abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2025 @ 02:06:04 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219430062
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij leeft dit vooral in je hoofd

Dit vind ik bv over de ezels

https://www.nporadio1.nl/(...)maar-niet-verrassend

Lijkt me geen heel onredelijl verhaal
Daar hoor je Esther Ouwehand dan weer niet over
pi_219430068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
@:oheng graag duiding. Meestal is het niet echt een goed teken als een land z’n strategische goudvoorraad moet verpatsen maar ik kan ernaast zitten.
Ja ik snap wel een beetje waarom sommige Fokkers zitten te zeiken over Westerse pers.

Want het klopt dat rusland iedere maand meer en meer goud verkoopt, van euh 128 miljoen dollar in januari tot 256 miljoen dollar in oktober. Zoiets, uit mijn hoofd.

Maar het is wel zo dat rusland een goud producerend land is. En dat de goudprijzen flink gestegen zijn sinds januari ongeveer van 2500 per ounce (?) naar 4000 per ounce (?). Ik weet de maandelijkse russische productie cijfers zo 123 niet meer uit mijn hoofd.

Dus ik ben niet zo zeker over het russische goud. Wat je óók nog moet onthouden is dat russisch goud niet vrijelijk verhandelbaar is, (net zoals de russische diamanten). Dus er gaat nog een korting vanaf.

Dus... Ik weet het niet. December wordt in ieder geval een maand met bijzondere fantasie cijfers ( :') ), zoals ieder jaar, vanwege het afsluiten van het boekjaar.

Ik bedoel... Dan zie je dit soort dingen en dan denk je van: dit is onmogelijk. Dit is fantasie.
RIA: Russia's gold reserves exceeded $300 billion for the first time.

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 07-12-2025 02:14:19 ]
pi_219431561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Poolse leger kan Oekraïne vanuit het westen binnenvallen zodoende de EU te expanderen en historisch Pools grondgebied terug te nemen.
Waarom laat de moderatie dit soort idiote berichten staan?
  zondag 7 december 2025 @ 11:06:05 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219431582
Moskou is erg tevreden over de nieuwe strategische koers van Amerika. Oorlog snel stoppen omdat Europa deze eigenlijk niet aan kan en niet betalen. Rusland wordt ook niet langer als een dreiging gezien.
Blij dat vanuit Washington nuchter en koel naar de situatie wordt gekeken.

quote:
Moskou noemt buitenlands beleidsdocument VS positief

Het Kremlin verwelkomt een nieuwe 'nationale veiligheidsstrategie' van de Amerikaanse regering. Die werd afgelopen week gepresenteerd om het buitenlandbeleid op af te stemmen. Rusland wordt er niet meer in genoemd als directe dreiging en dat is volgens het Kremlin een positieve stap.

Het document stelt onder meer dat het van cruciaal belang is voor de VS dat de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk wordt beëindigd. Het spreekt over "een strategische stabiliteit" met Rusland.

Het is volgens de nationale veiligheidsstrategie noodzakelijk de oorlog te stoppen "om de Europese economieën te stabiliseren en te voorkomen dat de strijd verder escaleert". Het document is erg kritisch over de gevestigde orde en de ontwikkelingen in de EU. Het betwijfelt of Europese landen op de lange termijn wel betrouwbare bondgenoten zijn.

Europa gaat volgens Washington ten onder door democratie en politieke vrijheden uit te hollen, door te veel regelgeving, door immigratie, het verlies van nationale eigenheid en zelfvertrouwen en dalende geboortecijfers. De kritiek lijkt een steunbetuiging aan veelal populistische oppositiepartijen die zich keren tegen onder meer immigratie, energiebeleid en klimaatmaatregelen, steun aan Oekraïne en de macht van de EU.

De buitenlandchef van de EU, Kaja Kallas, heeft in een reactie gezegd dat er vanzelfsprekend kritiek uit de VS komt en dat die voor een deel gegrond is. De Verenigde Staten zijn "nog steeds de voornaamste bondgenoot van Europa", beklemtoonde ze.
https://www.telegraaf.nl/(...)uropa/110829498.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 7 december 2025 @ 11:12:46 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219431660
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 01:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij leeft dit vooral in je hoofd

Dit vind ik bv over de ezels

https://www.nporadio1.nl/(...)maar-niet-verrassend

Lijkt me geen heel onredelijk verhaal
het is natuurlijk op een nogal karikaturale wijze gebracht hé.
Laat mij je helpen:
quote:
Rusland verliest zoveel voertuigen dat ezels nu de bevoorrading doen
13 feb 2025 om 17:02

Rusland grijpt terug naar technieken van lang geleden. Met ezels worden in gebieden rondom de Oekraiense stad Pokrovsk militairen aan het front bevoorraad. Dat klinkt gek, maar het is op basis van de afgelopen weken te verklaren.
BRON BRON
https://www.nu.nl/314630/(...)voorrading-doen.html

Verder zijn er nog veel meer parodien daarvan te vinden, niet zelden in talkshows. Een deel is overigens lastig vindbaar, het lijkt erop dat met wat eenvoudige search opdrachten ik al moeite moet doen om ze te vinden. Maar ze zijn er genoeg.

Verder ook dit soort erg flauwe foto's om een sfeer te maken dat het Russische leger kreupel, arm en kapot is:

Maar goed, die grapjes worden tegenwoordig steeds minder gemaakt. We moeten immers 5% uitgeven aan de NAVO om op termijn geen Russisch te hoeven spreken. Aldus Mark Rutte.

BRON BRON BRON:
Bekijk deze YouTube-video
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219431820
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
Moskou is erg tevreden over de nieuwe strategische koers van Amerika. Oorlog snel stoppen omdat Europa deze eigenlijk niet aan kan en niet betalen. Rusland wordt ook niet langer als een dreiging gezien.
[..]
Hardop gelachen.
  zondag 7 december 2025 @ 11:43:25 #257
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219431862
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:32 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Waarom? Lichtpuntjes in deze situatie zijn toch altijd welkom!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219431873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Nope
Mijn mening blijft, zeker na dat Nexperia debacle in opdracht van de VS, zoals het is.
  zondag 7 december 2025 @ 11:58:31 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219432096
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:43 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waarom? Lichtpuntjes in deze situatie zijn toch altijd welkom!
Rusland niet langer als bedreiging gezien? Hoepel op lol.
pi_219432207
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mag. Het maakt het alleen geen feit natuurlijk.
Nee, slechts een patroon inderdaad.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 12:31:11 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432234
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het is natuurlijk op een nogal karikaturale wijze gebracht hé.
Laat mij je helpen:
[..]
BRON BRON
https://www.nu.nl/314630/(...)voorrading-doen.html

Verder zijn er nog veel meer parodien daarvan te vinden, niet zelden in talkshows. Een deel is overigens lastig vindbaar, het lijkt erop dat met wat eenvoudige search opdrachten ik al moeite moet doen om ze te vinden. Maar ze zijn er genoeg.

Verder ook dit soort erg flauwe foto's om een sfeer te maken dat het Russische leger kreupel, arm en kapot is:
[ afbeelding ]
Maar goed, die grapjes worden tegenwoordig steeds minder gemaakt. We moeten immers 5% uitgeven aan de NAVO om op termijn geen Russisch te hoeven spreken. Aldus Mark Rutte.

BRON BRON BRON:
Bekijk deze YouTube-video
Npo hadden we het over, die zijn zogenaamd heel lang doorgegaan over ezeltjes

dan is een artikel op nu.nl geen BRON BRON BRON he?

Ik heb een artikel van npo gelinkt, is dat een onredelijk of karikatureel verhaal?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 december 2025 @ 12:35:56 #263
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219432263
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trump is wat dat betreft wat pragmatieker dan zijn voorgangers. Een land wat niet eens Oekraïne kan innemen en ezels in het leger gebruikt kan ook moeilijk als bedreiging voor de NAVO worden gezien - dat is gewoon niet logisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 7 december 2025 @ 12:48:13 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219432351
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 02:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja ik snap wel een beetje waarom sommige Fokkers zitten te zeiken over Westerse pers.

Want het klopt dat rusland iedere maand meer en meer goud verkoopt, van euh 128 miljoen dollar in januari tot 256 miljoen dollar in oktober. Zoiets, uit mijn hoofd.

Maar het is wel zo dat rusland een goud producerend land is. En dat de goudprijzen flink gestegen zijn sinds januari ongeveer van 2500 per ounce (?) naar 4000 per ounce (?). Ik weet de maandelijkse russische productie cijfers zo 123 niet meer uit mijn hoofd.

Dus ik ben niet zo zeker over het russische goud. Wat je óók nog moet onthouden is dat russisch goud niet vrijelijk verhandelbaar is, (net zoals de russische diamanten). Dus er gaat nog een korting vanaf.

Dus... Ik weet het niet. December wordt in ieder geval een maand met bijzondere fantasie cijfers ( :') ), zoals ieder jaar, vanwege het afsluiten van het boekjaar.

Ik bedoel... Dan zie je dit soort dingen en dan denk je van: dit is onmogelijk. Dit is fantasie.
RIA: Russia's gold reserves exceeded $300 billion for the first time.

Dat is toch gewoon van Ceic data?

https://www.ceicdata.com/en/indicator/russia/gold-reserves

Het is ook niet zo lastig gezien de toename van de goudprijs: https://tradingeconomics.com/commodity/gold

Hier de goudproductie:
https://www.ceicdata.com/en/indicator/russia/gold-production
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 7 december 2025 @ 13:08:20 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432508
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Npo hadden we het over, die zijn zogenaamd heel lang doorgegaan over ezeltjes

dan is een artikel op nu.nl geen BRON BRON BRON he?

Ik heb een artikel van npo gelinkt, is dat een onredelijk of karikatureel verhaal?
In dat artikel (vrij recent) werd meer redelijkheid ter berde gebracht. Echter is dat artikel verschenen nadat Rutte duidelijk in de media kant koos voor Trump en 5 procemt geeist wordt. Kortom het narratief was toen aan het veranderen en een npo gaat daar ook in mee.
Met karikaturen weet je heel goed wat ik bedoel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219432512
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:27 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Nee, slechts een patroon inderdaad.
Formeel mag Nederland gewoon nee zeggen tegen de USA.
Maar als de USA zegt: ok maar dan krijgen jullie geen toegang meer tot onze big tech, militaire middelen, grondstoffen en economie.
Dan moet Nederland heel rap ja gaan zeggen anders ligt het land plat.

Dus Nederland mag nee zeggen maar dan zijn ze overgeleverd aan de goden, of in dit geval Trumpgod.
  zondag 7 december 2025 @ 13:10:53 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432523
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Trump is wat dat betreft wat pragmatieker dan zijn voorgangers. Een land wat niet eens Oekraïne kan innemen en ezels in het leger gebruikt kan ook moeilijk als bedreiging voor de NAVO worden gezien - dat is gewoon niet logisch.
Rusland is natuurlijk ook geen dreiging voor Amerika. Rusland vecht doorgaans alleen oorlogen uit in haar regio, en Amerika voert vrijwel alleen maar oorlogen aan de andere kant van de plas.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219432547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:15 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Niet dat ik veel toevoeg aan dit topic.. Maar dit is echt compleet geschift _O- 8)7
Maak je druk, de wereld is van niemand en over 100 jaar zijn we allemaal dood.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:18:39 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432633
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In dat artikel (vrij recent) werd meer redelijkheid ter berde gebracht. Echter is dat artikel verschenen nadat Rutte duidelijk in de media kant koos voor Trump en 5 procemt geeist wordt. Kortom het narratief was toen aan het veranderen en een npo gaat daar ook in mee.
Met karikaturen weet je heel goed wat ik bedoel.
Klopt ook niet, artikel is uit maart, navo top was in juni
  zondag 7 december 2025 @ 13:21:08 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432652
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klopt ook niet, artikel is uit maart, navo top was in juni
Het was vanaf begin dit kaar duidelijk wat Trump ging eisen. Het narratief moest snel veranderd worden!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:25:18 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432692
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het was vanaf begin dit kaar duidelijk wat Trump ging eisen. Het narratief moest snel veranderd worden!
Dat verhaal met die ezeltjes begint toch rond februari/maart?

Er was nog geen ander narratief over die beesten en als het er was zijn ze er klaarblijkelijk niet heel erg lang mee doorgegaan
pi_219432694
Ezeltjes O+
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:25:42 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432698
Wat een gelul dit joh :')
pi_219432892
Enkeltje VER voor dit topic. Verziekte rotzooi is het geworden.
  zondag 7 december 2025 @ 13:46:37 #275
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219432927
quote:
17s.gif Op zondag 7 december 2025 13:25 schreef ExTec het volgende:
Ezeltjes O+
Lievv toch? O+
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')