Of @brokjespoesquote:Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
Hea hear.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Te veel users die het niet op inhoud af kunnen gaan over op persoonlijk geneuzel of op de man spelen. Moderatie is een doekje voor het bloeden. Je moet al het persoonlijke geneuzel maar over je heen laten komen, en dan een TR zetten en soms wordt het dan weggeveegd, om de dag daarna weer tegen persoonlijk geneuzel aan te lopen.
Dit werkt niet.
Of je laat het staan en je staat toe dat wij in Reddit mode trollen zelf tot op hun enkels afzagen, of ga pro-actief modereren. Nu is het vlees noch vis. Het probleem bij Reddit is dat je de helft van de tijd met bots in discussie bent, maar je kunt er in ieder geval op een hoger niveau discussiėren zonder voor vrouwenhater of dom-rechts te worden uitgemaakt.
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hea hear.
Wat je ziet is dat het geaccepteerd wordt dat je soms hard aangevallen wordt wanneer je niet meegaat of het dominante narratief bediscussieert. Sommige users zijn er succesvol in om je dan te ridiculiseren. Daar wordt niet tegen opgetreden.
Proest. Thee over mijn december kraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Proest. Thee over mijn december kraslot.
Op 2 december. Tuurlijk.quote:
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?quote:
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Jawel, dat is de bedoeling.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat is toch de bedoeling?
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Bij een discussie kun je een weerwoord verwachten, waar je het overigens niet mee eens hoeft te zijn.
Mensen met een duidelijke andere mening worden regelmatig als trollen gezien, terwijl ze net als iedereen hun eigen kijk op bepaalde kwesties geven.
Het moeite hebben met of het zelfs niet kunnen verdragen van een andere mening is dan het eigenlijke probleem.
Als jullie een circlejerk zoeken is er op Telegram wel ergens een besloten groep naar je gading. Hier houden we van discussies.
Anderen ervaren jou misschien als trol?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, het gaat om stelselmatig op de man spelen, omdat users het niet af kunnen op inhoud. Users uitmaken voor extreem-rechts, dom-rechts, of vrouwonvriendelijk. Dat heeft niets met discussiėren te maken. Dat is irritant persoonlijk geneuzel dat maar een doel heeft en dat is de discussie te laten ontsporen. Ik heb dezelfde users een dag lang voor pedo uitgemaakt (want blijkbaar mag je van alles over iedereen roepen zonder dat je dat hoeft te onderbouwen), maar dat resulteerde wel in een ban. Als iemand mij voor dom-rechts of vrouwonvriendelijk uitmaakt, dan gelijke monniken gelijke kappen.
Verder nog iets zinnigs te melden?quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Anderen ervaren jou misschien als trol?
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.quote:Als je het verschil niet ziet tussen iemand uitmaken voor pedo of vrouw-onvriendelijk schort er iets aan je wereldbeeld.
Nee natuurlijk niet, elke dag 31...want dan moet ik ook 31 van die decemberkalenders hebben... en niet slechts eentje...quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:15 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Lol, je maakt ook echt elke dag 1 vakje open?
Decemberkraslot.quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.quote:Op dinsdag 2 december 2025 03:27 schreef Lyrebird het volgende:
Dit werkt niet.
[quote]quote:Op dinsdag 2 december 2025 10:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Jullie hebben een policy, jullie houden mij aan die policy, misschien wordt het tijd om je zelf aan de policy te houden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.quote:[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat je op deze site voor van alles en nog wat mag worden uitgemaakt, zonder dat dat repercussies heeft.
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel een beetje mee eens.
Discussies die op de inhoud gevoerd worden zijn een zeldzaamheid en worden vliegensvlug ondergekakt door kuddes stokpaardjes, raken ondergesneeuwd door allerlei doelpaalverschuivingen, of worden simpelweg onmogelijk gemaakt door (semi)persoonlijk gesneer.
Ik merk bij mezelf dat ik zelden nog de moeite neem om een reactie van meer dan 3 zinnen te typen want het heeft toch geen zin.
quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Topics staan vol met reacties die op zich conform de policy zijn maar (al dan niet opzettelijk) resulteren in het frustreren van een inhoudelijk gesprek. Daar kan je veel strakker op zitten. Ik kan zonder moeite 10 users opnoemen die alleen maar bezig zijn met stemmingmakerij en ik nog nooit (of slechts zeer zelden) heb weten te betrappen op het verstoppen van een argument in hun reacties. Wat heb je daaraan?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat zou dan jouw advies aan ons zijn?
Van sommige gebruikers is toch al bekend dat zij alleen maar schelden op zinvolle bijdragen. Kan men hen niet beter een subforum geven waar ze hun monologen kwijt kunnen, aangezien ze toch geen interesse hebben in diepgaande discussies over het nieuws?quote:Op dinsdag 2 december 2025 11:19 schreef Jippie het volgende:
Dat is klinkklare onzin, sommige opmerkingen blijven langer staan dan gewenst omdat niet iedereen een TR zet en wij nu eenmaal niet 24/7 aanwezig zijn.
Daarnaast kun jij niet zien welke sancties wij nemen op off-policy gedrag, verwijderde berichten en notes zijn niet zichtbaar voor derden en een ban is alleen zichtbaar via een omweggetje maar zonder de achterliggende reden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |