je omschrijft de grootste factor zelf. De race duurt slechts 45 minuten. Qua topsnelheid is generatie 3 van Formule E al op de 320 kilometer per uur. Bijkomend is dat Formule E alleen stratencircuits uitzoekt waar geen lange rechte stukken bij zitten. Dat komt de efficiëntie dan weer ten goede.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:18 schreef Nia het volgende:
Ik heb even AI modus gevraagd hoe een Formule E race gaat: Een race duurt 45 minuten plus één ronde. In tegenstelling tot Formule 1 is er geen pitstop voor bandenwissel nodig, omdat de batterij de hele race meegaat. Dus in de Formule E kunnen ze al 45 minuten rijden met een batterij?
Ze zien het Rally scenario naderen met al die ontevreden coureurs. Rovanpera haatte hybrids zo erg dat hij het rallyrijden ervoor opgaf en Ogier is parttime medewerker geworden bij Toyota, ook nadat de FIA de hybrids afschaftequote:Op zondag 29 maart 2026 23:13 schreef Starflyer het volgende:
Misschien dat er toch nog wat aan de verhouding ICE en MGU gedaan gaat worden.
[ x ]
4 Megajoule. Dat is hetzelfde aan energie als in 0.1liter benzine zit.quote:Op zondag 29 maart 2026 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geavanceerd of niet, de batterij in F1 is gewoon superklein. En daarom zo leeg.
Ik ben al heel benieuwd naar November en hoop dat ze ook meer op normale circuits zullen gaan rijden want dat moet geen probleem meer zijn met een standaard vermogen van 450kw voor de race.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En zelfs in de FE hebben ze hetzelfde probleem als in de F1 met dat de verschillende strategieën ervoor zorgen dat de snelheidsverschillen te groot zijn. Daarover hebben de Formule E coureurs al een gezamenlijke brief naar de FIA gestuurd.
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ben al heel benieuwd naar November en hoop dat ze ook meer op normale circuits zullen gaan rijden want dat moet geen probleem meer zijn met een standaard vermogen van 450kw voor de race.
Attackmode met 600kw is volgens mij zowel voor de kwalificatie ronde als ook inhalen tijdens de race en dat maakt inderdaad dat de verschillen groot kunnen gaan zijn, goed dat ze zich laten horen dus.
Zelf heb ik het ook niet gevolgd maar zag wel de info over de nieuwe GEN4 dus ik zou je vraag niet zomaar kunnen beantwoorden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.
Omdat ik geen FE volger ben ff een vraag. Is de FE trouwens geheel gemanaged als klasse door de FIA? Niet iets waar er nog een vergelijkbaar orgaan als FOM tussen zit?
Volgens mij wordt de Formule E gemanaged door zichzelf, niet door de FIA. De FIA stelt (net als hij de F1) de regels op, maar de uitvoering ligt bij de Formule E organisatie zelf, onder leiding van Alejandro Agag.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
600 tot 800 pk zou voldoende moeten zijn ja.
Omdat ik geen FE volger ben ff een vraag. Is de FE trouwens geheel gemanaged als klasse door de FIA? Niet iets waar er nog een vergelijkbaar orgaan als FOM tussen zit?
50g, noem het maar meevallen.quote:Op donderdag 2 april 2026 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vind het best meevallen, werd goed afgeremd door het asfalt, barrier, en bandenstapels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |