SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ooit op een dagquote:Op woensdag 22 april 2026 14:55 schreef Starhopper het volgende:
Komt er omweer???? WAAR EN WANNEER??? TS????
Zo zie je maar weer, er zijn er altijd die nog gekker zijnquote:Op woensdag 22 april 2026 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ga je hardlopen, met korte mouwen. Heerlijk met 18 graden, zelfs in het begin niet koud. En dan zie je mensen voorbij fietsen met een dikke winterjas aan.
Ik dacht altijd dat ik de koukleum was.
Ja ik! teveel schaduw stukken en dan pleuris koude scherpe wind.. ik kiek wel uit!quote:Op woensdag 22 april 2026 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ga je hardlopen, met korte mouwen. Heerlijk met 18 graden, zelfs in het begin niet koud. En dan zie je mensen voorbij fietsen met een dikke winterjas aan.
Ik dacht altijd dat ik de koukleum was.
Ach ze moeten toch wat clicks generen he, zo gaat het tegenwoordig en hoe irritant het ook is...het is niet verbodenquote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Dat hogedrukgebied is er altijd ergens in de lente. 3-4 weken lang noordoostenwind des doods.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Als je regen wil kom je maar naar Spanje goverdomme!quote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Hahaquote:Op donderdag 23 april 2026 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je regen wil kom je maar naar Spanje goverdomme!
Ftfyquote:Op donderdag 23 april 2026 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
Tien graden erbij en het is fantastisch weer kut.
Verder weer een fijn dagje.
Zou niet in Namibië willen wonen. Zou er bijna zijn geweest, dat welquote:
Tja, vorig jaar was het niet alleen in april droog maar januari t/m april. Dát was extreem. Heb nog nooit eerder in maart het gras zien verdorren.quote:Op donderdag 23 april 2026 07:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
April is dan ook gewoon extreem droog. Er is iets van 5mm regen gevallen.
Is dat erg en zorgt dat direct voor problemen? Nee, zeker niet.
Is het iets om een beetje in de gaten te houden? Zeker wel.
Overdrijven ze soms met de berichtgeving? Zeker en vast.
Zijn de reacties daarop eveneens overdreven? Ook zeker en vast.
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in de Spaanse woestijn vandaag weer een sappige 15 a 20 mm. De grond wordt steeds zompiger, ben bang dat de bomen gaan omvallen.
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.
Moeten inderdaad niet gaan overdrijvenquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.
Haha ja. Maar wel lekker in de zonquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.
Wie is die rare man met een t-shirt aan?quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Bij @:Geschiedkundige is het elke dag minimaal 35 graden en onbewolkt...dat weten we toch inmiddels. Hier wederom een kleine situatieschets bij hem thuis:
[ afbeelding ]
Zoo jij pikt alle regen dusquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in de Spaanse woestijn vandaag weer een sappige 15 a 20 mm. De grond wordt steeds zompiger, ben bang dat de bomen gaan omvallen.
Je kunt ook emigreren naar friesland ofzoquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.
Godverdomme ja, shirtloos natuurlijk.... jezus, amateur mistakequote:Op vrijdag 24 april 2026 12:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wie is die rare man met een t-shirt aan?
Tevens heb ik een best wel grote hekel aan laptops. Tijd voor een verbeterde situatieschets:
[ afbeelding ]
Verder wel vrij accuraat qua omgeving en strakblauwe lucht uiteraard.
Oei, das nie bestquote:Op vrijdag 24 april 2026 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry. Hier een gemiddelde situatieschets hoe mijn wandelingen er tegenwoordig uitzien:
[ afbeelding ]
Friesland, nee dankjequote:Op vrijdag 24 april 2026 13:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je kunt ook emigreren naar friesland ofzostukken koeler
Rond de 20, valt toch wel mee? Voor mij bijna schroeiend, maar ik ben dan ook geen goede graadmeter.quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:05 schreef PzKpfw het volgende:
Begin mei ziet er schroeiend uit. Dat gaat flink sproeien worden nu ik net m'n gazon heb doorgezaaid..
Ik zie nergens 30+quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:05 schreef PzKpfw het volgende:
Begin mei ziet er schroeiend uit. Dat gaat flink sproeien worden nu ik net m'n gazon heb doorgezaaid..
? Ik snap deze nietquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:13 schreef Twieki het volgende:
Leuk dit topic, net boksen.
En hier aan de ene kant hebben we @:Geschiedkundige met blauwe koude bokshandschoenen! Hij prefereert koele temperaturen. Gedijt in temperaturen van 10 á 12 graden. Als 't warmer wordt, dan scheurt hij zijn shirt van zijn lijf en doet een koelvest aan.
En aan de andere kant hebben we @:lNViCTuS. De eeuwige zeikerd over de temperaturen. Mét rode handschoenen! Want 't kan hem nooit warm genoeg worden. En als 't te warm wordt, dan klaagt hij daar weer over, een échte Nederlander!
Fight!
Mag ik dan Scorpion zijn?quote:
Doen we wel mma, ok?quote:
Friesland lijkt me echt precies niks.quote:
Vanmiddag kunnen bakken in de zon. Groentes/bloemen in potten krijgen vrijwel iedere dag water momenteel.quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
Zou niet erg zijn wat regen. Zou gewoon standaard twee nachten per week goed moeten doorregenen, verder droog.quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Friesland lijkt me echt precies niks.
Hier is het mooi genoeg. Alleen de bergen ontbreken.
Wellicht richting volgend weekend regen: Rund um den Monatswechsel schwächt sich das Hoch jedoch langsam ab und Tiefs rücken näher. Damit steigt auch das Schauer- und Gewitterrisiko allmählich wieder an. Wo genau wie viel Regen fällt, lässt sich aber noch nicht vorhersagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door RamboDirk op 25-04-2026 08:41:34 ]
Whut??? Het is hier 5 dagen op rij strak blauwquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
Gelukkig niet. Ik overleef Egypte niet denk ik.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Whut??? Het is hier 5 dagen op rij strak blauwlijkt wel egypte..alleen niet zo warm
Hierzoquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
zooo das al rapquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerste aardbeien worden al rood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat de goede kant opquote:Op zondag 26 april 2026 12:01 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanaf donderdag warme dagenen misschien vrijdag de eerste zomerse dag van het jaar.
[ afbeelding ]
Goed voor m'n moestuinquote:
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?quote:
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad welquote:Op zondag 26 april 2026 20:03 schreef Twieki het volgende:
[..]
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?
Net mijn voor- en achtertuin ruim water gegeven, want regenen doet 't voorlopig niet.
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.quote:Op zondag 26 april 2026 20:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad wel
Jawel, boven de twintig graden gaat mijn zeurstand aan. Die 25 hoeven echt niet van mij, pokkeweerquote:
Mwoah, droogte is shit maar op te lossen door zelf te bewateren. In de volle grond is dat, mits je er voldoende energie in stopt niet direct een probleem. Liever te droog dan te nat. Water kan ik namelijk wél toevoegen, niet verwijderen. Een goede verhouding is natuurlijk het beste, gewoon 2-3 nachten per week rustige, gestage regen.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Af en toe beetje water geven. Vanaf of net na volgend weekend onbestendiger.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Echt genietenquote:Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Vroeg ras en in een pot in de kas, dan haal je het wel wat naar voren
quote:Op zondag 26 april 2026 10:52 schreef RamboDirk het volgende:
Al aantal keer moeten sproeien...
april mensen
aprilBerg je maar de komende 2 weken danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohnee 1 week geloof ik nog dan zit er weer regen in de kaarten..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ziet er lekker uitquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Zeker! Hete avonden, koele nachten! Daar kan ik wel aan wennen, woestijn klimaat heerlijk.....Wel beetje water voor de plantjes graagquote:Op maandag 27 april 2026 00:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit![]()
En liever heet en droog dan dat kleffe natte
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.quote:Op zondag 26 april 2026 23:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt genieten
Doe je ook asperges kweken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sow ... heerlijk vooruitzicht als dit echt uitkomt. Vanaf het weekend komt er ook een appeltje voor de dorst: https://www.weeronline.nl/nieuws/26-4-2026-weekverwachtingquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Ohhh zalig! Smullen. En wat fijn dat je "helpers" hebtquote:Op maandag 27 april 2026 06:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.
quote:Op maandag 27 april 2026 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
moodFijne koningsdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.allemaal
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Die begon zowat in mei.quote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
We zijn inmiddels met een vaste groep van twaalf man. En in de topdrukte helpen er nog zes extra mee op soort van oproepbasis.quote:Op maandag 27 april 2026 09:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh zalig! Smullen. En wat fijn dat je "helpers" hebt
De temperatuur is er goed genoeg voor.quote:Op maandag 27 april 2026 12:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zie ik graag, ff opbokken met die kurkdroge lucht!
Hopelijk dan ook wat onweersbuien.
Ik ben een noob, wat zegt dit?quote:Op maandag 27 april 2026 12:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zie ik graag, ff opbokken met die kurkdroge lucht!
Hopelijk dan ook wat onweersbuien.
Als bij warm weer de luchttemperatuur en de dauwpuntstemperatuur dichter bij elkaar komen dan wordt het klammer.quote:
Dat staat ie dan ookquote:Op maandag 27 april 2026 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij kunnen jullie inmiddels beter deze reeks omdopen tot "de moestuin staat op ontploffen"
Hahaquote:Op maandag 27 april 2026 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij kunnen jullie inmiddels beter deze reeks omdopen tot "de moestuin staat op ontploffen"
Woon jij daar of op vakans?quote:Op maandag 27 april 2026 21:18 schreef Starhopper het volgende:
Het woeit op texel. En beetje regon druppeltjes
Zoo das een grote club wel! Super tof!quote:Op maandag 27 april 2026 15:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We zijn inmiddels met een vaste groep van twaalf man. En in de topdrukte helpen er nog zes extra mee op soort van oproepbasis.
Anders niet te doen met deze grootte.
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoo das een grote club wel! Super tof!
En alles qua voedsel is voor thuis gebruik of voor mensen van buiten af ook?
Dat zeker wat een heerlijk weertje !! Mag ook wel weer evenquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens prachtig weer buiten nu!
Waar betalen jullie dat dan van? Als ik vragen mag? Je hebt toch kostenquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.
Dat is echter - zeker zomers en vroege najaar - maar een fractie van wat we kunnen oogsten. De rest wordt verdeeld onder de minderbedeelden in het dorp, daarna aan mensen uit de buurt en familie.
Zelf eten we met het seizoen mee, dus hebben we bijna jaarrond groentes uit de tuin.
Hebben we enorme overschotten, dan gaat het restant naar de voedselbank. Dan hebben we het vooral over iets als tomaten en komkommers.
Mogelijk willen we dit jaar een 'plukdag' organiseren, waarbij je (gratis?) een tasje vol mag plukken. Maar we zijn daar nog niet over uit.
Ergens ook bang voor een stormloop, maar wil er ook geen geld voor vragen.
Eindelijk weer eens! Afgelopen jaar maar weinig onweer gehad.quote:
Gezien het aantal natuurbranden hier in de omgeving Eindhoven is wat water welkom. Vast een druppel op de gloeiende plaat, maar toch. En wat minder wind is ook wel prettig, als het dan brandt is het beter onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:02 schreef RamboDirk het volgende:
Zondag gaat het heel misschien regen. Mag het een keer na een maand nauwelijks iets
Wellicht zaterdag al de nodige buienquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:02 schreef RamboDirk het volgende:
Zondag gaat het heel misschien regen. Mag het een keer na een maand nauwelijks iets
Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.
Dat is echter - zeker zomers en vroege najaar - maar een fractie van wat we kunnen oogsten. De rest wordt verdeeld onder de minderbedeelden in het dorp, daarna aan mensen uit de buurt en familie.
Zelf eten we met het seizoen mee, dus hebben we bijna jaarrond groentes uit de tuin.
Hebben we enorme overschotten, dan gaat het restant naar de voedselbank. Dan hebben we het vooral over iets als tomaten en komkommers.
Mogelijk willen we dit jaar een 'plukdag' organiseren, waarbij je (gratis?) een tasje vol mag plukken. Maar we zijn daar nog niet over uit.
Ergens ook bang voor een stormloop, maar wil er ook geen geld voor vragen.
Krijgen wat donaties, maar het grootste deel betalen we zelf. Heel veel kost het alleszins niet voor wat we doen. Veel dingen hoeven niet duur te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar betalen jullie dat dan van? Als ik vragen mag? Je hebt toch kosten
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.![]()
Ja wel veel werk, maar vele handen maken licht werk.
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijkquote:Op dinsdag 28 april 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wellicht zaterdag al de nodige buien
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.
Alleen is er nu een rattenplaag in de buurt, dus de gemeente gaat binnenkort met zwaarder geschut aan de slag heb ik vernomen. Wij hebben er nog weinig last van, een hoekje gebruiken ze lijkt het als 'oversteekplek'. Dat laten we voorlopig maar gebeuren. Zo lang ze niet komen waar de gewassen nu staan vind ik het best.
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaanquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijk
Bij mijn moeder in de buurt ook. Erg vervelend, sommige mensen hebben er veel last van. Smerig jaquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.
Hopelijk een paar dagen wat wisselvalliger weer. Daarna weer droog met af en toe een nachtje regen bitte.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaan
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijenquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik overweeg overigens om volgend jaar een opleiding tot imker te gaan volgen. Lijkt me leuk, een eigen bijenvolk op de moestuin hebben. Interessante diertjes, zowel de honingbij alsmede de solitaire bijen.
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaalquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijen
Ja doen!quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nimmerquote:Op woensdag 29 april 2026 06:59 schreef DemonRage het volgende:
Donderdag kurkdroge, steriele lucht... plaatselijk 22°C bij een dauwpunt van -5°C.
Opbokken met dat woestijnweer.
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Nattekat het volgende:
Die wind is wel echt een enorme spelbreker.
Zon en droge luchtquote:Op woensdag 29 april 2026 09:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.
godverdomme
quote:Op woensdag 29 april 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf vandaag zomer in april.Blijven sproeien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijven doneren.
Dan komt alles goed.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
quote:Op woensdag 29 april 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf vandaag zomer in april.Gewoon heerlijk lente weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks gênantNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ga jij nou ook beginnen met dat gênante gedrag?quote:Op woensdag 29 april 2026 10:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Blijven sproeien.
Blijven doneren.
Dan komt alles goed.
Eens. Lekker weer. Wederom strakblauw en zon.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:39 schreef 12Beaufort het volgende:
Niks gênant aan dit weer idd. Ik kan hier wel van genieten.
Ja ongekendquote:Op woensdag 29 april 2026 10:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens. Lekker weer. Wederom strakblauw en zon.
Wat minder wind mag wel, maar verder helemaal prima.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:14 schreef INViCTuS het volgende:
Op dit weer valt niet te haten. Met deze lage luchtvochtigheid kan er ook prima nog 8-10 graden bij
26 is echt wel lekker, ja.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Mee eens. Vrijdag wordt helemaal fantastisch. Minder wind en 26 graden!
Doe maar nietquote:Op woensdag 29 april 2026 12:14 schreef INViCTuS het volgende:
Op dit weer valt niet te haten. Met deze lage luchtvochtigheid kan er ook prima nog 8-10 graden bij
Minder wind, ja. G'dumme wat een irritante woeiquote:Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Mee eens. Vrijdag wordt helemaal fantastisch. Minder wind en 26 graden!
Vast de schuld van de militairen in 't Harde!quote:Op woensdag 29 april 2026 16:16 schreef Nattekat het volgende:
Ze hebben hier de zon uitgezet. Flauw.
Hahaquote:Op woensdag 29 april 2026 16:16 schreef Nattekat het volgende:
Ze hebben hier de zon uitgezet. Flauw.
De rook trekt wel die kant op.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vast de schuld van de militairen in 't Harde!
Hier in Twente nog lekker zonnig. Maar het voelt veel kouder aan dan het lijkt, door de wind
Klopt. Stinkt ook buitenquote:Op woensdag 29 april 2026 16:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vast de schuld van de militairen in 't Harde!
Hier in Twente nog lekker zonnig. Maar het voelt veel kouder aan dan het lijkt, door de wind
Je woont onder de rook van 't hardequote:
*blaast terug*quote:Op woensdag 29 april 2026 16:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je woont onder de rook van 't harde
Het was geen verrassing met al die fikken van vandaag.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.
godverdomme
Lekker gewerkt door defensiequote:Op woensdag 29 april 2026 19:12 schreef DemonRage het volgende:
ff mezelf quoten:
[..]
Het was geen verrassing met al die fikken van vandaag.
Morgen nog een ronde met fikken denk ik.
Die wind is wel een aanjager idd.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:12 schreef DemonRage het volgende:
ff mezelf quoten:
[..]
Het was geen verrassing met al die fikken van vandaag.
Morgen nog een ronde met fikken denk ik.
Dit zegt echt nog precies niks over de zomer.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:18 schreef Elan het volgende:
Dit gaat ongetwijfeld een mokerhete en lange zomer worden a 2018 met al die droogte op het continent.
Zeker wel.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit zegt echt nog precies niks over de zomer.
Moet je wel zuidenwind hebben. Hebben we nu ook niet. Mei kan zomaar zeiknat wordenquote:Op woensdag 29 april 2026 19:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker wel.
De hitte uit het zuiden kan veel beter getransporteerd worden als het hele continent niet zeiknat is.
Ah, dat rook ik buiten. (Leiden)quote:Op woensdag 29 april 2026 16:48 schreef 12Beaufort het volgende:
De rook trekt wel die kant op.
[ afbeelding ]
Vies doordringende lucht zeker?quote:Op woensdag 29 april 2026 20:08 schreef svann het volgende:
[..]
Ah, dat rook ik buiten. (Leiden)
Vond het al niet warm genoeg voor smog, alles zag er stoffig uit in de verte.
Dit zegt verder idd niet zoveel over komende zomer.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet je wel zuidenwind hebben. Hebben we nu ook niet. Mei kan zomaar zeiknat worden
Vaag iets rokerig af en toe.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomers zijn altijd bloedheetquote:Op woensdag 29 april 2026 20:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dit zegt verder idd niet zoveel over komende zomer.
Al is de kans aanwezig dat het weer een bloedhete zomer gaat worden.
Ze worden steeds heter.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomers zijn altijd bloedheet
Je jankt al als het 15 graden is manquote:Op woensdag 29 april 2026 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomers zijn altijd bloedheet
quote:Op woensdag 29 april 2026 21:33 schreef RamboDirk het volgende:
Dat mensen ivm je kleurtje vragen hoe je vakantie was terwijl je helemaal niet weg bent geweestIk denk altijd dat jij een neger bent. Weet ook niet waarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isnietzoquote:Op woensdag 29 april 2026 21:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomers zijn altijd bloedheet
Meestal pas vanaf ~20quote:Op woensdag 29 april 2026 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je jankt al als het 15 graden is man
Buien worden wel intensiever.quote:Op donderdag 30 april 2026 07:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Steeds heter en droger, dus ook steeds minder onweer.
Onder de 20% idd.quote:Op donderdag 30 april 2026 10:25 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag ultiem bosbrandweer.
Het dauwpunt is op diverse plekken gedaald naar -3,5°C terwijl de temperatuur al rond 13°C ligt.
En uiteraard strakblauwe lucht en nog steeds een bak wind (kracht 4) uit het oosten.
En dit kaartje maar eens in de gaten houden:
[ afbeelding ]
Denk dat we vandaag nog wel onder de 20% komen op diverse plekken.
Hartstikke zwoel.quote:
En ook grote branden in Weert, Overloon en Helden. Dat ligt allemaal in een straal van goed 50 km. De brand in Weert is ook goed zichtbaar vanuit Helmond, die in Oirschot nu niet.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:59 schreef DemonRage het volgende:
Omroep Brabant: Zeer grote brand op Oirschotse Heide dicht bij militair oefenterrein
Alweer een militair oefenterrein de fik in.
Opbokken met die windquote:Op donderdag 30 april 2026 13:59 schreef DemonRage het volgende:
Omroep Brabant: Zeer grote brand op Oirschotse Heide dicht bij militair oefenterrein
Alweer een militair oefenterrein de fik in.
Zijn die gasten nou echt zo achterlijkquote:Op donderdag 30 april 2026 13:59 schreef DemonRage het volgende:
Omroep Brabant: Zeer grote brand op Oirschotse Heide dicht bij militair oefenterrein
Alweer een militair oefenterrein de fik in.
Bizar ja. Echt iets van een op de zes branden ontstaan op een militair terrein meen ik.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zijn die gasten nou echt zo achterlijk
Op dit stukje werd al dagen extra gecontroleerd na 6(!) eerdere branden, men dacht aan een pyromaan. De huidige brand schijnt het gevolg van een Chinook te zijn.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bizar ja. Echt iets van een op de zes branden ontstaan op een militair terrein meen ik.
Ik werk op de Veluwe, maar daar geen kneuzen van defensie die stuntenquote:Op donderdag 30 april 2026 17:20 schreef 12Beaufort het volgende:
Geen brand hier in de buurt volgens mij. Staat ook geen bos in de omgeving![]()
Ik kan me nog wel de brand op Terschelling herinneren, die kon je hier ruiken.
Hadden jullie het daar zelf gedaan? (grapje).quote:Op donderdag 30 april 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik werk op de Veluwe, maar daar geen kneuzen van defensie die stunten
Ik zit precies tussen de Loenense waterval en de Veluwse stoomtrein maatschappij in. Station Lieren/Beekbergen. Mooi rustig daarquote:Op donderdag 30 april 2026 18:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hadden jullie het daar zelf gedaan? (grapje).
Momenteel alweer, zie ik. Wel weer de nodige regen her en der in Spanjequote:Op woensdag 29 april 2026 20:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope, nada. Is allemaal ten westen van ons gebleven.
Hier wordt het de matigste dag tot nu toe, alvast lekker de screens naar beneden en nu het nog lekker is boven even de boel openquote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:54 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur wordt vandaag de aangenaamste dag van het jaar tot dusver. Zeker i.c.m de relatief lage luchtvochtigheid
Het is 25 graden, dat is een prima temperatuur.quote:
Hier een zwoel onweersachtig weertje met wat buien. Graad of 23 wordt het vandaag, dus idd niet heel warm. Alsnog even warm als bij jullie, op een slechte dagquote:Op donderdag 30 april 2026 16:27 schreef INViCTuS het volgende:
6 graden erbij i.c.m deze lage luchtvochtigheid en je hebt het ideale zomerweer te pakken.
Zelfs @:dick_laurent heeft dit niet
Je moet er maar blij mee zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier een zwoel onweersachtig weertje met wat buien. Graad of 23 wordt het vandaag, dus idd niet heel warm. Alsnog even warm als bij jullie, op een slechte dag![]()
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet er maar blij mee zijn om in Limburg te wonen.
Wie is Khabib en wie is Connor?quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:13 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
de zonemigrant met heimwee @:dick_laurent en de roze bril filantroop @:geschiedkundige zoeken elkaar weer voorzichtig op
Heerlijk vandaag.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:46 schreef INViCTuS het volgende:
Huidige weer nadert wel perfectie. Vanmiddag halen we dat wel. 25/26 graden en luchtvochtigheid op 25/30%. Nou, dat mag de hele zomer wel. Fractie minder wind mag nog.
Soms uiteraard wel een verfrissende regen/onweersbui
Tot 1 oktober dit zou wel fijn zijnquote:
Ìn de nacht gewoon wat regen om de boel wat nat te houdenquote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:46 schreef INViCTuS het volgende:
Huidige weer nadert wel perfectie. Vanmiddag halen we dat wel. 25/26 graden en luchtvochtigheid op 25/30%. Nou, dat mag de hele zomer wel. Fractie minder wind mag nog.
Soms uiteraard wel een verfrissende regen/onweersbui
En dan 24-26 graden. Akkoordquote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ìn de nacht gewoon wat regen om de boel wat nat te houdenvoor de rest inderdaad die vochtigheid lekker laag houden zodat het dragelijk is en niet als vorig jaar
Iets minder wind, zei ik ook. Dat zou het wel af maken. Luchtvochtigheid is met 24% perfect en de temperatuur 24-26 ookquote:Op vrijdag 1 mei 2026 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo perfect, door die hoerenwind. Maar ik klaag niet hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:01 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwsbericht pending:@RamboDirkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:01 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwsbericht pending:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/48uursquote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:35 schreef summer2bird het volgende:
Zou het nog gaan regenen dit weekend? Tuin is gortdroog
Kleine 25. Mooi aangenaam zo met deze lage luchtvochtigheidquote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
25 graden wel ruim gepasseerd vandaag.
Ik hoop het, en niet dat het dadelijk weer allemaal overvliegt of oplost.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:57 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.buienradar.nl/nederland/neerslag/buienradar/48uurs
Yup
25.7 gemeten hierquote:Op vrijdag 1 mei 2026 17:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kleine 25. Mooi aangenaam zo met deze lage luchtvochtigheid
Laag... op z'n laagst in het ZW van Brabant zo'n -5°C. Gisteren in het midden van Brabant zelfs -8°C.quote:
Maar niet hier volgens dat kaartjequote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:25 schreef Haags het volgende:
[..]
@:nattekat
Code geel: ik smeer me nog een keer in met zonnebrand.
Die blijven nog wel ff in hun winterslaap.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 22:49 schreef Remco het volgende:
Zolang onze vrienden van Estofex stil blijven verwacht ik niets.
Naar wel 36 % hier binnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:28 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon ouderwets kutweer hier.
Moet even wennen aan het feit dat de luchtvochtigheid plots omhoog is geschoten.
50% hier bij 20 graden.quote:
Blij dat ik landinwaarts zit 32% bij 21 graden. Laat dat onweer maar komen. Werd tijdquote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
50% hier bij 20 graden.
Klinkt niet veel, maar ik denk dat ik nog even door de gewenningsfase heen moet. Straks in de zomer weer lekker slapen in 24 graden met 50% LV.
Je weet wat onweer nodig heeft hè?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Blij dat ik landinwaarts zit 32% bij 21 graden. Laat dat onweer maar komen. Werd tijd
Denken dat ik in de zon ga 'zitten'quote:Op zaterdag 2 mei 2026 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ga dan ook niet in de zon zitten als je daar zo slecht tegen kan pipo
[ afbeelding ]
en terecht! Ga maar in een hoekje zittenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:38 schreef Paul het volgende:
Ben zo bang en al die bomen met bladeren worden uit de grond gerukt 😨
Mooi. Warmer dan 15 zou niet mogen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is dan weer niet de bedoeling
dinsdag en woensdag lagere maxima: woensdag blijft het kwik in een groot deel van het land beneden 15 graden. Op donderdag en vrijdag stijgt het kwik weer enkele graden
Jullie hebben vooralsnog niets te klagen ja!quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:01 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is dan weer niet de bedoeling
dinsdag en woensdag lagere maxima: woensdag blijft het kwik in een groot deel van het land beneden 15 graden. Op donderdag en vrijdag stijgt het kwik weer enkele graden
Welke voorspellingen?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 12:58 schreef Guanabana het volgende:
Staat nu helemaal geen regen en onweer meer in de voorspellingen, we worden beflikkerd.
Volgens Buienradar gaat er hier nu ineens 0 mm vallen. Maar goed, KNMI zegt nog steeds code geel, dus zal wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke voorspellingen?
Hier wel. Maar het kan ook plaatselijk zijn.
Buienradar meer dan 2 uur vooruit kijken is echt tijdverspilling.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Volgens Buienradar gaat er hier nu ineens 0 mm vallen. Maar goed, KNMI zegt nog steeds code geel, dus zal wel.
Ja heb het ook niet over de radar.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:06 schreef Remco het volgende:
[..]
Buienradar meer dan 2 uur vooruit kijken is echt tijdverspilling.
Ook onder Hasselt al een lijn aan het ontstaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 13:31 schreef DemonRage het volgende:
In het oosten van België ontstaan al wat onweersbuien... die kunnen hooguit nog een beetje over zuid-Limburg trekken.
Het is al een begin. Ben benieuwd wat er later op de dag nog allemaal ontstaat.
Ik zit anders heerlijk in de tuinquote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:28 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon ouderwets kutweer hier.
Moet even wennen aan het feit dat de luchtvochtigheid plots omhoog is geschoten.
Iddquote:
Vergeleken met de afgelopen dagen voelt de lucht wel heel anders.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 15:44 schreef Kanaroe het volgende:
Wat een benauwdheid hier in Gilze (van Rijen)
Hoop dat er vanavond flink wat regen komt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |