abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2025 @ 20:29:40 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219389431
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2025 16:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
In de kliko
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219390792
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.

Dit werkt niet.

Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 04:04:05 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219390805
of je zet gewoon vaker en sneller een TR want wij zien nu eenmaal niet alles maar als je trollen tot de enkels af gaat zagen komt er een heel feestje van en is de kans groot dat we dat wel zien en afstraffen want dat is en blijft tegen de regels hier op FOK!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 2 december 2025 @ 08:49:25 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219391286
quote:
6s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Of @brokjespoes
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:30:39 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219391678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.

Dit werkt niet.

Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 09:58:57 #207
485843 crew  Jippie
pi_219391944
quote:

Dit werkt niet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.

Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.

Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.

Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:11:11 #208
66444 Lord_Vetinari
pi_219392015
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.

Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.

Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.

Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
Proest. Thee over mijn december kraslot.
pi_219392022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:')

Iets gewonnen?
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:13:30 #210
66444 Lord_Vetinari
pi_219392028
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:12 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
:')

Iets gewonnen?
Op 2 december. Tuurlijk.
pi_219392041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Op 2 december. Tuurlijk.
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
  dinsdag 2 december 2025 @ 10:17:52 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_219392055
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
pi_219392075
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
Jawel, dat is de bedoeling.
Dat je zoveel geduld hebt..
Succes. Hopelijk een mooie prijs straks.
pi_219392123
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]

Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 10:44:37 #215
485843 crew  Jippie
pi_219392240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Anderen ervaren jou misschien als trol?

Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.

Zoals Sp3c al aangaf, gewoon een TR zetten als je je onheus bejegend voelt. Dom-rechts en pedo worden sowieso verwijderd, bij de opmerking vrouwonvriendelijk kijk ik (als vrouw) eerst naar de context.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 10:48:25 #216
485843 crew  Jippie
pi_219392310
quote:

[..]
Verder nog iets zinnigs te melden?
pi_219392550
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Anderen ervaren jou misschien als trol?
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.

quote:
Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 11:02:45 #218
8781 crew  Frutsel
pi_219392640
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet, elke dag 31...want dan moet ik ook 31 van die decemberkalenders hebben... en niet slechts eentje... :{ Dus lekker blijven krassen :)
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:11:20 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219392730
quote:

[..]
Decemberkraslot. }:|
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:16:02 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219392793
quote:

Dit werkt niet.

Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.

Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, ontsporen door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.

Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 02-12-2025 11:23:13 ]
Huilen dan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 11:19:20 #221
485843 crew  Jippie
pi_219392868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 10:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
[quote]

Waar houden wij ons niet aan de policy? Er wordt hier gemodereerd door vrijwilligers, juist omdat er dan rekening kan worden gehouden met context. Als je liever door een bot wil worden gemodereerd staat het je vrij om elders je heil te zoeken.

quote:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.

Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 2 december 2025 @ 11:21:35 #222
485843 crew  Jippie
pi_219392929
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.

Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, raken ondergesneeuwd door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.

Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 11:25:53 #223
8781 crew  Frutsel
pi_219392991
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
twitter
  dinsdag 2 december 2025 @ 11:35:21 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219393045
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?

Het beleid is hier dat bijna alles mag. Tja... dan moet je niet gek opkijken dat het één groot moddergevecht wordt. Het is net een kleuterklas: als je die hun gang laat gaan dan wordt het ook een teringzooi.
Huilen dan.
pi_219393308
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.

Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
Van sommige gebruikers is toch al bekend dat zij alleen maar schelden op zinvolle bijdragen. Kan men hen niet beter een subforum geven waar ze hun monologen kwijt kunnen, aangezien ze toch geen interesse hebben in diepgaande discussies over het nieuws?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')