quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Zulke dingen worden ook soms tegen mij gezegd. Ik vind het zelf niet correct om dit te zeggen tegen iemand.. Hou het feitelijk zou ik zeggen.. dat is beter dan op deze manier users de mond te willen snoeren..quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij kan ook gewoon een keer je klep houden. Je geniet van de aandacht, dat is overduidelijk.
Ik heb het werkelijk op elke manier geprobeerd, van dm's tot hoor en wederhoor. Het wil er gewoon niet in en dan raakt ook mijn geduld een keer op.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zulke dingen worden ook soms tegen mij gezegd. Ik vind het zelf niet correct om dit te zeggen tegen iemand.. Hou het feitelijk zou ik zeggen.. dat is beter dan op deze manier users de mond te willen snoeren..
Ja dat kan ik begrijpen.. maar dat praat zo'n reactie toch eigenlijk niet goed? Emotie moet je niet de bovenhand laten nemen naar mijn idee.. zeker niet als Forum Adminquote:Op dinsdag 2 december 2025 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk op elke manier geprobeerd, van dm's tot hoor en wederhoor. Het wil er gewoon niet in en dan raakt ook mijn geduld een keer op.
En kijk, ook weer een onnodige reactie die binnen de policy geaccepteerd wordt. Niet inhoudelijk, gewoon haha. Precies waar je op wijst waar je eigenlijk op in zou (moeten) willen grijpen.. middelvinger in haar avatar ook, gewoon omdat het kanquote:
quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja dat kan ik begrijpen.. maar dat praat zo'n reactie toch eigenlijk niet goed? Emotie moet je niet de bovenhand laten nemen naar mijn idee.. zeker niet als Forum Admin
[..]
En kijk, ook weer een onnodige reactie die binnen de policy geaccepteerd wordt. Niet inhoudelijk, gewoon haha. Precies waar je op wijst waar je eigenlijk op in zou (moeten) willen grijpen.. middelvinger in haar avatar ook, gewoon omdat het kan
Normaal verwijder ik dat maar je hebt het nu al quotequote:Op dinsdag 2 december 2025 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb het werkelijk op elke manier geprobeerd, van dm's tot hoor en wederhoor. Het wil er gewoon niet in en dan raakt ook mijn geduld een keer op.
Ja, ik heb jou bericht om de situatie tot bedaren te brengen en om aan te geven dat het niks persoonlijks mag zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het persoonlijk zou zijn zou ik alles wat van jou komt afkeuren en dat doe ik niet. Het is dan ook niet persoonlijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik heb jou bericht om de situatie tot bedaren te brengen en om aan te geven dat het niks persoonlijks mag zijn.
Want jouw reacties naar mij zijn ongekend fel en oneerlijk vergeleken met hoe jij met andere users omgaat.
Maar dat is duidelijk niet aangekomen. Jammer.
Maar we kunnen weer door.
Wat is dit voor pseudo modden en dom gedrag om een discussie in Feedback maar te willen voorkomen? Vind je jezelf intelligent overkomen als je zoiets doms post?quote:Op dinsdag 2 december 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:
Lieve mensen R&P is een deurtje verder,
spit daar al je drama, en dan help ik jullie verder.
Dus klaag, scroll en spuug je verhaal,
maar kies in bij R&P, want daar is dit normaal.
Sinterklaas keek nochtans toe, met een glimlach zo fijn,
maar stop hier met je drama, en deal daar met je pijn.
Gelukkig snijdt alles wat jij zegt hout, toch?quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:23 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Het probleem is dat een aantal gebruikers een zinnig weerwoord niet respecteert en dan begint te sneren.
quote:Op woensdag 3 december 2025 00:07 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat is dit voor pseudo modden en dom gedrag om een discussie in Feedback maar te willen voorkomen? Vind je jezelf intelligent overkomen als je zoiets doms post?
Echt waar heren? Na dit gesprek?quote:Op woensdag 3 december 2025 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig snijdt alles wat jij zegt hout, toch?
Of alleen in jouw hoofd?
Wat maakt een gesprek uit? Het gaat toch om waarheidsbevinding. Of nou ja dan maar vragen, maar het 'gedicht' van Tengano, vind je dat hier gepast? Voor mij is het raar dat zoiets doms en raars niet verwijderd wordt.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Echt waar heren? Na dit gesprek?
Ja dit vind ik dus oprecht een stukje comedy reliëf in een serieus topic als deze..niet te zwaar aan tillen.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:24 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat maakt een gesprek uit? Het gaat toch om waarheidsbevinding. Of nou ja dan maar vragen, maar het 'gedicht' van Tengano, vind je dat hier gepast?
Oke, ik weet niet of je gedronken hebt of drugs gehad hebt. Maar het doet al het serieuze commentaar teniet als je zoiets toestaat dat verwijst naar R&P onder het mom van humor. Misschien iets voor morgen dan.. maar ik vind het zelf wel raar dat je dat gedicht niet als ongepast beschouwt maar als komediequote:Op woensdag 3 december 2025 00:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dit vind ik dus oprecht een stukje comedy reliëf in een serieus topic als deze..niet te zwaar aan tillen.
Verschil van opvatting, ook dat hoort er bij.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:28 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke, ik weet niet of je gedronken hebt of drugs gehad hebt. Maar het doet al het serieuze commentaar teniet als je zoiets toestaat dat verwijst naar R&P onder het mom van humor. Misschien iets voor morgen dan.. maar ik vind het zelf wel raar dat je dat gedicht niet als ongepast beschouwt maar als komedie
Dat gedicht is juist heel raar en zoals ik ernaar kijk slecht dat het hier überhaupt blijft staan, ik begrijp niet waarom dat zo moeilijk is om te zien
Misschien is het probleem niet alleen de policy maar ook dat mensen hier de policy niet weten op te volgen, ook al denken ze dat ze het wel doen
Nou ja zoals ik al zei, mischien morgen beter om verder te gaan. Maar het komt erop neer dat wat ik ook zeg, of ik ook gelijk heb, het afgedaan wordt op deze manier. Je maakt jezelf er wel heel gemakkelijk vanaf en dat weet je toch ook?quote:Op woensdag 3 december 2025 00:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verschil van opvatting, ook dat hoort er bij.
Eh..ik denk dat het vooral verstandig is als we dit gesprek morgen voort zetten aangezien ik nuchter ben. Ik ben hier niet echt van gediend.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja zoals ik al zei, mischien morgen beter om verder te gaan. Maar het komt erop neer dat wat ik ook zeg, of ik ook gelijk heb, het afgedaan wordt op deze manier. Je maakt jezelf er wel heel gemakkelijk vanaf en dat weet je toch ook?
Als je drugs of alcohol op hebt dan heb ik daar geen probleem mee. Maar negeer dan reacties tot je nuchter bent..Nu kan iedereen alles zeggen, hoe correct het ook is, en het verandert niks
Dat klinkt als een dreigement. Maar goed, morgen verder hierover praten is prima wat mij betreft. Maar ik mag wel zeggen dat je er compleet niet op ingaat (lijkt me dat ik dat mag melden) dat dat gedichtje niet echt vriendelijk was. Ook al lijkt niemand daar iets mee te willen doen..quote:Op woensdag 3 december 2025 00:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eh..ik denk dat het vooral verstandig is als we dit gesprek morgen voort zetten aangezien ik nuchter ben. Ik ben hier niet echt van gediend.
Het is 'waarheidsvinding', zonder 'be'.quote:
Sommige gebruikers willen niet begrijpen dat uiteenlopende levenservaringen leiden tot verschillende reacties.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig snijdt alles wat jij zegt hout, toch?
Of alleen in jouw hoofd?
Kijk eens in de spiegel en ga elders de boel lopen opruien.quote:Op woensdag 3 december 2025 00:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja zoals ik al zei, mischien morgen beter om verder te gaan. Maar het komt erop neer dat wat ik ook zeg, of ik ook gelijk heb, het afgedaan wordt op deze manier. Je maakt jezelf er wel heel gemakkelijk vanaf en dat weet je toch ook?
Als je drugs of alcohol op hebt dan heb ik daar geen probleem mee. Maar negeer dan reacties tot je nuchter bent..Nu kan iedereen alles zeggen, hoe correct het ook is, en het verandert niks
En even voor de duidelijkheid. Ik waardeer het dat je Forum Admin wou worden en als taak uitvoert. Ik denk ook dat je in het algemeen het goed doet. Alleen dat je in dit geval een paar fouten maakt en daar niet op in wil gaan..
Niemand weet wat voor shitzooi een ander heeft meegemaakt daarom is het discussiëren zonder vooroordelen of sneren wel zo fijn.quote:Op woensdag 3 december 2025 05:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Sommige gebruikers willen niet begrijpen dat uiteenlopende levenservaringen leiden tot verschillende reacties.
Soms hebben mensen al een bepaalde mindset. Of zijn gewoon zo.quote:Op woensdag 3 december 2025 08:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niemand weet wat voor shitzooi een ander heeft meegemaakt daarom is het discussiëren zonder vooroordelen of sneren wel zo fijn.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 22:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Normaal verwijder ik dat maar je hebt het nu al quote
quote:Op donderdag 4 december 2025 17:48 schreef Kim-Holland het volgende:
@:Starhopper; Gukdag is gezond en wel weer op honk.
Soja melk en Beyond Meat schnitzels, toch?quote:
FB precies zoals het is, treurig, waar zijn jullie mee bezig? FB een lolletje als het je uitkomt, ik zou het nooit zo behandelen vanuit lolquote:Op donderdag 4 december 2025 23:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Soja melk en Beyond Meat schnitzels, toch?
Jeetje, morgen pakjesavond en het is bijna kerst en oud en nieuw.quote:Op donderdag 4 december 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
FB precies zoals het is, treurig, waar zijn jullie mee bezig? FB een lolletje als het je uitkomt, ik zou het nooit zo behandelen vanuit lol
Niet. Jij bent geen modquote:
Je vergeet Chanoekaquote:Op vrijdag 5 december 2025 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jeetje, morgen pakjesavond en het is bijna kerst en oud en nieuw.
De wereld is nog niet vergaan en we zijn niet in oorlog.
Doe eens ff niet zo zuur. Serieus mag in januari.
Kunnen dit soort volbloedmongolen heel ver buiten NWS gehouden worden?quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:29 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Weet ik niet maar ik heb er in dat geval wel minder medelijden voor.
Was het maar zo'n feest, deel topic leeggeveegd.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik ben redelijk rechts, maar dit soort posts….
[..]
Kunnen dit soort volbloedmongolen heel ver buiten NWS gehouden worden?
Waarom blijven dit soort offtopic sneren staan? Die hele term komt ook vanuit het niets, user was ook niet in een discussie met een andere user.quote:Op zondag 7 december 2025 13:18 schreef havanagila het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit topic gekaapt is door wappiegeneuzel en bewuste misinformatie.
Er is hier geen 24/7 bezetting of bot aanwezig, dacht dat dat onderhand bekend was?quote:Op zondag 7 december 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom blijven dit soort offtopic sneren staan? Die hele term komt ook vanuit het niets, user was ook niet in een discussie met een andere user.
Ik heb al eerder een TR gezet.
Ik meldde dat enkel omdat ik ook wel eens terug heb gekregen dat ik een TR moet plaatsen. Ja ik kan ook langer wachten. maar dan is het niet meer actueel.quote:Op zondag 7 december 2025 14:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er is hier geen 24/7 bezetting of bot aanwezig, dacht dat dat onderhand bekend was?
Ik zal daar gaan kijken.
Het stond er ook al zo'n 58 minuten en dat op zondag!quote:Op zondag 7 december 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meldde dat enkel omdat ik ook wel eens terug heb gekregen dat ik een TR moet plaatsen. Ja ik kan ook langer wachten. maar dan is het niet meer actueel.
Ik bedoel het niet als sneer of aanval.
Klopt. Alleen ik vermoedde dat de TR al was afgehandeld omdat nadien een moderator nog had gepost.quote:Op zondag 7 december 2025 14:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het stond er ook al zo'n 58 minuten en dat op zondag!
Maar Engin, iemand stelde voor dat topic maar naar VER te verplaatsen dus heb dat nu gedaan (voor even)
Als je als mod in een topic zit, zie je niet of er ondertussen Tr's zijn gezet. Dat is soms best vervelend.quote:Op zondag 7 december 2025 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Alleen ik vermoedde dat de TR al was afgehandeld omdat nadien een moderator nog had gepost.
Aangepastquote:Op zondag 7 december 2025 14:48 schreef Kim-Holland het volgende:
NWS / Grote zorgen bij familie om vermiste Rene uit Brunssum
Zou een mod van Heerlen Brunssum kunnen maken? BvD
Trollposts blijven getolereerd worden, maar wee oh wee als iemand er iets van zegt. Leuk dat discussie over Oekraïne niet meer mogelijk is.quote:Op zondag 7 december 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom blijven dit soort offtopic sneren staan? Die hele term komt ook vanuit het niets, user was ook niet in een discussie met een andere user.
Ik heb al eerder een TR gezet.
Respectfully, Fuck you too Jippiequote:Op zondag 7 december 2025 14:32 schreef Jippie het volgende:
Aberkullie is pleite gegaan, wie moet Feedback nu voorzien van kleurrijke plaatjes?
[ afbeelding ]
Voor jou
Ik mis Kullie welquote:Op zondag 7 december 2025 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Respectfully, Fuck you too Jippie
Doe je al genoeg met je kekke kattenplaatjes.
Ja top. Menu is 'under construction'.quote:Op zondag 7 december 2025 16:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik mis Kullie wel
Maarreh nog 17 dagen tot Kerstmis
[ afbeelding ]
Ik wist het nog nietquote:
die post nu onder…quote:
Niet. Ik ben al even niet hier geweest want ziekjesquote:
nee je bent niet ziekjes en je wist het als eerstequote:Op zondag 7 december 2025 17:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet. Ik ben al even niet hier geweest want ziekjes
Niet?quote:Op zondag 7 december 2025 17:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je bent niet ziekjes en je wist het als eerste
jawelquote:
Nee?quote:
Ik weet van niets. Ik schrik hier echt van.quote:
Ik ook niet, hoor.quote:Op zondag 7 december 2025 17:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik weet van niets. Ik schrik hier echt van.
waarom heb je dat gedaanquote:
quote:
Dat eerste topic gaat toch maar amper over Soedan?quote:Op maandag 8 december 2025 09:24 schreef Qarrad het volgende:
Kan deze:
NWS / Soedan: "al zeker 60.000 mensen vermoord"
Gereekst worden met deze:
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur #2
Jijquote:Op dinsdag 9 december 2025 00:27 schreef Jippie het volgende:
Wie heeft de kerstboom al staan [ afbeelding ]
Ik niet, traditioneel pas op kerstavond.quote:Op dinsdag 9 december 2025 00:27 schreef Jippie het volgende:
Wij hebben 6 katten, dus geen kerstboom.quote:Op dinsdag 9 december 2025 00:27 schreef Jippie het volgende:
Daarom hebben we er eentje ‘Sp3c’ genoemdquote:
quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wij hebben 6 katten, dus geen kerstboom.
Zeker zo'n zwartequote:Op dinsdag 9 december 2025 09:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom hebben we er eentje ‘Sp3c’ genoemd
Die situatie herken ik, wij hadden ooit ook 6 katten. Hele taferelen zodra er een kerstboom in huis kwam.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wij hebben 6 katten, dus geen kerstboom.
Ik hou van @Frutsel, maar niet van frutsels in mijn huis. Rond kerst is daar echter niets van te merken, vind dat gewoon gezellig (en mijn man gelukkig ook)quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik niet, traditioneel pas op kerstavond.
quote:
Ik heb niks met die beesten (en ik ben er allergisch voor), maar helaas is dat niet wederzijds: vaak zoeken ze me opquote:
Juist wel, ze komen altijd bij degenen op schoot liggen die niet van katten houden, want die gaan niet lopen frutten.quote:
Neequote:Op dinsdag 9 december 2025 19:44 schreef Starhopper het volgende:
Mag dit topic dicht? Allemaal stomme reacties![]()
![]()
![]()
NWS / Nijlpaard Louise (31) overleden
Past zowel in NWS als in CRI, je zou het onderwerp ook in CRI kunnen plaatsen @Kim-Holland ?quote:Op woensdag 10 december 2025 11:27 schreef SEMTEX het volgende:
NWS / Lichaam gevonden in de duinen bij Hoek van Holland is een typisch topic voor [CRI].
Zou kunnen, maar hou het liever nog ff in NWS als dat okay is?quote:Op woensdag 10 december 2025 12:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Past zowel in NWS als in CRI, je zou het onderwerp ook in CRI kunnen plaatsen @:Kim-Holland ?
Ik bedoelde zowel in NWS als in CRI, maar jij bepaalt zelf wat je wil doen.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:46 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar hou het liever nog ff in NWS als dat okay is?
Dus gewoon een copietje van de OP naar CRI? Dat kan ik wel doen maar er komt geen hont daar.quote:Op woensdag 10 december 2025 12:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik bedoelde zowel in NWS als in CRI, maar jij bepaalt zelf wat je wil doen.
Anderen zijn vrij om over hetzelfde nieuwsfeit een topic in CRI te openen.
Dank je welquote:Op woensdag 10 december 2025 12:52 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dus gewoon een copietje van de OP naar CRI? Dat kan ik wel doen maar er komt geen hont daar.
En idd, het staat iedereen vrij om zelf een topic te openen maar het is zo gepiept.
Klopt, wil juist meer actie in [CRI]quote:Op woensdag 10 december 2025 12:52 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dus gewoon een copietje van de OP naar CRI? Dat kan ik wel doen maar er komt geen hont daar.
En idd, het staat iedereen vrij om zelf een topic te openen maar het is zo gepiept.
Het is ook een boeiend forum, zeker als er méér actie komt en dat mis ik idd. Soms duurt het dagen dat er een nieuwe reactie komt.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klopt, wil juist meer actie in [CRI]. Ik vind dat een boeiend subforum. Sorry voor de topic-kaap.
Ik heb het gequote deel uit mijn reactie weggeveegd omdat ik op de rest wel wilde antwoorden.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er valt meer dan genoeg te verifiëren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit wekt vervolgens toch ook de vraag op waarom jij meteen met een dergelijke nuance denkt te moeten komen, waarmee je indirect voor zo'n figuur in de bres springt.
Daar grossiert die user in. Ik kreeg vandaag nog van hem deze opmerking:quote:Op woensdag 10 december 2025 13:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het gequote deel uit mijn reactie weggeveegd omdat ik op de rest wel wilde antwoorden.
Van dit soort persoonlijke verdachtmakingen wordt ik kotsmisselijk. Het zegt dat ik (indirect?) sympatiseer met terroristen. De maat is vol voor mij. Ik stop met posten als dit soort persoonlijk gedoe van het allerellendigste soort niet keihard de kop in wordt gedrukt.
Ik heb eerder in NWS FB een post gemaakt waarin ik iets heb uitgelegd over mijn Joodse roots en dat het grootste deel van mijn voorouders omdat ze Joods waren in WO II in vernietigingskampen is vermoord. Dat heeft me heel veel moeite gekost. Als dit soort drek zonder consequenties blijft, en het gaat al heel erg lang op deze manier, dan kap ik er mee. Ik heb hier geen zin meer in, het maakt te veel los. Zet hier maar eens wat zwaardere consequenties op dat alleen een post wissen.
Maar dat je stopt met posten is juist wat dergelijke users willen en ik zou ze dat genoegen niet geven als ik jou was.quote:Het is opmerkelijk dat je je nooit zo uitspreekt tegen Islamisten. Dan is de standaard zet helaas het in de bres springen voor zulke mensen en diens adepten en niet het veroordelen van
Dat is dan maar zo. Ik heb er nul komma nul plezier meer in als het zo moet.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dat je stopt met posten is juist wat dergelijke users willen en ik zou ze dat genoegen niet geven als ik jou was.
Als je denkt dat dit een 'verdachtmaking' is dan lees je mijn post niet goed. Bovendien verdraai je ook nog eens mijn woorden. Ik stel namelijk slechts een vraag, waar vervolgens het antwoord op achterwege blijft en je hier meteen je beklaag komt doen.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het gequote deel uit mijn reactie weggeveegd omdat ik op de rest wel wilde antwoorden.
Van dit soort persoonlijke verdachtmakingen wordt ik kotsmisselijk. Het zegt dat ik (indirect?) sympatiseer met terroristen. De maat is vol voor mij. Ik stop met posten als dit soort persoonlijk gedoe van het allerellendigste soort niet keihard de kop in wordt gedrukt.
Wat jouw achtergrond wel of niet is heeft hier verder helemaal niets mee te maken. En het is trouwens ook nogal bedenkelijk om dit hier even selectief aan te slepen en daarmee in te zetten op 'consequenties' jegens een andere users. Je bent zelf toch echt verantwoordelijk voor wat je post en als jij bepaalde standpunten inneemt kun je daar vragen over krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb eerder in NWS FB een post gemaakt waarin ik iets heb uitgelegd over mijn Joodse roots en dat het grootste deel van mijn voorouders omdat ze Joods waren in WO II in vernietigingskampen is vermoord. Dat heeft me heel veel moeite gekost. Als dit soort drek zonder consequenties blijft, en het gaat al heel erg lang op deze manier, dan kap ik er mee. Ik heb hier geen zin meer in, het maakt te veel los. Zet hier maar eens wat zwaardere consequenties op dat alleen een post wissen.
Rot op schijnheilig figuur. Je zou om te beginnen al niet eens mijn persoonlijke motivatie ter discussie moeten stellen, Dat is gewoon een ad hominem. Dit doet me ontzettend veel. Nadat ik in he verleden voor Hamaslover, Jodenhater, antisemiet en terroristenvriendje ben uitgemaakt, direct of op suggestieve wijze, is de maat helemaal vol voor mij. Het interesseert me echt niet wat je van me vindt maar dit soort persoonlijke verdachtmakingen, door mijn motieven im Frage te stellen zijn van het allerlaagste soort. Laat dat achterwege of reageer niet meer als je je niet inhouden.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit een 'verdachtmaking' is dan lees je mijn post niet goed. Bovendien verdraai je ook nog eens mijn woorden. Ik stel namelijk slechts een vraag, waar vervolgens het antwoord op achterwege blijft en je hier meteen je beklaag komt doen.
Waarom ga je niet eens serieus het gesprek aan hierover? Ik heb al meermaals geprobeerd en een normale discussie opgang te krijgen over wáárom jij hier met regelmaat de Islam en moslims verdedigt, maar daarentegen erg kritisch bent jegens andere groepen zoals Christenen (Israëlische) Joden en zelfs openlijk antisemitische posts een duimpje geeft.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar grossiert die user in. Ik kreeg vandaag nog van hem deze opmerking:
[..]
Maar dat je stopt met posten is juist wat dergelijke users willen en ik zou ze dat genoegen niet geven als ik jou was.
Vragen om een ban voor een andere user is tegen de FOK! policy. En vragen om een ban omdat je een vraag krijgt (waarbij je die vraag ook nog eens probeert te verdraaien - ik had namelijk nergens gezegd dat je een sympathisant van terroristen bent) is al helemaal laag.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
Met het risico dat ik zelf een ban krijg (wat ik laf zou vinden): beloon dit soort gedrag eens met een stevige ban. Alleen een post deleten verandert niets, dan gebeurt het morgen weer.
@mods ik vind dit toch wel een serieuze (en op het eerste oog terechte) klacht.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:26 schreef recursief het volgende:
Van dit soort persoonlijke verdachtmakingen word ik kotsmisselijk. Het zegt dat ik (indirect?) sympatiseer met terroristen. De maat is vol voor mij. Ik stop met posten als dit soort persoonlijk gedoe van het allerellendigste soort niet keihard de kop in wordt gedrukt.
Ik heb jou voor geen van deze dingen uitgemaakt. Ik heb een hele normale opmerking gemaakt over een posts die je maakt, waarna jij direct hier naar de FB komt om met een geclaimd familieverleden mij een ban aan te naaien.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:51 schreef recursief het volgende:
[..]
Rot op schijnheilig figuur. Je zou om te beginnen al niet eens mijn persoonlijke motivatie ter discussie moeten stellen, Dat is gewoon een ad hominem. Dit doet me ontzettend veel. Nadat ik in he verleden voor Hamaslover, Jodenhater, antisemiet en terroristenvriendje ben uitgemaakt, direct of op suggestieve wijze, is de maat helemaal vol voor mij. Het interesseert me echt niet wat je van me vindt maar dit soort persoonlijke verdachtmakingen, door mijn motieven im Frage te stellen zijn van het allerlaagste soort. Laat dat achterwege of reageer niet meer als je je niet inhouden.
Ik ben het meer dan spuugzat en ik zou het beleid graag aangepast willen zien zodat wie zich aan dit soort persoonlijke verdachtmakingen schuldig maakt tegen een hele lange ban aanloopt.
Klaar.
Ik ben het daar in dit geval niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit een 'verdachtmaking' is dan lees je mijn post niet goed. Bovendien verdraai je ook nog eens mijn woorden. Ik stel namelijk slechts een vraag, waar vervolgens het antwoord op achterwege blijft en je hier meteen je beklaag komt doen.
[..]
Wat jouw achtergrond wel of niet is heeft hier verder helemaal niets mee te maken. En het is trouwens ook nogal bedenkelijk om dit hier even selectief aan te slepen en daarmee in te zetten op 'consequenties' jegens een andere users. Je bent zelf toch echt verantwoordelijk voor wat je post en als jij bepaalde standpunten inneemt kun je daar vragen over krijgen.
En ik vind het daarnaast ook nogal curieus dat mocht het kloppen wat je hier stelt, je geregeld tijd besteed aan het verdedigen van contreien waar antisemitisme welig tiert. Als iemand die daadwerkelijk veel Joden (en Israëliërs kent) is mijn ervaring dat dit alles behalve populaire standpunten zijn binnen die kringen.
Dit is een vraag die je stelt nav zijn post. Die vraag mag je stellen (vind ik), dat staat je vrijquote:Dit wekt vervolgens toch ook de vraag op waarom jij meteen met een dergelijke nuance denkt te moeten komen,
Dit is eigenlijk jouw antwoord op de vraag die jij aan hem stelt. En hier schuurt het. Hier zet je een toon die volgens mij niet nodig is. Je doet zelf hiermee afbreuk aan de discussie en komt er met gestrekt been in. Prima dat je dit vindt, maar je hoeft het niet te zeggen om daarmee de discussie een verkeerde kant op te sturen.quote:waarmee je indirect voor zo'n figuur in de bres springt.
Mwah, ik zie dat laatste toch wat anders.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ben het daar in dit geval niet helemaal mee eens.
Als ik de desbetreffende post ontleedt dan vraag ik me af waarom je die ene zin erbij zet
[..]
Dit is een vraag die je stelt nav zijn post. Die vraag mag je stellen (vind ik), dat staat je vrij
[..]
Dit is eigenlijk jouw antwoord op de vraag die jij aan hem stelt. En hier schuurt het. Hier zet je een toon die volgens mij niet nodig is. Je doet zelf hiermee afbreuk aan de discussie en komt er met gestrekt been in. Prima dat je dit vindt, maar je hoeft het niet te zeggen om daarmee de discussie een verkeerde kant op te sturen.
Je bent mondig genoeg om je punt te maken maar dit ene zinnetje is wat mij betreft niet overbodig en zou ik graag zien dat je die voortaan achterwege laat. Het valt onder persoonlijke poep en gesneer die de discussie niet ten goede komen.
Ik vind jullie beide prima discussiegasten die in elk geval de moeite nemen om iets te onderbouwen en niet met die standaard one-liners te komen of om feiten, meningen of berichten aan de kaak te stellen. En dat mag, maar kijk aub ook eens in je eigen keuken hoe dat gebeurd.
De frustratie richting elkaar, richting de omgeving, richting de maatschappij zet je uit in een klein zinnetje.
"Je bent niet links, dus moet je wel rechts zijn"
"Je bent niet pro, dus moet je wel anti zijn"
"Je veroordeeld zijn actie niet, dus moet je het wel eens zijn met zijn actie"
Zo'n reactie komt ook voort uit "actie = reactie " want "och daar heb je Howard weer" of "daar komt Recursief weer aan met zijn vragen" en dan hebben we bij voorbaat al een bepaalde gedachte. Jij ziet er misschien geen kwaad in maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel zien en voor een 'normale' discussie, voor zover dat tegenwoordig nog mogelijk is, voegt het niet veel toe.
Kom op... stop daar gewoon mee en tel ff tot tien voor je alles neerzet. Laat elkaar in waarde ook al denk je totaal verschillend over een situatie. Dat mag, dat is mooi en dat is goed, maar dit ene zinnetje voegt gewoon niets toe Howard.
FB is er nu eenmaal voor klachten, vragen. Ook dat is het beleid en daar kan een ieder terecht.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb jou voor geen van deze dingen uitgemaakt. Ik heb een hele normale opmerking gemaakt over een posts die je maakt, waarna jij direct hier naar de FB komt om met een geclaimd familieverleden mij een ban aan te naaien.
Daar doe ik niet aan mee. Ik zou eens wat meer zelfreflectie tonen. En het is helaas ook niet de eerste keer dat je bij het het minste geringste dat je niet bevalt meteen naar de FB gaat in de hoop een ban voor een ander te kunnen bewerkstelligen.
Het gaat ook om de toon en de muziek. Dat is mijn punt. Dat zinnetje zorgt er mijn inziens voor dat je het persoonlijk maakt en hij het persoonlijk op vat simpelweg omdat de toon en de muziek over elkaar al een tijd verstoord is. Ik zou zijn antwoord afwachten en dan kan je het altijd nog anders formuleren zonder vingerwijzen. Probeer het gewoon eens algemener te stellen.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat laatste toch wat anders.
Wat mij betreft ga je geen simpelweg nuances aanbrengen als het om mensen gaat die overduidelijke banden hebben met een terreurbeweging. Als je dat wel doet dat spring je daar indirect voor in de bres. En dit is wat mij betreft een logische conclusie. Ik denk dat nuances over het algemeen prima zijn, maar niet als het om bewegingen zoals Hamas gaat.
Heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 10 december 2025 14:02 schreef HowardRoark het volgende:
als het om mensen gaat die overduidelijke banden hebben met een terreurbeweging.
Dat wordt vrij lastig als jij nuances niet tolereert.quote:En het staat een ander natuurlijk altijd vrij om mij vervolgens op een normale manier van repliek te voorzien.
Is dat niet waar FB ook voor bedoeld is, als het topic te gortig wordt?quote:hij komt meteen hier
Nee, de discussie ging over een Palestijnse "vluchteling" die onderdak heeft gevonden in België, maar tegelijkertijd wel juichend over straat liep tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 en tevens met Hamas leiders op de foto staat.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist?![]()
User @:recursief is lid van Hamas?
En dit viel niet in die categorie.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dat niet waar FB ook voor bedoeld is, als het topic te gortig wordt?
Doe es effe een linkje (hoef ik niet een heel topic door te spitten).quote:Op woensdag 10 december 2025 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, de discussie ging over een Palestijnse "vluchteling" die onderdak heeft gevonden in België, maar tegelijkertijd wel juichend over straat liep tijdens de aanslagen van 7 oktober 2023 en tevens met Hamas leiders op de foto staat.
User @recursief dacht daar anders over. Dat mag, dat kan.quote:[..]
En dit viel niet in die categorie.
HowardRoark in NWS / Wapenstilstand Israel / Hamas fragiel: geweld in Gazastrook #2quote:Op woensdag 10 december 2025 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Doe es effe een linkje (hoef ik niet een heel topic door te spitten).
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 10 december 2025 14:23 schreef r_one het volgende:
[..]
User @:recursief dacht daar anders over. Dat mag, dat kan.
Ik ken het topic verder niet. Maar kan je wel vertellen dat ik bij ongenuanceerde ad hominems ook heel snel in FB sta.
Het is dan aan de mods om een oordeel te vellen over de bejegening (niet over de inhoud). En dat is zojuist gebeurd.
(waar jij het vervolgens weer niet mee een hoeft te zijn, dat kan ook, dat mag ook)
For the record: ik zie hier (iemand naïef noemen) geen ad hominem in.quote:
Dat kan ik niet beoordelen.quote:[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Dat mag hij zeker en ik had er ook graag met hem een normale discussie over gevoerd, maar hoe het nu is gegaan is niet de manier. Hij besloot immers meteen dit naar de FB te slepen (iets waar hij helaas een handje van heeft), hierbij ook nog te gaan schelden en met een geclaimd familieverleden onder de arm in te steken op een 'hele lange ban' voor mij.
We gaan elkaar geen ban aansmeren, doe dat dan ook niet. Beschouw de moderatie ook niet als een stel incapabelen die niet zien welke users zich regelmatig schuldig maken aan off-policy gedrag.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:43 schreef recursief het volgende:
Met het risico dat ik zelf een ban krijg (wat ik laf zou vinden): beloon dit soort gedrag eens met een stevige ban. Alleen een post deleten verandert niets, dan gebeurt het morgen weer.
Heb je een TR gezet of linkje van de bewuste uitspraak tegen jou?quote:Op woensdag 10 december 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar grossiert die user in. Ik kreeg vandaag nog van hem deze opmerking:
[..]
Het is geen enkele user toegestaan om verdachtmakingen naar andere users te uiten. Recursief niet maar ook jij niet. Gewoon geen persoonlijke aanvallen (verdachtmakingen) maken. Jullie hoeven van mij niet samen een taart te gaan bakken, maar blijf beleefd in de discussie en als dat niet lukt negeer je de ander maar.quote:Op woensdag 10 december 2025 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Wat jouw achtergrond wel of niet is heeft hier verder helemaal niets mee te maken. En het is trouwens ook nogal bedenkelijk om dit hier even selectief aan te slepen en daarmee in te zetten op 'consequenties' jegens een andere users. Je bent zelf toch echt verantwoordelijk voor wat je post en als jij bepaalde standpunten inneemt kun je daar vragen over krijgen.
En ik vind het daarnaast ook nogal curieus dat mocht het kloppen wat je hier stelt, je geregeld tijd besteed aan het verdedigen van contreien waar antisemitisme welig tiert. Als iemand die daadwerkelijk veel Joden (en Israëliërs kent) is mijn ervaring dat dit alles behalve populaire standpunten zijn binnen die kringen.
een taart vakken?quote:Jullie hoeven van mij niet samen een taart te gaan vakken, maar bleef beleefd in de discussie en als dat niet lukt negeer je de ander maar.
typomania Jipselsquote:bleef beleefd?
Het begon met heel zeker doen alsof Ootjekatootje het allemaal precies weet. Zoals ze in elk vermissings of misdaadtopic doet. Daarna kreeg ik een sneer dat ik daar nooit geweest ben en toen ik met een kaartje liet zien hoe de situatie echt zat werd de toon anders (want er viel niets meer te ontkennen voor haar) en verweet ze mij iets moreels alsof ik degene was die over een grens ging. Terwijl ze zelf volop zit te speculeren maar ondertussen "ooh ik zit met mijn gedachte bij de nabestaanden, ooh wat ben ik een goed mens" roepen en verwijten dat ik slecht mens benquote:
Gewoon niet kibbelen ajbquote:Op woensdag 10 december 2025 15:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het begon met heel zeker doen alsof Ootjekatootje het allemaal precies weet. Zoals ze in elk vermissings of misdaadtopic doet. Daarna kreeg ik een sneer dat ik daar nooit geweest ben en toen ik met een kaartje liet zien hoe de situatie echt zat werd de toon anders (want er viel niets meer te ontkennen voor haar) en verweet ze mij iets moreels alsof ik degene was die over een grens ging. Terwijl ze zelf volop zit te speculeren maar ondertussen "ooh ik zit met mijn gedachte bij de nabestaanden, ooh wat ben ik een goed mens" roepen en verwijten dat ik slecht mens ben
Lekker!quote:Op woensdag 10 december 2025 15:56 schreef r_one het volgende:
Heb nu opeens enorme trek![]()
[ afbeelding ]
En bedankt he![]()
Ze moet gewoon normaal doen tegen andere users. Verder is het gespeculeer nogal walgelijk. Ik vraag mij af hoe ze het zou vinden als iemand zulke uitspraken over haar kinderen zou doen.quote:
Nooit iemands kinderen erbij betrekken in een opmerking, laf!quote:Op woensdag 10 december 2025 16:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze moet gewoon normaal doen tegen andere users. Verder is het gespeculeer nogal walgelijk. Ik vraag mij af hoe ze het zou vinden als iemand zulke uitspraken over haar kinderen zou doen.
Dat is niet laf. Dat is een spiegel voorhouden. Ze doet namelijk de meest vreselijke speculaties over andermans kinderen in vermissingstopics.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nooit iemands kinderen erbij betrekken in een opmerking, laf!
Nogmaals je gaat niet de kinderen of overige familieleden erbij halen om een punt te maken. Genoeg andere manieren om je onvrede over gedrag van een user te uiten. Overigens zal recherche ook speculeren om tot een oplossing van een misdrijf te komen. Zet zonodig een TR in plaats van stoer te doen.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is niet laf. Dat is een spiegel voorhouden. Ze doet namelijk de meest vreselijke speculaties over andermans kinderen in vermissingstopics.
De recherche doet het niet op een openbaar forum waar familieleden mee kunnen lezen.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nogmaals je gaat niet de kinderen of overige familieleden erbij halen om een punt te maken. Genoeg andere manieren om je onvrede over gedrag van een user te uiten. Overigens zal recherche ook speculeren om tot een oplossing van een misdrijf te komen. Zet zonodig een TR in plaats van stoer te doen.
Dan zullen de familieleden waarschijnlijk de forumbaas aanschrijven waarna er mogelijk actie volgt. Mensen mogen speculeren, zolang dat niet op een beledigende manier gebeurt.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De recherche doet het niet op een openbaar forum waar familieleden mee kunnen lezen.
Het gaat er mij om dat ze mij onterecht wegzet maar ondertussen doet ze zelf de meest walgelijke uitspraken. En dat beseft ze blijkbaar niet?
Ik vind het gewoon lekker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Through the gardennnnnmquote:
Kom je hier in FB vertellen hoe andere users zich moeten gedragen ?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze moet gewoon normaal doen tegen andere users. Verder is het gespeculeer nogal walgelijk. Ik vraag mij af hoe ze het zou vinden als iemand zulke uitspraken over haar kinderen zou doen.
Ah. De andere FOK! rechercheur komt zich er ook mee bemoeien hoorquote:Op woensdag 10 december 2025 21:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Kom je hier in FB vertellen hoe andere users zich moeten gedragen ?
Daar zijn mods en Fa's toch voor ?
Hou nou eens op met dit gedoe. Stacey heeft een punt je was aan het pseudo-modden. Doe maar niet.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ah. De andere FOK! rechercheur komt zich er ook mee bemoeien hoor
Wtf? Pseudomodden? Nee. Ik heb een user aangesproken op haar gedrag richting mij. En wat reflectie gegeven. Of valt dat ook onder pseudomodden tegenwoordig?quote:Op woensdag 10 december 2025 22:18 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hou nou eens op met dit gedoe. Stacey heeft een punt je was aan het pseudo-modden. Doe maar niet.
Ja, dat doet het al jaren.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wtf? Pseudomodden? Nee. Ik heb een user aangesproken op haar gedrag richting mij. En wat reflectie gegeven. Of valt dat ook onder pseudomodden tegenwoordig?
Je had het toch over een kerstliedje zingen?quote:Op woensdag 10 december 2025 23:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja nu slaat deze post nergens meer op hè. Modjes bedankt
Frozen gecanceld hier?quote:Op woensdag 10 december 2025 23:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je had het toch over een kerstliedje zingen?
quote:Op woensdag 10 december 2025 23:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Na de kerst, herstel ik Elsa in ere
Dan is iemand aanspreken op pseudomodden ook pseudomodden.quote:
Nee, dat is iemand wijzen op pseudo-modden. Een TR zetten is overigens ook geen pseudomodden.quote:Op donderdag 11 december 2025 06:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan is iemand aanspreken op pseudomodden ook pseudomodden.
Nou deze keeper mag wat mij betreft wel bijgevoegd worden in de OP met de do's and don't van NWS:quote:Op woensdag 10 december 2025 17:03 schreef Jippie het volgende:
Mensen mogen speculeren, zolang dat niet op een beledigende manier gebeurt.
Ja, dat is triest.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:22 schreef Starhopper het volgende:
Ik blijf erbij dat het ongepast is om te speculeren. Zeker als het gaat om vermiste kinderen. Soms komen er hele theorieën voorbij want bepaalde users pluizen facebookpagina's van familieleden uit. En trekken dan de meest debiele conclusies omdat persoon x bijvoorbeeld niet lacht op een foto van een paar maanden geleden
We verbieden jou ook niet om jouw veroordelende meningen hier te verkondigen toch?quote:Op donderdag 11 december 2025 13:22 schreef Starhopper het volgende:
Ik blijf erbij dat het ongepast is om te speculeren. Zeker als het gaat om vermiste kinderen. Soms komen er hele theorieën voorbij want bepaalde users pluizen facebookpagina's van familieleden uit. En trekken dan de meest debiele conclusies omdat persoon x bijvoorbeeld niet lacht op een foto van een paar maanden geleden
Dan zet je toch lekker een TR. Dat zeggen ze hier ook altijd tegen mij. Dus.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
We verbieden jou ook niet om jouw veroordelende meningen hier te verkondigen toch?
Ik zet alleen maar een TR als ik iets grensoverschrijdend vind, niet als iemand een andere mening, toevoeging of commentaar post waar ik het totaal!!! niet mee eens ben of die ik dom of naïef vind.quote:Op donderdag 11 december 2025 14:17 schreef Starhopper het volgende:
Dan zet je toch lekker een TR. Dat zeggen ze hier ook altijd tegen mij. Dus.
Alles wat in strijd is met AVG wordt verwijderd en idiote reacties die een slachtoffer belachelijk maken haal ik ook weg. En op zich mogen mensen de meest debiele conclusies (in jouw ogen dan) trekken zolang ze niet beledigend zijn. Leer een andere mening verdragen of sla zo'n topic over.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:22 schreef Starhopper het volgende:
Ach schei toch uit. Ik heb niets met Starflopper maar hij/zij/het heeft gewoon gelijk op dit punt. Je zou kapot gaan als er zulke verschrikkelijke suggesties van zo’n ootjekatootje over jouw kinderen te lezen zouden zijn hier. Het is totaal schofterig en gênant dat zoiets hier allemaal maar mag. En ik kan echt prima tegen andere meningen en nee ik haal hiermee ook niet jouw familie erbij, die lachwekkende manier om kritiek te pareren sloeg nergens op.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:31 schreef Jippie het volgende:Leer een andere mening verdragen of sla zo'n topic over.
Eens, alleen ging dit totaal ergens anders overquote:Op donderdag 11 december 2025 16:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ach schei toch uit. Ik heb niets met Starflopper maar hij/zij/het heeft gewoon gelijk op dit punt. Je zou kapot gaan als er zulke verschrikkelijke suggesties van zo’n ootjekatootje over jouw kinderen te lezen zouden zijn hier. Het is totaal schofterig en gênant dat zoiets hier allemaal maar mag. En ik kan echt prima tegen andere meningen en nee ik haal hiermee ook niet jouw familie erbij, die lachwekkende manier om kritiek te pareren sloeg nergens op.
Dat zou je dan ook eens moeten doen in topics waarin direct met de vinger naar bepaalde groepen gewezen wordt met opmerkingen als ‘ze zullen ook wel in de moskee gemist worden’, zoals in het topic over het ongeluk in Den Haag.quote:Op donderdag 11 december 2025 15:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alles wat in strijd is met AVG wordt verwijderd en idiote reacties die een slachtoffer belachelijk maken haal ik ook weg. En op zich mogen mensen de meest debiele conclusies (in jouw ogen dan) trekken zolang ze niet beledigend zijn. Leer een andere mening verdragen of sla zo'n topic over.
Als een user opmerkingen maakt die niet kunnen dat zet je een TR. En volgens mij kan Starhopper niet zeggen dat ik opmerkingen die niet kunnen gewoon laat staan. En van users die kinderen/familie van een ander user in hun reactie betrekken heb ik geen hoge pet op, dat vind ik het lafste wat er is. Anders nog iets of kwam je allen hier om ook even je plasje er overheen te doen?quote:Op donderdag 11 december 2025 16:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ach schei toch uit. Ik heb niets met Starflopper maar hij/zij/het heeft gewoon gelijk op dit punt. Je zou kapot gaan als er zulke verschrikkelijke suggesties van zo’n ootjekatootje over jouw kinderen te lezen zouden zijn hier. Het is totaal schofterig en gênant dat zoiets hier allemaal maar mag. En ik kan echt prima tegen andere meningen en nee ik haal hiermee ook niet jouw familie erbij, die lachwekkende manier om kritiek te pareren sloeg nergens op.
Ik heb in dat topic veel weggeveegd maar ben daar niet 24/7 aanwezig.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zou je dan ook eens moeten doen in topics waarin direct met de vinger naar bepaalde groepen gewezen wordt met opmerkingen als ‘ze zullen ook wel in de moskee gemist worden’, zoals in het topic over het ongeluk in Den Haag.
Klopt, maar schijnbaar moeten alle ouwe koeien uit de sloot getrokken worden om toch een punt te kunnen maken.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Eens, alleen ging dit totaal ergens anders over
Of dit soort TTs gewoon laten staan:quote:Op donderdag 11 december 2025 17:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb in dat topic veel weggeveegd maar ben daar niet 24/7 aanwezig.
Letterlijk de titel van het nieuwsbericht.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of dit soort TTs gewoon laten staan:
NWS / Hamza M. probeert vrouw in auto te verkrachten
Wat klopt niet aan deze TT? Ik veeg en note reacties met discriminerende opmerkingen, maar je kunt niet vragen of ik mijn kop in het zand wil steken. De naam van de verdachte stond in het artikel en de poging tot verkrachting ook.quote:Op donderdag 11 december 2025 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet zo wereldvreemd bent dat ik dit moet gaan uitleggen.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat klopt niet aan deze TT? Ik veeg en note reacties met discriminerende opmerkingen, maar je kunt niet vragen of ik mijn kop in het zand wil steken. De naam van de verdachte stond in het artikel en de poging tot verkrachting ook.
Volgens mij kun je mij dan wel uitleggen waarom bovengenoemde TT verkeerd is, als dit de titel bij de bron is :quote:Op donderdag 11 december 2025 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet zo wereldvreemd bent dat ik dit moet gaan uitleggen.
Alhoewel….
Vertel, user heeft simpelweg de titel van het nieuwsbericht (met rtl als bron) over genomen.quote:Op donderdag 11 december 2025 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet zo wereldvreemd bent dat ik dit moet gaan uitleggen.
Alhoewel….
Ik ga hem zaterdag neerzetten. Wil je helpen?quote:
Lijkt mij gezellig!quote:Op donderdag 11 december 2025 20:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ga hem zaterdag neerzetten. Wil je helpen?
NWS / Charlie Kirk doodgeschoten #30quote:Op donderdag 25 september 2025 14:43 schreef Jippie het volgende:
Opnieuw gekibbel en off-topic ditmaal moslims, Hamas etc. zie hierboven.
Dus slotje tot er weer wat nieuws te melden is in deze zaak.
Meld het maar in Feedback als er nieuwe feiten zijn over de moord op Charlie Kirk, dan gooien we hem weer open.
Yep, heb er vanmorgen ook op de FP over gepost. Zal hem opengooien.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:17 schreef Zipportal het volgende:
[..]
NWS / Charlie Kirk doodgeschoten #30
Dader stond gisteren voor het eerst voor de rechter:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-doodstraf~ad45a1be/
Topic mag wel weer open.
Is een islamitische naam nu ook al een brug te ver voor je?quote:Op donderdag 11 december 2025 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is je Kerstmenu al klaar?quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is een islamitische naam nu ook al een brug te ver voor je?
Moeten ze zo erg beschermd worden voor hun eigen daden?
Gaat wel heel erg ver dit.
Kerstsfeer kan je niet forceren.quote:Op vrijdag 12 december 2025 10:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Is je Kerstmenu al klaar?
of je Kerstmelater
Bek houden en je halfgare gourmet kipfilet vreten knulquote:
quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bek houden en je halfgare gourmet kipfilet vreten knul
Kunnen de mods dit soort opmerkingen niet weghalen? Het is namelijk vervuiling van een topic.quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De enigen die het met jou eens zijn, zijn de medebewoners van je inrichting.
Dus moeten wij 159 reacties doorlezen omdat jij geen zin hebt om TR's te zetten?quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:04 schreef r_one het volgende:
Kunnen de heren @:Achja en @:Geredathan (in willekeurige, alfabetische volgorde) er misschien even op gewezen worden dat ze het topic blijven vervuilen met hun fittie?
Aangepast en bedankt voor je TRquote:Op zaterdag 13 december 2025 12:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Kunnen de mods dit soort opmerkingen niet weghalen? Het is namelijk vervuiling van een topic.
Lolwhut?quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus moeten wij 159 reacties doorlezen omdat jij geen zin hebt om TR's te zetten?
Dan ga je onderaan de wachtlijst van alles van wat ik vandaag heb te doen.
Zoals ik aangaf, moet ik dan 159 posts doorlezen? Je meldt hier alleen het betreffende topic.quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Lolwhut?![]()
![]()
Ik had dus een TR moeten zetten i.p.v. iets komen melden in FB maar daar had ik 'dus' geen zin in?
Owwwkeeee
Lama hoor![]()
Dat hoef je van mij helemaal niet, meestal zijn de laatste posts al tekenend.quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:25 schreef Jippie het volgende:
Zoals ik aangaf, moet ik dan 159 posts doorlezen?
Dan zet je toch een paar TR,s, dan weten de mods waar ze moeten lezen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat hoef je van mij helemaal niet, meestal zijn de laatste posts al tekenend.
Ik twijfelde bij welke post ik dan een TR zou zetten, er zijn (waren) er namelijk 2 aan het bekvechten, en kon geen keuze maken.
Maar bedankt dat je me daar zo 'netjes' op wijst
Daar doelde ik dan ook op, 1 TR is voldoende want ik lees altijd zo'n 20 posts daarboven om te kijken waardoor iets misloopt in een discussie. 20 TR's over off-policy gedrag in een topic mag overigens ook.quote:Op zaterdag 13 december 2025 16:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat hoef je van mij helemaal niet, meestal zijn de laatste posts al tekenend.
Ik twijfelde bij welke post ik dan een TR zou zetten, er zijn (waren) er namelijk 2 aan het bekvechten, en kon geen keuze maken.
Maar bedankt dat je me daar zo 'netjes' op wijst
Graag, ik ga nu een topic doorspittenquote:Op zaterdag 13 december 2025 17:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
Is het al weer tijd voor een kerstliedje?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 13 december 2025 17:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Graag, ik ga nu een topic doorspitten
Volgens mij vroeg ik hetquote:
In dit topic is ook flink geveegd en zijn inhoudelijke posts die het onderliggende probleem verduidelijken verwijderd. Kennelijk mag je bepaalde zaken niet benoemen.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:50 schreef Alpha0 het volgende:
NWS / Alphen ad Rijn: Flat met slechte reputatie krijgt facelift
Waarom is de titel aangepast? Er stond eerst 'flat met 55 nationaliteiten'.
Zolang betrokkene de rol van de fabrikant blijft bagatelliseren met als klap op de vuurpijl een deel van de schuld bij de begeleidster neerlegt blijf ik op hem reageren.quote:Op zaterdag 13 december 2025 12:04 schreef r_one het volgende:
Kunnen de heren @:Achja en @:Geredathan (in willekeurige, alfabetische volgorde) er misschien even op gewezen worden dat ze het topic blijven vervuilen met hun fittie?
Afgehandeld, het gekibbel viel eigenlijk wel mee. Paar posts geveegd, ook één van jouzelf en wat knipjes her en derquote:
De voorkeur gaat uit naar de titel van het nieuwsbericht waaruit de OP gebaseerd is, soms past de titel niet en moet hij worden aangepast.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:50 schreef Alpha0 het volgende:
NWS / Alphen ad Rijn: Flat met slechte reputatie krijgt facelift
Waarom is de titel aangepast? Er stond eerst 'flat met 55 nationaliteiten'.
Relevante zaken mogen best benoemd worden. Beledigende opmerkingen en ander off-policy gedrag niet.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In dit topic is ook flink geveegd en zijn inhoudelijke posts die het onderliggende probleem verduidelijken verwijderd. Kennelijk mag je bepaalde zaken niet benoemen.
Dat is ook geen probleem.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang betrokkene de rol van de fabrikant blijft bagetelliseren met als klap op de vuurpijl een deel van de schuld bij de begeleidster neerlegt blijf ik op hem reageren.
quote:
Oke.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Afgehandeld, het gekibbel viel eigenlijk wel mee. Paar posts geveegd, ook één van jouzelf en wat knipjes her en der
Nee, dat lijkt mij geen goed idee.quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:10 schreef torentje het volgende:
Zou het geen goed idee zijn om iedereen te verplichten aan hun reacties toe te voegen dat ze enkel reacties accepteren van gelijkgestemden, omdat een aantal users zich superieur achten boven mensen met een andere mening?
Zoals bij jezelf?quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:10 schreef torentje het volgende:
Zou het geen goed idee zijn om iedereen te verplichten aan hun reacties toe te voegen dat ze enkel reacties accepteren van gelijkgestemden, omdat een aantal users zich superieur achten boven mensen met een andere mening?
Doe even normaal ajbquote:Op zaterdag 13 december 2025 21:50 schreef Twiitch het volgende:
Jippie weer lekker aan het modden? Je zal maar eens wat zeggen over de heilige homofielen
Inderdaad, wereldlichtjesdag is begonnen. Om 19:00 zijn wij aan de beurt, dan herdenken we alle overleden kinderen, broertjes en zussen. Door kleine lichtjes en lieve liedjes.quote:
Wat liefdevolle kerstmuziek is bepaal jij niet. Ik vind wat ik gepost heb liefdevol.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:34 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Volgens mij vroeg ik het
Dit heeft ook niks met liefdevolle kerstmuziek te maken
Als jij een bericht plaatst en iemand reageert dan wordt het binnen vijf berichten persoonlijk. Daarom reageer ik ook niet meer op jou en een aantal andere users.quote:
Als je je aan bepaalde users ergert is negeren een goede optie, scheelt ons ook een hoop geveegquote:Op zondag 14 december 2025 12:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij een bericht plaatst en iemand reageert dan wordt het binnen vijf berichten persoonlijk. Daarom reageer ik ook niet meer op jou en een aantal andere users.
De rest van Fok niet.quote:Op zondag 14 december 2025 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
Hi,
Ik mis mijn topic over de Belarus - USA deal...
Wat doe je nu dan?quote:Op zondag 14 december 2025 12:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij een bericht plaatst en iemand reageert dan wordt het binnen vijf berichten persoonlijk. Daarom reageer ik ook niet meer op jou en een aantal andere users.
Jij kunt je beter afvragen wat jijzelf aan het doen bent? Mijn mening m.b.t. de samenleving veranderd toch niet, pas als men zodanig bouwt dat de jongeren veel ruimte krijgen om te spelenquote:
quote:
Doe is lievquote:Op zondag 14 december 2025 13:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij kunt je beter afvragen wat jijzelf aan het doen bent? Mijn mening m.b.t. de samenleving veranderd toch niet, pas als men zodanig bouwt dat de jongeren veel ruimte krijgen om te spelen
Ik zie hem gewoonquote:Op zondag 14 december 2025 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
Hi,
Ik mis mijn topic over de Belarus - USA deal...
Wie is Doe?quote:
Pseudoniem voor een onbekende of anonieme persoon. Aangezien men hier voor 99,99 % anoniem zit is iedereen lievquote:
Ah, John. Of Janequote:Op zondag 14 december 2025 22:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Pseudoniem voor een onbekende of anonieme persoon. Aangezien men hier voor 99,99 % anoniem zit is iedereen liev
Pseudoniem voor een onbekende of anonieme persoon. Aangezien men hier voor 99,99 % anoniem zit is iedereen lievquote:
En Jane! Alhoewel die ook wel eens aan een liaan heen en weer slingerde, waardoor geen tijd om hier te posten.quote:
Zie Ninja-editquote:Op zondag 14 december 2025 22:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Pseudoniem voor een onbekende of anonieme persoon. Aangezien men hier voor 99,99 % anoniem zit is iedereen liev
[..]
En Jane! Alhoewel die ook wel eens aan een liaan heen en weer slingerde, waardoor geen tijd om hier te posten.
En Scooby?quote:Op zondag 14 december 2025 22:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
En Jane! Alhoewel die ook wel eens aan een liaan heen en weer slingerde, waardoor geen tijd om hier te posten.
ik ben doequote:
Je weet als user van nog geen uur oud alle knopjes goed te vindenquote:Op zondag 14 december 2025 23:38 schreef perseus_of_greece het volgende:
NWS / Groeiend moslimgeweld tegen christenen in Europa
Dit verhaal klopt niet (niet als dusdanig te vinden op Le Figaro) en is meer een opinie stuk van een nogal twijfelachtige (radicaal rechtse) site. Is nieuwrechts.nl een legitieme nieuwsbron?
Natuurlijk is dat geen legitieme nieuwsbron: een nieuw verdienmodel van Bart Reijmerink die we kennen van de dagelijkse standaard en blckbx.quote:Op zondag 14 december 2025 23:38 schreef perseus_of_greece het volgende:
Dit verhaal klopt niet (niet als dusdanig te vinden op Le Figaro) en is meer een opinie stuk van een nogal twijfelachtige (radicaal rechtse) site. Is nieuwrechts.nl een legitieme nieuwsbron?
Er komen hier ook weleens berichten van Joop.nl voorbij. Verdienmodel van aanrander Francisco van Jole.quote:Op maandag 15 december 2025 00:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat geen legitieme nieuwsbron: een nieuw verdienmodel van Bart Reijmerink die we kennen van de dagelijkse standaard en blckbx.
De Franse chef van de buitenlandse inlichtingendienst: 'Islamitisch terrorisme is een bedreiging waarmee onze samenlevingen op de lange termijn te maken zullen krijgen.'quote:Op zondag 14 december 2025 23:38 schreef perseus_of_greece het volgende:
De link in het item gaat naar dit artikel op Figaroquote:Op zondag 14 december 2025 23:38 schreef perseus_of_greece het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |