abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220857719
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
pi_220857731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
pi_220857737
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
Dat is een gegeven. Geopolitieke gebeurtenissen zijn van veel grotere invloed en daar hebben we als land niet zoveel over en in te zeggen.

Nog een reden voor een slagkrachtige EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:41:55 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:43:47 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857759
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
pi_220857765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
Correct, daarvoor moet je gewoon een ander spel gaan spelen…
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:20:55 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857993
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:27:28 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220858035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
maar dat is maar voor 6 maanden dan , en daarna ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220858158
https://npo.nl/start/video/meer-dan-babipangang/meer-informatie

Ik vond dit een goede doc hoe het eens vanaf de andere kant werd bekeken. Nooit geweten dat chinezen ooit met pinda's kwamen om te verkopen, begreep nooit die combi pindachinees, dit is dus al meer dan een eeuw terug.
  donderdag 21 mei 2026 @ 23:33:30 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220858417
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Je rijdt als een mietje?
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
pi_220858689
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Ja, dat doe ik ook. Het verrast mij altijd hoe vaak ik op meerbaanswegen dezelfde auto’s even later weer inhaal. :D
pi_220858698
Best wel ironisch dat Trump de GOP asielwetten liet afschieten in het HvA en toen president werd en met name op migratie won. Idem nu voor Wilders, het gaat alweer over migratie zoals vanouds en Wilders lijkt alweer te stijgen in de peilingen ondanks zijn slechte kabinet, hetzelfde kan je van de kabinetten Trump zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 22-05-2026 03:05:56 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 11:11:36 #262
375570 crew  Cyan9
pi_220860015
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Dat doe ik ook, maar vaak wel iets harder dan gewenst. :@

Het is nooit zo druk hier in het noorden, en m'n hele woon-werkroute is 4-baans..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220860331
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:23:02 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Ja natuurlijk, laten we eerst de consequenties van de zelfstandigen wet maar gaan afwachten, dikke kans dat het probleem zichzelf oplost dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220860403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Zo heeft dit kabinet, en dan vooral de VVD, even verkeerd gegokt zeg.

Dan moeten ze hun financiering ergens anders vandaan gaan halen. Dat wordt lastig met de VVD of over rechts.

Of ze gaan de zorg nog verder afknijpen, dat kan ook natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:32:45 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Ik weet dat in mijn gemeente een hele discussie is geweest over dat de opvanglocatie te dicht op de vliegbasis kwam te zitten. Het is zelfs voor de rechter geweest.

https://www.omropfryslan.(...)ang-naast-vliegbasis
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220860694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

mensen.
Gast :')
pi_220860736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Alleen veel geld toegeven denk ik. Zal niet weten waarom ze het anders willen. En ik heb nog nooit iemand gehoord die het wel weet. En armere landen doen alles voor geld. Maar als dat het waard is, direct doen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:31:29 #269
236264 crew  capricia
pi_220860743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Hoop dat de EU meer druk kan zetten dan ieder land voor zichzelf.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220860754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
pi_220860836
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
pi_220860844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Gast :')
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:46:42 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente

Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?

Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:36 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860852
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
in Flevoland is ruimte genoeg, daar gaan de provincies over he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:47:41 #275
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen

https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk

Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
quote:
„We kunnen niet van het ene op het andere moment stoppen met Microsoft”, aldus de staatssecretaris. „Het gaat om systemen die we allemaal dagelijks gebruiken. We zijn in Nederland verslaafd aan Amerikaanse programma’s en we zijn er heel erg van afhankelijk. En daar kunnen we niet van het ene op het andere moment mee stoppen.”
Wat dacht je van overstappen naar Linux als OS en Libre Office gebruiken ipv Microsoft 365.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')