abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 20:03:19 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220850131
straks gaat de provincie nog smeken alsjeblieft ga huizen bouwen, snel, hier heb je 10.000 hectare weiland ga bouwen

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2026 20:10:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 22:15:08 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.

Anders worden het nog lange drie jaren.
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:03:17 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:43:43 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220851458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:54:15 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Uiteraard, maar dat is dus de afweging.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Deze partij lijkt overal mee weg te komen helaas
pi_220851745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
  donderdag 21 mei 2026 @ 07:47:06 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851830
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.

quote:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 07:52:30 #110
236264 crew  capricia
pi_220851845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:03:03 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851881
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:05:14 #112
236264 crew  capricia
pi_220851885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:26:04 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220851947
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Dat moment gaat niet komen, niet bij D66
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220851960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Daadkracht is nodig maar het enige wat politiek telt is hoe je zo boos mogelijk doet over buitenlanders… En daarin legt de VVD het gewoon af tegen hun makkers die nog radicaler kunnen doen.
pi_220851978
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Geleverd gaat er enkel worden wanneer ze kleur bekennen en tot een breder akkoord met oppositiepartijen komen. Die wisselende meerderheden gaan niets constructiefs opleveren…
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:44:03 #116
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:57:09 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852051
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852126
Zelfs ik als VVD stemmer zal er niet meer op stemmen. Onder Yesilgöz is die partij zover afgegleden. :r Vreselijk mens.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:07:57 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
Deze keer echt! En zo niet, dan ligt het aan de andere partijen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:23:09 #120
236264 crew  capricia
pi_220852398
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:26:23 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852429
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Je moet alleen op de VVD stemmen als je je zorgen maakt om het lot van die zielige pandjesprinsen en DGA's. Voor alle andere zorgen is de partij van "niet aanpakken maar doorschuiven" niet de juiste partij.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:28:10 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA wel niet is, et voila, ze zitten weer in de regering.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:30:53 #123
236264 crew  capricia
pi_220852504
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA is, et voila, ze zitten weer in de regering.
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:35:17 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852595
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:01 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852604
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Huilen dan.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:44 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852608
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je namelijk behoorlijk vast.
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852624
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Ze hebben de media nogal mee.

In principe is een dominant uiterst rechts blok waar de VVD dan bijwagen van mag zijn geen aantrekkelijke propositie.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:11 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852641
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220852667
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Ulysse Ellian was weer aan het hitsen gisteren bij Nieuws van de Dag. "De instroom moet ver onder de 1000 per week komen, anders moeten we denken aan maatregelen die eerst voor ons onbespreekbaar waren." Hij suggereerde maatregelen die zelfs niet in het VVD verkiezingsprogramma stonden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:46:46 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
Er zit een heel vilein links-protestantse vleugels in de back-bench van het CDA en CU. Ik begrijp ook dat sommige predikanten omfloers uithalen naar conservatievere (rechtse) denkbeelden in hun preken en voordrachten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:47:26 #132
236264 crew  capricia
pi_220852686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
Heb het enkel over het VVD electoraat.
Links zijn er minder afsplitsingen, die om stemmen te trekken en zich te onderscheiden, nog harder extreme dingen gaan roepen. Wat we wel op rechts zien.

Hooguit het CDA zou een keuze kunnen zijn. Maar een sterk centrum zien wie nu ook niet.
Denk dat alle regeringspartijen heel graag van de asieldiscussie afwillen.

Straks debat:
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:49:45 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852716
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
Een eeuw aan "bezorgde burgers"-genot *O* .
Huilen dan.
pi_220852724
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 09:50:55 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:44 #135
236264 crew  capricia
pi_220852772
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220852895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.
Hier een voorbeeld
https://bsky.app/profile/politiq.bsky.social/post/3mfsdvhfqjc2r
pi_220852917
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
De media zullen niet meewerken maar je zou kunnen aansturen op blokpolitiek.

VVD en alles rechts daarvan haalt dan niet zomaar een meerderheid.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:20 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 10:34:51 #139
236264 crew  capricia
pi_220853235
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:39:30 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220853283
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
PRO kan wel degelijk groeien als er meer (sociaal)economische onrust zou komen en er een leider komt a la Spekman of een look-a-like daarvan die echt voor de arbeiders gaat staan.
Stel dat PRO weer gaat inzetten op meer consumptie voor de onder- en middenklasse, arbeidersrechten, en wat meer accent legt duurzaamheid en mannen die nagellak dragen dan wordt het al anders.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220854523
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD wil niet meer regeren maar alleen nog campagne voeren. Dat maakt dat ze primair opportunistisch reageren op alles.
pi_220854974
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

quote:
Veel kiezers overschatten het aantal asielaanvragen, blijkt uit recent onderzoek van Ipsos I&O. Ze denken bovendien vaker ten onrechte dat Nederland veel meer asielzoekers opvangt dan andere Europese landen. Nederland is Europees gezien een middenmoter. Per 1000 inwoners kwamen er hier in 2025 1,34 eerste asielaanvragen binnen. Het EU-gemiddelde ligt daar iets boven: 1,49.


[ Bericht 67% gewijzigd door Firuze60 op 21-05-2026 14:42:58 ]
pi_220855004
quote:
De uitspraken van Tweede Kamerlid Gidi Markuszower over dat Nederland Palestijnse asielzoekers 'met geweld' bij de grens zou moeten tegenhouden, zijn volgens advocaat Gerard Spong te zien als opruiing en als uitlokking van mishandeling. "Dat zijn twee strafbare feiten", zegt Spong tegen RTL Nieuws. "Ik verwacht wel dat het tot een zaak leidt."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
pi_220855180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Hij staat weer voortdurend aan de interruptie microfoon te stotteren met zijn foontje bij de hand. Enorme domme kerel.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:35:07 #145
236264 crew  capricia
pi_220855304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855330
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:42:24 #147
236264 crew  capricia
pi_220855376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
Ja.
En op rechts is veel concurrentie. Dus hij moet zich extremer uiten om zich te onderscheiden van al die andere partijen in die hoek.
En dat lukt hem dus prima.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
pi_220855532
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
pi_220855598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
https://www.telegraaf.nl/(...)gelen/151932024.html
pi_220855603
https://www.ad.nl/den-haa(...)iet-passen~aed1b1bd/

Hier moeten toch ook weleens koppen gaan rollen.

Van 500 miljoen naar 2,7 miljard en het einde is niet in zicht.
pi_220855609
quote:
Staan nog steeds geen cijfers bij, alleen in procenten van eerdere asielaanvragen.
pi_220855618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)iet-passen~aed1b1bd/

Hier moeten toch ook weleens koppen gaan rollen.

Van 500 miljoen naar 2,7 miljard en het einde is niet in zicht.
Dat is ook een enorm gedrocht en drama.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eten-worden-a4889093

[ Bericht 13% gewijzigd door Firuze60 op 21-05-2026 16:46:01 ]
pi_220855714
Caroline van der Plas wil nog steeds de gang van zaken veranderen in debatten. :D
pi_220855717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

Het is weer eens een wedstrijdje verplassen
https://bsky.app/profile/emvdg.bsky.social/post/3mmedcqvrws22

VVD zegt hier "asielinstroom moet naar nul". Uitgesproken door een voormalig asielzoeker.

Dat is een standpunt wat door 80% van de Nederlanders (nog) niet wordt gedeeld.

De rechtse televisie megafoons weten dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 16:38:54 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 16:47:19 #156
236264 crew  capricia
pi_220855754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

Vanavond ook weer. 1900 uur.
quote:
De Tweede Kamer debatteert op donderdag 21 mei over het normaliseren van geweld in politiek en samenleving. Dit naar aanleiding van de recente onrust rond de opvang van vluchtelingen.

[..]

Voor het debat komen minister-president Rob Jetten, minister van Justitie en Veiligheid David van Weel en minister van Asiel en Migratie Bart van den Brink naar de Kamer.

Het debat is eerder in de week aangevraagd door Jesse Klaver (GroenLinks-PvdA). Tijdens de regeling van werkzaamheden van 19 mei uitte hij zijn zorgen over de onrust in Nederland. "We zien overal rellen, al dan niet aangemoedigd door rechts-extremistische clubs rond de opvang van vluchtelingen. We zien brandstichting in Loosdrecht, oproepen om vluchtelingen met geweld tegen te houden en een vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66."
https://www.tweedekamer.n(...)itiek-en-samenleving

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 21-05-2026 17:07:48 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855878
OMG, wat erger ik mij aan Caroline. Met haar 22,50 zakgeld p/w voor gedetineerden.
pi_220855953
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Vanavond ook weer. 1900 uur.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)itiek-en-samenleving
Typisch dat Klaver het slopen van universiteiten, het bezetten van snelwegen en het platleggen van treinverkeer weglaat.

Dit debat zal wel een spelletje morele verontwaardiging voor de buhne worden.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 17:23:51 #159
236264 crew  capricia
pi_220855977
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Typisch dat Klaver het slopen van universiteiten, het bezetten van snelwegen en het platleggen van treinverkeer weglaat.

Dit debat zal wel een spelletje morele verontwaardiging voor de buhne worden.
Wat weten we eigenlijk over de dader van die vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66?

Klaver haalt het aan. Maar de beweegredenen en intentie van de dader is mij onbekend.

"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855981
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat weten we eigenlijk over de dader van die vuurwerkbom bij het partijkantoor van D66?

Klaver haalt het aan. Maar de beweegredenen en intentie van de dader is mij onbekend.
Nou inderdaad, wat zijn de motieven van die dader geweest?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 17:27:16 #161
236264 crew  capricia
pi_220855984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou inderdaad, wat zijn de motieven van die dader geweest?
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855997
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
Dat is alleen maar triest. Bezuiniging op geestelijke gezondheidszorg is daar dan mede debet aan. Komt het gezegde toch weer uit: 'lopen meer gekken op straat dan in een 'gekkenhuis'."
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:00:01 #163
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856114
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 17:27 schreef capricia het volgende:

[..]
"37-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats"
Dat kan gewoon een zwervende psychotische GGD-patient geweest zijn.
Al moet je natuurlijk sws al ernstig gestoord zijn om zoiets te doen.
GGZ :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:20:00 #164
236264 crew  capricia
pi_220856194
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
GGZ :P
_O-
Ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220856196
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
GGZ :P
Een forse hoerenloper is ook weinig thuis en frequenteert de GGD :+.
pi_220856210
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een forse hoerenloper is ook weinig thuis en frequenteert de GGD :+.
:D
pi_220856236
Niet te geloven, begint Caroline weer over dat zakgeld. Zij wordt zelf per uur betaald, elke minuut die ze daar haar mond overbodig met onzin open trekt levert geen enkele bijdrage aan onze samenleving.

Ga met pensioen, mens, je levert helemaal niets.
pi_220856247
Dit is werkelijk tenenkrommend.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 18:38:03 #169
38824 crew  Droopie
pi_220856260
Hoe laat begint dat Markus debat?
Hell To The Liars
pi_220856310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:38 schreef Droopie het volgende:
Hoe laat begint dat Markus debat?
Nu.
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:52:28 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220856332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nu.
Wordt uitgesteld als ik het zo hoor of is dat dan een ander debat?
pi_220856339
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wordt uitgesteld als ik het zo hoor of is dat dan een ander debat?
Ja, het gaat de hele dag al over asiel en dat is nog niet eens afgelopen.

Mona was vandaag nergens te vinden en stond weer te loeien. Vreselijk mens.
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:56:01 #173
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220856350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, het gaat de hele dag al over asiel en dat is nog niet eens afgelopen.
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
pi_220856361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
En de prietpraat over futiliteiten, gotsamme.
pi_220856465
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze debatteren zowat elke week over asiel. Van Campen doet er ook goed aan om dat allemaal te gaan bundelen want dat is gewoon voor de buhne. We weten inmiddels wel dat alles links incl D66 het ene vindt en alles rechts incl VVD het andere.

Kunnen we wel elke week verontwaardigd doen over acties van Israel of uitspraken van Markuszower of een criminele asielzoeker...
Het is niet alsof ze op andere onderwerpen potentieel hebben om meer te bereiken dan bij asiel. De oplossingen bij asiel zijn ook zo simpel. Stop met gelul over crisis, regel de opvang en het is opgelost.
Maar in plaats daarvan moet het probleem blijkbaar constant worden opgeblazen en elke mogelijke oplossing genegeerd.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:14:58 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de prietpraat over futiliteiten, gotsamme.
spreidingswet ok,
maar leg het dan bij de provincies neer, die hebben van Stef Blok de ruimtelijke ordening gekregen

niet iedere bioscoop , kantoor , schooltje en voetbalveld in ieder dorp volproppen met Syrische jongeren

pak een stadsuitbreiding locatie of een paar weilanden of knollenvelden en zet daar 300 wooncontainers neer een 10 km bij een dorp vandaan

Polder Rijnenburg is vlakbij het voetbalveld , het Voetbalveld moet men over 6 maand ECHT weer weg , polder rijnenburg daar gaat pas in 2035 gebouwd worden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-05-2026 19:28:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:27:51 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856563
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw

quote:
Aantal flitslocaties wordt verdubbeld: ‘Staatskas spekken’
De komende jaren is het opletten geblazen voor automobilisten, het aantal flitslocaties gaat meer dan verdubbeld worden. De flitsers zullen zich voornamelijk richten op de bebouwde kom en 30-wegen. Verslaggever Hein Keijser vroeg aan weggebruikers wat ze van deze plannen vinden.
10 minuten geleden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220856583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft toch nog geld tekort voor woningbouw
[..]

Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
pi_220856615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
pi_220856631
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Nou dat, slakken op de weg is ook een ergernis en je mag best even inhalen met 140 km/u 8-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:40:30 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856683
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar heb ik nu weer geen enkele moeite mee, sneller rijden dan toegestaan is, is compleet nutteloos.
veel steden mag je nog maar 30 Km per uur
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:41:44 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856692
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En de pakkans is, mede dankzij, flitsmeister minimaal. Hardrijders wat meer pesten lijkt me dan ook prima.
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:46:32 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856730
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is altijd prachtig om, als je in je spiegels zo'n linkerbaanracer aan ziet komen, vrachtwagens in te gaan halen met exact 100km/h. Is vaaak opvallend slecht voor de ego's van zulke mensen.
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:47:14 #185
236264 crew  capricia
pi_220856738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is niet alsof ze op andere onderwerpen potentieel hebben om meer te bereiken dan bij asiel. De oplossingen bij asiel zijn ook zo simpel. Stop met gelul over crisis, regel de opvang en het is opgelost.
Maar in plaats daarvan moet het probleem blijkbaar constant worden opgeblazen en elke mogelijke oplossing genegeerd.
Das niet helemaal waar hè. Zolang er 1000 per week binnenkomen, is 'regel de opvang en het is opgelost' ook maar een doekje voor het bloeden. Volgende week staan er weer duizend voor de poort. En de week daarop weer.
En huizen zijn er niet.

Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220856776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iemand heeft zijn passief-agressieve pantalon aan :P
Dat valt onder treiteren.. :D Ook een schijthekel aan vrachtwagens die elkaar inhalen met 90 km/pu.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:52:43 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856791
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar hebben we Flitsmeister voor, maar pak gerust dat handjevol dat dat niet heeft.
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:53:13 #188
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220856799
Snoeiharde kritiek van de Rekenkamer op de recente kabinetten.
quote:
Rekenkamer: recente kabinetten hebben doelen niet gehaald en schuiven de rekening door

Recente kabinetten beloofden meer dan ze waarmaakten. Oplossingen voor maatschappelijke problemen blijven daardoor uit, ten koste van toekomstige generaties, concludeert de Algemene Rekenkamer op Verantwoordingsdag.

Yvonne Hofs is politiek verslaggever van de Volkskrant en schrijft over financiën en landbouw.

Gepubliceerd op 20 mei 2026, 11:19
quote:
De Rekenkamer noemt specifiek de klimaatdoelen, de stikstofcrisis en de Europese richtlijn voor waterkwaliteit. Hoewel kabinet na kabinet in het afgelopen decennium bezwoer deze doelen serieus te nemen, ‘is de stikstofproblematiek niet opgelost en is de afgesproken CO2-afname voor 2030 met het huidige beleid inmiddels buiten bereik’...
quote:
Opnieuw bekritiseert het Hoge College van Staat het oerwoud aan ondoelmatige, geldverspillende fiscale regelingen die het belastingstelsel nodeloos complex maken. Die negatief geëvalueerde arrangementen kosten de schatkist 85 miljard euro per jaar.

Onder meer de hypotheekrenteaftrek (ruim 11 miljard per jaar), de landbouwvrijstelling (200 miljoen per jaar) en de bedrijfsopvolgingsregeling (740 miljoen) vallen in die categorie. Maar ze worden niet afgeschaft, omdat politieke partijen hun achterban (respectievelijk huizenbezitters, boeren en ondernemers) niet tegen het hoofd willen stoten. De adviezen van de Rekenkamer en vele andere adviseurs worden niet opgevolgd, omdat daarvoor de politieke wil ontbreekt...
Het hele artikel: https://www.volkskrant.nl(...)2F%2Fwww.bing.com%2F
pi_220856801
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:47 schreef capricia het volgende:


Ik denk dat er wel degelijk draagvlak voor de spreidingswet gevonden kan worden, mits de instroom bewezen naar beneden gaat.
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
pi_220856810
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
pi_220856827
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

Staat een mooi kaartje bij van dat soort gemeentes.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:56:00 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220856834
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb geen Flitsmeister en ik krijg ook nooit een boete. Rara hoe kan dat B-)
ik ook niet

maar ik rij dan ook eigenlijk nooit in de auto en ik heb ook geen fatbike
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220856856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Tot zover het argument dat het om verkeersveiligheid gaat.

Die nieuwe locaties liggen geheid niet aan doden of gevaarlijke wegen.
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 19:58:38 #194
236264 crew  capricia
pi_220856863
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach nee, waar nu gezeik is zijn heel vaak gemeenten waar men eerder ook al weigerde om iets te doen. Zelfs met 0 instroom gaan ze daar de boel in de fik steken…
Dat was toch de deal met de spreidingswet? Dat ook de instroom naar beneden zou gaan.

En nu is er wel een spreidingswet en nog steeds 1000 per week bij de poort.
Dat is wel eigen glazen ingooien.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:59:05 #195
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220856869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat valt onder treiteren.. :D
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
pi_220856885
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Ik vind van wel, je weet nooit waarom iemand het nodig vindt om heel hard te rijden, plakken op de linkerbaan is irritant.
pi_220856893
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Hier staan sinds deze week van die verplaatstbare flitsers. En dat is echt wel op gevaarlijke plekken.
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
pi_220856908
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 19:59 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je aan de toegestane maximumsnelheid houden is natuurlijk geen treiteren :')
Wegen die zijn gebouwd en ingericht voor 50km/u zonder aanpassingen terugzetten naar 30 km/u is gewoon treiteren. Bovendien nauwelijks te handhaven, dat zal zowel OM als politie je kunnen beamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 20:02:47 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:29 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220856909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Zulke zag ik hier ook al staan. Goede zaak, met je gsm spelen doe je maar ergens anders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:02:41 #200
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220856912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb een andere ervaring :P

Als de overheid echt wil cashen moeten ze veel meer focus flitsers neerzetten. Die zijn ook verplaatsbaar, de boetes zijn enorm en het is nog ontzettend populair om met de telefoon in de hand achter het stuur te zitten.
Ik hoop wel dat de overheid leuke dingen met dat geld doet, zoals een fatsoenlijk onderkomen voor statushouders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')