abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220847714
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Onduidelijk waar miljarden van Defensie aan worden uitgegeven

Het is onduidelijk waar het ministerie van Defensie miljarden euro's precies aan uitgeeft. Het ministerie gebruikte in een tijd van oplopende wereldwijde spanningen veel afwijkende regels bij de inkoop van materieel en diensten, zonder goede onderbouwing.
https://www.nu.nl/politie(...)rden-uitgegeven.html
Defensie geeft kijkcijferkanon van televisie een miljoenencontract

https://www.ftm.nl/artike(...)b995QEW8K%2FsEMms%3D

Alles lekker privatiseren en onderhands uitbesteden...
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:31:58 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Laat dat AI gewoon weg
Heeft geen enkel nut en is irritant
voor mij niet , als ik terug kijk dan kan ik zien wat de conclusie was

de meesten die kalken maar wat onderbuik gereutel neer over rechts en links, dat zegt me niets
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor mij niet , als ik terug kijk dan kan ik zien wat de conclusie was

de meesten die kalken maar wat onderbuik gereutel neer over rechts en links, dat zegt me niets
Je bent hier niet alleen
Ik ben erg benieuwd wat hier de regels voor zijn
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:36:29 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent hier niet alleen
Ik ben erg benieuwd wat hier de regels voor zijn
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:42:43 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
als ik een of ander uitgebreid onzinverhaal neer zet ,
dan is het wel goed volgens jou , want dat zie je maar al te vaak

als er wat feiten op een rijtje staan, daar kun jij niet tegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:43:08 #82
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220847796
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
Wat is tegenwoordig niet meer radicaal rechts?
Als je niet radicaal of extreem wordt genoemd dan tel je niet meer mee.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:45:32 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220847820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:38 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar gaat het ook niet om, ik heb het gebruik van AI aangekaart in feedback, lees daar wel wat de regels hierover zijn
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren en morgen hetzelfde gewoon op even analfabetische wijze nogmaals plaatsen. Je praat tegen het menselijke equivalent van een vergiet, er blijft echt nooit wat hangen.

Negeren is het beste wat je kan doen, maar dat geldt ondertussen voor vrijwel alles hier.
Antifa
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:47:25 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847833
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren
j e kunt MIJ niet betrappen op onjuistheden , daarvoor controleer ik de input aan bronnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847842
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ik een of ander uitgebreid onzinverhaal neer zet ,
dan is het wel goed volgens jou , want dat zie je maar al te vaak

als er wat feiten op een rijtje staan, daar kun jij niet tegen

Ik krijg gewoon de schijt van dat AI gebruik dat kan ik zelf ook opzoeken daar heb ik jouw gebazel niet voor nodig
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:49:37 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220847850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik krijg gewoon de schijt van dat AI gebruik dat kan ik zelf ook opzoeken daar heb ik jouw gebazel niet voor nodig
ok doe dat

en let niet op mij dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220847891
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok doe dat

en let niet op mij dan
Jij gooit die AI erin
Echt zeg
Kan dan net zo goed tegen een computer gaan kletsen
pi_220849103
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Toch wel redelijk forse kritiek.

[ x ]
En terecht. We slaan nogal door…
pi_220849126
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand kan mij op feitelijke onjuistheden betrappen
Nou...
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:32:36 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220849133
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou...
wel op een afwijkende mening van het linkse fok gemiddelde
maar AI geeft niet een mening
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:34:08 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220849147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Jij gooit die AI erin
Echt zeg
Kan dan net zo goed tegen een computer gaan kletsen
Goed dat je aangeeft voorkeur te hebben voor een natuurlijke discussiepartner. Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.

Wil je dat ik je een aantal handreikingen doe hoe om te gaan met forumgebruikers die zich onnodig veel bedienen van AI-gegenereerde posts?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220849160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Goed dat je aangeeft voorkeur te hebben voor een natuurlijke discussiepartner. Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.

Wil je dat ik je een aantal handreikingen doe hoe om te gaan met forumgebruikers die zich onnodig veel bedienen van AI-gegenereede posts?
Ik sta open voor handreikingen
  woensdag 20 mei 2026 @ 18:35:34 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220849168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Large Language Models (LLMs) kunnen als discussiepartners het nadeel hebben kunstmatig en emotieloos over te komen, in herhaling te vervallen en kunnen niet putten uit eigen fysieke ervaringen.
Ja nee dan kan je beter met een ingegraven FOK'er in gesprek gaan!
Antifa
pi_220849321
https://www.ad.nl/binnenl(...)stenrijkse~a446197a/

*voice-over* Dion Graus van anti-woke partij PVV zit nog steeds goed op zijn plek
pi_220849621
Ik wil graag nieuwe verkiezingen maar op voorwaarde dat heel rechts Nederland niet mag stemmen
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220849623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stenrijkse~a446197a/

*voice-over* Dion Graus van anti-woke partij PVV zit nog steeds goed op zijn plek
Toch knap hoor je verantwoordelijkheid nemen nadat je je jarenlang misdraagt.
  woensdag 20 mei 2026 @ 19:45:29 #97
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_220849947
quote:
Jeroen Dijsselbloem pleit voor nationale investeringsbank: 'We dreigen de boot te missen'

Vandaag 16:00

Oud-minister van Financiën en burgemeester van Eindhoven Jeroen Dijsselbloem is een van de ondertekenaars van een oproep voor de snelle komst van een nationale investeringsbank. In Sven op 1 waarschuwt hij dat Nederland cruciale kansen laat liggen doordat groeiende bedrijven te weinig financiering kunnen vinden. "We dreigen de boot te missen", vreest Dijsselbloem.

Op Verantwoordingsdag, de dag waarop het kabinet verantwoording aflegt over de besteding van belastinggeld, gaat de discussie opnieuw over de vraag of Nederland voldoende investeert in toekomstige groei. Volgens Dijsselbloem is dat niet het geval, vooral niet als het gaat om zogenoemd risicodragend kapitaal voor snelgroeiende bedrijven. Hij verwijst daarbij naar signalen van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), dat waarschuwt dat met name zogenoemde scale-ups in Nederland moeilijk aan financiering komen zodra zij de startfase voorbij zijn.

Over de voortgang in Den Haag is Dijsselbloem kritisch, al ziet hij wel beweging. "Men is ermee bezig. Het staat natuurlijk inmiddels in het regeerakkoord. En er worden nog een paar agentschappen aangekondigd die zich gaan bezighouden met innovatie, en daarvoor overigens beperkt budget krijgen."

Volgens hem verzandt de discussie echter in bestuurlijke details: "Ik ben bang dat in Den Haag heel veel tijd gaat zitten in discussies over hoe die instellingen moeten worden ingericht. Alle beleidsdiscussies die we nu al tien jaar voeren over investeringsinstellingen bij de overheid."

Liberaal denken
Dijsselbloem stelt dat Nederland internationaal achterop raakt, omdat andere landen veel actiever investeren in innovatie en technologie. "Omdat daar het besef is dat de economie van de toekomst puur wordt gedreven door waar technologie zich goed ontwikkelt. In Nederland zitten we nog een beetje in het liberale denken van: de markt moet het werk doen en waarom is daar een rol voor de overheid? En het spijt me zeer, we missen op dit moment de boot. De grote investeringen die nodig zijn, gaan aan ons voorbij."

Volgens hem blijft de investeringsachterstand niet zonder gevolgen: "De investeringen zijn historisch laag in Nederland, in het hele bedrijfsleven. Amsterdam en Eindhoven scoren nog relatief goed, maar in andere Europese topregio’s, zoals Zuid-Duitsland, liggen de investeringen nog veel hoger. We doen het gewoon echt niet goed."

'Focus, tempo en power'

De oplossing ziet Dijsselbloem in snelle oprichting van een nationale investeringsbank. Hij pleit voor duidelijke actie rond Prinsjesdag. "Dus de bewindslieden moeten echt met elkaar de koppen bij elkaar steken en een aantal knopen doorhakken. Het zit op dit moment echt op focus. En wat mij betreft het allerbelangrijkste – wat het IMF recent ook heeft gezegd – Nederland heeft een enorme behoefte aan risicodragend kapitaal."

Dat kapitaal is volgens hem noodzakelijk om Nederlandse scale-ups te laten doorgroeien. Hij besluit met een duidelijke oproep: "We hebben tempo nodig, omdat om ons heen anderen veel sneller gaan dan wij. En we hebben volume nodig. Dus geef het echt power. Dus: focus, tempo en power."

Dijsselbloem benadrukt dat Nederland sterke uitgangsposities heeft, maar dat die onvoldoende worden benut. "We hebben in Nederland hele goede universiteiten en topinstituten, waaruit heel veel nieuwe startende bedrijfjes voortkomen."

Tegelijkertijd ziet hij een structureel probleem: "We hebben hier goud in handen, maar we financieren ze niet door. Daardoor groeien ze niet verder, of ze vertrekken naar de Verenigde Staten of naar Azië, waar investeerders wel klaarstaan."
https://www.nporadio1.nl/(...)en-de-boot-te-missen
pi_220849996
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]
Al kon je hem betrappen op feitelijke onjuistheden - wat doorgaans triviaal is -, hij zou het negeren en morgen hetzelfde gewoon op even analfabetische wijze nogmaals plaatsen. Je praat tegen het menselijke equivalent van een vergiet, er blijft echt nooit wat hangen.

Negeren is het beste wat je kan doen, maar dat geldt ondertussen voor vrijwel alles hier.
Precies, ik lees al tijden niks wat Michealmoore plaatst. Ik snap ook niet waarom dat soort pure bot accounts geen ban krijgen.
pi_220850014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja nee dan kan je beter met een ingegraven FOK'er in gesprek gaan!
Ik heb al lang geen woke tirades meer gelezen van die rare belg. Dat is ook alsof je tegen een LLM praat.
pi_220850018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j e kunt MIJ niet betrappen op onjuistheden , daarvoor controleer ik de input aan bronnen
Pak dan gewoon die bron erbij ipv dat ai-geouwehoer steeds, het is bloedirritant.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')