Zou karma zijnquote:Op zondag 3 mei 2026 20:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
George Under Investigation moving under braking.
Onzin, Russell mist gewoon talent en dat moet hij goedmaken door her en der mensen aan te tikken. Shit wat je eigenlijk nooit ziet bij andere rijders.quote:
Jankenquote:Op zondag 3 mei 2026 20:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zo weer de voorjaar stop dus kun je weer even bijkomen
Gemis voor entertainment waarde als ie stopt met F1.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:46 schreef LTVDK het volgende:
Max wel weer met een straatlengte afstand DOTD
Er is een wereld waarin hij straf krijgt en Max niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
George Under Investigation moving under braking.
Voor wat?quote:
Eens.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gemis voor entertainment waarde als ie stopt met F1.
Alternatieve universum.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een wereld waarin hij straf krijgt en Max niet.
Zou heel grappig zijn.
Waarschijnlijk alleen Max, gok ik.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een wereld waarin hij straf krijgt en Max niet.
Zou heel grappig zijn.
quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Voor wat?
Ik mis wel door het slotje posten.
is dat het enige?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Voor wat?
Ik mis wel door het slotje posten.
Ze hebben Alonso nog.quote:
F1 Multiverse.quote:
Dat die under investigation is?quote:
Het had ook Sjors kunnen zijn, na deze laatste drie GP's.quote:
Volgens de onboard die @Nattekat had gezien is het 100% straf.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:49 schreef Red_85 het volgende:
Het is dat ie zn race verkloot in de eerste 500meter, want die stint op hard was monsterlijk. Zo enorm lang op hard is bizar.
In de eerste bocht kan je de race niet winnen, wel verliezen. Een lift omdat hij Charles moest ontwijken.
Maar nog een U.I. voor pit uit. We wachten af. De stewards hebben huiswerk.
Over het algemeen wel een positiever gevoel over F1. Veel meer echte coureuractie. De batterijshit en mariokart ups is minder.
Er had voor Max minimaal een podium in gezeten vandaag. Misschien vind hij het wel prima dat zijn tempo wat onder de radar is geblevenquote:Op zondag 3 mei 2026 20:49 schreef Red_85 het volgende:
Het is dat ie zn race verkloot in de eerste 500meter, want die stint op hard was monsterlijk. Zo enorm lang op hard is bizar.
In de eerste bocht kan je de race niet winnen, wel verliezen. Een lift omdat hij Charles moest ontwijken.
Maar nog een U.I. voor pit uit. We wachten af. De stewards hebben huiswerk.
Over het algemeen wel een positiever gevoel over F1. Veel meer echte coureuractie. De batterijshit en mariokart ups is minder.
Wel meer dingen, maar sommige dingen kan ik missen als kiespijn.quote:
Disney gaat dat wel verfilmen.quote:
Wij missen jouquote:Op zondag 3 mei 2026 20:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel meer dingen, maar sommige dingen kan ik missen als kiespijn.
Dit gaat over Nizno hè?quote:Op zondag 3 mei 2026 20:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
, maar sommige dingen kan ik missen als kiespijn.
Is zijn zus man.quote:
Had zn onboard op 2de scherm maar had dat net niet in de gaten door actie op de baan op hoofdscherm.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens de onboard die @:nattekat had gezien is het 100% straf.
Dat maakt jij ervan.quote:
Ja, dat vind iedereen.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had zn onboard op 2de scherm maar had dat net niet in de gaten door actie op de baan op hoofdscherm.
Vind het wel raar dat ze dat niet tijdens de race al besloten hadden.
We zijn bedrogenquote:
Vorig jaar > 'Ja we gaan het niet meer na de race beslissen' > En dan vervolgens weer al die bullshit na de race.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Had zn onboard op 2de scherm maar had dat net niet in de gaten door actie op de baan op hoofdscherm.
Vind het wel raar dat ze dat niet tijdens de race al besloten hadden.
Wat staat genoteerd?quote:
Jaquote:Op zondag 3 mei 2026 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt dat Russell tegen Max aan reed?
Russell is een lompe Britse boer.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:54 schreef LTVDK het volgende:
Russell ook nog noted voor zijn poging Max een lekke band te rijden
Denk het ook ja. Moeilijk een 1 op 1 vergelijk te maken, maar zag er op zich niet vervelend uit.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er had voor Max minimaal een podium in gezeten vandaag. Misschien vind hij het wel prima dat zijn tempo wat onder de radar is gebleven
Was nou maar naar Specsavers gegaanquote:Op zondag 3 mei 2026 20:54 schreef Evenstar het volgende:
George heeft wel vaker last van diepte zien lijkt het, niet de eerste keer.
Neuh, het is een rattige Britse kostschoolboy.quote:
Blij als die ballentent van een Viaplay failliet is.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
ViaPlay snapt niet dat dat stadion een godsvermogen betaalt om daar het podium te hosten, daarom staan ze niet voor de hoofdtribune.
quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was nou maar naar Specsavers gegaan
? ze hebben al 5 weken vakantie gehad.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot over een week of 2-3 in Canada
quote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, het is een rattige Britse kostschoolboy.
Ik maak de kalender niet.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
? ze hebben al 5 weken vakantie gehad.
Dit was inderdaad wel om aan te zien. Nu nóg wat minder megajoules onder het boost-knopje en het is weer net autoracen.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:48 schreef TweedeKlum het volgende:
Het racen is nog lang niet waar het wezen moet maar het is iig iets minder Mario kart.
Bijna hersteldquote:Op zondag 3 mei 2026 20:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Tot over een week of 2-3 in Canada
Ik wil mijn geld terugquote:
Klaag de organisatie aan. Het is toch Amerika.quote:
Ja, want dan gaan we weer terug naar de altijd sympathieke O. Mol die alles scherp ziet en de tandartsquote:Op zondag 3 mei 2026 20:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Blij als die ballentent van een Viaplay failliet is.
10 miljoen voor die kijk aidsquote:Op zondag 3 mei 2026 20:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Klaag de organisatie aan. Het is toch Amerika.
Vroeger kreeg je gewoon een weekje extra F1TV toen emilia romagna weggespoeld was. Nu hoor je niks van zequote:
50 miljoen schadevergoedingquote:Op zondag 3 mei 2026 20:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Klaag de organisatie aan. Het is toch Amerika.
Toen was Biden nog aan de macht in Amerika.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je gewoon een weekje extra F1TV toen emilia romagna weggespoeld was. Nu hoor je niks van ze
Maar nu is het droog gebleven.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je gewoon een weekje extra F1TV toen emilia romagna weggespoeld was. Nu hoor je niks van ze
Dan gelijk doneren aan Danny.quote:
Ja bedankt he ...quote:
Heb ik al gedaan.quote:
Dan koop ik Danny wel uitquote:
Ja jij welquote:
Behoorlijk ja.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat een kansloze audio bij de podium ceremonie.
Ik neem altijd per maand een abo, en dat kwam prima uit vorige maand. Bovendien heeft voor de winter betalen ook weinig zin.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Wat wil je met Murica.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Audio is het hele weekend al rukquote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat laatste zou ook voor George gelden met een voorvleugel op bijna half 7.quote:
Trek in gefrituurde uienringen nuquote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Sjors UI voor aanrijding met Max
Sjors UI voor aanrijding met Karel
Max UI voor de pitstraat
Karel UI voor rijden in een kapotte auto
Nee, wat actieverquote:
Oostenrijkse volkslied en dan het Nederlandse volksliedquote:
Dat ook inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef butz0rs het volgende:
[..]
RUS was onveiliger. Daar vlogen de vonken er vanaf
Bwoahquote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
lol flesje Rozenwater voor Kimi, want moraalpolitie.
lolquote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Rozenwater voor Antonelli, want hij is te jong voor alcohol
Fijn voor de anderenquote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
Rozenwater voor Antonelli, want hij is te jong voor alcohol
Only in Americaquote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ie met een Colt .45 rondliep op het podium was het geen probleem geweest.
Dat jij viaplay aankanquote:
Jaquote:Op zondag 3 mei 2026 21:04 schreef Starflyer het volgende:
Komt er nog wat op doe sokkel of is dit het?
Ik kijk F1TV met engels commentaar.quote:
Och, Antonelli kan het hebben, want hij heeft de 25 punten op zakquote:
En ook al geen regenquote:Op zondag 3 mei 2026 21:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat ik je ben vergeten te roepen
Ik had beloofd dat er geen regen ging komen.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En ook al geen regenKan ik die uienringen dus ook wel vergeten
met hoofdletters volgens mij. (staat voor Acquired Immune Deficiency Syndrome).quote:
Adam Is De Schuldige zeiden we vroegâh.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
met hoofdletters volgens mij. (staat voor Acquired Immune Deficiency Syndrome).
Als Max een 10 sec straf krijgt is Lewis hem voorbijquote:
En dan Lewis 5 sec voor Max aanrijdenquote:Op zondag 3 mei 2026 21:10 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Als Max een 10 sec straf krijgt is Lewis hem voorbij
Iemand een gifje?quote:
Voor het eerst dit jaar een leuke race gezien.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit was inderdaad wel om aan te zien. Nu nóg wat minder megajoules onder het boost-knopje en het is weer net autoracen.
Met spit van Eminem?quote:
Al besprokenquote:Op zondag 3 mei 2026 21:17 schreef HiDiHo het volgende:
oh ja Russel
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 3 (VER) AND 63 (RUS) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - CAUSING A COLLISION
Gewoon met een AK47 knallen ipv een champagnekurk.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als ie met een Colt .45 rondliep op het podium was het geen probleem geweest.
Denk dat daar niks uitkomtquote:Op zondag 3 mei 2026 21:17 schreef HiDiHo het volgende:
oh ja Russel
FIA STEWARDS: TURN 1 INCIDENT INVOLVING CARS 3 (VER) AND 63 (RUS) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - CAUSING A COLLISION
Die pitstraat blijft me toch een raar verhaal.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Max UI voor de pitstraat
quote:Op zondag 3 mei 2026 21:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gewoon met een AK47 knallen ipv een champagnekurk.
Ja ik snap ook niet waarom het zo lastig is.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die pitstraat blijft me toch een raar verhaal.
Je rijdt overheen of niet, als het zo een belangrijke regel is zet je er maar een camera/track limits monitor op. Dit moet je gewoon tijdens de race kunnen behandelen.
Denk dat de werkdag er op zit voor de stewards, omdat ze vanochtend om 7:00 lokale tijd al HAD op het matje moesten roepen.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet waarom het zo lastig is.
Ja eens. Het is ook geen subjectief geheel of iets waar je input nodig hebt van de coureur.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet waarom het zo lastig is.
Max pitexit bedoel je?quote:
yesquote:
Volgens mij Sjarrel voor het aanrijden van Sjors.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Max UI voor de pitstraat
Ik denk dat Max gaat zeggen dat hij over de lijn reed....quote:Op zondag 3 mei 2026 21:22 schreef Red_85 het volgende:
The driver and team representative are required to report to the Stewards at 15:30 in relation to the
incident below.
The Stewards
From The Stewards
To The Team Manager,
Oracle Red Bull Racing
Document 83
Date 03 May 2026
Time 14:32
No / Driver 3 - Max Verstappen
Reason Alleged breach of Appendix L, Chapter IV Article 6(c) of the International Sporting
Code and non-compliance with Race Director’s Event Notes (item 16, document 36)
– Crossing the white line at pit exit.
Over een paar minuten mag Max zich melden
Max moet als eerste over 4 minuten.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:23 schreef Red_85 het volgende:
Voor iedereen die wil F5 hammeren:
https://www.fia.com/docum(...)Miami%20Grand%20Prix
quote:
Dat wordt een snelle douche.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Max moet als eerste over 4 minuten.
Ik kan veilig douchen.
Wordt het weer nachtwerk?quote:
Niet helemaal blij met de keuze idd, had nog door gekund. 'had niet echt grote flatspots'quote:
Volgens Coronel moet je met de band de lijn nog raken.quote:
Sinds Oscar Pistorius heb ik een teringhekel aan Zuid Afrikanen.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef Nattekat het volgende:
Werd even heel erg mooi een Zuid-Amerikaan op z'n plek gezet op F1TV
Montoya?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef Nattekat het volgende:
Toen pas? Ik sinds Nelson Mandela.....quote:Op zondag 3 mei 2026 21:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Sinds Oscar Pistorius heb ik een teringhekel aan Zuid Afrikanen.
Zet even je bril op.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Irritante Argentijnse "fan"?quote:Op zondag 3 mei 2026 21:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik sinds de Britten in 1795 die prachtige kolonie kwamen verstieren.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toen pas? Ik sinds Nelson Mandela.....
Nee grapje.
Sinds die kutvuvuzela's. Hoor ze nog....
Speciaal voor jouquote:
Ik sinds de Botha's.quote:Op zondag 3 mei 2026 21:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Norris moet er nog een paar meer halenquote:Op zondag 3 mei 2026 22:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Logisch. Was met Max ook. Wereldtitel binnen, wie doet je nog wat?
Weet je, ik was in een veel betere stemming toen ik daar nog niet aan dacht.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is bij lange na niet het kutste aan dat weekeinde natuurlijk.
Ik vond Max in 2022 al veel ontspannener hoor. Het ultieme doel is bereikt, natuurlijk wil je meer, maar je hebt een titel binnen..quote:Op zondag 3 mei 2026 22:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Norris moet er nog een paar meer halen
Max ook
Klopt. Maar hij heeft ook gezegd dat hij de 5e graag wil hebben. Wat logisch isquote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vond Max in 2022 al veel ontspannener hoor. Het ultieme doel is bereikt, natuurlijk wil je meer, maar je hebt een titel binnen..
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.quote:
Ja zeg, allez he. Wij zitten nu met Karel te converseren over zijn gedrag in de laatste ronde he. Dan kunnen wij toch geen stukjes tikken..quote:
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.
Op zn onboards is het ook nauwelijks te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.
Klopt goede vraag dus wat de uitkomst gaat zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?
Misschien gaan ze het hem vragen? Era penal? No.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Punt is is dat het van zn onboard vanaf de T cam ook niet duidelijk te zien is. Zie chevy zn gif. Ook zn neuscam zal die uitsluiting niet kunnen geven want daarin de band logischerwijze niet te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Neuscam van Stroll(?) misschien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is is dat het van zn onboard vanaf de T cam ook niet duidelijk te zien is. Zie chevy zn gif. Ook zn neuscam zal die uitsluiting niet kunnen geven want daarin de band logischerwijze niet te zien.
Bij Viaplee had Coronel het ook stilgezet en daar zag je op het frame de kruising tussen de zijlijn en eindlijn van de pitexit net aan net net net wel dat de band die lijn ook raakte. Maar niet compleet 100% duidelijk.
Denk dat ze alle tv beelden aan het afgaan zijn of er ergens nog een bewijs is te vinden. Beetje hetzelfde als Mazraoui toen in Bernabeu.
Wel gek eigenlijk met zo veel camera's her en der.
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?quote:
Ik dacht dat het zij-aan-zij was, maar op zijn t-cam is Max niet eens te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?
Ernaast, Max sluit achter hem aan. Alonso zit daar weer achter maar te ver weg. In feite is dit ook zoeken omdat het tijdens een safetycar is en er niets gewonnen werd. Regels zijn regels natuurlijk maar als het niet duidelijk is, laat het dan lekker gaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?
Wat duurt dit lang zeg…quote:Op zondag 3 mei 2026 23:17 schreef Red_85 het volgende:
Car 31 Ocon, 23 Albon, en 14 Alonso no further action.
Alleged yellow infringements.
Altijd met dit soort onzin.quote:
Dat was tijdens de race toch alquote:Op zondag 3 mei 2026 23:17 schreef Red_85 het volgende:
Car 31 Ocon, 23 Albon, en 14 Alonso no further action.
Alleged yellow infringements.
Tja.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd met dit soort onzin.
Weten we nog dat Max pas de dag na de race officieel kampioen was in 2021? Toen alle protesten ook eindelijk waren verworpen?
Mama miaquote:Op zondag 3 mei 2026 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Leclerc +20 seconden ivm rijden met een zwaar beschadigde auto
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) andquote:Op zondag 3 mei 2026 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Leclerc +20 seconden ivm rijden met een zwaar beschadigde auto
Vind ik wel heel grof hoor...quote:Op zondag 3 mei 2026 23:28 schreef Sally het volgende:
[..]
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) and
heard from the driver and team representative, have considered the following matter and determine
the following:
No / Driver 16 - Charles Leclerc
Competitor Scuderia Ferrari HP
Time 14:36
Session Race
Fact Car 16 left the track on several occasions without a justifiable reason.
Infringement Breach of Article B1.8.6 of the FIA F1 Regulations.
Decision Drive through penalty imposed after the Race.
(20 seconds added to elapsed Race time).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 16 (Charles Leclerc), team representative
and reviewed positioning/marshalling system data, video, team radio and in-car video
evidence.
Car 16 spun on the last lap at turn 3 and hit the wall but continued on track. The driver
informed us that the car appeared fine save that the car would not negotiate the right
hand corners properly.
Given this problem, he was forced to cut chicanes on the way to the chequered flag.
We determined that the fact that he had to cut the chicanes (i.e. to leave the track)
meant that he gained a lasting advantage by leaving the track in that manner. The fact
that he had a mechanical issue of some sort did not amount to a justifiable reason.
We accordingly impose a Drive Through penalty on Car 16, given the number of
times the car left the track and gained an advantage.
We also considered whether there was an additional breach in continuing to drive a
car with an obvious and discernible mechanical issue. We determined that there was
no evidence of there being an obvious of discernible mechanical issue. We therefore
took no further action in relation to that potential infringement.
Bron:
https://www.fia.com/syste(...)nsafe_condition_.pdf
Don't shoot the messengerquote:
Hij sneed elke chicane die hij zag op zijn onboard te zien, dus eigenlijk compleet terecht.quote:
Lees ze nu.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:28 schreef Sally het volgende:
[..]
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) and
heard from the driver and team representative, have considered the following matter and determine
the following:
No / Driver 16 - Charles Leclerc
Competitor Scuderia Ferrari HP
Time 14:36
Session Race
Fact Car 16 left the track on several occasions without a justifiable reason.
Infringement Breach of Article B1.8.6 of the FIA F1 Regulations.
Decision Drive through penalty imposed after the Race.
(20 seconds added to elapsed Race time).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 16 (Charles Leclerc), team representative
and reviewed positioning/marshalling system data, video, team radio and in-car video
evidence.
Car 16 spun on the last lap at turn 3 and hit the wall but continued on track. The driver
informed us that the car appeared fine save that the car would not negotiate the right
hand corners properly.
Given this problem, he was forced to cut chicanes on the way to the chequered flag.
We determined that the fact that he had to cut the chicanes (i.e. to leave the track)
meant that he gained a lasting advantage by leaving the track in that manner. The fact
that he had a mechanical issue of some sort did not amount to a justifiable reason.
We accordingly impose a Drive Through penalty on Car 16, given the number of
times the car left the track and gained an advantage.
We also considered whether there was an additional breach in continuing to drive a
car with an obvious and discernible mechanical issue. We determined that there was
no evidence of there being an obvious of discernible mechanical issue. We therefore
took no further action in relation to that potential infringement.
Bron:
https://www.fia.com/syste(...)nsafe_condition_.pdf
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Afsnij-compilatie Leclerc [ afbeelding ]
Ongeveer zeg maar de complete videoquote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Tijdwinstquote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Voor de Indycar.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij bekijkt alvast de layout opties voor volgend jaar.
In de muur van bocht 3quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Door af te snijden konden George en Max moeilijker dichtbij komen.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dus kennelijk is nog geen half wieltje over de lijn dus voldoende voor de strafquote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max 5 seconde penalty gepakt
[ afbeelding ]
Geen gevolgen voor uitslag dus.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens de stewards er helemaal over.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dus kennelijk is nog geen half wieltje over de lijn dus voldoende voor de straf
Dus toch.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
@TweedeKlumquote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Verstappen's penalty depends on how many seconds he needs for not losing any position after the race. That's Article 84.7 of FIA's rules.
Geen idee of dit klopt. @:Starflyer
quote:Op zondag 3 mei 2026 23:52 schreef Sally het volgende:
https://www.fia.com/syste(...)it_exit_incident.pdf
Uitslag van:
3 - Max Verstappen
Competitor Oracle Red Bull Racing
Time 13:14
Session Race
Fact Crossed the white line at pit exit
Infringement Breach of Appendix L, Chapter IV Article 6 c) of the International Sporting Code.
...inderdaad:
Decision 5 second time penalty imposed after the Race.
(5 seconds added to elapsed Race time).
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus toch.
Maar geen gevolgen voor de uitslag omdat Hamilton daar buiten zit en Leclerc 20sec heeft.
Bloedirritant.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft irritant dat je een hele race ziet, mensen over de finish ziet komen en toch de uitslag niet weet.
Hamillton is 9.8s na Max gefinishtquote:Op zondag 3 mei 2026 23:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?
Ze zeggen de buitenkant van de band over de lijn is geweest, niet de binnenkant.quote:
Dit was provisional:quote:Op zondag 3 mei 2026 23:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?
Oh ik bekijk een uitslag die al is bijgewerkt kennelijkquote:
Dat is echt bizar. Je moet dergelijke binaire zaken gewoon binnen een minuut kunnen beslissen, eventueel 2. En niet duidelijk = geen straf.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft irritant dat je een hele race ziet, mensen over de finish ziet komen en toch de uitslag niet weet.
Waar zie je die dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh ik bekijk een uitslag die al is bijgewerkt kennelijk
Lawson mag wel het parkeerbonnetje betalen van Gasly.quote:Op maandag 4 mei 2026 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Geen straf voor Lawson voor het er af tikken van Gasly.
Terecht omdat de versnellingsbak stuk was gegaan
Tja, echt een 'advantage' is het natuurlijk niet om zo te rijden. Maar je zou ook kunnen zeggen: doordat hij de bochten zo neemt, kom jij met deze auto überhaupt de finish nog halen. En dat is natuurlijk wel een voordeel.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het mag simpelweg niet wat die deed. Als die nou gewoon netjes het circuit (zoals alle andere rondjes) over was gegaan dan was die gewoon nog voor Hamilton en Colapinto geëindigd in de eindstand.quote:Op maandag 4 mei 2026 00:16 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Tja, echt een 'advantage' is het natuurlijk niet om zo te rijden. Maar je zou ook kunnen zeggen: doordat hij de bochten zo neemt, kom jij met deze auto überhaupt de finish nog halen. En dat is natuurlijk wel een voordeel.
Wordt voor de verandering er terecht op gewezen dat het nou eenmaal de regels zijn.quote:Als je de onboard terug kan vinden zie je wat een sneue beslissing dit weer is.
Lijkt erop dat de stewards weer druk op zoek waren naar werk. 5 sec straf na afloop voor 2x niks
In documentatie door Stewards benoemd dat ze tijdens de race niet goede beelden hadden en hoopten op additionele beelden achteraf die wat meer duidelijkheid konden geven. Geen idee hoe hectisch het was verder bij de Stewards, maar had allicht wel eerder kunnen worden bekeken alsnog.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Sommige dingen in de F1 mogen best veranderen, maar veranderen nooit. Zoals het ellenlang onderzoeken van incidenten na de race die, in het geval van Verstappen, echt easy tijdens de race beslist hadden kunnen worden.
Stel nou dat Leclerc geen straf had gekregen. Dan zit je dus vol opwinding te kijken naar de laatste ronde waar Verstappen hem in de laatste meters nog voorbij steekt en dan krijgt hij ruim 3 uur na de race een straf voor een futiliteit die in rondje 5 ofzo plaatsvindt. Mijn God..
5 seconden, maar las ergens wel dat de regels voor dit jaar aangescherpt zijn en dat het nu 5 seconden is per keer afsnijden in dergelijke gevallen. Maar degenen die de regels beter kennen zouden dat wel kunnen bevestigen of ontkennenquote:Overigens: weet iemand nog waar de straf van Hamilton was in Singapore vorig jaar toen hij ook elke chicane af sneed? Ik dacht dat dat hooguit vijf seconde was?
Dat lijkt inderdaad wel wat er wordt geïmpliceerd in de beslissing.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:24 schreef franklop het volgende:
5 seconden, maar las ergens wel dat de regels voor dit jaar aangescherpt zijn en dat het nu 5 seconden is per keer afsnijden in dergelijke gevallen. Maar degenen die de regels beter kennen zouden dat wel kunnen bevestigen of ontkennen
[ afbeelding ]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezigquote:Op maandag 4 mei 2026 01:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Charles moet blij zijn met de 20 seconden, dat had in feite een diskwalificatie moeten zijn.
https://dubz.co/c/351d9f
Haben Sie eine Stunde?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is echt bizar. Je moet dergelijke binaire zaken gewoon binnen een minuut kunnen beslissen, eventueel 2. En niet duidelijk = geen straf.
Hij mag gewoon racen tegen Lindblad. Alhoewel dat ook niet echt racen te noemen viel want het was Lindblad die twee keer positie afgeeft wat niet echt had gehoeven achteraf.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezig
Die tik was hard.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezig
Tja ik snap dat hij baalt maar wat hij daar deed is link inderdaad. dat moet niet beloond worden met alsnog punten halen.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Afsnij-compilatie Leclerc [ afbeelding ]
Na die tik kon hij helemaal niet meer sturen lijkt het.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.
Snap ik, dat is het handige aan die montages die ik kan maken.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.
Ja zeker die actie na 20 sec. als die volledig de bocht mist en hem er daarna blind dwars over de baan gooit waardoor Lindblad van de baan af moet om hem te ontwijken was vrij onverantwoordquote:Op maandag 4 mei 2026 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja ik snap dat hij baalt maar wat hij daar deed is link inderdaad. dat moet niet beloond worden met alsnog punten halen.
Nouuquote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is een hork eerste klas. Iemand die zo tegen Max is heb ik nog niet eerder gezien.
Niet dan?quote:
Ohwquote:Op maandag 4 mei 2026 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het tweede deel van je reactie was fout, niet het eerste keer
Te triest voor woorden idd.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is een hork eerste klas. Iemand die zo tegen Max is heb ik nog niet eerder gezien.
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierinquote:
Wellicht kan Montoya wat lessen nemen bij je.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierin
Uhuquote:Op maandag 4 mei 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierin
Dat Grosjean het niet lukte bewijst niet per se heel veel. Het was namelijk Grosjean die het probeerde in een hogesnelheidsbocht wat nergens op sloeg. Een 360 maak je typisch op een vrij langzaam gedeelte van de baanquote:Op maandag 4 mei 2026 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uhu
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Russell komt daar nog best goed wegquote:Op maandag 4 mei 2026 01:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Charles moet blij zijn met de 20 seconden, dat had in feite een diskwalificatie moeten zijn.
https://dubz.co/c/351d9f
Helaas wel ja.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Russell komt daar nog best goed weg
Johnny Herbert ging vorig jaar (of het jaar daarvoor) anders ook aardig los over Max, waardoor hij zijn positie verloor, toch? Zoiets.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is altijd een beetje tegendraads geweest toch?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Montoya is een keer door Verstappen senior in Brazilië ge-torpedoed, wellicht dat dat 'm nog dwars zit. Daar had hij kunnen winnen en eigenlijk ook z'n F1 carrierre kunnen redden. Dus er zal best iets spelen.
Herbert had een sponsordeal met een goksite waar op de F1 gewed kan worden, en zat in een positie die direct de uitlsag van een race kon beinvloeden. Dat hij de spotlight op zichzelf richtte met die kritiek op Max was heel voorzichtig gezegd niet zo slim van hem.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Johnny Herbert ging vorig jaar (of het jaar daarvoor) anders ook aardig los over Max, waardoor hij zijn positie verloor, toch? Zoiets.
Verder moet Montoya zijn mond houden en zijn drol nog net iets paarser verven. Maarja, edgy meningen genereren clicks....
Dat is wel goed. Niets zo erg als dat iedereen elkaar gelijk geeft.quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Montoya is altijd een beetje tegendraads geweest toch?
Is montoya zijn zoontje uit het RB programma gegooid?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Montoya is een keer door Verstappen senior in Brazilië ge-torpedoed, wellicht dat dat 'm nog dwars zit. Daar had hij kunnen winnen en eigenlijk ook z'n F1 carrierre kunnen redden. Dus er zal best iets spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |