abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:14:58 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de prietpraat over futiliteiten, gotsamme.
spreidingswet ok,
maar leg het dan bij de provincies neer, die hebben van Stef Blok de ruimtelijke ordening gekregen

niet iedere bioscoop , kantoor , schooltje en voetbalveld in ieder dorp volproppen met Syrische jongeren

pak een stadsuitbreiding locatie of een paar weilanden of knollenvelden en zet daar 300 wooncontainers neer een 10 km bij een dorp vandaan

Polder Rijnenburg is vlakbij het voetbalveld , het Voetbalveld moet men over 6 maand ECHT weer weg , polder rijnenburg daar gaat pas in 2035 gebouwd worden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-05-2026 19:28:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:27:51 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856563
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw

quote:
Aantal flitslocaties wordt verdubbeld: ‘Staatskas spekken’
De komende jaren is het opletten geblazen voor automobilisten, het aantal flitslocaties gaat meer dan verdubbeld worden. De flitsers zullen zich voornamelijk richten op de bebouwde kom en 30-wegen. Verslaggever Hein Keijser vroeg aan weggebruikers wat ze van deze plannen vinden.
10 minuten geleden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220856583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
pi_220856615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
pi_220856631
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Nou dat, slakken op de weg is ook een ergernis en je mag best even inhalen met 140 km/u 8-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:40:30 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
veel steden mag je nog maar 30 Km per uur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:41:44 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856692
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:46:32 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856730
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:47:14 #185
236264 crew  capricia
pi_220856738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet alsof ze op andere onderwerpen potentieel hebben om meer te bereiken dan bij asiel. De oplossingen bij asiel zijn ook zo simpel. Stop met gelul over crisis, regel de opvang en het is opgelost.
Maar in plaats daarvan moet het probleem blijkbaar constant worden opgeblazen en elke mogelijke oplossing genegeerd.
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220856776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
Dat valt onder treiteren.. :D Ook een schijthekel aan vrachtwagens die elkaar inhalen met 90 km/pu.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:52:43 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856791
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:53:13 #188
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220856799
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
quote:
Rekenkamer: recente kabinetten hebben doelen niet gehaald en schuiven de rekening door

Recente kabinetten beloofden meer dan ze waarmaakten. Oplossingen voor maatschappelijke problemen blijven daardoor uit, ten koste van toekomstige generaties, concludeert de Algemene Rekenkamer op Verantwoordingsdag.

Yvonne Hofs is politiek verslaggever van de Volkskrant en schrijft over financiën en landbouw.

Gepubliceerd op 20 mei 2026, 11:19
quote:
De Rekenkamer noemt specifiek de klimaatdoelen, de stikstofcrisis en de Europese richtlijn voor waterkwaliteit. Hoewel kabinet na kabinet in het afgelopen decennium bezwoer deze doelen serieus te nemen, ‘is de stikstofproblematiek niet opgelost en is de afgesproken CO2-afname voor 2030 met het huidige beleid inmiddels buiten bereik’...
quote:
Opnieuw bekritiseert het Hoge College van Staat het oerwoud aan ondoelmatige, geldverspillende fiscale regelingen die het belastingstelsel nodeloos complex maken. Die negatief geëvalueerde arrangementen kosten de schatkist 85 miljard euro per jaar.

Onder meer de hypotheekrenteaftrek (ruim 11 miljard per jaar), de landbouwvrijstelling (200 miljoen per jaar) en de bedrijfsopvolgingsregeling (740 miljoen) vallen in die categorie. Maar ze worden niet afgeschaft, omdat politieke partijen hun achterban (respectievelijk huizenbezitters, boeren en ondernemers) niet tegen het hoofd willen stoten. De adviezen van de Rekenkamer en vele andere adviseurs worden niet opgevolgd, omdat daarvoor de politieke wil ontbreekt...
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
pi_220856801
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:


Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
pi_220856810
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
pi_220856827
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

Staat een mooi kaartje bij van dat soort gemeentes.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:56:00 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856834
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
ik ook niet

maar ik rij dan ook eigenlijk nooit in de auto en ik heb ook geen fatbike
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:58:38 #194
236264 crew  capricia
pi_220856863
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:59:05 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat valt onder treiteren.. :D
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
pi_220856885
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Ik vind van wel, je weet nooit waarom iemand het nodig vindt om heel hard te rijden, plakken op de linkerbaan is irritant.
pi_220856893
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
pi_220856908
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Wegen die zijn gebouwd en ingericht voor 50km/u zonder aanpassingen terugzetten naar 30 km/u is gewoon treiteren. Bovendien nauwelijks te handhaven, dat zal zowel OM als politie je kunnen beamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 20:02:47 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:29 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Zulke zag ik hier ook al staan. Goede zaak, met je gsm spelen doe je maar ergens anders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:41 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')