sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 10:15 |
![]() ![]() [centraal] Defensie 28, we zijn weer compleet. :) [Centraal] Defensie 27, neemt geen blad voor de mond. [Centraal] Defensie 26, moet ie persé een naam hebben? [Centraal] Defensie 25, hoelang tot we RJP inhalen? [centraal] Defensie deel 24: ze blijven maar komen [centraal] Defensie 23 alweer :) [centraal] Defensie nummertje 22 [centraal] Defensie 20 [Centraal] Defensie 20, nu met vers bloed. :) [CENTRAAL] Defensie nummertje 19 [Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN. (centraal) defensie deel 17 (CENTRAAL) Defensie deel 16 [Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad. [Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer. [Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters. [centraal] Defensie nummer 12 :) Het defensie topic deeltje XI Defensie part X. Jubileum! [centraal] Defensie nummer IX [centraal] Defensie nummer 8 Defensie part VII. [centraal] Defensie VI [centraal] Defensie V Het Defensie topic deeltje 4 alweer Het Chinese Leger deeltje 3 Het Chinese Leger deeltje 2 Het Chinese Leger Het nummeren van de topics gaat hier nog wel is fout, zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende topics met het nummer 20 maar is er geen met het nummer 21 De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken. ![]() ![]() jah, en hier komen de links ![]() De Europese legers Het beste leger ooit? Wat is de beste tank ter wereld? Tanks! De legers van de wereld Nederland VS Zweden Nederland VS Zuid-Afrika Oorlogsverleden Nederland? Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen het Nederlandse leger. Leger afschaffen? Waar hebben we dat leger voor? Training van het Nederlandse leger. Waarom blijft er nou niks van ons leger over? Structuur leger onderdelen ![]() ![]() ![]() Is niet erg ![]() Maar oke hier volgen er een paar; Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten: RNOAF voor de Noren, RDAF voor de Denen, GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen), RNLAF voor de KLu, FAF voor de Fransen, PAF voor Portugezen, IAF voor de Italianen, HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en TUAF voor de Turken. De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is. NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF. 1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM 2. Strategic Command/USSTRATCOM 3. Transportation Command/USTRANSCOM 4. Special Operations Command/USSCOCOM 5. Joint Forces Command/JFCOM 6. Northern Command/NORTHCOM 7. Southern Command/SOUTHCOM 8. European Command/USEUCOM 9. Pacific Command/USPACCOM 10. Central Command /USCENTCOM De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten Army 1. ARSPACE 2. 3. MTMC 4. ARSOC 5. FORSCOM 6. 7. USARSO 8. USAREUR 9. ARPAC 10. ARCENT Navy 1. NAVSPACECOM 2. CTF-134/CTF-144 3. MSC 4. NAVSPECWARCOM 5. LANTFLT 6. 7. NAVSO 8. NAVEUR 9. PACFLT 10. NAVCENT USMC. 1. 2. 3. 4. 5. MARFORLANT 6. 7. MARFORSOUTH 8. MARFOREUR 9. MARFORPAC 10. USMARCENT USAF. 1. 14th Air Force 2. 20th Air Force 3. AMC 4. AFSOC 5. ACC 6. 7. SOUTHAF 8. USAFE 9. PACAF 10. CENTAF ![]() ![]() ![]() Das mooi ![]() Resize je foto wel even, dat kan bijvoorbeeld met een van deze online resizers (let op! dit zijn geen plaatsen waar je je foto's online kan zetten) http://fok.internix.be/resizer.php http://www.i-questo.com/resizer/ ![]() ![]() Tuurlijk kan dat ![]() F-15I ![]() F-16 ![]() F-18 ![]() JSF ![]() PzH 2000 ![]() T98 ![]() T90 ![]() M2A2 Bradley ![]() Olifant ![]() K1A1 ![]() (De volgende foto's zijn allemaal Nederlands materieel) Patria XA-188 ![]() M109 ![]() Leopard2A5 ![]() YPR 765 ![]() ![]() ![]() Wat denk je hier van? USAF ![]() USAr ![]() USN ![]() ![]() ![]() Gevechtseenheden: Gevechtsondersteunende eenheden: Logistieke eenheden: ![]() Door users geschreven stukjes ![]() Geweren, pistolen, revolvers en noem het maar op ze verschieten allemaal munitie. Voor elk doel is wel een ander type munitie te bedenke, hier volgen er een paar. Een duidelijk stukje over tankmunitie geschreven door Piro kan je hier vinden.. Een duidelijk stukje over geweermunitie geschreven door Piro kan je hier vinden.. ![]() Over de camouflage kleding heeft Strijder een leuk stukje geschreven, deze kan je hier vinden. ![]() ![]() Uiteraard hebben we die ![]() ![]() ![]() Defensie is zo aardig...ze brengen namelijk geregeld de Defensiekrant uit. Dit is een online krant over de Nederlandse defensie. Wil je weten of er nieuwe uitagaven zijn? Klik dan hier. 2004 Defensiekrant 44/2004 ![]() quote:Download ![]() ![]() [sub] De .txt file van de OP is hier | |
sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 10:16 |
![]() ik heb die rode onlangs mogen aanraken ![]() | |
RonaldV | donderdag 16 december 2004 @ 10:17 |
* RonaldV , reporting for duty | |
sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 10:23 |
anyways over naar serieuse zakenquote:waar las jij dit? voor zover ik weet is het gewoon bekend hoeveel de bedrijven aan orders binnen hebben, er is een overkoepelende organisatie die dit regelt maar ik ben de naam ervan kwijt. op 1 oktober zaten de Nederlandse bedrijven op 150 miljoen dollar aan orders (3 tot 5 miljoen aan tegenorders) goed op schema Stork Fokker Aerospace heeft bv een order van 55 miljoen binnen liggen (en waarschijnlijk nemen ze de order van het failliete RDM over) Alleen van Thales Nederland (ook een van de grotere spelers) is het nog niet bekend want daar is nog niet voor getekend. en wat bedoel je met 'nog erger' ... hoe erg is het dan als ik vragen mag, voorzover ik weet is iedereen momenteel tevreden | |
RonaldV | donderdag 16 december 2004 @ 11:13 |
quote:Financiële Telegraaf. Zalm moet en zal die centen terug krijgen, dat was de afspraak. Persoonlijk geef ik hem gelijk, het NL bedrijfsleven wist dat dit kon gebeuren. | |
sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 11:36 |
nee Strijder heeft weinig vertrouwen in de Telegraaf dus het moet iets anders zijn ![]() en idd dat geld moet gewoon terug, afspraak is afspraak enzo ... maar van wat ik ervan af weet zijn de zaken vrij duidelijk geregeld, als ik nu die overkoepelende organisatie nu kon herinneren ![]() er stond laatst in 'onze luchtmacht' een verhaal over | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 16 december 2004 @ 13:01 |
quote:lage dollar zorgt er juist voor dat de vliegtuigen goedkoper worden want er moet betaald worden in dollars en eer een euro nu vele dollars waard is worden de vliegtuigen goedkoper | |
RonaldV | donderdag 16 december 2004 @ 14:03 |
Kamp is huiverig om militairen uit te lenen aan de politie door de affaire Erik O. Dit is de reden dat hij onlangs weigerde militairen uit te lenen om op de Antillen politiewerk te doen. Net op het nieuws bij Veronica Radio. Soms is de minister best slim ![]() | |
SHERMAN | donderdag 16 december 2004 @ 16:04 |
Ligt het aan mij of is de OP een beetje verkloot ![]() | |
SHERMAN | donderdag 16 december 2004 @ 16:14 |
Leuke muurkrant trouwens ![]() http://media.militaryphot(...)p_Wallpapers/aav.jpg | |
sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 16:17 |
quote:hij brengt het soms wel slim die weigering om militairen in te zetten was echter voor Erik O. het voorstel is onlangs opnieuw ingediend en imo is het te gek voor woorden dat er niet op ingegaan wordt | |
RonaldV | donderdag 16 december 2004 @ 16:28 |
quote:Hij is er op ingegaan: met een weigering. Reden is dat hij bang is dat het OM weer een heksenjacht gaat voeren op militairen die hun werk doen. Het is te gek voor woorden dat hij tot zo'n maatregel gedwongen wordt! ![]() | |
sp3c | donderdag 16 december 2004 @ 16:50 |
mjah zo kun je elke uitzending wel stopzetten. hij is er niet op ingegaan (ook hij heeft het geweigerd) omdat Nederland niet koloniaal over wil komen omdat de regering bang is dat de eigen pers dan een heksenjacht gaat voeren. maar te gek voor woorden is het idd wel, waarom zitten die mariniers daar uberhaupt nog | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 16 december 2004 @ 20:22 |
GEEN FOTO`S WEL TOEPASSELIJKE PRENTEN![]() ![]() | |
RonaldV | donderdag 16 december 2004 @ 20:54 |
quote:Vanwege Chavez ![]() Serieus: de marineiers zitten daar om te laten zien dat de Antillen nog steeds Nederlands grondgebied zijn. Dat het daarbij ook heel handig is om er te trainen in een ander klimaat dan het Europese is mooi meegenomen. | |
RonaldV | vrijdag 17 december 2004 @ 10:38 |
Sterk staaltje miscommunicatie? Jammer dat zoiets een Delta Apache kost... ![]() | |
sp3c | vrijdag 17 december 2004 @ 11:11 |
ze dachten allebei dat de ander de helikopter bestuurde ![]() wie is er dan in vredesnaam opgestegen of deed het toestel dat uit zichzelf???? ik wil daar toch wat meer informatie over want nu geloof ik er weinig van. | |
RonaldV | vrijdag 17 december 2004 @ 11:38 |
Normaal roep je "you have control" cq "I have control" naar elkaar, en bevestig je dat aan elkaar. Blijkbaar is daar iets misgegaan. | |
sp3c | vrijdag 17 december 2004 @ 15:18 |
ja dat snap ik maar als de ander niet zegt 'ok dank u wel' dan ga je er toch vanuit dat hij de knuppel nog niet heeft over genomen. misschien zaten ze te babbelen over het 1 en ander met elkaar tijdens de vlucht? mwah shit happens wat de reden ook is, het blijft beetje dure grap iig ... hoop niet dat het nu is afgedaan met 'piloot zijn schuld, oprotten met die gast' zeker niet als er echt een mankement was oid | |
CeeJee | vrijdag 17 december 2004 @ 15:23 |
Een berichtje over wat er 60 jaar geleden zich afspeelde, naar het huidige journalistieke klimaat vertaald.quote: | |
sp3c | vrijdag 17 december 2004 @ 15:51 |
flauw ... some people have way too much free time on their hands | |
RonaldV | vrijdag 17 december 2004 @ 21:44 |
quote:Flauw of niet, de schrijver heeft wel zijn best gedaan, en ik denk dat hij nog gelijk ook heeft met zijn vertaling naar 2004. Had WO-II nu gespeeld dan betwijfel ik of vele van de geallieerde blunders en misdragingen politiek overleefbaar waren geweest voor Churchill en Roosevelt. | |
Strijder | vrijdag 17 december 2004 @ 21:58 |
quote:Wordt dat dan niet op één of andere manier duidelijk gemaakt (wat kost zo'n lampje nu in een bak van 30-35 miljoen ?) ? | |
Strijder | vrijdag 17 december 2004 @ 22:01 |
quote:klik Maar wel leuk om eens te lezen. | |
Strijder | vrijdag 17 december 2004 @ 22:04 |
quote:Kon het niet meer terug vinden (heb verder ook niet meer gezocht), maar het was voor de bedrijven slecht nieuws (want die verdienen minder omdat de dollar laag staat. Ze hoeven dus 'minder' te betalen aan de staat, maar krijgen zelf ook minder.) quote:Om te beginnen: ik ben het er nog steeds niet mee eens, dus is het erg. Daarnaast, hieruit blijkt dat financiële motieven te veel hebben meegespeeld in de besluitvorming (was in dezelfde periode dat ook umts-veilingen en andersoortige waanzin als privatisering heel 'in' waren...). | |
Wuder | vrijdag 17 december 2004 @ 23:14 |
Ik ben er een tijdje niet en we krijgen al Starfighters in de titel? | |
RonaldV | zaterdag 18 december 2004 @ 00:42 |
bedoelen ze dit met "backfiring"? ![]() ![]() | |
HarigeKerel | zaterdag 18 december 2004 @ 02:14 |
![]() Jawel, we nemen New York terug ![]() | |
sp3c | zaterdag 18 december 2004 @ 10:19 |
quote:ja en als mohammed de profeet en piet hein (zijn naam is klein) nu hadden geleefd was de 1 een pedofiel en de ander een moordenaar. je kunt dingen uit het verleden niet vertalen naar het heden | |
sp3c | zaterdag 18 december 2004 @ 10:22 |
quote: ![]() quote:aw dude ... ik wist niet wat er zou gebeuren en ik schoot gewoon in de lach ![]() | |
the_Napster | zaterdag 18 december 2004 @ 12:45 |
quote:Dit is wel een sterk verhaal... Maar stel dat het echt zo was, dan is het alsnog geen reden om zomaar neer te storten. Zo'n heli vliegt zichzelf zowat, je kan bij wijze van spreken zelfs een krantje kunnen lezen, ik denk dat heir dus meer veel meer achter zat( denk aan technische problemen) | |
RonaldV | zaterdag 18 december 2004 @ 13:51 |
quote:Je kunt er wel lessen uit leren. Eén van de lessen die ik ervan leerde (al heb ik de "vertaling" al jaren geleden in mijn hoofd gemaakt) is dat veel van de helden van de Tweede Wereldoorlog vandaag de dag oorlogsmisdadigers zouden zijn. Toch beschouwen de mensen die vandaag lopen te zieken over misdragingen van hedendaagse militairen allemaal braaf te applaudiseren als er weer veteranen door de straten marcheren/rijden. Hoezo dubbele standaard? Ik blijf erbij: mensen willen niet weten hoe hun land/belangen verdedigd worden. Ze willen alleen maar dat het gebeurt. Een poosje terug heb ik ergens anders op dit forum met iemand daar een discussie over gehad. Ik verwees naar de rol van Jack Nicholson in A Few Good Men, en iedereen viel over me heen, want Col Jessup was een misdadiger, en een misdadiger heeft per definitie ongelijk. Ik wees alleen maar op een klein stukje van zijn speach tijdens het proces, waarvan de essentie 100% juist is IMHO. quote: | |
RonaldV | zaterdag 18 december 2004 @ 13:53 |
quote:Ik denk dat je het vliegen met een Apache zwaar onderschat. Een Apache is één van de meest veeleisende heli's ter wereld, en als je er op lage hoogte een fout mee maakt is het zo met je gebeurd. En dat is precies wat ermee gebeurd zou zijn. Op lage hoogte ontstond verwarring over wie de kist onder controle had, en voor ze dat konden herstellen lagen ze al op de grond. | |
Strijder | zaterdag 18 december 2004 @ 14:13 |
quote:Zoals ik het stukje uit die film lees wordt 'onze' veiligheid niet door hem beschermd, maar doet hij wat hij wil en plakt er dan de sticker van 'onze' bescherming op zodat wij het 'dan wel accepteren' (hij praat het voor zichzelf goed) (ergo: dus terecht dat ie veroordeeld wordt). Heb de film overigens niet gezien. | |
RonaldV | zaterdag 18 december 2004 @ 16:35 |
quote:Hij misbruikt het om zijn daden in deze zaak goed te praten. Maar dat misbruik doet niets af aan de juistheid van het stukje tekst. | |
RonaldV | zaterdag 18 december 2004 @ 17:35 |
F-18 ride ![]() | |
CeeJee | zaterdag 18 december 2004 @ 19:25 |
quote:Sommige dingen veranderen niet, ook al geeft de overdaad aan informatie die je als simpele burger krijgt je het idee dat alles nu anders is. In de huidige oorlog, net zoals alle andere zal er worden gelogen tegen het publiek, zullen mensen sterven die hadden moeten blijven leven en anderen die ruimschoots verdienen te sterven als koningen worden behandeld. Fouten worden gemaakt, en als je over die fouten hoort betekent het dat degene die verantwoordelijk is niet met zijn leven voor die fout heeft betaald. | |
Wuder | zaterdag 18 december 2004 @ 19:47 |
quote:Klopt, zie bijvoorbeeld (het onnodige) bombarderen van Duitse Steden.. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 18 december 2004 @ 19:50 |
quote:mooi filmpje | |
SHERMAN | zaterdag 18 december 2004 @ 19:58 |
wehehehe, had je wat kleintje? ![]() ![]() | |
SHERMAN | zaterdag 18 december 2004 @ 20:02 |
Welk wapen dat defensie gebruikt is ook echt Nederlands? Ik kan eigenlijk zo snel alleen de goalkeeper bedenken ![]() | |
M5 | zaterdag 18 december 2004 @ 20:34 |
quote:De Fly-catcher anit luchtdoel geschut was dat ook, is nu buiten dienst. De PRTL is semi-nederlands (de vuurgeleidings radar is van Holland Signaal dacht ik). | |
M5 | zaterdag 18 december 2004 @ 20:37 |
quote:vliegen met de apache is juist erg simpel. heb tijdens m'n stage bij de luchtmacht op gilze eens met de simulator mogen spelen. maar op lage hoogte in berg achtig gebied is een fout snel gemaakt. zeker als je verwarring hebt over wie de controls heeft. (had ik ook met m'n backseater toen, was een vlieger op de apache ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 18 december 2004 @ 22:04 |
quote:al onze schepen wat radar dingen maar vooral veel samenwerking met duitsland | |
RonaldV | zondag 19 december 2004 @ 00:40 |
quote:Ik had het niet over het vliegen an sich, maar tactisch vliegen is toch iets anders. Zie het als vliegen met een F-16: iedere piloot zal ermee overweg kunnen als je aleen maar van A naar B moet. Maar vliegen in (gesimuleerde) gevechtssituaties, heel snel en laag, sterk manoeuvrerend, en het toestel als wapen gebruiken, dat is andere koek. Dan is een fout heel snel gemaakt, zoals je correct stelt. | |
RonaldV | zondag 19 december 2004 @ 00:49 |
quote:Wat is je definitie van "wapen"? Als je het hebt over kogels en raketten dan is zelfs de Goalkeeper niet Nederlands, want er zit een Amerikaans kanon op. Als je het over een geïntegreerd systeem hebt, dan zijn alle marineschepen wapens, van duikboot tot fregat. Het gevechtsleidingsstation in Nieuw Milligen is het dan ook, alhoewel de radars zelf (zender, ontvanger en antenne) een puur Frans product zijn, en de computer die de data analyseert Amerikaans. Het complete system dat er staat is echter een Nederlands product, ontwikkeld door de Luchtmacht met TNO/FEL. Nederland bouwt niet echt wapens, maar is wel heel erg goed in het integreren van apparatuur (systemen). De Flycatcher is geen wapen, maar alleen een radarsysteem waar wapens aan gehangen kunnen worden (Bofors 40L70 luchtdoelkanonnen bijvoorbeeld). De raketten (amerikaans) en kanonnen (Oto Melara uit Italië en het kanon van de Goalkeeper uit de VS) zijn ook al niet Nederlands. Gekoppeld aan Nederlandse apparatuur zijn het echter zeer dodellijke systemen geworden. Nederland bouwt dus wapensystemen, geen wapens. | |
HarigeKerel | zondag 19 december 2004 @ 02:30 |
quote:Cool, dat wij ook hebben om die haarloze figuren die wij "commando's" noemen te helpen ![]() | |
NightH4wk | zondag 19 december 2004 @ 04:10 |
Mafkezen. ![]() | |
SHERMAN | zondag 19 december 2004 @ 12:56 |
quote:Ik versta er eigenlijk beide wel onder ![]() Bedankt voor de uitleg ![]() | |
SHERMAN | zondag 19 december 2004 @ 12:56 |
quote:Whoo dat ziet er wel stoer uit ![]() | |
sp3c | zondag 19 december 2004 @ 15:04 |
quote:ja dat idee is hier ook gelanceerd maar Kamp heeft het afgeschoten. dan zouden eenheden van het korps mariniers en de luchtmobiele brigade samen met de speciale eenheden (commando's, BBE, etc.) in een apart krijgsmachtdeel onder gebracht worden oid ... details ken ik verder niet en ik weet ook niet waarom het is afgeschoten maar het zal wel geld kosten | |
icecreamfarmer_NL | zondag 19 december 2004 @ 16:11 |
mooi achtergrond plaatje ![]() | |
SHERMAN | zondag 19 december 2004 @ 16:12 |
whooo die is wel stoer ![]() | |
HarigeKerel | zondag 19 december 2004 @ 22:50 |
![]() Deze dingen zouden we moeten introduceren in de civiele luchtvaart... Je kunt er zo mee landen in het centrum van London... zit je niet meer zolang in de bus vanaf het vliegveld, ideaal voor de weekendtripjes vanuit Amsterdam dus ![]() | |
RonaldV | maandag 20 december 2004 @ 12:24 |
quote:Zoek eens naar de Fairy Rotodyne. Dat ding had het formaat van een Fokker Friendship. Been there, done that, made too much f**king noise. ![]() | |
the_Napster | maandag 20 december 2004 @ 22:07 |
Als je met dat ding in het centrum van London kan landen, dan kan je bijna ook een Piper Cub neerzetten ![]() | |
sp3c | dinsdag 21 december 2004 @ 14:49 |
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/ bij maandag bovenaan staat een stukje over Nederlandse troepen in Irak ... je ziet ook beelden van de Apache's met de nieuwe zelfverdedigingsgondels aan de zijkant van de vleugels ![]() | |
sp3c | dinsdag 21 december 2004 @ 14:53 |
http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29003 Orions http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29000 meer over Nederlanders in Irak maar 2vandaag vind ik nogal vervelend om naar te kijken met het geluid aan ![]() | |
HarigeKerel | dinsdag 21 december 2004 @ 21:32 |
Hebben jullie het vernomen van die F16 piloot die over het huis van zijn vader is gaan vliegen om hem te begroeten? ![]() Wat een stumper zeg ![]() | |
RonaldV | dinsdag 21 december 2004 @ 21:38 |
quote:Niet de eerste, en zeker niet de laatste keer. Als ik me goed herinner is er zelfs ooit iemand gecrashed toen hij dit deed. Ik weet iig zeker dat de KLM luchtvaartschool in 2000 op deze manier twee kisten is kwijtgeraakt om de verjaardag van een instructeur te vieren. ![]() | |
SHERMAN | dinsdag 21 december 2004 @ 21:41 |
das wel lullig zeg maar als je dan een kist verliest ![]() | |
HarigeKerel | dinsdag 21 december 2004 @ 22:12 |
quote:Ik heb het ook weleens in Pensecola Wings Of Gold gezien ![]() Er zijn dus tig klachten bij defensie binnen gekomen over geluidshinder waarna defensie blijkbaar een onderzoek is gestart, het eerste waar ze naar kijken zal wel zijn waar je vriendin/familie woont ![]() quote:http://www.rtvnh.nl/nieuws/laatstenieuws.asp#item39307 | |
SHERMAN | dinsdag 21 december 2004 @ 22:35 |
![]() ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 21 december 2004 @ 22:38 |
quote:in venlo was dat dacht ik vond het trouwens een mooi optreden van de NL soldaten in irak. @sp3c die defence pods zitten die aan de zijkant van de wapenrekken ![]() | |
RonaldV | dinsdag 21 december 2004 @ 22:58 |
quote:Vandaar dat ik destijds geen botsing zag bij het steeds weer opnieuw afspelen van de radartapes. Ik zat in het noorden van Drenthe te kijken. ![]() quote:Die pods zitten aan het uiterste eind van de vleugels. En daaraan hangen ook de wapenrekken inderdaad ![]() | |
HarigeKerel | dinsdag 21 december 2004 @ 23:02 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 21 december 2004 @ 23:03 |
quote:nee ik heb het over een f16 die zo aan zijn eind is gekomen | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 21 december 2004 @ 23:04 |
nu op discovery building the ultimate aircraftcarrier | |
RonaldV | woensdag 22 december 2004 @ 00:00 |
quote:Die F-16 raakte een sportvliegtuigje. De vlieger is dankzij haar schietstoel weggekomen met wat brandwonden, de inzittenden van het sportvliegtuigje overleden. Er was nogal wat druk vanuit de pers en advocatuur die de vlieger veroordeeld wilden hebben. Onzinnig, ze maakte deel uit van een formatie waarin zij niet de "lead" was, ze hoefde de "lead" alleen maar te volgen. Die was verantwoordelijk voor de separatie, maar dat was de piloot van het sportvliegtuigje ook. Ze hebben elkaar simpelweg nooit gezien. Shit happens, Brabant is qua vliegvelden het drukste deel van het land. | |
RonaldV | woensdag 22 december 2004 @ 00:41 |
Laagvliegen bij de RNZAF (helaas, ze hebben geen jets meer..) | |
sp3c | woensdag 22 december 2004 @ 15:13 |
quote:mwah stumper ... vroeger gebeurde het wel vaker maar dat was tijdens de koude oorlog, toen kon je met een beetje geluk gewoon straaljagers onder hoge bruggen door zien vliegen enzo ![]() maar dat mag tegenwoordig allemaal niet meer, die piloot zal wel een maand lang de start en landingsbanen aan moeten vegen denk ik | |
sp3c | woensdag 22 december 2004 @ 17:45 |
waarom hebben we eigenlijk geen jet trainers? hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik vind dat we die moeten hebben dat scheelt geld strax als de JSF instroomt,306 squadron heeft nu geloof ik de opleidingstaak en die vliegen met operationele F16's terwijl je die net zo goed met lichte trainingstoestellen kunt uitrusten verder kunnen er nog wel meer operationele taken naar met lichtere toestellen gedaan kunnen worden. ze hebben ook niet zo'n uitgebreid vliegveld nodig volgens mij waardoor je ze dan weer makkelijker met de peacekeepers mee kunnen sturen naar een land als Irak (waar geen tegenstand vanuit de lucht te verwachten is) als lichte bommenwerper (ik zie liever F35B voor diezelfde taak maar dat kost 2 keer zo duur). de Duitsers moeten rond 2009 een nieuw toestel klaar hebben van rond de 20 miljoen euro (ik zag het op militaryphotos.net en ik begon te denken) wat misschien wel geschikt zou kunnen zijn. http://www.airforce-technology.com/projects/mako/ ik vind hem wel ok, je kunt er best veel aanhangen (dus nog steeds swing role inzetbaar) en het is goedkoper dan F35's dan koop je hem voor opleidingstaken, lichte bommenwerper en foto recce oid en dan liefst een stuk of 18 ![]() | |
Lone_Gunman | woensdag 22 december 2004 @ 17:55 |
Geen jet trainers? Klopt het dat ze die fase in de VS doen? | |
RonaldV | woensdag 22 december 2004 @ 21:32 |
quote:Die fase doen we in de VS. Maar ik heb al eens eerder hier geroepen dat we eigenlijk de Hawks van de Zwitsers moeten overnemen. Die hebben er maar kort mee gevlogen, en zoeken er nog een koper voor. Het toestel is o.a. uitgerust met een boordkanon. ![]() | |
RonaldV | woensdag 22 december 2004 @ 22:02 |
Beetje upgraden met die kisten, naar bijvoorbeeld de LIFT versie van de RAAF, en je ziet dit boven ons land: | |
SHERMAN | woensdag 22 december 2004 @ 22:33 |
ik ben voor ![]() | |
Lone_Gunman | woensdag 22 december 2004 @ 22:34 |
Jet trainers zijn echt schattige kistjes ![]() Yak-130: ![]() MiG-AT: ![]() Die Yak is wel wat gaver imo, die heeft ook als het goed is de 'race' gewonnen in Rusland. | |
sp3c | donderdag 23 december 2004 @ 10:38 |
quote:ja die doen ze in de VS ja en dat kost ons geld temeer aangezien de n00bs eerst in een opleidingssquadron (306 sqn geloof ik en die vliegen met F16 MLU's!) gaan als ze terug komen. Hawks vind ik ook goed (Yak's niet want die zijn Russisch ... maar mooi istie wel ![]() Het is zowieso belangrijk nu de halve wereld ook Swing Role wil gaan doen als we zelf ook een beperkte opleiding kunnen verzorgen want dat levert dan weer geld op | |
Wuder | donderdag 23 december 2004 @ 13:08 |
Voor de echte Defensie-kenners onder ons: http://www.janes.com/crossword/index.html Ik heb door tentamens het nog niet kunnen oplossen.. ..en ook omdat het te moeilijk is... | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 23 december 2004 @ 18:55 |
quote:voor duitse spullen zijn altijd goed ![]() | |
SHERMAN | donderdag 23 december 2004 @ 22:42 |
![]() quote:download | |
the_Napster | donderdag 23 december 2004 @ 23:53 |
pc-21 is ook wel erg hip ![]() Overigens ben ik voor een squadron lichte vliegtuigen-verkenningen etc., net als vroeger met de groep lichte vliegtuigen | |
HarigeKerel | vrijdag 24 december 2004 @ 00:01 |
![]() Deze zijn ook wel leuk ![]() | |
RonaldV | vrijdag 24 december 2004 @ 00:04 |
Gelet op het feit dat diverse landen steeds meer taken uitbesteden naar burgerbedrijven voor taken die niet als specifiek militair kunnen worden aangemerkt (bijvoorbeeld het geven van de initiële vliegertraining van nieuwe piloten, SAR taken, etc), zat ik me de laatste tijd af te vragen of het haalbaar zou zijn om civiel minimaal twee KDC-10s uit te besteden aan de NATO, bijvoorbeeld voor positioneringsvluchten over de Atlantische Oceaan, en trainingsmissies (nu nog uitgevoerd door de USAF/ANG) voor Geilenkirchen. Een dergelijk plan zou de militaire tankers vrij maken voor wat ze moeten doen: gevechtsvluchten ondersteunen. Ik had zelfs al een kleurenschema bedacht, een mix van de Nederlandse kleuren uit het begin van WO-II met het oude "civiele" kleurenschema van de KLu KDC-10s (klik voor beter plaatje): ik denk dat het plan in mijn hoofd om budgettaire redenen maar weer in de ijskast moet. De aanloopkosten zijn enorm, alhoewel ik er van overtuigd ben dat ze terug te verdienen zijn. Tis jammer... ![]() | |
the_Napster | vrijdag 24 december 2004 @ 10:44 |
De kleuren van de derde kdc-10 zien er overigens wel erg militair uit ![]() | |
RonaldV | vrijdag 24 december 2004 @ 13:00 |
quote:Uhm... Welke 3e KDC-10? De "mijne" was een opzetje voor een burgercontract voor AAR, gebaseerd op het oude kleurenschema van de KLu. Dat schema wordt door de KLu verlaten omdat het te "burger-achtig" is, en nu vervangen door twee kleuren grijs. De KLu koos oorspronkelijk voor de "corporate" look, omdat er ook mee naar landen gevlogen moest worden waar twee kleuren grijs mogelijk ongewenste reacties (buitenlandse militairen op je grondgebied ligt soms erg gevoelig in bepaalde landen) zou oproepen. Om dezelfde reden heeft de USAF jarenlang "civiel" gekleurde C-141s C-5s en KC-10s gehad. De KLu heeft geen 3e KDC-10, de "nieuwe" DC-10 heeft nog steeds de oude kleuren van United Airlines. | |
the_Napster | vrijdag 24 december 2004 @ 14:13 |
De KLu heeft 3 kdc-10's | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 15:07 |
Volgens mij meer 2 1/2 op het moment ![]() 2 KDC's waarvan 1 het wit, "oud" schema dus en 1 in het grijs ![]() En de "nieuwe" word op het moment omgebouwd. Volgens mij is het zo hoor ![]() ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door SHERMAN op 24-12-2004 15:15:18 ] | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 15:14 |
![]() De "Prins Bernard" ![]() | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 24 december 2004 @ 15:17 |
even een vraag heeft een standaart gi een pistool bij zich ![]() want ik weet dat het in wo2 verboden was voor de grunts | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 15:21 |
hmm vraag ik me eigenlijk ook wel af ![]() Bij de KL krijg je volgens mij wel standard training met de Glock maar of je die mag/moet dragen weet ik niet. ![]() | |
M5 | vrijdag 24 december 2004 @ 15:30 |
De nederlandse soldaat heeft geen pistool standaard dat is alleen voor officieren . Met uitzondering van BBE en de echte groene baretten. Ik dacht dat je er wel mee leert schieten. Officieren hebben weer geen Diemaco standaard maar leren er wel mee schieten. Idien nodig kan de soldaat uiteraard wel een Glock 17 krijgen en de Officier een Diemaco C7/C8. Maar standaard niet. Een schildwacht bij de poort heeft wel standaard een pistool. (bij de luchtmacht iig wel) Nederland 'huurt' jet trainers van de U.S. Airforce (samen met enkele andere europese landen dacht ik). Is veel goedkoper aangezien je geen aanschaf kosten hebt en geen onderhouds kosten. Die zitten wel deels in de 'huur' prijs, maar dat is veel minder dan dat je zelf een squadron met jet trainers in nederland zet. Nederland heeft ook niet echt ruimte voor een uigebreide jet training. | |
M5 | vrijdag 24 december 2004 @ 15:34 |
De KLu vliegt momenteel met 2 KDC-10's een derde DC-10-30CF wordt binnenkort verbouwd naar een 'glass-cockpit' (dacht ik) en andere eisen van de KLu. Het wordt geen tanker, dus ook geen KDC-10, maar gewoon een DC-10. De derde kist is rond 2007 operationeel dacht ik, net als de 3e Hercules. | |
HarigeKerel | vrijdag 24 december 2004 @ 19:24 |
Nederlandse bewakers van basissen hadden altijd Uzi's, daar zijn er nog een paar van die soldaatjes van berooft enige jaren geleden door criminelen ![]() | |
RonaldV | vrijdag 24 december 2004 @ 19:36 |
quote:De KLu heeft 2 KDC-10 tanker/transports, en 1 DC-10 transport. Die laatste gaat geen tanker (en dus KDC-10) worden, omdat de aankoop en installatie van een tankinstallatie net zo duur is als de aanschaf van een DC-10 op de tweedehands markt. De fondsen ervoor ontbreken. In het linkje dat in mijn post over civiele tankers staat kun je het allemaal lezen (daarom doe ik zulke links erbij). | |
M5 | vrijdag 24 december 2004 @ 19:58 |
quote:Leuk verhaal, maar als je op di moment een civiel bedrijf begint dat dit werk zou kunnen doen heb je direct al 2 concurenten, Omega Air (Tanker Transport) en Global Airtanker Service van de laatste een KDC-10-40 dus helaas voor jou.. je idee is niet nieuw. | |
RonaldV | vrijdag 24 december 2004 @ 20:40 |
Ik zei toch ook niet dat mijn idee nieuw was? Ik ben bekend met beide bedrijven (Omega vliegt al een paar jaar exclusief voor de USN), die eigenlijk stiekum één en hetzelfde zijn (GAS is een joint venture van Omega en Evergreen) . Zo ben ik op het idee gekomen om iets dergelijks voor Europa op te zetten. Dat het niet nieuw is is juist een teken dat er wel degelijk een markt voor is. Als nieuw een criterium zou zijn om ergens in te kunnen stappen dan bestond er geen concurrentie. Overigens vliegt Omega alleen met Hose&drogue, en Global heeft een oude KC-97 of KC-135 boom aan een DC-10 geplakt. Ik wilde kisten hebben die 100% compatibilitiet met de KLu hebben, dat drukt de kosten voor mij (en de KLu). Daar komt bij dat een Boeing conversie het voordeel heeft dat je toestel 100% in de support blijft van Boeing. | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 21:17 |
quote: ![]() Er liggen volgens mij nog steeds pakhuizen vol met die dingen ![]() | |
Wuder | vrijdag 24 december 2004 @ 21:33 |
Fijne kerstdagen mensen! En niet Starfighters als openhaard gebruiken! | |
CeeJee | vrijdag 24 december 2004 @ 22:52 |
quote:Door lui met kruisbogen als ik me het goed herinner. | |
sp3c | vrijdag 24 december 2004 @ 22:54 |
w000t ik ben nu officieel 25 jaren oud ![]() prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar dat er een nieuwe oorlog mag komen waar we aan mee mogen doen en dat er geen doden vallen {aan onze kant toch) ![]() en proost ![]() anyways quote:gaan ze die serieus prins bernard noemen??? zou een goede zaak zijn imo die man heeft meer voor de luchtmacht gedaan dan wie dan ook ![]() just wish he could've been here to see it ![]() en nogmaals proost ![]() | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 23:00 |
quote:Dat meen je niet ![]() | |
SHERMAN | vrijdag 24 december 2004 @ 23:03 |
quote:Gefeliciteerd ![]() En sterker nog, hij heet al zo ![]() quote: ![]() | |
RonaldV | vrijdag 24 december 2004 @ 23:33 |
![]() ![]() ![]() Ge-VEEL-iciteerd! ![]() ![]() ![]() | |
HarigeKerel | zaterdag 25 december 2004 @ 00:07 |
![]() Happy B-Day Spc3 ![]() | |
HarigeKerel | zaterdag 25 december 2004 @ 07:49 |
http://www.kepi.cncplusplus.com/default.htm Het leven van een legionair ![]() | |
sp3c | zaterdag 25 december 2004 @ 16:51 |
quote:sweet ![]() en dank u allen, ik ben alweer bijna nuchter ![]() | |
RonaldV | zaterdag 25 december 2004 @ 22:56 |
Moet je deze foto eens aanklikken... rechts onderin staat meer dan de complete Nederlandse Luchtmacht aan f-16s te vergaan... ![]() ![]() Meer op de AMARC webpage | |
SHERMAN | zaterdag 25 december 2004 @ 23:03 |
Zonde van al die vliegtuigen ![]() | |
-calimero- | zondag 26 december 2004 @ 00:38 |
quote:gelukkig zijn het geen tanks, dat zou pas zonde zijn ![]() | |
Wuder | zondag 26 december 2004 @ 12:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ze kunnen beter die dingen op de mark verkopen aan gestoorde fanatiekelingen die graag zo'n F-16 als versiering in de tuin willen staan ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 12:33 |
quote:Ik zou er ook wel een paar willen hoor ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 12:34 |
Omdat het we het een topic terug over ze hadden:![]() | |
HarigeKerel | zondag 26 december 2004 @ 12:42 |
Die F16's kunnen ze toch altijd weer in gebruik nemen in geval van crises na een beetje opknappen? Zolang ze niet roesten natuurlijk en dat doen ze niet zo snel in de woestijn ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 12:45 |
Komen die dingen niet vol met zand ofzo ![]() | |
the_Napster | zondag 26 december 2004 @ 13:23 |
De gaten/kieren/inlaten/etc. zitten volledig afgesloten ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 13:36 |
Lijkt me dat ze een check doen voordat ze die kisten weer laten vliegen...even 100 F-16's checken? | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 13:40 |
quote:Vliegtuigen horen te vliegen ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 13:41 |
quote:Het weer ingebruik nemen duurt maanden. Het tempo opvoeren op de productiellijn gaat bijna nog sneller. Maar in principe zijn ze nog luchtwaardig ja. | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 14:38 |
quote: ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 14:39 |
![]() quote: | |
icecreamfarmer_NL | zondag 26 december 2004 @ 15:20 |
quote:gefeliciteerd (en je bent een kerstkindje ![]() en dan als halve jezus sol;daat zijn moet niet kunnen vind ik ![]() | |
Lone_Gunman | zondag 26 december 2004 @ 15:29 |
quote:Ja volgens staan daar ook gewoon de kisten die door bepaalde landen zijn besteld en dan hun transport afwachten. Zo weet ik toevallig dat de F-16's die voor Pakistan bestemd zijn, al die jaren in de woestijn staan. Na de in 1998 opgelegde sancties heeft de VS de toestellen niet afgeleverd. Die overigens meer motor-uren dan vlieg-uren achter de rug hebben ![]() Het schijnt dat de motoren regelmatig gedraaid worden om ervoor te zorgen dat de kisten nog 'goed' te houden. | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 15:31 |
* SHERMAN krijgt idee; de USAF rommelmarkt, voor al u afgeprijste vliegwaren ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 16:30 |
quote:Het gros van deze toestellen is inmiddels in dienst bij de VS strijdkrachten. Een aantal vliegt nu op Edwards als chase plane, en een aantal andere is inmiddels bij de USN als Adversary ("agressor" training) aan het werk. | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 16:39 |
quote:Te laat ![]() OV-10 Bronco in militaire dienst: ![]() En als spotterplane voor de bosbrandbestrijding: ![]() Bij tijd en wijle is het zelfs voor burgers mogelijk om er iets te kopen. | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 22:25 |
quote:Inzamelingsactie starten? ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 22:25 |
http://www.project-x.org.uk/armsdumpindex.html trieste foto's ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 22:53 |
quote:Wat had je willen kopen dan? Er staat genoeg daar... Squadrons F-14s, F-15s, F-16s en F-18s. Squadrons met A-4 Skyhawks, A-6 Intruders, A-7 Corsairs. Herculessen en (K)C-135s. Rijen met UH-1 Helicopters, F-4 Phantoms, en F-111 Aardvarks. OV-10s zijn er ook nog wel te vinden. En van de oudere vliegtuigtypen is er ook nog zat. En vind je het niet op AMARC, dan ligt er vast nog wel iets op de sloopbedrijven die rond AMARC gevestigd zijn. Roep es wat? | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 22:59 |
Wat Tomcat's, C130 ook maar een paar, Cobra's ook ![]() En kan er een tasje om heen? Bezorgen jullie ook thuis? ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 23:41 |
Ik denk dat je Tomcats kunt vergeten... The Evil Empire of Iran vliegt daarmee, en heeft dringend reserve onderdelen nodig. Zelfde voor de Cobras. Voor de Hercs kunnen ze in Vietnam nog wel aan spares komen (als ze die niet al hebben) de Amerikanen hebben daar in 74-75 tonnen vacuum verpakt materiaal laten liggen. Zelfs de Vietnamezen hebben daar nooit alles van op kunnen maken. | |
the_Napster | zondag 26 december 2004 @ 23:45 |
Doemaar 6 Piper super Cub's, 5 Hornets, 6 b-52's dit was t dan... krijgen we ook korting als we met z'n allen bestellen? ![]() quote:Die Enfields zijn nog best goed, beetje bijschuren dat hout, en hij kan zo boven de trap hangen ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 23:46 |
quote: quote:Ik wil een tomcat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 23:47 |
quote:Je kunt er 1 krijgen... op een paal. Maar geen werkende. ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 23:49 |
quote:WTF wil je met Super Cubs ![]() Die B-52s zijn hun reserve, die kun je niet krijgen. Over de Hornets kan gepraat worden. | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 23:49 |
quote:je hebt de PI gezien hoop ik ![]() | |
RonaldV | zondag 26 december 2004 @ 23:55 |
quote:Duh.... ![]() | |
the_Napster | zondag 26 december 2004 @ 23:56 |
quote:Voor de boodschappen ofzo, of als je even naar t postkantoor moet, en verder vind ik het echt TOP kisten ![]() Maar heb je nog links waar meer info er over staat? | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 23:57 |
quote:Nee oke ![]() | |
SHERMAN | zondag 26 december 2004 @ 23:58 |
Heb je nog leuke 2 props dingen achter staan? Voor mijn staff ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door SHERMAN op 27-12-2004 00:05:22 ] | |
-calimero- | maandag 27 december 2004 @ 00:04 |
uhm, dan zou ik wel een Huey willen ! Dan ga ik Tour of Duty spelen en vlak over de boomtoppen razen met harde rock 'n roll muziek ! ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 00:05 |
quote:* SHERMAN wil wel mee doen ![]() | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 00:07 |
quote:De links hierboven naar AMARC had je al gezien? | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 00:08 |
quote:Ik las toch net iets anders... ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 00:08 |
quote: ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 00:09 |
quote:ssst ![]() | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 00:27 |
quote:AMARC staat nog steeds op alle sites die satellite imagery aanbieden. ![]() | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 00:42 |
Whoops! (incident tijdens F-18 flight test) | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 02:03 |
quote:21 en 23 SAS zijn SAS lite. Als ze ondersteuning willen gaan ze maar bij de Paras kijken. | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 02:04 |
quote:M21 Retro. ![]() Wijf ziet er zo niet eens onaardig uit. Alleen ben ik degene die haar gaat volblaffen en niet andersom. | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 02:10 |
quote:Hangt ervanaf. De Navy wel, die zitten met Remingtons, Mossbergs en Berettas te schieten. Krijgen geen AR's mee. Army en Marines krijgen geloof ik wel een standaard sidearm. (M9) | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 02:39 |
DAM heb ik overigens even afgefikt Wat een retard. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Piro op 27-12-2004 02:48:59 ] | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 09:15 |
quote:Zie mijn reactie. Goeiemorgen trouwens ![]() | |
M5 | maandag 27 december 2004 @ 13:36 |
quote:ehm, Remington en Mossberg produceren geen pistolen. (als ze dat al doen, dan is dat in licentie van een ander merk.) Een M9 is een US build Beretta 92F. | |
the_Napster | maandag 27 december 2004 @ 13:36 |
Mogen alleen bedrijven/overheidsinstanties spul kopen bij AMARC, of mogen partculieren dat ook ![]() | |
HarigeKerel | maandag 27 december 2004 @ 13:58 |
![]() Hebben ![]() ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 14:02 |
quote:* SHERMAN wil ook ![]() | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 14:17 |
quote:AMARC webpage Halverwege vind je deze link naar de Defense Reutilization and Marketing Service web site. My pleasure ![]() | |
the_Napster | maandag 27 december 2004 @ 14:19 |
wow, dat zijn een hoop kanonnen ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 14:27 |
dit is echt zoek gewoon ![]() http://www.kimmershow.com(...)amer.asp?FileID=1375 | |
HarigeKerel | maandag 27 december 2004 @ 14:27 |
![]() ![]() Boem Boem ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 14:28 |
quote:Nee, wel 12ga. ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 14:31 |
quote:Die tweeponders zijn nog het leukst. Well regulated militia indeed. Al Quaeda zou jaloers zijn. | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 14:44 |
ff vol laden ![]() ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 14:46 |
By the way. Finse vriend van mij heeft nog zo'n 250 mb aan foto's van hem in het leger. Hij is kachelpijpschieter. | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 14:47 |
kachelpijpschieter ![]() ![]() | |
M5 | maandag 27 december 2004 @ 14:53 |
quote:ja, maar dat is weer geen side arm ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 14:53 |
quote:O hay thar cobra. | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 14:57 |
quote:Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Geloof ik. ![]() | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 15:02 |
quote:Kachelpijp=raket ![]() | |
M5 | maandag 27 december 2004 @ 15:03 |
quote:Indirect wel. De vraag was of een GI een standaart een side arm bij zich heeft, waarop jij antwoord dat ze bij de US Navy met remingtons, mosbergs en beretta's schieten. ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 15:05 |
quote:Dankje ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 15:10 |
quote:Mortier. Wannabee raketten. | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 15:12 |
quote:Navy schiet Remingtons, Mossbergs en Berettas. Geen daarvan noem ik specifiek een sidearm Alleen de M9 specifiek wel. ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 16:24 |
60mm mortier ![]() ![]() ![]() | |
Lone_Gunman | maandag 27 december 2004 @ 18:05 |
quote:Zo, die kan ver spuiten ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 27 december 2004 @ 19:41 |
eigenlijk die filmpjes uit het topic wat is de beste tank halen van die leo 2 `s maar in de vs heeft een gi standaart een pistool bij dus | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 19:44 |
die heb ik allemaal al gedownload ![]() | |
Piro | maandag 27 december 2004 @ 20:03 |
quote:Hebben ze bij de bezuinigen ook matching camo patterns wegbezuinigd? Even kijken, tiger stripe boots, een been in Duits standaard, nog een in US standaard urban camo en een olijfgroene jas. Bunte farben, ja Gunther? | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 20:39 |
quote:Ik denk dat je nog eens goed moet kijken. Dit is standaard uitrusting voor woestijnomgevingen, met uitzondering van het scherfwerende vest. Op zich niets verschillend van wat ik bij de US forces aantref, ook daar draag men standaard- en woestijncamo door elkaar. | |
RonaldV | maandag 27 december 2004 @ 21:55 |
De snelste man in Iraq![]() | |
M5 | maandag 27 december 2004 @ 22:00 |
quote:Ik vraag me af of NL wel woestijncamo-schervenvesten heeft. In irak en afghanistan lopen ze ook met woodland schervenvesten en desert GVT. Iemand toevallig pics van nederlandse troepen met woestijncamo schervenvest? ![]() | |
the_Napster | maandag 27 december 2004 @ 22:22 |
Nee, maar ze zijn er wel, heb ik in het echt gezien van iemand die werd uitgezonden ![]() | |
SHERMAN | maandag 27 december 2004 @ 22:29 |
Ik heb toch behoorlijk wat foto's gezien van Afg en Irak maar ik kan me niet herrineren dat ik ze ooit heb gezien.... | |
Piro | dinsdag 28 december 2004 @ 02:47 |
quote:Kinda defeats the purpose of camo. ![]() | |
sp3c | dinsdag 28 december 2004 @ 10:04 |
quote:mjah als je in groene voertuigen door de woestijn scheurt heeft het zowieso weinig zin om jezelf dan nog te gaan camoufleren ![]() | |
RonaldV | dinsdag 28 december 2004 @ 10:14 |
quote:Ten eerste doet het precies wat het doen moet: vorm breken. Door iets donkers te plaatsen op een licht tenue herken je de vorm van een mens lastiger. Ten tweede bestaan Iraq bij lange na niet alleen maar uit woestijn, maar zijn er ook grote delen weelderig groen. Ten derde is camo weinig zinvol in een urban combat environment. De enige reden waarom het daar gedragen wordt is omdat je dan een uniform hebt, en als militair herkenbaar bent. Welke kleur het heeft is secundair. Het zou zelfs paars kunnen zijn. | |
sp3c | dinsdag 28 december 2004 @ 10:26 |
paars he? dan toch liever w00dlands ![]() | |
RonaldV | dinsdag 28 december 2004 @ 10:36 |
Whehehehe! ![]() | |
-calimero- | dinsdag 28 december 2004 @ 10:55 |
quote:Allemaal TLV's (die al eerder genoemd zijn in een ander topic toen ze op een M38A1 stonden) Niet meer dus dan aan flinke affuit op rupsbanden dus. Elke pijp kan maar 1x schieten en moet dan van buiten herladen worden. quote:Dit is gewoon het standaard woestijn GVT. Er zit niks Duits bij ofzo. De scherf vesten zijn in standaard Woodland. Maar kijk goed naar de omgeving op de foto. hier groeit ook groen... quote:blijven Belgen he ![]() (deze camo doet het trouwens wel erg goed in berg achtig terrein zoals de Ardenne) | |
sp3c | dinsdag 28 december 2004 @ 11:23 |
dat kan ik beamen maar overal buiten de Ardennen vallen ze op als een neger op een KKK conventie ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 28 december 2004 @ 13:20 |
quote:ik wist niet dat in de ardennen de bergen fluoriseerend groen geel en paars zijn. of zijn de belgen nog steeds bang voor het von schlieffenplan | |
the_Napster | dinsdag 28 december 2004 @ 13:26 |
Het zijn overigens niet alleen de kleuren die anders zijn.. Ze dragen het vooral omdat die kleding speciaal is gemaakt voor in de woestijn, je gaat toch geen wollen sok dragen in de woestijn lijkt ij ? | |
sp3c | dinsdag 28 december 2004 @ 13:39 |
schijnt toch erg koud te worden snachts hoor | |
SHERMAN | dinsdag 28 december 2004 @ 13:43 |
quote: ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 28 december 2004 @ 22:10 |
hier filmpje werkt NOG niet maar heeft veel potentie http://www.webmutants.com/strategypage/jdam_vs_ship.wmv quote: | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 28 december 2004 @ 22:14 |
![]() zit hier nu era op ![]() ![]() | |
SHERMAN | woensdag 29 december 2004 @ 01:10 |
heeft een hummer gepantserde ramen ![]() zat net even black hawk down en het viel me op dat sommige schoten wel door de ruit gingen en andere niet ![]() | |
sp3c | woensdag 29 december 2004 @ 09:30 |
Blackhawk down is en blijft een speelfilm gebaseerd op een ware gebeurtenis ... geen documantaire ![]() maar volgens mij zit er idd pantserglas op de hardtops | |
Wuder | woensdag 29 december 2004 @ 12:00 |
quote:En dan moeten de kogels nog steeds niet afketsen van de gepantserde ramen en gewoon inslaan waardoor je gewoon geen aars meer ziet en gewoon beter een Hummer kan nemen zonder ramen.. | |
RonaldV | woensdag 29 december 2004 @ 12:35 |
quote:Nee man, zo werkt dat niet! Kogels springen met veel vonken van kogelvrije ramen af! Kijk je nooit TV of zo ![]() ![]() | |
sp3c | woensdag 29 december 2004 @ 13:39 |
quote:ligt aan de hoek vanwaar de kogel binnenkomt maar zoals gezegd, je moet geen documantaire verwachten van een speelfilm | |
sp3c | woensdag 29 december 2004 @ 13:41 |
quote:nee hoor, Airwolf is gewoon high tech dat is een uitzonderlijk geval ... die heeft ook een moeilijke nitro turbo b00ster ![]() | |
the_Napster | woensdag 29 december 2004 @ 19:54 |
quote:Dan krijg je een kogel in je kop ![]() | |
-calimero- | woensdag 29 december 2004 @ 20:05 |
quote:Ja ooow..., je moet ook wel op tijd bukken ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 29 december 2004 @ 20:14 |
quote:dan maar even niets zien en plankgas geven en de wapens doorladen want zoals iemand het van de week op tv zei bepantsering redt je niet het geeft je alleen maar meer tijd om weg te komen. als ze willen komen ze overal doorheen | |
Strijder | woensdag 29 december 2004 @ 21:18 |
quote:Er was van de week een nieuwsbericht dat een vrouw was beschoten door 2 onbekenden toen ze in de keuken stond (hier ergens in Nederland). De kogel bleef echter zitten in het raam (was dubbel thermopaan glas). Dat terwijl de hummers extra bescherming nodig hebben omdat je er anders een redelijke Zwitserse kaas van kan maken... | |
RonaldV | woensdag 29 december 2004 @ 22:44 |
"dubbel thermopaan" armoured glass - Made in the Netherlands. ![]() | |
SHERMAN | woensdag 29 december 2004 @ 22:49 |
ketst zo'n kogel nou af dan of krijg je een ster? | |
RonaldV | woensdag 29 december 2004 @ 23:10 |
quote:Allebei ![]() | |
SHERMAN | woensdag 29 december 2004 @ 23:11 |
quote:Stomme vraag ![]() Oh jongens ![]() Sla me please ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 10:19 |
* sp3c slaat sherman met de largest trout ever voor zijn @ss | |
HarigeKerel | donderdag 30 december 2004 @ 12:38 |
"modern.marvels.m1as.xvid-miragetv" Is een mooie docu over de Abrams tank die via de bekende Torrent sites te vinden is, erg mooi allemaal ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 12:44 |
ik weet niet of jullie het spel kennen maar BattleField 1942 heeft wat mods en door de mod genaamd DesertCombat krijg je materieel uit de eerste golfoorlog (eigenlijk de tweede ik weet het) en daar zit ook de SU-25 bij....wat een geil ding zeg ![]() ![]() deze versie is echt geweldig, lekker krachtig en niet te snel ![]() | |
HarigeKerel | donderdag 30 december 2004 @ 12:50 |
Daar heb ik een filmpje van gezien, het zag er echt erg echt uit! ![]() Super vet ![]() Die game moet ik maar eens gaan downloaden ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 12:55 |
quote:Zekers vet ![]() Beetje een Russiche A10 ![]() Als je het hebt gedownload dan kan je hier de mods vinden: http://desertcombat.com/ materieel uit de Golf, zij zijn gestopt met het maken http://dcx.com is weer een mod op DesertCombat met nog meer materieel ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 13:04 |
zelfde toestel als wat in Ivoorkust laatst die fransen heeft gebombardeerd (en vervolgens door de Fransen is vernietigd) | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 13:08 |
het is ook niet echt het snelste toestel ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 13:09 |
![]() | |
HarigeKerel | donderdag 30 december 2004 @ 13:13 |
![]() Stoere heli ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 13:13 |
quote:och als ze je na het landen met anti tank raketten gaan bestoken heb je zowieso weinig meer aan snelheid ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 13:15 |
quote:auw ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 13:17 |
quote:ik dacht dat ie uit de lucht was geschoten ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 13:57 |
nee ze moesten landen op een vliegveld wat ze delen met de (op dat moment ietwat geirriteerde) Fransen ![]() die hebben toen ze toch bezig waren ook gelijk de rest van het luchtmachtje (mi24's enzo) vernietigd ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 14:02 |
quote:wacht even...die gasten beschieten de fransen en landen daarna dood leuk bij hun op het vliegveld? ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 14:20 |
ja ze hadden ook mi24's standby en ik denk dat ze hoopten dat het relatief kleine franse detachement het wel zou laten om op de su25's te schieten. Die MI24's zijn toen ook ingezet en zwaar beschadigd door vuur vanaf de grond en later vernietigd maar het bombardement op de Fransen schijnt per ongeluk te zijn geweest (toestellen vlogen maar 3x over ofzo voor ze begonnen te schieten en rode kruisvlaggen zijn natuurlijk moeilijk waar te nemen ![]() | |
Lone_Gunman | donderdag 30 december 2004 @ 14:22 |
quote:Life-action comedy ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 14:28 |
volgens mij ben ik niet wakker.... zij zitten samen met de fransen op 1 basis...er stijgen wat kisten op van hun en vliegen wat rondjes en gooien dan wat bommetjes op de fransen die op de zelfde basis zitten? dat is is toch idioot ![]() | |
Lone_Gunman | donderdag 30 december 2004 @ 14:36 |
quote: quote: bron ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 14:39 |
quote:nee er is een vredesmissie daar, vergelijkbaar met de Ethiopie/Eritrea missie ... de peacekeepers bewaken een grensgebied tussen de rebellen en de regering en hebben zich over verschillende bases verspreid, ook een detachement op het vliegveld (volgens mij staan/stonden er ook wat eigen helikopters).. opeens begon de regering weer dingen te bombarderen bij de rebellen. Frankrijk waarschuwde dat het op moest houden en stapte naar de VN veiligheidsraad om toestemming er wat aan te doen. 2 dagen later stijgen de toestellen weer op, vliegen richting de grens draaien een paar keer om het daargelegen Franse kamp (met rode kruisvlaggen enzo) heen en beginnen ongeleide raketten te schieten (57mm?) hierbij komen 9 Franse mariniers en 1 Amerikaanse soldaat om het leven. Toestellen gaan weer naar huis worden van extra brandstof en munitie voorzien en de Fransen aldaar schieten de neus ervanaf vervolgens komen de mi24's wat op de Fransen schieten en de Fransen maken die ook stuk. vervolgens worden de Fransen bij een (ander?) vliegveld beschoten met rpg's en maken ze alle vliegtuigen in de hangars aldaar stuk quote:jah ... beetje kamikaze achtig maar het ging dan ook per ongeluk | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 14:41 |
quote:aah op die manier ![]() ik las dat ze samen op de zelfde basis stonden ![]() dus de rebellen en de fransen samen op 1 basis ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 14:46 |
nee nee nee, de regering en de Fransen deelden een vliegbasis en vanaf die basis is een eenheid Franse mariniers beschoten in een andere basis, teruggekomen op de eerstgenoemde vliegbasis zijn die vliegtuigen door Fransen die al op die basis zaten (samen met de regering) vernietigd ik snap ook niet dat de Fransen alles altijd zo ingewikkeld moeten doen maar gewoon 1 tegen 1 is er zelden bij ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 14:58 |
ik snap hem nu ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 15:07 |
anyways![]() hij is wel mooi ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 15:10 |
![]() ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 15:12 |
die is het tegenovergestelde (foeilelijk) | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 15:16 |
maar in mijn eigen ogen zijn het beide logge dingen met veel firepower ![]() | |
RonaldV | donderdag 30 december 2004 @ 15:23 |
quote:Ik ben het niet met je eens. De A-10A is een prachtkist. Het ding is één en al spierbundel. Er zit niets op wat niet nodig is om de taak waarvoor hij bedacht is uit te voeren. En al zou je het niet zeggen: hij is gestroomlijnder dan hij lijkt. Daarbij komt dat er ontwerpkunstjes inzitten die iedereen met een beetje interesse in techniek moeten aanspreken. En dan heb ik het niet over het zwaarste kanon ter wereld, die ervoor zorgde dat het neuswiel uit het lood staat. En ook niet over de titanium badkuip. Het toestel is ontworpen op overleven, en snel repareren. Het kan nog vliegen als een conventioneel ontworpen toestel al lang door midden is gebroken. Het is nog bestuurbaar als een conventioneel ontworpen toestel al lang gecrashed is. | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 15:27 |
0w heb ik nu alweer de afwijkende mening? Het zal best een geslaagd toestel zijn maar het ding is gewoon lelijk ![]() Frogfoot daarentegen is mooi ![]() | |
RonaldV | donderdag 30 december 2004 @ 15:31 |
quote:Frogfoot is, zoals veel van zijn oosteuropese soortgenoten oerlelijk. Waar westerse vlegtuigen glad zijn afgewerkt, zijn de oosterse lelijk hoekig, met slecht passende luiken. De russen kregen zelfs de cockpitdaken nooit dicht, en moeten hun toestellen afdichten met gruwelijk lelijke doeken. ![]() | |
sp3c | donderdag 30 december 2004 @ 15:36 |
hij heeft karakter net als de toestellen van vroegah! anyways ... check http://www.army-technology.com/projects/blazer/blazer2.html ![]() zo'n toren lijkt me leuk voor de pantserluchtdoelartillerie maar ik durf te betwijfelen of dat op de Fennek past, misschien moeten we ze de Patria's van het korps mariniers geven en dan kunnen die over op AAV7 oid ![]() | |
Strijder | donderdag 30 december 2004 @ 18:11 |
quote:Ze zijn gestopt omdat ze zijn overgenomen door Electronic Arts, de publiceerders van BF:1942. Zijn nu bezig met BF:2, en dat ziet er veelbelovend uit. Trouwens, ook de andere mods zijn vaak heel mooi (zit alleen nog steeds te zoeken naar een mod die ook China liet meedoen, maar nooit meer wat van gehoord ![]() | |
Strijder | donderdag 30 december 2004 @ 18:15 |
quote:Maar dat is omdat hun piloten niet verwend zijn, dat zijn net zulke bonken als die kisten zelf... ![]() Amerikaanse vliegtuigen zijn vaak mooi. Russische mooier. | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 18:16 |
quote:Zijn inderdaad overgenomen ![]() Ik mis nog een mod voor Israel ![]() | |
HarigeKerel | donderdag 30 december 2004 @ 18:48 |
quote:Dan kun je mij echt wegdragen na een tijdje gewoon ![]() dan kom ik de eerste week niet meer buiten, eerst de hele gaza strook opruimen met bulldozers en met napalm Cairo en Damascus helemaal platbranden ![]() Zou je in een mod ook gewoon alle Arabische landen kunnen veroveren en jezelf vervolgens uitroepen tot het hoofd van de Arabische liga? ![]() ![]() ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 19:19 |
quote:Dat lijkt me echt stoer weet je ![]() En merkava's ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 30 december 2004 @ 22:10 |
quote:wat is in godsnaam die grote witte raket die er onderhangt een tacticalnuke ofzo ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 30 december 2004 @ 22:13 |
quote:waar ben je als regering dan meebezig ![]() je weet dat de franse luchtmacht gehakt van je maakt ze zitten zelfs in je land met goedkeuring van de vn. ze beschermen je (of proberen) tegen de rebellen en die mensen ga je aanvallen ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 30 december 2004 @ 22:16 |
quote:dcx.com werkt niet en heb je daar de legale versie voor nodig ![]() weet dat er op de consoles battlefield modern combat uitkomt wat speelt in irak. trouwens nog een tip is ghost recon 2 ook erg goed en je mag met de opvolger van de m16 schieten | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 22:21 |
quote:sorry het moet ook http://dcxtended.com/ zijn ![]() bedoel je de XM8'? | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 30 december 2004 @ 22:24 |
quote:thanx maar heb je de legale bf1942 nodig voor die mods ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 22:27 |
quote:je moet hem patchen naar versie zoveel en die haalt volgens mij alle illegale versies er uit zeg maar ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 30 december 2004 @ 22:30 |
quote:hmm ik heb hem een keer gepatcht de illegale even kijken hoe ik dat gedaan had ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 22:32 |
Succes dan ![]() | |
RonaldV | donderdag 30 december 2004 @ 22:38 |
Uhm.... is dit nog steeds het Defensie topic? ![]() | |
SHERMAN | donderdag 30 december 2004 @ 22:39 |
Het gaat toch ook even een "defensie" game? ![]() | |
RonaldV | donderdag 30 december 2004 @ 22:45 |
quote:Hint: [spam]Gamers Little Corner On The Internet [/spam] ![]() | |
-calimero- | donderdag 30 december 2004 @ 22:51 |
ja, oprotte nerds ![]() | |
RonaldV | donderdag 30 december 2004 @ 23:47 |
Dubya geeft nu echt te veel uit 60 miljard zeg.... voor 1% ervan wil ik ze wel adviseren ![]() | |
Strijder | donderdag 30 december 2004 @ 23:54 |
quote:Dat advies hebben we dacht ik al duidelijk genoeg gegeven (al sinds de vorige verkiezingen ongeveer). Maar misschien kan ie wat spulletjes verkopen, ik geloof dat we hier een aantal mensen hebben die wel graag een straaljagertje of twee/drie in de achtertuin willen hebben. | |
HarigeKerel | donderdag 30 december 2004 @ 23:59 |
Ik denk dat van die gepantserde hum-vees wel in trek zijn in Zuid-Amerika en in landen waar men last heeft van carjackings, maja laten ze die dingen nu net nodig hebben in Irak ![]() | |
sp3c | vrijdag 31 december 2004 @ 10:05 |
ik wil wel een ah1z cobra ![]() dan mag de marine er ook af en toe mee vliegen, zo goed ben ik dan ook weer maar als ze het stuk maken wil ik er 2 terug ... die dingen kunnen niet varen dus laat ze het niet proberen ![]() | |
sp3c | vrijdag 31 december 2004 @ 10:08 |
quote:agm 65 Maverick? ![]() http://www.raytheon.com/products/maverick/ | |
RonaldV | vrijdag 31 december 2004 @ 11:18 |
Meer over de Maverick De Maverick is er in 3 basis-smaken: IR guided, Laser guided en electro-optically (TV) guided. De TV Guided is de oudste en niet meer in productie. Ik betwijfel zelfs of er nog ergens voorraden van liggen. | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 31 december 2004 @ 11:19 |
quote:dacht altijd dat de a10 een tankkiller was wat moet die daar dan mee lijkt mij dat dat ding gemaakt is om gebouwen mee opteblazen | |
icecreamfarmer_NL | vrijdag 31 december 2004 @ 11:20 |
quote:jammer vond dat wel lache die met tv bestuurde | |
-calimero- | vrijdag 31 december 2004 @ 11:26 |
quote:Waren dat die raketten waarvan nu overal filmpjes zijn te downloaden dat ze ergens inslaan? Die waren idd wel stoer ![]() | |
RonaldV | vrijdag 31 december 2004 @ 11:26 |
quote:Mk-82, 83 en 84 en hun laser-/GPS-/anders-geleide broertjes zijn voor gebouwen, stellingen en voertuigen, daarom heten ze GP (General Purpose) bommen. Maverick is bedacht voor doelen die wat mobieler zijn, zoals tanks en vvrachtwagens en zelfs schepen. Maar je kunt ze idd ook gebruiken om mee door een raam of deur te vliegen ![]() | |
Lone_Gunman | vrijdag 31 december 2004 @ 12:12 |
quote:De A-10 is toch voor CAS, wat meer inhoudt dan alleen tanks slachten. Maar het moet ergens zijn naam aan verdienen... 'Building killler' klinkt niet echt ![]() | |
HarigeKerel | vrijdag 31 december 2004 @ 23:49 |
Een filmpje van 140MB uit Falluhjah ![]() http://downloads.planetmi(...)urgents-in-a-bus.avi | |
SHERMAN | vrijdag 31 december 2004 @ 23:49 |
* SHERMAN download gaat ![]() | |
Lone_Gunman | zaterdag 1 januari 2005 @ 00:28 |
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hier een pic van mijn grootste vuurpijl: Vuuur ![]() | |
RonaldV | zaterdag 1 januari 2005 @ 02:18 |
quote:Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je wilt, maar voorlopig behandelen ze hun gewonden (ook die van de vijand) een stuk netter dan dat de opstandelingen dat doen. ![]() | |
SHERMAN | zaterdag 1 januari 2005 @ 02:24 |
ik ga hem zo/straks ook is kijken ![]() | |
SHERMAN | zaterdag 1 januari 2005 @ 03:23 |
Filmpje gezien en ik moet zeggen dat ik het toch wel "goed" vind dat ze die mannen uit de bus hebben gehaald. Getuigd toch wel van lef aangezien dat ding de lucht in had kunnen vliegen, wat ik me wel op viel is dat die eerste man het haalde om naar dat hokje toe te lopen, hoever zou het geweest zijn? 20 meter? 25 meter? | |
HarigeKerel | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:11 |
![]() ![]() ![]() | |
SHERMAN | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:12 |
E3 Sentry? | |
RonaldV | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:28 |
quote:E-3A Sentry, NAEWF, Aktion AB (voorheen Preveza AB), Griekenland. Volgens mij heb ik het verhaaltje al eens ergens op Fok! gepost. Korte samenvatting: Vrij kort na het crashen van een USAF E-3 door een vlucht ganzen kreeg de Belgische captain van deze E-3 te maken met vogels in de motoren. Alhoewel hij volgens de boeken had moeten doorstarten om daarna te landen besloot hij de start af te breken. De baan was iets te kort, maar hij slaagde er wonderwel in om de kist op de strekdam met landingsverlichting te houden, en redde daarmee naar alle waarschijnlijkheid de levens van hemzelf en de crew. Het toestel kon worden afgeschreven. De captain is ontslagen omdat hij zich niet aan de voorschriften (start afbreken tegen de rotatie snelheid is een grote no-no in de boeken) heeft gehouden. Op papier had hij moeten doorstarten, omkeren en weer landen, waarmee hij het toestel zou hebben gered. Meer foto's, inclusief één gemaakt in het vliegtuig, vind je hier [ Bericht 6% gewijzigd door RonaldV op 01-01-2005 14:34:31 ] | |
SHERMAN | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:32 |
quote:dat heb je inderdaad wel is verteld ![]() persoonlijk vind ik eigenlijk niet dat je voor zoiets regels kan maken, elke situatie is toch weer anders... | |
the_Napster | zaterdag 1 januari 2005 @ 14:42 |
Inderdaad, de vlieger(s) is/zijn degene(n) die de situatie WEL kunnen inschatten.... Je kan daarvoor wel leuk regeltjes gaan opstellen die in veel gevallen het beste zijn, maar uiteindelijk moet de captain er wat mee doen... | |
Vampz | zaterdag 1 januari 2005 @ 17:23 |
Nou maandag is het zo ver! Ik mag eindelijk naar roosendaal om gesloopt te worden. GVD alleen heb ik vorige week wel ineens last gekregen van mijn linker enkel > hardloopschoen versleten ![]() ![]() In ieder geval een heel gelukkig nieuwjaar iedereen en ik laat nog wel ff weten hoe het allemaal gaat ![]() | |
M5 | zaterdag 1 januari 2005 @ 18:07 |
quote:Elke vlieger weet dat je na het passeren van V1 de start niet meer mag af breken, dus vind ik het vreemd dat hij wel een abort gemaakt heeft. (V1 staat voor een bepaalde snelheid waarna de start niet meer mag worden afgebroken, voor elk vliegtuig verschilldend). Ik weet niet hoeveel motoren hij 'kwijt' was maar dat zullen nooit alle motoren geweest zijn. Dus had de vlieger in kwestie denk ik beter de start kunnen door zetten, een circuitje vliegen en dat ding weer aan de grond zetten. Maar goed, ik weet niet alle details. | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 1 januari 2005 @ 18:19 |
even offtopic het is gelukt met dessert combat maar hoe hou je in godsnaam die vliegtuigen in de lucht off gelukkig nieuwjaar | |
SHERMAN | zaterdag 1 januari 2005 @ 21:00 |
quote:goed vliegen ![]() en jullie inderdaad allemaaal een gelukkig nieuwjaar ![]() | |
Strijder | zaterdag 1 januari 2005 @ 21:29 |
quote:Die maken ook geen gewonden... (Overigens, de laatst bekende rel over de Amerikanen was die marinier die een gewonde Irakees ter plekke vermoordde...) BDW: gelukkig nieuwjaar allemaal ! | |
Strijder | zaterdag 1 januari 2005 @ 21:32 |
quote:Geen flauw idee, daarom raad ik je aan nooit te dicht in de buurt van de luchtafweer of tanks te komen waar ik in zou kunnen zitten... ![]() | |
RonaldV | zaterdag 1 januari 2005 @ 22:27 |
quote:Ik weet er iets meer van omdat een ex-collega me wat details heeft gegeven (de bemanning van de "ongelukskist" kwam van zijn squadron). De hoofdzaak is dat er een paar maanden tevoren in Alaska een groot ongeluk was geweest, ook met een AWACS, ook tijdens de start en ook met multiple bridstrikes. De AWACS-gemeenschap is wereldwijd niet zo enorm groot, bijna iedereen kent elkaar of heeft in ieder geval wel eens met AWACS-leden van andere luchtmachten samengewerkt. De kans dat er bekenden van de bemanning aan boord van de verongelukte AWACS zaten is groot, heel groot. Als je in je achterhoofd hebt dat bekenden van jou onder min of meer gelijke omstandigheden zijn omgekomen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een piloot zegt "fuck the rules, I'm gonna keep this baby on the ground" (in dit geval met een Vlaams accent ![]() Ik neig er heel erg naar om naast die Belg te gaan staan. ![]() | |
RonaldV | zaterdag 1 januari 2005 @ 22:29 |
quote:Die rel leverde begin december hier ook een rel. Start hem niet weer alsjeblieft. quote:En natuurlijk de beste wensen van mij aan iedereen! ![]() | |
Strijder | zondag 2 januari 2005 @ 14:25 |
quote:Nou... ![]() quote: ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zondag 2 januari 2005 @ 15:29 |
socom krijgt een wapen van het belgische herstalquote:bron http://www.strategypage.c(...)hotos_2004122822.asp | |
SHERMAN | zondag 2 januari 2005 @ 15:34 |
die heavy versie doet me een beetje aan een G3 denken... | |
RonaldV | zondag 2 januari 2005 @ 16:09 |
leuke schutter! ![]() ![]() | |
M5 | zondag 2 januari 2005 @ 16:39 |
quote:Dat is een flink gemodificeerde FN FNC. | |
Vampz | zondag 2 januari 2005 @ 16:44 |
quote:niet mis nee ![]() | |
Wuder | zondag 2 januari 2005 @ 23:32 |
Chinese ME kijkt teveel Gladiator:![]() ![]() | |
HarigeKerel | zondag 2 januari 2005 @ 23:39 |
![]() Ook in Irak is het een populaire film ![]() | |
SHERMAN | zondag 2 januari 2005 @ 23:43 |
quote:Die eerste is stoer ![]() | |
the_Napster | zondag 2 januari 2005 @ 23:44 |
quote:Daar kan de Haagse ME nog wel wat van leren ![]() | |
Wuder | maandag 3 januari 2005 @ 00:45 |
quote:Ik denk dat zelfst de meest hardcore-hooligan wel in z'n broek gaat scheiten als een Romeinse eenheid op hem af komt marcheren.. | |
Lone_Gunman | maandag 3 januari 2005 @ 15:31 |
quote:Bron: http://www.newsinsight.net/nati2.asp?recno=3104 | |
RonaldV | maandag 3 januari 2005 @ 15:36 |
Wie post de laatste, en opent de nieuwe? |