Nee preciesquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als haar niet al kende dat ik het anders ook niet had geweten.
Dat hebben toch maar weer mooi overleefdquote:Op dinsdag 30 december 2025 22:21 schreef NailQueen het volgende:
We werden later nog aangesproken door een Engelse jongen die er van overtuigd dat op 3 januari de wereld vergaat tenzij we opeens christen worden. We zijn gelijk weggelopen
Niet te vroeg juichen. In Engeland is het nog een uur lang 3 januari.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat hebben toch maar weer mooi overleefd
Oh ja. Het kan nog....quote:Op zondag 4 januari 2026 00:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen. In Engeland is het nog een uur lang 3 januari.
En daarna hebben we de USA nog om de boel last minute te verzieken.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nouja goed hij heeft ook niet gezegd welk jaarquote:Op zondag 4 januari 2026 00:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ook niet volgens welke kalender.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nouja goed hij heeft ook niet gezegd welk jaar
quote:Op zondag 4 januari 2026 00:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 januari 2026 00:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dus nu ligt alles in de handen van Trump...quote:Op zondag 4 januari 2026 01:14 schreef NailQueen het volgende:
Inmiddels heeft ook Engeland het overleefd
Nou ja dan was het leuk jullie allemaal gekend te hebben...quote:Op zondag 4 januari 2026 01:18 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dus nu ligt alles in de handen van Trump...
Nou ja, met een beetje geluk slaat die dementie weer even aan en vergeet hij dat dit een ding is.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja dan was het leuk jullie allemaal gekend te hebben...
Hij heeft gewoon genoeg Christenen geronseld, daarom is de wereld nu niet vergaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is dat een opoffering dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 07:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik merk dat NQ zich opgeofferd heeft en nu ook Christen is geworden. Dat vind ik erg aardig van haar.
Hou op zeg. Dat gaat mij te verquote:Op zondag 4 januari 2026 07:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik merk dat NQ zich opgeofferd heeft en nu ook Christen is geworden. Dat vind ik erg aardig van haar.
Dat lijkt mij zeker leukquote:Op zondag 4 januari 2026 11:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Goedemorgen! We hebben t eerder eens gehad over een alternatieve esf party? Is daar een beetje animo voor? Misschien kunnen we ergens een cafe of zaaltje huren?
Ja dit voelde ik natuurlijk al aankomenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zo raar ziet @:Strani er niet uit hoor
Enorm gecompliceerd allemaal. Ik heb 'r ook al Venezolanen over gesproken en de algemene sfeer lijkt nu toch echt gewoon feestelijk (hoewel de oom van een vriend van me in elk geval vannacht nog niet terecht was, en die was ongeveer op de plek waar gebombardeed wordt).quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:16 schreef Redefine het volgende:
Wat betreft de situatie in Venezuela. Wat mij betreft mag Machado haar Nobel prijs voor de vrede wel weer inleveren. Uiteraard heel belangrijk geweest tegen een dictator als Maduro, en snap volkomen dat die blij is dat Maduro weg is. Maar dat ze nu dus doodleuk een staatsgreep vanuit de VS toejuicht, waarbij onschuldige burgers zijn omgekomen, vind ik vrij bijzonder.
Wat staat vandaag op het programma?quote:Op zondag 4 januari 2026 13:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Spektakel al bij de dames in het veldrijden.
Deze actie is uiteraard niet goed, zeker niet om een precedent neer te zetten. Maar dat ze in Venezuela uitgelaten zijn dat het gehate regime een klap krijgt is logisch. Voor hen kan het moeilijk slechter worden.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:30 schreef Strani het volgende:
Overigens: Deze actie van Trump gaat natuurlijk voor meer gedoe zorgen dus het is niet dat ik het verdedig, maar de staatsgreep vond al plaats toen Maduro en companen de verkiezingsuitslag negeerden.
Ik vind een party een prima idee. Maar tijdens het ESF wil ik, ondanks de EBU, wel gewoon het ESF kijken.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Goedemorgen! We hebben t eerder eens gehad over een alternatieve esf party? Is daar een beetje animo voor? Misschien kunnen we ergens een cafe of zaaltje huren?
Preciesquote:Op zondag 4 januari 2026 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze actie is uiteraard niet goed, zeker niet om een precedent neer te zetten. Maar dat ze in Venezuela uitgelaten zijn dat het gehate regime een klap krijgt is logisch. Voor hen kan het moeilijk slechter worden.
quote:Op zondag 4 januari 2026 13:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Spektakel al bij de dames in het veldrijden.
Ja is natuurlijk ook wel begrijpelijk. Ik kan mij voorstellen dat de blij zijn dat ze van hem af zijn. Maar vrees dat de Amerikanen er een puinhoop gaan achterlaten. Dat zou voorheen al het geval zijn, maar nu met Trump nog meer.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Enorm gecompliceerd allemaal. Ik heb 'r ook al Venezolanen over gesproken en de algemene sfeer lijkt nu toch echt gewoon feestelijk (hoewel de oom van een vriend van me in elk geval vannacht nog niet terecht was, en die was ongeveer op de plek waar gebombardeed wordt).
Maduro is verschrikkelijk en verdient al het slechte dat hem toekomt. Net zoals Chavez verschrikkelijk was, maar die heeft nooit echt hoeven boeten voor z'n daden. Ik snap dat veel Venezolanen gisteren vooral heel blij waren. Vooral ook zij die naar het buitenland zijn gevlucht. En op zo'n moment is het zinloos om het te gaan hebben over de toekomst.
Hoe die er verder uitziet... tja, dat wordt heel ingewikkeld allemaal.
quote:Op zondag 4 januari 2026 14:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De kerstboom aftuigen. Het is nu wel mooi geweest
De volgende VN-top in New York zal in elk geval een ongemakkelijke gelegenheid wordenquote:Op zondag 4 januari 2026 14:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja is natuurlijk ook wel begrijpelijk. Ik kan mij voorstellen dat de blij zijn dat ze van hem af zijn. Maar vrees dat de Amerikanen er een puinhoop gaan achterlaten. Dat zou voorheen al het geval zijn, maar nu met Trump nog meer.
Ja. En dat het voorheen al zijn met die clowns daar aan het roer. Nu nog meer.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:15 schreef Strani het volgende:
[..]
De volgende VN-top in New York zal in elk geval een ongemakkelijke gelegenheid worden
Ja. Al leert de geschiedenis helaas dat het bij dit dit soort situaties alsnog vaak genoeg slechter is geworden of even slecht is gebleven. Maar hopelijk wordt het daar beter. Dat ze straks al hun olie kwijt zullen zijn belooft echter niet veel goeds.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze actie is uiteraard niet goed, zeker niet om een precedent neer te zetten. Maar dat ze in Venezuela uitgelaten zijn dat het gehate regime een klap krijgt is logisch. Voor hen kan het moeilijk slechter worden.
En met twee lekke banden.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:11 schreef Redefine het volgende:
Van der Poel gelijk weer aan de leiding in Zonhoven.
Beter dan buiten het parcours vallen en je stuur breken.quote:
Ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Beter dan buiten het parcours vallen en je stuur breken.
Die Thibau Nys begint een beetje een meme te worden. Valt op de meest kolderieke manieren.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Beter dan buiten het parcours vallen en je stuur breken.
Ja, het zal vast geen feest worden. Maar goed, we hebben het over een land met een dusdanig wanbestuur dat zelfs elementaire zaken als WC-papier geen vanzelfsprekendheid zijn, dus voor het gewone volk is er weinig te verliezen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Al leert de geschiedenis helaas dat het bij dit dit soort situaties alsnog vaak genoeg slechter is geworden of even slecht is gebleven. Maar hopelijk wordt het daar beter. Dat ze straks al hun olie kwijt zullen zijn belooft echter niet veel goeds.
Mooi plaatje, met zon, wolken, ijs, een neergestort vliegtuig, echt voor elk wat wilsquote:Op zondag 4 januari 2026 16:20 schreef BillDauterive het volgende:
Het is weer een plaatje buiten. Net tijdens het lopen was het droog en nu sneeuwt het weer. Ik vind het zo mooi hoe het water net niet wil bevriezen.
[ afbeelding ]
Dat dachten ze in Irak ook... slechter dan onder Saddam kan het niet. Bleek dus wel te kunnen.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het zal vast geen feest worden. Maar goed, we hebben het over een land met een dusdanig wanbestuur dat zelfs elementaire zaken als WC-papier geen vanzelfsprekendheid zijn, dus voor het gewone volk is er weinig te verliezen.
Eigenlijk is dit mijn go-to-plekje voor een foto.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mooi plaatje, met zon, wolken, ijs, een neergestort vliegtuig, echt voor elk wat wils
Mooi die stroom in het dunnen ijs jaquote:Op zondag 4 januari 2026 16:20 schreef BillDauterive het volgende:
Het is weer een plaatje buiten. Net tijdens het lopen was het droog en nu sneeuwt het weer. Ik vind het zo mooi hoe het water net niet wil bevriezen.
[ afbeelding ]
Dit was wel eentje in de categorie 'hoe krijg je het voor elkaar' ja. Hij is i.i.g. niet het allerbeste bestand tegen druk.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die Thibau Nys begint een beetje een meme te worden. Valt op de meest kolderieke manieren.
Dat is toch ook daar waar je een stukje "in het water" kunt lopen?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit mijn go-to-plekje voor een foto.
Ergens de slechte leider weghalen en verder de boel achterlaten is in het verleden inderdaad zelden goed afgelopen.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Irak ook... slechter dan onder Saddam kan het niet. Bleek dus wel te kunnen.
Klopt! Kinderen vinden dat altijd wel leukquote:Op zondag 4 januari 2026 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is toch ook daar waar je een stukje "in het water" kunt lopen?
Ik vond het ook leukquote:Op zondag 4 januari 2026 17:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Klopt! Kinderen vinden dat altijd wel leukIk vind "Sea Level" in Zeewolde mooier. De bovenkant van de muur staat op zeeniveau en dat is nog best een stukje boven je
Je hebt "in het water" tussen aanhalingstekens dus dan krijg je geen natte voeten ?quote:Op zondag 4 januari 2026 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is toch ook daar waar je een stukje "in het water" kunt lopen?
quote:Op zondag 4 januari 2026 17:42 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je hebt "in het water" tussen aanhalingstekens dus dan krijg je geen natte voeten ?
@BillDauterive mag mij toevoegen aan de lijst. Ik zou dat ook leuk vinden.quote:Op zondag 4 januari 2026 17:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze hebben een soort damwanden gemaakt, waar je tussen kunt lopen en dat loopt dan licht af in het water. Dus heb je links en rechts van je water en zelf loop je droog en je hoofd is op de hoogte van de waterlijn.
Leuk! Maar welk lijstje? Ik heb niet echt een lijstje, vrees ikquote:Op zondag 4 januari 2026 18:01 schreef usagi414 het volgende:
[..]
@:BillDauterive mag mij toevoegen aan de lijst. Ik zou dat ook leuk vinden.
Ik wil ook op je lijstjequote:Op zondag 4 januari 2026 18:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk! Maar welk lijstje? Ik heb niet echt een lijstje, vrees ikEn een volgende keer zal ik wel een foto maken van Arizona's plek
Dat gaat denk ik nog wel een aantal jaar duren. Tenzij het nu kouder gaat worden en blijven. En als dat zo is moet de winst ook nog eens niet ongunstig zijn (dat was dacht ik ook het probleem bij die laatste keer dat het dichtbij was, dat daardoor het ijs niet goed kon aangroeien). En je ook nog eens moet hopen dat er niet een aantal vandalen het leuk vinden om op diverse plekken het ijs kapot te maken...quote:Op zondag 4 januari 2026 18:16 schreef Strani het volgende:
Het is overigens vandaag 29 jaar geleden sinds de laatste Elfstedentocht. Ik dacht ik meld het even.
Bepaal jij datquote:Op zondag 4 januari 2026 18:23 schreef Redefine het volgende:
Dat gaat denk ik nog wel een aantal jaar duren.
quote:Op zondag 4 januari 2026 18:15 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk! Maar welk lijstje? Ik heb niet echt een lijstje, vrees ikEn een volgende keer zal ik wel een foto maken van Arizona's plek
Dit lijstje. Kinderen, Arizona, Usagi en Strani vinden het leuk.quote:Op zondag 4 januari 2026 17:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
HahaKinderen en Arizona vinden het leuk!
Ik weet niet of ik het leuk vind of wat ik überhaupt leuk vind, maar ik wil wel op Bill's lijstje.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Dit lijstje. Kinderen, Arizona, Usagi en Strani vinden het leuk.
Bill heeft vast wel een lijstje waar je op staat.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het leuk vind of wat ik überhaupt leuk vind, maar ik wil wel op Bill's lijstje.
Ah ja, prima lijstje!quote:Op zondag 4 januari 2026 18:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Dit lijstje. Kinderen, Arizona, Usagi en Strani vinden het leuk.
Met de blijvende klimaatverandering denk ik niet dat er ooit nog een editie komt.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:16 schreef Strani het volgende:
Het is overigens vandaag 29 jaar geleden sinds de laatste Elfstedentocht. Ik dacht ik meld het even.
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met de blijvende klimaatverandering denk ik niet dat er ooit nog een editie komt.
Ze hebben net een nieuwe voorzitter.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.
quote:Met oud-marathonschaatser Jan Bakker heeft de Elfstedenvereniging een nieuwe voorzitter. Hij volgt Wiebe Wieling op, die sinds 2005 leiding gaf aan de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden.
In die twintig jaar heeft Wieling de tocht nooit kunnen organiseren. Tot zijn teleurstelling werd het al die tijd slechts één keer spannend, zei hij tegen Omrop Fryslân.
Die ene keer was in 2012. Eind januari, begin februari was het ronduit koud. Het KNMI sprak zelfs over een koudegolf met een vijftiendaags gemiddelde van -5.8°C van 29 januari tot 12 februari 2012 in De Bilt. Vrijwel heel Nederland vond dat de vereniging een tocht moest organiseren. Maar het kon simpelweg niet, zo stelde Wieling vast. In delen van de provincie lag meer dan voldoende ijs, maar in andere delen ontbrak een stevige ijsvloer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |