![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:13 schreef ijs_beer het volgende:[..]
[..]
Zeg maar op welke afstand (en wie) meer kans heeft op goud dan Bergsma. We hebben goede sprinters, maar daar heb je fenomeen Stolz. Op de lange afstanden zijn er echt veel buitenlanders beter. Bergsma heeft toch gewoon z'n wedstrijdjes wel gewonnen.
Zelfs met fenomeen Stolz heb je meer kans van De Boo op goud op de 500 meter dan met Bergsma op de Mass Start. Sowieso omdat Stolz daar nu ook aan meedoet. Maar met name omdat een kampioenschap tot nu toe altijd een sprint is geworden en daar heeft Bergsma weinig te zoeken. Bergsma heeft uiteraard fantastisch gereden, maar wat die dit seizoen gedaan heeft maakt heel weinig kans tijdens de OS. Dan is er altijd wel een verdwaalde Duitser of Oostenrijker die kans denkt te maken op plek vijf en dan wel de kopgroep gaat terughalen. Dat weet jij zelf ook wel.
En ja ze zullen uiteraard wel vooral naar de uitslagen hebben gekeken. Maar zelfs dan heeft de Boo veel beter uitslagen gereden dan Bergsma.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:23 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Mwah wat die uitslagen betreft:
De Boo 1000m in de world cup dit jaar: 3-2-4-4
Bergsma mass start in de world cup dit jaar: 1-8-1-4
Ik zie de Boo het overigens eerder op de 500m doen, dan op de 1000 eigenlijk. En ja de Mass-start is hit en mis, maar ook daar zijn kampioenschappen volgens mij wel eens beslist buiten de sprint om, dacht ik.
Laat ik zo zeggen, ik kan de redenatie van de KNSB op zich wel volgen. Blijft jammer voor Prins natuurlijk, want die had het óók verdiend.
1000 meter was een typfout, dat moest de 500 meter zijn. Die had ik daarna ook aangepast
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:23 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Mwah wat die uitslagen betreft:
De Boo 1000m in de world cup dit jaar: 3-2-4-4
Bergsma mass start in de world cup dit jaar: 1-8-1-4
Ik zie de Boo het overigens eerder op de 500m doen, dan op de 1000 eigenlijk. En ja de Mass-start is hit en mis, maar ook daar zijn kampioenschappen volgens mij wel eens beslist buiten de sprint om, dacht ik.
Laat ik zo zeggen, ik kan de redenatie van de KNSB op zich wel volgen. Blijft jammer voor Prins natuurlijk, want die had het óók verdiend.
Bij de OS is het beide keren een spring geweest. Bij het WK wel een aantal keer een groepje geweest. Vooral de eerste jaren, en ook nog een keer in 2020 (die Bergsma toen won). Het zou mooi zijn als het geen sprint wordt of i.i.g. dat het heel lang geen sprint lijkt te worden. Dat maakt het wel wat interessanter om te kijken dan nu bij de echte kampioenschappen het geval is. Eigenlijk is de Mass Start ook veel te kort (anderhalf of twee keer langer zou helpen). Maar ja langer zal veel kijkers wel doen afhaken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Goedemorgen. Gelukkig was ik al om 7:23 uur wakker, lekker op tijd om lang te genieten van deze gure waterkoude dag.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dan vliegen op een andere vluchthaven
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef Arizona het volgende:[..]
Hoe was Sevilla?
Hopelijk valt de vertraging uiteindelijk mee en ben je gauw weer in ons letterlijk koude kikkerlandje

Wij vertrekken dinsdag naar de Canarische Eilanden, als het winterse weer bij Schiphol het toelaat

.
Anders vanaf Midden Zeeland vertrekken. Hier geen sneeuw.
Fuck the EBU.
Ik heb net nog wel een hotel geboekt bij Schiphol, voor maandag. De dinsdagochtendspits is altijd al druk en met het winterse weer zal het er wel niet beter op worden...
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 12:57 schreef Arizona het volgende:Ik heb net nog wel een hotel geboekt bij Schiphol, voor maandag. De dinsdagochtendspits is altijd al druk en met het winterse weer zal het er wel niet beter op worden...
Verstandig. Zal inderdaad wel chaos worden op de weg die dinsdag.
Fuck the EBU.
Dag iedereen, wij zijn weer thuis
De Sahara is zonder meer erg droog.
Hier trouwens een zonnige lucht, dus dat was blijkbaar geluk hebben
De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
quote:
Als je dit vanaf een afstand bekijkt dan denk je inderdaad, zodra je de eerste vlammen ziet dan zou je weg zijn. Of eigenlijk daarvoor al. Want als je alles zo leest dan was het wel een grote gevarenrisico daar. Maar ja dat is van buitenaf. Zodra je daar zelf staat dan heb je het of niet zo snel door, want je bent druk aan het feesten of in gesprek met vrienden/anderen. En dan hebben de meesten ook een flinke slok op, dus dan zie je het al wat minder helder.
En dan komt daar nog bovenop dat zoiets al snel wat surrealistisch oogt. Niet iedereen registreert dat dan direct als gevaar. En daarna komt het punt dat de een vlucht en de ander bevriest, dus ja.
Als ik de beelden van die tent zie dan is het wel echt een raadsel waarom die nog open waren. Één ingang/uitgang wat dan nog een smalle trap naar boven is. Nooduitgangen hadden mensen nog niet kunnen waarnemen gisteren, maar mogelijk dat die er wel waren. En dan ook nog het materiaal van het plafond wat totaal niet brandveilig is
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 18:09 schreef Arizona het volgende:[..]
Ik zal je vertellen, wij gingen kijken bij de vuurwerkramp in Enschede. Wij waren toevallig al onderweg. We reden door Lonneker, zagen al allemaal gesprongen ramen. Maar het kwartje viel niet. We stonden aan het einde van de Roomweg, we zagen veel rook, en vuur in de verte. Toen kregen we een licht ongemakkelijk gevoel. Pas toen er iemand uit de straat kwam lopen en riep: Er ligt een dode op straat, er ligt een dode op straat, hadden we pas écht door dat we moesten maken dat we wegkwamen.
Dat zal toen heftig zijn geweest. En ja dat soort dingen maak je nooit mee dus als het dan gebeurd dan besef je niet altijd direct dat het echt is en ook echt wat aan de hand is.
Dit moet denken aan 9/11 toen studeerde ik nog Filmwetenschap en had ik op dat moment college. Tijdens de pauze van dat college zette de docent wat tv beelden op. Dat was op dat moment van de aanslagen op de Twin Towers. Waarbij iemand vroeg uit welke film dit kwam (dus ook al dat diegene dat begrijpelijkerwijs anders zag). En nog meer bijzonder de docent benoemde het als een voorbeeld van 'kijk, je ziet bij zo'n gebeurtenis dat het gelijk op elke zender te zien is' zonder de impact op dat moment te beseffen. Zelf had ik het ook pas toen ik thuis was echt door.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Dan hoef je alleen maar te regelen dat voor dinsdag dat baantje van 1000 meter van Zeeland Airport iets langer gaat worden.
Niet dat dan een Airbus A320, Boeing 737, Boeing 757 of Boeing 767 komt, dat doen ze op Twente Airport ook niet. Terwijl het daar wel zou kunnen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Strani
Beroemde influencer
Oh ik heb gisteren alsnog de Oudejaarsconference gekeken en ik vond 'm best leuk. Toch hardop kunnen lachen op meerdere momenten.
Op
Strani iets
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 19:44 schreef Strani het volgende:Oh ik heb gisteren alsnog de Oudejaarsconference gekeken en ik vond 'm best leuk. Toch hardop kunnen lachen op meerdere momenten.
Het Bolle Jos gedeelte
Strani
Beroemde influencer
Maar goed, ook met 8 graden zie je nog gewoon gekke toeristen in korte broek.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nederlandse en Britse toeristen lopen in Zuid-Europa altijd met korte broek wat voor weer het ook is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is zeker knap ja.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 00:41 schreef Strani het volgende:[..]

Ik ben zelf nooit goed geweest of zo maar heb wel gespeeld tegen jongens die behoorlijk goed kunnen darten en regelmatig 180 gooien. Dat is al ontzettend moeilijk. Maar van zulke spelers zijn er vele duizenden. Dat je gewoon bij de beste paar per wereld hoort is zo knap. Diep respect voor

Het is vooral heel knap onder druk minimaal één triple te gooien en afhankelijk van je tegenstander meerdere. En laatst het uitgooien met de dubbel.
Roger_Epiales
The Wind Weaver
Het moeilijkste is vooral om niet de rest van je pijltjes naar je tegenstander te gooien uit frustratie omdat je met je eerste pijltje al meteen het bord mistte.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Roger_Epiales
The Wind Weaver
Of doodgegooid, hangt er een beetje vanaf van welke kant je het bekijkt.
Feel free to insult me.
Goedemorgen aan één ieder
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Lekker belangrijk. Het is niet alsof je daar iemand kent.
Fuck the EBU.
quote:
Nou ja, wij kennen
@Strani natuurlijk wel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. En dat door onder de peace president van de VS.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
VS was toch ook een Russische vloot aan het enteren richting Venezuela?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Man, man wat een debielen in VS Venezuela oorlog topic.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Strani
Beroemde influencer
Maduro is een verschrikkelijke dictator en ik gun hem dat hij de rest van z'n leven in gevangenschap doorbrengt.
Maar aan de andere kant: Trump.
Dus ik vind dit heel verwarrend.
Op
Strani iets
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 11:45 schreef Strani het volgende:Maduro is een verschrikkelijke dictator en ik gun hem dat hij de rest van z'n leven in gevangenschap doorbrengt.
Maar aan de andere kant: Trump.
Dus ik vind dit heel verwarrend.
Het lijkt wel alsof er tegenwoordig geen goed en slecht meer is bij oorlogen. Heel verwarrend allemaal.
Fuck the EBU.
quote:
Ja, ik denk dat Trump de FIFA Peace Prize editie 2026 op deze manier niet gaat winnen.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 11:52 schreef Momo het volgende:[..]
In dit geval is het wel goed dat Maduro weg is, al weet je niet wat er nu gebeurd. Olie is ook een belangrijke reden geweest voor Trump. Maar zet wel een narratief dat grote sterke landen andere landen kunnen binnenvallen als ze dat aanstaat. Kan de VS ook bijvoorbeeld Groenland binnen vallen? Gaat China Taiwan aanvallen?
Het geeft vooral de miljoenmiljardste waarschuwing dat de VS vooral handelt uit eigen belang, en dat je als land kwetsbaar bent indien je op een manier handelt die daartegenin gaat.
quote:
o jawel, want hij heeft Venezuela bevrijdt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik neem aan dat de fifa de VS nu uitsluit van het komende WK.
Fuck the EBU.
quote:
Ze doen de EBU oplossing. Er doen 5 landen niet mee en VS kan blijven mee doen . Alleen geen sponsoring vanuit de overheid.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Kan je bepaalde verplichtingen niet afzeggen en lekker uitzieken?
Verder beterschap
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Smelt richting Spanje
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Hier nog geen sneeuw. Ik voel me toch wat verbonden met
@Strani dan die dat ook niet heeft.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat deed ik toch ook.
Fuck the EBU.
Roger_Epiales
The Wind Weaver
Ik bedoel, een Nederlander die vrijwillig in Spanje gaat wonen is toch gewoon ongeloofwaardig.
Feel free to insult me.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zo raar ziet
@Strani er niet uit hoor
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 17:10 schreef H_T het volgende:[..]
Welke speler roept die vraag dit keer over je af?
Anyway, bij de top zitten weinig HBO+-ers, dat klopt
Hbo+?
Het is toch Disney Plus en HBO Max?
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 17:16 schreef Arizona het volgende:[..]
Welke niet

. Ze zijn bijna allemaal te zwaar, ze dragen vieze synthetische shirts en ze kijken uit de ogen alsof ze een geschiedenis met alcoholmisbruik hebben.
Vooral die shirts helpen niet. Daar zouden zelfs normale mensen er als een proleet van uit gaan zien
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik zie dat die tijdens de toespraak van Caine alweer heel veel moeite moest doen om zijn ogen open te houden

Sleep Donnie in optima forma.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 21:27 schreef Meke het volgende:[..]
Ik ken de meeste wel, wellicht oa Nienke ook wel zodra ik haar achternaam weet
Volgens mij drie mensen die ik niet op het eerste gezicht herkende, maar ging ook wel snel

Van Dijk, zoals ook in het WIDM topic staat waar je zelf al gereageerd hebt
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 3 januari 2026 21:45 schreef Meke het volgende:[..]
Haha, ja, dat was daarna
Maar ik ken haar nog steeds niet, wat ook niet zo gek is gezien haar doelgroep

Ik denk dat ik als haar niet al kende dat ik het anders ook niet had geweten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nou ja dan was het leuk jullie allemaal gekend te hebben...
Goedemorgen mensen
Wat een onzettend mooie sneeuw trouwens <3
Strani
Beroemde influencer
Overigens: Deze actie van Trump gaat natuurlijk voor meer gedoe zorgen dus het is niet dat ik het verdedig, maar de staatsgreep vond al plaats toen Maduro en companen de verkiezingsuitslag negeerden.
Op
Strani iets
quote:
Ze gaan Erica Terpstra optillen.
Zonhoven geloof ik. Straks komen de heren met Mathieu er ook bij.
quote:
Op zondag 4 januari 2026 13:30 schreef Strani het volgende:Overigens: Deze actie van Trump gaat natuurlijk voor meer gedoe zorgen dus het is niet dat ik het verdedig, maar de staatsgreep vond al plaats toen Maduro en companen de verkiezingsuitslag negeerden.
Deze actie is uiteraard niet goed, zeker niet om een precedent neer te zetten. Maar dat ze in Venezuela uitgelaten zijn dat het gehate regime een klap krijgt is logisch. Voor hen kan het moeilijk slechter worden.
quote:
Op zondag 4 januari 2026 11:51 schreef egeltje1985 het volgende:Goedemorgen! We hebben t eerder eens gehad over een alternatieve esf party? Is daar een beetje animo voor? Misschien kunnen we ergens een cafe of zaaltje huren?
Ik vind een party een prima idee. Maar tijdens het ESF wil ik, ondanks de EBU, wel gewoon het ESF kijken.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 4 januari 2026 13:26 schreef Strani het volgende:[..]
Enorm gecompliceerd allemaal. Ik heb 'r ook al Venezolanen over gesproken en de algemene sfeer lijkt nu toch echt gewoon feestelijk (hoewel de oom van een vriend van me in elk geval vannacht nog niet terecht was, en die was ongeveer op de plek waar gebombardeed wordt).
Maduro is verschrikkelijk en verdient al het slechte dat hem toekomt. Net zoals Chavez verschrikkelijk was, maar die heeft nooit echt hoeven boeten voor z'n daden. Ik snap dat veel Venezolanen gisteren vooral heel blij waren. Vooral ook zij die naar het buitenland zijn gevlucht. En op zo'n moment is het zinloos om het te gaan hebben over de toekomst.
Hoe die er verder uitziet... tja, dat wordt heel ingewikkeld allemaal.
Ja is natuurlijk ook wel begrijpelijk. Ik kan mij voorstellen dat de blij zijn dat ze van hem af zijn. Maar vrees dat de Amerikanen er een puinhoop gaan achterlaten. Dat zou voorheen al het geval zijn, maar nu met Trump nog meer.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ja. En dat het voorheen al zijn met die clowns daar aan het roer. Nu nog meer.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 4 januari 2026 13:52 schreef Fred_B het volgende:[..]
Deze actie is uiteraard niet goed, zeker niet om een precedent neer te zetten. Maar dat ze in Venezuela uitgelaten zijn dat het gehate regime een klap krijgt is logisch. Voor hen kan het moeilijk slechter worden.
Ja. Al leert de geschiedenis helaas dat het bij dit dit soort situaties alsnog vaak genoeg slechter is geworden of even slecht is gebleven. Maar hopelijk wordt het daar beter. Dat ze straks al hun olie kwijt zullen zijn belooft echter niet veel goeds.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
En met twee lekke banden.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Beter dan buiten het parcours vallen en je stuur breken.
quote:
Op zondag 4 januari 2026 14:18 schreef Redefine het volgende:[..]
Ja. Al leert de geschiedenis helaas dat het bij dit dit soort situaties alsnog vaak genoeg slechter is geworden of even slecht is gebleven. Maar hopelijk wordt het daar beter. Dat ze straks al hun olie kwijt zullen zijn belooft echter niet veel goeds.
Ja, het zal vast geen feest worden. Maar goed, we hebben het over een land met een dusdanig wanbestuur dat zelfs elementaire zaken als WC-papier geen vanzelfsprekendheid zijn, dus voor het gewone volk is er weinig te verliezen.
quote:
Mooi plaatje, met zon, wolken, ijs, een neergestort vliegtuig, echt voor elk wat wils
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dit was wel eentje in de categorie 'hoe krijg je het voor elkaar' ja. Hij is i.i.g. niet het allerbeste bestand tegen druk.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ergens de slechte leider weghalen en verder de boel achterlaten is in het verleden inderdaad zelden goed afgelopen.
Eigenlijk juist op het moment dat inbreng van de grote landen, zoals de VS, nodig is, namelijk het begeleiden van een nieuwe regering en het herstellen van het land. Geeft men nooit thuis. Eventueel is tussendoor ook nog de infrastructuur aan gort geschoten etc. Daarna zoeken ze het maar lekker uit....
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Je hebt "in het water" tussen aanhalingstekens dus dan krijg je geen natte voeten ?
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op zondag 4 januari 2026 17:57 schreef Arizona het volgende:[..]

Ze hebben een soort damwanden gemaakt, waar je tussen kunt lopen en dat loopt dan licht af in het water. Dus heb je links en rechts van je water en zelf loop je droog en je hoofd is op de hoogte van de waterlijn.
@BillDauterive mag mij toevoegen aan de lijst. Ik zou dat ook leuk vinden.
Strani
Beroemde influencer
Het is overigens vandaag 29 jaar geleden sinds de laatste Elfstedentocht. Ik dacht ik meld het even.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat gaat denk ik nog wel een aantal jaar duren. Tenzij het nu kouder gaat worden en blijven. En als dat zo is moet de winst ook nog eens niet ongunstig zijn (dat was dacht ik ook het probleem bij die laatste keer dat het dichtbij was, dat daardoor het ijs niet goed kon aangroeien). En je ook nog eens moet hopen dat er niet een aantal vandalen het leuk vinden om op diverse plekken het ijs kapot te maken...
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
quote:
Dit lijstje. Kinderen, Arizona, Usagi en Strani vinden het leuk.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Bill heeft vast wel een lijstje waar je op staat.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op zondag 4 januari 2026 19:42 schreef Strani het volgende:[..]
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.
Ze hebben net een nieuwe voorzitter.
Elfstedenvoorzitter na 20 jaar weg zonder een tocht, 'je moet het accepteren'quote:
Met oud-marathonschaatser Jan Bakker heeft de Elfstedenvereniging een nieuwe voorzitter. Hij volgt Wiebe Wieling op, die sinds 2005 leiding gaf aan de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden.
In die twintig jaar heeft Wieling de tocht nooit kunnen organiseren. Tot zijn teleurstelling werd het al die tijd slechts één keer spannend, zei hij tegen Omrop Fryslân.
Die ene keer was in 2012. Eind januari, begin februari was het ronduit koud. Het KNMI sprak zelfs over een koudegolf met een vijftiendaags gemiddelde van -5.8°C van 29 januari tot 12 februari 2012 in De Bilt. Vrijwel heel Nederland vond dat de vereniging een tocht moest organiseren. Maar het kon simpelweg niet, zo stelde Wieling vast. In delen van de provincie lag meer dan voldoende ijs, maar in andere delen ontbrak een stevige ijsvloer.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee dat heeft Trump bepaald.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 4 januari 2026 19:42 schreef Strani het volgende:[..]
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.
Ik verwacht wel dat er nog een keer een echte strenge winter of een strenge vorstperiode aan komt. Maar het hangt van heel veel factoren af of het door kan gaan, ondanks een strenge winter. Maar misschien dat ze op een gegeven moment wel technieken kunnen bedenken die zelfs met een kortere vorstperiode sterk genoeg ijs kan creëren.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 4 januari 2026 23:28 schreef Strani het volgende:[..]
Ik ben wel vrij consistent met deze jaarlijkse melding. Alleen in 2022 was het niet nodig want toen werd de Elfstedentocht integraal uitgezonden door de NOS dus iedereen wist het al.
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vind het fijn dat je feitje jaarlijks herhaald.
Fuck the EBU.

Succes met glibberen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Me 2.
Word morgen wel een uitdaging om morgenmiddag bij het ziekenhuis te komen voor een afspraak. Als morgen geen bussen rijden, dan maar even bellen of omgezet kan worden naar een belafspraak.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Geen paniek. Rustig. Geen paniek.
quote:
Gewoon thuis blijven als het kan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Op maandag 5 januari 2026 12:25 schreef Strani het volgende:[..]
Maar dit. Het komt vast allemaal wel goed

Hier is het vandaag ook code weetikveel ivm zware regenval maar op Canarias zal het vast zonnig zijn.
Gaat nu richting Spanje
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Op maandag 5 januari 2026 12:30 schreef Arizona het volgende:[..]
Precies! We moeten nu allemaal in paniek rondjes glijden over de ijzige wegen! En noodpakketten tevoorschijn halen en alles!
[..]
Ik hoop het ook

. Daar is het inderdaad prima weer nu. Storm Francis is van daar vertrokken naar het Spaanse vasteland.
De grootste uitdaging zal zitten in aankomen op de Canarische Eilanden

. Maar ik hoop nog maar gewoon dat we lekker morgenavond daar met een cocktail in een bar zitten.
Ik hoop het voor je
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Strani
Beroemde influencer
Je zal ook maar in een file van 40km staan hè. Lastig te bevatten dat het zo lang kan zijn.
Op
Strani iets
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Vandaag was wel pas de eerste dag sneeuw.
Fuck the EBU.
quote:
Op maandag 5 januari 2026 13:40 schreef BillDauterive het volgende:@:Arizona, niet te druk maken hoor, jouw voorbereiding is top. Over de rest heb je geen controle, dus heeft gestress geen enkel nut.
En fijne vakantie morgen

Inderdaad, je komt vanzelf wel op de bestemming. Misschien met wat hindernissen en meer tijd dan voorzien, maar daarna heb je wel lekker vakantie
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
De overheid is ons steeds aan het testen of we allemaal wel voorbereid zijn op een noodsituatie.
Fuck the EBU.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op maandag 5 januari 2026 18:46 schreef Arizona het volgende:[..]
Lastig! Is al het water nu ook gehamsterd iit de supermarkten?
Wij hebben dat ook eens gehad, duurde een paar dagen.
Ben je al veilig bij je hotel ?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ja, daar ligt nu genoeg van. En woensdag nog meer.
Fuck the EBU.