Ja dat ook, vooral omdat er hier in de buurt op een plek een héle korte invoegstoork is (maar net iets meer dan 100 meter) zonder vluchtstrook erachter, dus je kunt geen kant op. Met lessen namen we die invoegstrook altijd (en met examen ook natuurlijk). Nu vermijd ik 'm.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:54 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Wat ik lastig en nog steeds spannend vind is het invoegen om de snelweg op te komen als het erg druk is. Dán moet je in hele kort tijd naar een plek zoeken waar je er tussen kan én dan ook hopen dat andere je er tussen laten....![]()
Snelweg vindt ik echt gaaf!quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht![]()
dat is wel irritant zeg.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:42 schreef missblack het volgende:
[..]
Maar inhalen vindt ik ook wel eng...had gisteren een gast die leuk gas bij ging geven toen ik hem inhaald3e![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 december 2005 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had ik ook.
De eerste keer snelweg vond ik ook eng, en dat was dan nog maar een snelweg waar je maar 100 mocht![]()
PSSSST, het was een grapje van hemquote:Op vrijdag 9 december 2005 21:31 schreef missblack het volgende:
[..]
Idd dat kan gewoon niet! Ik zou hier melding van maken.
Wat denk die gozer wel niet.
Bij mij zou hij ook hangen. Onder invloed rijden is voor lozers.....neem je verantwoordelijkheid.
Zo iemand mag geen rijles geven![]()
![]()
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:25 schreef M.Picanto het volgende:
yo
eergisterochtend (donderdag 8 dec) eerste keer examen gedaan...
en redelijk makkelijk geslaagd, al zeg ik het zelf...
misschien koppeling iets langer vasthouden? tot aangrijpingspunt zeg maar. heel rustig. dan voel je dat ie m oppakt en meer toeren gaat draaien. kan niet zo goed uitleggen... maar ik denk dus dat je de koppeling te snel loslaat.quote:Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.
Nu heb ik met schakelen ineens problemen, ik weet het niet meer.
Met het terugschakelen stotter ik nogal.
Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?
Bijv:
Rij buiten bebouwde kom (80 km/h) in 4e versnelling
Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.
Moest je nu de rem beetje vasthouden?
schaamt zich diep
Terugschakelen en dat ook wat gasgeven bij het oplaten komen van je koppeling. Zo is het snelheidsverschil tussen de in en uitgaande as van je versnellingsbak niet zo groot. Anders begint ie gelijk als je je koppeling voelt aangrijpen al met remmen op de motor en dat hapert. Daarna kan je dan wel weer je gas loslaten om op de motor te remmen...quote:Op zondag 11 december 2005 14:32 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb in september mijn rijbewijs gehaald (eerste keer geslaagd). Ik heb nu een tijdje niet kunnen rijden en kan sinds paar dagen weer rijden.
Nu heb ik met schakelen ineens problemen, ik weet het niet meer.
Met het terugschakelen stotter ik nogal.
Kan iemand mijn geheugen weer even opfrissen?
Bijv:
Rij buiten bebouwde kom (80 km/h) in 4e versnelling
Ga bebouwde kom in laat me dus uitrijden tot 50 km/h en wil dan vervolgens terug naar 3e versnelling.
Dit lukt me niet meer zonder de auto heel erg te laten stotteren of eerst te langzaam te gaan rijden.
Moest je nu de rem beetje vasthouden?
schaamt zich diep
quote:Op zaterdag 10 december 2005 14:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
PSSSST, het was een grapje van hem
Ach dat deed ik in m'n 20e les nog steedsquote:Op zaterdag 10 december 2005 14:03 schreef Asmodean het volgende:
ik had vanmorgen de tiende rijles ofzo, en al maakte ik wel beginnersfouten, 2x de koppeling te snel omhoog laten komen zodat de motor af sloeg, verder ging het qua kijkgedrag enzo best goed. Ook telkens wel op tijd reageren enzo, al was het behoorlijk mistig hier, met een zicht van zo'n 100-150 meter. Ik ben er dus best wel tevreden mee
Ik ga duimenquote:Op zondag 11 december 2005 20:36 schreef Badabingea het volgende:
Morgen weer theorie...
Please wish me luck
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |