Of @brokjespoesquote:Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Hea hear.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
Proest. Thee over mijn december kraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Proest. Thee over mijn december kraslot.
Op 2 december. Tuurlijk.quote:
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?quote:
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Jawel, dat is de bedoeling.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
Anderen ervaren jou misschien als trol?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Verder nog iets zinnigs te melden?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Anderen ervaren jou misschien als trol?
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.quote:Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.
Nee natuurlijk niet, elke dag 31...want dan moet ik ook 31 van die decemberkalenders hebben... en niet slechts eentje...quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Decemberkraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dit werkt niet.
[quote]quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.quote:[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.
Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, raken ondergesneeuwd door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.
Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Van sommige gebruikers is toch al bekend dat zij alleen maar schelden op zinvolle bijdragen. Kan men hen niet beter een subforum geven waar ze hun monologen kwijt kunnen, aangezien ze toch geen interesse hebben in diepgaande discussies over het nieuws?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.
Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Ik onderschrijf dit helaas, maar mijn mening hieromtrent is volgens mij voor iedereen al duidelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?
Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.
Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?
Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Dat huiskamer idee, het losjes modden en dat veel moet kunnen kan alleen als het strak afgekaderd is. Dat betekent dat we ook (veel) harder moeten kunnen ingrijpen als dat niet het geval is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.
Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic?
[ afbeelding ]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 12:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
Eigenlijk moet ik nee zeggen anders denkt iemand dat ik jou privileges geefquote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic?
[ afbeelding ]
Neequote:Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een samengesteld woord, dus geen spatie lijkt me.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een kraslot voor december.
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.
En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.
Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Klopt, sinds corona en de bijbehorende demonstraties is de polarisatie en het bijbehorende drammen in rap tempo toegenomen. Met dank aan een stel randdebielen die het aanwakkeren van onvrede als verdienmodel zagen of er ordinair stemmen mee willen vergaren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.
Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag.
Wat jij nu zegt is voor een aantal users defacto de situatie. Ze trekken zich niets aan van moderatie en bans omdat ze niet afdoende corrigerend werken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.
Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.
Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Dan hou je een forum over waar iedereen met een beetje beschaving in zijn donder verdwenen is. Zijn normale omgangsvormen teveel gevraagd? Waarom is het gelijk oorlog als er iemand meepost met wie je het hartgrondig oneens bent?quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Donequote:Op dinsdag 2 december 2025 14:30 schreef Tengano het volgende:
Kan iemand svp deze topics reeksen?
NWS / The UK on the brink of collapse
NWS / The UK on the brink of collapse #2
Daarnaast heb ik per ongeluk om 13:09 een tweede topic aangemaakt en die mag weg.
Het eerste #2 topic van @:HowardRoark, vandaag geopend om 9:30 kan dus blijven.
Bij voorbaat dank!
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomenquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:08 schreef Aberkullie het volgende:
Groene aanslagreiniger over de tegels gegoten ook
Wat zit erin?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hier pakketjes van Amazon in ontvangst genomen
Water. De Amazon is een rivier.quote:
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Water. De Amazon is een rivier.
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.quote:
Wat weet hij nou van shoppen en verzorgingsproducten? Komt alleen maar in de bibliotheek..quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Je hebt ook helemaal gelijk, wat een achterlijke vraag was dat.
Leukste pakketjesquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:29 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verzorgingsproducten, bestel meestal op Amazon.de dat scheelt mij veel geld en een ritje naar de DM. Bij Douglas zijn de Cosrx producten 40 tot 60 % duurder.
Nee, meestal binnen 24 uur en ik woon in Noord-Holland. Met een Prime-abo van een paar euro per maand kijk je Prime en krijg je praktisch alle bestellingen kosteloos opgestuurd.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duurt het dan niet lang voordat ze vanuit Duitsland bij jou op de mat liggen?
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
Ik raakte geļnspireerd maar ze hebben daar geen Estee Lauder Double Wear dus laat maar zitten
Ik mag eigenlijk even niks meer van mezelf kopen maar een beetje rondkijken kan geen kwaadquote:Op dinsdag 2 december 2025 16:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik gebruik geen foundation, heel soms een concealer. Maar ze hebben wel een Premium Beauty sectie. En niet alles is goedkoper, maar veel wel.
Welke handvaten zou je willen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.
Ik wil heel graag de handvaten om er wat aan te doen, maar ik heb ze nog niet.
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.quote:
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken.
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dus heel lastig want ik vind een gebbetje hier en daar juist des foks.
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Soms he, soms moet je gewoon het gogme hebben daar even op te wachten. IRL zo, en hier ook.
100%quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik wil ook het forum niet dood slaan.
Feitelijk hebben we hier in het klein de problemen die de maatschappij ook heeft
Sorry maar jij hebt wel echt boter op je hoofd hoor. Ik zet bijna nooit een TR maar deze week toevallig wel omdat jij iemand doodleuk in verschillende topics uitmaakt voor pedo.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dit werkt niet.
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100%
Digitaal dorpsplein.
Wat verwacht je ook als in hetzelfde dorp dezelfde mensen wonen die op de digitale vorm ook een bezoekje komen brengen.
Zelfde breinen, zelfde volk.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de dorpsgek laat je lekker ratelen en geef je een vriendelijk knikje.
Hier tackelen mensen die dorpsgek en leggen ze hem in een d'arce choke en terwijl diegene het bewustzijn verliest schelden ze hem ook nog even uit.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:14 schreef Red_85 het volgende:
Altijd als er een zinnige discussie is over het reilen en zeilen op NWS, komen de kekke posts weer met onzin. Gifjes, tuiniertjes.. pleur lekker op naar f&f, LIF of lief dagboek ofso. Ging hier over serieuze zaken, NWS zaken.
als jij jezelf voor vanalles en nog wat uit laat maken zonder een tr te zetten omdat je gewoon liever terug gaat zitten schelden dan faciliteer jij die omgevingquote:Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.
Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat dat nu niet kan, mensen weren/bannen die dat soort gedrag vertonen?
Dat beledigen, trollen, pestgedrag niet banwaardig is?
Oprechte vraag hoor.
Ja, dat is zeker een arbitraire grens. En ik ben één van die users die soms van een geintje houd. Maar ik TR regelmatig iets, maar het komt blijkbaar niet aan. En dat zijn geen arbitraire gevallen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen weren die er enkel op uit zijn anderen te beledigen en of te trollen. Het is een arbitraire grens, zeker wat trollen betreft ; wanneer is iets trollen? Soms hebben mensen nou eenmaal een zeer afwijkende en niet zo'n doordachte mening. Dat laatste wordt nu moedwillig misbruikt en daar ben ik klaar mee.
Net zoals ik klaar ben met dat schreeuwerige aanvallende pestgedrag van veel users.
quote:Op zondag 30 november 2025 00:34 schreef ExTec het volgende:
Maar gelukkig doen we ook niet meer alsof het lot van de rus bevolking een factor is.
Nee, dat kunnen *bepaalde mensen* een bout hachelen, als de haatdwerg in het kremlin maar goed gedijed.
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.quote:Op zondag 30 november 2025 01:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inhoud?
Dat boeit kremlin fanboi 0.0.
quote:Op zondag 30 november 2025 17:44 schreef ExTec het volgende:
Mss moet je voor de gelegenheid doen alsof het milieu je boeit.
quote:
quote:Op maandag 1 december 2025 10:15 schreef ExTec het volgende:
Nee, 'Sterke Mannen' luisteren niet naar het volk. 'Sterke Mannen' sturen het volk naar de grinder, en persen het volk uit met steeds hogere belastingen.
quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet iedereen deelt je hang naar autocraten.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is meer dat je allerhande dom volk hebt dat gelooft dat de autocraat hun gewenste punten wel in gaat voeren.
Dat autocraten er altijd louter alleen voor zich zelf zitten en voor niemand anders, dat snappen ze niet, zijn ze te dom voor.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom heb je internet nodig als je rus staatstv hebt? Kun je de hele dag naar beelden van de 'Sterke Man' kijken.
[ x ]
quote:
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja vriend dat heb je allemaal over jezelf afgeroepen met dat domme getroll van je. En je bent een buitencategorie, het is forumbreed gezeik met je en overal hou je je van de domme.
Als je uitspraken doet zoals jij ze doet kun je daar hele heftige reacties op verwachten. Jij herkent dit prima maar je veinst van niet.
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel, maar vaak niet lang genoeg om echt verschil te maken. Mensen weten het en stellen zich er ook gewoon op in "geef me die ban maar"
Mensen met een subforum ban die anoniem gaan waardoor het moeilijk of uberhaupt niet meer te achterhalen is waar ze een ban voor hadden of voor welk forum.
En ja, soms is iets blijkbaar toegestaan onder het motto van "moet je kunnen zeggen" terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kan zeggen. Ook niet op een forum als FOK!
Of gewoon rustig wachten tot ze weer afgekoeld zijn om weer van voor af aan te beginnen. De regels en policy sluiten imo niet meer helemaal aan in de tijd waarin we leven en de staat waarin het forum zich nu bevind.
Niet zo mekkeren over een gebbetje of lolletje hier en daar, maar notoire galbakken voor heel lang of zelfs permanent weren. Wat je zegt klopt, en wat je dus overhoudt zijn die vocale vervelios.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe zouden regels en policy beter kunnen aansluiten?
En hoe zie jij de huidige staat van het forum?
Steeds maar weer vegen zoals nu lijkt te gebeuren lost de zaak ook niet echt op. Mijn persoonlijke indruk is dat er veel users zijn afgehaakt wegens het wangedrag van een vocale subgroep. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe je dat zou moeten oplossen.
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet over mij. Het gaat erom dat jij in woord aangeeft dat je het gezuig en getroll zat bent, ik geef je een kleine bloemlezing waarin dat dat duidelijk aan de hand is en ineens begin je over mij?
Is dat zo?quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
Die "Kremlin fanboi" in dat geval ben ik.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 december 2025 19:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het enige wat iemand als welwillende user kan doen tegen users als jij, is je negeren.
Laat het paradoxale van mijn post even tot je doordringen, en realiseer je dat je een nihilistisch spelletje aan het spelen bent.
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Het enige wat er gedaan kan worden tegen, volgende de huidige regels, nare users is negeren.
Nare users worden niet aangepakt, die weten inmiddels precies hoever ze kunnen gaan met het gezuig en getrol. En wie is vervolgens de gebeten hond? Diegene die er op in gaat.
'Zet maar tr's', lees je dan. Heeft lekker veel nut als die nare user net niet een overtreding begaat...
Het probleem is dat een aantal gebruikers een zinnig weerwoord niet respecteert en dan begint te sneren.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zolang er geen wezenlijke verandering is op dat gebied is negeren dus de enige optie die werkbaar is.
En ik ben me zeer bewust wat ik dan van users vraag. Dus ik snap wel dat dat niet altijd lukt.
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zou jij willen dan? Je lijkt ergens op te broeden maar je wil maar niet concreet worden.
Wat wil je nu precies?
Een policy die users zoals ik uitsluit maar de "integere" trollen niet? Je bent al een jaar bezig met mij een ban te versieren omdat het je niet bevalt wat ik in het Oekraine topic neerplemp. En ik heb al vaak gezegd dat ik regelmatig van een geintje houd, maar jij blijft mij aanwrijven dat ik de boel daar vergal. Kijk nu eens hoe andere daar posten?
Dit geneuzel heb ik eigenlijk ook alleen maar in dat topic.
Nu houd je jezelf van de dommequote:Op dinsdag 2 december 2025 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand heeft het over je maar je voelt je telkens aangesproken.
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.quote:En ook hier weer, je snapt het niet. Je wil of kan het niet snappen, weet ik het. Het gaat niet om je mening. Ik gooi niemand er af vanwege een afwijkende mening.
Jij kan ook gewoon een keer je klep houden. Je geniet van de aandacht, dat is overduidelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu houd je jezelf van de dommeIn verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.
Echt jongen, gelukkig kan iedereen het nu zien.quote:Op dinsdag 2 december 2025 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nu houd je jezelf van de dommeIn verkapte termen spreek jij gewoon over mij. Dat weet iedereen hier ook.
Volgens mij heeft Lyrebird een mooie aanzet gegeven over wat er speelt en wat er aan te doen is. Je kan ook gewoon die oprechte handschoen oppakken.
[..]
Ik kan gewoon de notes inzien, en verreweg de meeste notes komen uit het Oekraine vecht topic. Her en der haal ik ook elders wel notes op, maar niks spannends. Het zit'm echt in de opinie die blijkbaar absoluut niet gewenst is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |