En hopen dat er dan nog mensen zijn die zin hebben om 200+ km te schaatsen.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.
Nee dat heeft Trump bepaald.quote:
Ik verwacht wel dat er nog een keer een echte strenge winter of een strenge vorstperiode aan komt. Maar het hangt van heel veel factoren af of het door kan gaan, ondanks een strenge winter. Maar misschien dat ze op een gegeven moment wel technieken kunnen bedenken die zelfs met een kortere vorstperiode sterk genoeg ijs kan creëren.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de kans lijkt wel heel klein. Misschien dat er ooit nog wel een winter komt waarin het zou kunnen, maar dan moet je maar hopen dat tegen die tijd die hele Elfstedenvereniging überhaupt nog bestaat.
Ik ben wel vrij consistent met deze jaarlijkse melding. Alleen in 2022 was het niet nodig want toen werd de Elfstedentocht integraal uitgezonden door de NOS dus iedereen wist het al.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:16 schreef Strani het volgende:
Het is overigens vandaag 29 jaar geleden sinds de laatste Elfstedentocht. Ik dacht ik meld het even.
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Tevens is het vandaag 28 jaar geleden sinds de laatste Elfstedentocht.
quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:33 schreef Strani het volgende:
Tevens is het vandaag 27 jaar geleden sinds de laatste elfstedentocht
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op woensdag 4 januari 2023 19:25 schreef Strani het volgende:
26 jaar vandaag sinds de laatste Elfstedentocht and counting.
Ik had jullie 25 jaar geleden ook nooit alleen moeten laten in Nederland, jullie maken er een potje van
quote:Op maandag 4 januari 2021 10:47 schreef Strani het volgende:
Overigens is het vandaag 24 jaar geleden dat de laatste Elfstedentocht werd verreden
Ik vind het fijn dat je feitje jaarlijks herhaald.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel vrij consistent met deze jaarlijkse melding. Alleen in 2022 was het niet nodig want toen werd de Elfstedentocht integraal uitgezonden door de NOS dus iedereen wist het al.
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb nog een paar dagen vrij dus ik chill nog even verder oké?quote:Op zondag 4 januari 2026 23:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weekend weer voorbij.![]()
Welterusten
Opdat we niet vergeten!quote:Op zondag 4 januari 2026 23:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat je feitje jaarlijks herhaald.
Je mist het heel erg he?quote:Op zondag 4 januari 2026 23:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel vrij consistent met deze jaarlijkse melding. Alleen in 2022 was het niet nodig want toen werd de Elfstedentocht integraal uitgezonden door de NOS dus iedereen wist het al.
[..]
[..]
[..]
[..]
Best welquote:
Ok, vooruit dan maar.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar dagen vrij dus ik chill nog even verder oké?
Me 2.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik glibber zo van m'n bed naar m'n bureau
Ik was eerder opgestaan omdat ik wist dat mijn auto onder de sneeuw lag. De straten waren gelukkig schoon. Qua drukte viel het ook nog mee.quote:
Oh dat is balen zegquote:Op maandag 5 januari 2026 11:01 schreef Arizona het volgende:
Hier valt nu ook een boel sneeuw bij. Echt enig, we moeten straks de katten naar hun vakantiehotel brengen en eind van de middag richting ons hotel op Schiphol. En dan maar hopen dat ons vliegtuig morgen gaat. Ik heb helemaal geen vakantievoorpret zo.
Ahhh shit zeg. Hopelijk valt alles mee en heb je een heerlijke vakantie!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:01 schreef Arizona het volgende:
Hier valt nu ook een boel sneeuw bij. Echt enig, we moeten straks de katten naar hun vakantiehotel brengen en eind van de middag richting ons hotel op Schiphol. En dan maar hopen dat ons vliegtuig morgen gaat. Ik heb helemaal geen vakantievoorpret zo.
Balen zeg, snap ik welquote:Op maandag 5 januari 2026 11:01 schreef Arizona het volgende:
Natuurlijk!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:44 schreef Arizona het volgende:
En we gaan van de sneeuw in het wak: Vliegverkeer ligt vandaag in ieder geval tot 13:00 helemaal plat. Hopen jullie met mij mee dat het morgen beter is?
Gewoon thuis blijven als het kan.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik vind een beetje paniek voor jullie wel op z'n plaats hoor.
Ik ookquote:Op maandag 5 januari 2026 12:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik vind een beetje paniek voor jullie wel op z'n plaats hoor.
Ohh Ari, ik hoop dat het allemaal met een sisser aflooptquote:
Maar dit. Het komt vast allemaal wel goedquote:Op maandag 5 januari 2026 12:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Ohh Ari, ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt
Gaat nu richting Spanjequote:Op maandag 5 januari 2026 12:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dit. Het komt vast allemaal wel goed
Hier is het vandaag ook code weetikveel ivm zware regenval maar op Canarias zal het vast zonnig zijn.
Precies! We moeten nu allemaal in paniek rondjes glijden over de ijzige wegen! En noodpakketten tevoorschijn halen en alles!quote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Echt hè. Die mensen die de kalmte maar proberen te bewaren...
Ik hoop het ookquote:Op maandag 5 januari 2026 12:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dit. Het komt vast allemaal wel goed
Hier is het vandaag ook code weetikveel ivm zware regenval maar op Canarias zal het vast zonnig zijn.
Ja als het straks allemaal goedgekomen is, is het wel een extra lekkere cocktailquote:Op maandag 5 januari 2026 12:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies! We moeten nu allemaal in paniek rondjes glijden over de ijzige wegen! En noodpakketten tevoorschijn halen en alles!
[..]
Ik hoop het ook. Daar is het inderdaad prima weer nu. Storm Francis is van daar vertrokken naar het Spaanse vasteland.
De grootste uitdaging zal zitten in aankomen op de Canarische Eilanden. Maar ik hoop nog maar gewoon dat we lekker morgenavond daar met een cocktail in een bar zitten.
Vast wel. Desnoods kan je ook nog met een bootjequote:Op maandag 5 januari 2026 12:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Precies! We moeten nu allemaal in paniek rondjes glijden over de ijzige wegen! En noodpakketten tevoorschijn halen en alles!
[..]
Ik hoop het ook. Daar is het inderdaad prima weer nu. Storm Francis is van daar vertrokken naar het Spaanse vasteland.
De grootste uitdaging zal zitten in aankomen op de Canarische Eilanden. Maar ik hoop nog maar gewoon dat we lekker morgenavond daar met een cocktail in een bar zitten.
Ik woon niet bij een bevaarbaar water Straanquote:Op maandag 5 januari 2026 12:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Vast wel. Desnoods kan je ook nog met een bootje
quote:Op maandag 5 januari 2026 12:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik woon niet bij een bevaarbaar water Straan
Ik hoop het voor jequote:Op maandag 5 januari 2026 12:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
[..]
Kijk, dát zijn de hoopgevende berichtenquote:Op maandag 5 januari 2026 12:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
De sneeuw begint hier al uit de bomen te smelten.
Dat is waar! Maar ik heb even gekeken, ik denk dat we dan pas aankomen als mijn vakantie al voorbij isquote:Op maandag 5 januari 2026 12:37 schreef Strani het volgende:
[..]Je kunt toch naar Groningen rijden!? Wil jij naar Spanje komen of niet??
Ja, daar word je ook niet vrolijk vanquote:Op maandag 5 januari 2026 13:00 schreef Strani het volgende:
Je zal ook maar in een file van 40km staan hè. Lastig te bevatten dat het zo lang kan zijn.
Oh dat is jammerquote:Op maandag 5 januari 2026 13:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is waar! Maar ik heb even gekeken, ik denk dat we dan pas aankomen als mijn vakantie al voorbij is
Vast ook alleen maar mensen die absoluut de weg op moesten en ook absoluut niet van huis uit konden werken.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, daar word je ook niet vrolijk van![]()
Ik weet niet wat ze daar in de provincie Utrecht allemaal aan het doen zijn, maar daar staan volgens mij echt alle wegen muurvast.
Naar mijn werk is het 60km, dus dat is 2/3 van de route file zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:00 schreef Strani het volgende:
Je zal ook maar in een file van 40km staan hè. Lastig te bevatten dat het zo lang kan zijn.
Vandaag was wel pas de eerste dag sneeuw.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kijk, dát zijn de hoopgevende berichten
Naar mijn werk ís het 40 kmquote:Op maandag 5 januari 2026 13:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Naar mijn werk is het 60km, dus dat is 2/3 van de route file zijn.
Dan is het einde van de wereld écht nabij jaquote:Op maandag 5 januari 2026 13:36 schreef Meke het volgende:
Mijn werk is 2km, moet je voorstellen dat ik daartussen (op de fiets!) 40km in de file sta, dan gaat er echt iets fout
Inderdaad, je komt vanzelf wel op de bestemming. Misschien met wat hindernissen en meer tijd dan voorzien, maar daarna heb je wel lekker vakantiequote:Op maandag 5 januari 2026 13:40 schreef BillDauterive het volgende:
@:Arizona, niet te druk maken hoor, jouw voorbereiding is top. Over de rest heb je geen controle, dus heeft gestress geen enkel nut.
En fijne vakantie morgen
In dat geval zou ik gaan lopenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:36 schreef Meke het volgende:
Mijn werk is 2km, moet je voorstellen dat ik daartussen (op de fiets!) 40km in de file sta, dan gaat er echt iets fout
Oh ik heb vandaag geopteerd voor thuis werken, morgen denk ik met de busquote:
Ik werk ook thuis vandaagquote:Op maandag 5 januari 2026 16:10 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh ik heb vandaag geopteerd voor thuis werken, morgen denk ik met de bus
Ohquote:Op maandag 5 januari 2026 18:42 schreef Guanabana het volgende:
Mwe, we hebben kookadvies voor drinkwater
Gelukkig hebben we veel flessen water in huis qua noodpakket, dus dat scheelt weer. Ga echt niet 3 minuten koken om te kunnen tandenpoetsen of drinken.
De overheid is ons steeds aan het testen of we allemaal wel voorbereid zijn op een noodsituatie.quote:
Lastig! Is al het water nu ook gehamsterd iit de supermarkten?quote:Op maandag 5 januari 2026 18:42 schreef Guanabana het volgende:
Mwe, we hebben kookadvies voor drinkwater
Gelukkig hebben we veel flessen water in huis qua noodpakket, dus dat scheelt weer. Ga echt niet 3 minuten koken om te kunnen tandenpoetsen of drinken.
Ik las het wel ja, dat mensen nu aan het hamsteren zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lastig! Is al het water nu ook gehamsterd iit de supermarkten?
Wij hebben dat ook eens gehad, duurde een paar dagen.
quote:Advies tot donderdag
Watermonsters moeten de komende dagen uitwijzen waarmee het drinkwater deze keer mee is besmet. Het kookadvies geldt sowieso tot donderdag. Dan komt Vitens met een update.
Bij veel supermarkten zijn bewoners aan het hamsteren van fleswater geslagen. Vitens laat weten dat het niet nodig is om flessenwater te kopen. „We vragen klanten het flessenwater in de winkels zoveel mogelijk over te laten voor mensen die geen mogelijkheid hebben om het te koken. Zo blijft er voldoende beschikbaar voor wie het echt nodig heeft.’’
Ben je al veilig bij je hotel ?quote:Op maandag 5 januari 2026 18:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Lastig! Is al het water nu ook gehamsterd iit de supermarkten?
Wij hebben dat ook eens gehad, duurde een paar dagen.
Ja, daar ligt nu genoeg van. En woensdag nog meer.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:48 schreef Guanabana het volgende:
Naja voordeel nu is dat je buiten een emmertje sneeuw kan halen als het niet anders kan.![]()
Wel uitkijken voor gele sneeuw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |