Klopt. Maar hij heeft ook gezegd dat hij de 5e graag wil hebben. Wat logisch isquote:Op zondag 3 mei 2026 22:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vond Max in 2022 al veel ontspannener hoor. Het ultieme doel is bereikt, natuurlijk wil je meer, maar je hebt een titel binnen..
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.quote:
Ja zeg, allez he. Wij zitten nu met Karel te converseren over zijn gedrag in de laatste ronde he. Dan kunnen wij toch geen stukjes tikken..quote:
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.
Op zn onboards is het ook nauwelijks te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar ik begrijp geen goede camera op die plek en als Max met het voorwiel op de streep gezeten heeft is dat niet er overheen. Daarom wellicht dat het na de race behandeld zou worden.
Klopt goede vraag dus wat de uitkomst gaat zijn.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?
Misschien gaan ze het hem vragen? Era penal? No.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?
Punt is is dat het van zn onboard vanaf de T cam ook niet duidelijk te zien is. Zie chevy zn gif. Ook zn neuscam zal die uitsluiting niet kunnen geven want daarin de band logischerwijze niet te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
maar dan is er na de race toch ook geen fatsoenlijk beeld?
Neuscam van Stroll(?) misschien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Punt is is dat het van zn onboard vanaf de T cam ook niet duidelijk te zien is. Zie chevy zn gif. Ook zn neuscam zal die uitsluiting niet kunnen geven want daarin de band logischerwijze niet te zien.
Bij Viaplee had Coronel het ook stilgezet en daar zag je op het frame de kruising tussen de zijlijn en eindlijn van de pitexit net aan net net net wel dat de band die lijn ook raakte. Maar niet compleet 100% duidelijk.
Denk dat ze alle tv beelden aan het afgaan zijn of er ergens nog een bewijs is te vinden. Beetje hetzelfde als Mazraoui toen in Bernabeu.
Wel gek eigenlijk met zo veel camera's her en der.
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?quote:
Ik dacht dat het zij-aan-zij was, maar op zijn t-cam is Max niet eens te zien.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?
Ernaast, Max sluit achter hem aan. Alonso zit daar weer achter maar te ver weg. In feite is dit ook zoeken omdat het tijdens een safetycar is en er niets gewonnen werd. Regels zijn regels natuurlijk maar als het niet duidelijk is, laat het dan lekker gaan.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zn achtervleugel camera? Stroll zat er toch voor?
Wat duurt dit lang zeg…quote:Op zondag 3 mei 2026 23:17 schreef Red_85 het volgende:
Car 31 Ocon, 23 Albon, en 14 Alonso no further action.
Alleged yellow infringements.
Altijd met dit soort onzin.quote:
Dat was tijdens de race toch alquote:Op zondag 3 mei 2026 23:17 schreef Red_85 het volgende:
Car 31 Ocon, 23 Albon, en 14 Alonso no further action.
Alleged yellow infringements.
Tja.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd met dit soort onzin.
Weten we nog dat Max pas de dag na de race officieel kampioen was in 2021? Toen alle protesten ook eindelijk waren verworpen?
Mama miaquote:Op zondag 3 mei 2026 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Leclerc +20 seconden ivm rijden met een zwaar beschadigde auto
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) andquote:Op zondag 3 mei 2026 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
Leclerc +20 seconden ivm rijden met een zwaar beschadigde auto
Vind ik wel heel grof hoor...quote:Op zondag 3 mei 2026 23:28 schreef Sally het volgende:
[..]
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) and
heard from the driver and team representative, have considered the following matter and determine
the following:
No / Driver 16 - Charles Leclerc
Competitor Scuderia Ferrari HP
Time 14:36
Session Race
Fact Car 16 left the track on several occasions without a justifiable reason.
Infringement Breach of Article B1.8.6 of the FIA F1 Regulations.
Decision Drive through penalty imposed after the Race.
(20 seconds added to elapsed Race time).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 16 (Charles Leclerc), team representative
and reviewed positioning/marshalling system data, video, team radio and in-car video
evidence.
Car 16 spun on the last lap at turn 3 and hit the wall but continued on track. The driver
informed us that the car appeared fine save that the car would not negotiate the right
hand corners properly.
Given this problem, he was forced to cut chicanes on the way to the chequered flag.
We determined that the fact that he had to cut the chicanes (i.e. to leave the track)
meant that he gained a lasting advantage by leaving the track in that manner. The fact
that he had a mechanical issue of some sort did not amount to a justifiable reason.
We accordingly impose a Drive Through penalty on Car 16, given the number of
times the car left the track and gained an advantage.
We also considered whether there was an additional breach in continuing to drive a
car with an obvious and discernible mechanical issue. We determined that there was
no evidence of there being an obvious of discernible mechanical issue. We therefore
took no further action in relation to that potential infringement.
Bron:
https://www.fia.com/syste(...)nsafe_condition_.pdf
Don't shoot the messengerquote:
Hij sneed elke chicane die hij zag op zijn onboard te zien, dus eigenlijk compleet terecht.quote:
Lees ze nu.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:28 schreef Sally het volgende:
[..]
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (document 90) and
heard from the driver and team representative, have considered the following matter and determine
the following:
No / Driver 16 - Charles Leclerc
Competitor Scuderia Ferrari HP
Time 14:36
Session Race
Fact Car 16 left the track on several occasions without a justifiable reason.
Infringement Breach of Article B1.8.6 of the FIA F1 Regulations.
Decision Drive through penalty imposed after the Race.
(20 seconds added to elapsed Race time).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 16 (Charles Leclerc), team representative
and reviewed positioning/marshalling system data, video, team radio and in-car video
evidence.
Car 16 spun on the last lap at turn 3 and hit the wall but continued on track. The driver
informed us that the car appeared fine save that the car would not negotiate the right
hand corners properly.
Given this problem, he was forced to cut chicanes on the way to the chequered flag.
We determined that the fact that he had to cut the chicanes (i.e. to leave the track)
meant that he gained a lasting advantage by leaving the track in that manner. The fact
that he had a mechanical issue of some sort did not amount to a justifiable reason.
We accordingly impose a Drive Through penalty on Car 16, given the number of
times the car left the track and gained an advantage.
We also considered whether there was an additional breach in continuing to drive a
car with an obvious and discernible mechanical issue. We determined that there was
no evidence of there being an obvious of discernible mechanical issue. We therefore
took no further action in relation to that potential infringement.
Bron:
https://www.fia.com/syste(...)nsafe_condition_.pdf
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Afsnij-compilatie Leclerc [ afbeelding ]
Ongeveer zeg maar de complete videoquote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Tijdwinstquote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Voor de Indycar.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij bekijkt alvast de layout opties voor volgend jaar.
In de muur van bocht 3quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Door af te snijden konden George en Max moeilijker dichtbij komen.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Dus kennelijk is nog geen half wieltje over de lijn dus voldoende voor de strafquote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max 5 seconde penalty gepakt
[ afbeelding ]
Geen gevolgen voor uitslag dus.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max 5 seconde penalty gepakt
[ afbeelding ]
Volgens de stewards er helemaal over.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dus kennelijk is nog geen half wieltje over de lijn dus voldoende voor de straf
Dus toch.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max 5 seconde penalty gepakt
[ afbeelding ]
@TweedeKlumquote:Op zondag 3 mei 2026 19:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Verstappen's penalty depends on how many seconds he needs for not losing any position after the race. That's Article 84.7 of FIA's rules.
Geen idee of dit klopt. @:Starflyer
quote:Op zondag 3 mei 2026 23:52 schreef Sally het volgende:
https://www.fia.com/syste(...)it_exit_incident.pdf
Uitslag van:
3 - Max Verstappen
Competitor Oracle Red Bull Racing
Time 13:14
Session Race
Fact Crossed the white line at pit exit
Infringement Breach of Appendix L, Chapter IV Article 6 c) of the International Sporting Code.
...inderdaad:
Decision 5 second time penalty imposed after the Race.
(5 seconds added to elapsed Race time).
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus toch.
Maar geen gevolgen voor de uitslag omdat Hamilton daar buiten zit en Leclerc 20sec heeft.
Bloedirritant.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft irritant dat je een hele race ziet, mensen over de finish ziet komen en toch de uitslag niet weet.
Hamillton is 9.8s na Max gefinishtquote:Op zondag 3 mei 2026 23:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?
Ze zeggen de buitenkant van de band over de lijn is geweest, niet de binnenkant.quote:
Dit was provisional:quote:Op zondag 3 mei 2026 23:54 schreef Szura het volgende:
[..]
Hamilton zit toch net binnen die 5 tellen?
Oh ik bekijk een uitslag die al is bijgewerkt kennelijkquote:
Dat is echt bizar. Je moet dergelijke binaire zaken gewoon binnen een minuut kunnen beslissen, eventueel 2. En niet duidelijk = geen straf.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het blijft irritant dat je een hele race ziet, mensen over de finish ziet komen en toch de uitslag niet weet.
Waar zie je die dan?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh ik bekijk een uitslag die al is bijgewerkt kennelijk
Lawson mag wel het parkeerbonnetje betalen van Gasly.quote:Op maandag 4 mei 2026 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Geen straf voor Lawson voor het er af tikken van Gasly.
Terecht omdat de versnellingsbak stuk was gegaan
Tja, echt een 'advantage' is het natuurlijk niet om zo te rijden. Maar je zou ook kunnen zeggen: doordat hij de bochten zo neemt, kom jij met deze auto überhaupt de finish nog halen. En dat is natuurlijk wel een voordeel.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waar is het "gaining an advantage" gedeelte?
Het mag simpelweg niet wat die deed. Als die nou gewoon netjes het circuit (zoals alle andere rondjes) over was gegaan dan was die gewoon nog voor Hamilton en Colapinto geëindigd in de eindstand.quote:Op maandag 4 mei 2026 00:16 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Tja, echt een 'advantage' is het natuurlijk niet om zo te rijden. Maar je zou ook kunnen zeggen: doordat hij de bochten zo neemt, kom jij met deze auto überhaupt de finish nog halen. En dat is natuurlijk wel een voordeel.
Wordt voor de verandering er terecht op gewezen dat het nou eenmaal de regels zijn.quote:Als je de onboard terug kan vinden zie je wat een sneue beslissing dit weer is.
Lijkt erop dat de stewards weer druk op zoek waren naar werk. 5 sec straf na afloop voor 2x niks
In documentatie door Stewards benoemd dat ze tijdens de race niet goede beelden hadden en hoopten op additionele beelden achteraf die wat meer duidelijkheid konden geven. Geen idee hoe hectisch het was verder bij de Stewards, maar had allicht wel eerder kunnen worden bekeken alsnog.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Sommige dingen in de F1 mogen best veranderen, maar veranderen nooit. Zoals het ellenlang onderzoeken van incidenten na de race die, in het geval van Verstappen, echt easy tijdens de race beslist hadden kunnen worden.
Stel nou dat Leclerc geen straf had gekregen. Dan zit je dus vol opwinding te kijken naar de laatste ronde waar Verstappen hem in de laatste meters nog voorbij steekt en dan krijgt hij ruim 3 uur na de race een straf voor een futiliteit die in rondje 5 ofzo plaatsvindt. Mijn God..
5 seconden, maar las ergens wel dat de regels voor dit jaar aangescherpt zijn en dat het nu 5 seconden is per keer afsnijden in dergelijke gevallen. Maar degenen die de regels beter kennen zouden dat wel kunnen bevestigen of ontkennenquote:Overigens: weet iemand nog waar de straf van Hamilton was in Singapore vorig jaar toen hij ook elke chicane af sneed? Ik dacht dat dat hooguit vijf seconde was?
Dat lijkt inderdaad wel wat er wordt geďmpliceerd in de beslissing.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:24 schreef franklop het volgende:
5 seconden, maar las ergens wel dat de regels voor dit jaar aangescherpt zijn en dat het nu 5 seconden is per keer afsnijden in dergelijke gevallen. Maar degenen die de regels beter kennen zouden dat wel kunnen bevestigen of ontkennen
[ afbeelding ]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezigquote:Op maandag 4 mei 2026 01:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Charles moet blij zijn met de 20 seconden, dat had in feite een diskwalificatie moeten zijn.
https://dubz.co/c/351d9f
Haben Sie eine Stunde?quote:Op zondag 3 mei 2026 23:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is echt bizar. Je moet dergelijke binaire zaken gewoon binnen een minuut kunnen beslissen, eventueel 2. En niet duidelijk = geen straf.
Hij mag gewoon racen tegen Lindblad. Alhoewel dat ook niet echt racen te noemen viel want het was Lindblad die twee keer positie afgeeft wat niet echt had gehoeven achteraf.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezig
Die tik was hard.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezig
Tja ik snap dat hij baalt maar wat hij daar deed is link inderdaad. dat moet niet beloond worden met alsnog punten halen.quote:Op maandag 4 mei 2026 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja als je ziet dat die nog probeert te 'racen' tegen Lindblad was die wel erg dom bezig
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.quote:Op zondag 3 mei 2026 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Afsnij-compilatie Leclerc [ afbeelding ]
Na die tik kon hij helemaal niet meer sturen lijkt het.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.
Snap ik, dat is het handige aan die montages die ik kan maken.quote:Op maandag 4 mei 2026 12:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit zag ik live niet, ja dan snap ik de straf wel.
Ja zeker die actie na 20 sec. als die volledig de bocht mist en hem er daarna blind dwars over de baan gooit waardoor Lindblad van de baan af moet om hem te ontwijken was vrij onverantwoordquote:Op maandag 4 mei 2026 11:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Tja ik snap dat hij baalt maar wat hij daar deed is link inderdaad. dat moet niet beloond worden met alsnog punten halen.
Nouuquote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is een hork eerste klas. Iemand die zo tegen Max is heb ik nog niet eerder gezien.
Niet dan?quote:
Ohwquote:Op maandag 4 mei 2026 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het tweede deel van je reactie was fout, niet het eerste keer
Te triest voor woorden idd.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is een hork eerste klas. Iemand die zo tegen Max is heb ik nog niet eerder gezien.
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierinquote:
Wellicht kan Montoya wat lessen nemen bij je.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierin
Uhuquote:Op maandag 4 mei 2026 21:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich is zo’n 360 ook niet zo enorm ingewikkeld. Beetje gas geven en dan zet die auto zichzelf als het ware vanzelf al recht. Dus geluk was niet echt een factor hierin
Dat Grosjean het niet lukte bewijst niet per se heel veel. Het was namelijk Grosjean die het probeerde in een hogesnelheidsbocht wat nergens op sloeg. Een 360 maak je typisch op een vrij langzaam gedeelte van de baanquote:Op maandag 4 mei 2026 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uhu
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Russell komt daar nog best goed wegquote:Op maandag 4 mei 2026 01:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Charles moet blij zijn met de 20 seconden, dat had in feite een diskwalificatie moeten zijn.
https://dubz.co/c/351d9f
Helaas wel ja.quote:Op maandag 4 mei 2026 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Russell komt daar nog best goed weg
Johnny Herbert ging vorig jaar (of het jaar daarvoor) anders ook aardig los over Max, waardoor hij zijn positie verloor, toch? Zoiets.quote:Op maandag 4 mei 2026 19:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Montoya is een hork eerste klas. Iemand die zo tegen Max is heb ik nog niet eerder gezien.
Montoya is altijd een beetje tegendraads geweest toch?quote:Op donderdag 7 mei 2026 16:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
Montoya is een keer door Verstappen senior in Brazilië ge-torpedoed, wellicht dat dat 'm nog dwars zit. Daar had hij kunnen winnen en eigenlijk ook z'n F1 carrierre kunnen redden. Dus er zal best iets spelen.
Herbert had een sponsordeal met een goksite waar op de F1 gewed kan worden, en zat in een positie die direct de uitlsag van een race kon beinvloeden. Dat hij de spotlight op zichzelf richtte met die kritiek op Max was heel voorzichtig gezegd niet zo slim van hem.quote:Op donderdag 7 mei 2026 15:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Johnny Herbert ging vorig jaar (of het jaar daarvoor) anders ook aardig los over Max, waardoor hij zijn positie verloor, toch? Zoiets.
Verder moet Montoya zijn mond houden en zijn drol nog net iets paarser verven. Maarja, edgy meningen genereren clicks....
Dat is wel goed. Niets zo erg als dat iedereen elkaar gelijk geeft.quote:Op donderdag 7 mei 2026 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Montoya is altijd een beetje tegendraads geweest toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |