Beiden natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is het nou, cijfers of visie?
Omdat het zo is. Hier staan ook genoeg mensen te stampen die zeggen dat de zorg te duur is, de boodschappen onbetaalbaar, en dat verder alles kut en onveilig is. Maar die individuele mening staat niet voor hoe anderen Nederland ervaren.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe kom je bij deze onzin?
Omdat je het niet wil horen?
Nee, bron enkelvoud, z'n paradepaardje over PPP waar die constant mee komt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Kom op, hij had wel normale bronnen
Dat mag je prima doen, en behalve dat het niet relevant is, wordt het ook niet betwist.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:09 schreef phpmystyle het volgende:
En dan zal ik maar niet opnoemen dat het land qua welvaart nog vééél meer potentie heeft door haar relatief goed opgeleide bevolking, en de enorme hoeveelheid grondstoffen die het land tot haar beschikking heeft. Als ze daar wat slimmer mee zouden omgaan zouden ze steenrijk moeten zijn.
Er rijden gewoon Tesla's, BMW's en goede Aziatische auto's rond hoor. Ja natuurlijk, ook lachwekkende lada's met lekke uitlaten. Hahah, leuke karikatuur!quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, bron enkelvoud, z'n paradepaardje over PPP waar die constant mee komt.
Maar als je iets koopt wat niet uit rus komt, maalt die verkoper niet om je gunstige PPP. Die wil gewoon knaken zien.
Ja, nog wel.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er rijden gewoon Tesla's, BMW's en goede Aziatische auto's rond hoor.
Goed voor de economie.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen het ook over een andere boeg gooien.
totale bevolking: 71,3 jaar (2018 est.)
mannen: 65,6 jaar
vrouwen: 77,3 jaar
https://www.indexmundi.com/nl/rusland/levensverwachting.html
De gemiddelde russische man gaat dus vroeg dood.
Roken en drank gaan slecht samen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen het ook over een andere boeg gooien.
totale bevolking: 71,3 jaar (2018 est.)
mannen: 65,6 jaar
vrouwen: 77,3 jaar
https://www.indexmundi.com/nl/rusland/levensverwachting.html
De gemiddelde russische man gaat dus vroeg dood.
Dat was een bevestiging van mijn punt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, nog wel.
Zie discussie waar jij 'je niet voor kon stellen' dat sommige tarieven meer dan 10 keer over de kop gingen, tot ik je voorrekende dat de (zogenaamde) verwijderingsbijdrage 228 over de kop was gegaan.
Maar goed, deze staat dus als een huis?quote:Op zaterdag 6 december 2025 18:58 schreef ExTec het volgende:
Al gepost, maar blijkbaar het herhalen waard:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)kraine-war-continues
Maar mss moet iemand even uitleggen dat dit geen teken van armoe is, want normaliter is voedsel het allerlaatste waar men op gaat bezuinigen, mens moet immers eten,
Maar bv dat russen gewoon collectief aan de lijn zijn ofzo?
Kan er ook nog wel bij.
Helder.quote:Ja, maar het is niet zo!
Nu wordt het helemaal interessant, want als we toch in gemiddeldes praten - de gemiddelde russische man die vroeg overlijdt voegt weinig toe aan de economie.quote:
Zullen voor velen een grote hoax zijn. In dat land kan men zich geen Porsche veroorloven!quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Hadden jullie dit al gelezen?
https://www.autoweek.nl/a(...)s-niet-meer-starten/
Een ander belangrijk verschil wat niet te vertalen is naar de West-Europese situatie is de privé vs collectieve woonsector in elke stad. Overigens zou ik uit ervaring zeggen dat hetzelfde als overal ter wereld speelt: hoogste inkomens in de grootste steden en in de middelgrote steden een bredere welvaart vanwege de veel lagere woonkosten.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat het zo is. Hier staan ook genoeg mensen te stampen die zeggen dat de zorg te duur is, de boodschappen onbetaalbaar, en dat verder alles kut en onveilig is. Maar die individuele mening staat niet voor hoe anderen Nederland ervaren.
Daarom macro-cijfers svp. En er valt zeker wel wat nuances te plaatsen omdat de welvaartsdistributie in Rusland anders is als hier, en er zijn kloven tussen stad en dorp daar.
Economisch wel goed als mannen Max 60-65 worden, geen ouderenzorg of pensioen nodig.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal interessant, want als we toch in gemiddeldes praten - de gemiddelde russische man die vroeg overlijdt voegt weinig toe aan de economie.
Ja, niet best. Dat kan vrijwel elke fabrikant tegenwoordig en niet alleen in Rusland.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Hadden jullie dit al gelezen?
https://www.autoweek.nl/a(...)s-niet-meer-starten/
quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen voor velen een grote hoax zijn. In dat land kan men zich geen Porsche veroorloven!
Veel Russen hebben denk ik geen hypotheek omdat ze het huis hebben gekregen van de lokale municipality denk ik toen het communisme over was.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een ander belangrijk verschil wat niet te vertalen is naar de West-Europese situatie is de privé vs collectieve woonsector in elke stad. Overigens zou ik uit ervaring zeggen dat hetzelfde als overal ter wereld speelt: hoogste inkomens in de grootste steden en in de middelgrote steden een bredere welvaart vanwege de veel lagere woonkosten.
Novosibirsk bijvoorbeeld leek welvarender dan Moskou buiten het centrum, simpelweg omdat de woonkosten daar veel lager zijn.
dat doet men in Afrika ook , maar dan zijn ze echt gestolen en starten dan ook NOOIT meerquote:Op zaterdag 6 december 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen voor velen een grote hoax zijn. In dat land kan men zich geen Porsche veroorloven!
Die hebben moeite met het betalen ervan.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zal voor de jongere generatie niet opgaan. Die hebben ook daar moeite met het vinden van huizen.
omdat de slimmeriken Ruzzia verlaten hebbenquote:Op zaterdag 6 december 2025 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Paar jaar terug was Moskou de grote opkomer in het aantal (jonge) miljonairs.
Dat is sinds 2014 met 25% gezakt.
Moskou staat nu zelfs onder Amsterdam!
https://www.quotenet.nl/l(...)den-amsterdam-dubai/
Ja, zoals ik al zei. De jongere generatie daar heeft moeite met het vinden van woonruimte en het stichten van een gezin. Zie je hier ook.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die hebben moeite met het betalen ervan.
20+% rente is nogal aan de hoge kant.
Maar dat is, totaal willekeurig hoor.
Geen enkele aanwijsbare reden waarom dat percentage zo belachelijk hoog is.
quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei. De jongere generatie daar heeft moeite met het vinden van woonruimte en het stichten van een gezin. Zie je hier ook.
quote:De hypotheekrente in Nederland schommelt momenteel (begin december 2025) rond de 3,2% tot 3,9%.....
In Kiev ookquote:Op zaterdag 6 december 2025 19:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei. De jongere generatie daar heeft moeite met het vinden van woonruimte en het stichten van een gezin. Zie je hier ook.
Ja. Rente en de huiswaarde zijn communicerende vaten. het gaat natuurlijk om de betaalbaarheid van de maandlasten.quote:
Bij ons is er sprake van een woningtekort. Maar is onze rente maar ~4 ipv 20+.....?quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja. Rente en de huiswaarde zijn communicerende vaten.
De rente daar is hoog om investeringen en consumptie te remmen zodat arbeids- en productiecapaciteit vrijgespeeld wordt voor de ... sector.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij ons is er sprake van een woningtekort. Maar is onze rente maar ~4 ipv 20+.....?
Je zou haast zeggen dat er economisch iets niet in orde is, in rus.
Maar zojuist ging het nog helemaal toppie daar?quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De rente daar is hoog om investeringen en consumptie te remmen zodat arbeids- en productiecapaciteit vrijgespeeld wordt voor de ... sector.
En dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Verwarrend.quote:Op zaterdag 6 december 2025 18:16 schreef phpmystyle het volgende:
Het is met de gemiddelde Rus prima gesteld.
Dat is ook vooral een keuze, het is vooral de groep die meer dan 1,5 liter vodka per week nuttigt die tussen het 45e en 55e levensjaar het loodje legt en zo het gemiddelde fors naar beneden brengt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Economisch wel goed als mannen Max 60-65 worden, geen ouderenzorg of pensioen nodig.![]()
Hij is in Moskou geweest en daar is alles prima!quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zojuist ging het nog helemaal toppie daar?
[..]
Verwarrend.
Ja, maar door het lage aantal kinderen erven de meeste mensen wel een huis tijdens het leven en Rusland heeft geen erfbelasting.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel Russen hebben denk ik geen hypotheek omdat ze het huis hebben gekregen van de lokale municipality denk ik toen het communisme over was.
Dat zal voor de jongere generatie niet opgaan. Die hebben ook daar moeite met het vinden van huizen.
Ja, ze hadden daar lekker brood, zag ik bij tucker.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hij is in Moskou geweest en daar is alles prima!
De boel draait. Net zoals hier.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar zojuist ging het nog helemaal toppie daar?
[..]
Verwarrend.
Ja, alleen daar: in de soep. Hier niet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De boel draait. Net zoals hier.
Ik begin te denken dat het account van php een soort Fok! equivalent van Sasha Meets Russia is. Doen alsof je lekker neutraal bent maar ondertussen gewoon Kremlinpraat spuien.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:36 schreef Parafernalia het volgende:
Fijn om te lezen dat steeds meer mensen doorhebben dat het zinloos is om op Php te reageren. Jammer dat het nog iet echt lukt
Wat zeg je nou???quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begin te denken dat het account van php een soort Fok! equivalent van Sasha Meets Russia is. Doen alsof je lekker neutraal bent maar ondertussen gewoon Kremlinpraat spuien.
Wel een wanstaltig account trouwens. Maar die krijgt ook gewoon betaald door het Kremlin voor die posts. Is al volledig exposed op Twitter een halfjaar ofzo geleden. Dus dan ben je ook daadwerkelijk echt een roebelhoer.quote:
Mijn hemel.quote:
Ja wat? Ook een roebelhoertje (ik mag het zeggen, zoals ik al aangaf is ze reeds exposed) dat onder het mom van “neutraliteit” en “kritische vragen stellen” onverholen de Russische zaak promoot.quote:
Niet zo kleinzerig he?quote:
De suggestie dat users op FOK! betaald worden om het Russische verhaal te vertellen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja wat? Ook een roebelhoertje (ik mag het zeggen, zoals ik al aangaf is ze reeds exposed) dat onder het mom van “neutraliteit” en “kritische vragen stellen” onverholen de Russische zaak promoot.
Ik heb het over Sasha Meets Russia niet over jou.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De suggestie dat users op FOK! betaald worden om het Russische verhaal te vertellen.
Het getuigt van weinig mensenkennis en het vermogen om iemand te doorgronden.
Is gebeurd. Dat heeft een mod meermaals uit de doeken gedaan.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
De suggestie dat users op FOK! betaald worden om het Russische verhaal te vertellen.
Ik ben één van de users die inderdaad het meest positief is over Rusland. Dat zou je zo kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het over Sasha Meets Russia niet over jou.
Maar jij doet in feite niet veel anders. Russische propaganda rondstrooien onder het motto “neutraliteit”. Zonde eigenlijk, je had veel geld kunnen verdienen met je getrol. Gemiste kans!
Je cassandra complex speelt weer op.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
We zouden onze posts over 10 jaar eens terug moeten lezen. Kijken of we dan van inzicht zijn veranderd en of mijn posts dan nog steeds als vreemd worden gepercipieerd.
Ik heb ijdele hoop dat ie zich over 10 jaar heel diep schaamt voor zichzelf. * Parafernalia wensdenkt nog wat doorquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je cassandra complex speelt weer op.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 00:18 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Misschien kun je op de kermis gaan staan.
quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:25 schreef Timwonnacott het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)raken-niet-overtuigd
Dit artikel van vanmiddag past wel goed bij de discussie die hier vanmiddag plaatsvond. Er is dus werkelijk waar helemaal niets te bezeilen met die mensen. Verspilde moeite.
Dit lijkt me ook wel erg ver gezocht.quote:Bijvoorbeeld dat westerse huursoldaten Oekraïense burgers aanvallen en dat Europese 'elites' handelen in Oekraïense kinderen.
Je bedoelt Alexandra Jost?quote:Op zaterdag 6 december 2025 19:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begin te denken dat het account van php een soort Fok! equivalent van Sasha Meets Russia is. Doen alsof je lekker neutraal bent maar ondertussen gewoon Kremlinpraat spuien.
Ja dat weet ik nog wel, al was die ingehuurd aan het begin van corona. Ik doe niet meer mee debacle kwam pas later.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook wel wel flauw hè?
Westerse influencers worden normaal gevonden, nmaar betaalt door merken of de overheid en als
Russen hetzelfde doen zijn ze roebelhoeren.
Weten we nog dat die vrouwlijke rapster met die domme harses werd ingehuurd om mondkapjes te promoten. Na haar campagne: “ik doe niet meer mee”?
Veiligheidsgaranties.....?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:36 schreef BlaZ het volgende:
Ik blijf er bij dat het opdelen van Oekraïne het beste is voor EU en Rusland.
Famke Louise werd niet betaald door de Rijksoverheid hè. Belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook wel wel flauw hè?
Westerse influencers worden normaal gevonden, nmaar betaalt door merken of de overheid en als
Russen hetzelfde doen zijn ze roebelhoeren.
Weten we nog dat die vrouwlijke rapster met die domme harses werd ingehuurd om mondkapjes te promoten. Na haar campagne: “ik doe niet meer mee”?
Dat hoeft niet als je het opsplitst. Het grootste deel van Oekraïne behoort dan zoals historisch weer toe aan Polen en komt zo automatisch bij de EU.quote:
Die mensen zijn sowieso eerlijk over wie ze inhuurt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
En de bewoners?quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Dit lijkt me ook wel erg ver gezocht.
Maak een documentaire om de Oekraïners te overtuigenquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Dit lijkt me ook wel erg ver gezocht.
quote:
Het Poolse leger kan Oekraïne vanuit het westen binnenvallen zodoende de EU te expanderen en historisch Pools grondgebied terug te nemen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:08 schreef ExTec het volgende:
[..]Radicaal idee.
Betekent niet dat het een slecht idee is.
Maar wie gaat die oekrainers vertellen dat oekraine over is?
Zonder buy-in van de oekrainers gaat dit niet werken.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Poolse leger kan Oekraïne vanuit het westen binnenvallen zodoende de EU te expanderen en historisch Pools grondgebied terug te nemen.
Hoezo, die willen toch graag bij de EU horen?quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zonder buy-in van de oekrainers gaat dit niet werken.
Krijg je 4ever resistence.
Dus moeten ze een poolse bezetting maar tolereren.....?quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo, die willen toch graag bij de EU horen?
Een teruggave, geen bezetting.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus moeten ze een poolse bezetting maar tolereren.....?
Obviousquote:Op zaterdag 6 december 2025 20:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Famke Louise werd niet betaald door de Rijksoverheid hè. Belangrijk verschil.
Die Jost gaat wel een paar stappen verder, o.a. door het goedpraten van oorlogsmisdaden en genocide en het ontkennen van het bestaansrecht van Oekraïne. Het is gewoon een propagandakanaal en de posts zijn hoofdzakelijk bedoeld om te provoceren - wat, kijkend naar de reacties, ook best aardig lijkt te lukken gezien de hoeveelheid schuimbekkende reaguurders.
Polen en Oekraïners gaan elkaar uitmoorden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo, die willen toch graag bij de EU horen?
Niet dat ik veel toevoeg aan dit topic.. Maar dit is echt compleet geschiftquote:Op zaterdag 6 december 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het Poolse leger kan Oekraïne vanuit het westen binnenvallen zodoende de EU te expanderen en historisch Pools grondgebied terug te nemen.
Haha, ja dit is wel een hele bijzondere stelling.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, sure.
En wanneer gaat NL Belgie terughalen?
Dat is meer als een eeuw daarvoor en ook niet historisch Nederlands grondgebied. West-Oekraïne is wel degelijk oorspronkelijk Pools kerngebied.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, sure.
En wanneer gaat NL Belgie terughalen?
Fok heeft mi een te soepel username beleid en er is ook geen screening door de GGZ.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)begroting-te-dichten
Heerlijk dit. Om het later nooit meer terug te kunnen kopen.
Down the drain met dat land.
Oei, je bent die knal van afgelopen week nog niet te boven lees ik.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Fok heeft mi een te soepel username beleid en er is ook geen screening door de GGZ.
Honderd jaar terug lijkt me wel een redelijke grens. Anders zou Nederland ook bijv het Bourgondische grondgebied kunnen opeisen, maar dat lijkt me niet erg redelijk.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, het is dus een kwestie van tijd.
Kun je aangeven waar de grens precies ligt.
Ja, dat is daarom ook de beste methode om Russische expansie te stoppen; zelf expanderen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is precies hetzelfde kunstje als wat Rusland flikt. Gaat nergens over.
@oheng graag duiding. Meestal is het niet echt een goed teken als een land z’n strategische goudvoorraad moet verpatsen maar ik kan ernaast zitten.quote:Op zaterdag 6 december 2025 21:15 schreef BennieButtfuck het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)begroting-te-dichten
Heerlijk dit. Om het later nooit meer terug te kunnen kopen.
Down the drain met dat land.
Ik ga NU op pad om Elten te annexerenquote:Op zaterdag 6 december 2025 21:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Honderd jaar terug lijkt me wel een redelijke grens. Anders zou Nederland ook bijv het Bourgondische grondgebied kunnen opeisen, maar dat lijkt me niet erg redelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |