abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2025 @ 20:29:40 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219389431
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 16:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
In de kliko
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219390792
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.

Dit werkt niet.

Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 04:04:05 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219390805
of je zet gewoon vaker en sneller een TR want wij zien nu eenmaal niet alles maar als je trollen tot de enkels af gaat zagen komt er een heel feestje van en is de kans groot dat we dat wel zien en afstraffen want dat is en blijft tegen de regels hier op FOK!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:49:25 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219391286
quote:
6s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Of @brokjespoes
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:30:39 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219391678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.

Dit werkt niet.

Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 09:58:57 #207
485843 crew  Jippie
pi_219391944
quote:

Dit werkt niet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.

Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.

Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.

Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:11:11 #208
66444 Lord_Vetinari
pi_219392015
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.

Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.

Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.

Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
Proest. Thee over mijn december kraslot.
pi_219392022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:')

Iets gewonnen?
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:13:30 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_219392028
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Iets gewonnen?
Op 2 december. Tuurlijk.
pi_219392041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Op 2 december. Tuurlijk.
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:17:52 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_219392055
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
pi_219392075
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
Jawel, dat is de bedoeling.
Dat je zoveel geduld hebt..
Succes. Hopelijk een mooie prijs straks.
pi_219392123
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]

Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 10:44:37 #215
485843 crew  Jippie
pi_219392240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Anderen ervaren jou misschien als trol?

Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.

Zoals Sp3c al aangaf, gewoon een TR zetten als je je onheus bejegend voelt. Dom-rechts en pedo worden sowieso verwijderd, bij de opmerking vrouwonvriendelijk kijk ik (als vrouw) eerst naar de context.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 10:48:25 #216
485843 crew  Jippie
pi_219392310
quote:

[..]
Verder nog iets zinnigs te melden?
pi_219392550
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Anderen ervaren jou misschien als trol?
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.

quote:
Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 11:02:45 #218
8781 crew  Frutsel
pi_219392640
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, elke dag 31...want dan moet ik ook 31 van die decemberkalenders hebben... en niet slechts eentje... :{ Dus lekker blijven krassen :)
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:11:20 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219392730
quote:

[..]
Decemberkraslot. }:|
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:16:02 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219392793
quote:

Dit werkt niet.

Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.

Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, ontsporen door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.

Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 02-12-2025 11:23:13 ]
Huilen dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 11:19:20 #221
485843 crew  Jippie
pi_219392868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
[quote]

Waar houden wij ons niet aan de policy? Er wordt hier gemodereerd door vrijwilligers, juist omdat er dan rekening kan worden gehouden met context. Als je liever door een bot wil worden gemodereerd staat het je vrij om elders je heil te zoeken.

quote:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.

Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 11:21:35 #222
485843 crew  Jippie
pi_219392929
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.

Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, raken ondergesneeuwd door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.

Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 11:25:53 #223
8781 crew  Frutsel
pi_219392991
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
twitter
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:35:21 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393045
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?

Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Huilen dan.
pi_219393308
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.

Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Van sommige gebruikers is toch al bekend dat zij alleen maar schelden op zinvolle bijdragen. Kan men hen niet beter een subforum geven waar ze hun monologen kwijt kunnen, aangezien ze toch geen interesse hebben in diepgaande discussies over het nieuws?
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:14:32 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219393330
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?

Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Ik onderschrijf dit helaas, maar mijn mening hieromtrent is volgens mij voor iedereen al duidelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219393539
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]

Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
pi_219393544
Ik heb het gras gemaaid.
pi_219393557
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:54 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb het gras gemaaid.
Oke
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:21:34 #230
485843 crew  Jippie
pi_219393782
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.

Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.

Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 13:26:21 #231
pi_219393830
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.

Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.

[ afbeelding ]
Dat huiskamer idee, het losjes modden en dat veel moet kunnen kan alleen als het strak afgekaderd is. Dat betekent dat we ook (veel) harder moeten kunnen ingrijpen als dat niet het geval is.

Weet dat ik hier ook achter de schermen mee bezig ben. Ik heb mijn buik vol van mensen die enkel hier komen om anderen te sarren en de sfeer te verzieken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:28:18 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219393848
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic? :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:31:04 #233
66444 Lord_Vetinari
pi_219393871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Decemberkraslot. }:|
:N

Het is een kraslot voor december.
pi_219393876
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic? :)

[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:32:37 #235
485843 crew  Jippie
pi_219393882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.

En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:34:57 #236
485843 crew  Jippie
pi_219393905
quote:

[ afbeelding ]
Eigenlijk moet ik nee zeggen anders denkt iemand dat ik jou privileges geef :@
pi_219393925
quote:

[ afbeelding ]
Nee
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:42:17 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219393937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:N

Het is een kraslot voor december.
Het is een samengesteld woord, dus geen spatie lijkt me.
Het is ook geen mei kever, december maand, zomer bries.
Toch?
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 13:51:25 #239
pi_219393986
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.

En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.

Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag. Soms verwijder ik een post met daarin iets als deugkneus of pvv tokkie en krijg ik als respons "Ja maar dat is hij toch gewoon, moet ik gewoon kunnen zeggen"

En zo gaat dat steeds verder en dommer. Ik heb het al zo vaak gezegd, als je je punt consequent kracht bij moet zetten met zielige verbasteringen of "grappige woordspelingen" is je punt niet zo sterk. In het echte leven spreek je iemand ook niet aan met domrechts/linkse wegkijker.
  dinsdag 2 december 2025 @ 14:30:55 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219394230
Kan iemand svp deze topics reeksen?

NWS / The UK on the brink of collapse
NWS / The UK on the brink of collapse #2

Daarnaast heb ik per ongeluk om 13:09 een tweede topic aangemaakt en die mag weg.

Het eerste #2 topic van @HowardRoark, vandaag geopend om 9:30 kan dus blijven.

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 02-12-2025 15:12:14 ]
pi_219394251
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.

Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
pi_219394264
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.

Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 14:49:52 #243
pi_219394370
Aangezien er geen terugkoppeling is van tr's is een mening daaromtrent eigenlijk altijd subjectief.

Soms missen we wat. In jouw voorbeeld had er wel opgetreden moeten worden, maar weet ik vrijwel zeker dat dat gewoon gemist is.
pi_219394385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 14:53:39 #245
pi_219394416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
pi_219394568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Nee, dat zeg ik niet.

Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.

Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 15:17:08 #247
485843 crew  Jippie
pi_219394588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.

Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag.

Klopt, sinds corona en de bijbehorende demonstraties is de polarisatie en het bijbehorende drammen in rap tempo toegenomen. Met dank aan een stel randdebielen die het aanwakkeren van onvrede als verdienmodel zagen of er ordinair stemmen mee willen vergaren.

En er is niets mis met kritiek op de overheid of onvrede over kabinetsbeleid, maar dat kan ook zonder te schelden of te dreigen worden geuit.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 15:21:29 #248
pi_219394625
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet.

Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.

Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
Wat jij nu zegt is voor een aantal users defacto de situatie. Ze trekken zich niets aan van moderatie en bans omdat ze niet afdoende corrigerend werken.

Je krijgt er vooral een beerput van gescheld en getier van, nog veel erger dan nu. Mensen spreken elkaar nu al aan met allerlei geuzentermpjes als ze het niet met elkaar eens zijn.
  dinsdag 2 december 2025 @ 15:25:12 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219394656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.

Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 15:29:13 #250
pi_219394701
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.

Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.

Ik wil heel graag de handvaten om er wat aan te doen, maar ik heb ze nog niet.
pi_219394729
quote:

[..]
Dan hou je een forum over waar iedereen met een beetje beschaving in zijn donder verdwenen is. Zijn normale omgangsvormen teveel gevraagd? Waarom is het gelijk oorlog als er iemand meepost met wie je het hartgrondig oneens bent?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219394747
Straat C. 4 Schoof
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:03:01 #253
485843 crew  Jippie
pi_219394994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand svp deze topics reeksen?

NWS / The UK on the brink of collapse
NWS / The UK on the brink of collapse #2

Daarnaast heb ik per ongeluk om 13:09 een tweede topic aangemaakt en die mag weg.

Het eerste #2 topic van @:HowardRoark, vandaag geopend om 9:30 kan dus blijven.

Bij voorbaat dank!
Done
  dinsdag 2 december 2025 @ 16:04:08 #254
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219395004
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:03 schreef Jippie het volgende:
Done
Ah, dankjewel Jippie :)
pi_219395050
Groene aanslagreiniger over de tegels gegoten ook
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:16:09 #256
485843 crew  Jippie
pi_219395101
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:08 schreef Aberkullie het volgende:
Groene aanslagreiniger over de tegels gegoten ook
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomen ^O^
pi_219395108
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:16 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomen ^O^
Wat zit erin?
  dinsdag 2 december 2025 @ 16:23:58 #258
66444 Lord_Vetinari
pi_219395159
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat zit erin?
Water. De Amazon is een rivier.
pi_219395184
quote:
18s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Water. De Amazon is een rivier.
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:29:40 #260
485843 crew  Jippie
pi_219395219
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat zit erin?
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:31:01 #261
485843 crew  Jippie
pi_219395236
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.
Wat weet hij nou van shoppen en verzorgingsproducten? Komt alleen maar in de bibliotheek..
pi_219395255
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
Leukste pakketjes
pi_219395271
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219395296
Ik raakte geļnspireerd maar ze hebben daar geen Estee Lauder Double Wear dus laat maar zitten ;(
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:41:29 #265
485843 crew  Jippie
pi_219395309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?
Nee, meestal binnen 24 uur en ik woon in Noord-Holland. Met een Prime-abo van een paar euro per maand kijk je Prime en krijg je praktisch alle bestellingen kosteloos opgestuurd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 16:43:27 #266
485843 crew  Jippie
pi_219395319
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
Ik raakte geļnspireerd maar ze hebben daar geen Estee Lauder Double Wear dus laat maar zitten ;(
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.
pi_219395334
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 16:43 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.
Ik mag eigenlijk even niks meer van mezelf kopen maar een beetje rondkijken kan geen kwaad
pi_219395851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.

Ik wil heel graag de handvaten om er wat aan te doen, maar ik heb ze nog niet.
Welke handvaten zou je willen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 18:12:34 #269
pi_219395861
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:10 schreef OllieA het volgende:

[..]
Welke handvaten zou je willen?
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.

Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:14:37 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219395877
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f, LIF of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken, NWS zaken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 18:15:07 #271
pi_219395886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken.
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:15:48 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219395890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 18:16:47 #273
pi_219395899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.

Feitelijk hebben we hier in het klein de problemen die de maatschappij ook heeft :D

Goed punt van dat IRL, spreek mensen aan zoals je ook in het echt zou doen..
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:18:18 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219395911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.

Feitelijk hebben we hier in het klein de problemen die de maatschappij ook heeft :D
100%
Digitaal dorpsplein.

Wat verwacht je ook als in hetzelfde dorp dezelfde mensen wonen die op de digitale vorm ook een bezoekje komen brengen.
Zelfde breinen, zelfde volk.
1947-2016
pi_219395912
quote:

Dit werkt niet.

Sorry maar jij hebt wel echt boter op je hoofd hoor. Ik zet bijna nooit een TR maar deze week toevallig wel omdat jij iemand doodleuk in verschillende topics uitmaakt voor pedo.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 18:20:19 #276
pi_219395926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
100%
Digitaal dorpsplein.

Wat verwacht je ook als in hetzelfde dorp dezelfde mensen wonen die op de digitale vorm ook een bezoekje komen brengen.
Zelfde breinen, zelfde volk.
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.

Hier tackelen mensen die dorpsgek en leggen ze hem in een d'arce choke en terwijl diegene het bewustzijn verliest schelden ze hem ook nog even uit.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:24:31 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219395960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.

Hier tackelen mensen die dorpsgek en leggen ze hem in een d'arce choke en terwijl diegene het bewustzijn verliest schelden ze hem ook nog even uit.
_O-

'Dood moet je, dood!! Maar pas nadat er karaktermoord is gepleegd'
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 18:31:48 #278
485843 crew  Jippie
pi_219396015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f, LIF of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken, NWS zaken.
pi_219396023
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:31 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ze noemen jou de dorpsgek
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 18:33:11 #280
485843 crew  Jippie
pi_219396032
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:32 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ze noemen jou de dorpsgek
zij mogen dat zeggen >:O
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 18:42:42 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219396084
quote:

[..]
als jij jezelf voor vanalles en nog wat uit laat maken zonder een tr te zetten omdat je gewoon liever terug gaat zitten schelden dan faciliteer jij die omgeving
pi_219396086
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.

Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?
Dat beledigen, trollen, pestgedrag niet banwaardig is?
Oprechte vraag hoor.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 18:46:53 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219396118
beledigen en pesten is gewoon banwaardig

trollen is imo 90% in the eye of the beholder
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 18:57:58 #284
pi_219396206
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:42 schreef OllieA het volgende:

[..]
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?
Dat beledigen, trollen, pestgedrag niet banwaardig is?
Oprechte vraag hoor.
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"

Mensen met een subforum ban die anoniem gaan waardoor het moeilijk of uberhaupt niet meer te achterhalen is waar ze een ban voor hadden of voor welk forum.

En ja, soms is iets blijkbaar toegestaan onder het motto van "moet je kunnen zeggen" terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kan zeggen. Ook niet op een forum als FOK!

Of gewoon rustig wachten tot ze weer afgekoeld zijn om weer van voor af aan te beginnen. De regels en policy sluiten imo niet meer helemaal aan in de tijd waarin we leven en de staat waarin het forum zich nu bevind.
  dinsdag 2 december 2025 @ 18:58:09 #285
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219396207
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker een arbitraire grens. En ik ben één van die users die soms van een geintje houd. Maar ik TR regelmatig iets, maar het komt blijkbaar niet aan. En dat zijn geen arbitraire gevallen.
Ik zal een poging ondernemen in het huidige topic waarin één user aldoor scheldt, beledigt, zuigt, en dat exact onder jouw neus. Je laat het allemaal staan.

En voor je kwaad wordt, probeer tenminste te kijken wat ik bedoel. En voor de goede orde: ik heb alleen de posts eruit gehaald waarbij het overduidelijk is.
[spoiler]
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 00:34 schreef ExTec het volgende:
Maar gelukkig doen we ook niet meer alsof het lot van de rus bevolking een factor is.

Nee, dat kunnen *bepaalde mensen* een bout hachelen, als de haatdwerg in het kremlin maar goed gedijed.
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 01:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Inhoud?

Dat boeit kremlin fanboi 0.0.
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.

quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 17:44 schreef ExTec het volgende:
Mss moet je voor de gelegenheid doen alsof het milieu je boeit.
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 22:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Krijg je een tray schulti's.
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:
Nee, 'Sterke Mannen' luisteren niet naar het volk. 'Sterke Mannen' sturen het volk naar de grinder, en persen het volk uit met steeds hogere belastingen.
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2025 17:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bent ook idd niet grappig, nee.
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet iedereen deelt je hang naar autocraten.
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is meer dat je allerhande dom volk hebt dat gelooft dat de autocraat hun gewenste punten wel in gaat voeren.

Dat autocraten er altijd louter alleen voor zich zelf zitten en voor niemand anders, dat snappen ze niet, zijn ze te dom voor.
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom heb je internet nodig als je rus staatstv hebt? Kun je de hele dag naar beelden van de 'Sterke Man' kijken.

[ x ]
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Echt onzin dit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 19:00:30 #286
pi_219396215
Ja vriend dat heb je allemaal over jezelf afgeroepen met dat domme getroll van je. En je bent een buitencategorie, het is forumbreed gezeik met je en overal hou je je van de domme.

Als je uitspraken doet zoals jij ze doet kun je daar hele heftige reacties op verwachten. Jij herkent dit prima maar je veinst van niet.
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:04:14 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219396229
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja vriend dat heb je allemaal over jezelf afgeroepen met dat domme getroll van je. En je bent een buitencategorie, het is forumbreed gezeik met je en overal hou je je van de domme.

Als je uitspraken doet zoals jij ze doet kun je daar hele heftige reacties op verwachten. Jij herkent dit prima maar je veinst van niet.
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219396295
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"

Mensen met een subforum ban die anoniem gaan waardoor het moeilijk of uberhaupt niet meer te achterhalen is waar ze een ban voor hadden of voor welk forum.

En ja, soms is iets blijkbaar toegestaan onder het motto van "moet je kunnen zeggen" terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kan zeggen. Ook niet op een forum als FOK!

Of gewoon rustig wachten tot ze weer afgekoeld zijn om weer van voor af aan te beginnen. De regels en policy sluiten imo niet meer helemaal aan in de tijd waarin we leven en de staat waarin het forum zich nu bevind.
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?
En hoe zie jij de huidige staat van het forum?

Steeds maar weer vegen zoals nu lijkt te gebeuren lost de zaak ook niet echt op. Mijn persoonlijke indruk is dat er veel users zijn afgehaakt wegens het wangedrag van een vocale subgroep. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe je dat zou moeten oplossen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 19:16:38 #289
pi_219396304
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:14 schreef OllieA het volgende:

[..]
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?
En hoe zie jij de huidige staat van het forum?

Steeds maar weer vegen zoals nu lijkt te gebeuren lost de zaak ook niet echt op. Mijn persoonlijke indruk is dat er veel users zijn afgehaakt wegens het wangedrag van een vocale subgroep. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe je dat zou moeten oplossen.
Niet zo mekkeren over een gebbetje of lolletje hier en daar, maar notoire galbakken voor heel lang of zelfs permanent weren. Wat je zegt klopt, en wat je dus overhoudt zijn die vocale vervelios.
pi_219396324
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.
Laat het paradoxale van mijn post even tot je doordringen, en realiseer je dat je een nihilistisch spelletje aan het spelen bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 2 december 2025 @ 19:41:26 #291
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219396524
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.

Is dat zo?

Waar staat dat?

Is dat een geval: wie de schoen past, trekke hem aan ofzo?
  dinsdag 2 december 2025 @ 21:00:28 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219397309
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.
Laat het paradoxale van mijn post even tot je doordringen, en realiseer je dat je een nihilistisch spelletje aan het spelen bent.
Dit dus.

Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
1947-2016
pi_219397415
FB is vaak interessanter dan de echte nieuwsfeitjes
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 21:21:39 #294
pi_219397442
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus.

Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
pi_219397461
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
Het probleem is dat een aantal gebruikers een zinnig weerwoord niet respecteert en dan begint te sneren.
  dinsdag 2 december 2025 @ 21:25:21 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219397474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.
Wat wil je nu precies?

Een policy die users zoals ik uitsluit maar de "integere" trollen niet? Je bent al een jaar bezig met mij een ban te versieren omdat het je niet bevalt wat ik in het Oekraine topic neerplemp. En ik heb al vaak gezegd dat ik regelmatig van een geintje houd, maar jij blijft mij aanwrijven dat ik de boel daar vergal. Kijk nu eens hoe andere daar posten?

Dit geneuzel heb ik eigenlijk ook alleen maar in dat topic.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 21:26:35 #297
pi_219397480
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.
Wat wil je nu precies?

Een policy die users zoals ik uitsluit maar de "integere" trollen niet? Je bent al een jaar bezig met mij een ban te versieren omdat het je niet bevalt wat ik in het Oekraine topic neerplemp. En ik heb al vaak gezegd dat ik regelmatig van een geintje houd, maar jij blijft mij aanwrijven dat ik de boel daar vergal. Kijk nu eens hoe andere daar posten?

Dit geneuzel heb ik eigenlijk ook alleen maar in dat topic.
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.

En ook hier weer, je snapt het niet. Je wil of kan het niet snappen, weet ik het. Het gaat niet om je mening. Ik gooi niemand er zomaar af vanwege een afwijkende mening, dan moet je veel verder gaan dan jij nu doet. Nee, je bent een galbak en je weet donders goed wat je doet en dat geef je zelf ook toe.
  dinsdag 2 december 2025 @ 21:28:26 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219397501
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.
Nu houd je jezelf van de domme ;) In verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.

quote:
En ook hier weer, je snapt het niet. Je wil of kan het niet snappen, weet ik het. Het gaat niet om je mening. Ik gooi niemand er af vanwege een afwijkende mening.
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 21:30:09 #299
pi_219397514
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nu houd je jezelf van de domme ;) In verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.
Jij kan ook gewoon een keer je klep houden. Je geniet van de aandacht, dat is overduidelijk.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 21:31:26 #300
pi_219397522
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.
Echt jongen, gelukkig kan iedereen het nu zien.

Ik zeg net dat het niks met je mening te maken heeft en jouw antwoord is "het is vanwege mijn mening" en dat kutgeintje haal je elke keer, overal, uit. Je hebt dit allemaal over jezelf afgeroepen met dat rare lollige gedoe van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')