abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32921788
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
aaargh
ik zit zo vreselijk tegen de theorie aan te hikken
de regels weet ik op zich wel.
ik ga het meest de fout in bij vragen waar cijfers aan te pas komen.
de vragen over alcohol, de verschillen tussen microgrammen en die andere 0,5 en 220, wtf is het verschil
en hoeveel meter van te voren je waar moet aangeven dat je van de weg af wil ofzo
ik heb net 2 proefexamens gemaakt, en had respectievelijk 8 en 14 fouten
zo kom ik er nooit natuurlijk
wie kan me wat tips geven, of me even wat beter laten voelen?
moet ik maar gewoon een afspraak maken voor de theorie en het beste hopen

help
Niet druk maken om al die cijfertjes!! Ze hameren daar echt niet zo op door! Ik heb bij mij theorie 1 vraag gehad waarbij ik zelf een getalletje moest invullen..

Verder heeft mijn instructeur altijd gezegd dat hij 600 meter van te voren (op een snelweg) aangeeft dat ie de snelweg afwil en dat je bij 300 meter je richtingaanwijzer aan moet zetten. Maar hier krijg je zeker geen vraag over op je theorie!

Oefen vooral veel met van die oefenexamens maar maak je niet vreselijk druk als je daarin veel fouten maakt.. Ik maakte er zelf ook veel fouten in maar mn theorie heb ik in 1 keer gehaald met 4 foutjes.. Ik zou zeggen, zenuwen onder bedwang houden en gewoon gaan!
pi_32923484
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee, ik bedoelde, om hoelaat ben jij gegaan
Ik weet het niet precies meer, een uur of 2 vantevoren. Verschilt per week hoelaat er examens zijn, daarvoor moet je gewoon even een CBR regiokantoor bellen. Dat 0900-nummer hielp bij mij niet echt .
pi_32923727
Ik ben inderdaad ook om 8:30 meteen naar het CBR gegaan, om me tussen alle 16-jarige bromfietstheorie-kandidaten in te schrijven als reserve voor theorie-examen auto. Je koopt dan gewoon een theoriekaart (29,80 dus) en levert je spullen in, net als mensen met een afspraak dus eigenlijk. Dan kom je op de reservestapel, en hoor je bij aanvang van het examen of je mee mag doen.

Mijn examen was om 10:30, toen hoorden wij (er waren nog 3 reserves) of we mee mochten doen. En zelfs met reserves waren er nog een stuk of 10 plaatsen leeg, dus volgens mij is er altijd wel plek als je als reserve komt

Dit is in Zwolle, ik neem aan dat het overal ongeveer hetzelfde zal zijn?

edit: o ik zie dat het dus anders is dan bij veldmuis.. want in Zwolle moet je het nummertje samen met je net gekochte theoriekaart, pasfoto en GBA-uitreksel inleveren, dus niet pas vlak voor het examen.
Seriously!?
pi_32924324
Ja hier ook! Maar je kon pas vlak voor het examen alles bij elkaar inleveren, anders snapten die cbr trutten er niks meer van ofzoiets.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:09:56 #230
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_32924983
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Raissa het volgende:

[..]
Verder heeft mijn instructeur altijd gezegd dat hij 600 meter van te voren (op een snelweg) aangeeft dat ie de snelweg afwil en dat je bij 300 meter je richtingaanwijzer aan moet zetten. Maar hier krijg je zeker geen vraag over op je theorie!
Geloof het of niet maar ik heb juist deze wel vraag gehad op mijn examen.

Hoeveel meter van tevoren geef je richting aan op de snelweg voor een afslag
Antwoord was 300

Binnen de bebouwde kom is het 50 mits er geen zijstraten meer tussen zitten
Shuffle up and deal!!!
pi_32929643
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:17 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ha, ben ik dan de enige
ik wist wel dat je, als je wil uitvoegen op de snelweg, je dat 600 m. van te voren aan moet geven
[zei mijn instructeur zelfs]
300 m. van te voren, bij het bord over het aantal km's naar de steden voor 't verkeer wat de snelweg blijft volgen
(snap je me? )
pi_32929828
Ik moest altijd "ongeveur 400 meter"

Merk wel dat ik echt de enige ben die zolang vantevoren al richting aangeeft nu ik zonder instructeur in een autootje zit, 400m is erg vroeg.
Waar ik wel een hekel aan heb is mensen die op rontondes niet ff een slinger aan die hendel geven voor ze eraf gaan .
Of mensen die pas richting aangeven als ze aan het stuur draaien. Daar heb je toch niks aan, heel irritant.
pi_32930625
ik ga morgen als ik tijd heb het cbr bellen om te informeren hoelaat de examens zijn, en dan misschien maandagochtend er gewoon heen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_32930645
Ik moet het op de snelweg 300 meter van te voren doen en in de bebouwde kom na de laatste zijstraat of 50 meter voordat ik af wil slaan

En mensen die op rotondes hun knipperlicht niet aan hebben of pas heel laat is idd erg irritant
pi_32930691
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga morgen als ik tijd heb het cbr bellen om te informeren hoelaat de examens zijn, en dan misschien maandagochtend er gewoon heen
Veel leren dan in 't weekend! Succes als je gaat iig!

[ Bericht 64% gewijzigd door veldmuis op 08-12-2005 22:36:43 (Kweaut toegevoegdt.) ]
pi_32930792
Ik heb nu ondertussen iets meer dan een maand m'n rijbewijs en sinds vorigeweek ook een eigen auto maar ik kan toch wel merken dat het precies volgens de regels rijden van tijdens het lessen er af en toe wel erg bij inschiet .

Maar aan de andere kant kreeg ik laatst van iemand nog een compliment dat ik wel erg netjes reed .
X
X
X
pi_32930799
sja.. leren, ik pak nog wel een paar keer die cdrom, en gooi mezelf wel in het diepe.
ik moet van mezelf, ik zit er al veel en veel te lang tegenaan te hikken
pi_32931266
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:39 schreef Frasier het volgende:
Ik heb nu ondertussen iets meer dan een maand m'n rijbewijs en sinds vorigeweek ook een eigen auto maar ik kan toch wel merken dat het precies volgens de regels rijden van tijdens het lessen er af en toe wel erg bij inschiet .

Maar aan de andere kant kreeg ik laatst van iemand nog een compliment dat ik wel erg netjes reed .
Wat voor dingen dan? Kijk gedrag? (en de snelheid)
pi_32932108
Net rijles gehad weer. Ging allemaal erg goed, behalve die ene keer dat ik serieus bijna dood was

situatie:

Dit is dus een 80 km weg, ik reed dus ook 80. Gaat er ineens een auto op de andere weg inhalen! Echt vlak voor me, dus ik vol, maar dan ook vol op mn rem, met mn gezicht bijna tegen de ruit en zo haalde hij het nog net zegmaar Echt.... Wat een gekken dat ze op zo'n punt gaan inhalen

wel tof dat ik zelf ingreep en niet mn instructeur hij zei ook dat ik goed reageerde enz das dan wel weer lekker
pi_32932182
damn, dat lijkt me echt eng ja, maar goed opgelost hoor
pi_32932200
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:33 schreef Sylvana het volgende:
En mensen die op rotondes hun knipperlicht niet aan hebben of pas heel laat is idd erg irritant

Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant

Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32932310
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:

[..]

Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant

Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien
in de snelweg in het donker is het pas lastig Maarja gewoon even binnenspiegel checken, dan linkerspiegel checken. Vrij of ruimte genoeg voor de auto's? Dan gewoon inhalen. Niet zo moeilijk, alleen het kijken of er plek is is een beetje lastig inschatten als je alleen koplampen ziet....
  donderdag 8 december 2005 @ 23:53:23 #243
88233 Steve
Still the best.
pi_32932918
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:

[..]

Ik vond de eerste keer inhalen ook doodeng, en vind het nog steeds niet echt leuk om te doen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32933033
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
pi_32933055
ik vind inhalen wel leuk
maar tegelijkertijd ook wel spannend
pi_32938177
Nog een kwartiertje en dan weer 2 uur rijles..
Heb er eigenlijk helemaal geen zin in vandaag
pi_32939498
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

beter
uhh 4000 toeren vinnik wel rijkelijk veel hoor voor mijn dieseltje, Laatst 100km/p in z'n 3, tijdens het invoegen op de snelweg en had geen tijd om naar z'n 4 te schakelen. Oei kwam ik boven de 4000 toeren en je hoorde gewoon dat die motor het niet met me eens was.

Richting aangeven staat in de theorie, 300 meter op de snelweg, 150 meter binnen de bebouwde kom.

Repeat, ben je gelijk achter die mongool aan gegaan en hem op z'n smurf geslagen??

Inhalen op zo'n 80 kilometer weg vind ik nooit echt comfortabel, op de snelweg is het een eitje toch? Binnen, buiten, schouder. richting aan en verplaatsen.(wel maximum snelheid (gaan) rijden.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32940955
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kan (bijv. als er veel vrachtwagens rijden)

Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....
Haleloeja
pi_32941647
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kan (bijv. als er veel vrachtwagens rijden)

Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....
...en laten zien dat je ook zult gaan, want als je niet zelfverzekerd genoeg overkomt gaat niemand je ertussen laten.
pi_32942766
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
Ik niet. Inhalen is tof!

Vaak moet ik me met rijles beheersen om het gaspedaal niet nog veeeeel dieper in te trappen!
Ik weet mijn rijstijl al, wanneer ik mijn rijbewijs heb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')