abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 12:14:32 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219393330
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?

Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Ik onderschrijf dit helaas, maar mijn mening hieromtrent is volgens mij voor iedereen al duidelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219393539
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.

Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219393544
Ik heb het gras gemaaid.
pi_219393557
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:54 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb het gras gemaaid.
Oke
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:21:34 #230
485843 crew  Jippie
pi_219393782
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?

Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.

Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.

Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 13:26:21 #231
pi_219393830
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit ben ik met je eens. Wat mij betreft zou de policy wel wat strakker mogen, maar als ik zou moeten modden met een denkbeeldige zweep is voor mij de lol er snel af.

Verder is de insteek waarom users iets posten op FOK! nogal verschillend.

[ afbeelding ]
Dat huiskamer idee, het losjes modden en dat veel moet kunnen kan alleen als het strak afgekaderd is. Dat betekent dat we ook (veel) harder moeten kunnen ingrijpen als dat niet het geval is.

Weet dat ik hier ook achter de schermen mee bezig ben. Ik heb mijn buik vol van mensen die enkel hier komen om anderen te sarren en de sfeer te verzieken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:28:18 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219393848
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic? :)

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:31:04 #233
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219393871
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Decemberkraslot. }:|
:N

Het is een kraslot voor december.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219393876
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:28 schreef Starhopper het volgende:
Mag ik in dit topic een kerstboom planten om de boel op te vrolijken hier in dit topic? :)

[ afbeelding ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:32:37 #235
485843 crew  Jippie
pi_219393882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 12:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik ben bekend met de riemen waarmee jullie roeien (ben zelf mod geweest). Feit is dat je hier voor alles en nog wat wordt uitgemaakt, wat betekent dat het huidige systeem niet werkt. Als mensen persoonlijk worden, weg ermee. Je zult zien dat het binnen een mum van tijd ophoudt.
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.

En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 13:34:57 #236
485843 crew  Jippie
pi_219393905
quote:

[ afbeelding ]
Eigenlijk moet ik nee zeggen anders denkt iemand dat ik jou privileges geef :@
pi_219393925
quote:

[ afbeelding ]
Nee
  dinsdag 2 december 2025 @ 13:42:17 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219393937
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:N

Het is een kraslot voor december.
Het is een samengesteld woord, dus geen spatie lijkt me.
Het is ook geen mei kever, december maand, zomer bries.
Toch?
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 13:51:25 #239
pi_219393986
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit vind ik zwaar overdreven. Users worden soms wel te persoonlijk in de discussies maar veelplegers zullen uiteindelijk voor langere tijd van FOK! worden gestuurd.

En wat voor de een een persoonlijke aanval is, is voor de ander een 'stevige discussie' en absoluut niet bedoeld om de ander af te zeiken. Zet dus een TR als je dat nodig vindt.
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.

Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag. Soms verwijder ik een post met daarin iets als deugkneus of pvv tokkie en krijg ik als respons "Ja maar dat is hij toch gewoon, moet ik gewoon kunnen zeggen"

En zo gaat dat steeds verder en dommer. Ik heb het al zo vaak gezegd, als je je punt consequent kracht bij moet zetten met zielige verbasteringen of "grappige woordspelingen" is je punt niet zo sterk. In het echte leven spreek je iemand ook niet aan met domrechts/linkse wegkijker.
  dinsdag 2 december 2025 @ 14:30:55 #240
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219394230
Kan iemand svp deze topics reeksen?

NWS / The UK on the brink of collapse
NWS / The UK on the brink of collapse #2

Daarnaast heb ik per ongeluk om 13:09 een tweede topic aangemaakt en die mag weg.

Het eerste #2 topic van @HowardRoark, vandaag geopend om 9:30 kan dus blijven.

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 02-12-2025 15:12:14 ]
pi_219394251
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.

Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219394264
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:34 schreef Lyrebird het volgende:
Het beleid is niet logisch. User A maakt mij uit voor dom-rechts. Als ik geen TR zet, dan kraait er verder geen haan naar. Blijkbaar is het prima dat users voor dom-rechts worden uitgemaakt, dus dat is het probleem niet. Maar als ik dan terugsla met dom-links, dan zet de troll een TR en dan wordt er wel opgetreden. Maar als die troll ook niets doet, dan blijft het allemaal staan. Het schelden is geen probleem, waarom is het dan jullie policy om bij TRs in te grijpen?Daarmee houdt je dit gedrag in stand. Sterker nog, je faciliteert dit gedrag.

Je kunt ook helemaal niets doen, ben je zo van het gezeik af.
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 14:49:52 #243
pi_219394370
Aangezien er geen terugkoppeling is van tr's is een mening daaromtrent eigenlijk altijd subjectief.

Soms missen we wat. In jouw voorbeeld had er wel opgetreden moeten worden, maar weet ik vrijwel zeker dat dat gewoon gemist is.
pi_219394385
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok omdat mods ook een leven hebben (dat hoop ik althans voor ze) en niet elke post op dit forum lezen om te controleren of er iets mis mee is. Goh, misschien is dat zelfs de reden waarom er hier een functie als tr's zetten is.
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 14:53:39 #245
pi_219394416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En? Ik heb dit systeem niet uitgevonden. Als het aan mij lag hadden we hier een libertarisch forum waar ik trollen tot op de enkels afzaag. Is niet zo moeilijk - de users die dan te kakken worden gezet laten het wel om nog een keer voor lul staan. Maar met deze moderatie die inderdaad niet alles kan lezen faciliteer je een omgeving waarin schelden normaal is en actief in stand wordt gehouden. Moderatie is een doekje voor het bloeden, de schade is al aangericht.
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
pi_219394568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Okay, dus je zet een tr waar niet op geacteerd wordt en dat zie je als vrijbrief om die user in gelijke kunt terug te betalen? Dan ben je net zo goed een deel van het probleem en dat kan nooit je insteek zijn.
Nee, dat zeg ik niet.

Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.

Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 15:17:08 #247
485843 crew  Jippie
pi_219394588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die grens word wel steeds meer opgezocht en overtreden. Dit speelt niet alleen op het forum, maar maatschapij breed.

Kijk alleen al hoe polici met elkaar om gaan vandaag de dag.

Klopt, sinds corona en de bijbehorende demonstraties is de polarisatie en het bijbehorende drammen in rap tempo toegenomen. Met dank aan een stel randdebielen die het aanwakkeren van onvrede als verdienmodel zagen of er ordinair stemmen mee willen vergaren.

En er is niets mis met kritiek op de overheid of onvrede over kabinetsbeleid, maar dat kan ook zonder te schelden of te dreigen worden geuit.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 15:21:29 #248
pi_219394625
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet.

Ik ben het niet eens met het beleid en de policy, omdat ze het trollen faciliteren. Ik denk dat je hier zonder moderatie meer respect voor elkaar zou zien, want users die zich niet kunnen gedragen zouden al snel van alle kanten commentaar krijgen en snappen dat we niet op die onzin zitten te wachten.

Je spant het paard achter de wagen. Je bent altijd te laat met modereren omdat je per definitie achter de feiten aan holt. Met dat vegen doe je dan net alsof het wel werkt, maar het is slechts make up. De schade is al aangericht en het trollen gaat gewoon door omdat je het probleem niet bij de wortel aanpakt.
Wat jij nu zegt is voor een aantal users defacto de situatie. Ze trekken zich niets aan van moderatie en bans omdat ze niet afdoende corrigerend werken.

Je krijgt er vooral een beerput van gescheld en getier van, nog veel erger dan nu. Mensen spreken elkaar nu al aan met allerlei geuzentermpjes als ze het niet met elkaar eens zijn.
  dinsdag 2 december 2025 @ 15:25:12 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219394656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.

Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 2 december 2025 @ 15:29:13 #250
pi_219394701
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wellicht is dat niet de insteek, maar dat is wel wat er vaak gebeurt. Ik merk het dat ook bij mezelf.

Als de boel toch al een teringbende is dan flikkeren mensen hun eigen troep er gewoon bovenop, en zo werkt het ook met topics.
Het is ook geen kritiek en heel goed te begrijpen. Troep maakt troep.

Ik wil heel graag de handvaten om er wat aan te doen, maar ik heb ze nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')