Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.quote:Op woensdag 20 mei 2026 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
D66 heeft zich in gijzeling laten nemen door VVD en ze weten niet meer hoe ze eruit moeten komen. Gelukkig is Markuszower zich in een hoekje aan het verven dus zou je zeggen dat het kabinet echt niets meer anders kan dan samenwerking opzoeken met GL/PvdA.
Anders worden het nog lange drie jaren.
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat als dat de te volgen weg is, de VVD het vrij snel laat klappen om bij de volgende verkiezingen niet volledig weggevaagd te worden.
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.quote:Op woensdag 20 mei 2026 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja VVD is wel van het weglopen van verantwoordelijkheid. Blijft apart hoe ze daarmee weg blijven komen. Misschien kunnen ze de volgende verkiezing eindelijk onder de 10 uitkomen dat zou mooi zijn.
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Uiteraard, maar dat is dus de afweging.quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Deze partij lijkt overal mee weg te komen helaasquote:Op woensdag 20 mei 2026 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er ongestraft mee weg blijft komen kabinetten te laten klappen alsof het proefballonnetjes van Teeven zijn.
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…quote:Op woensdag 20 mei 2026 23:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet erg veel mogelijkheden hebben. Steun van PRO aanvaarden betekend een te linkse koers waarop ze afgerekend gaan worden, misschien dat de partij als principiëler bezien wordt als ze er uit stappen.
Dat durf ik niet direct te zeggen.
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bijzonder ook dat ze nog steeds niet doorhebben dat juist het opentrappen van de deur naar extreemrechts is wat ze electoraal de das om zal doen. Ze hebben de mensen laten proeven aan het origineel, die gaan nu echt niet meer terug naar de VVD…
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.quote:VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke van deze grote uitdagingen zie jij Jetten wel oplossen?
Het is allemaal verdomd lastig met een minderheidskabinet.
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn allemaal dossiers waarbij er voortgang geboekt kan worden, maar waarbij een oplossing niet direct mogelijk is, daarom zie ik ook geen oplossingen deze regeerperiode.
Neem het woningtekort:
Dankzij gunstigere economische omstandigheden en stimuleringsmaatregelen van de overheid (zoals de Startbouwimpuls) wordt verwacht dat het woningbouwtempo vanaf 2027 weer zal oplopen richting de 100.000 woningen per jaar.
2025: 70.000 tot 77.600
2024: Circa 82.000 woningen
2023: Circa 90.000 woningen
2022: Circa 90.000 woningen
Bij een woningtekort van 400.000 woningen schiet dit allemaal niet echt op.
Dat moment gaat niet komen, niet bij D66quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
Daadkracht is nodig maar het enige wat politiek telt is hoe je zo boos mogelijk doet over buitenlanders… En daarin legt de VVD het gewoon af tegen hun makkers die nog radicaler kunnen doen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hangt af van de voorkeur van de VVD stemmer zelf.
[..]
Ik zie deze problemen onder Jetten eigenlijk niet opgelost worden. Het is zelfs de vraag of het überhaupt opgelost kan worden in een regeerperiode.
Dat is wellicht ook wat de bevolking proeft; het lijkt alsof de politiek onmachtig is om problemen op te lossen.
Terwijl daadkracht noodzakelijk is aangezien het om problemen gaat met drinkwater, electriciteit, woningbouw, vervuiling, agricultuur, asiel, stikstof etc.
Geleverd gaat er enkel worden wanneer ze kleur bekennen en tot een breder akkoord met oppositiepartijen komen. Die wisselende meerderheden gaan niets constructiefs opleveren…quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel. Want dit kabinet zit er nog maar net.
Maar er komt wel een moment waarop er gewoon geleverd moet gaan worden, ja.
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.quote:Op donderdag 21 mei 2026 07:47 schreef BlaZ het volgende:
VVD-stemmers maken zich voornamelijk grote zorgen over de beheersbaarheid van de asiel- en migratieproblematiek, de vastgelopen woningmarkt (tekort aan betaalbare woningen) en de bestaanszekerheid/inflatie.
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
Deze keer echt! En zo niet, dan ligt het aan de andere partijen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gewoon nóg 10 jaar VVD stemmen, dan komt het allemaal wel goed.
Je moet alleen op de VVD stemmen als je je zorgen maakt om het lot van die zielige pandjesprinsen en DGA's. Voor alle andere zorgen is de partij van "niet aanpakken maar doorschuiven" niet de juiste partij.quote:Op donderdag 21 mei 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
lol. Dan zou je juist niet op de VVD moeten stemmen. De ministers die de afgelopen periodes over migratie gaan zijn van de VVD en dé partij die woningbouw heeft verneukt (hoi Stef!) is ook al de VVD.
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA wel niet is, et voila, ze zitten weer in de regering.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:23 schreef capricia het volgende:
Mag aannemen dat de VVD dit ook wel door heeft.
Maar ja, wat schieten we ermee op als mensen massaal rechts van de VVD gaan stemmen.
Het maakt niet uit.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De VVD zwaait een keer met de HRA en voert campagne over hoe evil de PvdA is, et voila, ze zitten weer in de regering.
Dat is de strategie ja. En die lijkt tamelijk waterdicht.quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
Waarom is dat eigenlijk dat alle keuzes kiezers verder naar rechts duwen?quote:Op donderdag 21 mei 2026 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Het maakt niet uit.
Want het VVD-electoraat gaat sws niet op PRO stemmen. Hooguit nog rechtser. Waar PRO sws niet mee wil samenwerken.
En dus zal de VVD altijd nodig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |