abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220834100
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende: [..] Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Er zijn eerder dit soort plannen geweest maar het primaat van soevereiniteit in eigen kring, de (restanten) van de verzuiling, de vrijheid om jezelf te verenigen zoals je dat wil, was altijd heilig bij confessioneel Nederland. In tegenstelling tot Duitsland en Frankrijk heeft hier het begrip volssoevereiniteit nooit ingang gevonden in het staatsrecht (helaas).

Om deze zelfde reden kon SGP heel lang haar eigen koers varen t.a.v. vrouwen, in gemeenten waar zij dominant waren, iets dat in andere landen al lang verboden was en gewoon niet mocht (zelfs in Zwitserland, dat pas begin jaren '70 het vrouwenkiesrecht introduceerde).

Als het nu echt 100% tegen de PVV was gericht dan zou ook direct FvD mee zijn genomen. Dat is niet het geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 18:29:37 ]
pi_220834105
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2026 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
Dat topic hoef ik niet meer op te poken..
Uhm. Stilstand. Mijn eisen komen niet overeen met wat zij willen geven, en nu zijn ze al 2 maanden aan het talmen en bakkeleien of ze al dan wel of niet een ontbindingsprocedure willen starten.
Ik zeg consequent "нет" op elk voorstel. Ik vind procedure prima. Wordt een lange zomer vol met vakanties en uitstapjes. En verder oriënteren op gaan freelancen.
Wel oppassen dat je in de tussentijd, bijvoorbeeld tijdens het halen van dat visje op woensdagmiddag, niet met je fiets valt over een plots overstekende kat waarna je ongelukkigerwijs met je hoofd op een stoeprand terecht komt en zwaar hersenletsel oploopt. Je verliest dan namelijk niet alleen je gezondheid maar ook je bestaanszekerheid.
pi_220834781
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 19:46:16 ]
pi_220834864
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.
Best wel vreemd, aan de ene kant het defensiebudget verhogen en op het publiekelijk alarmsysteem bezuinigen. Niet iedereen heeft een smartfoon continu bij de hand, bovendien heb ik dat akelige nl-alert uitgezet op die van mij.
  Moderator maandag 18 mei 2026 @ 19:53:55 #6
236264 crew  capricia
pi_220834889
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:45 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-nieuwe-sirenes.html

De afbraak van Nederland gaat verder. We verwijzen u door naar uw smartphone van Apple/Google.
Ongelooflijk zeg.
En de vijand leest gewoon mee. :')
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220834894
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 18:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, dat is het wel en je moet eigenlijk niet je politieke tegenstanders op procedurele gronden willen verbieden/ontplatformen.
Precies, alleen al omdat het vrijwel nooit werkt. Zelfs als het wel werkt en de partij valt uit elkaar, dan weet je ook niet zeker dat er niet iets ergers voor in de plaats komt. Dit soort ideeen komen altijd van mensen die nog nooit van derde-orde effecten gehoord hebben.
pi_220835025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Best wel vreemd, aan de ene kant het defensiebudget verhogen en op het publiekelijk alarmsysteem bezuinigen. Niet iedereen heeft een smartfoon continu bij de hand, bovendien heb ik dat akelige nl-alert uitgezet op die van mij.
Het realiseren van een nieuw sirene netwerk zou 160 miljoen kosten.
Het is niet alsof het niks is maar op een totaal begroting van 450 miljard ook geen enorme kostenpost.

Zo langzamerhand kun je je wel gaan afvragen hoe efficiënt de overheid/uitvoering is als we geen eens meer geld hebben voor een sirene.

En dan laat ik nog even in het midden hoe efficiënt een nl alert is als we daadwerkelijk in oorlog zijn. Energie infrastructuur zal een belangrijk doelwit zijn dus in hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen met een volle smartphone rondlopen.
Zeker na het voeren van een hele campagne dat je een noodpakket moet hebben en dat er bijvoorbeeld geen stroom is voor meerdere dagen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kickinalfa op 18-05-2026 20:12:03 ]
pi_220835085
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het realiseren van een nieuw sirene netwerk zou 160 miljoen kosten.
Het is niet alsof het niks is maar op een totaal begroting van 450 miljard ook geen enorme kostenpost.

Zo langzamerhand kun je je wel gaan afvragen hoe efficiënt de overheid/uitvoering is als we geen eens meer geld hebben voor een sirene.

En dan laat ik nog even in het midden hoe efficiënt een nl alert is als we daadwerkelijk in oorlog zijn. Energie infrastructuur zal een belangrijk doelwit zijn dus in hoeverre kun je erop vertrouwen dat mensen met een volle smartphone rondlopen.
Nou inderdaad, heb ook een hekel aan dat maandelijkse geloei, daar niet van. Kan mij nog herinneren dat dat niet gebeurde, toen werkte het systeem zonder maandelijkse test dus kennelijk wel. Het is juist een analoog systeem dat niet zo makkelijk platgelegd kan worden.
pi_220835163
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ongelooflijk zeg.
En de vijand leest gewoon mee. :')
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
pi_220835199
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
Ik kan ook prima zonder dat noodpakket.
  maandag 18 mei 2026 @ 20:31:51 #12
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220835245
Tegenwoordig ben je al schromelijk te laat als je een luchtalarm hoort :D Dan mag je al blij zijn als je halve land niet in puin ligt.
pi_220835305
Volendam, onze superieure Nederlandse cultuur.

Burgemeester en directeur reageren op chaos wedstrijd FC Volendam: "Er is hier een veldslag uitgevochten"
https://www.nhnieuws.nl/n(...)eldslag-uitgevochten

Moslims moeten inderdaad beter integreren. Wil je ooit gaan wonen in FvD en PVV gebied, verbouw dan minimaal één politiebusje na een voetbalwedstrijd.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 20:43:24 ]
pi_220835316
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier hebben ze het al een paar decennia over. Het systeem is zwaar verouderd en ook al steeds meer uitgekleed. Volgens mij kunnen we inderdaad wel zonder.
Welke andere landen in Europa hebben geen luchtalarm of faseren dat uit?

Zou je de investeringskosten niet (deels) onder defensie kunnen laten vallen? In zekere zin is dit gewoon defensie, voor als de bommen komen. Andere Europese landen gaan ook creatief boekhouden om aan de 5% te komen, kunnen wij ook wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2026 20:46:18 ]
pi_220835356
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Zo te lezen heeft Duitsland het ooit afgeschaft, maar zijn later gemeenten er weer zelf mee begonnen (of niet). Lekker makkelijk natuurlijk. Bescherming maken we afhankelijk van of je een rijke gemeente bent. Tof VVD-beleid.
pi_220835438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welke andere landen in Europa hebben geen luchtalarm of faseren dat uit?

Zou je de investeringskosten niet (deels) onder defensie kunnen laten vallen? In zekere zin is dit gewoon defensie, voor als de bommen komen. Andere Europese landen gaan ook creatief boekhouden om aan de 5% te komen, kunnen wij ook wel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Het wisselt nogal per land maar bijvoorbeeld België heeft het uitgefaseerd. Italië en het VK hebben ze alleen bij gevaarlijke locaties (chemische fabrieken, nucleaire installaties, locaties die gevoelig zijn voor overstroming e.d.) en Frankrijk heeft er voor hun hele land ongeveer evenveel als wij in het veel kleinere Nederland.

Hoe het nu is ingericht is het echt een relict uit de koude oorlog. En aangezien men al vanaf 2015 concrete plannen heeft voor afschaffing, verdwijnen er in Nederland al jaren meer palen dan er nog bijkomen.
pi_220835468
https://nipv.nl/wp-conten(...)mst-voor-het-WAS.pdf

Deze bleek ik eerder al eens opgezocht te hebben. Geeft ook wel een goed beeld…
pi_220835619
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:42 schreef Klopkoek het volgende:

Moslims moeten inderdaad beter integreren. Wil je ooit gaan wonen in FvD en PVV gebied, verbouw dan minimaal één politiebusje na een voetbalwedstrijd.
Breng ze niet op een idee. Als we ook al de religie van de vrede gaan verliezen dan is iedereen losgeslagen. Laten we in elk geval 1 bevolkingsgroep zich netjes laten gedragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 18 mei 2026 @ 23:07:26 #19
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220836366
We krijgen een vliegend team

https://www.telegraaf.nl/(...)ekers/152022299.html


quote:
Spoedoverleg op het Catshuis over anti-azc-rellen
Jetten wil met adviserend 'vliegend team' gemeenten ondersteunen bij opvang asielzoekers
Den Haag- Een 'vliegend team met een aantal experts' moet gemeenten ondersteunen om de asielopvang in elke gemeente in goede banen te leiden.

Dat zegt premier Rob Jetten na afloop van een ingepland spoedoverleg over de geweldsuitbarstingen bij verschillende anti-azc-protesten.
11 minuten geleden

De VNG, een koepelorganisatie van Nederlandse gemeenten, drong al langer aan op een gesprek met het kabinet, inclusief de premier.

Jetten was afgelopen week echter in het Caribische deel van het Koninkrijk en ontving afgelopen weekend de Indiase premier Narendra Modi in Nederland.

Premier Jetten, die samen met ministers Van den Brink (Asiel), Van Weel (Justitie) en Heerma (Binnenlandse Zaken) bij het gesprek was, pareert de kritiek op zijn afwezigheid door te zeggen dat hij al met burgemeesters en politie heeft gebeld.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220836571
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Civil_defense_siren

Zo te lezen heeft Duitsland het ooit afgeschaft, maar zijn later gemeenten er weer zelf mee begonnen (of niet). Lekker makkelijk natuurlijk. Bescherming maken we afhankelijk van of je een rijke gemeente bent. Tof VVD-beleid.
Ik bedacht mij ook, die sirenes hebben geen zin als er geen schuilkelders zijn, dus laat dan ook maar.
pi_220836627
twitter


Nu al interne kritiek op Jetten.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 05:00:41 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220836705
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nu al interne kritiek op Jetten.
waarom kritiek laat die man lekker reizen naar zonnige delen van het koninkrijk om aldaar toegejuicht te worden door de onderdanen, hij had toch gebeld met de burgmeesters

leuk hoor, de een stapt gelijk een privé vliegtuig via defensie in en de ander gaat naar de uiteinde van het rijk met het regeringsvliegtuig , ja je moet wat doen voor het klimaat he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220836842
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nu al interne kritiek op Jetten.
En terecht. Dit kabinet moet daadwerkelijk iets gaan doen na de stilstand vanaf de val van Rutte IV. En dat hebben ze ook beloofd. Dus hoog tijd dat Jetten zowel die relschoppers als de VVD een flinke schop onder de kont geeft.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 07:37:15 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220836929
Blijft nogal slapjes nog van Jetten inderdaad. Zeg eens waar je nou voor staat. Hij laat zich nog steeds gijzelen door de VVD en hun trawanten op rechts.

Ook bijzonder dat de VVD zelf doodstil blijft. Stukje normaliseren
pi_220837068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik bedacht mij ook, die sirenes hebben geen zin als er geen schuilkelders zijn, dus laat dan ook maar.
Die sirenes zijn er niet alleen voor als er Duitsers bommen gooien hè.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220837093
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Die sirenes zijn er niet alleen voor als er Duitsers bommen gooien hè.
Maar bij een dreigende overstroming is je in de kelder opsluiten dan weer niet zo handig :P.
pi_220837115
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijft nogal slapjes nog van Jetten inderdaad. Zeg eens waar je nou voor staat. Hij laat zich nog steeds gijzelen door de VVD en hun trawanten op rechts.

Ook bijzonder dat de VVD zelf doodstil blijft. Stukje normaliseren
Hij noemt de gestoorde uitspraken van Markuszower ook onhandig :')
Best treurig dat D66 zulke uitspraken geen groot probleem vindt.

Lijkt er niet op dat hij zich laat gijzelen meer dat het een bewuste keuze is om te heulen met zo rechts dat je het niet mag duiden op fok!
pi_220837476
twitter
pi_220838701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij noemt de gestoorde uitspraken van Markuszower ook onhandig :')
Best treurig dat D66 zulke uitspraken geen groot probleem vindt.

Lijkt er niet op dat hij zich laat gijzelen meer dat het een bewuste keuze is om te heulen met zo rechts dat je het niet mag duiden op fok!
Ik denk eerder dat hij de lieve vrede wilt bewaren.
Elkaar bevechten in de media gaat echt niks oplossen.
pi_220838729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat hij de lieve vrede wilt bewaren.
Elkaar bevechten in de media gaat echt niks oplossen.
Ja tuurlijk je moet de lieve vrede bewaren met mensen waar je mee samenwerkt die oproepen tot geweld. Dat is nou nog eens leiderschap. Dat Schoof niet wilde normeren was nog wat meer begrijpelijk dan dat Jetten het niet wil.
pi_220838739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Misschien was er meer tijd en geld voor de ggz als je niet duizenden asielzoekers hier verwelkomt waarvan gemiddeld 80% ggz zorg nodig heeft.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:56:42 #32
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220838749
160 miljoen voor vernieuwing mag geen probleem zijn lijkt me met een jaarlijks 1,5% defensie gerelateerd budget naast de 3,5% voor defensie zelf.
pi_220838750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja tuurlijk je moet de lieve vrede bewaren met mensen waar je mee samenwerkt die oproepen tot geweld. Dat is nou nog eens leiderschap. Dat Schoof niet wilde normeren was nog wat meer begrijpelijk dan dat Jetten het niet wil.
De hele wens tot normeren van Schoof of de premier is naar mijn mening überhaupt dom.

Jetten is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van iemand anders en hij hoeft ook niet wat te vinden van ieder Twitter/media fragment van een willekeurige politicus.

Hij is ook geen politieagent die andere moet vertellen wat je wel en niet mag zeggen, we leven in een vrij land.

Ik heb liever dat hij zijn tijd nuttig besteed aan het daadwerkelijk oplossen van zaken dat zijn tijd en energie besteed aan een achterhoede gevecht in de media.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kickinalfa op 19-05-2026 12:08:51 ]
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 12:08:40 #34
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220838811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien was er meer tijd en geld voor de ggz als je niet duizenden asielzoekers hier verwelkomt waarvan gemiddeld 80% ggz zorg nodig heeft.
80% zelfs joh?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220838830
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De hele wens tot normeren van Schoof of de premier is naar mijn mening überhaupt dom.

Jetten is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van iemand anders en hij hoeft ook niet wat te vinden van ieder Twitter/media fragment van een willekeurige politicus.

Hij is ook geen politieagent die andere moet vertellen wat je wel en niet mag zeggen, we leven in een vrij land.
Het gaat niet om uitspraken van een willekeurige politicus. Die dooddoener zei Schoof inderdaad ook altijd als het over uitspraken van WIlders ging.
Het gaat om uitspraken van een landverrader waar hij mee samen werkt. Jetten is ook niet verantwoordelijk voor die uitspraken maar hij zou wel kunnen aangeven dat dit een grens over gaat.

De minister president van een land is nou juist wel iemand die iets zou kunnen zeggen over hoe je te gedragen in zijn land. Maar blijkbaar is oproepen tot geweld geen probleem voor D66. Dat is natuurlijk het goed recht van D66 dat ze zulke oproepen normaal vinden. Het is niet gek dat er wat partijleden zijn die dat anders zien.
Dat het een vrij land is maakt niet dat je moet samenwerken met mensen die oproepen tot geweld. Dat D66 hier wel voor kiest is opmerkelijk.
pi_220839047
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.
twitter

Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram
pi_220839151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het gaat niet om uitspraken van een willekeurige politicus. Die dooddoener zei Schoof inderdaad ook altijd als het over uitspraken van WIlders ging.
Het gaat om uitspraken van een landverrader waar hij mee samen werkt. Jetten is ook niet verantwoordelijk voor die uitspraken maar hij zou wel kunnen aangeven dat dit een grens over gaat.

De minister president van een land is nou juist wel iemand die iets zou kunnen zeggen over hoe je te gedragen in zijn land. Maar blijkbaar is oproepen tot geweld geen probleem voor D66. Dat is natuurlijk het goed recht van D66 dat ze zulke oproepen normaal vinden. Het is niet gek dat er wat partijleden zijn die dat anders zien.
Dat het een vrij land is maakt niet dat je moet samenwerken met mensen die oproepen tot geweld. Dat D66 hier wel voor kiest is opmerkelijk.
Jetten heeft zich toch uitgelaten?
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F

Voor de rest zijn het je eigen conclusies over D66, maar persoonlijk was ik wel klaar met politici die dit soort spelletjes/morele oproepen/normeren/ etc via de media spelen.

Als voorbeeld is er nu Klaver,

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Dan moet Jetten daar weer iets van vinden, vervolgens zijn er weer politici die weer vinden dat je democratische gekozen volksvertegenwoordigers nooit mag negeren, vervolgens is er weer een andere mening. Het is een eindeloze cirkel die niks oplost, niemand dichter bij elkaar brengt en alleen maar tijd en energie kost.
pi_220839388
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Jetten heeft zich toch uitgelaten?
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F

Voor de rest zijn het je eigen conclusies over D66, maar persoonlijk was ik wel klaar met politici die dit soort spelletjes/morele oproepen/normeren/ etc via de media spelen.

Als voorbeeld is er nu Klaver,

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Dan moet Jetten daar weer iets van vinden, vervolgens zijn er weer politici die weer vinden dat je democratische gekozen volksvertegenwoordigers nooit mag negeren, vervolgens is er weer een andere mening. Het is een eindeloze cirkel die niks oplost, niemand dichter bij elkaar brengt en alleen maar tijd en energie kost.
Het is in de politiek inderdaad normaal om te discussieren over standpunten die verschillende partijen en partijleiders innemen. Klagen dat dit via de media gebeurt lijkt me wereldvreemd. Op welke manier zou jij liever zien dat politici communiceren?

Politiek heeft altijd vrij veel met moraal te maken. Bijvoorbeeld willen we rijke huizenbezitters subsidieren met hypotheekrenteaftrek of willen we investeren in onderwijs of de zorg.
Doen alsof moreel of standpunten er niet toe doen is inderdaad een manier om in een eindeloze cirkel te komen.
pi_220839434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is in de politiek inderdaad normaal om te discussieren over standpunten die verschillende partijen en partijleiders innemen. Klagen dat dit via de media gebeurt lijkt me wereldvreemd. Op welke manier zou jij liever zien dat politici communiceren?
Inhoudelijke standpunten ja, niet over wat iemand wel en niet mag zeggen of volgens persoon X/Y/Z over een zelf ingestelde norm gaat en/of je daarna volgens die zelf ingestelde norm wel/niet met elkaar moet samenwerken/afstand nemen.
pi_220839667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Inhoudelijke standpunten ja, niet over wat iemand wel en niet mag zeggen of volgens persoon X/Y/Z over een zelf ingestelde norm gaat en/of je daarna volgens die zelf ingestelde norm wel/niet met elkaar moet samenwerken/afstand nemen.

:')
Het ging hier dan ook over een inhoudelijk standpunt. Markuszower roept op tot geweld en hitst relschoppers op met nazi retoriek over omvolking.
Jetten werkt met Markuszower samen en speelt toneel alsof hij iets tegen dit soort geweld zou hebben.
Juist als Jetten zegt dat hij dit soort polarisatie en verharding van het debat vervelend vind zou hij daar stelling tegen kunnen nemen. In plaats van samenwerken met mensen die oproepen tot geweld en met fascistische leugens over omvolking geweld uitlokken. In plaats daarvan kiest Jetten dus voor samenwerken.

Door samen te werken met mensen die het probleem zijn en veroorzaken zoals Markuszower kan Jetten natuurlijk niet bereiken wat hij zegt te willen. Door dit soort uitspraken te bagataliseren en normaliseren bereik je het tegenovergestelde van wat D66 en hun stemmers zeggen te willen. Namelijk meer inhoud van debat of oplossingen voor Nederland.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:23:20 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220839786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.[ x ]
Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram

Tijd voor tribunalen zo te horen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:31:09 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.[ x ]
Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram

Zo kennen we 'm toch?
Huilen dan.
pi_220839896
Alle partijen zouden zich tegen die Markuszower moeten keren
Is gewoon een fascist
Weg ermee
pi_220839901
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zo kennen we 'm toch?
Waarom wil onze regering samenwerken met dit soort sujetten? Zou het niet beter zijn om een meerderheid te creeren waar je niet op dit soort gekkies moet leunen om er íets door te krijgen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:42:59 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom wil onze regering samenwerken met dit soort sujetten? Zou het niet beter zijn om een meerderheid te creeren waar je niet op dit soort gekkies moet leunen om er íets door te krijgen.
Pure armoe en wanhoop bij het sprokkelen van 76 zeteltjes.

Dat het een door de AIVD als veiligheidsrisico aangemerkte extremist is doet er blijkbaar niet toe. En zo gaan we vrolijk verder met het normaliseren van extremisme in de Nederlandse politiek.

#Genieten
Huilen dan.
pi_220839951
Nederlandse wetgeving, met name de artikelen 137c tot en met 137e van het Wetboek van Strafrecht, verbiedt het openlijk uiten van beledigingen en het aanzetten tot discriminatie of haat tegen mensen vanwege hun ras, religie, seksuele geaardheid, of persoonlijke overtuigingen. Dit omvat ook uitingen gedaan via internet en sociale media. Artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht stelt het strafbaar om anderen aan te zetten tot haat tegen, discriminatie van, of gewelddadig optreden tegen personen of groepen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het verspreiden van berichten die oproepen tot geweld tegen een bepaalde etnische groep of het publiceren van beledigende content die gericht is op het belachelijk maken van een religieuze gemeenschap.



quote:
De Nederlandse overheid en de politie nemen meldingen van haatzaaien serieus. Er zijn online platforms en meldpunten waar burgers dergelijke incidenten kunnen rapporteren. Bijvoorbeeld, MiND Nederland is zo'n meldpunt waar online discriminatie gemeld kan worden. De politie kan vervolgens onderzoek doen naar deze meldingen en indien nodig overgaan tot vervolging.

Het is belangrijk op te merken dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland hoog in het vaandel staat, maar deze vrijheid heeft zijn grenzen waar het overgaat in haatzaaien of discriminatie. De balans tussen deze vrijheid en het beschermen van individuen en groepen tegen haat is een voortdurend onderwerp van maatschappelijk debat.
https://www.stoppestennu.nl/wat-haatzaaien-online

Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van dat artikel.
pi_220840077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:43 schreef Firuze60 het volgende:
Nederlandse wetgeving, met name de artikelen 137c tot en met 137e van het Wetboek van Strafrecht, verbiedt het openlijk uiten van beledigingen en het aanzetten tot discriminatie of haat tegen mensen vanwege hun ras, religie, seksuele geaardheid, of persoonlijke overtuigingen. Dit omvat ook uitingen gedaan via internet en sociale media. Artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht stelt het strafbaar om anderen aan te zetten tot haat tegen, discriminatie van, of gewelddadig optreden tegen personen of groepen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het verspreiden van berichten die oproepen tot geweld tegen een bepaalde etnische groep of het publiceren van beledigende content die gericht is op het belachelijk maken van een religieuze gemeenschap.
[..]
https://www.stoppestennu.nl/wat-haatzaaien-online

Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van dat artikel.
Meestal presenteren politici die dit type uitspraken doen het als politieke vervolging. Wat dat betreft weten ze vaak juist een slaatje te slaan uit zoiets.

Wat dat betreft zou de politiek zich ook helemaal niet afhankelijk moeten maken van de rechtsspraak. Ook zonder gerechterlijke uitspraak kan je mensen als Markuszower buitensluiten.
pi_220840095
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Meestal presenteren politici die dit type uitspraken doen het als politieke vervolging. Wat dat betreft weten ze vaak juist een slaatje te slaan uit zoiets.

Wat dat betreft zou de politiek zich ook helemaal niet afhankelijk moeten maken van de rechtsspraak. Ook zonder gerechterlijke uitspraak kan je mensen als Markuszower buitensluiten.
Jij doelt op de rechtszaak van die uitspraak van Wilders? Het "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
pi_220840113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij doelt op de rechtszaak van die uitspraak van Wilders? Het "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja of uitspraken van bijvoorbeeld FvD'ers of uitspraken van influencers zoals Blommenstijn.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:29:12 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220841275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik bedacht mij ook, die sirenes hebben geen zin als er geen schuilkelders zijn, dus laat dan ook maar.
Gelukkig woon ik naast de metro!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:30:03 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220841282
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Nu al interne kritiek op Jetten.
Terechte kritiek ook wel, ze gedragen zich als een soort super VVD. En het blijkt maar weer eens dat geweld loont en dat gaat straks een probleem worden met iedereen die ontevreden is.

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Pure armoe en wanhoop bij het sprokkelen van 76 zeteltjes.

Dat het een door de AIVD als veiligheidsrisico aangemerkte extremist is doet er blijkbaar niet toe. En zo gaan we vrolijk verder met het normaliseren van extremisme in de Nederlandse politiek.

#Genieten
Precies en dat wordt straks een zeer groot probleem, want wanneer er naar geweld geluisterd wordt, gaan we nogal een breed scala aan gewelddadig protesteren voorbij zien komen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:42:10 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220841356
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
80% zelfs joh?
Het valt mij op dat er veel MAGA/PVV/FvD-mensen imiddels een stuk stiller zijn en die zijn overgebleven zijn al lang gestopt met uitspraken te onderbouwen. Over alles liegen is het de enige nog levende tactiek.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220841761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het valt mij op dat er veel MAGA/PVV/FvD-mensen imiddels een stuk stiller zijn en die zijn overgebleven zijn al lang gestopt met uitspraken te onderbouwen. Over alles liegen is het de enige nog levende tactiek.
Zware vs. lichte zorg: Naast de groep met zware problematiek ervaren veel asielzoekers lichte tot matige klachten (zoals stress en slapeloosheid) door de onzekere situatie rondom hun asielprocedure.Zorgmijding en barrières: Hoewel de behoefte hoog is, maakt slechts een klein deel (soms minder dan 10%) daadwerkelijk gebruik van de reguliere geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Dit komt onder meer door taalbarrières, cultuurverschillen (taboe) en lange wachttijden in de opvang.Ongedocumenteerden: Onder asielzoekers zonder verblijfsvergunning (ongedocumenteerden) liggen de percentages psychische klachten vaak nog aanzienlijk hoger, soms wel boven de 80%.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 18:57:38 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220841921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zware vs. lichte zorg: Naast de groep met zware problematiek ervaren veel asielzoekers lichte tot matige klachten (zoals stress en slapeloosheid) door de onzekere situatie rondom hun asielprocedure.Zorgmijding en barrières: Hoewel de behoefte hoog is, maakt slechts een klein deel (soms minder dan 10%) daadwerkelijk gebruik van de reguliere geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Dit komt onder meer door taalbarrières, cultuurverschillen (taboe) en lange wachttijden in de opvang.Ongedocumenteerden: Onder asielzoekers zonder verblijfsvergunning (ongedocumenteerden) liggen de percentages psychische klachten vaak nog aanzienlijk hoger, soms wel boven de 80%.
Mooi staaltje AI overnemen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220842670
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Terechte kritiek ook wel, ze gedragen zich als een soort super VVD. En het blijkt maar weer eens dat geweld loont en dat gaat straks een probleem worden met iedereen die ontevreden is.

quote:
Acht op de tien mensen missen leiderschap van premier Rob Jetten tijdens de onrust in het land over de komst van azc’s. Ook de uitkomst van het spoedoverleg naar aanleiding van de uit de hand gelopen protesten noemen mensen massaal onvoldoende.

Een D66-stemmer: "Je kunt honderd keer roepen dat iets keihard aangepakt moet worden, maar als het niet gebeurt, kun je het net zo goed niet zeggen."

Maar er is ook kritiek op politici die de afgelopen weken opriepen tot verzet tegen azc's, zoals Gidi Markuszower, Mona Keijzer en Geert Wilders. Bijna de helft (48 procent) vindt dat zij de onrust aanjagen. Een ondervraagde schrijft daarover: "Het is stuitend dat een aantal politici over elkaar heen buitelt met extreme uitspraken. Alleen uit eigenbelang, dus zonder intentie om de boel op te lossen."
https://eenvandaag.avrotr(...)in-loosdrecht-163688

Als D66 tegen dit soort rellen is, dan lijkt het toch handig als ze stoppen met samenwerken met partijen die deze rellen veroorzaken en goedpraten.
Jammer genoeg kun je van D66 eigenlijk niet verwachten dat ze enigzins consequent zijn op dit soort punten. Hetzelfde met internationaal recht, ze geven er hoog over op maar vervolgens blijkt niet uit hun acties dat ze het ook menen.
pi_220843024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)in-loosdrecht-163688

Als D66 tegen dit soort rellen is, dan lijkt het toch handig als ze stoppen met samenwerken met partijen die deze rellen veroorzaken en goedpraten.
Het zit diep in de Nederlandse cultuur ingebakken dat alles van te voren wordt afgekaart voordat je iets in stemming brengt.

Terwijl je ook zoals Duitsland en Oostenrijk zelf iets in elkaar kunt knutselen en dan bekijkt of uiterst rechts het wil steunen. Dat is wat de christen-democraten soms doen in deze landen om rechtse puntjes binnen te slepen.

Door dat theedrinken (oh ironie) en geen grenzen bewaken smeren CDA en D66 zichzelf onnodig in met modder en uitwerpselen. CDA weet vast nog wel hoe dat hen eerder is bevallen, op landelijk en provinciaal niveau.

Dit 'we houden het gezellig' is ook een reden waardoor in Nederland paradigmawisselingen en politieke herschikkingen minder zichtbaar en plotseling zijn dan in veel andere landen (waar zo nodig dan ook in een volgende cyclus weer aan de noodrem kan worden getrokken; zie de VS).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2026 20:34:37 ]
pi_220843558
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het zit diep in de Nederlandse cultuur ingebakken dat alles van te voren wordt afgekaart voordat je iets in stemming brengt.

Terwijl je ook zoals Duitsland en Oostenrijk zelf iets in elkaar kunt knutselen en dan bekijkt of uiterst rechts het wil steunen. Dat is wat de christen-democraten soms doen in deze landen om rechtse puntjes binnen te slepen.

Door dat theedrinken (oh ironie) en geen grenzen bewaken smeren CDA en D66 zichzelf onnodig in met modder en uitwerpselen. CDA weet vast nog wel hoe dat hen eerder is bevallen, op landelijk en provinciaal niveau.

Dit 'we houden het gezellig' is ook een reden waardoor in Nederland paradigmawisselingen en politieke herschikkingen minder zichtbaar en plotseling zijn dan in veel andere landen (waar zo nodig dan ook in een volgende cyclus weer aan de noodrem kan worden getrokken; zie de VS).
Ik zou Duitsland en Oostenrijk niet als voorbeeld nemen die zitten zelf ook met een probleem van gigantisch veel stemmers voor partijen met een voorliefde voor het uitsluiten van bevolkinsgroepen. Wat dat betreft zien we natuurlijk in vrijwel heel het westen hetzelfde probleem. Overal is de stroming die op fok! niet meer benoemd mag worden in de opmars.
Dat we het niet meer mogen benoemen op een site als fok! is wat dat betreft precies dezelfde ontwikkeling als we ook in de maatschappij zien. Door de normalisering van deze stroming wordt het enkel intoleranter. Jammer genoeg wil het politieke midden niet mee met het bestrijden ervan, ze zien meer in samenwerking.
Deze samenwerkingen met partijen als de VVD falen altijd, je kunt geen succesvolle samenwerking hebben met partijen die enkel willen afbreken voor zelfverrijking en multinationals en miljardairs. Het zorgt ook dat de onvrede groeit en het democratisch systeem vastloopt.

Wat dat betreft laat het huidige systeem zien niet genoeg zelfreinigend vermogen te hebben. Van de andere kant met hoeveel er veranderd is sinds Thorbecke de basis van onze democratie vastlegde was het denk ik ook niet erg aannemelijk dat we met minimale wijzingen hetzelfde systeem de toekomst in kunnen nemen.

Wat je zegt over paradigmawisseling of politieke herschikkingen die minder zichtbaar zouden zijn snap ik niet.
De herschikkingen in Nederland zijn toch meestal gigantisch zichtbaar, elke verkiezing kun je wel een rechtse bullshitclub vinden waar de nieuwe Messias zit.
Een paradigmawisseling lijkt juist krampachtig tegen te worden gehouden. Of de paradigmawisseling moet zijn dat we een kortzichtig landje met een kort lontje zijn geworden.
  woensdag 20 mei 2026 @ 00:03:46 #59
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220844282
Politiek weet niet hoe het verder moet met BOX3
https://www.telegraaf.nl/(...)roter/152146978.html
wat ze ook doen er komt hoe dan ook ellende van

Ik weet het wel , de hele vermogensbelasting afschaffen en ook het hele boxenstelsel
en ik denk dat het daar op neer komt.
De politiek moet leren om sommige dingen niet te doen, dat is heel makkelijk, krijg je ook geen ellende

belasting is niet superieur ,
quote:
CDA-senator twijfelt over box 3
Maar nu is de CDA'er aan het twijfelen geslagen.
En ze wordt niet geholpen door de experts die de senaat, die wisselende boodschappen overbrengen.
Stem de vermogensaanwasbelasting weg en dwing zo het kabinet zo snel mogelijk met een taks over vermogenswinst te komen, zegt de andere hoogleraar.

Nee, zegt de andere: de vermogensaanwas is juist 'economisch superieur'.
En een voorstander van vermogenswinst roept de senaat toch op om toch nu ook voor het kabinetsplan te stemmen
quote:
Zorgen bij de VVD
Uit de vragen van VVD-senator Marjolein van der Linden klonken juist weer zorgen door over het effect van de vermogensaanwasbelasting op het vestigingsklimaat. ,,

Nederland straalt uit not open for business te zijn", waarschuwde Gijs Strijker van werkgeversclub VNO-NCW.
Robert van der Jagt van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs vreest 'zeer grote verstoringen' en 'verslechtering van het vestigingsklimaat'.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2026 00:11:33 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220844505
Ergens was het oude systeem helemaal niet zo slecht.

Had alleen het percentage jaarlijks bepaald obv het gemiddelde rente percentage van Nederlandse spaarrekening en een gemiddelde stijging van europese beurzen of iets.

Dan heb je een keer pech en een keer mazzel.
  woensdag 20 mei 2026 @ 06:18:54 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220844516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 05:56 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens was het oude systeem helemaal niet zo slecht.

Had alleen het percentage jaarlijks bepaald obv het gemiddelde rente percentage van Nederlandse spaarrekening en een gemiddelde stijging van europese beurzen of iets.

Dan heb je een keer pech en een keer mazzel.
een fictieve belasting blijft fictief , niemand kan beweren dat jij dat rendement ook werkelijk behaald hebt
Dus is het juridisch niet houdbaar

hou er dan mee op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220844559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 06:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een fictieve belasting blijft fictief , niemand kan beweren dat jij dat rendement ook werkelijk behaald hebt
Dus is het juridisch niet houdbaar

hou er dan mee op
Dat klopt wel deels, maar nu een enorm complex systeem optuigen klinkt ook niet als zaligmakend.

Met o.a. toeslagen horen we al jaren dat het simpeler moet maar met box3 bewegen we compleet de andere kant op.
  woensdag 20 mei 2026 @ 06:49:47 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220844563
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 06:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat klopt wel deels, maar nu een enorm complex systeem optuigen klinkt ook niet als zaligmakend.

Met o.a. toeslagen horen we al jaren dat het simpeler moet maar met box3 bewegen we compleet de andere kant op.
de echte rijken die krijgen ze toch niet en het meeste vermogen zit in stenen en die hebben ze vrijgesteld van vermogensbelasting, ok, nou hou er dan helemaal mee op

Op deze manier pak je de verkeerden, de arme mensen die uit nood op een caravanpark wonen en de huurder die aan het sparen is voor een eigen huis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220844998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 06:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de echte rijken die krijgen ze toch niet en het meeste vermogen zit in stenen en die hebben ze vrijgesteld van vermogensbelasting, ok, nou hou er dan helemaal mee op

Op deze manier pak je de verkeerden, de arme mensen die uit nood op een caravanpark wonen en de huurder die aan het sparen is voor een eigen huis
Dat, premie a, 18000 euro arbeidskorting en voedselbossen. Waar gaan we dat mee betalen? Box 3 afschaffen is zo’n 4,5 miljard.
  woensdag 20 mei 2026 @ 09:07:01 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220845035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dat, premie a, 18000 euro arbeidskorting en voedselbossen. Waar gaan we dat mee betalen? Box 3 afschaffen is zo’n 4,5 miljard.
Nederland heeft een van de laagste schuld quotes in Europa ten opzichte van BNP
Daarnaast is de latente belasting claim in de pensioenpot een 2000 miljard euro maal 38% = 700 miljard euro

Dus Nederland heeft dus geen staatsschuld maar een staats tegoed

Daarnaast gaat de HRA eraf met een paar jaar dat scheelt ook jaarlijks 10 miljard
En de meeste toeslagen gaan verdwijnen

Daar kun je wel een paar extra voedselbossen mee betalen en ook wel een 150.000 illegalen wat koppen soep geven

quote:
AI-overzicht
De Nederlandse staatsschuld bedraagt momenteel circa 492 miljard euro, wat neerkomt op ongeveer 45% tot 48% van het bruto binnenlands product (bbp).
Dit is ongeveer ( 27.000) per inwoner en ruim onder de Europese schuldgrens van 60%.

Centraal Bureau voor de Statistiek | CBS
+4
De belangrijkste cijfers en actuele ontwikkelingen op een rij:

Omvang in euro's: De schuld ligt rond de 492 miljard euro.
Live schattingen schatten de teller zelfs al hoger in (richting de 500 à 560 miljard, afhankelijk van de exacte berekeningsmethode en actuele uitgiftes).

Schuldquote: Relatief gezien (als percentage van het bbp) is de schuld een van de laagste in Europa en historisch gezien gezond.
Europese norm: Met een schuldquote onder de 50% voldoet Nederland soepel aan de Europese begrotingsregels (het zogeheten Stabiliteits- en Groeipact).


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2026 10:10:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220845893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland heeft een van de laagste schuld quotes in Europa ten opzichte van BNP
Daarnaast is de latente belasting claim in de pensioenpot een 2000 miljard euro maal 38% = 700 miljard euro

Dus Nederland heeft dus geen staatsschuld maar een staats tegoed

Daarnaast gaat de HRA eraf met een paar jaar dat scheelt ook jaarlijks 10 miljard
En de meeste toeslagen gaan verdwijnen

Daar kun je wel een paar extra voedselbossen mee betalen en ook wel een 150.000 illegalen wat koppen soep geven
[..]

A. Hebben we nu wel of geen staatschuld, je post en je AI quote spreken elkaar tegen.
B. Welke invloed heeft die arbeidskorting van ¤18.000 op de 38 % latente belasting?
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:11:07 #67
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220845939
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
A. Hebben we nu wel of geen staatschuld, je post en je AI quote spreken elkaar tegen.

als je de latente belastingvordering op de pensioenen neemt als tegoed , dan is er geen staatsschuld maar een staatstegoed van 200 miljard
quote:
B. Welke invloed heeft die arbeidskorting van ¤12.000 op de 38 % latente belasting?
de arbeidskorting is een korting op je belastbaar maandloon van 1000 euro en de 38% is het IB claim percentage op de pensioenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 11:22:46 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220846016
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)in-loosdrecht-163688

Als D66 tegen dit soort rellen is, dan lijkt het toch handig als ze stoppen met samenwerken met partijen die deze rellen veroorzaken en goedpraten.
Jammer genoeg kun je van D66 eigenlijk niet verwachten dat ze enigzins consequent zijn op dit soort punten. Hetzelfde met internationaal recht, ze geven er hoog over op maar vervolgens blijkt niet uit hun acties dat ze het ook menen.
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.

Anders worden het nog lange drie jaren.
pi_220846082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.

Anders worden het nog lange drie jaren.
Tja het is hun eigen keuze geweest om met VVD te formeren in plaats van PvdA.
PvdA zou er op dit moment verstandig aan doen om de huid duur te verkopen en alleen dit kabinet aan een meerderheid te helpen op het moment dat dit kabinet grote concessies doet.

Wat betreft Markuszower, het lijkt erop dat het D66 plan is hem weg te laten komen met een mea culpa'tje.
Uiteindelijk is natuurlijk belangrijker dat Ja21 bij het kruisje tekent dan dat ze oproepen tot geweld en relschoppers aansporen. Dat is het probleem met D66 omdat ze geen principes hebben maken ze consistent onbegrijpelijk domme keuzes.
pi_220847247
Onduidelijk waar miljarden van Defensie aan worden uitgegeven

Het is onduidelijk waar het ministerie van Defensie miljarden euro's precies aan uitgeeft. Het ministerie gebruikte in een tijd van oplopende wereldwijde spanningen veel afwijkende regels bij de inkoop van materieel en diensten, zonder goede onderbouwing.
https://www.nu.nl/politie(...)rden-uitgegeven.html
pi_220847265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland heeft een van de laagste schuld quotes in Europa ten opzichte van BNP
Daarnaast is de latente belasting claim in de pensioenpot een 2000 miljard euro maal 38% = 700 miljard euro

Dus Nederland heeft dus geen staatsschuld maar een staats tegoed

Daarnaast gaat de HRA eraf met een paar jaar dat scheelt ook jaarlijks 10 miljard
En de meeste toeslagen gaan verdwijnen

Daar kun je wel een paar extra voedselbossen mee betalen en ook wel een 150.000 illegalen wat koppen soep geven
[..]

Sodemieter toch eens op met je AI gebazel
  Moderator woensdag 20 mei 2026 @ 14:23:07 #72
236264 crew  capricia
pi_220847355
Toch wel redelijk forse kritiek.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220847436
quote:
Lopen lokale asielprotesten uit de hand en houdt de politie relschoppers aan, dan zijn dat in zeker vier op de tien gevallen mensen van buiten de gemeente. Dat blijkt uit een NOS-analyse van de aanhoudingen van de afgelopen anderhalf jaar, voor zover de politie die bekendmaakte.

De grootste afstand had een 48-jarige Rotterdammer afgelegd, die in november op 143 kilometer van zijn woonplaats meedeed aan een relatief rustig verlopen 'lawaaiprotest'(opent in nieuw venster) in 's-Heerenberg, in de Achterhoek. Maar er was vorige week ook een inwoner van Emmen, die 114 kilometer van de Drentse stad werd aangehouden in Apeldoorn bij een demonstratie waarbij onder meer een voorbijrijdende auto werd belaagd.
https://nos.nl/artikel/2615095-4-op-de-10-opgepakte-relschoppers-bij-asielprotesten-komen-van-buiten-gemeente

Zoveel rellen, dezelfde vlaggen.. extreemrechtse netwerken zijn een gewelddadige opstand begonnen.
AIVD moet meer aandacht hebben... welke netwerken, welke adressen, welke namen.
Rechters moeten vooraf gebiedsverboden voor bepaalde datums opleggen aan die revolutionairen. Doen ze ook met voetbalhooligans.

Als dit doorsuddert kan er meer gebeuren dan vuurwerk gooien. Bewuste brandstichting, bewust bomleggingen en fysiek geweld tegen asielzoekers, politie, journalisten, gekozen bestuurders.
  woensdag 20 mei 2026 @ 14:37:21 #74
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Sodemieter toch eens op met je AI gebazel
als er iets onjuist is dan hoor ik het graag
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847621
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als er iets onjuist is dan hoor ik het graag
Laat dat AI gewoon weg
Heeft geen enkel nut en is irritant
pi_220847714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Onduidelijk waar miljarden van Defensie aan worden uitgegeven

Het is onduidelijk waar het ministerie van Defensie miljarden euro's precies aan uitgeeft. Het ministerie gebruikte in een tijd van oplopende wereldwijde spanningen veel afwijkende regels bij de inkoop van materieel en diensten, zonder goede onderbouwing.
https://www.nu.nl/politie(...)rden-uitgegeven.html
Defensie geeft kijkcijferkanon van televisie een miljoenencontract

https://www.ftm.nl/artike(...)b995QEW8K%2FsEMms%3D

Alles lekker privatiseren en onderhands uitbesteden...
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:31:58 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Laat dat AI gewoon weg
Heeft geen enkel nut en is irritant
voor mij niet , als ik terug kijk dan kan ik zien wat de conclusie was

de meesten die kalken maar wat onderbuik gereutel neer over rechts en links, dat zegt me niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor mij niet , als ik terug kijk dan kan ik zien wat de conclusie was

de meesten die kalken maar wat onderbuik gereutel neer over rechts en links, dat zegt me niets
Je bent hier niet alleen
Ik ben erg benieuwd wat hier de regels voor zijn
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:36:29 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent hier niet alleen
Ik ben erg benieuwd wat hier de regels voor zijn
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:42:43 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
als ik een of ander uitgebreid onzinverhaal neer zet ,
dan is het wel goed volgens jou , want dat zie je maar al te vaak

als er wat feiten op een rijtje staan, daar kun jij niet tegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:43:08 #82
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220847796
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
Wat is tegenwoordig niet meer radicaal rechts?
Als je niet radicaal of extreem wordt genoemd dan tel je niet meer mee.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:45:32 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220847820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren en morgen hetzelfde gewoon op even analfabetische wijze nogmaals plaatsen. Je praat tegen het menselijke equivalent van een vergiet, er blijft echt nooit wat hangen.

Negeren is het beste wat je kan doen, maar dat geldt ondertussen voor vrijwel alles hier.
Antifa
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:47:25 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847833
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren
j e kunt MIJ niet betrappen op onjuistheden , daarvoor controleer ik de input aan bronnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ik een of ander uitgebreid onzinverhaal neer zet ,
dan is het wel goed volgens jou , want dat zie je maar al te vaak

als er wat feiten op een rijtje staan, daar kun jij niet tegen

Ik krijg gewoon de schijt van dat AI gebruik dat kan ik zelf ook opzoeken daar heb ik jouw gebazel niet voor nodig
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:49:37 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik krijg gewoon de schijt van dat AI gebruik dat kan ik zelf ook opzoeken daar heb ik jouw gebazel niet voor nodig
ok doe dat

en let niet op mij dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok doe dat

en let niet op mij dan
Jij gooit die AI erin
Echt zeg
Kan dan net zo goed tegen een computer gaan kletsen
pi_220849103
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
En terecht. We slaan nogal door…
pi_220849126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Nou...
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:32:36 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220849133
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou...
wel op een afwijkende mening van het linkse fok gemiddelde
maar AI geeft niet een mening
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:34:08 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220849147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij gooit die AI erin
Echt zeg
Kan dan net zo goed tegen een computer gaan kletsen
Goed dat je aangeeft voorkeur te hebben voor een natuurlijke discussiepartner. Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.

Wil je dat ik je een aantal handreikingen doe hoe om te gaan met forumgebruikers die zich onnodig veel bedienen van AI-gegenereerde posts?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220849160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Goed dat je aangeeft voorkeur te hebben voor een natuurlijke discussiepartner. Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.

Wil je dat ik je een aantal handreikingen doe hoe om te gaan met forumgebruikers die zich onnodig veel bedienen van AI-gegenereede posts?
Ik sta open voor handreikingen
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:35:34 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220849168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.
Ja nee dan kan je beter met een ingegraven FOK'er in gesprek gaan!
Antifa
pi_220849321
https://www.ad.nl/binnenl(...)stenrijkse~a446197a/

*voice-over* Dion Graus van anti-woke partij PVV zit nog steeds goed op zijn plek
pi_220849621
Ik wil graag nieuwe verkiezingen maar op voorwaarde dat heel rechts Nederland niet mag stemmen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220849623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stenrijkse~a446197a/

*voice-over* Dion Graus van anti-woke partij PVV zit nog steeds goed op zijn plek
Toch knap hoor je verantwoordelijkheid nemen nadat je je jarenlang misdraagt.
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:45:29 #97
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220849947
quote:
Jeroen Dijsselbloem pleit voor nationale investeringsbank: 'We dreigen de boot te missen'

Vandaag 16:00

Oud-minister van Financiën en burgemeester van Eindhoven Jeroen Dijsselbloem is een van de ondertekenaars van een oproep voor de snelle komst van een nationale investeringsbank. In Sven op 1 waarschuwt hij dat Nederland cruciale kansen laat liggen doordat groeiende bedrijven te weinig financiering kunnen vinden. "We dreigen de boot te missen", vreest Dijsselbloem.

Op Verantwoordingsdag, de dag waarop het kabinet verantwoording aflegt over de besteding van belastinggeld, gaat de discussie opnieuw over de vraag of Nederland voldoende investeert in toekomstige groei. Volgens Dijsselbloem is dat niet het geval, vooral niet als het gaat om zogenoemd risicodragend kapitaal voor snelgroeiende bedrijven. Hij verwijst daarbij naar signalen van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), dat waarschuwt dat met name zogenoemde scale-ups in Nederland moeilijk aan financiering komen zodra zij de startfase voorbij zijn.

Over de voortgang in Den Haag is Dijsselbloem kritisch, al ziet hij wel beweging. "Men is ermee bezig. Het staat natuurlijk inmiddels in het regeerakkoord. En er worden nog een paar agentschappen aangekondigd die zich gaan bezighouden met innovatie, en daarvoor overigens beperkt budget krijgen."

Volgens hem verzandt de discussie echter in bestuurlijke details: "Ik ben bang dat in Den Haag heel veel tijd gaat zitten in discussies over hoe die instellingen moeten worden ingericht. Alle beleidsdiscussies die we nu al tien jaar voeren over investeringsinstellingen bij de overheid."

Liberaal denken
Dijsselbloem stelt dat Nederland internationaal achterop raakt, omdat andere landen veel actiever investeren in innovatie en technologie. "Omdat daar het besef is dat de economie van de toekomst puur wordt gedreven door waar technologie zich goed ontwikkelt. In Nederland zitten we nog een beetje in het liberale denken van: de markt moet het werk doen en waarom is daar een rol voor de overheid? En het spijt me zeer, we missen op dit moment de boot. De grote investeringen die nodig zijn, gaan aan ons voorbij."

Volgens hem blijft de investeringsachterstand niet zonder gevolgen: "De investeringen zijn historisch laag in Nederland, in het hele bedrijfsleven. Amsterdam en Eindhoven scoren nog relatief goed, maar in andere Europese topregio’s, zoals Zuid-Duitsland, liggen de investeringen nog veel hoger. We doen het gewoon echt niet goed."

'Focus, tempo en power'

De oplossing ziet Dijsselbloem in snelle oprichting van een nationale investeringsbank. Hij pleit voor duidelijke actie rond Prinsjesdag. "Dus de bewindslieden moeten echt met elkaar de koppen bij elkaar steken en een aantal knopen doorhakken. Het zit op dit moment echt op focus. En wat mij betreft het allerbelangrijkste – wat het IMF recent ook heeft gezegd – Nederland heeft een enorme behoefte aan risicodragend kapitaal."

Dat kapitaal is volgens hem noodzakelijk om Nederlandse scale-ups te laten doorgroeien. Hij besluit met een duidelijke oproep: "We hebben tempo nodig, omdat om ons heen anderen veel sneller gaan dan wij. En we hebben volume nodig. Dus geef het echt power. Dus: focus, tempo en power."

Dijsselbloem benadrukt dat Nederland sterke uitgangsposities heeft, maar dat die onvoldoende worden benut. "We hebben in Nederland hele goede universiteiten en topinstituten, waaruit heel veel nieuwe startende bedrijfjes voortkomen."

Tegelijkertijd ziet hij een structureel probleem: "We hebben hier goud in handen, maar we financieren ze niet door. Daardoor groeien ze niet verder, of ze vertrekken naar de Verenigde Staten of naar Azië, waar investeerders wel klaarstaan."
https://www.nporadio1.nl/(...)en-de-boot-te-missen
pi_220849996
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren en morgen hetzelfde gewoon op even analfabetische wijze nogmaals plaatsen. Je praat tegen het menselijke equivalent van een vergiet, er blijft echt nooit wat hangen.

Negeren is het beste wat je kan doen, maar dat geldt ondertussen voor vrijwel alles hier.
Precies, ik lees al tijden niks wat Michealmoore plaatst. Ik snap ook niet waarom dat soort pure bot accounts geen ban krijgen.
pi_220850014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja nee dan kan je beter met een ingegraven FOK'er in gesprek gaan!
Ik heb al lang geen woke tirades meer gelezen van die rare belg. Dat is ook alsof je tegen een LLM praat.
pi_220850018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j e kunt MIJ niet betrappen op onjuistheden , daarvoor controleer ik de input aan bronnen
Pak dan gewoon die bron erbij ipv dat ai-geouwehoer steeds, het is bloedirritant.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 20 mei 2026 @ 20:03:19 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220850131
straks gaat de provincie nog smeken alsjeblieft ga huizen bouwen, snel, hier heb je 10.000 hectare weiland ga bouwen

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2026 20:10:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 22:15:08 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.

Anders worden het nog lange drie jaren.
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:03:17 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:43:43 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220851458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:54:15 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Uiteraard, maar dat is dus de afweging.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Deze partij lijkt overal mee weg te komen helaas
pi_220851745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
  donderdag 21 mei 2026 @ 07:47:06 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851830
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.

quote:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 07:52:30 #110
236264 crew  capricia
pi_220851845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:03:03 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851881
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:05:14 #112
236264 crew  capricia
pi_220851885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:26:04 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220851947
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Dat moment gaat niet komen, niet bij D66
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220851960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Daadkracht is nodig maar het enige wat politiek telt is hoe je zo boos mogelijk doet over buitenlanders… En daarin legt de VVD het gewoon af tegen hun makkers die nog radicaler kunnen doen.
pi_220851978
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Geleverd gaat er enkel worden wanneer ze kleur bekennen en tot een breder akkoord met oppositiepartijen komen. Die wisselende meerderheden gaan niets constructiefs opleveren…
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:44:03 #116
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:57:09 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852051
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852126
Zelfs ik als VVD stemmer zal er niet meer op stemmen. Onder Yesilgöz is die partij zover afgegleden. :r Vreselijk mens.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:07:57 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
Deze keer echt! En zo niet, dan ligt het aan de andere partijen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:23:09 #120
236264 crew  capricia
pi_220852398
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:26:23 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852429
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Je moet alleen op de VVD stemmen als je je zorgen maakt om het lot van die zielige pandjesprinsen en DGA's. Voor alle andere zorgen is de partij van "niet aanpakken maar doorschuiven" niet de juiste partij.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:28:10 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA wel niet is, et voila, ze zitten weer in de regering.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:30:53 #123
236264 crew  capricia
pi_220852504
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA is, et voila, ze zitten weer in de regering.
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:35:17 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852595
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:01 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852604
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Huilen dan.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:44 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852608
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je namelijk behoorlijk vast.
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852624
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Ze hebben de media nogal mee.

In principe is een dominant uiterst rechts blok waar de VVD dan bijwagen van mag zijn geen aantrekkelijke propositie.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:11 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852641
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220852667
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Ulysse Ellian was weer aan het hitsen gisteren bij Nieuws van de Dag. "De instroom moet ver onder de 1000 per week komen, anders moeten we denken aan maatregelen die eerst voor ons onbespreekbaar waren." Hij suggereerde maatregelen die zelfs niet in het VVD verkiezingsprogramma stonden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:46:46 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
Er zit een heel vilein links-protestantse vleugels in de back-bench van het CDA en CU. Ik begrijp ook dat sommige predikanten omfloers uithalen naar conservatievere (rechtse) denkbeelden in hun preken en voordrachten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:47:26 #132
236264 crew  capricia
pi_220852686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
Heb het enkel over het VVD electoraat.
Links zijn er minder afsplitsingen, die om stemmen te trekken en zich te onderscheiden, nog harder extreme dingen gaan roepen. Wat we wel op rechts zien.

Hooguit het CDA zou een keuze kunnen zijn. Maar een sterk centrum zien wie nu ook niet.
Denk dat alle regeringspartijen heel graag van de asieldiscussie afwillen.

Straks debat:
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:49:45 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852716
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
Een eeuw aan "bezorgde burgers"-genot *O* .
Huilen dan.
pi_220852724
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 09:50:55 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:44 #135
236264 crew  capricia
pi_220852772
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220852895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.
Hier een voorbeeld
https://bsky.app/profile/politiq.bsky.social/post/3mfsdvhfqjc2r
pi_220852917
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
De media zullen niet meewerken maar je zou kunnen aansturen op blokpolitiek.

VVD en alles rechts daarvan haalt dan niet zomaar een meerderheid.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:20 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 10:34:51 #139
236264 crew  capricia
pi_220853235
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:39:30 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220853283
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
PRO kan wel degelijk groeien als er meer (sociaal)economische onrust zou komen en er een leider komt a la Spekman of een look-a-like daarvan die echt voor de arbeiders gaat staan.
Stel dat PRO weer gaat inzetten op meer consumptie voor de onder- en middenklasse, arbeidersrechten, en wat meer accent legt duurzaamheid en mannen die nagellak dragen dan wordt het al anders.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220854523
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD wil niet meer regeren maar alleen nog campagne voeren. Dat maakt dat ze primair opportunistisch reageren op alles.
pi_220854974
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

quote:
Veel kiezers overschatten het aantal asielaanvragen, blijkt uit recent onderzoek van Ipsos I&O. Ze denken bovendien vaker ten onrechte dat Nederland veel meer asielzoekers opvangt dan andere Europese landen. Nederland is Europees gezien een middenmoter. Per 1000 inwoners kwamen er hier in 2025 1,34 eerste asielaanvragen binnen. Het EU-gemiddelde ligt daar iets boven: 1,49.


[ Bericht 67% gewijzigd door Firuze60 op 21-05-2026 14:42:58 ]
pi_220855004
quote:
De uitspraken van Tweede Kamerlid Gidi Markuszower over dat Nederland Palestijnse asielzoekers 'met geweld' bij de grens zou moeten tegenhouden, zijn volgens advocaat Gerard Spong te zien als opruiing en als uitlokking van mishandeling. "Dat zijn twee strafbare feiten", zegt Spong tegen RTL Nieuws. "Ik verwacht wel dat het tot een zaak leidt."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
pi_220855180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Hij staat weer voortdurend aan de interruptie microfoon te stotteren met zijn foontje bij de hand. Enorme domme kerel.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:35:07 #145
236264 crew  capricia
pi_220855304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855330
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:42:24 #147
236264 crew  capricia
pi_220855376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
Ja.
En op rechts is veel concurrentie. Dus hij moet zich extremer uiten om zich te onderscheiden van al die andere partijen in die hoek.
En dat lukt hem dus prima.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
pi_220855532
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
pi_220855598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
https://www.telegraaf.nl/(...)gelen/151932024.html
pi_220855603
https://www.ad.nl/den-haa(...)iet-passen~aed1b1bd/

Hier moeten toch ook weleens koppen gaan rollen.

Van 500 miljoen naar 2,7 miljard en het einde is niet in zicht.
pi_220855609
quote:
Staan nog steeds geen cijfers bij, alleen in procenten van eerdere asielaanvragen.
pi_220855618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)iet-passen~aed1b1bd/

Hier moeten toch ook weleens koppen gaan rollen.

Van 500 miljoen naar 2,7 miljard en het einde is niet in zicht.
Dat is ook een enorm gedrocht en drama.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eten-worden-a4889093

[ Bericht 13% gewijzigd door Firuze60 op 21-05-2026 16:46:01 ]
pi_220855714
Caroline van der Plas wil nog steeds de gang van zaken veranderen in debatten. :D
pi_220855717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

Het is weer eens een wedstrijdje verplassen
https://bsky.app/profile/emvdg.bsky.social/post/3mmedcqvrws22

VVD zegt hier "asielinstroom moet naar nul". Uitgesproken door een voormalig asielzoeker.

Dat is een standpunt wat door 80% van de Nederlanders (nog) niet wordt gedeeld.

De rechtse televisie megafoons weten dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 16:38:54 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 16:47:19 #156
236264 crew  capricia
pi_220855754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

Vanavond ook weer. 1900 uur.
quote:
De Tweede Kamer debatteert op donderdag 21 mei over het normaliseren van geweld in politiek en samenleving. Dit naar aanleiding van de recente onrust rond de opvang van vluchtelingen.

[..]

Voor het debat komen minister-president Rob Jetten, minister van Justitie en Veiligheid David van Weel en minister van Asiel en Migratie Bart van den Brink naar de Kamer.

Het debat is eerder in de week aangevraagd door Jesse Klaver (GroenLinks-PvdA). Tijdens de regeling van werkzaamheden van 19 mei uitte hij zijn zorgen over de onrust in Nederland. "We zien overal rellen, al dan niet aangemoedigd door rechts-extremistische clubs rond de opvang van vluchtelingen. We zien brandstichting in Loosdrecht, oproepen om vluchtelingen met geweld tegen te houden en een vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66."
https://www.tweedekamer.n(...)itiek-en-samenleving

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 21-05-2026 17:07:48 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855878
OMG, wat erger ik mij aan Caroline. Met haar 22,50 zakgeld p/w voor gedetineerden.
pi_220855953
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Vanavond ook weer. 1900 uur.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)itiek-en-samenleving
Typisch dat Klaver het slopen van universiteiten, het bezetten van snelwegen en het platleggen van treinverkeer weglaat.

Dit debat zal wel een spelletje morele verontwaardiging voor de buhne worden.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 17:23:51 #159
236264 crew  capricia
pi_220855977
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Typisch dat Klaver het slopen van universiteiten, het bezetten van snelwegen en het platleggen van treinverkeer weglaat.

Dit debat zal wel een spelletje morele verontwaardiging voor de buhne worden.
Wat weten we eigenlijk over de dader van die vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66?

Klaver haalt het aan. Maar de beweegredenen en intentie van de dader is mij onbekend.

"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855981
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat weten we eigenlijk over de dader van die vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66?

Klaver haalt het aan. Maar de beweegredenen en intentie van de dader is mij onbekend.
Nou inderdaad, wat zijn de motieven van die dader geweest?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 17:27:16 #161
236264 crew  capricia
pi_220855984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou inderdaad, wat zijn de motieven van die dader geweest?
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855997
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
Dat is alleen maar triest. Bezuiniging op geestelijke gezondheidszorg is daar dan mede debet aan. Komt het gezegde toch weer uit: 'lopen meer gekken op straat dan in een 'gekkenhuis'."
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:00:01 #163
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856114
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
GGZ :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:20:00 #164
236264 crew  capricia
pi_220856194
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
GGZ :P
_O-
Ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220856196
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
GGZ :P
Een forse hoerenloper is ook weinig thuis en frequenteert de GGD :+.
pi_220856210
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een forse hoerenloper is ook weinig thuis en frequenteert de GGD :+.
:D
pi_220856236
Niet te geloven, begint Caroline weer over dat zakgeld. Zij wordt zelf per uur betaald, elke minuut die ze daar haar mond overbodig met onzin open trekt levert geen enkele bijdrage aan onze samenleving.

Ga met pensioen, mens, je levert helemaal niets.
pi_220856247
Dit is werkelijk tenenkrommend.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:38:03 #169
38824 crew  Droopie
pi_220856260
Hoe laat begint dat Markus debat?
Hell To The Liars
pi_220856310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:38 schreef Droopie het volgende:
Hoe laat begint dat Markus debat?
Nu.
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:52:28 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220856332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nu.
Wordt uitgesteld als ik het zo hoor of is dat dan een ander debat?
pi_220856339
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wordt uitgesteld als ik het zo hoor of is dat dan een ander debat?
Ja, het gaat de hele dag al over asiel en dat is nog niet eens afgelopen.

Mona was vandaag nergens te vinden en stond weer te loeien. Vreselijk mens.
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:56:01 #173
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220856350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, het gaat de hele dag al over asiel en dat is nog niet eens afgelopen.
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
pi_220856361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
En de prietpraat over futiliteiten, gotsamme.
pi_220856465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
Het is niet alsof ze op andere onderwerpen potentieel hebben om meer te bereiken dan bij asiel. De oplossingen bij asiel zijn ook zo simpel. Stop met gelul over crisis, regel de opvang en het is opgelost.
Maar in plaats daarvan moet het probleem blijkbaar constant worden opgeblazen en elke mogelijke oplossing genegeerd.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:14:58 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de prietpraat over futiliteiten, gotsamme.
spreidingswet ok,
maar leg het dan bij de provincies neer, die hebben van Stef Blok de ruimtelijke ordening gekregen

niet iedere bioscoop , kantoor , schooltje en voetbalveld in ieder dorp volproppen met Syrische jongeren

pak een stadsuitbreiding locatie of een paar weilanden of knollenvelden en zet daar 300 wooncontainers neer een 10 km bij een dorp vandaan

Polder Rijnenburg is vlakbij het voetbalveld , het Voetbalveld moet men over 6 maand ECHT weer weg , polder rijnenburg daar gaat pas in 2035 gebouwd worden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-05-2026 19:28:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:27:51 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856563
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw

quote:
Aantal flitslocaties wordt verdubbeld: ‘Staatskas spekken’
De komende jaren is het opletten geblazen voor automobilisten, het aantal flitslocaties gaat meer dan verdubbeld worden. De flitsers zullen zich voornamelijk richten op de bebouwde kom en 30-wegen. Verslaggever Hein Keijser vroeg aan weggebruikers wat ze van deze plannen vinden.
10 minuten geleden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220856583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
pi_220856615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
pi_220856631
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Nou dat, slakken op de weg is ook een ergernis en je mag best even inhalen met 140 km/u 8-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:40:30 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
veel steden mag je nog maar 30 Km per uur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:41:44 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856692
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:46:32 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856730
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:47:14 #185
236264 crew  capricia
pi_220856738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet alsof ze op andere onderwerpen potentieel hebben om meer te bereiken dan bij asiel. De oplossingen bij asiel zijn ook zo simpel. Stop met gelul over crisis, regel de opvang en het is opgelost.
Maar in plaats daarvan moet het probleem blijkbaar constant worden opgeblazen en elke mogelijke oplossing genegeerd.
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220856776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
Dat valt onder treiteren.. :D Ook een schijthekel aan vrachtwagens die elkaar inhalen met 90 km/pu.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:52:43 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856791
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:53:13 #188
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220856799
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
quote:
Rekenkamer: recente kabinetten hebben doelen niet gehaald en schuiven de rekening door

Recente kabinetten beloofden meer dan ze waarmaakten. Oplossingen voor maatschappelijke problemen blijven daardoor uit, ten koste van toekomstige generaties, concludeert de Algemene Rekenkamer op Verantwoordingsdag.

Yvonne Hofs is politiek verslaggever van de Volkskrant en schrijft over financiën en landbouw.

Gepubliceerd op 20 mei 2026, 11:19
quote:
De Rekenkamer noemt specifiek de klimaatdoelen, de stikstofcrisis en de Europese richtlijn voor waterkwaliteit. Hoewel kabinet na kabinet in het afgelopen decennium bezwoer deze doelen serieus te nemen, ‘is de stikstofproblematiek niet opgelost en is de afgesproken CO2-afname voor 2030 met het huidige beleid inmiddels buiten bereik’...
quote:
Opnieuw bekritiseert het Hoge College van Staat het oerwoud aan ondoelmatige, geldverspillende fiscale regelingen die het belastingstelsel nodeloos complex maken. Die negatief geëvalueerde arrangementen kosten de schatkist 85 miljard euro per jaar.

Onder meer de hypotheekrenteaftrek (ruim 11 miljard per jaar), de landbouwvrijstelling (200 miljoen per jaar) en de bedrijfsopvolgingsregeling (740 miljoen) vallen in die categorie. Maar ze worden niet afgeschaft, omdat politieke partijen hun achterban (respectievelijk huizenbezitters, boeren en ondernemers) niet tegen het hoofd willen stoten. De adviezen van de Rekenkamer en vele andere adviseurs worden niet opgevolgd, omdat daarvoor de politieke wil ontbreekt...
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
pi_220856801
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:


Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
pi_220856810
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
pi_220856827
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

Staat een mooi kaartje bij van dat soort gemeentes.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:56:00 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856834
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
ik ook niet

maar ik rij dan ook eigenlijk nooit in de auto en ik heb ook geen fatbike
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:58:38 #194
236264 crew  capricia
pi_220856863
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:59:05 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat valt onder treiteren.. :D
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
pi_220856885
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Ik vind van wel, je weet nooit waarom iemand het nodig vindt om heel hard te rijden, plakken op de linkerbaan is irritant.
pi_220856893
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
pi_220856908
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Wegen die zijn gebouwd en ingericht voor 50km/u zonder aanpassingen terugzetten naar 30 km/u is gewoon treiteren. Bovendien nauwelijks te handhaven, dat zal zowel OM als politie je kunnen beamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 20:02:47 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:29 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Zulke zag ik hier ook al staan. Goede zaak, met je gsm spelen doe je maar ergens anders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:41 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:03:58 #201
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220856975
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
Nog meer rotzooi.. :?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:07:02 #203
236264 crew  capricia
pi_220856978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
[..]
[..]
[..]
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:08:07 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856985
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht
Hoezo "zelfs BNR"?
pi_220856998
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:09:23 #206
236264 crew  capricia
pi_220856999
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857005
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:05 #208
236264 crew  capricia
pi_220857028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
Prima podcast.
En NRC Haagse Zaken natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:30 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220857034
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
pi_220857051
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Ik denk dat WNL en BNR door elkaar worden gehaald? WNL is het propagandakanaal van VVD.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:13:22 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220857054
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
alle toeslagen en subsidies moeten weg
simpel

en de arbeidskorting op 12.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:15:08 #212
236264 crew  capricia
pi_220857072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.

*Je mening is welkom hier hoor. Natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857086
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
pi_220857089
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
pi_220857105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Het is zeker een zender voor oa ondernemers, maar het beeld dat je schetst herken ik niet.
pi_220857128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:19:21 #217
236264 crew  capricia
pi_220857132
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat nu waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
pi_220857164
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
pi_220857198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
Hilarisch dat er mensen nog van de Oostenrijkse school zijn toch. Zie je ook bij de fake internmuntjes. Iedereen die daar in geloofd heeft het ook altijd in de Oostenrijkse school van economie. Het is vooral een diskwalificatie waarna je weet dat je zo'n persoon niet serieus hoeft te nemen.

Volgens mij hoor ik nooit columns als ik wel eens naar BNR luister.

Dat economische onderwerpen op rechtse wijze worden aangevlogen geldt voor vrijwel de gehele media dus geen idee waarom we dan BNR eruit lichten. Daarbij het is dus business radio, dat links aanvliegen zou misschien niet erg veel publiek aantrekken.
pi_220857220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
Dat vind ik dus zo hilarisch aan de EU is kut/nexit roeptoeteraars


Okay en dan? Die mensen blijven gewoon komen, alleen kunnen we er ran helemaal niets meer mee. De EU kan wel degelijk met terugkeer en asielhubs werken. Sterker nog, ik denk dat we daar niet meer onder uit gaan komen. Op die manier krijg je grip en zicht op migratie.

Ons uitspreken tegen die oorlogen klinkt leuk en ik zeg niet dat we dat maar niet meer moeten doen, maar dat gaat precies niets doen tegen het probleem.
pi_220857239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:28:22 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857245
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

Dat helpt niet mee om al die lui te overtuigen dat ze lekker thuis moeten blijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220857252
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
Geen idee wat toen precies de deal was. De VVD liet volgens mij de boel klappen voor daar iets in werd gedaan…
pi_220857255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
pi_220857265
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Perrin het volgende:
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
pi_220857266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
Dat zou wel wat meer helderheid geven.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:30:21 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857274
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:29 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:31:35 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857288
Het probleem is dat je komende 10 jaar of meer aan zelfde discussie vast zit. Als je morgen alle stikstofproblemen opgelost hebt heb je nog lang niet genoeg bouwvakkers om onze schrijnende woningtekort dicht te fietsen.

Om over overvolle stroomnet nog maar te zwijgen of over dit of over dat. Alles heeft met elkaar te maken maar we houden het lekker simpel en de migranten zijn kut. Zo.
pi_220857290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:35 #231
236264 crew  capricia
pi_220857327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier. Mensen met een status in Griekenland.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning gevonden kan worden.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
pi_220857346
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:37:36 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857349
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning is.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:38:38 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857358
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

twitter




*O*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220857364
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
pi_220857370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het lijkt me ook een goed idee om mensen die zich zorgen maken over het betalen van de hypotheek vervolgens op te zadelen met extra lasten.

https://nos.nl/artikel/26(...)en-echt-een-keerpunt

Zeker met de huidige energieprijzen, stijging ER zorg, Bontenbal Belasting tikt het allemaal lekker aan voor werkend Nederland.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:42:03 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ja ik probeer nu weer iemand te overtuigen maar volgend week komt weer een ander met zelfde verhaal. Feiten doen er niet meer toe kennelijk dus ja ik heb ook genoeg weken waarbij ik denk laat maar. Hier ga ik mn energie niet aan verspillen.
pi_220857403
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
Je rijdt als een mietje?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220857438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:38 schreef Perrin het volgende:
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

[ x ]

[ afbeelding ]

*O*
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220857506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Waarom altijd zo negatief?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
pi_220857553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
pi_220857569
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom altijd zo negatief?
Ik benoem gewoon de beperkingen van 'US News'.

Ook experts en correspondenten hebben gewoon niet dezelfde blik op pakweg Finland als op Brazilië, dat vanuit meer hoeken en gaten wordt bekeken.

Als je V-Dem erbij pakt (dat ik een stuk serieuzer neem) dan lees je dat Nederland nét boven de autocratiseringsgrens uit komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:09 ]
pi_220857575
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:22 ]
pi_220857593
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
Absoluut. Maar dat is in absolute aantallen ook weer geen hele grote groep.
pi_220857597
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:08:41 ]
pi_220857614
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
pi_220857636
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:15:22 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:25:28 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857677
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
pi_220857719
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
pi_220857731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
pi_220857737
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
Dat is een gegeven. Geopolitieke gebeurtenissen zijn van veel grotere invloed en daar hebben we als land niet zoveel over en in te zeggen.

Nog een reden voor een slagkrachtige EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:41:55 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:43:47 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857759
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
pi_220857765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
Correct, daarvoor moet je gewoon een ander spel gaan spelen…
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:20:55 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857993
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:27:28 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220858035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
maar dat is maar voor 6 maanden dan , en daarna ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220858158
https://npo.nl/start/video/meer-dan-babipangang/meer-informatie

Ik vond dit een goede doc hoe het eens vanaf de andere kant werd bekeken. Nooit geweten dat chinezen ooit met pinda's kwamen om te verkopen, begreep nooit die combi pindachinees, dit is dus al meer dan een eeuw terug.
  donderdag 21 mei 2026 @ 23:33:30 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220858417
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Je rijdt als een mietje?
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
pi_220858689
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Ja, dat doe ik ook. Het verrast mij altijd hoe vaak ik op meerbaanswegen dezelfde auto’s even later weer inhaal. :D
pi_220858698
Best wel ironisch dat Trump de GOP asielwetten liet afschieten in het HvA en toen president werd en met name op migratie won. Idem nu voor Wilders, het gaat alweer over migratie zoals vanouds en Wilders lijkt alweer te stijgen in de peilingen ondanks zijn slechte kabinet, hetzelfde kan je van de kabinetten Trump zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 22-05-2026 03:05:56 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 11:11:36 #262
375570 crew  Cyan9
pi_220860015
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Dat doe ik ook, maar vaak wel iets harder dan gewenst. :@

Het is nooit zo druk hier in het noorden, en m'n hele woon-werkroute is 4-baans..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220860331
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:23:02 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Ja natuurlijk, laten we eerst de consequenties van de zelfstandigen wet maar gaan afwachten, dikke kans dat het probleem zichzelf oplost dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220860403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Zo heeft dit kabinet, en dan vooral de VVD, even verkeerd gegokt zeg.

Dan moeten ze hun financiering ergens anders vandaan gaan halen. Dat wordt lastig met de VVD of over rechts.

Of ze gaan de zorg nog verder afknijpen, dat kan ook natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:32:45 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Ik weet dat in mijn gemeente een hele discussie is geweest over dat de opvanglocatie te dicht op de vliegbasis kwam te zitten. Het is zelfs voor de rechter geweest.

https://www.omropfryslan.(...)ang-naast-vliegbasis
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220860694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

mensen.
Gast :')
pi_220860736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Alleen veel geld toegeven denk ik. Zal niet weten waarom ze het anders willen. En ik heb nog nooit iemand gehoord die het wel weet. En armere landen doen alles voor geld. Maar als dat het waard is, direct doen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:31:29 #269
236264 crew  capricia
pi_220860743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Hoop dat de EU meer druk kan zetten dan ieder land voor zichzelf.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220860754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
pi_220860836
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
pi_220860844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Gast :')
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:46:42 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:36 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860852
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
in Flevoland is ruimte genoeg, daar gaan de provincies over he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:41 #275
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
quote:
„We kunnen niet van het ene op het andere moment stoppen met Microsoft”, aldus de staatssecretaris. „Het gaat om systemen die we allemaal dagelijks gebruiken. We zijn in Nederland verslaafd aan Amerikaanse programma’s en we zijn er heel erg van afhankelijk. En daar kunnen we niet van het ene op het andere moment mee stoppen.”
Wat dacht je van overstappen naar Linux als OS en Libre Office gebruiken ipv Microsoft 365.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:50:56 #276
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220860869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220860886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
We hebben hier in onze gemeente al tekort voor de Nederlandse jeugd. Tuurlijk kunnen ze er wat opvangen, maar daar blijft het niet bij. 2 maand later zijn het er weer 3 enzovoort. Er wordt hier oprecht niets gebouwd voor de jeugd. De spreidingswet is helemaal geen probleem als de instroom afneemt, maar dat gebeurd niet. Dus dit probleem blijft terugkeren.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:58:39 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220860974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Moeten niet. Dat is een keuze. Je kan prima een permanente opvang plaatsen.
pi_220860983
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2026 14:01:39 ]
  vrijdag 22 mei 2026 @ 14:13:45 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220861193
Jetten gaat stevig onderhandelen

quote:
Jetten verwacht ’aantal maanden stevige onderhandelingen’ met vakbonden en werkgevers

Den Haag- Premier Jetten is ’optimistisch’ dat het gaat lukken om vakbonden en werkgevers aan tafel te krijgen om te onderhandelen over een sociaal akkoord.
Eenvoudig zal dat niet zijn, denkt hij. „
Het zal een aantal weken of maanden stevige onderhandelingen vragen.”
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220861438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
Jetten gaat stevig onderhandelen
[..]

Wat heeft Rob Jetten te bieden dan? Is hij daar al over uit? Hij heeft niet eens een meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer…
pi_220861451
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.
Beetje een kip ei verhaal zo.

In elk geval blijf ik het bizar vinden dat de rechtste partijen in de kamer zelfs met dit soort nieuwsberichten zoiets hebben van ach dat DigiD loopt wel los joh. Wat een incompetentie zeg.
pi_220861461
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).
Dit moet wel. Ik zie geen alternatieve verklaring. Waarom moet DigiD nou per se overgenomen worden door een Amerikaans bedrijf.
Het veiligheidsrisico alleen al zou zo'n bedrijf meteen moeten diskwalificeren van een openbare aanbesteding.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 14:58:45 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220861489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.
Beetje een kip ei verhaal zo.

In elk geval blijf ik het bizar vinden dat de rechtste partijen in de kamer zelfs met dit soort nieuwsberichten zoiets hebben van ach dat DigiD loopt wel los joh. Wat een incompetentie zeg.
Die denken; als we het asielzoekersprobleem oplossen, lost dit probleem zichzelf ook meteen op.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220861509
Dat idiote optimisme bij Rob Jetten ben ik ook al flink zat, het is nóg gemaakter dan bij Mark Rutte.

Rob, je hebt geen meerderheid in de Eerste én Tweede Kamer. Rob, werkgevers én werknemers zien je plannen niet zitten. Rob, één van je coalitiepartners, de VVD, staat permanent in campagnemodus. En Rob, je wil bezuinigen en je hebt dus zelfs géén geld te bieden.
pi_220861535
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:01 schreef Kowloon het volgende:
Dat idiote optimisme bij Rob Jetten ben ik ook al flink zat, het is nóg gemaakter dan bij Mark Rutte.

Rob, je hebt geen meerderheid in de Eerste én Tweede Kamer. Rob, werkgevers én werknemers zien je plannen niet zitten. Rob, één van je coalitiepartners, de VVD, staat permanent in campagnemodus. En Rob, je wil bezuinigen en je hebt dus zelfs géén geld te bieden.
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
pi_220861560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is. ;) Ik denk dat je gelijk hebt, die is er niet.
pi_220861570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
En dan ook nog specifiek van ambtenaren die bij de DSA betrokken zijn… :') Hmmm, wat zou er mis kunnen gaan.
pi_220861688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Mist hij de Teflonlaag of het hele propaganda-apparaat dat eromheen hangt? De 700 voorlichters, de nep-pluriforme/semi-pluriforme media.

Overigens had Rutte regelmatig een lager waarderingscijfer dan Jetten nu heeft. In 2012, 2013 en later jaargangen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-plasterk-onderaan
https://www.nu.nl/politie(...)in-de-peilingen.html

In 2013 berichtte De Telegraaf dat Rutte pas op plek 13 komt van alle ministers
https://www.telegraaf.nl/(...)ermans/65262741.html

Het ding is alleen dat uiteindelijk al die boze rechtse kiezers nooit ergens heen konden.

Zeker niet nadat vanaf 2014 de PVV hard werd uitgesloten door Rutte (niet vanaf 2012, zoals soms weleens wordt gezegd).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2026 15:47:39 ]
pi_220861713
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is. ;) Ik denk dat je gelijk hebt, die is er niet.
Het is ook wel een flinke valse start. Eerst een zogenaamd ambitieuze campagne.
Vervolgens een kansloze exercitie ingeluld door VVD omdat Pro niet mee mocht doen.
Blijkbaar ook slecht onderhandeld want het lijkt alsof VVD al hun standpunten heeft binnengehaald in ruil voor Rob als premier maar Rob heeft de grootste partij.
Nu blijkt dat ze bij geen van hun plannen blijkbaar erg rekening hebben gehouden hoe ze dan een meerderheid ervoor krijgen. Maar ze spelen nog wel mooi weer. Benieuwd hoe dit gaat als Hormuz wat langer dicht blijft of er iets beslist moet worden.

In elk geval lijkt van de daadkracht en dat frisse samenwerken met de kamer weinig over.
pi_220861985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…
pi_220862004
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Rutte was tijdens Rutte 1 ook bijster zwak. Wilders roeptoeterde maar wat en moest elke keer tot de orde geroepen worden. Jetten heeft daar nu last van met de VVD
pi_220862021
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
pi_220862022
In Den Haag BH denken ze natuurlijk dat er in december een nieuwe HvA zit die Trump flink gaat corrigeren. Trump zijn steun zakt met de dag en ik zou niet verbaasd zijn als hij zijn termijn niet afmaakt dmv een afzetting
pi_220862024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Als de PVV morgen een asielstop krijgt dan willen ze deportaties, krijgen ze deportaties dan willen ze "herintegratiekampen"
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:08:00 #296
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.
Daarna huizencrisis aanpakken, vol inzetten op elektrificatie, robotisering en je economie en maatschappij voorbereiden op een bevolking van maximaal 15 miljoen.
Life is what you make it.
pi_220862146
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.
Daarna huizencrisis aanpakken, vol inzetten op elektrificatie, robotisering en je economie en maatschappij voorbereiden op een bevolking van maximaal 15 miljoen.
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.

Verder is het beter als men gelijktijdig ook alle dingen die je noemt aanpakt. Tenminste voorbereiden op een lagere bevolking ik vind het een goed idee gezien het geboortecijfer. Maar dat is economische zelfmoord om te doen dus het zal niet gebeuren zolang Nederland een rechtse meerderheid heeft. Met een krimpende bevolking kan Nederland op termijn nooit blijven concureren. Tenminste zeker niet als Nederland een grote broek aan heeft en ook een rol van betekenis wil spelen in bijvoorbeeld internationale politiek. Je zou bij een krimpend bevolkingsaantal ook meer kunnen investeren in opleiding en dergelijke maar dat is ook uitgesloten in Nederland. Mensen moeten hun eigen broek maar meer en meer ophouden zodat bedrijven niet weggaan zodra ze minder belastingvoordeel krijgen.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:24:30 #298
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.

Verder is het beter als men gelijktijdig ook alle dingen die je noemt aanpakt. Tenminste voorbereiden op een lagere bevolking ik vind het een goed idee gezien het geboortecijfer. Maar dat is economische zelfmoord om te doen dus het zal niet gebeuren zolang Nederland een rechtse meerderheid heeft. Met een krimpende bevolking kan Nederland op termijn nooit blijven concureren. Tenminste zeker niet als Nederland een grote broek aan heeft en ook een rol van betekenis wil spelen in bijvoorbeeld internationale politiek. Je zou bij een krimpend bevolkingsaantal ook meer kunnen investeren in opleiding en dergelijke maar dat is ook uitgesloten in Nederland. Mensen moeten hun eigen broek maar meer en meer ophouden zodat bedrijven niet weggaan zodra ze minder belastingvoordeel krijgen.
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.
Beter kunnen we die miljarden steken in het bestendigen van een samenleving die wel is toegerust op de toekomst.
Life is what you make it.
pi_220862314
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.
Beter kunnen we die miljarden steken in het bestendigen van een samenleving die wel is toegerust op de toekomst.
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.

Ook zonder vluchtelingen is de woningmarkt niets gezonder, het zijn niet de vluchtelingen die het onbetaalbaar maken.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:13:27 #300
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862398
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.

Ook zonder vluchtelingen is de woningmarkt niets gezonder, het zijn niet de vluchtelingen die het onbetaalbaar maken.
Dus jij zegt ook dat het geld dat nu in de bodemloze put die migratie heet wordt gepompt anders gebruikt zou worden voor innovatieve bedrijven en projecten?! Nou daar kijk ik van op. Zoveel rationaliteit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Life is what you make it.
pi_220862513
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 18:13 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dus jij zegt ook dat het geld dat nu in de bodemloze put die migratie heet wordt gepompt anders gebruikt zou worden voor innovatieve bedrijven en projecten?! Nou daar kijk ik van op. Zoveel rationaliteit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Nee dat denk ik niet. Ik denk dat het gepompt wordt in bedrijven die anders hun broek niet kunnen ophouden of dat op zijn minst beweren. Oftewel niet innovatieve bedrijven. Met prestige projecten bedoel ik dure oplossingen zoals kernenergie. Lekker pleurisveel betalen om alles te outsourcen naar Amerika. Prachtig om te overbetalen voor consultancy!

Je kunt alles wel een bodemloze put noemen. Wat te denken van onderwijs, het is nooit klaar!
Ouderenzorg, bodemloze put die mensen dragen toch niet veel meer bij in de toekomst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')