Goed voor m'n moestuinquote:
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?quote:
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad welquote:Op zondag 26 april 2026 20:03 schreef Twieki het volgende:
[..]
Voor een moestuin wil je geen droogte, dan wil je regelmatig regen en zeker geen temperaturen van 30+. Of ben je van plan een cactusmoestuin te beginnen?
Net mijn voor- en achtertuin ruim water gegeven, want regenen doet 't voorlopig niet.
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.quote:Op zondag 26 april 2026 20:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het wordt ook bij lange na geen 30+. 20-24 graden komende week. Aangenaam lenteweer.Goed voor m'n moestuin. Wat water erbij mag inderdaad wel
Jawel, boven de twintig graden gaat mijn zeurstand aan. Die 25 hoeven echt niet van mij, pokkeweerquote:
Mwoah, droogte is shit maar op te lossen door zelf te bewateren. In de volle grond is dat, mits je er voldoende energie in stopt niet direct een probleem. Liever te droog dan te nat. Water kan ik namelijk wél toevoegen, niet verwijderen. Een goede verhouding is natuurlijk het beste, gewoon 2-3 nachten per week rustige, gestage regen.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Af en toe beetje water geven. Vanaf of net na volgend weekend onbestendiger.quote:Op zondag 26 april 2026 20:32 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ook 20 - 24 graden is warm als de zon keihard schijnt. Je vergeet dat je jonge plantjes verdorren met die temperaturen. Succes met je 'moestuin'. Denk dat je nog een hoop te leren hebt.
Echt genietenquote:Op zaterdag 25 april 2026 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker. Vroeg ras en in een pot in de kas, dan haal je het wel wat naar voren
quote:Op zondag 26 april 2026 10:52 schreef RamboDirk het volgende:
Al aantal keer moeten sproeien...
april mensen
aprilBerg je maar de komende 2 weken danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohnee 1 week geloof ik nog dan zit er weer regen in de kaarten..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Ziet er lekker uitquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Zeker! Hete avonden, koele nachten! Daar kan ik wel aan wennen, woestijn klimaat heerlijk.....Wel beetje water voor de plantjes graagquote:Op maandag 27 april 2026 00:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit![]()
En liever heet en droog dan dat kleffe natte
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.quote:Op zondag 26 april 2026 23:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt genieten
Doe je ook asperges kweken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sow ... heerlijk vooruitzicht als dit echt uitkomt. Vanaf het weekend komt er ook een appeltje voor de dorst: https://www.weeronline.nl/nieuws/26-4-2026-weekverwachtingquote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
Ohhh zalig! Smullen. En wat fijn dat je "helpers" hebtquote:Op maandag 27 april 2026 06:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klein beetje maar, vind ik zelf niks aan. Twee 'helpers' vinden dat heerlijk dus die hebben dat stukjevzich 'toegeëigend. Is iets van 100-150 m2 denk ik.
quote:Op maandag 27 april 2026 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
moodFijne koningsdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.allemaal
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Die begon zowat in mei.quote:Op zondag 26 april 2026 23:33 schreef cosmosis het volgende:
En het voorjaar is net begonnen....
[ afbeelding ]
Het gaat een erg droge en hete zomer worden.....
We zijn inmiddels met een vaste groep van twaalf man. En in de topdrukte helpen er nog zes extra mee op soort van oproepbasis.quote:Op maandag 27 april 2026 09:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohhh zalig! Smullen. En wat fijn dat je "helpers" hebt
De temperatuur is er goed genoeg voor.quote:Op maandag 27 april 2026 12:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zie ik graag, ff opbokken met die kurkdroge lucht!
Hopelijk dan ook wat onweersbuien.
Ik ben een noob, wat zegt dit?quote:Op maandag 27 april 2026 12:47 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zie ik graag, ff opbokken met die kurkdroge lucht!
Hopelijk dan ook wat onweersbuien.
Als bij warm weer de luchttemperatuur en de dauwpuntstemperatuur dichter bij elkaar komen dan wordt het klammer.quote:
Dat staat ie dan ookquote:Op maandag 27 april 2026 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij kunnen jullie inmiddels beter deze reeks omdopen tot "de moestuin staat op ontploffen"
Hahaquote:Op maandag 27 april 2026 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij kunnen jullie inmiddels beter deze reeks omdopen tot "de moestuin staat op ontploffen"
Woon jij daar of op vakans?quote:Op maandag 27 april 2026 21:18 schreef Starhopper het volgende:
Het woeit op texel. En beetje regon druppeltjes
Zoo das een grote club wel! Super tof!quote:Op maandag 27 april 2026 15:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We zijn inmiddels met een vaste groep van twaalf man. En in de topdrukte helpen er nog zes extra mee op soort van oproepbasis.
Anders niet te doen met deze grootte.
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2026 09:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zoo das een grote club wel! Super tof!
En alles qua voedsel is voor thuis gebruik of voor mensen van buiten af ook?
Dat zeker wat een heerlijk weertje !! Mag ook wel weer evenquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens prachtig weer buiten nu!
Waar betalen jullie dat dan van? Als ik vragen mag? Je hebt toch kostenquote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.
Dat is echter - zeker zomers en vroege najaar - maar een fractie van wat we kunnen oogsten. De rest wordt verdeeld onder de minderbedeelden in het dorp, daarna aan mensen uit de buurt en familie.
Zelf eten we met het seizoen mee, dus hebben we bijna jaarrond groentes uit de tuin.
Hebben we enorme overschotten, dan gaat het restant naar de voedselbank. Dan hebben we het vooral over iets als tomaten en komkommers.
Mogelijk willen we dit jaar een 'plukdag' organiseren, waarbij je (gratis?) een tasje vol mag plukken. Maar we zijn daar nog niet over uit.
Ergens ook bang voor een stormloop, maar wil er ook geen geld voor vragen.
Eindelijk weer eens! Afgelopen jaar maar weinig onweer gehad.quote:
Gezien het aantal natuurbranden hier in de omgeving Eindhoven is wat water welkom. Vast een druppel op de gloeiende plaat, maar toch. En wat minder wind is ook wel prettig, als het dan brandt is het beter onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:02 schreef RamboDirk het volgende:
Zondag gaat het heel misschien regen. Mag het een keer na een maand nauwelijks iets
Wellicht zaterdag al de nodige buienquote:Op dinsdag 28 april 2026 15:02 schreef RamboDirk het volgende:
Zondag gaat het heel misschien regen. Mag het een keer na een maand nauwelijks iets
Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedereen die meehelpt mag meenemen wat ze willen in principe. Wel rekeninghoudend met de anderen natuurlijk.
Dat is echter - zeker zomers en vroege najaar - maar een fractie van wat we kunnen oogsten. De rest wordt verdeeld onder de minderbedeelden in het dorp, daarna aan mensen uit de buurt en familie.
Zelf eten we met het seizoen mee, dus hebben we bijna jaarrond groentes uit de tuin.
Hebben we enorme overschotten, dan gaat het restant naar de voedselbank. Dan hebben we het vooral over iets als tomaten en komkommers.
Mogelijk willen we dit jaar een 'plukdag' organiseren, waarbij je (gratis?) een tasje vol mag plukken. Maar we zijn daar nog niet over uit.
Ergens ook bang voor een stormloop, maar wil er ook geen geld voor vragen.
Krijgen wat donaties, maar het grootste deel betalen we zelf. Heel veel kost het alleszins niet voor wat we doen. Veel dingen hoeven niet duur te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar betalen jullie dat dan van? Als ik vragen mag? Je hebt toch kosten
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:22 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wat ontzettend supertof! Er kunnen dus veel monden van gevoed worden. En ook belangrijk je weet waar het vandaan komt en wat ermee gebeurd is.![]()
Ja wel veel werk, maar vele handen maken licht werk.
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijkquote:Op dinsdag 28 april 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wellicht zaterdag al de nodige buien
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles is ook natuurlijk. We spuiten bv alleen met dingen als zelfgemaakte knoflookextract etc. Geen gekke,smerige middelen hier.
Alleen is er nu een rattenplaag in de buurt, dus de gemeente gaat binnenkort met zwaarder geschut aan de slag heb ik vernomen. Wij hebben er nog weinig last van, een hoekje gebruiken ze lijkt het als 'oversteekplek'. Dat laten we voorlopig maar gebeuren. Zo lang ze niet komen waar de gewassen nu staan vind ik het best.
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Echt super tof! En laat die ratten maar lekker wegblijven die wil je niet.
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaanquote:Op dinsdag 28 april 2026 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze zijn wel ff welkom. Mijn zoontje is wel toe aan een paar dagen met wat meer bewolking als ik naar z'n rode kop kijk
Bij mijn moeder in de buurt ook. Erg vervelend, sommige mensen hebben er veel last van. Smerig jaquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die ratten komen wel steeds vaker tevoorschijn her en der.
Hopelijk een paar dagen wat wisselvalliger weer. Daarna weer droog met af en toe een nachtje regen bitte.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het staat al wel een paar runs in de kaarten dat er zaterdagmiddag en avond buien kunnen ontstaan
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijenquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik overweeg overigens om volgend jaar een opleiding tot imker te gaan volgen. Lijkt me leuk, een eigen bijenvolk op de moestuin hebben. Interessante diertjes, zowel de honingbij alsmede de solitaire bijen.
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaalquote:Op dinsdag 28 april 2026 21:24 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is heel waardevol! En heel eeg nodig want het gaat helemaal niet goed met de bijen
Ja doen!quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, en veel andere insecten ook. Op lokaal niveau hoop ik dat wat te kunnen verbeteren. We hebben ze toch nodig en ze zijn zo leuk om te bestuderen allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nimmerquote:Op woensdag 29 april 2026 06:59 schreef DemonRage het volgende:
Donderdag kurkdroge, steriele lucht... plaatselijk 22°C bij een dauwpunt van -5°C.
Opbokken met dat woestijnweer.
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.quote:Op woensdag 29 april 2026 08:36 schreef Nattekat het volgende:
Die wind is wel echt een enorme spelbreker.
Zon en droge luchtquote:Op woensdag 29 april 2026 09:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tyfusfelle zon, keiharde pleuriswind en teringdroge lucht... ideaal voor bosbranden.
godverdomme
quote:Op woensdag 29 april 2026 07:36 schreef RamboDirk het volgende:
Vanaf vandaag zomer in april.Blijven sproeien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijven doneren.
Dan komt alles goed.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |