Ik ben net naar de apotheek gelopen. Dat zit een paar straten verderop maar ik heb een lange omweg genomen. Het was koud maar ik ben toch even in beweging geweestquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier door de straat was iemand net aan het hardlopen. Nou ja, hij probeerde het
Mooie stad, genoeg te zien. Al is het in het voorjaaar als alles in bloei staat nog mooier denk ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoe was Sevilla?
Hopelijk valt de vertraging uiteindelijk mee en ben je gauw weer in ons letterlijk koude kikkerlandje
Wij vertrekken dinsdag naar de Canarische Eilanden, als het winterse weer bij Schiphol het toelaat.
Ja, ik zag de herhaling na de race. Zag er erg pijnlijk uit inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel jammer voor Wout, zag er pijnlijk uit...
Ah, soms is NWS wel ergens goed voor. Deze FOK!ker geeft een goede samenvatting: Kleffe_Dop in NWS / 40 doden en ruim 100 gewonden bij brand in bar in Zwitserland #2quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:
De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
Nou zijn jongeren over het algemeen niet het sterkste in het inschatten van gevaar, zeker niet in groepen, maar we leven helaas ook een beetje in een samenleving waar dingen filmen en op social media zetten komt voor daadwerkelijk actie ondernemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:
De beelden van de brand in Zwitserland, ik begrijp het niet. Je ziet het plafond in de fik vliegen, maar dan is er nog genoeg tijd om weg te gaan. Je ziet dat de brand zich best snel verspreidt en ook dan is er nog tijd om weg te komen. Mensen blijven op dat moment kijken en filmpjes maken en dus zijn er - nu al - 40 mensen gestorven. Hoe dan? Ik zou meteen zo snel mogelijk de uitgang opzoeken als duidelijk is dat ze de brand niet onder controle hebben.
Er ligt hier al een vliegveld hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als jij nu even een vliegveld aanlegt voor dinsdag, dan doen we dat!
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:36 schreef BillDauterive het volgende:
Als je dit vanaf een afstand bekijkt dan denk je inderdaad, zodra je de eerste vlammen ziet dan zou je weg zijn. Of eigenlijk daarvoor al. Want als je alles zo leest dan was het wel een grote gevarenrisico daar. Maar ja dat is van buitenaf. Zodra je daar zelf staat dan heb je het of niet zo snel door, want je bent druk aan het feesten of in gesprek met vrienden/anderen. En dan hebben de meesten ook een flinke slok op, dus dan zie je het al wat minder helder.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ah, soms is NWS wel ergens goed voor. Deze FOK!ker geeft een goede samenvatting: Kleffe_Dop in NWS / 40 doden en ruim 100 gewonden bij brand in bar in Zwitserland #2
Ik zou brandend isolatiemateriaal niet vertrouwen en meteen weggaan, maar ja, als de rest blijft staan en het niet serieus neemt, dan blijven meer mensen staan.
Ik zal je vertellen, wij gingen kijken bij de vuurwerkramp in Enschede. Wij waren toevallig al onderweg. We reden door Lonneker, zagen al allemaal gesprongen ramen. Maar het kwartje viel niet. We stonden aan het einde van de Roomweg, we zagen veel rook, en vuur in de verte. Toen kregen we een licht ongemakkelijk gevoel. Pas toen er iemand uit de straat kwam lopen en riep: Er ligt een dode op straat, er ligt een dode op straat, hadden we pas écht door dat we moesten maken dat we wegkwamen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ah, soms is NWS wel ergens goed voor. Deze FOK!ker geeft een goede samenvatting: Kleffe_Dop in NWS / 40 doden en ruim 100 gewonden bij brand in bar in Zwitserland #2
Ik zou brandend isolatiemateriaal niet vertrouwen en meteen weggaan, maar ja, als de rest blijft staan en het niet serieus neemt, dan blijven meer mensen staan.
Dat zal toen heftig zijn geweest. En ja dat soort dingen maak je nooit mee dus als het dan gebeurd dan besef je niet altijd direct dat het echt is en ook echt wat aan de hand is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zal je vertellen, wij gingen kijken bij de vuurwerkramp in Enschede. Wij waren toevallig al onderweg. We reden door Lonneker, zagen al allemaal gesprongen ramen. Maar het kwartje viel niet. We stonden aan het einde van de Roomweg, we zagen veel rook, en vuur in de verte. Toen kregen we een licht ongemakkelijk gevoel. Pas toen er iemand uit de straat kwam lopen en riep: Er ligt een dode op straat, er ligt een dode op straat, hadden we pas écht door dat we moesten maken dat we wegkwamen.
Dan hoef je alleen maar te regelen dat voor dinsdag dat baantje van 1000 meter van Zeeland Airport iets langer gaat worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Er ligt hier al een vliegveld hoor.
Het Bolle Jos gedeeltequote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:44 schreef Strani het volgende:
Oh ik heb gisteren alsnog de Oudejaarsconference gekeken en ik vond 'm best leuk. Toch hardop kunnen lachen op meerdere momenten.
Toch leuk, voor de variatiequote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:22 schreef Guanabana het volgende:
Ben de kou al he-le-maal zat.![]()
*gaat nu over op klagen in de winter in plaats van in de zomer*
Hier aan de kust overdag een graad of 8, dan is het wel echt koud. In het binnenland waar ik voorheen woonde kon het wel vriezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:30 schreef Guanabana het volgende:
Wat is het koudste dat het zo doorgaans wordt?
Zijn het toeristen uit Zweden met veel bruin vet?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:37 schreef Strani het volgende:
Maar goed, ook met 8 graden zie je nog gewoon gekke toeristen in korte broek.
Vast!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:45 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zijn het toeristen uit Zweden met veel bruin vet?
Nederlandse en Britse toeristen lopen in Zuid-Europa altijd met korte broek wat voor weer het ook is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Vast!
Nee vooral Noren, Nederlanders, Britten enz.
Precies. Echt absurd om te zienquote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nederlandse en Britse toeristen lopen in Zuid-Europa altijd met korte broek wat voor weer het ook is.
Ik had de afgelopen dagen gewoon een lange broek aan hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nederlandse en Britse toeristen lopen in Zuid-Europa altijd met korte broek wat voor weer het ook is.
Dat Sevilla geen strand heeft zal wel schelenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:02 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik had de afgelopen dagen gewoon een lange broek aan hoor.
Ik had er eigenlijk bij moeten zetten, de 'klassieke'. Ik schat jou wel wat hoger inquote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:02 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik had de afgelopen dagen gewoon een lange broek aan hoor.
Hoe moeten onze benen anders bruin wordenquote:
Ja maar je staat wel enorm voor lul. De voordelen wegen daar niet tegen op.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:21 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het is wel gezond om het af en toe koud te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |