abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32866739
Ik ben ook net terug, wat een kut les zeg

Gewoon totaal hoofd dr niet bij hebben, afslagen (binnen bebouwde kom) missen, links en rechts door elkaar halen *hier rechts* ik 50 meter verder leuk links voorsoorteren bij het stoplicht aldaar ) en dat soort fratsen gewoon 3 keer.. paar keer gezeik over te hard rijden (hoor je m normaal nooit over, kan je nagaan) eenrichtings weg vanaf verkeerde kant (bijna) in rijden (station bussum) met als gevolg dat er 80 mensen op mij stonden te wachten (en ik op hun ) kijken ging kut, knipperlicht vergeten... naar de pook kijken bij het terugschakelen op een afrit (JAH! doe dan ook niet zo spastisch met je poot man.. daar keek ik naar:'( ) fileparkeren eindigde met 1 wiel op de stoep, straatje keren moest ik een keer extra steken, hopeloze inhaal acties op de snelweg (of 5km vast zitten achter een klote aanhanger op de snelweg.. (waar ik in het begin makkelijk omheen kon))

Donderdag weer kan niet wachten..

pi_32867160
Geslaagden gefeliciteerd

Ik ben 21 december aan de beurt, afrijden

Tot die tijd nog ff 5 lessen (waarvan 1 voor het examen) en dan is het zover.
pi_32867221
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

nee, dat kan idd niet, dus hij zal het wel moeten halen van te voren, anders dan gaat TTT niet door nee
Ach, wat moet je met een TTT .
pi_32868038
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:35 schreef MaPo het volgende:
Geslaagden gefeliciteerd

Ik ben 21 december aan de beurt, afrijden

Tot die tijd nog ff 5 lessen (waarvan 1 voor het examen) en dan is het zover.
Ik moet ook de 21e afrijden.. Heb alleen nog een les op 9 december staan.. De rest moet nog geplanned worden..
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:42:36 #155
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_32868897
Gefeliciteerd allemaal!!!!!!

Ik moet ook de 21e weer
En heb maar 2 lesjes ervoor (19e en 20e)

Maarja het moet toch een keer goed gaan nu
Shuffle up and deal!!!
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:00:44 #156
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32870895
iedereen die de afgelopen tijd is geslaagd alsnog gefeliciteerd was t topic even uit het oog verloren

Ik wil trouwens morgen naar het CBR om me als reserve op te geven voor het theorie-examen.. omdat ik dan, als ik het niet haal, nog wat extra tijd tussen theorie en praktijk (21e) heb.
Maar heeft iemand ervaring met het meedoen als reserve? Hoe laat kun je je het best komen melden, en als je meedoet en het haalt, vervalt dan automatisch je oorspronkelijke (latere) afspraak?

Voor ik er om half negen sta en dat veel te vroeg is enzo.. ben het vergeten aan m'n instructeur te vragen
Seriously!?
pi_32874570
ik heb morgen weer rijles, nou maar es echt gaan proberen om rustig te rijden en op tijd beginnen met alles, dan kom ik ook veel beter uit met me kijkgedrag
pi_32874761
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:21 schreef Robin__ het volgende:
Ik ben ook net terug, wat een kut les zeg

Gewoon totaal hoofd dr niet bij hebben, afslagen (binnen bebouwde kom) missen, links en rechts door elkaar halen *hier rechts* ik 50 meter verder leuk links voorsoorteren bij het stoplicht aldaar ) en dat soort fratsen gewoon 3 keer.. paar keer gezeik over te hard rijden (hoor je m normaal nooit over, kan je nagaan) eenrichtings weg vanaf verkeerde kant (bijna) in rijden (station bussum) met als gevolg dat er 80 mensen op mij stonden te wachten (en ik op hun ) kijken ging kut, knipperlicht vergeten... naar de pook kijken bij het terugschakelen op een afrit (JAH! doe dan ook niet zo spastisch met je poot man.. daar keek ik naar:'( ) fileparkeren eindigde met 1 wiel op de stoep, straatje keren moest ik een keer extra steken, hopeloze inhaal acties op de snelweg (of 5km vast zitten achter een klote aanhanger op de snelweg.. (waar ik in het begin makkelijk omheen kon))

Donderdag weer kan niet wachten..

Ik ben ook net terug, ging opzich goed, ware het niet dat ik de motor bij het wegrijden 3 keer achter elkaar liet afslaan op dezelfde plek.. Ik echt van wtf Nog maar es proberen, boem motor uit, ik weer: wtf Stond ie nog in zn 4, gek he dat je dan niet wegkomt

En verder heb ik ook wel vaak dat ie zegt volgende links en dat ik dan doorrij en de weg daarna pak, soms best lastig als je dan daardoor een heel stuk moet omrijden Volgende keer dus maar beter opletten op waar ik heen moet van die kerel
pi_32875049
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:05 schreef Sylvana het volgende:
ik heb morgen weer rijles, nou maar es echt gaan proberen om rustig te rijden en op tijd beginnen met alles, dan kom ik ook veel beter uit met me kijkgedrag
Hoeveel lessen heb jij nou intussen gehad, eigelijk? Je loopt ook al heel wat maandjes rond hier, toch?
pi_32875072
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

En verder heb ik ook wel vaak dat ie zegt volgende links en dat ik dan doorrij en de weg daarna pak, soms best lastig als je dan daardoor een heel stuk moet omrijden Volgende keer dus maar beter opletten op waar ik heen moet van die kerel
dat heb ik ook wel hoor Of dat ik rechts ga ipv links of omgekeerd, komt vooral voor bij intelligente mensen heb ik gehoord
pi_32875102
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:19 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb jij nou intussen gehad, eigelijk? Je loopt ook al heel wat maandjes rond hier, toch?
ik heb nou 35 lessen gehad ofzo, loop hier idd sinds eind januari rond ja, en dat blijf ik volgens mij nog wel even doen ook
pi_32875148
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb nou 35 lessen gehad ofzo, loop hier idd sinds eind januari rond ja, en dat blijf ik volgens mij nog wel even doen ook
Oooow, 35 lessen pas, valt best mee toch?
Ik heb weken gehad dat ik 5 uur les had joh .
pi_32875301
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:22 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Oooow, 35 lessen pas, valt best mee toch?
Ik heb weken gehad dat ik 5 uur les had joh .
mja, ik heb maar 1 keer in de week les he, en dan duurt het een beste tijd
pi_32875418
Kan je niet een lesje meer aanvragen dan?
Ik had iig als ik 1x in de week les had dat ik er weer ff in moest komen, bij 2x in de week nergens last van .

Eigelijk is t totaal nutteloos dat ik mn rijbewijs heb, denk dat ik er in die 5 weken dat ik t heb nog geen 200km op heb zitten .
pi_32875502
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:28 schreef veldmuis het volgende:
Kan je niet een lesje meer aanvragen dan?
Ik had iig als ik 1x in de week les had dat ik er weer ff in moest komen, bij 2x in de week nergens last van .

Eigelijk is t totaal nutteloos dat ik mn rijbewijs heb, denk dat ik er in die 5 weken dat ik t heb nog geen 200km op heb zitten .
mijn ouders betalen 1 les in de week, en willen niet meer lessen per week betalen en zelf heb ik er het geld niet voor, dus dan houdt het op
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:34:43 #166
88233 Steve
Still the best.
pi_32875654
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:20 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Joh, ik heb er ook al 36 gehad, begin/midden januari pas op (krijg het vrijdag te horen). Succes volgende week (was het toch?)
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_32875705
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:30 schreef Sylvana het volgende:

[..]

mijn ouders betalen 1 les in de week, en willen niet meer lessen per week betalen en zelf heb ik er het geld niet voor, dus dan houdt het op
zo kom je er toch ook wel
pi_32875717
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:34 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Joh, ik heb er ook al 36 gehad, begin/midden januari pas op (krijg het vrijdag te horen). Succes volgende week (was het toch?)
uhm, mijn examen is nog niet aangevraagd hoor En dat gaat nog wel ff duren ook ben ik bang voor
pi_32875754
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

zo kom je er toch ook wel
vast wel een keer Alleen mijn ouders betalen ook niet eeuwig door, gok nog een lesje of 5 en zou beetje kut zijn als ik daarna dus tijdelijk moet stoppen omdat ik geen geld heb voor rijles
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:42:21 #170
88233 Steve
Still the best.
pi_32875961
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

uhm, mijn examen is nog niet aangevraagd hoor En dat gaat nog wel ff duren ook ben ik bang voor
Oh, ik dacht zoiets te lezen hierboven.
pi_32876022
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:42 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Oh, ik dacht zoiets te lezen hierboven.
verkeerd gelezen dus Er zijn er wel een paar die 21 december moeten afrijden, maar ik niet dus
  woensdag 7 december 2005 @ 09:06:31 #172
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32883461
Nou.. ik sta als reserve voor het theorieexamen van 10.30.. op hoop van zegen
Seriously!?
pi_32886076
Ik heb 26 oktober j.l. mijn examen gehaald. 23 lessen gehad en het ging goed, na een maand of 3 met lessen (had erg onregelmatig les, 2 maand niet gehad enzo) mijn theorie gehaald met 5 fouten. Toen zat ik op 15 lessen ofzo, daarna nog ff doorgelest en examen aangevraagd.

Op examendag was ik niet zo gespannen, ik heb geprobeert me erg goed te concentreren en ik was de rust zelfe. Heb heerlijk ontspannen gereden en het voelde allemaal goed. Ik zou een toffe peer krijgen (Volgens rijinstructeur) maar die kon ophet laatste moment niet meer, en kreeg ik een giga-brombeer! Heb 1 klein foutje gemaakt, ik ging voor de fietsoversteek gaan toen ik af moest slaan en er iemand al voorgesorteerd stond. er kwamen fietsers aan en ik dacht dat de ruimte achter die auto voor me te klein was om de lege ruimte te dekken zodat ik niet geheel op het fietspad ging staan...afijn. toch geslaagd en heb er nu al zo'n 1500km op ziten !

26 oktober geslaagd dus..na Ijsmeis

/edit: voor de uitleg er een foto bij gedaan.

Ik ga dus linksaf..en er komen fietsers aan (roze) ik dacht dat de ruimte tussende auto en fietspad/oversteek voor me te weinig was zodat ik er dus half op zou staan. MAar dat had wel gekunt, maar ik ging nu dusvoor het fietspad/oversteek staan om de fietsers erlangs te laten kunnen. Dit was de laatste bocht naar het cbr toe

[ Bericht 21% gewijzigd door ForumGek op 07-12-2005 11:29:10 ]
Fingerspitzgefühl
pi_32886530
Ten eerste voor de mensen die geslaagd zijn van hart e

Zelf heb ik net de TTT achter de rug. Het ging goed ben zelf erg tevreden.
Examinator ook, maar het ver vooruitkijken moet nog verbetert worden. Ook heb ik de neiging de koppeling pas in de bocht op te laten komen. Hierdoor moet ik dan weer bijremmen.
Dit is een stom automatisme wat erin is geslopen..( uit angst dat de motor afslaat ), Hebben meer mensen hier problemen met de koppeling?

De vrijstelling voor de bijzondere verrichtinen heb ik binnen. Dit geeft toch wel een stukje rust.
Dus nu nog goed concentreren op die koppeling en het vooruit kijken.

23 december afrijden...het zou wel een super kerscadeau zijn....ik ga ervoor!!!
pi_32886617
Mooi zo dat het goed ging !

Over de koppeling, begin ruim voor een rotonde/afslag met afremmen en zorg ervoor dat je koppeling dan in z'n 2 al geheel omhoog is. Je gaat dan én lekker rustig, en je kunt je concentreren op de bocht/afslag/rotonde en hoeft je koppeling niet te gebruiken. Je kan dan ook direct het gas oppakken aan het eind van de bocht en weer lekker doorrijden. MAar vooral het optijd afremmen voor een bocht/rotonde/afslag gaf mij heel veel rust tijdens het rijden .
Fingerspitzgefühl
pi_32886880
Bedankt voor de tip Forumgek. Dit is ook wat mij is verteld door examinator.
Ik maak het mezelf gewoon te moeilijk...

Maar goed ik ga gewoon lekker verder...het is gewoon een moment opname.
Het kan met de rijlessen nog zo goed gaan...maar als het met het examen niet wil dan houdt het op.
  woensdag 7 december 2005 @ 12:00:19 #177
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32887045
Jeej, theorie gehaald met 3 fout Ik had t niet verwacht, ik twijfelde echt ZO vaak gewoon.. maar goed, nu eventjes het CBR afbellen voor volgende week
Seriously!?
pi_32887254
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:00 schreef ImPrEzA het volgende:
Jeej, theorie gehaald met 3 fout Ik had t niet verwacht, ik twijfelde echt ZO vaak gewoon.. maar goed, nu eventjes het CBR afbellen voor volgende week
Gefeliciteerd!
pi_32888509
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:39 schreef missblack het volgende:
Ook heb ik de neiging de koppeling pas in de bocht op te laten komen. Hierdoor moet ik dan weer bijremmen.
Dit is een stom automatisme wat erin is geslopen..( uit angst dat de motor afslaat ), Hebben meer mensen hier problemen met de koppeling?
ik heb het ook nog wel es hoor, dat ik met de koppeling nog ingetrapt door de bocht wil, ik vind het op de een of anere manier gewoon fijner rijden Maar ik moet het idd ook nog goed afleren ja

Om half 4 weer een lesje
pi_32889617
Ik zou dat soort grapjes maar snel afleren, want anders ben je nog het dubbele van het aantal lessen dat je nu hebt bezig. En misschien moet je eens met je instructeur praten, want die vind dit maar al te mooi dat jij erzo lang over doet. Maar voor in de plaats dat hij gewoon botter/feller is en je écht iets leert. á la lesgeven anno 1960 ! Dan leer je het, bij alles wat je fout doet moet hij het zeggen en zo let je erop.
Fingerspitzgefühl
pi_32889920
Dr is opzich toch niks mis mee om met een ingedrukte koppeling een bocht te nemen?
pi_32890151
Als je je koppeling hebt iongedrukt kan je niet op de rem trappen. Als er dan bijvoorbeeld plotseling een fietser/voetganger/auto op je route staat kan je niet remmen. Ik zeg het niet vaak, maar dat is dus daadwerkelijk Levensgevaarlijk !
Fingerspitzgefühl
pi_32890390
LOL? met de koppeling in kan je toch net zo makkelijk remmen als met de koppeling niet ingedrukt?
pi_32890552
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef ForumGek het volgende:
Als je je koppeling hebt iongedrukt kan je niet op de rem trappen. Als er dan bijvoorbeeld plotseling een fietser/voetganger/auto op je route staat kan je niet remmen. Ik zeg het niet vaak, maar dat is dus daadwerkelijk Levensgevaarlijk !
Ehm als je remt zonder je koppeling in te trappen slaat je auto af??

-edit- Hard remmen bedoel ik dus
pi_32890561
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef ForumGek het volgende:
Als je je koppeling hebt iongedrukt kan je niet op de rem trappen.
Wie heeft je dat nou weer wijsgemaakt?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_32890588
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:51 schreef Repeat het volgende:
Dr is opzich toch niks mis mee om met een ingedrukte koppeling een bocht te nemen?
Nou, als je vanuit zn 3 je koppeling intrapt en je dan de bocht neemt ga je een stuk harder dan wanneer je al terug geschakeld bent naar zn 2..
pi_32890660
:D:D !11 ;D !11one!11

Mijn hemel ! !

Ik zat met me hoofd erbij dat je met links remt en koppelt, maar Koppel is links en rem/gas is rechts !

En ik ben met de auto opde plek gekomen waar ik nu zit
Fingerspitzgefühl
pi_32890700
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:20 schreef ForumGek het volgende:

Mijn hemel ! !

Ik zat met me hoofd erbij dat je met links remt en koppelt, maar Koppel is links en rem/gas is rechts !

Sorry, maar ik moet je toch even uitlachen

pi_32890730
Ik geef je het volledige recht daartoe !
Fingerspitzgefühl
pi_32890754
quote:

Mijn hemel ! !

Dus jij zet in het vervolg je cc op 8 km/u en gaat met alleen je hand aan de handrem over B-weggetjes naar huis

Andere hand mag trouwens wel aan het stuur.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_32890855
quote:

Mijn hemel ! !

newbie!
  woensdag 7 december 2005 @ 14:41:20 #192
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_32891312
Ik moet vrijdag voor het theorie examen, in een weekje geleerd. Maar wat vragen ze nou zoal op dat examen? Gewoon letterlijk wat er staat in het boekje? Of meer die dingen die je geleerd hebt dat die toegepast worden op die vragen, en je dus niet zomaar dingen uit het hoofd moet leren maar ook echt moet snappen en toepassen?
  woensdag 7 december 2005 @ 14:45:04 #193
88233 Steve
Still the best.
pi_32891432
Heb je geen boekje met vragen? Die moet je goed oefenen, dan weet je wat er van je verwacht wordt.
pi_32891433
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik moet vrijdag voor het theorie examen, in een weekje geleerd. Maar wat vragen ze nou zoal op dat examen? Gewoon letterlijk wat er staat in het boekje? Of meer die dingen die je geleerd hebt dat die toegepast worden op die vragen, en je dus niet zomaar dingen uit het hoofd moet leren maar ook echt moet snappen en toepassen?
Er zijn dingen die je moet toepassen (je ziet een foto van een auto waarbij een plank uitsteekt over de voorkant van het dak; Mag dit?) Er zijn ook dingen die je simpelweg kunt leren (je ziet een foto van een bord; betekenis van dit bord.) Er zijn ook dingen die ik niet in het hele boekje heb zien staan...
pi_32891463
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Heb je geen boekje met vragen? Die moet je goed oefenen, dan weet je wat er van je verwacht wordt.
Dat is inderdaad een goede, gewoon oefenen via de vragen en jezelf controleren.. Cd-rom van de ANWB en van iets waarvan ik ff de naam kwijt ben zijn super handig.. Zeker aan te raden..!
pi_32891475
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:41 schreef Jim.Beam het volgende:
Je hoeft die regels op het examen echt niet te kunnen toepassen hoor. In het echt komt er tenslotte ook altijd een geel autootje van links op precies dezelfde kruising.

pi_32891754
3 soorten vragen:

- JA / Nee
- A/B/C/D
- Openvragen (hoef je alleen getal in tevullen zoals hoeveel cm je auto uit mag steken, hoeveel mg alcohol jeinje bloed moet hebbenenz.
Fingerspitzgefühl
pi_32891796
quote:
Op woensdag 7 december 2005 14:54 schreef ForumGek het volgende:
3 soorten vragen:

- JA / Nee
- A/B/C/D
- Openvragen (hoef je alleen getal in tevullen zoals hoeveel cm je auto uit mag steken, hoeveel mg alcohol jeinje bloed moet hebbenenz.
Moet?
pi_32893330
ja, dan rijd je lekker ontspannen!

waar ben ik met me kop....:')
Fingerspitzgefühl
pi_32893919
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Gelderland het volgende:
jaja, ik heb lang gewacht om dit te typen MAAR ik ben de 1e keer:

Geslaagd

rijbewijs

het ging allemaal gewoon goed!! ben echttt blij
Feli!
pi_32895970
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Feli!
THX Ik heb gister stukje gereden...wij hebben relatief oude benzine-auto (stamt uit 1996) maar heb hem nog niet af laten slaan. komt nog wel denk ik. Het enige wat ik nu goed moet leren in die moter is het 'optrekken'. Soms gaat dat nog wat langzaam omdat ik hem niet wil laten afslaan..maarja...komt goed

Verder is het wel wennen alleen in de auto. Nu moet je écht alleen beslissingen nemen waar normaal de instructeur kleine dingen opmerkte...maarjaaa...gelukkig hoef je niet op ALLES te letten nu
Haleloeja
pi_32896787
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb het ook nog wel es hoor, dat ik met de koppeling nog ingetrapt door de bocht wil, ik vind het op de een of anere manier gewoon fijner rijden Maar ik moet het idd ook nog goed afleren ja

Dat heb ik dus ook, omdat ik mijn handen niet van het stuur durf te halen in de bocht Ben bang dat ik uit de bocht vlieg, mijn instructeur zit dan de hele tijd "Koppeling loslaten" en ik doe het dan stiekem nog net even volhouden tot ik de bocht door ben

Ik heb morgen lekker 2 uurtjes les, heb weer zin om te rijden, begin het ook echt steeds leuker te vinden
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 7 december 2005 @ 18:50:14 #203
28946 mirelia
pi_32898089
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:47 schreef ForumGek het volgende:
ja, dan rijd je lekker ontspannen!

waar ben ik met me kop....:')
Ik weet idd niet waar jij met je hoofd bent hoor
Het is namelijk A/B/C...dus zonder de D

haha
Jij had je rijbewijs toch???

Ik zou zeggen..op tijd naar bed vanavond en morgen fris weer op
Shuffle up and deal!!!
pi_32898438
Ik had weer rijles van Youri Was niet verwacht, aangezien Youri alleen op disndag- en donderdagavond me rij-instructuer vervangt, maar nou wilde me rij-instructeur nog een middagje extra vrij en had ik dus weer Youri

Rijles op zich ging best goed, bijzondere verrichtingen ook ( keren en fileparkeren) alleen bij sommige kruispunten was ik nog Mevrouw Schumacher Volgende week donderdagavond weer les ( van Youri dus) en dan nog maar eens die kruispunten goed oefenen

valt me trouwens wel op dat Lambrusco helemaal niet meer heeft gepost na dat blowgrapje
  woensdag 7 december 2005 @ 19:48:53 #205
28946 mirelia
pi_32899442
pissed??

ik hoop van niet....
Shuffle up and deal!!!
pi_32899614
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:24 schreef Gelderland het volgende:

[..]

THX Ik heb gister stukje gereden...wij hebben relatief oude benzine-auto (stamt uit 1996) maar heb hem nog niet af laten slaan. komt nog wel denk ik. Het enige wat ik nu goed moet leren in die moter is het 'optrekken'. Soms gaat dat nog wat langzaam omdat ik hem niet wil laten afslaan..maarja...komt goed
Dat had ik in t begin ook...gewoon VEEL gas geven en dan de koppeling RUSTIG laten opkomen, dan is het ongeveer onmogelijk dat de motor afslaat, en trek je toch vlot op. Beetje proberen, dan ken je de grenzen van de auto zo, en rijdt je binnen de korste keren weg met piepende bandjes.
pi_32899861
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:56 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat had ik in t begin ook...gewoon VEEL gas geven en dan de koppeling RUSTIG laten opkomen, dan is het ongeveer onmogelijk dat de motor afslaat, en trek je toch vlot op. Beetje proberen, dan ken je de grenzen van de auto zo, en rijdt je binnen de korste keren weg met piepende bandjes.
Ik laat sowieso altijd rustig mijn koppeling opkomen. Bij aangrijpingspunt beetje gas erbij en hoppa naar z'n 2.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32900994
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:04 schreef Sylvana het volgende:
Ik had weer rijles van Youri Was niet verwacht, aangezien Youri alleen op disndag- en donderdagavond me rij-instructuer vervangt, maar nou wilde me rij-instructeur nog een middagje extra vrij en had ik dus weer Youri

Rijles op zich ging best goed, bijzondere verrichtingen ook ( keren en fileparkeren) alleen bij sommige kruispunten was ik nog Mevrouw Schumacher Volgende week donderdagavond weer les ( van Youri dus) en dan nog maar eens die kruispunten goed oefenen

valt me trouwens wel op dat Lambrusco helemaal niet meer heeft gepost na dat blowgrapje
Heb je eigenlijk al een TTT gehad of krijg je die niet??
pi_32905713
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:06 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Ik laat sowieso altijd rustig mijn koppeling opkomen. Bij aangrijpingspunt beetje gas erbij, doorgaan tot 4k toeren, om niet al het verkeer op je te laten wachten en hoppa naar z'n 2.
beter
pi_32909081
quote:
Op woensdag 7 december 2005 20:49 schreef Raissa het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk al een TTT gehad of krijg je die niet??
Die heb ik een tijdje geleden al gehad, maar helemaal verneukt
pi_32911419
Zo stom! Afgelopen maandag had ik mijn eerste les na mijn tegenvallende TTT. Het ging veel & veel beter dan tijdens de TTT. Echt stom!

Straks mijn 26e rijles.
pi_32915961
Zul je altijd zien, Toad, dat is zoiets wat mij ook zou overkomen. Ik heb soms hele goede lessen en soms lessen waarvan mensen die me zien rijden zullen denken dat ik het voor de 1e keer doe

Ik mag nu weer lekker 2 uurtjes rijden.
And you know I might
pi_32916046
Ik moet half 2 weer 2 uur lessen
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_32918727
aaargh
ik zit zo vreselijk tegen de theorie aan te hikken
de regels weet ik op zich wel.
ik ga het meest de fout in bij vragen waar cijfers aan te pas komen.
de vragen over alcohol, de verschillen tussen microgrammen en die andere 0,5 en 220, wtf is het verschil
en hoeveel meter van te voren je waar moet aangeven dat je van de weg af wil ofzo
ik heb net 2 proefexamens gemaakt, en had respectievelijk 8 en 14 fouten
zo kom ik er nooit natuurlijk
wie kan me wat tips geven, of me even wat beter laten voelen?
moet ik maar gewoon een afspraak maken voor de theorie en het beste hopen

help
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_32919491
quote:
en hoeveel meter van te voren je waar moet aangeven dat je van de weg af wil ofzo
daar heb je niet echt een bepaalde afstand voor toch Staat iig niet in mn anwb boekje, maar dat is ook zo'n onzin, dat vragen ze nooit.

0,5 promille of 220 microgram per liter alcohol mag je in je bloed hebben.
voor beginnende bestuurders wat dit btw volgens mij 0,2 promille toch?
pi_32920111
quote:
Op donderdag 8 december 2005 15:19 schreef Repeat het volgende:

[..]

daar heb je niet echt een bepaalde afstand voor toch Staat iig niet in mn anwb boekje, maar dat is ook zo'n onzin, dat vragen ze nooit.

0,5 promille of 220 microgram per liter alcohol mag je in je bloed hebben.
voor beginnende bestuurders wat dit btw volgens mij 0,2 promille toch?
ja, met die proefexamen cd
als je op een 50 km weg rijdt, en je nadert een afslag of kruispunt [ofzo, blabla]
het antwoord was iig 100 meter van te voren knipperen
ik belde net voor een reservering, en de eerste plek is pas 10 januari
dat is veel te ver weg, zeker voor mij, omdat ik er zo tegenaan zit te hikken
zijn er hier mensen ook wel eens gewoon heengegaan om je op de reservelijst te laten zetten?
pi_32920846
Mijn les ging lekker Ging allemaal lekker soepel, de rotondes gingen goed en zelfs het straatje keren ging best aardig vandaag hoewel ik telkens OF te vroeg OF te laat instuur, en heel af en toe op tijd Alleen het achteruit inparkeren ging niet zo lekker, hoewel ik daar eerst niet zo'n moeite mee had

MissyMirjaM; die afstand wanneer je moet aangeven voor je de weg af wil heb ik nog nooit van gehoord Ook niet van mijn instructeur of zo.
And you know I might
pi_32920971
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef rena het volgende:
Mijn les ging lekker Ging allemaal lekker soepel, de rotondes gingen goed en zelfs het straatje keren ging best aardig vandaag hoewel ik telkens OF te vroeg OF te laat instuur, en heel af en toe op tijd Alleen het achteruit inparkeren ging niet zo lekker, hoewel ik daar eerst niet zo'n moeite mee had

MissyMirjaM; die afstand wanneer je moet aangeven voor je de weg af wil heb ik nog nooit van gehoord Ook niet van mijn instructeur of zo.
ha, ben ik dan de enige
ik wist wel dat je, als je wil uitvoegen op de snelweg, je dat 600 m. van te voren aan moet geven
[zei mijn instructeur zelfs]
maar blijbaar hoef ik me niet eens druk te maken over dat soort domme vragen
pi_32920993
Moet je volgens mij ook gewoon doen als het een goed moment is, en rekening houden met het andere verkeer ed. Ligt meer aan de situatie dan dat het een vaste afstand is. Als ze dat vragen op het theorie examen dan vreet ik dit toetsenbord wat voor me ligt op
pi_32921025
nouja, dat soort vragen vind ik sowieso je reinste onzin.
alsof ik met een lijst en een calculator voor me in de auto zit, om steeds uit te rekenen wat mijn rem afstand is, mijn stopafstand, wanneer ik moet gaan knipperen, enz. enz.
pi_32921031
quote:
Op donderdag 8 december 2005 15:44 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja, met die proefexamen cd
als je op een 50 km weg rijdt, en je nadert een afslag of kruispunt [ofzo, blabla]
het antwoord was iig 100 meter van te voren knipperen
ik belde net voor een reservering, en de eerste plek is pas 10 januari
dat is veel te ver weg, zeker voor mij, omdat ik er zo tegenaan zit te hikken
zijn er hier mensen ook wel eens gewoon heengegaan om je op de reservelijst te laten zetten?
Yup, reservelijst werkt prima
Zo vroeg mogelijk heen gaan, nummertje trekken, 2 uur wachten, en spul inleveren met je nummertje.
En niet zoals ik vergeten een nummertje te trekken zodat je alsnog niet op de reservelijst kan
pi_32921048
haha veldmuis
wat is zo vroeg mogelijk ?
pi_32921221
Dan heb je een laag nummertje, waardoor je meer kans hebt.
Als er 100 man komen...he, moet ik dit echt uitleggen?
pi_32921283
nee, ik bedoelde, om hoelaat ben jij gegaan
pi_32921374
Ik ben 2 keer gezakt.. Maandag moet ik om 3 uur.. maar ga 3 uur eerder en dan hopen dat ik op de reservelijst kan.. zoniet, ff lekker leren daar.. Ja, kmoet wat.. heb 20 dec TTT dusja!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_32921788
quote:
Op donderdag 8 december 2005 14:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
aaargh
ik zit zo vreselijk tegen de theorie aan te hikken
de regels weet ik op zich wel.
ik ga het meest de fout in bij vragen waar cijfers aan te pas komen.
de vragen over alcohol, de verschillen tussen microgrammen en die andere 0,5 en 220, wtf is het verschil
ik heb net 2 proefexamens gemaakt, en had respectievelijk 8 en 14 fouten
zo kom ik er nooit natuurlijk
wie kan me wat tips geven, of me even wat beter laten voelen?
moet ik maar gewoon een afspraak maken voor de theorie en het beste hopen

help
Niet druk maken om al die cijfertjes!! Ze hameren daar echt niet zo op door! Ik heb bij mij theorie 1 vraag gehad waarbij ik zelf een getalletje moest invullen..

Verder heeft mijn instructeur altijd gezegd dat hij 600 meter van te voren (op een snelweg) aangeeft dat ie de snelweg afwil en dat je bij 300 meter je richtingaanwijzer aan moet zetten. Maar hier krijg je zeker geen vraag over op je theorie!

Oefen vooral veel met van die oefenexamens maar maak je niet vreselijk druk als je daarin veel fouten maakt.. Ik maakte er zelf ook veel fouten in maar mn theorie heb ik in 1 keer gehaald met 4 foutjes.. Ik zou zeggen, zenuwen onder bedwang houden en gewoon gaan!
pi_32923484
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee, ik bedoelde, om hoelaat ben jij gegaan
Ik weet het niet precies meer, een uur of 2 vantevoren. Verschilt per week hoelaat er examens zijn, daarvoor moet je gewoon even een CBR regiokantoor bellen. Dat 0900-nummer hielp bij mij niet echt .
pi_32923727
Ik ben inderdaad ook om 8:30 meteen naar het CBR gegaan, om me tussen alle 16-jarige bromfietstheorie-kandidaten in te schrijven als reserve voor theorie-examen auto. Je koopt dan gewoon een theoriekaart (29,80 dus) en levert je spullen in, net als mensen met een afspraak dus eigenlijk. Dan kom je op de reservestapel, en hoor je bij aanvang van het examen of je mee mag doen.

Mijn examen was om 10:30, toen hoorden wij (er waren nog 3 reserves) of we mee mochten doen. En zelfs met reserves waren er nog een stuk of 10 plaatsen leeg, dus volgens mij is er altijd wel plek als je als reserve komt

Dit is in Zwolle, ik neem aan dat het overal ongeveer hetzelfde zal zijn?

edit: o ik zie dat het dus anders is dan bij veldmuis.. want in Zwolle moet je het nummertje samen met je net gekochte theoriekaart, pasfoto en GBA-uitreksel inleveren, dus niet pas vlak voor het examen.
Seriously!?
pi_32924324
Ja hier ook! Maar je kon pas vlak voor het examen alles bij elkaar inleveren, anders snapten die cbr trutten er niks meer van ofzoiets.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:09:56 #230
28946 mirelia
pi_32924983
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef Raissa het volgende:

[..]
Verder heeft mijn instructeur altijd gezegd dat hij 600 meter van te voren (op een snelweg) aangeeft dat ie de snelweg afwil en dat je bij 300 meter je richtingaanwijzer aan moet zetten. Maar hier krijg je zeker geen vraag over op je theorie!
Geloof het of niet maar ik heb juist deze wel vraag gehad op mijn examen.

Hoeveel meter van tevoren geef je richting aan op de snelweg voor een afslag
Antwoord was 300

Binnen de bebouwde kom is het 50 mits er geen zijstraten meer tussen zitten
Shuffle up and deal!!!
pi_32929643
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:17 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ha, ben ik dan de enige
ik wist wel dat je, als je wil uitvoegen op de snelweg, je dat 600 m. van te voren aan moet geven
[zei mijn instructeur zelfs]
300 m. van te voren, bij het bord over het aantal km's naar de steden voor 't verkeer wat de snelweg blijft volgen
(snap je me? )
pi_32929828
Ik moest altijd "ongeveur 400 meter"

Merk wel dat ik echt de enige ben die zolang vantevoren al richting aangeeft nu ik zonder instructeur in een autootje zit, 400m is erg vroeg.
Waar ik wel een hekel aan heb is mensen die op rontondes niet ff een slinger aan die hendel geven voor ze eraf gaan .
Of mensen die pas richting aangeven als ze aan het stuur draaien. Daar heb je toch niks aan, heel irritant.
pi_32930625
ik ga morgen als ik tijd heb het cbr bellen om te informeren hoelaat de examens zijn, en dan misschien maandagochtend er gewoon heen
pi_32930645
Ik moet het op de snelweg 300 meter van te voren doen en in de bebouwde kom na de laatste zijstraat of 50 meter voordat ik af wil slaan

En mensen die op rotondes hun knipperlicht niet aan hebben of pas heel laat is idd erg irritant
pi_32930691
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga morgen als ik tijd heb het cbr bellen om te informeren hoelaat de examens zijn, en dan misschien maandagochtend er gewoon heen
Veel leren dan in 't weekend! Succes als je gaat iig!

[ Bericht 64% gewijzigd door veldmuis op 08-12-2005 22:36:43 (Kweaut toegevoegdt.) ]
pi_32930792
Ik heb nu ondertussen iets meer dan een maand m'n rijbewijs en sinds vorigeweek ook een eigen auto maar ik kan toch wel merken dat het precies volgens de regels rijden van tijdens het lessen er af en toe wel erg bij inschiet .

Maar aan de andere kant kreeg ik laatst van iemand nog een compliment dat ik wel erg netjes reed .
X
X
X
pi_32930799
sja.. leren, ik pak nog wel een paar keer die cdrom, en gooi mezelf wel in het diepe.
ik moet van mezelf, ik zit er al veel en veel te lang tegenaan te hikken
pi_32931266
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:39 schreef Frasier het volgende:
Ik heb nu ondertussen iets meer dan een maand m'n rijbewijs en sinds vorigeweek ook een eigen auto maar ik kan toch wel merken dat het precies volgens de regels rijden van tijdens het lessen er af en toe wel erg bij inschiet .

Maar aan de andere kant kreeg ik laatst van iemand nog een compliment dat ik wel erg netjes reed .
Wat voor dingen dan? Kijk gedrag? (en de snelheid)
pi_32932108
Net rijles gehad weer. Ging allemaal erg goed, behalve die ene keer dat ik serieus bijna dood was

situatie:

Dit is dus een 80 km weg, ik reed dus ook 80. Gaat er ineens een auto op de andere weg inhalen! Echt vlak voor me, dus ik vol, maar dan ook vol op mn rem, met mn gezicht bijna tegen de ruit en zo haalde hij het nog net zegmaar Echt.... Wat een gekken dat ze op zo'n punt gaan inhalen

wel tof dat ik zelf ingreep en niet mn instructeur hij zei ook dat ik goed reageerde enz das dan wel weer lekker
pi_32932182
damn, dat lijkt me echt eng ja, maar goed opgelost hoor
pi_32932200
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:33 schreef Sylvana het volgende:
En mensen die op rotondes hun knipperlicht niet aan hebben of pas heel laat is idd erg irritant

Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant

Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien
And you know I might
pi_32932310
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:24 schreef rena het volgende:

[..]

Die moeten ze inderdaad heel, heel, heel erg hoge boetes geven, want dat is zo ongelovelijk irritant

Ik heb vandaag trouwens ook voor het eerst ingehaald, vonden jullie dat ook zo eng of ben ik een mietje? Ik vond het doodeng toen ik er langs ging, ook al was er in de verste verte nog geen auto te zien
in de snelweg in het donker is het pas lastig Maarja gewoon even binnenspiegel checken, dan linkerspiegel checken. Vrij of ruimte genoeg voor de auto's? Dan gewoon inhalen. Niet zo moeilijk, alleen het kijken of er plek is is een beetje lastig inschatten als je alleen koplampen ziet....
  donderdag 8 december 2005 @ 23:53:23 #243
88233 Steve
Still the best.
pi_32932918
quote:

[..]

Ik vond de eerste keer inhalen ook doodeng, en vind het nog steeds niet echt leuk om te doen.
pi_32933033
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
pi_32933055
ik vind inhalen wel leuk
maar tegelijkertijd ook wel spannend
pi_32938177
Nog een kwartiertje en dan weer 2 uur rijles..
Heb er eigenlijk helemaal geen zin in vandaag
pi_32939498
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

beter
uhh 4000 toeren vinnik wel rijkelijk veel hoor voor mijn dieseltje, Laatst 100km/p in z'n 3, tijdens het invoegen op de snelweg en had geen tijd om naar z'n 4 te schakelen. Oei kwam ik boven de 4000 toeren en je hoorde gewoon dat die motor het niet met me eens was.

Richting aangeven staat in de theorie, 300 meter op de snelweg, 150 meter binnen de bebouwde kom.

Repeat, ben je gelijk achter die mongool aan gegaan en hem op z'n smurf geslagen??

Inhalen op zo'n 80 kilometer weg vind ik nooit echt comfortabel, op de snelweg is het een eitje toch? Binnen, buiten, schouder. richting aan en verplaatsen.(wel maximum snelheid (gaan) rijden.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32940955
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
ik vind inhalen ook best eng hoor, zeker op de snelweg heb ik toch gauw de neiging om erachter te blijven plakken
en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kan (bijv. als er veel vrachtwagens rijden)

Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....
Haleloeja
pi_32941647
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:

[..]

en juist op het examen moet je proberen in te halen als er een mogelijkheid is.....dan laat je zien dat je het kan (bijv. als er veel vrachtwagens rijden)

Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....
...en laten zien dat je ook zult gaan, want als je niet zelfverzekerd genoeg overkomt gaat niemand je ertussen laten.
pi_32942766
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:58 schreef Sylvana het volgende:
Ik niet. Inhalen is tof!

Vaak moet ik me met rijles beheersen om het gaspedaal niet nog veeeeel dieper in te trappen!
Ik weet mijn rijstijl al, wanneer ik mijn rijbewijs heb!
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:47:16 #251
88233 Steve
Still the best.
pi_32943594
Zo, 3 januari om 13.05 uur mag ik bewijzen dat ik kan rijden.
pi_32944355
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik kleine twee weekjes eerder!
pi_32945448
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:51 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

uhh 4000 toeren vinnik wel rijkelijk veel hoor voor mijn dieseltje, Laatst 100km/p in z'n 3, tijdens het invoegen op de snelweg en had geen tijd om naar z'n 4 te schakelen. Oei kwam ik boven de 4000 toeren en je hoorde gewoon dat die motor het niet met me eens was.

Richting aangeven staat in de theorie, 300 meter op de snelweg, 150 meter binnen de bebouwde kom.

Repeat, ben je gelijk achter die mongool aan gegaan en hem op z'n smurf geslagen??

Inhalen op zo'n 80 kilometer weg vind ik nooit echt comfortabel, op de snelweg is het een eitje toch? Binnen, buiten, schouder. richting aan en verplaatsen.(wel maximum snelheid (gaan) rijden.
ik rij ook benzine, dus die gaat door tot 6500 toeren ofzo

en nee, want dan had ik op die 80 km weg moeten gaan keren
das ook een soort deathwish
pi_32946026
quote:
das op mijn verjaardag, dan moet het goedkomen

Succes!
pi_32946375
quote:
Mooie tijd. Ik heb het ook gehaald op dat tijdstip, dus dat moet jou ook lukken!
Succes!
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:32:48 #256
88233 Steve
Still the best.
pi_32946472
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik kleine twee weekjes eerder!
Jij ook succes dan.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

das op mijn verjaardag, dan moet het goedkomen

Succes!
Ik hoop dat het geluk brengt. Bedankt!
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Mooie tijd. Ik heb het ook gehaald op dat tijdstip, dus dat moet jou ook lukken!
Succes!
Iedereen zegt hier ook dat het een mooie tijd is om op te gaan. Ik hoop het maar. Bedankt.
pi_32949664
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Vaak moet ik me met rijles beheersen om het gaspedaal niet nog veeeeel dieper in te trappen!
Ik weet mijn rijstijl al, wanneer ik mijn rijbewijs heb!

Al went het wel snel al vind ik.. 30-50 rijden, maar zodra die instructeur weg is sta ik niet voor mezelf in
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:12:33 #258
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_32950327
Geslaagd voor theorie examen!

Haha ik dacht dat haal ik nooit, moest het binnen 3 dagen kennen. 5 foutjes
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:23:48 #259
109577 2609
Paris (L)
pi_32950562
5 zo veel
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:37:05 #260
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_32950901
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:23 schreef 2609 het volgende:
5 zo veel
pi_32951021
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:12 schreef Jim.Beam het volgende:
Geslaagd voor theorie examen!

Haha ik dacht dat haal ik nooit, moest het binnen 3 dagen kennen. 5 foutjes
gefeliciteerd

En laat 2609 maar kletsen hoor
pi_32951070
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:43 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Al went het wel snel al vind ik.. 30-50 rijden, maar zodra die instructeur weg is sta ik niet voor mezelf in
Mwa, met al die flitspalen hier let je sowieso wel op. Rustige 30-wijkjes, och, daar is 50 ook geen probleem. Maargoed, met rijles reed ik daar ook 40, dus boeie
pi_32951215
Yeahhhhh ik ben geslaagd vandaag voor de 2e keer

voor rijbewijs B maar ik kan het pas maandag gaan halen. Ik had examen om 14.50.

[ Bericht 42% gewijzigd door LoverBoy op 09-12-2005 18:54:07 (---) ]
pi_32951250
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:52 schreef LoverBoy het volgende:
Yeahhhhh ik ben geslaagd vandaag voor de 2e keer
gefeliciteerd
pi_32951286
Gefeliciteerd LoverBoy & JimBeam
pi_32951299
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Thnx.. ben erg blij ermee
pi_32951339
Ik moet maandag weer, ik moet hem dan halen, anders heb ik echt een probleem. Iemand wat dingen die handig zijn om te weten?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_32951385
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:52 schreef LoverBoy het volgende:
maar ik kan het pas maandag gaan halen. Ik had examen om 14.50.
Dat is echt kut!
pi_32951425
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:57 schreef Badabingea het volgende:
Ik moet maandag weer, ik moet hem dan halen, anders heb ik echt een probleem. Iemand wat dingen die handig zijn om te weten?
Wat voor problemen krijg je dan?

Maar goed, succes
pi_32951509
Nou, ben al 2x gezakt met 13 en 14 fout terwijl ik wel echt goed leer en alles snap. Ik heb het idee dat ik over sommige vragen heenlees. Maar 20 dec. heb ik mijn TTT dus daarvoor moet ik hem halen, anders wordt die uitgesteld, dus de druk stijgt
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:09:46 #271
88233 Steve
Still the best.
pi_32953048
LoverBoy en Jim.Beam gefeliciteerd hoor. Goed gedaan.
pi_32955313
quote:
Op woensdag 30 november 2005 06:37 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

DOE NORMAAL!!

IK VIND DAT ZOIETS TOTAAL NIET GEACCEPTEERD KAN WORDEN; EEN INSTRUCTEUR (EEN BROEKIE VAN 26) DIE AANRAADT TE GAAN BLOWEN VOOR HET AUTORIJDEN>>?? DAT VENTJE MOET METEEN EEN ANDERE BAAN GAAN ZOEKEN. BIJ MIJ ZOU HIJ HANGEN.
WAT VINDT DE REST HIERVAN?

LEES HET THEORIEBOEK ER EENS OP NA. FLUORISEER DE TEKST EENS DIE OVER HET DEEL ONDER INVLOED RIJDEN GAAT... EN SCHUIF HET ONDER ZIJN NEUS.
Idd dat kan gewoon niet! Ik zou hier melding van maken.
Wat denk die gozer wel niet.
Bij mij zou hij ook hangen. Onder invloed rijden is voor lozers.....neem je verantwoordelijkheid.
Zo iemand mag geen rijles geven
pi_32955444
Iedereen gefeliciteerd!!
Mijn examendatum is met 2 dagen vervroegd. Ik moet nu 21 december afrijden ipv 23 december.
Vanavond ook weer les gehad en had ruzie met de rem. Trapte elke keer te hard in ( moter is niet afgeslagen )...heb je zoveel lessen gehad en nog gaan er van die dingen fout.
Het ingedrukt houden van de koppeling in de bocht heb ik weten te voorkomen...merk meteen dat je dan veel soepeler en makelijker de bocht door komt.

Prettig weekend!
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:37:35 #274
109577 2609
Paris (L)
pi_32957330
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:37 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

ik had er 7 de eerste keer
pi_32957381
quote:

[..]

Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht
pi_32957436
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Ja dat ook, vooral omdat er hier in de buurt op een plek een héle korte invoegstoork is (maar net iets meer dan 100 meter) zonder vluchtstrook erachter, dus je kunt geen kant op. Met lessen namen we die invoegstrook altijd (en met examen ook natuurlijk). Nu vermijd ik 'm.
pi_32960261
Lastiger is als je met +/- 120-130 mensen aan het inhalen bent die veel langzamer dan jij gaan en je instructeur zegt dat je er bij de volgende afslag afmoet. Ik zit dan nog op de middelste baan en moet me dan in een gaatje rechts gooien waar ze allemaal 100 gaan ofzo.
pi_32961547
Dat had ik van de week ook :| En tot overmaat van ramp gooide toen 1 of andere klootzak in een BMW zich VLAK voor het einde van de uitvoegstrook nog even snel 2 auto's voor me.. waardoor iedereen flink op de rem moest... de engheid
Seriously!?
pi_32965411
straks weer les..... best wel zin in eigenlijk
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_32965738
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht
Snelweg vindt ik echt gaaf!
Vooral het invoegen...en dan goed dat gas intrappen

Maar inhalen vindt ik ook wel eng...had gisteren een gast die leuk gas bij ging geven toen ik hem inhaald3e
pi_32966171
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:42 schreef missblack het volgende:

[..]

Maar inhalen vindt ik ook wel eng...had gisteren een gast die leuk gas bij ging geven toen ik hem inhaald3e
dat is wel irritant zeg.
ik heb een tijd een periode gehad dat ik iedere les werd 'geplaagd' door andere automobilisten. alles doen om het mij zo moeilijk mogelijk te maken.
gas bijgeven of juist heel langzaam rijden, in mijn weg rijden, bumperkleven, enz.
heel rveemd.
pi_32967429
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Had ik ook.

De snelweg vind ik niks aan, maar op een gewone weg er langs , ik zei nog tegen mijn instructeur of hij me dood wilde hebben of zo
And you know I might
pi_32969578
ik had vanmorgen de tiende rijles ofzo, en al maakte ik wel beginnersfouten, 2x de koppeling te snel omhoog laten komen zodat de motor af sloeg , verder ging het qua kijkgedrag enzo best goed. Ook telkens wel op tijd reageren enzo, al was het behoorlijk mistig hier, met een zicht van zo'n 100-150 meter. Ik ben er dus best wel tevreden mee
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_32970286
yo
eergisterochtend (donderdag 8 dec) eerste keer examen gedaan...
en redelijk makkelijk geslaagd, al zeg ik het zelf...
theorie ook eerste keer maar 1 fout...
ik snap niet dat mensen praktijk echt zo vaak over moeten gaan doen, 2 of 3 keer oke... door de zenuwen... maar vanaf 4 keer is echt vaag (vind ik dan)
en theorie vond ik eigenlijk nog veelste makkelijk, boekje één keer doorgekeken

maar toch... lekker goedkoop, in één keer theorie en in één keer praktijk...
>> www.tighthead.nl << Hardcore mixjes te downloaden
pi_32970353
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:31 schreef missblack het volgende:

[..]

Idd dat kan gewoon niet! Ik zou hier melding van maken.
Wat denk die gozer wel niet.
Bij mij zou hij ook hangen. Onder invloed rijden is voor lozers.....neem je verantwoordelijkheid.
Zo iemand mag geen rijles geven
PSSSST, het was een grapje van hem
pi_32970410
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:25 schreef M.Picanto het volgende:
yo
eergisterochtend (donderdag 8 dec) eerste keer examen gedaan...
en redelijk makkelijk geslaagd, al zeg ik het zelf...
gefeliciteerd
pi_32970472
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Dank
>> www.tighthead.nl << Hardcore mixjes te downloaden
pi_32970957
Over het rijden zit ik niet echt in, meer me theorie...
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_32972489
Wat doen mensen moeilijk over de theorie hé Je kan toch wel dingen leren ....komop zeg. Je leest het boekje 1 of 2 keer door. Daarna ga je naar de winkel koop je een cd met 1000 examenvragen (of download de cd-rom ) en dan ga je elke dag 3 examens van 50 vragen maken. Dat doe je dan een week lang en dan ga je het examen gewoon DOEN....

Niet zo zeiken.....theorie is makkelijk als je het maar goed aanpakt zoals hierboven beschreven staat(netzoals praktijk achteraf gezien)....of je moet mega laag IQ hebben , maar bij theorie heb je nog enige zekerheid...hoe meer je leert en vragen je oefent hoe makkelijker het gaat en hoe sneller je slaagd... Niet zo huilen en onzekere vragen stellen...gewoon leren/oefenen en maken die shit....
Haleloeja
pi_32988235
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.

Nu heb ik met schakelen ineens problemen, ik weet het niet meer.
Met het terugschakelen stotter ik nogal.

Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?

Bijv:

Rij buiten bebouwde kom (80 km/h) in 4e versnelling
Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.

Moest je nu de rem beetje vasthouden?

schaamt zich diep
Life Is What Happens To You While You’re Busy Making Other Plans.........
pi_32989019
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.

Bijv:

Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.

schaamt zich diep
misschien koppeling iets langer vasthouden? tot aangrijpingspunt zeg maar. heel rustig. dan voel je dat ie m oppakt en meer toeren gaat draaien. kan niet zo goed uitleggen... maar ik denk dus dat je de koppeling te snel loslaat.
succes!
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32989296
Ik heb 'm nu ruim 11 maanden, met een beetje geluk de 2e keer gehaald dankzij een hele lieve examinatrice, ik maakte toch behoorlijk wat foutjes maar ze zag waarschijnlijk in dat ik wel kon rijden en je leert pas écht rijden als je het als je het rijbewijs eenmaal hebt
Nog bedankt Yvonne!
pi_32990020
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:

Bijv:

schaamt zich diep
Terugschakelen en dat ook wat gasgeven bij het oplaten komen van je koppeling. Zo is het snelheidsverschil tussen de in en uitgaande as van je versnellingsbak niet zo groot. Anders begint ie gelijk als je je koppeling voelt aangrijpen al met remmen op de motor en dat hapert. Daarna kan je dan wel weer je gas loslaten om op de motor te remmen...

denk tenminste dat je dit bedoelt

[ Bericht 4% gewijzigd door Repeat op 11-12-2005 15:44:08 ]
pi_32993948
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

PSSSST, het was een grapje van hem
hahaha dacht al dat kan toch niet!!
pi_32994530
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:03 schreef Asmodean het volgende:
ik had vanmorgen de tiende rijles ofzo, en al maakte ik wel beginnersfouten, 2x de koppeling te snel omhoog laten komen zodat de motor af sloeg , verder ging het qua kijkgedrag enzo best goed. Ook telkens wel op tijd reageren enzo, al was het behoorlijk mistig hier, met een zicht van zo'n 100-150 meter. Ik ben er dus best wel tevreden mee
Ach dat deed ik in m'n 20e les nog steeds

Gaat nu al wel beter, ben gewoon geen ster in autorijden
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_32997473
Morgen weer theorie...

Please wish me luck
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_32997517
ik ben van plan morgen rond een uur of 9 op het cbr te zijn, maar ik heb gewoon geen idee om welke tijden ze examens afnemen, ze nemen gewoon nooit die telefoon op
zou dat veel te vroeg zijn, of nie?
pi_32997597
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:36 schreef Badabingea het volgende:
Morgen weer theorie...

Please wish me luck
Ik ga duimen
pi_33006555
Straks hopelijk mijn laatste rijles en dan woensdag afrijden om 8.00!!!
hopelijk slaag ik.
pi_33006765
nou, ik ga richting het cbr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')