![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:13 schreef ijs_beer het volgende:[..]
[..]
Zeg maar op welke afstand (en wie) meer kans heeft op goud dan Bergsma. We hebben goede sprinters, maar daar heb je fenomeen Stolz. Op de lange afstanden zijn er echt veel buitenlanders beter. Bergsma heeft toch gewoon z'n wedstrijdjes wel gewonnen.
Zelfs met fenomeen Stolz heb je meer kans van De Boo op goud op de 500 meter dan met Bergsma op de Mass Start. Sowieso omdat Stolz daar nu ook aan meedoet. Maar met name omdat een kampioenschap tot nu toe altijd een sprint is geworden en daar heeft Bergsma weinig te zoeken. Bergsma heeft uiteraard fantastisch gereden, maar wat die dit seizoen gedaan heeft maakt heel weinig kans tijdens de OS. Dan is er altijd wel een verdwaalde Duitser of Oostenrijker die kans denkt te maken op plek vijf en dan wel de kopgroep gaat terughalen. Dat weet jij zelf ook wel.
En ja ze zullen uiteraard wel vooral naar de uitslagen hebben gekeken. Maar zelfs dan heeft de Boo veel beter uitslagen gereden dan Bergsma.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:23 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Mwah wat die uitslagen betreft:
De Boo 1000m in de world cup dit jaar: 3-2-4-4
Bergsma mass start in de world cup dit jaar: 1-8-1-4
Ik zie de Boo het overigens eerder op de 500m doen, dan op de 1000 eigenlijk. En ja de Mass-start is hit en mis, maar ook daar zijn kampioenschappen volgens mij wel eens beslist buiten de sprint om, dacht ik.
Laat ik zo zeggen, ik kan de redenatie van de KNSB op zich wel volgen. Blijft jammer voor Prins natuurlijk, want die had het óók verdiend.
1000 meter was een typfout, dat moest de 500 meter zijn. Die had ik daarna ook aangepast
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 00:23 schreef ijs_beer het volgende:[..]
Mwah wat die uitslagen betreft:
De Boo 1000m in de world cup dit jaar: 3-2-4-4
Bergsma mass start in de world cup dit jaar: 1-8-1-4
Ik zie de Boo het overigens eerder op de 500m doen, dan op de 1000 eigenlijk. En ja de Mass-start is hit en mis, maar ook daar zijn kampioenschappen volgens mij wel eens beslist buiten de sprint om, dacht ik.
Laat ik zo zeggen, ik kan de redenatie van de KNSB op zich wel volgen. Blijft jammer voor Prins natuurlijk, want die had het óók verdiend.
Bij de OS is het beide keren een spring geweest. Bij het WK wel een aantal keer een groepje geweest. Vooral de eerste jaren, en ook nog een keer in 2020 (die Bergsma toen won). Het zou mooi zijn als het geen sprint wordt of i.i.g. dat het heel lang geen sprint lijkt te worden. Dat maakt het wel wat interessanter om te kijken dan nu bij de echte kampioenschappen het geval is. Eigenlijk is de Mass Start ook veel te kort (anderhalf of twee keer langer zou helpen). Maar ja langer zal veel kijkers wel doen afhaken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Goedemorgen. Gelukkig was ik al om 7:23 uur wakker, lekker op tijd om lang te genieten van deze gure waterkoude dag.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dan vliegen op een andere vluchthaven
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef Arizona het volgende:[..]
Hoe was Sevilla?
Hopelijk valt de vertraging uiteindelijk mee en ben je gauw weer in ons letterlijk koude kikkerlandje

Wij vertrekken dinsdag naar de Canarische Eilanden, als het winterse weer bij Schiphol het toelaat

.
Anders vanaf Midden Zeeland vertrekken. Hier geen sneeuw.
Fuck the EBU.
Ik heb net nog wel een hotel geboekt bij Schiphol, voor maandag. De dinsdagochtendspits is altijd al druk en met het winterse weer zal het er wel niet beter op worden...
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 12:57 schreef Arizona het volgende:Ik heb net nog wel een hotel geboekt bij Schiphol, voor maandag. De dinsdagochtendspits is altijd al druk en met het winterse weer zal het er wel niet beter op worden...
Verstandig. Zal inderdaad wel chaos worden op de weg die dinsdag.
Fuck the EBU.
Dag iedereen, wij zijn weer thuis
De Sahara is zonder meer erg droog.
Hier trouwens een zonnige lucht, dus dat was blijkbaar geluk hebben
De Sahara is zonder meer erg droog.
De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
quote:
Als je dit vanaf een afstand bekijkt dan denk je inderdaad, zodra je de eerste vlammen ziet dan zou je weg zijn. Of eigenlijk daarvoor al. Want als je alles zo leest dan was het wel een grote gevarenrisico daar. Maar ja dat is van buitenaf. Zodra je daar zelf staat dan heb je het of niet zo snel door, want je bent druk aan het feesten of in gesprek met vrienden/anderen. En dan hebben de meesten ook een flinke slok op, dus dan zie je het al wat minder helder.
En dan komt daar nog bovenop dat zoiets al snel wat surrealistisch oogt. Niet iedereen registreert dat dan direct als gevaar. En daarna komt het punt dat de een vlucht en de ander bevriest, dus ja.
Als ik de beelden van die tent zie dan is het wel echt een raadsel waarom die nog open waren. Één ingang/uitgang wat dan nog een smalle trap naar boven is. Nooduitgangen hadden mensen nog niet kunnen waarnemen gisteren, maar mogelijk dat die er wel waren. En dan ook nog het materiaal van het plafond wat totaal niet brandveilig is
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 18:09 schreef Arizona het volgende:[..]
Ik zal je vertellen, wij gingen kijken bij de vuurwerkramp in Enschede. Wij waren toevallig al onderweg. We reden door Lonneker, zagen al allemaal gesprongen ramen. Maar het kwartje viel niet. We stonden aan het einde van de Roomweg, we zagen veel rook, en vuur in de verte. Toen kregen we een licht ongemakkelijk gevoel. Pas toen er iemand uit de straat kwam lopen en riep: Er ligt een dode op straat, er ligt een dode op straat, hadden we pas écht door dat we moesten maken dat we wegkwamen.
Dat zal toen heftig zijn geweest. En ja dat soort dingen maak je nooit mee dus als het dan gebeurd dan besef je niet altijd direct dat het echt is en ook echt wat aan de hand is.
Dit moet denken aan 9/11 toen studeerde ik nog Filmwetenschap en had ik op dat moment college. Tijdens de pauze van dat college zette de docent wat tv beelden op. Dat was op dat moment van de aanslagen op de Twin Towers. Waarbij iemand vroeg uit welke film dit kwam (dus ook al dat diegene dat begrijpelijkerwijs anders zag). En nog meer bijzonder de docent benoemde het als een voorbeeld van 'kijk, je ziet bij zo'n gebeurtenis dat het gelijk op elke zender te zien is' zonder de impact op dat moment te beseffen. Zelf had ik het ook pas toen ik thuis was echt door.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Dan hoef je alleen maar te regelen dat voor dinsdag dat baantje van 1000 meter van Zeeland Airport iets langer gaat worden.
Niet dat dan een Airbus A320, Boeing 737, Boeing 757 of Boeing 767 komt, dat doen ze op Twente Airport ook niet. Terwijl het daar wel zou kunnen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Strani
Beroemde influencer
Oh ik heb gisteren alsnog de Oudejaarsconference gekeken en ik vond 'm best leuk. Toch hardop kunnen lachen op meerdere momenten.
Op
Strani iets
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Op vrijdag 2 januari 2026 19:44 schreef Strani het volgende:Oh ik heb gisteren alsnog de Oudejaarsconference gekeken en ik vond 'm best leuk. Toch hardop kunnen lachen op meerdere momenten.
Het Bolle Jos gedeelte
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Strani
Beroemde influencer
Maar goed, ook met 8 graden zie je nog gewoon gekke toeristen in korte broek.
Op
Strani iets
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nederlandse en Britse toeristen lopen in Zuid-Europa altijd met korte broek wat voor weer het ook is.