abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:03:58 #201
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220856975
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's in ieder geval wel goed voor het aantal topix in NWS.
Nog meer rotzooi.. :?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:07:02 #203
236264 crew  capricia
pi_220856978
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
[..]
[..]
[..]
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:08:07 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856985
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht
Hoezo "zelfs BNR"?
pi_220856998
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:09:23 #206
236264 crew  capricia
pi_220856999
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857005
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:05 #208
236264 crew  capricia
pi_220857028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het mag geen geheim zijn dat ik geen groot fan van vvd ben maar BNR nieuwsradio dan weer wel :D
Prima podcast.
En NRC Haagse Zaken natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:12:30 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220857034
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou Ja, dat wordt hier door een aantal hier als VVD-media beschouwd. ;)
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
pi_220857051
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hoezo "zelfs BNR"?
Ik denk dat WNL en BNR door elkaar worden gehaald? WNL is het propagandakanaal van VVD.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:13:22 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220857054
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
alle toeslagen en subsidies moeten weg
simpel

en de arbeidskorting op 12.000 euro
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:15:08 #212
236264 crew  capricia
pi_220857072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.

*Je mening is welkom hier hoor. Natuurlijk. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857086
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die mensen er überhaupt wel naar luisteren dan, want dat valt reuze mee B-)
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
pi_220857089
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat duveltje krijg je niet meer in zijn doosje.
Het maakt niet uit wat jij of ik er van vinden.
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
pi_220857105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Het is zeker een zender voor oa ondernemers, maar het beeld dat je schetst herken ik niet.
pi_220857128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is ook gewoon D66 en VVD media. Dat daar ook soms kwaliteit tussen zit (lang niet altijd) en kritisch is op de VVD zelf doet daar niks aan af.

BNR helt wel degelijk naar rechts, en naar waar het grote advertentiegeld zit. Dus hoor je het halve verhaal over de digitale euro, bijvoorbeeld.
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:19:21 #217
236264 crew  capricia
pi_220857132
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee hier "managen" we ons niet meer uit. In die zin interessant wat er nu gaat gebeuren.

If at all..
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat nu waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vind BNR meestal wel meevallen hoor. Ook niet elk onderwerp wordt nodeloos gepolitiseerd. In elk geval hebben ze het niet vaak over asiel als je het mij vraagt.
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
pi_220857164
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
D66 die (al is het met moeite) achter de EU maatregelen staat, en de EU gaat waarschijnlijk een vertragende factor worden.
Heel veel gemeenten die eindeloos vertragen. Dit sleept zich nog wel door richting provinciale staten verkiezingen, dus eerste kamer.

Gezellig. :{
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
pi_220857198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
In onderwerpkeuze en focus is het m.i. gewoon rechts. De wijze waarop economische onderwerpen worden besproken en aangevlogen. Meerendeel columnisten zoals die nare Mujagic is economisch rechts (in het geval van Mujagic zelfs aanhanger Oostenrijkse School en Ayn Rand :r)

Inderdaad wel zonder dat Telegraaf en SBS6 sausje, zonder de cultuuroorlog en hakken op alles dat je niet kent.
Hilarisch dat er mensen nog van de Oostenrijkse school zijn toch. Zie je ook bij de fake internmuntjes. Iedereen die daar in geloofd heeft het ook altijd in de Oostenrijkse school van economie. Het is vooral een diskwalificatie waarna je weet dat je zo'n persoon niet serieus hoeft te nemen.

Volgens mij hoor ik nooit columns als ik wel eens naar BNR luister.

Dat economische onderwerpen op rechtse wijze worden aangevlogen geldt voor vrijwel de gehele media dus geen idee waarom we dan BNR eruit lichten. Daarbij het is dus business radio, dat links aanvliegen zou misschien niet erg veel publiek aantrekken.
pi_220857220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De EU heeft hier geen oplossing voor. Gezien ze kijken naar terugkeerhubs enzo weet je meteen dat zoiets nooit gaat werken. Het probleem zelf oplossen is het beste. Dan is lullen over de instroom verkleinen dus nutteloos daar heeft Nederland geen invloed op. Om daar wel invloed op te hebben zou bijvoorbeeld stoppen met wapens leveren voor genocide een begin zijn. Of ons uitspreken tegen illegale oorlogen zoals nu Iran overkomt en over niet al te lang Cuba.
Dat vind ik dus zo hilarisch aan de EU is kut/nexit roeptoeteraars


Okay en dan? Die mensen blijven gewoon komen, alleen kunnen we er ran helemaal niets meer mee. De EU kan wel degelijk met terugkeer en asielhubs werken. Sterker nog, ik denk dat we daar niet meer onder uit gaan komen. Op die manier krijg je grip en zicht op migratie.

Ons uitspreken tegen die oorlogen klinkt leuk en ik zeg niet dat we dat maar niet meer moeten doen, maar dat gaat precies niets doen tegen het probleem.
pi_220857239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

Je hebt helemaal gelijk dat het draagvlak gevonden kan worden. Het enige wat hoeft te gebeuren is stoppen met doen alsof het crisis is. Kijk dit een probleem maken is al vanaf Janmaat bezig, ondertussen na 40 jaar gelul erover zijn mensen werkelijk gaan geloven dat het een probleem is. Wat dat betreft zal het ook wel even duren om dat gevoel te laten zakken. Maar we moeten ons wel realiseren het gaat hier enkel om irrationele gedachten van mensen.
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:28:22 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857245
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

Dat helpt niet mee om al die lui te overtuigen dat ze lekker thuis moeten blijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220857252
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
Geen idee wat toen precies de deal was. De VVD liet volgens mij de boel klappen voor daar iets in werd gedaan…
pi_220857255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat getal van 1000 nieuwkomers per week is ook een psychologisch schrikbeeld, hier worden ook het aantal opnieuw aanvragen bij geteld van dezelfde personen en de aanvragen voor familieleden. Maar goed, als je 300 per week had genoemd zou dat ook erg gevonden worden.
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
pi_220857265
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Perrin het volgende:
En Noord-Afrika en het Midden-Oosten lijken voorlopig vooral mínder gezellig te worden.

dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
pi_220857266
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
Dat zou wel wat meer helderheid geven.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:30:21 #228
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857274
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:29 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat zou niet ons probleem moeten zijn natuurlijk
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:31:35 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857288
Het probleem is dat je komende 10 jaar of meer aan zelfde discussie vast zit. Als je morgen alle stikstofproblemen opgelost hebt heb je nog lang niet genoeg bouwvakkers om onze schrijnende woningtekort dicht te fietsen.

Om over overvolle stroomnet nog maar te zwijgen of over dit of over dat. Alles heeft met elkaar te maken maar we houden het lekker simpel en de migranten zijn kut. Zo.
pi_220857290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar dat is het dus wel. Je houdt ze niet tegen, zelfs met draconische maatregelen niet.

Hoe wanhopiger ze worden, hoe groter ons probleem.
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:35 #231
236264 crew  capricia
pi_220857327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil het aantal toegekende statussen/verblijfsvergunning weten.
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier. Mensen met een status in Griekenland.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning gevonden kan worden.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We hoeven ze ook niet perse tegen te houden, maar niet het idee geven dat het vanzelfsprekend is dat ze mogen blijven.

Nog steeds geen populaire of fijne boodschap, maar wel realistisch
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
pi_220857346
quote:
5s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geven we “ze” dat idee nu dan wel?
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:37:36 #234
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857349
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
België is strenger op Gazanen/Palestijnen geworden. Dus nu meer influx hier.

Ik lees trouwens ook dat de halve keten vol zit en vastloopt met gezinshereniging waarvoor geen geschikte woning is.

Ik vind dit zo moeilijk uitleggen aan jonge autochtone mensen die een woning zoeken.
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:38:38 #235
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220857358
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

twitter




*O*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220857364
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Al haal je morgen alle AZC's leeg dan nog hebben de jonge autochtone mensen het moeilijk. Het is een druppel op gloeiende plaat. En het is ook niet zo alsof alle sociale huurwoningen naar statushouders gaan. Je zou niet mee moeten doen met die onzin.

15 jaar geleden was wachtlijst voor een sociale huurwoning in mn gemeente waar ik wou wonen al 6 jaar. Kansloos gewoon.
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
pi_220857370
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zelfs BNR (de VVD club) had er een okay podcast over.
https://www.bnr.nl/podcas(...)ijn-doelen-uit-zicht

En vooral de HRA en erfbelasting zijn gewoon serieuze zaken die genoemd worden. Al is het uiteindelijk wel een lastenverzwaring.
Het lijkt me ook een goed idee om mensen die zich zorgen maken over het betalen van de hypotheek vervolgens op te zadelen met extra lasten.

https://nos.nl/artikel/26(...)en-echt-een-keerpunt

Zeker met de huidige energieprijzen, stijging ER zorg, Bontenbal Belasting tikt het allemaal lekker aan voor werkend Nederland.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:42:03 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ja ik probeer nu weer iemand te overtuigen maar volgend week komt weer een ander met zelfde verhaal. Feiten doen er niet meer toe kennelijk dus ja ik heb ook genoeg weken waarbij ik denk laat maar. Hier ga ik mn energie niet aan verspillen.
pi_220857403
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
Je rijdt als een mietje?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220857438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:38 schreef Perrin het volgende:
We zijn gestegen van 10e in 2025 naar de 5e plek in 2026!!!

[ x ]

[ afbeelding ]

*O*
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220857506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Waarom altijd zo negatief?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
pi_220857553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
pi_220857569
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom altijd zo negatief?
Ik benoem gewoon de beperkingen van 'US News'.

Ook experts en correspondenten hebben gewoon niet dezelfde blik op pakweg Finland als op Brazilië, dat vanuit meer hoeken en gaten wordt bekeken.

Als je V-Dem erbij pakt (dat ik een stuk serieuzer neem) dan lees je dat Nederland nét boven de autocratiseringsgrens uit komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:09 ]
pi_220857575
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:22 ]
pi_220857593
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
Absoluut. Maar dat is in absolute aantallen ook weer geen hele grote groep.
pi_220857597
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:08:41 ]
pi_220857614
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
pi_220857636
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:15:22 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:25:28 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857677
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
pi_220857719
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
pi_220857731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
pi_220857737
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
Dat is een gegeven. Geopolitieke gebeurtenissen zijn van veel grotere invloed en daar hebben we als land niet zoveel over en in te zeggen.

Nog een reden voor een slagkrachtige EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:41:55 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:43:47 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857759
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
pi_220857765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
Correct, daarvoor moet je gewoon een ander spel gaan spelen…
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:20:55 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857993
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:27:28 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220858035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
maar dat is maar voor 6 maanden dan , en daarna ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220858158
https://npo.nl/start/video/meer-dan-babipangang/meer-informatie

Ik vond dit een goede doc hoe het eens vanaf de andere kant werd bekeken. Nooit geweten dat chinezen ooit met pinda's kwamen om te verkopen, begreep nooit die combi pindachinees, dit is dus al meer dan een eeuw terug.
  donderdag 21 mei 2026 @ 23:33:30 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220858417
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Je rijdt als een mietje?
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
pi_220858689
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Ja, dat doe ik ook. Het verrast mij altijd hoe vaak ik op meerbaanswegen dezelfde auto’s even later weer inhaal. :D
pi_220858698
Best wel ironisch dat Trump de GOP asielwetten liet afschieten in het HvA en toen president werd en met name op migratie won. Idem nu voor Wilders, het gaat alweer over migratie zoals vanouds en Wilders lijkt alweer te stijgen in de peilingen ondanks zijn slechte kabinet, hetzelfde kan je van de kabinetten Trump zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 22-05-2026 03:05:56 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 11:11:36 #262
375570 crew  Cyan9
pi_220860015
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Dat doe ik ook, maar vaak wel iets harder dan gewenst. :@

Het is nooit zo druk hier in het noorden, en m'n hele woon-werkroute is 4-baans..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220860331
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:23:02 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Ja natuurlijk, laten we eerst de consequenties van de zelfstandigen wet maar gaan afwachten, dikke kans dat het probleem zichzelf oplost dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220860403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Zo heeft dit kabinet, en dan vooral de VVD, even verkeerd gegokt zeg.

Dan moeten ze hun financiering ergens anders vandaan gaan halen. Dat wordt lastig met de VVD of over rechts.

Of ze gaan de zorg nog verder afknijpen, dat kan ook natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:32:45 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Ik weet dat in mijn gemeente een hele discussie is geweest over dat de opvanglocatie te dicht op de vliegbasis kwam te zitten. Het is zelfs voor de rechter geweest.

https://www.omropfryslan.(...)ang-naast-vliegbasis
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220860694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

mensen.
Gast :')
pi_220860736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Alleen veel geld toegeven denk ik. Zal niet weten waarom ze het anders willen. En ik heb nog nooit iemand gehoord die het wel weet. En armere landen doen alles voor geld. Maar als dat het waard is, direct doen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:31:29 #269
236264 crew  capricia
pi_220860743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Hoop dat de EU meer druk kan zetten dan ieder land voor zichzelf.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220860754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
pi_220860836
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
pi_220860844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Gast :')
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:46:42 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:36 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860852
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
in Flevoland is ruimte genoeg, daar gaan de provincies over he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:41 #275
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
quote:
„We kunnen niet van het ene op het andere moment stoppen met Microsoft”, aldus de staatssecretaris. „Het gaat om systemen die we allemaal dagelijks gebruiken. We zijn in Nederland verslaafd aan Amerikaanse programma’s en we zijn er heel erg van afhankelijk. En daar kunnen we niet van het ene op het andere moment mee stoppen.”
Wat dacht je van overstappen naar Linux als OS en Libre Office gebruiken ipv Microsoft 365.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:50:56 #276
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220860869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220860886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
We hebben hier in onze gemeente al tekort voor de Nederlandse jeugd. Tuurlijk kunnen ze er wat opvangen, maar daar blijft het niet bij. 2 maand later zijn het er weer 3 enzovoort. Er wordt hier oprecht niets gebouwd voor de jeugd. De spreidingswet is helemaal geen probleem als de instroom afneemt, maar dat gebeurd niet. Dus dit probleem blijft terugkeren.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:58:39 #278
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220860974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Moeten niet. Dat is een keuze. Je kan prima een permanente opvang plaatsen.
pi_220860983
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2026 14:01:39 ]
  vrijdag 22 mei 2026 @ 14:13:45 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220861193
Jetten gaat stevig onderhandelen

quote:
Jetten verwacht ’aantal maanden stevige onderhandelingen’ met vakbonden en werkgevers

Den Haag- Premier Jetten is ’optimistisch’ dat het gaat lukken om vakbonden en werkgevers aan tafel te krijgen om te onderhandelen over een sociaal akkoord.
Eenvoudig zal dat niet zijn, denkt hij. „
Het zal een aantal weken of maanden stevige onderhandelingen vragen.”
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220861438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
Jetten gaat stevig onderhandelen
[..]

Wat heeft Rob Jetten te bieden dan? Is hij daar al over uit? Hij heeft niet eens een meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer…
pi_220861451
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.
Beetje een kip ei verhaal zo.

In elk geval blijf ik het bizar vinden dat de rechtste partijen in de kamer zelfs met dit soort nieuwsberichten zoiets hebben van ach dat DigiD loopt wel los joh. Wat een incompetentie zeg.
pi_220861461
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).
Dit moet wel. Ik zie geen alternatieve verklaring. Waarom moet DigiD nou per se overgenomen worden door een Amerikaans bedrijf.
Het veiligheidsrisico alleen al zou zo'n bedrijf meteen moeten diskwalificeren van een openbare aanbesteding.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 14:58:45 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220861489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.
Beetje een kip ei verhaal zo.

In elk geval blijf ik het bizar vinden dat de rechtste partijen in de kamer zelfs met dit soort nieuwsberichten zoiets hebben van ach dat DigiD loopt wel los joh. Wat een incompetentie zeg.
Die denken; als we het asielzoekersprobleem oplossen, lost dit probleem zichzelf ook meteen op.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220861509
Dat idiote optimisme bij Rob Jetten ben ik ook al flink zat, het is nóg gemaakter dan bij Mark Rutte.

Rob, je hebt geen meerderheid in de Eerste én Tweede Kamer. Rob, werkgevers én werknemers zien je plannen niet zitten. Rob, één van je coalitiepartners, de VVD, staat permanent in campagnemodus. En Rob, je wil bezuinigen en je hebt dus zelfs géén geld te bieden.
pi_220861535
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:01 schreef Kowloon het volgende:
Dat idiote optimisme bij Rob Jetten ben ik ook al flink zat, het is nóg gemaakter dan bij Mark Rutte.

Rob, je hebt geen meerderheid in de Eerste én Tweede Kamer. Rob, werkgevers én werknemers zien je plannen niet zitten. Rob, één van je coalitiepartners, de VVD, staat permanent in campagnemodus. En Rob, je wil bezuinigen en je hebt dus zelfs géén geld te bieden.
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
pi_220861560
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is. ;) Ik denk dat je gelijk hebt, die is er niet.
pi_220861570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
En dan ook nog specifiek van ambtenaren die bij de DSA betrokken zijn… :') Hmmm, wat zou er mis kunnen gaan.
pi_220861688
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Mist hij de Teflonlaag of het hele propaganda-apparaat dat eromheen hangt? De 700 voorlichters, de nep-pluriforme/semi-pluriforme media.

Overigens had Rutte regelmatig een lager waarderingscijfer dan Jetten nu heeft. In 2012, 2013 en later jaargangen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-plasterk-onderaan
https://www.nu.nl/politie(...)in-de-peilingen.html

In 2013 berichtte De Telegraaf dat Rutte pas op plek 13 komt van alle ministers
https://www.telegraaf.nl/(...)ermans/65262741.html

Het ding is alleen dat uiteindelijk al die boze rechtse kiezers nooit ergens heen konden.

Zeker niet nadat vanaf 2014 de PVV hard werd uitgesloten door Rutte (niet vanaf 2012, zoals soms weleens wordt gezegd).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2026 15:47:39 ]
pi_220861713
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is. ;) Ik denk dat je gelijk hebt, die is er niet.
Het is ook wel een flinke valse start. Eerst een zogenaamd ambitieuze campagne.
Vervolgens een kansloze exercitie ingeluld door VVD omdat Pro niet mee mocht doen.
Blijkbaar ook slecht onderhandeld want het lijkt alsof VVD al hun standpunten heeft binnengehaald in ruil voor Rob als premier maar Rob heeft de grootste partij.
Nu blijkt dat ze bij geen van hun plannen blijkbaar erg rekening hebben gehouden hoe ze dan een meerderheid ervoor krijgen. Maar ze spelen nog wel mooi weer. Benieuwd hoe dit gaat als Hormuz wat langer dicht blijft of er iets beslist moet worden.

In elk geval lijkt van de daadkracht en dat frisse samenwerken met de kamer weinig over.
pi_220861985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…
pi_220862004
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Rutte was tijdens Rutte 1 ook bijster zwak. Wilders roeptoeterde maar wat en moest elke keer tot de orde geroepen worden. Jetten heeft daar nu last van met de VVD
pi_220862021
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
pi_220862022
In Den Haag BH denken ze natuurlijk dat er in december een nieuwe HvA zit die Trump flink gaat corrigeren. Trump zijn steun zakt met de dag en ik zou niet verbaasd zijn als hij zijn termijn niet afmaakt dmv een afzetting
pi_220862024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Als de PVV morgen een asielstop krijgt dan willen ze deportaties, krijgen ze deportaties dan willen ze "herintegratiekampen"
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:08:00 #296
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.

Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.
Daarna huizencrisis aanpakken, vol inzetten op elektrificatie, robotisering en je economie en maatschappij voorbereiden op een bevolking van maximaal 15 miljoen.
Life is what you make it.
pi_220862146
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.
Daarna huizencrisis aanpakken, vol inzetten op elektrificatie, robotisering en je economie en maatschappij voorbereiden op een bevolking van maximaal 15 miljoen.
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.

Verder is het beter als men gelijktijdig ook alle dingen die je noemt aanpakt. Tenminste voorbereiden op een lagere bevolking ik vind het een goed idee gezien het geboortecijfer. Maar dat is economische zelfmoord om te doen dus het zal niet gebeuren zolang Nederland een rechtse meerderheid heeft. Met een krimpende bevolking kan Nederland op termijn nooit blijven concureren. Tenminste zeker niet als Nederland een grote broek aan heeft en ook een rol van betekenis wil spelen in bijvoorbeeld internationale politiek. Je zou bij een krimpend bevolkingsaantal ook meer kunnen investeren in opleiding en dergelijke maar dat is ook uitgesloten in Nederland. Mensen moeten hun eigen broek maar meer en meer ophouden zodat bedrijven niet weggaan zodra ze minder belastingvoordeel krijgen.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 17:24:30 #298
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.

Verder is het beter als men gelijktijdig ook alle dingen die je noemt aanpakt. Tenminste voorbereiden op een lagere bevolking ik vind het een goed idee gezien het geboortecijfer. Maar dat is economische zelfmoord om te doen dus het zal niet gebeuren zolang Nederland een rechtse meerderheid heeft. Met een krimpende bevolking kan Nederland op termijn nooit blijven concureren. Tenminste zeker niet als Nederland een grote broek aan heeft en ook een rol van betekenis wil spelen in bijvoorbeeld internationale politiek. Je zou bij een krimpend bevolkingsaantal ook meer kunnen investeren in opleiding en dergelijke maar dat is ook uitgesloten in Nederland. Mensen moeten hun eigen broek maar meer en meer ophouden zodat bedrijven niet weggaan zodra ze minder belastingvoordeel krijgen.
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.
Beter kunnen we die miljarden steken in het bestendigen van een samenleving die wel is toegerust op de toekomst.
Life is what you make it.
pi_220862314
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:24 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.
Beter kunnen we die miljarden steken in het bestendigen van een samenleving die wel is toegerust op de toekomst.
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.

Ook zonder vluchtelingen is de woningmarkt niets gezonder, het zijn niet de vluchtelingen die het onbetaalbaar maken.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 18:13:27 #300
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220862398
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.

Ook zonder vluchtelingen is de woningmarkt niets gezonder, het zijn niet de vluchtelingen die het onbetaalbaar maken.
Dus jij zegt ook dat het geld dat nu in de bodemloze put die migratie heet wordt gepompt anders gebruikt zou worden voor innovatieve bedrijven en projecten?! Nou daar kijk ik van op. Zoveel rationaliteit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')