abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220837093
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Die sirenes zijn er niet alleen voor als er Duitsers bommen gooien hè.
Maar bij een dreigende overstroming is je in de kelder opsluiten dan weer niet zo handig :P.
pi_220837115
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 07:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blijft nogal slapjes nog van Jetten inderdaad. Zeg eens waar je nou voor staat. Hij laat zich nog steeds gijzelen door de VVD en hun trawanten op rechts.

Ook bijzonder dat de VVD zelf doodstil blijft. Stukje normaliseren
Hij noemt de gestoorde uitspraken van Markuszower ook onhandig :')
Best treurig dat D66 zulke uitspraken geen groot probleem vindt.

Lijkt er niet op dat hij zich laat gijzelen meer dat het een bewuste keuze is om te heulen met zo rechts dat je het niet mag duiden op fok!
pi_220837476
twitter
pi_220838701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij noemt de gestoorde uitspraken van Markuszower ook onhandig :')
Best treurig dat D66 zulke uitspraken geen groot probleem vindt.

Lijkt er niet op dat hij zich laat gijzelen meer dat het een bewuste keuze is om te heulen met zo rechts dat je het niet mag duiden op fok!
Ik denk eerder dat hij de lieve vrede wilt bewaren.
Elkaar bevechten in de media gaat echt niks oplossen.
pi_220838729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat hij de lieve vrede wilt bewaren.
Elkaar bevechten in de media gaat echt niks oplossen.
Ja tuurlijk je moet de lieve vrede bewaren met mensen waar je mee samenwerkt die oproepen tot geweld. Dat is nou nog eens leiderschap. Dat Schoof niet wilde normeren was nog wat meer begrijpelijk dan dat Jetten het niet wil.
pi_220838739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Misschien was er meer tijd en geld voor de ggz als je niet duizenden asielzoekers hier verwelkomt waarvan gemiddeld 80% ggz zorg nodig heeft.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 11:56:42 #32
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220838749
160 miljoen voor vernieuwing mag geen probleem zijn lijkt me met een jaarlijks 1,5% defensie gerelateerd budget naast de 3,5% voor defensie zelf.
pi_220838750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja tuurlijk je moet de lieve vrede bewaren met mensen waar je mee samenwerkt die oproepen tot geweld. Dat is nou nog eens leiderschap. Dat Schoof niet wilde normeren was nog wat meer begrijpelijk dan dat Jetten het niet wil.
De hele wens tot normeren van Schoof of de premier is naar mijn mening überhaupt dom.

Jetten is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van iemand anders en hij hoeft ook niet wat te vinden van ieder Twitter/media fragment van een willekeurige politicus.

Hij is ook geen politieagent die andere moet vertellen wat je wel en niet mag zeggen, we leven in een vrij land.

Ik heb liever dat hij zijn tijd nuttig besteed aan het daadwerkelijk oplossen van zaken dat zijn tijd en energie besteed aan een achterhoede gevecht in de media.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kickinalfa op 19-05-2026 12:08:51 ]
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 12:08:40 #34
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220838811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien was er meer tijd en geld voor de ggz als je niet duizenden asielzoekers hier verwelkomt waarvan gemiddeld 80% ggz zorg nodig heeft.
80% zelfs joh?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220838830
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De hele wens tot normeren van Schoof of de premier is naar mijn mening überhaupt dom.

Jetten is niet verantwoordelijk voor de uitspraken van iemand anders en hij hoeft ook niet wat te vinden van ieder Twitter/media fragment van een willekeurige politicus.

Hij is ook geen politieagent die andere moet vertellen wat je wel en niet mag zeggen, we leven in een vrij land.
Het gaat niet om uitspraken van een willekeurige politicus. Die dooddoener zei Schoof inderdaad ook altijd als het over uitspraken van WIlders ging.
Het gaat om uitspraken van een landverrader waar hij mee samen werkt. Jetten is ook niet verantwoordelijk voor die uitspraken maar hij zou wel kunnen aangeven dat dit een grens over gaat.

De minister president van een land is nou juist wel iemand die iets zou kunnen zeggen over hoe je te gedragen in zijn land. Maar blijkbaar is oproepen tot geweld geen probleem voor D66. Dat is natuurlijk het goed recht van D66 dat ze zulke oproepen normaal vinden. Het is niet gek dat er wat partijleden zijn die dat anders zien.
Dat het een vrij land is maakt niet dat je moet samenwerken met mensen die oproepen tot geweld. Dat D66 hier wel voor kiest is opmerkelijk.
pi_220839047
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.
twitter

Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram
pi_220839151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het gaat niet om uitspraken van een willekeurige politicus. Die dooddoener zei Schoof inderdaad ook altijd als het over uitspraken van WIlders ging.
Het gaat om uitspraken van een landverrader waar hij mee samen werkt. Jetten is ook niet verantwoordelijk voor die uitspraken maar hij zou wel kunnen aangeven dat dit een grens over gaat.

De minister president van een land is nou juist wel iemand die iets zou kunnen zeggen over hoe je te gedragen in zijn land. Maar blijkbaar is oproepen tot geweld geen probleem voor D66. Dat is natuurlijk het goed recht van D66 dat ze zulke oproepen normaal vinden. Het is niet gek dat er wat partijleden zijn die dat anders zien.
Dat het een vrij land is maakt niet dat je moet samenwerken met mensen die oproepen tot geweld. Dat D66 hier wel voor kiest is opmerkelijk.
Jetten heeft zich toch uitgelaten?
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F

Voor de rest zijn het je eigen conclusies over D66, maar persoonlijk was ik wel klaar met politici die dit soort spelletjes/morele oproepen/normeren/ etc via de media spelen.

Als voorbeeld is er nu Klaver,

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Dan moet Jetten daar weer iets van vinden, vervolgens zijn er weer politici die weer vinden dat je democratische gekozen volksvertegenwoordigers nooit mag negeren, vervolgens is er weer een andere mening. Het is een eindeloze cirkel die niks oplost, niemand dichter bij elkaar brengt en alleen maar tijd en energie kost.
pi_220839388
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Jetten heeft zich toch uitgelaten?
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F

Voor de rest zijn het je eigen conclusies over D66, maar persoonlijk was ik wel klaar met politici die dit soort spelletjes/morele oproepen/normeren/ etc via de media spelen.

Als voorbeeld is er nu Klaver,

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Dan moet Jetten daar weer iets van vinden, vervolgens zijn er weer politici die weer vinden dat je democratische gekozen volksvertegenwoordigers nooit mag negeren, vervolgens is er weer een andere mening. Het is een eindeloze cirkel die niks oplost, niemand dichter bij elkaar brengt en alleen maar tijd en energie kost.
Het is in de politiek inderdaad normaal om te discussieren over standpunten die verschillende partijen en partijleiders innemen. Klagen dat dit via de media gebeurt lijkt me wereldvreemd. Op welke manier zou jij liever zien dat politici communiceren?

Politiek heeft altijd vrij veel met moraal te maken. Bijvoorbeeld willen we rijke huizenbezitters subsidieren met hypotheekrenteaftrek of willen we investeren in onderwijs of de zorg.
Doen alsof moreel of standpunten er niet toe doen is inderdaad een manier om in een eindeloze cirkel te komen.
pi_220839434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is in de politiek inderdaad normaal om te discussieren over standpunten die verschillende partijen en partijleiders innemen. Klagen dat dit via de media gebeurt lijkt me wereldvreemd. Op welke manier zou jij liever zien dat politici communiceren?
Inhoudelijke standpunten ja, niet over wat iemand wel en niet mag zeggen of volgens persoon X/Y/Z over een zelf ingestelde norm gaat en/of je daarna volgens die zelf ingestelde norm wel/niet met elkaar moet samenwerken/afstand nemen.
pi_220839667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Inhoudelijke standpunten ja, niet over wat iemand wel en niet mag zeggen of volgens persoon X/Y/Z over een zelf ingestelde norm gaat en/of je daarna volgens die zelf ingestelde norm wel/niet met elkaar moet samenwerken/afstand nemen.

:')
Het ging hier dan ook over een inhoudelijk standpunt. Markuszower roept op tot geweld en hitst relschoppers op met nazi retoriek over omvolking.
Jetten werkt met Markuszower samen en speelt toneel alsof hij iets tegen dit soort geweld zou hebben.
Juist als Jetten zegt dat hij dit soort polarisatie en verharding van het debat vervelend vind zou hij daar stelling tegen kunnen nemen. In plaats van samenwerken met mensen die oproepen tot geweld en met fascistische leugens over omvolking geweld uitlokken. In plaats daarvan kiest Jetten dus voor samenwerken.

Door samen te werken met mensen die het probleem zijn en veroorzaken zoals Markuszower kan Jetten natuurlijk niet bereiken wat hij zegt te willen. Door dit soort uitspraken te bagataliseren en normaliseren bereik je het tegenovergestelde van wat D66 en hun stemmers zeggen te willen. Namelijk meer inhoud van debat of oplossingen voor Nederland.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:23:20 #42
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220839786
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.[ x ]
Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram

Tijd voor tribunalen zo te horen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:31:09 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
nog meer van Gidi: iedereen die meeliep met de rodelijndemonstraties oppakken en vastzetten.[ x ]
Dat is een fascistische gedachtegang.

Beter te horen op instagram

Zo kennen we 'm toch?
Huilen dan.
pi_220839896
Alle partijen zouden zich tegen die Markuszower moeten keren
Is gewoon een fascist
Weg ermee
pi_220839901
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zo kennen we 'm toch?
Waarom wil onze regering samenwerken met dit soort sujetten? Zou het niet beter zijn om een meerderheid te creeren waar je niet op dit soort gekkies moet leunen om er íets door te krijgen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 14:42:59 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220839949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom wil onze regering samenwerken met dit soort sujetten? Zou het niet beter zijn om een meerderheid te creeren waar je niet op dit soort gekkies moet leunen om er íets door te krijgen.
Pure armoe en wanhoop bij het sprokkelen van 76 zeteltjes.

Dat het een door de AIVD als veiligheidsrisico aangemerkte extremist is doet er blijkbaar niet toe. En zo gaan we vrolijk verder met het normaliseren van extremisme in de Nederlandse politiek.

#Genieten
Huilen dan.
pi_220839951
Nederlandse wetgeving, met name de artikelen 137c tot en met 137e van het Wetboek van Strafrecht, verbiedt het openlijk uiten van beledigingen en het aanzetten tot discriminatie of haat tegen mensen vanwege hun ras, religie, seksuele geaardheid, of persoonlijke overtuigingen. Dit omvat ook uitingen gedaan via internet en sociale media. Artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht stelt het strafbaar om anderen aan te zetten tot haat tegen, discriminatie van, of gewelddadig optreden tegen personen of groepen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het verspreiden van berichten die oproepen tot geweld tegen een bepaalde etnische groep of het publiceren van beledigende content die gericht is op het belachelijk maken van een religieuze gemeenschap.



quote:
De Nederlandse overheid en de politie nemen meldingen van haatzaaien serieus. Er zijn online platforms en meldpunten waar burgers dergelijke incidenten kunnen rapporteren. Bijvoorbeeld, MiND Nederland is zo'n meldpunt waar online discriminatie gemeld kan worden. De politie kan vervolgens onderzoek doen naar deze meldingen en indien nodig overgaan tot vervolging.

Het is belangrijk op te merken dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland hoog in het vaandel staat, maar deze vrijheid heeft zijn grenzen waar het overgaat in haatzaaien of discriminatie. De balans tussen deze vrijheid en het beschermen van individuen en groepen tegen haat is een voortdurend onderwerp van maatschappelijk debat.
https://www.stoppestennu.nl/wat-haatzaaien-online

Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van dat artikel.
pi_220840077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:43 schreef Firuze60 het volgende:
Nederlandse wetgeving, met name de artikelen 137c tot en met 137e van het Wetboek van Strafrecht, verbiedt het openlijk uiten van beledigingen en het aanzetten tot discriminatie of haat tegen mensen vanwege hun ras, religie, seksuele geaardheid, of persoonlijke overtuigingen. Dit omvat ook uitingen gedaan via internet en sociale media. Artikel 137d van het Wetboek van Strafrecht stelt het strafbaar om anderen aan te zetten tot haat tegen, discriminatie van, of gewelddadig optreden tegen personen of groepen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het verspreiden van berichten die oproepen tot geweld tegen een bepaalde etnische groep of het publiceren van beledigende content die gericht is op het belachelijk maken van een religieuze gemeenschap.
[..]
https://www.stoppestennu.nl/wat-haatzaaien-online

Er wordt maar weinig gebruik gemaakt van dat artikel.
Meestal presenteren politici die dit type uitspraken doen het als politieke vervolging. Wat dat betreft weten ze vaak juist een slaatje te slaan uit zoiets.

Wat dat betreft zou de politiek zich ook helemaal niet afhankelijk moeten maken van de rechtsspraak. Ook zonder gerechterlijke uitspraak kan je mensen als Markuszower buitensluiten.
pi_220840095
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Meestal presenteren politici die dit type uitspraken doen het als politieke vervolging. Wat dat betreft weten ze vaak juist een slaatje te slaan uit zoiets.

Wat dat betreft zou de politiek zich ook helemaal niet afhankelijk moeten maken van de rechtsspraak. Ook zonder gerechterlijke uitspraak kan je mensen als Markuszower buitensluiten.
Jij doelt op de rechtszaak van die uitspraak van Wilders? Het "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
pi_220840113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij doelt op de rechtszaak van die uitspraak van Wilders? Het "Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja of uitspraken van bijvoorbeeld FvD'ers of uitspraken van influencers zoals Blommenstijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')