Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.
Dat is echter - zeker zomers en vroege najaar - maar een fractie van wat we kunnen oogsten. De rest wordt verdeeld onder de minderbedeelden in het dorp, daarna aan mensen uit de buurt en familie.
Zelf eten we met het seizoen mee, dus hebben we bijna jaarrond groentes uit de tuin.
Hebben we enorme overschotten, dan gaat het restant naar de voedselbank. Dan hebben we het vooral over iets als tomaten en komkommers.
Mogelijk willen we dit jaar een 'plukdag' organiseren, waarbij je (gratis?) een tasje vol mag plukken. Maar we zijn daar nog niet over uit.
Ergens ook bang voor een stormloop, maar wil er ook geen geld voor vragen.
Krijgen wat donaties, maar het grootste deel betalen we zelf. Heel veel kost het alleszins niet voor wat we doen. Veel dingen hoeven niet duur te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar betalen jullie dat dan van? Als ik vragen mag? Je hebt toch kosten
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.![]()
Ja wel veel werk, maar vele handen maken licht werk.
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijkquote:Op dinsdag 28 april 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wellicht zaterdag al de nodige buien
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.
Alleen is er nu een rattenplaag in de buurt, dus de gemeente gaat binnenkort met zwaarder geschut aan de slag heb ik vernomen. Wij hebben er nog weinig last van, een hoekje gebruiken ze lijkt het als 'oversteekplek'. Dat laten we voorlopig maar gebeuren. Zo lang ze niet komen waar de gewassen nu staan vind ik het best.
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaanquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijk
Bij mijn moeder in de buurt ook. Erg vervelend, sommige mensen hebben er veel last van. Smerig jaquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.
Hopelijk een paar dagen wat wisselvalliger weer. Daarna weer droog met af en toe een nachtje regen bitte.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaan
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijenquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik overweeg overigens om volgend jaar een opleiding tot imker te gaan volgen. Lijkt me leuk, een eigen bijenvolk op de moestuin hebben. Interessante diertjes, zowel de honingbij alsmede de solitaire bijen.
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaalquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijen
Ja doen!quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nimmerquote:Op woensdag 29 april 2026 06:59 schreef DemonRage het volgende:
Donderdag kurkdroge, steriele lucht... plaatselijk 22°C bij een dauwpunt van -5°C.
Opbokken met dat woestijnweer.
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Nattekat het volgende:
Die wind is wel echt een enorme spelbreker.
Zon en droge luchtquote:Op woensdag 29 april 2026 09:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.
godverdomme
quote:Op woensdag 29 april 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf vandaag zomer in april.Blijven sproeien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijven doneren.
Dan komt alles goed.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |