abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:01 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852604
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Huilen dan.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:42:44 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852608
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je namelijk behoorlijk vast.
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852624
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
Ze hebben de media nogal mee.

In principe is een dominant uiterst rechts blok waar de VVD dan bijwagen van mag zijn geen aantrekkelijke propositie.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:11 #129
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852641
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220852667
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Ulysse Ellian was weer aan het hitsen gisteren bij Nieuws van de Dag. "De instroom moet ver onder de 1000 per week komen, anders moeten we denken aan maatregelen die eerst voor ons onbespreekbaar waren." Hij suggereerde maatregelen die zelfs niet in het VVD verkiezingsprogramma stonden.
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:46:46 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220852669
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
Er zit een heel vilein links-protestantse vleugels in de back-bench van het CDA en CU. Ik begrijp ook dat sommige predikanten omfloers uithalen naar conservatievere (rechtse) denkbeelden in hun preken en voordrachten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:47:26 #132
236264 crew  capricia
pi_220852686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
Heb het enkel over het VVD electoraat.
Links zijn er minder afsplitsingen, die om stemmen te trekken en zich te onderscheiden, nog harder extreme dingen gaan roepen. Wat we wel op rechts zien.

Hooguit het CDA zou een keuze kunnen zijn. Maar een sterk centrum zien wie nu ook niet.
Denk dat alle regeringspartijen heel graag van de asieldiscussie afwillen.

Straks debat:
twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:49:45 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852716
quote:
9s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
De komende 100 jaar wordt de politiek gedomineerd door boosrechts populisme met oligarchen als menners.
Een eeuw aan "bezorgde burgers"-genot *O* .
Huilen dan.
pi_220852724
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
Het valt mij op dat Pauw en de Wit steeds meer een tafel wordt van progressief-liberaal denkende VVD'ers, figuren zoals van der Wal, Nijpels, Dijkhof, ze zijn er allemaal kind aan huis.
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 09:50:55 ]
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:52:44 #135
236264 crew  capricia
pi_220852772
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat valt nog te bezien. Bij de VVD zitten ze nu in de fuik die ze zelf hebben opgezet door in het rechts-populistische vijvertje vol stinkende drek, waar ook de hengels van de PVV en FvD in hangen, te gaan vissen.

Succes met daar weer uitkruipen: die drek zuigt je hengeltje namelijk behoorlijk vast.
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220852895
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Van der Wal zat afgelopen week gewoon de uitspraken van Brekelmans over de spreidingswet te verdedigen.

Nijpels zit er niet eens zo vaak. Is wel iemand met een eigen mening ja.

Ed Nijpels, VVD-veteraan: ‘Onder Yesilgöz is de VVD onfatsoenlijk geworden’
Bekijk deze YouTube-video

Bijna alle VVDers aan die tafel, er zit elke dag wel één, zitten daar gewoon om de partijlijn te bewaken en de belangen te verdedigen. Om te spinnen en te framen.
Hier een voorbeeld
https://bsky.app/profile/politiq.bsky.social/post/3mfsdvhfqjc2r
pi_220852917
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
De media zullen niet meewerken maar je zou kunnen aansturen op blokpolitiek.

VVD en alles rechts daarvan haalt dan niet zomaar een meerderheid.
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:20 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852927
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan nog gaat PRO niet met partijen rechts van de VVD regeren. En zullen ze dus (voor een meerderheid) de VVD nodig hebben.

Disclaimer: zoals de kaarten nu geschud worden.
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 10:34:51 #139
236264 crew  capricia
pi_220853235
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dan reken je erop dat de VVD geen zeteltjes verliest aan partijen zowel links als verder rechts van de VVD.
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 10:39:30 #140
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220853283
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 10:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het electoraat van de VVD opeens PRO gaat stemmen.
Hooguit een CDA, maar ook die zakt alweer.
Links met centrum gaat (zoals het er nu uitziet) geen meerderheid halen voor een regering.

Dus VVD zal nodig blijven. Zolang partijen rechts van de VVD uitgesloten blijven worden. Want ik zie PRO niet samenwerken met partijen rechts van de VVD.
PRO kan wel degelijk groeien als er meer (sociaal)economische onrust zou komen en er een leider komt a la Spekman of een look-a-like daarvan die echt voor de arbeiders gaat staan.
Stel dat PRO weer gaat inzetten op meer consumptie voor de onder- en middenklasse, arbeidersrechten, en wat meer accent legt duurzaamheid en mannen die nagellak dragen dan wordt het al anders.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220854523
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD wil niet meer regeren maar alleen nog campagne voeren. Dat maakt dat ze primair opportunistisch reageren op alles.
pi_220854974
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/

quote:
Veel kiezers overschatten het aantal asielaanvragen, blijkt uit recent onderzoek van Ipsos I&O. Ze denken bovendien vaker ten onrechte dat Nederland veel meer asielzoekers opvangt dan andere Europese landen. Nederland is Europees gezien een middenmoter. Per 1000 inwoners kwamen er hier in 2025 1,34 eerste asielaanvragen binnen. Het EU-gemiddelde ligt daar iets boven: 1,49.


[ Bericht 67% gewijzigd door Firuze60 op 21-05-2026 14:42:58 ]
pi_220855004
quote:
De uitspraken van Tweede Kamerlid Gidi Markuszower over dat Nederland Palestijnse asielzoekers 'met geweld' bij de grens zou moeten tegenhouden, zijn volgens advocaat Gerard Spong te zien als opruiing en als uitlokking van mishandeling. "Dat zijn twee strafbare feiten", zegt Spong tegen RTL Nieuws. "Ik verwacht wel dat het tot een zaak leidt."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
pi_220855180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Hij staat weer voortdurend aan de interruptie microfoon te stotteren met zijn foontje bij de hand. Enorme domme kerel.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:35:07 #145
236264 crew  capricia
pi_220855304
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)worden-vervolgd-voor
Er zijn aangiften gedaan tegen deze extreme zionist.
Als een onbekende burger zoiets zegt.... dan denken we toch : achja... niet druk maken.
Maar nu is het gezegd door een bekend rolmodel, politiek leider, opiniemaker... en dat verpest de democratie

In zijn geluk is het dat hij geen zware straf krijgt. Paar uur werken .. 1000 euro boeten (uit de partijkas)
Bahhhh die D66 rechters. Hoewel misschien beter dan een rechtse rechters die nog coulanter zijn tov een geloofsgenoot ?
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855330
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je wat dat gaat betekenen?
Dat de man alleen maar meer aandacht krijgt. Hij gaat dit helemaal uitmelken voor zijn partijtje. In geen enkele peiling haalt ie nu zetels. Met een beetje aandacht kan dit zo gaan groeien. En dat is (denk ik dan) nou precies zijn doel. Afgekeken van de minder minder uitspraak van zijn leermeester.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 15:42:24 #147
236264 crew  capricia
pi_220855376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Hij staat om de haverklap ook met een onzinopmerking voor de microfoon in het debat.
Ja.
En op rechts is veel concurrentie. Dus hij moet zich extremer uiten om zich te onderscheiden van al die andere partijen in die hoek.
En dat lukt hem dus prima.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220855514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 14:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een ellende weer in het debat vandaag. Asiel, asiel, asiel, asiel.. :r


https://www.ad.nl/politie(...)de-cijfers~adcdc489/
[..]

In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
pi_220855532
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
In België is de instroom gewoon gedaald na de maatregelen, dus het kan wel.
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
pi_220855598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat blijkt dus niet uit de cijfers.
https://www.telegraaf.nl/(...)gelen/151932024.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')