Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen
https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk
Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
We hebben hier in onze gemeente al tekort voor de Nederlandse jeugd. Tuurlijk kunnen ze er wat opvangen, maar daar blijft het niet bij. 2 maand later zijn het er weer 3 enzovoort. Er wordt hier oprecht niets gebouwd voor de jeugd. De spreidingswet is helemaal geen probleem als de instroom afneemt, maar dat gebeurd niet. Dus dit probleem blijft terugkeren.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente
Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?
Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
Moeten niet. Dat is een keuze. Je kan prima een permanente opvang plaatsen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat die "plekken " over 6 maand weer weg moeten zijn
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
quote:Jetten verwacht ’aantal maanden stevige onderhandelingen’ met vakbonden en werkgevers
Den Haag- Premier Jetten is ’optimistisch’ dat het gaat lukken om vakbonden en werkgevers aan tafel te krijgen om te onderhandelen over een sociaal akkoord.
Eenvoudig zal dat niet zijn, denkt hij. „
Het zal een aantal weken of maanden stevige onderhandelingen vragen.”
Wat heeft Rob Jetten te bieden dan? Is hij daar al over uit? Hij heeft niet eens een meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer…quote:
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het altijd wel bijzonder wat een enorme teringzooi de overheid eigenlijk al altijd en altijd van ICT weet te maken. Dat is nu zo, en dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Dit moet wel. Ik zie geen alternatieve verklaring. Waarom moet DigiD nou per se overgenomen worden door een Amerikaans bedrijf.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mensen zullen mij voor gek verklaren maar ik denk/voel ook dat onwil en dubbele agendas meespelen. Nederland is samen met Denemarken altijd het meest Atlantische land geweest en daarbinnen was de VVD op allerlei manieren het meest met het Amerikaanse wereldje verbonden, van denktanks tot het zakenleven (sws heb je binnen deze partijen wel wat opportunistische sympathisanten van Trump, Thiel en Vance).
Die denken; als we het asielzoekersprobleem oplossen, lost dit probleem zichzelf ook meteen op.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is toch ook juist veroorzaakt omdat het mantra is dat de overheid kan niks van ICT laten we het maar uitbesteden.
Beetje een kip ei verhaal zo.
In elk geval blijf ik het bizar vinden dat de rechtste partijen in de kamer zelfs met dit soort nieuwsberichten zoiets hebben van ach dat DigiD loopt wel los joh. Wat een incompetentie zeg.
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:01 schreef Kowloon het volgende:
Dat idiote optimisme bij Rob Jetten ben ik ook al flink zat, het is nóg gemaakter dan bij Mark Rutte.
Rob, je hebt geen meerderheid in de Eerste én Tweede Kamer. Rob, werkgevers én werknemers zien je plannen niet zitten. Rob, één van je coalitiepartners, de VVD, staat permanent in campagnemodus. En Rob, je wil bezuinigen en je hebt dus zelfs géén geld te bieden.
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
En dan ook nog specifiek van ambtenaren die bij de DSA betrokken zijn…quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
VS dwingt Microsoft gegevens Nederlandse ambtenaren te delen, maar kabinet wil nog niet ingrijpen
https://www.ad.nl/politie(...)-ingrijpen~a32c2318/
https://nos.nl/artikel/26(...)ontzettend-zorgelijk
Voordat je het weet worden hele accounts en computers afgesloten. Net zoals bij het Internationaal Strafhof.
Mist hij de Teflonlaag of het hele propaganda-apparaat dat eromheen hangt? De 700 voorlichters, de nep-pluriforme/semi-pluriforme media.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Het is ook wel een flinke valse start. Eerst een zogenaamd ambitieuze campagne.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou, nu kunnen we er juist mooi achter komen of die teflonlaag er is.Ik denk dat je gelijk hebt, die is er niet.
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…quote:Op vrijdag 22 mei 2026 13:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goed argument vriend.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ort-in-jouw-gemeente
Nederland heeft 342 gemeenten. Moet ik werkelijk geloven dat die gemeenten nog geen 3 plekken per week kunnen vinden? Als ze die 3 plekken per week al niet kunnen vinden. Hoe zou de woningnood dan wel opgelost kunnen worden?
Als je het kaartje ziet lijkt mij dat als de gemeenten die nu fluimen en niemand opvangen ook hun deel op zich nemen dat de zogenaamde overlast veel beter verdeeld zou zijn. Nou heb ik ongeveer altijd in gemeenten gewoond die naar ratio opvangen en nooit enige last ondervonden. Ik wil best geloven dat de paar regio's die zeg 400-1800% van hun aandeel opvangen pisnijdig zijn. Maar het is van de politiek dan ook een bewuste keuze om die spreidingswet tegen te houden. Dat doen zogenaamde anti immigratie partijen. Die zorgen er bewust voor dat de lasten niet gelijk verdeeld worden.
Rutte was tijdens Rutte 1 ook bijster zwak. Wilders roeptoeterde maar wat en moest elke keer tot de orde geroepen worden. Jetten heeft daar nu last van met de VVDquote:Op vrijdag 22 mei 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Rob mist de teflonlaag die Rutte wel had. Rob gaat snel sneuvelen als hij op deze manier door blijft gaan.
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Inderdaad, het is gewoon onwil. Wij hebben hier al een jaar of vijf wat varianten noodopvang. Daarmee steeds tussen de 100 en 300 asielzoekers (de spreidingswet zou hier neerkomen op ruim 200) en dat in de met gemak dichtstbevolkte gemeente in de regio. En in de aangrenzende plattelandsgemeente lukt het maar niet…
Als de PVV morgen een asielstop krijgt dan willen ze deportaties, krijgen ze deportaties dan willen ze "herintegratiekampen"quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.
Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap het argument ertegen ook gewoon niet geloof ik. Spreiden is toch sowieso de beste oplossing? Daarnaast kan je dan verder discussie hebben over dat het totale aantal omlaag zou moeten.
Ja ik begrijp dat PVV een soort van alles of niets wil, als zij niet tot de letter mogen bepalen hoe asiel en migratie geregeld is dan liever niets. Maar ik vind dat toch ook wel heel bijzonder gezien het al 20 jaar anders niets is.
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:08 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Instroom extreem inperken is de enige oplossing die soelaas gaat brengen. Een flink aantal stempels met 'AFGEWEZEN' bestellen en als de sodemieter die hele achterstand weg stempelen.
Daarna huizencrisis aanpakken, vol inzetten op elektrificatie, robotisering en je economie en maatschappij voorbereiden op een bevolking van maximaal 15 miljoen.
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als bijna 75% van de gemeenten helemaal niemand opvangen lijkt het me lastig te beargumenteren dat de instroom drastisch omlaag zou moeten. Dat zou fijn zijn als het gebeurt, maar in de tussentijd zou een betere verdeling al een groot deel van het probleem wegnemen.
Verder is het beter als men gelijktijdig ook alle dingen die je noemt aanpakt. Tenminste voorbereiden op een lagere bevolking ik vind het een goed idee gezien het geboortecijfer. Maar dat is economische zelfmoord om te doen dus het zal niet gebeuren zolang Nederland een rechtse meerderheid heeft. Met een krimpende bevolking kan Nederland op termijn nooit blijven concureren. Tenminste zeker niet als Nederland een grote broek aan heeft en ook een rol van betekenis wil spelen in bijvoorbeeld internationale politiek. Je zou bij een krimpend bevolkingsaantal ook meer kunnen investeren in opleiding en dergelijke maar dat is ook uitgesloten in Nederland. Mensen moeten hun eigen broek maar meer en meer ophouden zodat bedrijven niet weggaan zodra ze minder belastingvoordeel krijgen.
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mensen als jij die focussen op de spreiding van opvang verliezen uit het oog dat er ook geen ruimte is in de woningmarkt, in de geestelijke gezondheidszorg en dat (asiel-)migratie ook een onevenredige belasting van onze sociale zekerheid oplevert. Er lekken nu miljarden weg waar we alleen maar problemen en achterlijke opvattingen voor terugkrijgen.
Beter kunnen we die miljarden steken in het bestendigen van een samenleving die wel is toegerust op de toekomst.
Dus jij zegt ook dat het geld dat nu in de bodemloze put die migratie heet wordt gepompt anders gebruikt zou worden voor innovatieve bedrijven en projecten?! Nou daar kijk ik van op. Zoveel rationaliteit had ik eerlijk gezegd niet verwacht.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 17:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mensen als jij begrijpen niet dat als er minder vluchtelingen zijn er wel andere excuses zijn om tekorten in de geestelijke gezondheiszorg te laten wat ze zijn. Het leger heeft ook centen nodig! Geef Tata nog een gift. ASML dreigt te vertrekken als ze geen korting krijgen! Die Kerncentrales zijn duur! Het hele idee dat de 'verzorgingsstaat' die nu af wordt gebroken weer terug gaat komen als de vluchtelingen weg zijn is nergens op gebaseerd. Geen van de rechtse partijen is van plan om als de kosten omlaag gaan dat terug te geven aan de belastingbetaler. Dat moet meteen weer prestigeprojecten in of multinationals kunnen dan een douceurtje verwachten.
Ook zonder vluchtelingen is de woningmarkt niets gezonder, het zijn niet de vluchtelingen die het onbetaalbaar maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |