quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Maar liever toch hier voorbeelden noemen dan TR's plaatsen met een toelichting?quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
En daarom wilde ik dus geen voorbeelden noemen. Want voor je het weet gaat de hele goegemeente zich ermee bemoeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
Dat was ik ook voornemens toen je daar om vroeg. Maar door onderstaande post dacht ik dat je ze alsnog wilde zien.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar liever toch hier voorbeelden noemen dan TR's plaatsen met een toelichting?
Maar ik zal de volgende keer een tr plaatsen. Alleen in sommige gevallen twijfel ik omdat ik wel tig tr´s kan plaatsen, terwijl een melding in dit topic er toe kan leiden dat het integraal wordt opgepakt. Ik wil jullie niet horendol maken met vele tr´s.quote:Op zaterdag 22 november 2025 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou, dat blijkt niet echt uit je melding hier vandaag.
Wat 'Putler' betreft had je volkomen gelijk, maar de overige voorbeelden vond ik niet zo dramatisch.
Maar msschien heeft de hap frisse lucht de verdraagzaamheid doen indalen.
Plaats gerust ' tig tr's ', we zullen ze allemaal beoordelen maar niet allemaal honoreren.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was ik ook voornemens toen je daar om vroeg. Maar door onderstaande post dacht ik dat je ze alsnog wilde zien.
[..]
Maar ik zal de volgende keer een tr plaatsen. Alleen in sommige gevallen twijfel ik omdat ik wel tig tr´s kan plaatsen, terwijl een melding in dit topic er toe kan leiden dat het integraal wordt opgepakt. Ik wil jullie niet horendol maken met vele tr´s.
Kan het zo gauw niet terugvinden via een zoekfunctie op 'Krim' .quote:Op zondag 23 november 2025 21:51 schreef maily het volgende:
NWS / Tiener uit De Krim smokkelt koffer bomvol drugs naar de VS: 'Geschokt'
Hier is toch al een topic van?
In heb er even naar gekeken. Tvpquote:Op zondag 23 november 2025 22:36 schreef Starhopper het volgende:
Kan er gekeken worden naar de reacties in NWS / Vermissing Cjento
quote:Op zondag 23 november 2025 22:36 schreef Starhopper het volgende:
Kan er gekeken worden naar de reacties in NWS / Vermissing Cjento
Geveegdquote:Op zondag 23 november 2025 23:01 schreef Masberum het volgende:
Kan er hier naar gekeken worden? NWS / Vermissing Cjento De reacties zijn ongepast/discutabel zoals ik ernaar kijk
Edit: ow dubbel sorry
Bij lollig doen zoekt men gauw de overtreffende trap. En dan gaat men snel te ver.quote:Op zondag 23 november 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
Hopelijk ook met een juiste inschatting van bans. En nee dat is geen @:banaanvraag ofzo dus. Ik vind alleen dat veel reacties die daar geveegd zijn wel ver gingen
Ik ook ja.quote:Op maandag 24 november 2025 11:26 schreef Aberkullie het volgende:
Ik snap op zich dat mijn reactie is geveegd
Wat is er toch gebeurd met namen als ‘Sandra’ en ‘Karin’?quote:Op maandag 24 november 2025 15:47 schreef Kim-Holland het volgende:
De weglopers Daijleena en Latisha zijn ook weer terecht.
Ga je ook lollig doen?quote:Op maandag 24 november 2025 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is er toch gebeurd met namen als ‘Sandra’ en ‘Karin’?
Bedankt voor de link, topic is gesloten.quote:Op maandag 24 november 2025 15:47 schreef Kim-Holland het volgende:
De weglopers Daijleena en Latisha zijn ook weer terecht.
Iedereen mag hier posten of ze nu regelmatig in KPD, CRE, KLB of BNW posten.quote:Op maandag 24 november 2025 11:26 schreef Aberkullie het volgende:
Ik snap op zich dat mijn reactie is geveegd maar kan er dan wel iets gedaan worden aan die feitenvrije twittersliert van dit BNW figuur? Het hele topic is verneukt door die troep.
NWS / Eindhoven Airport dicht wegens drones boven vliegveld
Als ik ga lopen trollen in OUD met verzinsels krijg ik daar een ban.quote:Op maandag 24 november 2025 17:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Iedereen mag hier posten of ze nu regelmatig in KPD, CRE, KLB of BNW posten.
quote:Op maandag 24 november 2025 17:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als ik ga lopen trollen in OUD met verzinsels krijg ik daar een ban.
Aangezien het inmiddels gebruikelijk is dat serieuze media als BBC hun eigen 'desinformatie' creëren kan ik de door jou bedoelde tweets niet als 'verboden voor NWS' classificeren. Zodra er iets onder hangt van vaccinatie/covid gaat het wel weg als off-topic, tenzij het topic over vaccinaties/covid gaat.quote:
quote:Op maandag 24 november 2025 18:58 schreef Alpha0 het volgende:
NWS / NPO mag meer reclame uitzenden om bezuiniging op te vangen
De OP is aangepast door een mod, zie niet in waarom dat nodig was.
Als het goed is weet je wat er is aangepast, dan heb je je antwoord.quote:Op maandag 24 november 2025 18:58 schreef Alpha0 het volgende:
NWS / NPO mag meer reclame uitzenden om bezuiniging op te vangen
De OP is aangepast door een mod, zie niet in waarom dat nodig was.
Zeker, Ik zie iets over Frau Herzberger en de Nationale Sabotage Club van Omtzigt. Niks mis mee toch? Mark Rutte noem ik ook maar wat graag een bal gehakt.quote:Op maandag 24 november 2025 20:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Als het goed is weet je wat er is aangepast, dan heb je je antwoord.
Met deze hoeveelheid twitterdrek, die ook nog zonder eigen bijdrage in het topic wordt gedumpt is het enorm spammerig en maakt het zulk soort topics bijna onleesbaar.quote:Op maandag 24 november 2025 17:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Iedereen mag hier posten of ze nu regelmatig in KPD, CRE, KLB of BNW posten.
Net zoals het Femke Halsema topic om zeep is geholpen door dezelfde user.quote:Op maandag 24 november 2025 20:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Met deze hoeveelheid twitterdrek, die ook nog zonder eigen bijdrage in het topic wordt gedumpt is het enorm spammerig en maakt het zulk soort topics bijna onleesbaar.
En vele andere topics in het verleden. O.a. topics waar Hugo de Jonge een rol in speelde. Een hele stroom aan twitterdrek. En als je daarop reageert krijg je nooit een reactie. Op een dicussieforum. Gevolg: topics waar dit gebeurt klik ik snel weer weg.quote:Op maandag 24 november 2025 20:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Net zoals het Femke Halsema topic om zeep is geholpen door dezelfde user.
Stel je niet zo aan, crewbash is al niet gewenst vanaf de oprichting van FOK!. En schijnbaar heb je die shithole, waar je overigens zelf deel van uitmaakt, toch gemist.quote:Op maandag 24 november 2025 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Na twee weken afwezigheid ben ik tot de conclusie gekomen dat je een account niet kan verwijderen bij Fok. Moderators jullie hebben NWS tot een schithole laten verzanden. Vol mensen inclus jullie zelf die wel kunnen uitdelen, maar niet incasseren. Veel plezier ermee.
Je kan een account wel verwijderen hoor, hoef je alleen maar even voor te mailen.quote:Op maandag 24 november 2025 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Na twee weken afwezigheid ben ik tot de conclusie gekomen dat je een account niet kan verwijderen bij Fok. Moderators jullie hebben NWS tot een schithole laten verzanden. Vol mensen inclus jullie zelf die wel kunnen uitdelen, maar niet incasseren. Veel plezier ermee.
In BNW klaagden users dat NWS users weg moesten blijven omdat hun mening daar niet werd gewaardeerd, en hier gaat het vice versa. Zeg maar hoe jij dit zou oplossen en deel je mening met het hoger management op FOK!.quote:Op maandag 24 november 2025 20:30 schreef recursief het volgende:
[..]
En vele andere topics in het verleden. O.a. topics waar Hugo de Jonge een rol in speelde. Een hele stroom aan twitterdrek. En als je daarop reageert krijg je nooit een reactie. Op een dicussieforum. Gevolg: topics waar dit gebeurt klik ik snel weer weg.
Welke van de 568 topics? We modereren overigens op actuele posts en nemen eerder off-topic gedrag niet mee in een besluit voor verwijdering of het plaatsen van een note. Achteraf melden van 'ja maar toen deed hij dit' kan ik weinig mee. Zet een TR of plaats hier een linkjequote:Op maandag 24 november 2025 20:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Net zoals het Femke Halsema topic om zeep is geholpen door dezelfde user.
En wat doen we met naamsverbasteringen?quote:Op maandag 24 november 2025 20:16 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Zeker, Ik zie iets over Frau Herzberger en de Nationale Sabotage Club van Omtzigt. Niks mis mee toch? Mark Rutte noem ik ook maar wat graag een bal gehakt.
Het gaat niet om meningen maar om de stortvloed. Het Halsematopic bestond op een gegeven moment vrijwel alleen nog maar uit een hele rits twitterberichten met nauwelijks discussie.quote:Op maandag 24 november 2025 22:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
In BNW klaagden users dat NWS users weg moesten blijven omdat hun mening daar niet werd gewaardeerd, en hier gaat het vice versa. Zeg maar hoe jij dit zou oplossen en deel je mening met het hoger management op FOK!.
Verdraag een andere mening of negeer ze gewoon. Je aan iemand ergeren is zonde van je energie, en ook als je op je kop gaat staan zal die user zijn mening niet herzien.
Een twitterverbod kan overigens nooit voor één persoon gelden, maar zou dan voor iedereen moeten gelden.
Zoals met elke post die als off-policy wordt beschouwd, zet ook een TR op een off-topic tweet. Graag wel met een serieuzere motivatie dan 'BNW'.
Plaats een TR als het weer gebeurt, dan kunnen we het beoordelen.quote:Op maandag 24 november 2025 23:12 schreef recursief het volgende:
[..]
Het gaat niet om meningen maar om de stortvloed. Het Halsematopic bestond op een gegeven moment vrijwel alleen nog maar uit een hele rits twitterberichten met nauwelijks discussie.
Je medeusers uitmaken voor landverraders wordt beschouwd als persoonlijke aanval, dat wordt al weggehaald voordat Rusland Oekraïne binnenviel.quote:Op maandag 24 november 2025 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom wordt mijn post over landverraad weggehaald als er te pas en te onpas allerlei propaganda mag blijven staan. Tot aan het ethisch gelijkstellen van democratische politici aan Poetin terwijl die al jaren de ene oorlogsmisdaad na de andere begaat.
Als van diverse kanten dan wordt gezegd dat we tussen vrede en oorlog inzitten en structureel hier de acties van de andere partij worden goedgepraat, verdedigend en de gruwelijkheden worden gebagatelliseerd dan is een feitelijke conclusie over landverraad een logisch gevolg van wat men hier zelf post. Al maanden geleden hebben mensen post gedrag door AI laten analyseren en daar kwam ook genoeg naar boven.
Het is niet meer dan een constatering op basis van wat mensen zelf posten. Continu volbaggeren met propaganda is ok, maar daar zaken uit concluderen niet?
Ik refereerde naar een lijn van posten, dat sommigen zich aangesproken voelen kan kloppen want het is gewoon een feitelijke constatering. Dat ligt aan het posten zelf, niet aan de constatering.quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je medeusers uitmaken voor landverraders wordt beschouwd als persoonlijke aanval, dat wordt al weggehaald voordat Rusland Oekraïne binnenviel.
Je kunt een mening bekritiseren/afkeuren, maar maak het niet persoonlijk.
Als je elke opinie die afwijkt van de jouwe als propaganda beschouwt zul je een zwaar leven tegemoet gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik refereerde naar een lijn van posten, dat sommigen zich aangesproken voelen kan kloppen want het is gewoon een feitelijke constatering. Dat ligt aan het posten zelf, niet aan de constatering.
Een groep users wegzetten met een ethisch besef van Poetin is semantisch niet veel anders dan een vergelijking met oorlogsmisdadigers. Ik ben gestopt met dat te rapporteren want het bleef de afgelopen jaren toch staan. Ruim baan voor de propaganda dan maar
harde tantequote:Op dinsdag 25 november 2025 10:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je elke opinie die afwijkt van de jouwe als propaganda beschouwt zul je een zwaar leven tegemoet gaan.
Als ik zou modereren naar mijn persoonlijke opinie zouden op sommige dagen echt de helft van de reacties in NWS geveegd worden. Gelukkig is er een policy waar ik mij aan moet houden, en mogen users daarbinnen vinden wat ze vinden.
Misschien kun je wat concreter zijn. Is ook prettiger voor de andere bezoekers van FB. Nu moet iedereen maar raden wat je precies bedoelt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik verwijs mbt deze post
TAmaru in NWS / Verkeersboetes in Nederland zijn te hoog
even naar de TT van dit FB-topic.
Sorry, maar propaganda op 1 hoop gooien met 'ook maar een mening', dan sla je de plank gruwelijk mis. Niemand vraagt om censuur maar als je dat er inleest, tja, dan veel plezier met het zijn van een Russische spreekbuis. En het is niet dat er de afgelopen jaren achter de schermen hier niks van is gezien..quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je elke opinie die afwijkt van de jouwe als propaganda beschouwt zul je een zwaar leven tegemoet gaan.
Als ik zou modereren naar mijn persoonlijke opinie zouden op sommige dagen echt de helft van de reacties in NWS geveegd worden. Gelukkig is er een policy waar ik mij aan moet houden, en mogen users daarbinnen vinden wat ze vinden.
Lees nog eens wat ze zegt. We modereren er op, we zien het, we doen er wat mee maar we moeten ons aan een policy houden. En die policy maken wij niet dus als iemand dan beslist dat dit binnen de policy past dan moeten wij en dus ook jullie het er mee doen. En als dat betekent dat verwijderde posts teruggezet worden, verwijderde users terug kunnen komen of dat gemodereerde posts niet gemodereerd hadden hoeven worden dan is dat ook zo.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Sorry, maar propaganda op 1 hoop gooien met 'ook maar een mening', dan sla je de plank gruwelijk mis. Niemand vraagt om censuur maar als je dat er inleest, tja, dan veel plezier met het zijn van een Russische spreekbuis. En het is niet dat er de afgelopen jaren achter de schermen hier niks van is gezien..
TR afgehandeld.quote:Op dinsdag 25 november 2025 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik verwijs mbt deze post
TAmaru in NWS / Verkeersboetes in Nederland zijn te hoog
even naar de TT van dit FB-topic.
Ik had het ook zo gelezen, het is de policy en niet de mods. Zo was mijn reactie ook bedoeld, jullie slaat op diegene die de policy maken. En niet @Jippie of andere mods, heb al vaker gezegd dat ik niet anders dan respect heb voor al het werk dat jullie vrijwillig doen. Dus excuses als het op de persoon overkwam.quote:Op dinsdag 25 november 2025 13:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lees nog eens wat ze zegt. We modereren er op, we zien het, we doen er wat mee maar we moeten ons aan een policy houden. En die policy maken wij niet dus als iemand dan beslist dat dit binnen de policy past dan moeten wij en dus ook jullie het er mee doen. En als dat betekent dat verwijderde posts teruggezet worden, verwijderde users terug kunnen komen of dat gemodereerde posts niet gemodereerd hadden hoeven worden dan is dat ook zo.
Klachten over de policy snap ik, daar zal bijna altijd onvrede over zijn.
Te los, te strak, te links, te rechts, te zwart, te wit maar helaas moet je daar bij iemand anders over zijn.
Dat wil niet meteen zeggen dat Jippie of ik het altijd eens ben met die policy. Bij je werkgever ben je het ook niet altijd eens met je baas, of bij je voetbalwedstrijd met de trainer of binnen je gezin met je partner maar zeg je "okay schat" om de vrede te bewaren.
Doe je zelf aan mee met je extremistische bagger. Kijk jezelf in de spiegel dus. En dan nu nog ff je gram halen tegen de mods hier die je vaak genoeg hebben getolereerdquote:Op maandag 24 november 2025 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:
En zomaar zonder neerbuigend commentaar van jou of Straatcommando? Ik sta versteld.quote:
Gaat het?quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zomaar zonder neerbuigend commentaar van jou of Straatcommando? Ik sta versteld.
De sleutel is om niet rechtstreeks te verwijzen naar een specifieke (groep) FoK!-user(s), maar om er iets van te maken als 'mensen in bepaalde [vul kenmerken in] contreien'. Dan mag je gif spuien wat je wil.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik refereerde naar een lijn van posten, dat sommigen zich aangesproken voelen kan kloppen want het is gewoon een feitelijke constatering. Dat ligt aan het posten zelf, niet aan de constatering.
Een groep users wegzetten met een ethisch besef van Poetin is semantisch niet veel anders dan een vergelijking met oorlogsmisdadigers. Ik ben gestopt met dat te rapporteren want het bleef de afgelopen jaren toch staan. Ruim baan voor de propaganda dan maar
Je loopt altijd uit de discussie weg, djs ik dacht mij de moeite te besparen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En zomaar zonder neerbuigend commentaar van jou of Straatcommando? Ik sta versteld.
Ja die was wel grappig vond ik ook, maar je snapt zelf ook wel waarom die verwijderd moest worden denk ikquote:Op woensdag 26 november 2025 21:44 schreef Aberkullie het volgende:
Jammer dat mijn post over Prins Bernhard weg is maar ik hoop dat jullie er wel om hebben kunnen lachen
Wie ben jij nou weerquote:Op woensdag 26 november 2025 21:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja die was wel grappig vond ik ook, maar je snapt zelf ook wel waarom die verwijderd moest worden denk ik
Iemand die je het beste wenst en hoopt dat het beter met je gaatquote:
Alleen als je elkaar af gaat zitten katten en zelfs dan alleen als het niet meer grappig isquote:Op woensdag 26 november 2025 22:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
Iemand die je het beste wenst en hoopt dat het beter met je gaatMaar verder ga ik hier niet posten want anders worden posts toch verwijderd omdat het niet relevant is voor de FB in NWS
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik kat haar niet af, zij mij ook niet, althans niet in de mate die ik gewend ben "Wie ben jij nou weer" is toch niet raar hier?quote:Op donderdag 27 november 2025 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alleen als je elkaar af gaat zitten katten en zelfs dan alleen als het niet meer grappig is
quote:Op donderdag 27 november 2025 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Alleen als je elkaar af gaat zitten katten en zelfs dan alleen als het niet meer grappig is
Tenzij het @Nattekat is natuurlijkquote:Op donderdag 27 november 2025 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Niet blij.quote:
Barbaar.quote:
Ben jij dit? Klein en grote mond?quote:
Die leven op grote voet en moeten dure schoenen kopen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb grote voeten. En jullie weten allemaal wat ze zeggen over mensen met grote voeten...
zeg het maarquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb grote voeten. En jullie weten allemaal wat ze zeggen over mensen met grote voeten...
Mijn man en zonen ook, dat past bij hun lengte en postuur. Voor de rest geef/weet ik geen nadere details.quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Zijn die zonen knap?quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mijn man en zonen ook, dat past bij hun lengte en postuur. Voor de rest geef/weet ik geen nadere details.
Die hebben lange tenenquote:Op vrijdag 28 november 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ja nou enquote:Op vrijdag 28 november 2025 12:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hoezo? De oudste woont al samen met zijn vriendin en de jongste heeft net verkering.
Klopt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
Aberkullie heeft klapperende eierstokken.
quote:Op donderdag 27 november 2025 14:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En pluizig zacht ook nog eens.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:04 schreef Hathor het volgende:
Dit is hier misschien niet op zijn plaats, maar is er iets te doen aan die adds in de rechter benedenhoek? Die overlappen de reacties op je post en maakt het een beetje irritant om met een simpele klik de reacties te lezen zonder dat je ongewild zo'n add opent.
Ik begrijp dat Fok! die adds nodig heeft, maar deze zit wel op een hele vervelende plek.
quote:Op woensdag 26 november 2025 13:40 schreef Danny het volgende:
doorgegeven aan de adboer.
topic gaat dicht. ben gekanker hier meer dan zat. en mijn zoon mag je erbuiten laten.
Nee, titel klopt maar het blijkt 2 weken na dato een premiumartikel te zijmquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:40 schreef potjecreme het volgende:
Kan de tt veranderd worden?
NRC loog over 'leugenaar' van Weijers
NWS / Vraagtekens bij informateur Hans Wijers #2
Jij vindt het een plausibele bewering?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:01 schreef sp3c het volgende:
ik kan niet modden op wat jij bullshit vind
Gewoon bullshit natuurlijk. Ik dacht dat bullshit niet was toegestaan?quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef sp3c het volgende:
definieer bullshit
voor mij zijn 90 procent van jouw posts bullshit, daar kan ik niet op modden natuurlijk
quote:
van jou 95%quote:
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef sp3c het volgende:
definieer bullshit
voor mij zijn 90 procent van jouw posts bullshit, daar kan ik niet op modden natuurlijk
quote:
lijkt wel de nos hierquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ff vraagje (mag straatcommando ook wel oppakken). hoezo wordt het getolereerd dat echt werkelijk de grootste bullshit in dat Oekraine topic gedropt mag worden?
Nu ook weer: de lasten in Rusland zijn vertienvoudigd![]()
Uiteraard geen bron. Volstrekt ridicule bewering.
Daar kan ik dan wel tegenin gaan maar dat verzandt toch alleen maar in oeverloze discussies.
ik ben geen econoom, ik heb geen idee en ik ga dat ook niet factcheckenquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.
Geloof jij zelf dat in Rusland de lasten met x10 zijn gegaan?
Het gaat niet goed daarquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.
Geloof jij zelf dat in Rusland de lasten met x10 zijn gegaan?
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben geen econoom, ik heb geen idee en ik ga dat ook niet factchecken
als je het er niet mee eens bent kun je erover in discussie
Maar dat is westerse propaganda natuurlijkquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het gaat niet goed daar
Poetins oorlogskas slinkt – en Lukoil wordt het symbool van zijn falen
Jij bent zelf Westerse propaganda!quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat is westerse propaganda natuurlijk
True true.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het gaat niet goed daar
Poetins oorlogskas slinkt – en Lukoil wordt het symbool van zijn falen
Misschien is dat iets voor een ander forumdeel?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.
Dan moet ik het Russische budget downloaden uit bijv. 2020 en dat naast het budget van 2024 leggen en dan laten zien dat het budget met misschien 15% is gestegen en niet met 1000%
En dan krijg ik waarschijnlijk eenreactie terug. Of helemaal geen reactie. En proberen ze het morgen gewoon nog eens.
Ik heb liever dat dit soort users hierop aangesproken worden
Sssst dat mag niet openbaar worden want anders krijg ik probleempjes met de EU propagandadienst.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij bent zelf Westerse propaganda!
Oligarchen hebben niets te klagen maar de hardwerkende Russen hebben geen rust in hun portemonneequote:Op vrijdag 28 november 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
True true.
Maar ja, de belastingen die x10 gaan is wel heel extreem. Dan kunnen mensen niks meer kopen.
Te laat..quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sssst dat mag niet openbaar worden want anders krijg ik probleempjes met de EU propagandadienst.
quote:
Dat soort problemen zijn niet alleen voorbehouden voor Rusland..quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Oligarchen hebben niets te klagen maar de hardwerkende Russen hebben geen rust in hun portemonnee
Klopt, en ik denk dat met 10 x 10% werd bedoeldquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat soort problemen zijn niet alleen voorbehouden voor Rusland..
En de kleinere bedrijven die van 0 naar 22% Btw gaan is hoeveel keer over de kop?quote:Poetin ondertekent wet die de Russische btw verhoogt naar 22%
https://www.themoscowtimes.com/
President Vladimir Poetin heeft vrijdag een grootscheepse belastinghervorming ondertekend die de Russische belasting over de toegevoegde waarde volgend jaar verhoogt van 20% naar 22%. Deze maatregel is bedoeld om het begrotingstekort te dichten dat is ontstaan door de stijgende militaire uitgaven en de dalende inkomsten uit olie en gas als gevolg van de westerse sancties.
Ook zullen meer kleine bedrijven onder het belastingstelsel vallen door aanvullende wijzigingen. De jaarlijkse omzetdrempel voor bedrijven die btw moeten betalen, daalt van 60 miljoen roebel (732.000 dollar) naar 10 miljoen roebel (122.000 dollar).
Bedrijven hebben in onderzoeken aangegeven dat ze de belastingverhoging rechtstreeks willen doorberekenen aan de consument. Die had de afgelopen jaren al te kampen met een stijgende inflatie als gevolg van oorlogsuitgaven.
Economen, waaronder die van het ministerie van Financiën, verwachten een lichte stijging van de inflatie als de btw-verhoging volgend jaar ingaat.
BTW is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van de overheid en genereerde van januari tot en met oktober 11,5 biljoen roebel (148 miljard dollar), wat neerkomt op ruim 38% van de totale federale inkomsten.
Door de wijzigingen blijven bepaalde voedingsmiddelen, medicijnen en kinderproducten belast met een verlaagd tarief van 10%. Maar bepaalde melkproducten gemaakt met melkvetvervangers, zoals smeltkaas en smeersels, worden nu belast met het volledige tarief van 22%.
De laatste keer dat Rusland de BTW verhoogde , was in 2019. Het tarief ging toen van 18% naar 20%.
Ik moet voor jouw in discussie over iets waar ik geen verstand van heb omdat jij vind dat het bullshit is?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.
Dan moet ik het Russische budget downloaden uit bijv. 2020 en dat naast het budget van 2024 leggen en dan laten zien dat het budget met misschien 15% is gestegen en niet met 1000%
En dan krijg ik waarschijnlijk eenreactie terug. Of helemaal geen reactie. En proberen ze het morgen gewoon nog eens.
Ik heb liever dat dit soort users hierop aangesproken worden
Dit zou best kunnen. Sommige belastingen stijgen met 10%, anderen niet. Is ook een beetje hoe het in NL gaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk dat met 10 x 10% werd bedoeld
[..]
En de kleinere bedrijven die van 0 naar 22% Btw gaan is hoeveel keer over de kop?
Of juist welquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat hij dat wil.
Toch betaal ik liever 30% extra als inwoner in Nederland dan 10% in Rusland.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zou best kunnen. Sommige belastingen stijgen met 10%, anderen niet. Is ook een beetje hoe het in NL gaat.
Niks bijzonders dus.
Het Wijers topic bleek een premium artikel te zijn, dus kreeg alsnog een slotje. Maar als je een ander nieuws bericht over dat item hebt, kan ik dat wisselen. Er is wel al een topic geop over de excuses van NRC aan Wijers.quote:
Ik doe het ff hier verder.quote:Op zondag 30 november 2025 23:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wanneer stop je nou eens met sneren?
Prima, dat is veel effectiever dan over te gaan tot snerenquote:Op maandag 1 december 2025 00:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik doe het ff hier verder.
Ventje is een hele nare user die iedereen en alles, en dus ook mij, direct en indirect voor alles wat slecht is in de wereld uitmaakt.
Ik wil best stoppen met sneren naar dit chronisch ziek jaloerse figuur, maar ik denk dat hij het echt meent. Ik ben lang niet de enige met wie hij in de clinch ligt.
Ik zet wel tr's op wat ik zie van 'm, kun je het in de gaten houden.
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.quote:Op maandag 1 december 2025 01:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Prima, dat is veel effectiever dan over te gaan tot sneren
Iemand geeft een mening, anderen hakken daarop in met persoonlijke sneren of erger tot gevolg.quote:Op maandag 1 december 2025 09:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.
Wie zijn 'hem (ik) en zijn medestanders' dan?quote:Op maandag 1 december 2025 09:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.
Overigens hou je zelf ook wel van sneren uitdelenquote:Op maandag 1 december 2025 10:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Op die vraag heb ik toch al meerdere malen geantwoord? Mijn oplossing zou zijn om wapens uit te delen aan iedere inwoner van het land zodat die zich zouden kunnen verdedigen tegen agressieve meerderheden.
Of direct en indirect uitmaken voor alles wat slecht is in de wereld. Uitdelen uitdelen, maar heel slecht in incasseren. Nog een dingetje bij je.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Of is jullie IQ lager dan het mijne?
Is geen oproep tot geweld. Ik ben er overigens geen voorstander van dat iedereen zich bewapent. Maar bewapening ansich betekent niet automatisch geweld.quote:Op maandag 1 december 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zijn 'hem (ik) en zijn medestanders' dan?
Overigens roep je letterlijk op tot geweld richting alles en iedereen wat je niet zint. Daar haak ik op in ja. Gaat niet om een groep, gaat om jou. Realiseer je je dat eens.
[..]
Ja, laten we dat doen. De samenleving bewapenen om zich te kunnen 'beschermen'.quote:Op maandag 1 december 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is geen oproep tot geweld. Ik ben er overigens geen voorstander van dat iedereen zich bewapent. Maar bewapening ansich betekent niet automatisch geweld.
Klopt ik zie dat ook niet zitten, op kleine persoonlijke wapens zoals pepperspray na.quote:Op maandag 1 december 2025 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, laten we dat doen. De samenleving bewapenen om zich te kunnen 'beschermen'.
Even kijken hoe het gaat in de VS met de 'bescherming' al daar....
Jij vindt het dus wel prima dat agressieve meerderheden overal de niet-bewapende inwoners van het land belagen?quote:Op maandag 1 december 2025 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, laten we dat doen. De samenleving bewapenen om zich te kunnen 'beschermen'.
Even kijken hoe het gaat in de VS met de 'bescherming' al daar....
Wapens om te verdedigen tegen agressieve meerderheden.quote:Op maandag 1 december 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt ik zie dat ook niet zitten, op kleine persoonlijke wapens zoals pepperspray na.
Maar het impliceert niet een oproep tot geweld.
Wie zijn dat?quote:Op maandag 1 december 2025 11:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij vindt het dus wel prima dat agressieve meerderheden overal de niet-bewapende inwoners van het land belagen?
quote:Op maandag 1 december 2025 11:38 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij vindt het dus wel prima dat agressieve meerderheden overal de niet-bewapende inwoners van het land belagen?
Kunnen jullie deze discussie elders voortzetten op een fatsoenlijke manier?quote:
Jij noemt het 'de waarheid' ik noem het spijkers op laag water zoeken in de vermissingszaak van een verstandelijk beperkte jongen.quote:Op maandag 1 december 2025 11:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Noem je de waarheid vertellen wangedrag, Jippie?
Goede beslissing. Jammer dat het zo moetquote:Op maandag 1 december 2025 11:51 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is werkelijk om je dood te schamen, ik haal de OP leeg en gooi het op slot.
Sorry @:Starhopper en wel serieuze geïnteresseerden
Ik heb je de hi ha ho reacties wel degelijk weg zien halen, je was er als de kippen bij, altijd als het om Starhopper en co gaat maar dat terzijde.quote:Op maandag 1 december 2025 11:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij noemt het 'de waarheid' ik noem het spijkers op laag water zoeken in de vermissingszaak van een verstandelijk beperkte jongen.
Je kan overigens niet de hihaho-reacties zien die ik heb weggehaald. Maar je bent zeker medeverantwoordelijk voor het feit dat ik het topic heb gesloten.
Alsof het jou ook maar wat interesseert, komediant.quote:Op maandag 1 december 2025 12:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Goede beslissing. Jammer dat het zo moet
Ik krijg zo het vermoeden dat jij op drift raakt als een jonge vrouw een selfie plaatst?quote:Op maandag 1 december 2025 12:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik heb je de hi ha ho reacties wel degelijk weg zien halen, je was er als de kippen bij, altijd als het om Starhopper en co gaat maar dat terzijde.
Ik zoek geen spijkers op laag water, het staat gewoon allemaal te zien op FB.
Mag ik toch bijzonder vinden hoe zij met een ' vermissing' omgaan door bewust verkeerde foto' s te herplaatsen en vervolgens selfies te plaatsen direct na een vermissingsoproep? Noem je dat wangedrag dat ik dat bijzonder vindt?
Ik denk dat je nu een beetje aan het projecteren bent en dat een paar users zelf nogal geobsedeerd zijn door wat ik wel of niet vind, denk en schrijf...[ik noem geen namen maar ben natuurlijk niet helemaal achterlijk] En je moet mensen niet wijzer maken...quote:Op maandag 1 december 2025 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik krijg zo het vermoeden dat jij op drift raakt als een jonge vrouw een selfie plaatst?
En je fixatie op Starhopper wordt onderhand zorgelijk, gaat het wel goed met je?
Jij ook een fijne dag toegewenst, misschien breekt het zonnetje nog door!quote:Op maandag 1 december 2025 12:19 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu een beetje aan het projecteren bent en dat een paar users zelf nogal geobseseerd zijn door wat ik wel of niet vind, denk en schrijf...[ik noem geen namen maar ben natuurlijk niet helemaal achterlijk] En je moet mensen niet wijzer maken...
Fijne dag verder.
In het zuiden schijnt altijd de zon!quote:Op maandag 1 december 2025 12:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij ook een fijne dag toegewenst, misschien breekt het zonnetje nog door!
Nou nou, zo kan het wel weer met dit soort achterlijke uitspraken. Op de FP had ik je op de reservebank gezet voor deze uitspraak. Hier bepaalt Straatgod de vakanties.quote:
Ik heb het over een gevolg wat je jezelf best kan bedenken, lijkt mij. Even de context Jippie, kijk even waar ik op reageer, het gesprek. Ik stel een vraag en krijg het antwoord via Lord in de Quote. Torentje roept op mensen te bewapenen om zich te verzetten tegen migranten.quote:Op maandag 1 december 2025 12:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nou nou, zo kan het wel weer met dit soort achterlijke uitspraken. Op de FP had ik je op de reservebank gezet voor deze uitspraak. Hier bepaalt Straatgod de vakanties.
Overigens doet de link het opeens niet meer nu waarin Torentje expliciet oproept tot het bewapenen van omwonenden om 'zich te kunnen beschermen tegen gewelddadige meerderheden', waar hij vervolgens op antwoord dat het migranten en AZC's zijn.quote:
Het een normaal gevolg vinden dat 'men een AZC uit gaat moorden' is al reden om eens goed in de spiegel te gaan kijken Red. Ik heb begrip voor boosheid en frustraties over criminele asielzoekers en dat mag best geuit worden, maar hier ga je de grens van fatsoen over.quote:Op maandag 1 december 2025 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over een gevolg wat je jezelf best kan bedenken, lijkt mij. Even de context Jippie, kijk even waar ik op reageer, het gesprek. Ik stel een vraag en krijg het antwoord via Karel in de Quote. Torentje roept op mensen te bewapenen om zich te verzetten tegen migranten.
Serieus, wat denk je wat er gebeurd als je in dit huidige klimaat van de maatschappij, met het gezeik, bedreigingen en vaak geweldadige demonstranten gaat bewapenen tegen migranten?
Lees mn edit even op voorgaande post.quote:Op maandag 1 december 2025 12:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het normaal vinden dat men een AC uit gaat moorden is al reden om eens goed in de spiegel te gaan kijken Red,. Ik heb begrip voor boosheid en frustraties over criminele asielzoekers en dat mag best geuit worden, maar hier ga je de grens van fatsoen over.
Het zal allemaal wel, dan nog had je dat een stuk genuanceerder uit moeten drukken dan dat je dat nu hebt gedaan.quote:Op maandag 1 december 2025 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees mn edit even op voorgaande post.
Het is een uitvloeisel van wat er zou kunnen gebeuren als je de maatschappij bewapend, waar torentje om vraagt, in de huidige sfeer bij een volgend excess van een asielzoeker.
Heb je de bedreigingen gemist naar lokale politici? De protesten? De idiote rellen in Den Haag van de anti asielgroep?
Dan is het oproepen tot bewapenen van de maatschappij om zich te kunnen 'beschermen van de gewelddadige meerderheid, zoals torentje zegt in de verwijderde quotes, juist datgene waar je mij van beschuldigd nu.
Waar je overigens de context even in mist volgens mij. Ik ben daar juist bang voor dat dat gebeurd bij een volgend excess, ik roep er niet om he, ik vraag er niet om. Ik vind het een bijzonder slecht idee om de maatschappij te bewapenen, om dat dat waar jij over valt richting mij, een mogelijk uitvloeisel kan zijn gezien de explosieve situatie.
Wat zou er gebeuren denk je als er weer een 'Lisa' zou plaats vinden en, naar oproep en voorbeeld van torentje, is de maatschappij bewapend? Wat zou er met dat azc kunnen gebeuren? Dat is juist niet normaal, in tegendeel zelfs, dat is ziek.quote:Op maandag 1 december 2025 12:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, dan nog had je dat een stuk genuanceerder uit moeten drukken dan dat je dat nu hebt gedaan.
Jullie hebben allebei zieke gedachtenspinsels.quote:Op maandag 1 december 2025 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren denk je als er weer een 'Lisa' zou plaats vinden en, naar oproep en voorbeeld van torentje, is de maatschappij bewapend? Wat zou er met dat azc kunnen gebeuren? Dat is juist niet normaal, in tegendeel zelfs, dat is ziek.
Geen rare gedachte dat er een geweldsexplosie zou plaatsvinden gezien wat er allemaal is gebeurd in de afgelopen tijd met bedreigingen, protesten en geweldsuitbraken in oa den haag.
Ik beschrijf een gevolg van en heb geen idee hoe jij het ziet nu. Ik denk dat je in je reactie iets te snel was met je conclusie.
Na-aperquote:Op maandag 1 december 2025 13:07 schreef Isdatzo het volgende:
Kunnen jullie deze discussie elders voortzetten op een fatsoenlijke manier?
Hier haal ik verder gekibbel weg.
Hoezo zijn dat zieke gedachtes?quote:Op maandag 1 december 2025 13:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jullie hebben allebei zieke gedachtenspinsels.
Volgens mij zijn we bezig in een fatsoenlijke discussie. Ik denk dat Jippie iets te snel was in haar reactie naar mij.quote:Op maandag 1 december 2025 13:07 schreef Isdatzo het volgende:
Kunnen jullie deze discussie elders voortzetten op een fatsoenlijke manier?
Hier haal ik verder gekibbel weg.
quote:Op maandag 1 december 2025 13:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
De december vibes in dit topic ❤️
@Red_85 Jippie is weg LEGGOquote:Op maandag 1 december 2025 13:14 schreef Jippie het volgende:
Maar kan ik even weg zonder dat jullie elkaar de hersens in slaan?
Tot laters!
Ongetwijfeld leest ze het later wel.quote:Op maandag 1 december 2025 13:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
@:Red_85 Jippie is weg LEGGO
[ afbeelding ]
Jij bent sowieso die derde die zich buiten beeld probeert op te houden maar stiekem de aanstichter is van de ellende.quote:
quote:Op maandag 1 december 2025 14:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij bent sowieso die derde die zich buiten beeld probeert op te houden maar stiekem de aanstichter is van de ellende.
Precies, niet reageren is verstandiger als men weet dat men geen gelijk heeft.quote:Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen zit torentje gniffelend zijn nekbaard te kammen.
Aanpak torentje is heel makkelijk: totaal negeren. Het is niet alsof het patroon niet duidelijk is: één alinea met een vage, verwarrende claim posten en dan zien hoe mensen er nog op ingaan ook. Niet op reageren en dan ben je klaar.
Gelezen, maar deze discussie is nu wel klaar. Vergeet voortaan de nuance nietquote:Op maandag 1 december 2025 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld leest ze het later wel.
quote:Op maandag 1 december 2025 14:41 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen zit torentje gniffelend zijn nekbaard te kammen.
Aanpak torentje is heel makkelijk: totaal negeren. Het is niet alsof het patroon niet duidelijk is: één alinea met een vage, verwarrende claim posten en dan zien hoe mensen er nog op ingaan ook. Niet op reageren en dan ben je klaar.
Klaar!quote:Op maandag 1 december 2025 14:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, niet reageren is verstandiger als men weet dat men geen gelijk heeft.
Als je mij geblokt heb zie je het topic niet.quote:Op maandag 1 december 2025 15:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Waar is het topic van dikke Dirk of mag ik er niet in [geen rechten]? Want de vermissing dikke Dirk is opgelost
https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=2198291
Ik kan jou niet blokken. Waarom denk je dat ik dat kan?quote:Op maandag 1 december 2025 15:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je mij geblokt heb zie je het topic niet.
Je kan iedere user blokkenquote:Op maandag 1 december 2025 15:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik kan jou niet blokken. Waarom denk je dat ik dat kan?
Als je betaalt zeker?quote:
Ooh is dat een betaalde functie dan.quote:Op maandag 1 december 2025 15:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Als je betaalt zeker?
Verder heb ik geen behoefte om users te blokken, zo haatdragend en simpel ben ik niet.
Dat boeit mij toch niet?quote:Op maandag 1 december 2025 15:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar iig fijn dat dikke Dirk niet vermist is! Toch?!
Maar schijnbaar is nu het topic vermistquote:Op maandag 1 december 2025 15:42 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar iig fijn dat dikke Dirk niet vermist is! Toch?!
Beter een troltopic vermist dan dikke Dirk vermist.quote:Op maandag 1 december 2025 16:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar schijnbaar is nu het topic vermist
quote:Op maandag 1 december 2025 15:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Waar is het topic van dikke Dirk of mag ik er niet in [geen rechten]? Want de vermissing dikke Dirk is opgelost
https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=2198291
In de klikoquote:Op maandag 1 december 2025 15:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je mij geblokt heb zie je het topic niet.
Of @brokjespoesquote:Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Hea hear.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiëren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiëren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
Proest. Thee over mijn december kraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Proest. Thee over mijn december kraslot.
Op 2 december. Tuurlijk.quote:
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?quote:
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Jawel, dat is de bedoeling.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiëren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
Anderen ervaren jou misschien als trol?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiëren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Verder nog iets zinnigs te melden?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Anderen ervaren jou misschien als trol?
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.quote:Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.
Nee natuurlijk niet, elke dag 31...want dan moet ik ook 31 van die decemberkalenders hebben... en niet slechts eentje...quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Decemberkraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dit werkt niet.
[quote]quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.quote:[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.
Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, raken ondergesneeuwd door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.
Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Van sommige gebruikers is toch al bekend dat zij alleen maar schelden op zinvolle bijdragen. Kan men hen niet beter een subforum geven waar ze hun monologen kwijt kunnen, aangezien ze toch geen interesse hebben in diepgaande discussies over het nieuws?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.
Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Ik onderschrijf dit helaas, maar mijn mening hieromtrent is volgens mij voor iedereen al duidelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?
Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.
Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?
Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Dat huiskamer idee, het losjes modden en dat veel moet kunnen kan alleen als het strak afgekaderd is. Dat betekent dat we ook (veel) harder moeten kunnen ingrijpen als dat niet het geval is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.
Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic?
[ afbeelding ]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
Eigenlijk moet ik nee zeggen anders denkt iemand dat ik jou privileges geefquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic?
[ afbeelding ]
Neequote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een samengesteld woord, dus geen spatie lijkt me.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een kraslot voor december.
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.
En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.
Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Klopt, sinds corona en de bijbehorende demonstraties is de polarisatie en het bijbehorende drammen in rap tempo toegenomen. Met dank aan een stel randdebielen die het aanwakkeren van onvrede als verdienmodel zagen of er ordinair stemmen mee willen vergaren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.
Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag.
Wat jij nu zegt is voor een aantal users defacto de situatie. Ze trekken zich niets aan van moderatie en bans omdat ze niet afdoende corrigerend werken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.
Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.
Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Dan hou je een forum over waar iedereen met een beetje beschaving in zijn donder verdwenen is. Zijn normale omgangsvormen teveel gevraagd? Waarom is het gelijk oorlog als er iemand meepost met wie je het hartgrondig oneens bent?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Donequote:Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand svp deze topics reeksen?
NWS / The UK on the brink of collapse
NWS / The UK on the brink of collapse #2
Daarnaast heb ik per ongeluk om 13:09 een tweede topic aangemaakt en die mag weg.
Het eerste #2 topic van @:HowardRoark, vandaag geopend om 9:30 kan dus blijven.
Bij voorbaat dank!
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomenquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:08 schreef Aberkullie het volgende:
Groene aanslagreiniger over de tegels gegoten ook
Wat zit erin?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomen
Water. De Amazon is een rivier.quote:
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Water. De Amazon is een rivier.
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.quote:
Wat weet hij nou van shoppen en verzorgingsproducten? Komt alleen maar in de bibliotheek..quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.
Leukste pakketjesquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
Nee, meestal binnen 24 uur en ik woon in Noord-Holland. Met een Prime-abo van een paar euro per maand kijk je Prime en krijg je praktisch alle bestellingen kosteloos opgestuurd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
Ik raakte geïnspireerd maar ze hebben daar geen Estee Lauder Double Wear dus laat maar zitten
Ik mag eigenlijk even niks meer van mezelf kopen maar een beetje rondkijken kan geen kwaadquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.
Welke handvaten zou je willen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.
Ik wil heel graag de handvaten om er wat aan te doen, maar ik heb ze nog niet.
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.quote:
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken.
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.
100%quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.
Feitelijk hebben we hier in het klein de problemen die de maatschappij ook heeft
Sorry maar jij hebt wel echt boter op je hoofd hoor. Ik zet bijna nooit een TR maar deze week toevallig wel omdat jij iemand doodleuk in verschillende topics uitmaakt voor pedo.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dit werkt niet.
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100%
Digitaal dorpsplein.
Wat verwacht je ook als in hetzelfde dorp dezelfde mensen wonen die op de digitale vorm ook een bezoekje komen brengen.
Zelfde breinen, zelfde volk.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.
Hier tackelen mensen die dorpsgek en leggen ze hem in een d'arce choke en terwijl diegene het bewustzijn verliest schelden ze hem ook nog even uit.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f, LIF of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken, NWS zaken.
als jij jezelf voor vanalles en nog wat uit laat maken zonder een tr te zetten omdat je gewoon liever terug gaat zitten schelden dan faciliteer jij die omgevingquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.
Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?
Dat beledigen, trollen, pestgedrag niet banwaardig is?
Oprechte vraag hoor.
Ja, dat is zeker een arbitraire grens. En ik ben één van die users die soms van een geintje houd. Maar ik TR regelmatig iets, maar het komt blijkbaar niet aan. En dat zijn geen arbitraire gevallen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.
Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
quote:Op zondag 30 november 2025 00:34 schreef ExTec het volgende:
Maar gelukkig doen we ook niet meer alsof het lot van de rus bevolking een factor is.
Nee, dat kunnen *bepaalde mensen* een bout hachelen, als de haatdwerg in het kremlin maar goed gedijed.
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.quote:Op zondag 30 november 2025 01:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inhoud?
Dat boeit kremlin fanboi 0.0.
quote:Op zondag 30 november 2025 17:44 schreef ExTec het volgende:
Mss moet je voor de gelegenheid doen alsof het milieu je boeit.
quote:
quote:Op maandag 1 december 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:
Nee, 'Sterke Mannen' luisteren niet naar het volk. 'Sterke Mannen' sturen het volk naar de grinder, en persen het volk uit met steeds hogere belastingen.
quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet iedereen deelt je hang naar autocraten.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is meer dat je allerhande dom volk hebt dat gelooft dat de autocraat hun gewenste punten wel in gaat voeren.
Dat autocraten er altijd louter alleen voor zich zelf zitten en voor niemand anders, dat snappen ze niet, zijn ze te dom voor.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom heb je internet nodig als je rus staatstv hebt? Kun je de hele dag naar beelden van de 'Sterke Man' kijken.
[ x ]
quote:
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja vriend dat heb je allemaal over jezelf afgeroepen met dat domme getroll van je. En je bent een buitencategorie, het is forumbreed gezeik met je en overal hou je je van de domme.
Als je uitspraken doet zoals jij ze doet kun je daar hele heftige reacties op verwachten. Jij herkent dit prima maar je veinst van niet.
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"
Mensen met een subforum ban die anoniem gaan waardoor het moeilijk of uberhaupt niet meer te achterhalen is waar ze een ban voor hadden of voor welk forum.
En ja, soms is iets blijkbaar toegestaan onder het motto van "moet je kunnen zeggen" terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kan zeggen. Ook niet op een forum als FOK!
Of gewoon rustig wachten tot ze weer afgekoeld zijn om weer van voor af aan te beginnen. De regels en policy sluiten imo niet meer helemaal aan in de tijd waarin we leven en de staat waarin het forum zich nu bevind.
Niet zo mekkeren over een gebbetje of lolletje hier en daar, maar notoire galbakken voor heel lang of zelfs permanent weren. Wat je zegt klopt, en wat je dus overhoudt zijn die vocale vervelios.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?
En hoe zie jij de huidige staat van het forum?
Steeds maar weer vegen zoals nu lijkt te gebeuren lost de zaak ook niet echt op. Mijn persoonlijke indruk is dat er veel users zijn afgehaakt wegens het wangedrag van een vocale subgroep. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe je dat zou moeten oplossen.
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.
Laat het paradoxale van mijn post even tot je doordringen, en realiseer je dat je een nihilistisch spelletje aan het spelen bent.
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
Het probleem is dat een aantal gebruikers een zinnig weerwoord niet respecteert en dan begint te sneren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.
Wat wil je nu precies?
Een policy die users zoals ik uitsluit maar de "integere" trollen niet? Je bent al een jaar bezig met mij een ban te versieren omdat het je niet bevalt wat ik in het Oekraine topic neerplemp. En ik heb al vaak gezegd dat ik regelmatig van een geintje houd, maar jij blijft mij aanwrijven dat ik de boel daar vergal. Kijk nu eens hoe andere daar posten?
Dit geneuzel heb ik eigenlijk ook alleen maar in dat topic.
Nu houd je jezelf van de dommequote:Op dinsdag 2 december 2025 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.quote:En ook hier weer, je snapt het niet. Je wil of kan het niet snappen, weet ik het. Het gaat niet om je mening. Ik gooi niemand er af vanwege een afwijkende mening.
Jij kan ook gewoon een keer je klep houden. Je geniet van de aandacht, dat is overduidelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu houd je jezelf van de dommeIn verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.
Echt jongen, gelukkig kan iedereen het nu zien.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu houd je jezelf van de dommeIn verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.
[..]
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.
Ik zal stoppen, wat je wordt behoorlijk vilein merk ik al. En inderdaad, ik merk dat dit alweer de arbitraire "grens" is die ik bij jou bereikt heb.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt jongen, gelukkig kan iedereen het nu zien.
Ik zeg net dat het niks met je mening te maken heeft en jouw antwoord is "het is vanwege mijn mening" en dat kutgeintje haal je elke keer, overal, uit. Je hebt dit allemaal over jezelf afgeroepen met dat rare lollige gedoe van je
Er zijn diverse users die een mening hebben zoals de jouwe, of zeer vergelijkbaar. Heb ik nooit moeite mee gehad, met die mening niet en vooral hun manier van verwoorden niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zal stoppen, wat je wordt behoorlijk vilein merk ik al. En inderdaad, ik merk dat dit alweer de arbitraire "grens" is die ik bij jou bereikt heb.
Niemand kan zien waar ik wel of niet voor genote wordt. Maar dat zijn doorgaans niet de topics in POL of elders.
En blijf gewoon vriendelijk. Doe ik ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |