abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2025 @ 02:06:04 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219430062
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij leeft dit vooral in je hoofd

Dit vind ik bv over de ezels

https://www.nporadio1.nl/(...)maar-niet-verrassend

Lijkt me geen heel onredelijl verhaal
Daar hoor je Esther Ouwehand dan weer niet over
pi_219430068
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
@:oheng graag duiding. Meestal is het niet echt een goed teken als een land z’n strategische goudvoorraad moet verpatsen maar ik kan ernaast zitten.
Ja ik snap wel een beetje waarom sommige Fokkers zitten te zeiken over Westerse pers.

Want het klopt dat rusland iedere maand meer en meer goud verkoopt, van euh 128 miljoen dollar in januari tot 256 miljoen dollar in oktober. Zoiets, uit mijn hoofd.

Maar het is wel zo dat rusland een goud producerend land is. En dat de goudprijzen flink gestegen zijn sinds januari ongeveer van 2500 per ounce (?) naar 4000 per ounce (?). Ik weet de maandelijkse russische productie cijfers zo 123 niet meer uit mijn hoofd.

Dus ik ben niet zo zeker over het russische goud. Wat je óók nog moet onthouden is dat russisch goud niet vrijelijk verhandelbaar is, (net zoals de russische diamanten). Dus er gaat nog een korting vanaf.

Dus... Ik weet het niet. December wordt in ieder geval een maand met bijzondere fantasie cijfers ( :') ), zoals ieder jaar, vanwege het afsluiten van het boekjaar.

Ik bedoel... Dan zie je dit soort dingen en dan denk je van: dit is onmogelijk. Dit is fantasie.
RIA: Russia's gold reserves exceeded $300 billion for the first time.

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 07-12-2025 02:14:19 ]
pi_219431561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het Poolse leger kan Oekraïne vanuit het westen binnenvallen zodoende de EU te expanderen en historisch Pools grondgebied terug te nemen.
Waarom laat de moderatie dit soort idiote berichten staan?
  zondag 7 december 2025 @ 11:06:05 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219431582
Moskou is erg tevreden over de nieuwe strategische koers van Amerika. Oorlog snel stoppen omdat Europa deze eigenlijk niet aan kan en niet betalen. Rusland wordt ook niet langer als een dreiging gezien.
Blij dat vanuit Washington nuchter en koel naar de situatie wordt gekeken.

quote:
Moskou noemt buitenlands beleidsdocument VS positief

Het Kremlin verwelkomt een nieuwe 'nationale veiligheidsstrategie' van de Amerikaanse regering. Die werd afgelopen week gepresenteerd om het buitenlandbeleid op af te stemmen. Rusland wordt er niet meer in genoemd als directe dreiging en dat is volgens het Kremlin een positieve stap.

Het document stelt onder meer dat het van cruciaal belang is voor de VS dat de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk wordt beëindigd. Het spreekt over "een strategische stabiliteit" met Rusland.

Het is volgens de nationale veiligheidsstrategie noodzakelijk de oorlog te stoppen "om de Europese economieën te stabiliseren en te voorkomen dat de strijd verder escaleert". Het document is erg kritisch over de gevestigde orde en de ontwikkelingen in de EU. Het betwijfelt of Europese landen op de lange termijn wel betrouwbare bondgenoten zijn.

Europa gaat volgens Washington ten onder door democratie en politieke vrijheden uit te hollen, door te veel regelgeving, door immigratie, het verlies van nationale eigenheid en zelfvertrouwen en dalende geboortecijfers. De kritiek lijkt een steunbetuiging aan veelal populistische oppositiepartijen die zich keren tegen onder meer immigratie, energiebeleid en klimaatmaatregelen, steun aan Oekraïne en de macht van de EU.

De buitenlandchef van de EU, Kaja Kallas, heeft in een reactie gezegd dat er vanzelfsprekend kritiek uit de VS komt en dat die voor een deel gegrond is. De Verenigde Staten zijn "nog steeds de voornaamste bondgenoot van Europa", beklemtoonde ze.
https://www.telegraaf.nl/(...)uropa/110829498.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 7 december 2025 @ 11:12:46 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219431660
quote:
88s.gif Op zondag 7 december 2025 01:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij leeft dit vooral in je hoofd

Dit vind ik bv over de ezels

https://www.nporadio1.nl/(...)maar-niet-verrassend

Lijkt me geen heel onredelijk verhaal
het is natuurlijk op een nogal karikaturale wijze gebracht hé.
Laat mij je helpen:
quote:
Rusland verliest zoveel voertuigen dat ezels nu de bevoorrading doen
13 feb 2025 om 17:02

Rusland grijpt terug naar technieken van lang geleden. Met ezels worden in gebieden rondom de Oekraiense stad Pokrovsk militairen aan het front bevoorraad. Dat klinkt gek, maar het is op basis van de afgelopen weken te verklaren.
BRON BRON
https://www.nu.nl/314630/(...)voorrading-doen.html

Verder zijn er nog veel meer parodien daarvan te vinden, niet zelden in talkshows. Een deel is overigens lastig vindbaar, het lijkt erop dat met wat eenvoudige search opdrachten ik al moeite moet doen om ze te vinden. Maar ze zijn er genoeg.

Verder ook dit soort erg flauwe foto's om een sfeer te maken dat het Russische leger kreupel, arm en kapot is:

Maar goed, die grapjes worden tegenwoordig steeds minder gemaakt. We moeten immers 5% uitgeven aan de NAVO om op termijn geen Russisch te hoeven spreken. Aldus Mark Rutte.

BRON BRON BRON:
Bekijk deze YouTube-video
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219431820
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
Moskou is erg tevreden over de nieuwe strategische koers van Amerika. Oorlog snel stoppen omdat Europa deze eigenlijk niet aan kan en niet betalen. Rusland wordt ook niet langer als een dreiging gezien.
[..]
Hardop gelachen.
  zondag 7 december 2025 @ 11:43:25 #257
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219431862
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 11:32 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Waarom? Lichtpuntjes in deze situatie zijn toch altijd welkom!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219431873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Nope
Mijn mening blijft, zeker na dat Nexperia debacle in opdracht van de VS, zoals het is.
  zondag 7 december 2025 @ 11:58:31 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219432096
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:43 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Waarom? Lichtpuntjes in deze situatie zijn toch altijd welkom!
Rusland niet langer als bedreiging gezien? Hoepel op lol.
pi_219432207
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 11:58 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mag. Het maakt het alleen geen feit natuurlijk.
Nee, slechts een patroon inderdaad.
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 12:31:11 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432234
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
het is natuurlijk op een nogal karikaturale wijze gebracht hé.
Laat mij je helpen:
[..]
BRON BRON
https://www.nu.nl/314630/(...)voorrading-doen.html

Verder zijn er nog veel meer parodien daarvan te vinden, niet zelden in talkshows. Een deel is overigens lastig vindbaar, het lijkt erop dat met wat eenvoudige search opdrachten ik al moeite moet doen om ze te vinden. Maar ze zijn er genoeg.

Verder ook dit soort erg flauwe foto's om een sfeer te maken dat het Russische leger kreupel, arm en kapot is:
[ afbeelding ]
Maar goed, die grapjes worden tegenwoordig steeds minder gemaakt. We moeten immers 5% uitgeven aan de NAVO om op termijn geen Russisch te hoeven spreken. Aldus Mark Rutte.

BRON BRON BRON:
Bekijk deze YouTube-video
Npo hadden we het over, die zijn zogenaamd heel lang doorgegaan over ezeltjes

dan is een artikel op nu.nl geen BRON BRON BRON he?

Ik heb een artikel van npo gelinkt, is dat een onredelijk of karikatureel verhaal?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 december 2025 @ 12:35:56 #263
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219432263
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trump is wat dat betreft wat pragmatieker dan zijn voorgangers. Een land wat niet eens Oekraïne kan innemen en ezels in het leger gebruikt kan ook moeilijk als bedreiging voor de NAVO worden gezien - dat is gewoon niet logisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 7 december 2025 @ 12:48:13 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219432351
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 02:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja ik snap wel een beetje waarom sommige Fokkers zitten te zeiken over Westerse pers.

Want het klopt dat rusland iedere maand meer en meer goud verkoopt, van euh 128 miljoen dollar in januari tot 256 miljoen dollar in oktober. Zoiets, uit mijn hoofd.

Maar het is wel zo dat rusland een goud producerend land is. En dat de goudprijzen flink gestegen zijn sinds januari ongeveer van 2500 per ounce (?) naar 4000 per ounce (?). Ik weet de maandelijkse russische productie cijfers zo 123 niet meer uit mijn hoofd.

Dus ik ben niet zo zeker over het russische goud. Wat je óók nog moet onthouden is dat russisch goud niet vrijelijk verhandelbaar is, (net zoals de russische diamanten). Dus er gaat nog een korting vanaf.

Dus... Ik weet het niet. December wordt in ieder geval een maand met bijzondere fantasie cijfers ( :') ), zoals ieder jaar, vanwege het afsluiten van het boekjaar.

Ik bedoel... Dan zie je dit soort dingen en dan denk je van: dit is onmogelijk. Dit is fantasie.
RIA: Russia's gold reserves exceeded $300 billion for the first time.

Dat is toch gewoon van Ceic data?

https://www.ceicdata.com/en/indicator/russia/gold-reserves

Het is ook niet zo lastig gezien de toename van de goudprijs: https://tradingeconomics.com/commodity/gold

Hier de goudproductie:
https://www.ceicdata.com/en/indicator/russia/gold-production
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 7 december 2025 @ 13:08:20 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432508
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Npo hadden we het over, die zijn zogenaamd heel lang doorgegaan over ezeltjes

dan is een artikel op nu.nl geen BRON BRON BRON he?

Ik heb een artikel van npo gelinkt, is dat een onredelijk of karikatureel verhaal?
In dat artikel (vrij recent) werd meer redelijkheid ter berde gebracht. Echter is dat artikel verschenen nadat Rutte duidelijk in de media kant koos voor Trump en 5 procemt geeist wordt. Kortom het narratief was toen aan het veranderen en een npo gaat daar ook in mee.
Met karikaturen weet je heel goed wat ik bedoel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219432512
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:27 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Nee, slechts een patroon inderdaad.
Formeel mag Nederland gewoon nee zeggen tegen de USA.
Maar als de USA zegt: ok maar dan krijgen jullie geen toegang meer tot onze big tech, militaire middelen, grondstoffen en economie.
Dan moet Nederland heel rap ja gaan zeggen anders ligt het land plat.

Dus Nederland mag nee zeggen maar dan zijn ze overgeleverd aan de goden, of in dit geval Trumpgod.
  zondag 7 december 2025 @ 13:10:53 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432523
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 12:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Trump is wat dat betreft wat pragmatieker dan zijn voorgangers. Een land wat niet eens Oekraïne kan innemen en ezels in het leger gebruikt kan ook moeilijk als bedreiging voor de NAVO worden gezien - dat is gewoon niet logisch.
Rusland is natuurlijk ook geen dreiging voor Amerika. Rusland vecht doorgaans alleen oorlogen uit in haar regio, en Amerika voert vrijwel alleen maar oorlogen aan de andere kant van de plas.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219432547
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 21:15 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Niet dat ik veel toevoeg aan dit topic.. Maar dit is echt compleet geschift _O- 8)7
Maak je druk, de wereld is van niemand en over 100 jaar zijn we allemaal dood.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:18:39 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432633
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 13:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In dat artikel (vrij recent) werd meer redelijkheid ter berde gebracht. Echter is dat artikel verschenen nadat Rutte duidelijk in de media kant koos voor Trump en 5 procemt geeist wordt. Kortom het narratief was toen aan het veranderen en een npo gaat daar ook in mee.
Met karikaturen weet je heel goed wat ik bedoel.
Klopt ook niet, artikel is uit maart, navo top was in juni
  zondag 7 december 2025 @ 13:21:08 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219432652
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Klopt ook niet, artikel is uit maart, navo top was in juni
Het was vanaf begin dit kaar duidelijk wat Trump ging eisen. Het narratief moest snel veranderd worden!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:25:18 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432692
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het was vanaf begin dit kaar duidelijk wat Trump ging eisen. Het narratief moest snel veranderd worden!
Dat verhaal met die ezeltjes begint toch rond februari/maart?

Er was nog geen ander narratief over die beesten en als het er was zijn ze er klaarblijkelijk niet heel erg lang mee doorgegaan
  zondag 7 december 2025 @ 13:25:28 #272
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219432694
Ezeltjes O+
  Moderator zondag 7 december 2025 @ 13:25:42 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219432698
Wat een gelul dit joh :')
pi_219432892
Enkeltje VER voor dit topic. Verziekte rotzooi is het geworden.
  zondag 7 december 2025 @ 13:46:37 #275
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219432927
quote:
17s.gif Op zondag 7 december 2025 13:25 schreef ExTec het volgende:
Ezeltjes O+
Lievv toch? O+
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219433231
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 13:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Formeel mag Nederland gewoon nee zeggen tegen de USA.
Maar als de USA zegt: ok maar dan krijgen jullie geen toegang meer tot onze big tech, militaire middelen, grondstoffen en economie.
Dan moet Nederland heel rap ja gaan zeggen anders ligt het land plat.

Dus Nederland mag nee zeggen maar dan zijn ze overgeleverd aan de goden, of in dit geval Trumpgod.
Precies dat. Of als jullie een Amerikaan berechten in het ICC dan vallen we gewoon binnen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 7 december 2025 @ 14:19:06 #277
485843 crew  Jippie
pi_219433560
Tijdelijk naar VER dan maar.
  zondag 7 december 2025 @ 14:30:15 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219433756
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:01 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Precies dat. Of als jullie een Amerikaan berechten in het ICC dan vallen we gewoon binnen.
Absolute autonomie bestaat ook niet. Niet zelden komt hier de valse stelling voorbij dat Oekraine mag kiezen waar het zich bij aansluit. Ja op zich is dat natuurlijk wel zo als het gaat om economische samenwerking. Maar wanneer het gaat om alliantievorming dan wordt het al gauw problematischer.

Operatie Gladio uit de jaren 50 was bedoeld om de Italiaanse verkiezingen te beïnvloeden om een communistische machtsovername te voorkomen en verzet te plegen als Rusland zou aanvallen.
Als Mexico zich had willen aansluiten bij de USSR dan was dat ook actief tegengewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door phpmystyle op 07-12-2025 14:44:24 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219433991
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 14:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Absolute autonomie bestaat ook niet. Niet zelden komt hier de valse stelling voorbij dat Oekraine mag kiezen waar het zich bij aansluit. Ja op zich is dat natuurlijk wel zo als het gaat om economische samenwerking. Maar wanneer het gaat om alliantievorming dan wordt het al gauw problematischer.

Operatie Gladio uit de jaren 50 was bedoeld om de Italiaanse verkiezingen te beïnvloeden om een communistische machtsovername te voorkomen en verzet te plegen als Rusland zou aanvallen.
Als Mexico zich had willen aansluiten bij de USSR dan was dat ook actief tegengewerkt.

Maar dat mag ik absoluut niet zeggen hier.
Dit is precies de reden waarom het topic naar VER is gezet.

Bedankt man.
  zondag 7 december 2025 @ 14:42:01 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219434020
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is precies de reden waarom het topic naar VER is gezet.

Bedankt man.
@Jippie

Is dat zo?
Ik lees dat Jippie dit topic op verzoek van een andere user heeft verplaatst.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 7 december 2025 @ 14:50:12 #281
6484 ExTec
pi_219434227
quote:
Operatie Gladio uit de jaren 50 was bedoeld om de Italiaanse verkiezingen te beïnvloeden
Nee.

Was bedoeld om in geval van een inval van de sovjet unie verzet te kunnen voeren.

Waren dus zelfs in NL gladio depots.

Met je "bedoeld om italiaanse verkiezingen te beinvloeden" :')
  zondag 7 december 2025 @ 14:55:38 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219434342
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 14:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

Was bedoeld om in geval van een inval van de sovjet unie verzet te kunnen voeren.

Waren dus zelfs in NL gladio depots.

Met je "bedoeld om italiaanse verkiezingen te beinvloeden" :')
Een via AI. ga niet alles zelf opzoeken en bronnen annoteren. Waarschijnlijk lees je ze toch niet.

quote:
1. U.S. Senate Church Committee (1975) – officiële onderzoeksrapporten

De Church Committee rapporteerde dat de CIA:

financiële steun gaf aan de Christendemocraten (DC)

anti-communistische propaganda financierde

betrokken was bij Italiaanse verkiezingen vanaf 1948

Bron:
U.S. Senate Select Committee to Study Governmental Operations with Respect to Intelligence Activities (Church Committee Reports, Book IV & V).
(Primair materiaal, openbaar beschikbaar.)

2. Daniele Ganser – NATO’s Secret Armies (2005)

Historisch onderzoek naar Gladio. Bevat:

documentatie van NAVO-/CIA-steun aan anticommunistische partijen

indirecte beïnvloeding van de Italiaanse politieke balans

rol van Gladio en SISMI in de “strategie van de spanning”

Let op: Ganser wordt door sommige academici kritisch beoordeeld; zijn beschrijving van feiten is goed gedocumenteerd, maar interpretaties zijn soms omstreden.

3. Philip Willan – Puppetmasters: The Political Use of Terrorism in Italy (2002)

Zeer uitgebreide journalistiek-historische studie op basis van rechtbankverslagen en archieven.
Behandelt o.a.:

politieke inmenging van CIA en Italiaanse diensten

connecties tussen Gladio-netwerken en extreemrechtse groeperingen

hoe dit de publieke opinie en politiek klimaat beïnvloedde

Wordt veel gebruikt door academici.

4. Richard Aldrich – The Hidden Hand: Britain, America, and Cold War Secret Intelligence (2001)

Gedetailleerd onderzoek naar Westers inlichtingenwerk.
Bevat hoofdstukken over:

financiering van Italiaanse politieke partijen

anti-communistische electorale beïnvloeding

samenwerking tussen MI6, CIA en Italiaanse diensten

5. De Italiaanse parlementaire commissie over Gladio (1990–1995)

De Commissione Stragi onderzocht Gladio na de onthulling door premier Andreotti.
Belangrijke bevindingen:

bevestiging van een geheim anticommunistisch netwerk

aanwijzingen van indirecte politieke beïnvloeding

structurele samenwerking met de CIA

Geen bewijs van directe stemmanipulatie, wel van politieke interventie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219434352
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
@:Jippie

Is dat zo?
Je hebt het zelf naar de gallemiezen geholpen met je getroll en gezuig.

“Maar dat zal wel niet gezegd mogen worden”
  zondag 7 december 2025 @ 14:58:20 #284
6484 ExTec
pi_219434396
quote:
Operation Gladio was a secret NATO "stay-behind" network, established during the Cold War by the CIA and European intelligence, to form clandestine resistance groups in case of Soviet invasion; while intended as anti-communist guerrilla forces, the Italian branch (Gladio) and similar networks in other countries became linked to political violence and "Strategy of Tension," involving covert operations, right-wing terrorism, and manipulation of public opinion.
Ja, dat wat het ook deed wordt nu opgevoerd als het primaire bestaansrecht.

Maar waarom er dan depots waren in landen die niet echt in de buurt van italie waren, lastig, hebben we geen antwoord op.
pi_219434475
quote:

[..]

Het is allemaal best eenvoudig als je het onder ogen durft te komen. De Europese zijde begrijpt niet dat de Amerikanen Oekraïne bijna uitgeput zullen houden om alles op Europa te laten neerkomen. Dat uiteindelijk het gewicht niet zal kunnen dragen zonder af te glijden naar armoede. Vooral nu het demografisch, economische en zeker ook maatschappelijk economisch steeds meer uit elkaar begint te vallen.

Vervolgens dan denkt Micron met zijn bruine tong en zijn hopeloze Napoleon walk even te kunnen gaan likken bij Xi om alsjeblieft te stoppen met het helpen van Rusland.
  zondag 7 december 2025 @ 15:18:42 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219434776
Ook leuk nieuws.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 7 december 2025 @ 15:19:21 #287
485843 crew  Jippie
pi_219434791
quote:
7s.gif Op zondag 7 december 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
@:Jippie

Is dat zo?
:Y
  zondag 7 december 2025 @ 15:53:25 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219435476
quote:
15s.gif Op zondag 7 december 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
Ook leuk nieuws.

[ x ]
Tja. Putin kreeg van de week daar ook een bijzonder hartelijke ontvangst.
The End Times are wild
pi_219435497
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:02 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het is allemaal best eenvoudig als je het onder ogen durft te komen. De Europese zijde begrijpt niet dat de Amerikanen Oekraïne bijna uitgeput zullen houden om alles op Europa te laten neerkomen. Dat uiteindelijk het gewicht niet zal kunnen dragen zonder af te glijden naar armoede. Vooral nu het demografisch, economische en zeker ook maatschappelijk economisch steeds meer uit elkaar begint te vallen.

Vervolgens dan denkt Micron met zijn bruine tong en zijn hopeloze Napoleon walk even te kunnen gaan likken bij Xi om alsjeblieft te stoppen met het helpen van Rusland.
Ik dacht dat ik een ban had op BNW...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219435509
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Tja. Putin kreeg van de week daar ook een bijzonder hartelijke ontvangst.
India en de hele Global South hebben zo’n ontzettende teringhekel aan het Westen, dat ze zichzelf vrijwillig uithoeren aan landen zoals Rusland.

Maar wel allemaal massaal naar het Westen komen voor een gratis huis en een uitkering. Zelden zo’n tenhemelschreiende hypocrisie gezien.
  zondag 7 december 2025 @ 16:01:24 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219435615
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
India en de hele Global South hebben zo’n ontzettende teringhekel aan het Westen, dat ze zichzelf vrijwillig uithoeren aan landen zoals Rusland.

Maar wel allemaal massaal naar het Westen komen voor een gratis huis en een uitkering. Zelden zo’n tenhemelschreiende hypocrisie gezien.
Klopt maar het zijn wel 2 verschillende dingen.
Bovendien denk ik dat die haat voor een groot deel ook voortkomt uit jazlouzie
The End Times are wild
pi_219435624
quote:
15s.gif Op zondag 7 december 2025 15:18 schreef Perrin het volgende:
Ook leuk nieuws.

[ x ]
En verder en verder.
pi_219435635
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jaloezie voor wat?
  zondag 7 december 2025 @ 16:05:36 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219435666
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 16:01 schreef halfway het volgende:

[..]
En verder en verder.
India kan het zich demografisch veroorloven
The End Times are wild
  zondag 7 december 2025 @ 16:06:01 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219435670
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 16:02 schreef halfway het volgende:

[..]
Jaloezie voor wat?
Onze welvaart, manier van leven
The End Times are wild
pi_219435693
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze zijn boos op ons dat wij die landen hebben leeggeroofd. Dat is op zich terecht. Alleen nu laten ze de boel leegroven door Rusland en China in ruil voor geld voor de lokale warlord en z’n kornuiten. Tja.
pi_219435804
quote:
Amerikaanse gezant over vredesakkoord Oekraïne: "We zijn echt heel dichtbij"
Een akkoord om de oorlog in Oekraïne te beëindigen is "heel dichtbij". Dat heeft de Amerikaanse speciale gezant Keith Kellogg zaterdag verklaard. Volgens hem hangen de onderhandelingen nu vooral af van twee cruciale kwesties: de toekomst van de Donbas-regio en de kerncentrale van Zaporizja.

Tijdens het Reagan National Defense Forum in Californië sprak Kellogg over de vredesinspanningen. Hij vergeleek deze met "de laatste tien meter" van een marathon – het zwaarste deel van de hele race. "Als we deze twee kwesties kunnen oplossen, denk ik dat de rest relatief soepel zal verlopen," verklaarde de gezant, die in januari zijn functie zal neerleggen.
pi_219435835
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onze welvaart, manier van leven
Ons uiterlijk ook wel denk ik.
  zondag 7 december 2025 @ 16:33:08 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219435981
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze zijn boos op ons dat wij die landen hebben leeggeroofd. Dat is op zich terecht. Alleen nu laten ze de boel leegroven door Rusland en China in ruil voor geld voor de lokale warlord en z’n kornuiten. Tja.
Dat leegroven is een mythe. We hebben daar netto minstens net zoveel gebracht als gehaald. Zonder ons deden ze in India nog aan weduwenverbranding
The End Times are wild
pi_219436083
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat leegroven is een mythe. We hebben daar netto minstens net zoveel gebracht als gehaald. Zonder ons deden ze in India nog aan weduwenverbranding
Doen ze dat niet meer dan?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')