abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 20:03:19 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220850131
straks gaat de provincie nog smeken alsjeblieft ga huizen bouwen, snel, hier heb je 10.000 hectare weiland ga bouwen

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2026 20:10:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 22:15:08 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.

Anders worden het nog lange drie jaren.
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:03:17 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:43:43 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220851458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 20 mei 2026 @ 23:54:15 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Uiteraard, maar dat is dus de afweging.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220851518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Deze partij lijkt overal mee weg te komen helaas
pi_220851745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
  donderdag 21 mei 2026 @ 07:47:06 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851830
quote:
10s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.

quote:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 07:52:30 #110
236264 crew  capricia
pi_220851845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:03:03 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220851881
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:05:14 #112
236264 crew  capricia
pi_220851885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:

Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen

Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:26:04 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220851947
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Dat moment gaat niet komen, niet bij D66
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220851960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Daadkracht is nodig maar het enige wat politiek telt is hoe je zo boos mogelijk doet over buitenlanders… En daarin legt de VVD het gewoon af tegen hun makkers die nog radicaler kunnen doen.
pi_220851978
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Geleverd gaat er enkel worden wanneer ze kleur bekennen en tot een breder akkoord met oppositiepartijen komen. Die wisselende meerderheden gaan niets constructiefs opleveren…
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 08:44:03 #116
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 21 mei 2026 @ 08:57:09 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852051
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852126
Zelfs ik als VVD stemmer zal er niet meer op stemmen. Onder Yesilgöz is die partij zover afgegleden. :r Vreselijk mens.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:07:57 #119
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
Deze keer echt! En zo niet, dan ligt het aan de andere partijen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:23:09 #120
236264 crew  capricia
pi_220852398
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:26:23 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220852429
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Je moet alleen op de VVD stemmen als je je zorgen maakt om het lot van die zielige pandjesprinsen en DGA's. Voor alle andere zorgen is de partij van "niet aanpakken maar doorschuiven" niet de juiste partij.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:28:10 #122
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220852454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA wel niet is, et voila, ze zitten weer in de regering.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 09:30:53 #123
236264 crew  capricia
pi_220852504
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA is, et voila, ze zitten weer in de regering.
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 21 mei 2026 @ 09:35:17 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220852570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220852595
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?
Vind het wel bijzonder dat er op die manier alleen een push naar rechts is, nooit naar links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')