abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220857506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat lijstje van US News wordt gemaakt aan de hand van enquêtes onder 'experts' en deskundigen.

Ik vermoed zo dat hier mee speelt welke landen er toe doen in het wereldnieuws en waar veel onderzoek naar bekend is (Nederland wordt lang niet altijd meegenomen in vergelijkend onderzoek). Welke landen onder de loep liggen.
Waarom altijd zo negatief?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220857539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet eens een idee, dat is simpelweg zo. Je doet hier een aanvraag voor asiel, de enige recente uitzondering zijn de Oekraïners geweest.
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
pi_220857553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dat is aan dovemansoren oren gericht aan mensen die met eigen ogen zien hoe ze gepasseerd worden door iemand met urgentie.

Dat maakt deze situatie zo lelijk.
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
pi_220857569
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom altijd zo negatief?
Ik benoem gewoon de beperkingen van 'US News'.

Ook experts en correspondenten hebben gewoon niet dezelfde blik op pakweg Finland als op Brazilië, dat vanuit meer hoeken en gaten wordt bekeken.

Als je V-Dem erbij pakt (dat ik een stuk serieuzer neem) dan lees je dat Nederland nét boven de autocratiseringsgrens uit komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:09 ]
pi_220857575
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook dat is wellicht meer perceptie dan werkelijkheid. Geloof dat hier lokaal gewoon is afgesproken dat maximaal 10% van de vrijkomende sociale huurwoningen (waar sowieso heel veel mensen al niet voor in aanmerking komen) eventueel beschikbaar komt voor statushouders. Dat percentage is voor velen natuurlijk immer te hoog maar zo groot is die impact in de praktijk ook weer niet…
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:06:22 ]
pi_220857593
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is het ook. Alleen is het venijn dat er wel mensen zijn die het in de praktijk ervaren. Die hebben niets aan die boodschap, hoe waar hij ook is.
Absoluut. Maar dat is in absolute aantallen ook weer geen hele grote groep.
pi_220857597
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je moet nu al aan heel wat voorwaarden voldoen voor je hier asiel krijgt. Dat lukt echt niet voor je stinkvoeten…
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:08:41 ]
pi_220857614
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker. Criterica zijn aangescherpt en dat is maar goed ook. Toch ligt/lag ons inwilligingspercentage vrij hoog. Dat is dit jaar trouwens wel flink gedaald.

Tot die tijd moet je ook wat met die mensen. Daar trek ik dan ook de grens want het blijven mensen, die behandel je als zodanig en niet zoals clubs als pvv en FvD willen.
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
pi_220857636
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat inwilligingspercentage is dan weer juist zo hoog omdat we al heel streng zijn en mensen met weinig kans het hier niet eens proberen…
Dat is typisch weer zo’n cijfer dat eigenlijk vrij weinig zegt in het asieldebat maar het wel lekker doet…
overigens is er in de regels vrij weinig veranderd, dus dat is meer toeval dan beleid.
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:15:22 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:25:28 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857677
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
pi_220857719
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je zult me er ook niet mee zien strooien verder. Ik vind de absolute cijfers een stuk interessanter. Alleen zijn die een stuk minder eng. Dat scoort dus niet :P

Als ik me niet vergis is er wel degelijk wat veranderd..al is het maar de lijst met (on)veilige landen en wie er überhaupt kans maakt.
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
pi_220857731
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
pi_220857737
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het voornaamste is volgens mij dat Assad verdreven is en Syrië daardoor, in theorie, een stuk veiliger is en mensen die daar vandaan komen veel minder kans op asiel hebben. Dat soort zaken werkt vaak veel sterker door dan beleid.
Dat is een gegeven. Geopolitieke gebeurtenissen zijn van veel grotere invloed en daar hebben we als land niet zoveel over en in te zeggen.

Nog een reden voor een slagkrachtige EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2026 21:41:55 ]
  donderdag 21 mei 2026 @ 21:43:47 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857759
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat vraagt gewoon om deals sluiten met die landen. En die zullen deels minder prettig zijn voor ons (we zullen op andere vlakken zaken moeten slikken…), maar dat is gewoon de prijs die je daarvoor moet betalen. Overigens is dat ook iets waar geen EU-migratiepact of noodwetten voor nodig zijn.
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
pi_220857765
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ja. Het is niet alsof die landen zeggen van oei jij hebt nu een migratiepact ja nu mag je ze terugsturen.
Correct, daarvoor moet je gewoon een ander spel gaan spelen…
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:20:55 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220857993
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
  donderdag 21 mei 2026 @ 22:27:28 #257
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220858035
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
maar dat is maar voor 6 maanden dan , en daarna ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220858158
https://npo.nl/start/video/meer-dan-babipangang/meer-informatie

Ik vond dit een goede doc hoe het eens vanaf de andere kant werd bekeken. Nooit geweten dat chinezen ooit met pinda's kwamen om te verkopen, begreep nooit die combi pindachinees, dit is dus al meer dan een eeuw terug.
  donderdag 21 mei 2026 @ 23:33:30 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220858417
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Je rijdt als een mietje?
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
pi_220858689
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Ja, dat doe ik ook. Het verrast mij altijd hoe vaak ik op meerbaanswegen dezelfde auto’s even later weer inhaal. :D
pi_220858698
Best wel ironisch dat Trump de GOP asielwetten liet afschieten in het HvA en toen president werd en met name op migratie won. Idem nu voor Wilders, het gaat alweer over migratie zoals vanouds en Wilders lijkt alweer te stijgen in de peilingen ondanks zijn slechte kabinet, hetzelfde kan je van de kabinetten Trump zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Ambtenaar030 op 22-05-2026 03:05:56 ]
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 11:11:36 #262
375570 crew  Cyan9
pi_220860015
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2026 23:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zeker B-) Cruise control aan, nooit meer over nadenken B-)
Dat doe ik ook, maar vaak wel iets harder dan gewenst. :@

Het is nooit zo druk hier in het noorden, en m'n hele woon-werkroute is 4-baans..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220860331
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:23:02 #264
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220860366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Ja natuurlijk, laten we eerst de consequenties van de zelfstandigen wet maar gaan afwachten, dikke kans dat het probleem zichzelf oplost dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220860403
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)in-sociale-zekerheid

Als zelfs de werkgevers het niet zien zitten kunnen deze plannen wel in de ijskast.
Zo heeft dit kabinet, en dan vooral de VVD, even verkeerd gegokt zeg.

Dan moeten ze hun financiering ergens anders vandaan gaan halen. Dat wordt lastig met de VVD of over rechts.

Of ze gaan de zorg nog verder afknijpen, dat kan ook natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 12:32:45 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220860414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Ik weet dat in mijn gemeente een hele discussie is geweest over dat de opvanglocatie te dicht op de vliegbasis kwam te zitten. Het is zelfs voor de rechter geweest.

https://www.omropfryslan.(...)ang-naast-vliegbasis
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220860694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als men stopt het een crisis te noemen is het geen crisis meer. Duizend per week is voor een land als Nederland geen enkel probleem. Dat er geen huizen zijn heeft met dit onderwerp ook niets te maken.

mensen.
Gast :')
pi_220860736
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Alleen veel geld toegeven denk ik. Zal niet weten waarom ze het anders willen. En ik heb nog nooit iemand gehoord die het wel weet. En armere landen doen alles voor geld. Maar als dat het waard is, direct doen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2026 @ 13:31:29 #269
236264 crew  capricia
pi_220860743
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 21:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe het kabinet en EU denkt te kunnen bewerkstelligen dat de veiligelanders straks wel terug gestuurd kunnen worden. Wat maakt dat die landen straks daar wel toe bereid zijn?
Hoop dat de EU meer druk kan zetten dan ieder land voor zichzelf.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220860754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met leuk plaatjen erbij

https://nos.nl/artikel/26(...)ort-in-jouw-gemeente

In Flevoland nemen ze er nogal veel op. De grote steden doen het ook best aardig
Flevoland is ook een groot AZC, die zullen er wat minder op tegen hebben.

Wel een leuk overzichtje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')