Raissa het volgende:
Tis alleen jammer dat ik voor de TTT een andere examinator krijg dan bij mn echte examen...
het wisselt nog best vaak hoorquote:Op donderdag 1 december 2005 17:03 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb dinsdag examen en maandag HOPENLIJK mijn laatste lesje....
ik hoorde vandaag dat ik een vrouw als examinator krijg...(en die is redelijk aardig hoorde ik)....dus dát geluk heb ik...nú nog het geluk dat ik het haal![]()
![]()
ik heb geen ttt gedaan dus ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 1 december 2005 17:17 schreef Sylvana het volgende:
niemand die antwoord op mijn vraag weet?
In mijn tijdquote:Op donderdag 1 december 2005 14:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
is dat de regel dan, dat die 2 hetzelfde moeten zijn? want dan baal ik enorm, want mijn examinator van me TTT was echt kloteDus hoop echt dat ik voor me examen iemand anders krijg
Bij mijn rijschool is het zo dat ze het liefst je bij dezelfde persoon inplannen.. Omdat je dan al kennis hebt gemaakt... Maar kan ook vaak verschillen hoorquote:Op donderdag 1 december 2005 14:06 schreef Sylvana het volgende:
[..]
is dat de regel dan, dat die 2 hetzelfde moeten zijn? want dan baal ik enorm, want mijn examinator van me TTT was echt kloteDus hoop echt dat ik voor me examen iemand anders krijg
nee je krijgt niet perse dezelfde. volgens mij plannen ze je gewoon at random in, en als je dan wel dezelfde wilt kun je eventueel ruilen. examinator van mijn TTT vertelde wel op welke dagen zij werkte mochten we dat zo willen. maar kreeg iemand anders op mn examen. die gast was zogenaamd relaxt, nou ik vond het 3x nix..quote:Op donderdag 1 december 2005 17:37 schreef Raissa het volgende:
[..]
Bij mijn rijschool is het zo dat ze het liefst je bij dezelfde persoon inplannen.. Omdat je dan al kennis hebt gemaakt... Maar kan ook vaak verschillen hoorWeet je al wanneer je je examen hebt? Als het goed is weet je instructeur dan al wie je als examinator krijgt..
ow...okej..nja goed rijden dan kan NIEMAND je laten zakken..maar hoop toch op aardig persoon....we zullen het zien héquote:Op donderdag 1 december 2005 17:27 schreef wlsandman het volgende:
[..]
het wisselt nog best vaak hoor![]()
en zo hoort hetquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
In zíjn tijd, zegt meneer die net een paar weken in bezit is van z'n rijbewijs.. haha
ik vind het fijn om en overdag en 's avonds les te hebben, zodat je in allebei de situaties kun rijdenquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:09 schreef Repeat het volgende:
Ik heb altijd 's avonds les, en op van die provinciale wegen zonder verlichting is het echt moeilijk donkerVoor je et weet ligt er ook ineens een drempel voor je neus ofzo en kan je vol op de rem....
Jawel hoor.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:17 schreef Sylvana het volgende:
niemand die antwoord op mijn vraag weet?
Don't worry, het gaat gewoon helemaal goedkomen en je gaat gewoon dat roze papiertje ophalen bij het gemeentehuisquote:Op maandag 5 december 2005 00:23 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik moet over 2.5 week weer afrijden.. heb niet echt het gevoel dat ik het ga halen eigenlijk.
Ik doe te onrustig in de auto, en kijk niet altijd over m'n schouder bij het insturen bij een bocht. Vorige keer (1e keer) met afrijden ging dat niet goed, terwijl het in de laatste lessen voor 't afrijden wel redelijk ging. Ben in de tussentijd niet zekerder geworden over mijn manier van rijden, en de datum van het examen komt al zo akelig dichtbij.![]()
thx...quote:Op maandag 5 december 2005 08:13 schreef nieky het volgende:
Gelderland....alvast heel veel succes voor morgen! Voordat ik dat vergeet
Doe je best en je kan het he
Ik vond het stukken makkelijker, 't is alleen oppassen voor die kutfietsers die geen lampjes hebben. Auto's van rechts zie je lang vantevoren aankomen door de lichtbundels, 't is veul rustiger, en je bent sowieso voorzichtiger aan het rijden. Had ik danquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik vind het fijn om en overdag en 's avonds les te hebben, zodat je in allebei de situaties kun rijdenMaar vind in het donker wel een stuk moeilijker rijden dan in het licht
![]()
dat zijn idd wel een beetje blunders, maar heel veel succes morgen en je gaat het gewoon reddenquote:Op maandag 5 december 2005 14:12 schreef Gelderland het volgende:
Net terug van rijlessen...mijn laatste les geweest dus hopelijk......
We hadden een proefexamen gereden en het ging eigenlijk perfect op 2 domme 'blunders' na...1x sorteerde ik verkeerd voor. Ik dacht op een kruising dat er 2 banen waren voor 1 richting, maar die baan was dus tegemoetkomend verkeer
![]()
. Ik wilde dus iets naar rechts toen kreeg ik al ingreep.....was gewoon domme fout, niet goed gekeken...
Een 2e was dat ik links ging staan voor een stoplicht omdat er rechts 2 vrachtwagens stonden. Toen ik optrekte en 10 meter verder was wilde ik dus weer naar rechts toe..maar dat was doorgetrokken streepook erg dom en niet goed gekeken dus!
Maarja.....we zien het morgen wél....![]()
mijn instructeur vind dat ook niet erg. Als ik gewoon in 1, 2 en 3 doortrek tot +/- 5000 toeren hoor je em nooitquote:Op maandag 5 december 2005 20:40 schreef wlsandman het volgende:
Succs morgen gelderland!![]()
Morgenochtend is het lekker rustig op de weg omdat iedereen ziek is van de pepernoten en marsepijn![]()
Je moet gewoon niet extra rustig gaan rijden, rijd gewoon zoals je normaal ook rijdt. Je mag lekker fel zijn, daar houden ze wel van!
het is idd echt belangrijk dat je goed met het verkeer meerijdt. Maar in zijn drie doortrekken tot 5000 toerenquote:Op maandag 5 december 2005 20:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
mijn instructeur vind dat ook niet erg. Als ik gewoon in 1, 2 en 3 doortrek tot +/- 5000 toeren hoor je em nooitWel wat beter dan al die lessers die je als een bejaarde ziet rijden
Da's prima, bumperklevers hou ik zelf ook niet van. Maar toen ik nog leste, ging ik ook gewoon mee in de stroom van het verkeer enzo... Maar je kunt toch niet leren om 50 te rijden in plaats van 30? Gewoon gaspedaal verder intrappen! 30 rijden is net zo gevaarlijk als 70.quote:Op maandag 5 december 2005 21:08 schreef Shirley het volgende:
Jullie hebben het toch allemaal moeten leren? Ik snap niet dat jullie daarover zeuren, alsof jullie zijn geboren als ervaren rijders. Ik les nu zelf ook, en erger me rot aan de mensen die nog even snel langs me racen terwijl ik al 50 rij zodat ze eerder zijn. Wat heb ik dan een lol als ik ze weer tegen kom bij het stoplicht....
Of van die knakkers die gaan bumperkleven. Dan ga ik juist langzaam rijden en af en toe even op de rem trappen, vind m'n instructrice ook prima. Moet je maar geduld hebben!
Of je definitie van goedleren aanpassen, ga desnoods aantekeningen maken, kijk elke keer goed wat je fout doet, leer van je fouten.quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:26 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb 20 december tussentijdse toets, maar me theorie wil niet lukken. Heeft iemand tips? sites waar ze tips hebben, want leer gewoon goed, maak toetsen, maar het wil gewoon niet lukken. 2x gewoon zwaar gezakt? Ik hoor het graag!
Gefeliciteerd,.........quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Gelderland het volgende:
jaja, ik heb lang gewacht om dit te typen MAAR ik ben de 1e keer:![]()
Geslaagd
![]()
![]()
rijbewijs![]()
het ging allemaal gewoon goed!! ben echttt blij
Gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Gelderland het volgende:
Geslaagd
![]()
![]()
rijbewijs![]()
Jij ook gefeliciteerd met je vriendinquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:28 schreef I_PANDA_I het volgende:
[..]
Gefeliciteerd,.........![]()
![]()
Mijn vriending in vannaochtend ook geslaagd(2e keer)
Ehm.. Je kan toch geen TTT doen als je je theorie nog niet hebt??quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:26 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb 20 december tussentijdse toets, maar me theorie wil niet lukken. Heeft iemand tips? sites waar ze tips hebben, want leer gewoon goed, maak toetsen, maar het wil gewoon niet lukken. 2x gewoon zwaar gezakt? Ik hoor het graag!
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Gelderland het volgende:
Geslaagd
![]()
![]()
nee, dat kan idd niet, dus hij zal het wel moeten halen van te voren, anders dan gaat TTT niet door neequote:Op dinsdag 6 december 2005 11:41 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ehm.. Je kan toch geen TTT doen als je je theorie nog niet hebt??![]()
Ach, wat moet je met een TTTquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, dat kan idd niet, dus hij zal het wel moeten halen van te voren, anders dan gaat TTT niet door nee
Ik moet ook de 21e afrijden.. Heb alleen nog een les op 9 december staan.. De rest moet nog geplanned worden..quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:35 schreef MaPo het volgende:
Geslaagden gefeliciteerd![]()
![]()
Ik ben 21 december aan de beurt, afrijden![]()
Tot die tijd nog ff 5 lessen (waarvan 1 voor het examen) en dan is het zover.
Ik ben ook net terug, ging opzich goed, ware het niet dat ik de motor bij het wegrijden 3 keer achter elkaar liet afslaan op dezelfde plek.. Ik echt van wtfquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:21 schreef Robin__ het volgende:
Ik ben ook net terug, wat een kut les zeg![]()
Gewoon totaal hoofd dr niet bij hebben, afslagen (binnen bebouwde kom) missen, links en rechts door elkaar halen *hier rechts* ik 50 meter verder leuk links voorsoorteren bij het stoplicht aldaar) en dat soort fratsen gewoon 3 keer.. paar keer gezeik over te hard rijden (hoor je m normaal nooit over, kan je nagaan) eenrichtings weg vanaf verkeerde kant (bijna) in rijden (station bussum) met als gevolg dat er 80 mensen op mij stonden te wachten (en ik op hun
) kijken ging kut, knipperlicht vergeten... naar de pook kijken bij het terugschakelen op een afrit (JAH! doe dan ook niet zo spastisch met je poot man.. daar keek ik naar:'( ) fileparkeren eindigde met 1 wiel op de stoep, straatje keren moest ik een keer extra steken, hopeloze inhaal acties op de snelweg (of 5km vast zitten achter een klote aanhanger op de snelweg.. (waar ik in het begin makkelijk omheen kon))
Donderdag weerkan niet wachten..
Hoeveel lessen heb jij nou intussen gehad, eigelijk? Je loopt ook al heel wat maandjes rond hier, toch?quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:05 schreef Sylvana het volgende:
ik heb morgen weer rijles, nou maar es echt gaan proberen om rustig te rijden en op tijd beginnen met alles, dan kom ik ook veel beter uit met me kijkgedrag
dat heb ik ook wel hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
En verder heb ik ook wel vaak dat ie zegt volgende links en dat ik dan doorrij en de weg daarna pak, soms best lastig als je dan daardoor een heel stuk moet omrijdenVolgende keer dus maar beter opletten op waar ik heen moet van die kerel
ik heb nou 35 lessen gehad ofzo, loop hier idd sinds eind januari rond ja, en dat blijf ik volgens mij nog wel even doen ookquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij nou intussen gehad, eigelijk? Je loopt ook al heel wat maandjes rond hier, toch?
Oooow, 35 lessen pas, valt best mee toch?quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb nou 35 lessen gehad ofzo, loop hier idd sinds eind januari rond ja, en dat blijf ik volgens mij nog wel even doen ook
mja, ik heb maar 1 keer in de week les he, en dan duurt het een beste tijdquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:22 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Oooow, 35 lessen pas, valt best mee toch?
Ik heb weken gehad dat ik 5 uur les had joh.
mijn ouders betalen 1 les in de week, en willen niet meer lessen per week betalen en zelf heb ik er het geld niet voor, dus dan houdt het opquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:28 schreef veldmuis het volgende:
Kan je niet een lesje meer aanvragen dan?
Ik had iig als ik 1x in de week les had dat ik er weer ff in moest komen, bij 2x in de week nergens last van.
Eigelijk is t totaal nutteloos dat ik mn rijbewijs heb, denk dat ik er in die 5 weken dat ik t heb nog geen 200km op heb zitten.
Joh, ik heb er ook al 36 gehad, begin/midden januari pas op (krijg het vrijdag te horen). Succes volgende week (was het toch?)quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb nou 35 lessen gehad ofzo, loop hier idd sinds eind januari rond ja, en dat blijf ik volgens mij nog wel even doen ook
zo kom je er toch ook welquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
mijn ouders betalen 1 les in de week, en willen niet meer lessen per week betalen en zelf heb ik er het geld niet voor, dus dan houdt het op
uhm, mijn examen is nog niet aangevraagd hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Joh, ik heb er ook al 36 gehad, begin/midden januari pas op (krijg het vrijdag te horen). Succes volgende week (was het toch?)![]()
vast wel een keerquote:
Oh, ik dacht zoiets te lezen hierboven.quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
uhm, mijn examen is nog niet aangevraagd hoorEn dat gaat nog wel ff duren ook ben ik bang voor
![]()
verkeerd gelezen dusquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Oh, ik dacht zoiets te lezen hierboven.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ImPrEzA het volgende:
Jeej, theorie gehaald met 3 foutIk had t niet verwacht, ik twijfelde echt ZO vaak gewoon.. maar goed, nu eventjes het CBR afbellen voor volgende week
ik heb het ook nog wel es hoor, dat ik met de koppeling nog ingetrapt door de bocht wil, ik vind het op de een of anere manier gewoon fijner rijdenquote:Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef missblack het volgende:
Ook heb ik de neiging de koppeling pas in de bocht op te laten komen. Hierdoor moet ik dan weer bijremmen.
Dit is een stom automatisme wat erin is geslopen..( uit angst dat de motor afslaat ), Hebben meer mensen hier problemen met de koppeling?
Ehm als je remt zonder je koppeling in te trappen slaat je auto af??quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef ForumGek het volgende:
Als je je koppeling hebt iongedrukt kan je niet op de rem trappen. Als er dan bijvoorbeeld plotseling een fietser/voetganger/auto op je route staat kan je niet remmen. Ik zeg het niet vaak, maar dat is dus daadwerkelijk Levensgevaarlijk !
Wie heeft je dat nou weer wijsgemaakt?quote:Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef ForumGek het volgende:
Als je je koppeling hebt iongedrukt kan je niet op de rem trappen.
Nou, als je vanuit zn 3 je koppeling intrapt en je dan de bocht neemt ga je een stuk harder dan wanneer je al terug geschakeld bent naar zn 2..quote:Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:
Dr is opzich toch niks mis mee om met een ingedrukte koppeling een bocht te nemen?
Sorry, maar ik moet je toch even uitlachenquote:Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef ForumGek het volgende::D:D !11
;D !11one!11
Mijn hemel !!
Ik zat met me hoofd erbij dat je met links remt en koppelt, maar Koppel is links en rem/gas is rechts !
En ik ben met de auto opde plek gekomen waar ik nu zit
Dus jij zet in het vervolg je cc op 8 km/u en gaat met alleen je hand aan de handrem over B-weggetjes naar huisquote:Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef ForumGek het volgende::D:D !11
;D !11one!11
Mijn hemel !!
Ik zat met me hoofd erbij dat je met links remt en koppelt, maar Koppel is links en rem/gas is rechts !
newbie!quote:Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef ForumGek het volgende::D:D !11
;D !11one!11
Mijn hemel !!
Er zijn dingen die je moet toepassen (je ziet een foto van een auto waarbij een plank uitsteekt over de voorkant van het dak; Mag dit?) Er zijn ook dingen die je simpelweg kunt leren (je ziet een foto van een bord; betekenis van dit bord.) Er zijn ook dingen die ik niet in het hele boekje heb zien staan...quote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik moet vrijdag voor het theorie examen, in een weekje geleerd. Maar wat vragen ze nou zoal op dat examen? Gewoon letterlijk wat er staat in het boekje? Of meer die dingen die je geleerd hebt dat die toegepast worden op die vragen, en je dus niet zomaar dingen uit het hoofd moet leren maar ook echt moet snappen en toepassen?
Dat is inderdaad een goede, gewoon oefenen via de vragen en jezelf controleren.. Cd-rom van de ANWB en van iets waarvan ik ff de naam kwijt ben zijn super handig.. Zeker aan te raden..!quote:Op woensdag 7 december 2005 14:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Heb je geen boekje met vragen? Die moet je goed oefenen, dan weet je wat er van je verwacht wordt.
Je hoeft die regels op het examen echt niet te kunnen toepassen hoor. In het echt komt er tenslotte ook altijd een geel autootje van links op precies dezelfde kruising.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik moet vrijdag voor het theorie examen, in een weekje geleerd. Maar wat vragen ze nou zoal op dat examen? Gewoon letterlijk wat er staat in het boekje? Of meer die dingen die je geleerd hebt dat die toegepast worden op die vragen, en je dus niet zomaar dingen uit het hoofd moet leren maar ook echt moet snappen en toepassen?
Moet?quote:Op woensdag 7 december 2005 14:54 schreef ForumGek het volgende:
3 soorten vragen:
- JA / Nee
- A/B/C/D
- Openvragen (hoef je alleen getal in tevullen zoals hoeveel cm je auto uit mag steken, hoeveel mg alcohol jeinje bloed moet hebbenenz.
Feli!quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Gelderland het volgende:
Geslaagd
![]()
![]()
rijbewijs![]()
THXquote:
quote:Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik heb het ook nog wel es hoor, dat ik met de koppeling nog ingetrapt door de bocht wil, ik vind het op de een of anere manier gewoon fijner rijdenMaar ik moet het idd ook nog goed afleren ja
Ik weet idd niet waar jij met je hoofd bent hoorquote:Op woensdag 7 december 2005 15:47 schreef ForumGek het volgende:
ja, dan rijd je lekker ontspannen!
waar ben ik met me kop....:')
Dat had ik in t begin ook...gewoon VEEL gas geven en dan de koppeling RUSTIG laten opkomen, dan is het ongeveer onmogelijk dat de motor afslaat, en trek je toch vlot op. Beetje proberen, dan ken je de grenzen van de auto zo, en rijdt je binnen de korste keren weg met piepende bandjes.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:24 schreef Gelderland het volgende:
[..]
THXIk heb gister stukje gereden...wij hebben relatief oude benzine-auto (stamt uit 1996) maar heb hem nog niet af laten slaan. komt nog wel denk ik. Het enige wat ik nu goed moet leren in die moter is het 'optrekken'. Soms gaat dat nog wat langzaam omdat ik hem niet wil laten afslaan..maarja...komt goed
Ik laat sowieso altijd rustig mijn koppeling opkomen. Bij aangrijpingspunt beetje gas erbij en hoppa naar z'n 2.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:56 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat had ik in t begin ook...gewoon VEEL gas geven en dan de koppeling RUSTIG laten opkomen, dan is het ongeveer onmogelijk dat de motor afslaat, en trek je toch vlot op. Beetje proberen, dan ken je de grenzen van de auto zo, en rijdt je binnen de korste keren weg met piepende bandjes.
Heb je eigenlijk al een TTT gehad of krijg je die niet??quote:Op woensdag 7 december 2005 19:04 schreef Sylvana het volgende:
Ik had weer rijles van YouriWas niet verwacht, aangezien Youri alleen op disndag- en donderdagavond me rij-instructuer vervangt, maar nou wilde me rij-instructeur nog een middagje extra vrij en had ik dus weer Youri
![]()
![]()
Rijles op zich ging best goed, bijzondere verrichtingen ook ( keren en fileparkeren) alleen bij sommige kruispunten was ik nog Mevrouw SchumacherVolgende week donderdagavond weer les ( van Youri dus) en dan nog maar eens die kruispunten goed oefenen
valt me trouwens wel op dat Lambrusco helemaal niet meer heeft gepost na dat blowgrapje
beterquote:Op woensdag 7 december 2005 20:06 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ik laat sowieso altijd rustig mijn koppeling opkomen. Bij aangrijpingspunt beetje gas erbij, doorgaan tot 4k toeren, om niet al het verkeer op je te laten wachten en hoppa naar z'n 2.
Die heb ik een tijdje geleden al gehad, maar helemaal verneuktquote:Op woensdag 7 december 2005 20:49 schreef Raissa het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al een TTT gehad of krijg je die niet??
daar heb je niet echt een bepaalde afstand voor tochquote:en hoeveel meter van te voren je waar moet aangeven dat je van de weg af wil ofzo
ja, met die proefexamen cdquote:Op donderdag 8 december 2005 15:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
daar heb je niet echt een bepaalde afstand voor tochStaat iig niet in mn anwb boekje, maar dat is ook zo'n onzin, dat vragen ze nooit.
0,5 promille of 220 microgram per liter alcohol mag je in je bloed hebben.
voor beginnende bestuurders wat dit btw volgens mij 0,2 promille toch?
ha, ben ik dan de enigequote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef rena het volgende:
Mijn les ging lekkerGing allemaal lekker soepel, de rotondes gingen goed en zelfs het straatje keren ging best aardig vandaag
hoewel ik telkens OF te vroeg OF te laat instuur, en heel af en toe op tijd
Alleen het achteruit inparkeren ging niet zo lekker, hoewel ik daar eerst niet zo'n moeite mee had
![]()
MissyMirjaM; die afstand wanneer je moet aangeven voor je de weg af wil heb ik nog nooit van gehoordOok niet van mijn instructeur of zo.
Yup, reservelijst werkt primaquote:Op donderdag 8 december 2005 15:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, met die proefexamen cd
als je op een 50 km weg rijdt, en je nadert een afslag of kruispunt [ofzo, blabla]
het antwoord was iig 100 meter van te voren knipperen
ik belde net voor een reservering, en de eerste plek is pas 10 januari
dat is veel te ver weg, zeker voor mij, omdat ik er zo tegenaan zit te hikken
zijn er hier mensen ook wel eens gewoon heengegaan om je op de reservelijst te laten zetten?
Niet druk maken om al die cijfertjes!! Ze hameren daar echt niet zo op door! Ik heb bij mij theorie 1 vraag gehad waarbij ik zelf een getalletje moest invullen..quote:Op donderdag 8 december 2005 14:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
aaargh
ik zit zo vreselijk tegen de theorie aan te hikken
de regels weet ik op zich wel.
ik ga het meest de fout in bij vragen waar cijfers aan te pas komen.
de vragen over alcohol, de verschillen tussen microgrammen en die andere 0,5 en 220, wtf is het verschil
en hoeveel meter van te voren je waar moet aangeven dat je van de weg af wil ofzo
ik heb net 2 proefexamens gemaakt, en had respectievelijk 8 en 14 fouten
zo kom ik er nooit natuurlijk
wie kan me wat tips geven, of me even wat beter laten voelen?
moet ik maar gewoon een afspraak maken voor de theorie en het beste hopen
help
Ik weet het niet precies meer, een uur of 2 vantevoren. Verschilt per week hoelaat er examens zijn, daarvoor moet je gewoon even een CBR regiokantoor bellen. Dat 0900-nummer hielp bij mij niet echtquote:Op donderdag 8 december 2005 16:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee, ik bedoelde, om hoelaat ben jij gegaan
Geloof het of niet maar ik heb juist deze wel vraag gehad op mijn examen.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Raissa het volgende:
[..]
Verder heeft mijn instructeur altijd gezegd dat hij 600 meter van te voren (op een snelweg) aangeeft dat ie de snelweg afwil en dat je bij 300 meter je richtingaanwijzer aan moet zetten. Maar hier krijg je zeker geen vraag over op je theorie!
300 m. van te voren, bij het bord over het aantal km's naar de steden voor 't verkeer wat de snelweg blijft volgenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ha, ben ik dan de enige
ik wist wel dat je, als je wil uitvoegen op de snelweg, je dat 600 m. van te voren aan moet geven
[zei mijn instructeur zelfs]
Veel leren dan in 't weekend! Succes als je gaat iig!quote:Op donderdag 8 december 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga morgen als ik tijd heb het cbr bellen om te informeren hoelaat de examens zijn, en dan misschien maandagochtend er gewoon heen
Wat voor dingen dan? Kijk gedrag? (en de snelheid)quote:Op donderdag 8 december 2005 22:39 schreef Frasier het volgende:
Ik heb nu ondertussen iets meer dan een maand m'n rijbewijs en sinds vorigeweek ook een eigen auto maar ik kan toch wel merken dat het precies volgens de regels rijden van tijdens het lessen er af en toe wel erg bij inschiet.
Maar aan de andere kant kreeg ik laatst van iemand nog een compliment dat ik wel erg netjes reed.
quote:Op donderdag 8 december 2005 22:33 schreef Sylvana het volgende:
En mensen die op rotondes hun knipperlicht niet aan hebben of pas heel laat is idd erg irritant
in de snelweg in het donker is het pas lastigquote:Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:
[..]
Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant![]()
![]()
Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien![]()
Ik vond de eerste keer inhalen ook doodeng, en vind het nog steeds niet echt leuk om te doen.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:
[..]
Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant![]()
![]()
Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien![]()
uhh 4000 toeren vinnik wel rijkelijk veel hoor voor mijn dieseltje, Laatst 100km/p in z'n 3, tijdens het invoegen op de snelweg en had geen tijd om naar z'n 4 te schakelen. Oei kwam ik boven de 4000 toeren en je hoorde gewoon dat die motor het niet met me eens was.quote:
en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kanquote:Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
...en laten zien dat je ook zult gaan, want als je niet zelfverzekerd genoeg overkomt gaat niemand je ertussen laten.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:
[..]
en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kan(bijv. als er veel vrachtwagens rijden)
Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....![]()
Ik niet. Inhalen is tof!quote:Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
Ik kleine twee weekjes eerder!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo, 3 januari om 13.05 uur mag ik bewijzen dat ik kan rijden.![]()
ik rij ook benzine, dus die gaat door tot 6500 toeren ofzoquote:Op vrijdag 9 december 2005 10:51 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
uhh 4000 toeren vinnik wel rijkelijk veel hoor voor mijn dieseltje, Laatst 100km/p in z'n 3, tijdens het invoegen op de snelweg en had geen tijd om naar z'n 4 te schakelen. Oei kwam ik boven de 4000 toeren en je hoorde gewoon dat die motor het niet met me eens was.
Richting aangeven staat in de theorie, 300 meter op de snelweg, 150 meter binnen de bebouwde kom.
Repeat, ben je gelijk achter die mongool aan gegaan en hem op z'n smurf geslagen??
Inhalen op zo'n 80 kilometer weg vind ik nooit echt comfortabel, op de snelweg is het een eitje toch? Binnen, buiten, schouder. richting aan en verplaatsen.(wel maximum snelheid (gaan) rijden.
das op mijn verjaardag, dan moet het goedkomenquote:Op vrijdag 9 december 2005 13:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Mooie tijd. Ik heb het ook gehaald op dat tijdstip, dus dat moet jou ook lukken!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Jij ook succes dan.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik kleine twee weekjes eerder!![]()
Ik hoop dat het geluk brengt.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
das op mijn verjaardag, dan moet het goedkomen
Succes!
Iedereen zegt hier ook dat het een mooie tijd is om op te gaan. Ik hoop het maar.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Mooie tijd. Ik heb het ook gehaald op dat tijdstip, dus dat moet jou ook lukken!
Succes!
quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Vaak moet ik me met rijles beheersen om het gaspedaal niet nog veeeeel dieper in te trappen!![]()
Ik weet mijn rijstijl al, wanneer ik mijn rijbewijs heb!
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 december 2005 18:12 schreef Jim.Beam het volgende:
Geslaagd voor theorie examen!![]()
Haha ik dacht dat haal ik nooit, moest het binnen 3 dagen kennen. 5 foutjes![]()
Mwa, met al die flitspalen hier let je sowieso wel op. Rustige 30-wijkjes, och, daar is 50 ook geen probleem. Maargoed, met rijles reed ik daar ook 40, dus boeiequote:Op vrijdag 9 december 2005 17:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Al went het wel snel al vind ik.. 30-50 rijden, maar zodra die instructeur weg is sta ik niet voor mezelf in![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 december 2005 18:52 schreef LoverBoy het volgende:
Yeahhhhh ik ben geslaagd vandaag voor de 2e keer![]()
Dat is echt kut!quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:52 schreef LoverBoy het volgende:
maar ik kan het pas maandag gaan halen. Ik had examen om 14.50.
Wat voor problemen krijg je dan?quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:57 schreef Badabingea het volgende:
Ik moet maandag weer, ik moet hem dan halen, anders heb ik echt een probleem. Iemand wat dingen die handig zijn om te weten?
Idd dat kan gewoon niet! Ik zou hier melding van maken.quote:Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
DOE NORMAAL!!
quote:
Had ik ook.quote:Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
Ja dat ook, vooral omdat er hier in de buurt op een plek een héle korte invoegstoork is (maar net iets meer dan 100 meter) zonder vluchtstrook erachter, dus je kunt geen kant op. Met lessen namen we die invoegstrook altijd (en met examen ook natuurlijk). Nu vermijd ik 'm.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....![]()
Snelweg vindt ik echt gaaf!quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht![]()
dat is wel irritant zeg.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:42 schreef missblack het volgende:
[..]
Maar inhalen vindt ik ook wel eng...had gisteren een gast die leuk gas bij ging geven toen ik hem inhaald3e![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht![]()
PSSSST, het was een grapje van hemquote:Op vrijdag 9 december 2005 21:31 schreef missblack het volgende:
[..]
Idd dat kan gewoon niet! Ik zou hier melding van maken.
Wat denk die gozer wel niet.
Bij mij zou hij ook hangen. Onder invloed rijden is voor lozers.....neem je verantwoordelijkheid.
Zo iemand mag geen rijles geven![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:25 schreef M.Picanto het volgende:
yo
eergisterochtend (donderdag 8 dec) eerste keer examen gedaan...
en redelijk makkelijk geslaagd, al zeg ik het zelf...
misschien koppeling iets langer vasthouden? tot aangrijpingspunt zeg maar. heel rustig. dan voel je dat ie m oppakt en meer toeren gaat draaien. kan niet zo goed uitleggen... maar ik denk dus dat je de koppeling te snel loslaat.quote:Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.
Nu heb ik met schakelen ineens problemen, ik weet het niet meer.
Met het terugschakelen stotter ik nogal.
Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?
Bijv:
Rij buiten bebouwde kom (80 km/h) in 4e versnelling
Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.
Moest je nu de rem beetje vasthouden?
schaamt zich diep
Terugschakelen en dat ook wat gasgeven bij het oplaten komen van je koppeling. Zo is het snelheidsverschil tussen de in en uitgaande as van je versnellingsbak niet zo groot. Anders begint ie gelijk als je je koppeling voelt aangrijpen al met remmen op de motor en dat hapert. Daarna kan je dan wel weer je gas loslaten om op de motor te remmen...quote:Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.
Nu heb ik met schakelen ineens problemen, ik weet het niet meer.
Met het terugschakelen stotter ik nogal.
Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?
Bijv:
Rij buiten bebouwde kom (80 km/h) in 4e versnelling
Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.
Moest je nu de rem beetje vasthouden?
schaamt zich diep
quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
PSSSST, het was een grapje van hem
Ach dat deed ik in m'n 20e les nog steedsquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:03 schreef Asmodean het volgende:
ik had vanmorgen de tiende rijles ofzo, en al maakte ik wel beginnersfouten, 2x de koppeling te snel omhoog laten komen zodat de motor af sloeg, verder ging het qua kijkgedrag enzo best goed. Ook telkens wel op tijd reageren enzo, al was het behoorlijk mistig hier, met een zicht van zo'n 100-150 meter. Ik ben er dus best wel tevreden mee
Ik ga duimenquote:Op zondag 11 december 2005 20:36 schreef Badabingea het volgende:
Morgen weer theorie...
Please wish me luck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |