SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ooit op een dagquote:Op woensdag 22 april 2026 14:55 schreef Starhopper het volgende:
Komt er omweer???? WAAR EN WANNEER??? TS????
Zo zie je maar weer, er zijn er altijd die nog gekker zijnquote:Op woensdag 22 april 2026 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ga je hardlopen, met korte mouwen. Heerlijk met 18 graden, zelfs in het begin niet koud. En dan zie je mensen voorbij fietsen met een dikke winterjas aan.
Ik dacht altijd dat ik de koukleum was.
Ja ik! teveel schaduw stukken en dan pleuris koude scherpe wind.. ik kiek wel uit!quote:Op woensdag 22 april 2026 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Dan ga je hardlopen, met korte mouwen. Heerlijk met 18 graden, zelfs in het begin niet koud. En dan zie je mensen voorbij fietsen met een dikke winterjas aan.
Ik dacht altijd dat ik de koukleum was.
Ach ze moeten toch wat clicks generen he, zo gaat het tegenwoordig en hoe irritant het ook is...het is niet verbodenquote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Dat hogedrukgebied is er altijd ergens in de lente. 3-4 weken lang noordoostenwind des doods.quote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Als je regen wil kom je maar naar Spanje goverdomme!quote:Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dit soort berichten krijg je gegarandeerd altijd. Echt extreme vormen2018 was extreem
[ x ]
Hahaquote:Op donderdag 23 april 2026 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als je regen wil kom je maar naar Spanje goverdomme!
Ftfyquote:Op donderdag 23 april 2026 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
Tien graden erbij en het is fantastisch weer kut.
Verder weer een fijn dagje.
Zou niet in Namibië willen wonen. Zou er bijna zijn geweest, dat welquote:
Tja, vorig jaar was het niet alleen in april droog maar januari t/m april. Dát was extreem. Heb nog nooit eerder in maart het gras zien verdorren.quote:Op donderdag 23 april 2026 07:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
April is dan ook gewoon extreem droog. Er is iets van 5mm regen gevallen.
Is dat erg en zorgt dat direct voor problemen? Nee, zeker niet.
Is het iets om een beetje in de gaten te houden? Zeker wel.
Overdrijven ze soms met de berichtgeving? Zeker en vast.
Zijn de reacties daarop eveneens overdreven? Ook zeker en vast.
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in de Spaanse woestijn vandaag weer een sappige 15 a 20 mm. De grond wordt steeds zompiger, ben bang dat de bomen gaan omvallen.
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.
Moeten inderdaad niet gaan overdrijvenquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.
Haha ja. Maar wel lekker in de zonquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel na een stuk rijden, want zo warm is het ook weer niet he.
Wie is die rare man met een t-shirt aan?quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:39 schreef dick_laurent het volgende:
Bij @:Geschiedkundige is het elke dag minimaal 35 graden en onbewolkt...dat weten we toch inmiddels. Hier wederom een kleine situatieschets bij hem thuis:
[ afbeelding ]
Zoo jij pikt alle regen dusquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in de Spaanse woestijn vandaag weer een sappige 15 a 20 mm. De grond wordt steeds zompiger, ben bang dat de bomen gaan omvallen.
Je kunt ook emigreren naar friesland ofzoquote:Op vrijdag 24 april 2026 11:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Limbabwe bakken we zometeen bij de lunch alweer een ei op de moterkap.
Godverdomme ja, shirtloos natuurlijk.... jezus, amateur mistakequote:Op vrijdag 24 april 2026 12:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wie is die rare man met een t-shirt aan?
Tevens heb ik een best wel grote hekel aan laptops. Tijd voor een verbeterde situatieschets:
[ afbeelding ]
Verder wel vrij accuraat qua omgeving en strakblauwe lucht uiteraard.
Oei, das nie bestquote:Op vrijdag 24 april 2026 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry. Hier een gemiddelde situatieschets hoe mijn wandelingen er tegenwoordig uitzien:
[ afbeelding ]
Friesland, nee dankjequote:Op vrijdag 24 april 2026 13:07 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Je kunt ook emigreren naar friesland ofzostukken koeler
Rond de 20, valt toch wel mee? Voor mij bijna schroeiend, maar ik ben dan ook geen goede graadmeter.quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:05 schreef PzKpfw het volgende:
Begin mei ziet er schroeiend uit. Dat gaat flink sproeien worden nu ik net m'n gazon heb doorgezaaid..
Ik zie nergens 30+quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:05 schreef PzKpfw het volgende:
Begin mei ziet er schroeiend uit. Dat gaat flink sproeien worden nu ik net m'n gazon heb doorgezaaid..
? Ik snap deze nietquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:13 schreef Twieki het volgende:
Leuk dit topic, net boksen.
En hier aan de ene kant hebben we @:Geschiedkundige met blauwe koude bokshandschoenen! Hij prefereert koele temperaturen. Gedijt in temperaturen van 10 á 12 graden. Als 't warmer wordt, dan scheurt hij zijn shirt van zijn lijf en doet een koelvest aan.
En aan de andere kant hebben we @:lNViCTuS. De eeuwige zeikerd over de temperaturen. Mét rode handschoenen! Want 't kan hem nooit warm genoeg worden. En als 't te warm wordt, dan klaagt hij daar weer over, een échte Nederlander!
Fight!
Mag ik dan Scorpion zijn?quote:
Doen we wel mma, ok?quote:
Friesland lijkt me echt precies niks.quote:
Vanmiddag kunnen bakken in de zon. Groentes/bloemen in potten krijgen vrijwel iedere dag water momenteel.quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
Zou niet erg zijn wat regen. Zou gewoon standaard twee nachten per week goed moeten doorregenen, verder droog.quote:Op vrijdag 24 april 2026 20:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Friesland lijkt me echt precies niks.
Hier is het mooi genoeg. Alleen de bergen ontbreken.
Wellicht richting volgend weekend regen: Rund um den Monatswechsel schwächt sich das Hoch jedoch langsam ab und Tiefs rücken näher. Damit steigt auch das Schauer- und Gewitterrisiko allmählich wieder an. Wo genau wie viel Regen fällt, lässt sich aber noch nicht vorhersagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door RamboDirk op 25-04-2026 08:41:34 ]
Whut??? Het is hier 5 dagen op rij strak blauwquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
Gelukkig niet. Ik overleef Egypte niet denk ik.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Whut??? Het is hier 5 dagen op rij strak blauwlijkt wel egypte..alleen niet zo warm
Hierzoquote:Op vrijdag 24 april 2026 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar was de zon vandaag? Op wat opklaringen na was het toch wel behoorlijk bewolkt en kil
zooo das al rapquote:Op zaterdag 25 april 2026 13:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eerste aardbeien worden al rood
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat de goede kant opquote:Op zondag 26 april 2026 12:01 schreef 12Beaufort het volgende:
Vanaf donderdag warme dagenen misschien vrijdag de eerste zomerse dag van het jaar.
[ afbeelding ]
Goed voor m'n moestuinquote:
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?quote:
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad welquote:Op zondag 26 april 2026 20:03 schreef Twieki het volgende:
[..]
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?
Net mijn voor- en achtertuin ruim water gegeven, want regenen doet 't voorlopig niet.
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.quote:Op zondag 26 april 2026 20:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad wel
Jawel, boven de twintig graden gaat mijn zeurstand aan. Die 25 hoeven echt niet van mij, pokkeweerquote:
Mwoah, droogte is shit maar op te lossen door zelf te bewateren. In de volle grond is dat, mits je er voldoende energie in stopt niet direct een probleem. Liever te droog dan te nat. Water kan ik namelijk wél toevoegen, niet verwijderen. Een goede verhouding is natuurlijk het beste, gewoon 2-3 nachten per week rustige, gestage regen.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Af en toe beetje water geven. Vanaf of net na volgend weekend onbestendiger.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Echt genietenquote:Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Vroeg ras en in een pot in de kas, dan haal je het wel wat naar voren
quote:Op zondag 26 april 2026 10:52 schreef RamboDirk het volgende:
Al aantal keer moeten sproeien...
april mensen
aprilBerg je maar de komende 2 weken danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohnee 1 week geloof ik nog dan zit er weer regen in de kaarten..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ziet er lekker uitquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Zeker! Hete avonden, koele nachten! Daar kan ik wel aan wennen, woestijn klimaat heerlijk.....Wel beetje water voor de plantjes graagquote:Op maandag 27 april 2026 00:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit![]()
En liever heet en droog dan dat kleffe natte
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.quote:Op zondag 26 april 2026 23:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt genieten
Doe je ook asperges kweken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sow ... heerlijk vooruitzicht als dit echt uitkomt. Vanaf het weekend komt er ook een appeltje voor de dorst: https://www.weeronline.nl/nieuws/26-4-2026-weekverwachtingquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Ohhh zalig! Smullen. En wat fijn dat je "helpers" hebtquote:Op maandag 27 april 2026 06:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.
quote:Op maandag 27 april 2026 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
moodFijne koningsdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.allemaal
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Die begon zowat in mei.quote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |