abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219274119
quote:
VVD en JA21 gepikeerd na uitspraken informateur Wijers: ’Hele proces is beschadigd’

DEN HAAG - VVD en JA21 zijn gepikeerd over de uitspraken van de kersverse informateur Hans Wijers over hen. Partijleiders Dilan Yesilgöz en Joost Eerdmans willen weten of hij nog wel objectief kan opereren nu hij Yesilgöz als ’leugenaar’ heeft weggezet en centrumrechts heeft afgebrand. D66 en CDA houden vooralsnog vast aan Wijers.

De Telegraaf onthulde donderdag dat Wijers zich op verkiezingsavond stevig uitliet over de VVD en een eventuele centrumrechtse samenwerking. Zo noemde hij Yesilgöz een ’leugenaar’ en sprak hij volgens aanwezigen met dedain over de optie om een kabinet van D66, VVD, CDA en JA21 te formeren.

„Ik heb me daar niet goed uitgedrukt, die woorden had ik niet moeten gebruiken”, zegt Wijers in zijn eerste persmoment als informateur. „Ik heb geen idee in welke context ik dat gezegd heb. Ik had het niet moeten doen. Klaar. Het is ongepast taalgebruik en ik heb mevrouw Yesilgöz daarover benaderd.” Wijers vertelt dat hij Yesilgöz niet rechtstreeks gesproken heeft „Maar ik ga ervan uit als we elkaar een keer spreken dat de zaak dan uit de wereld is”, aldus Wijers.

De uitspraken van Wijers roept bij VVD en JA21 de vraag op of Wijers zijn rol als informateur nog wel onbevooroordeeld kan invullen. JA21-voorman Eerdmans noemt de uitspraken ’hoogst opmerkelijk’: „De objectiviteit van het hele proces is beschadigd, het kleurt de uitkomst ook. Ik ben benieuwd hoe D66 denkt dat te kunnen repareren.”

https://www.telegraaf.nl/(...)adigd/104904115.html
Dit lijkt me redelijk onhoudbaar. Wijers is totaal ongeloofwaardig geworden.
Wel ironisch dat uitgerekend D66 dat altijd zo liep in te hakken op kabinet Schoof nu zelf zo'n blunder begaat.
pi_219274124
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef capricia het volgende:
Sijthoff ontkent dat hij zelf het lek is. En dat zou best kunnen. Ik heb ook geen bewijs gezien dat hij het lek is, verders.
Wijers stuurt een naar eigen zeggen 1 op 1 prive app naar iemand. Betreffende app wordt "gelekt" in een groepsapp maar Wijers weet niet wie het lek is... :')
pi_219274130
Dit soort toneelshows opzetten met geacteerde verontwaardiging en dan afvragen waarom het vertrouwen in de politiek op het laagste punt ooit staat :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 15 november 2025 @ 19:21:59 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219274154
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wijers stuurt een naar eigen zeggen 1 op 1 prive app naar iemand. Betreffende app wordt "gelekt" in een groepsapp maar Wijers weet niet wie het lek is... :')
Als dat zo is gezegd dan is de som wel rond te rekenen.
Wat een rotstreek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219274221
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:

Als dat zo is gezegd dan is de som wel rond te rekenen.
Wat een rotstreek.
Wijers loopt te liegen, hij heeft het gewoon zelf in die groeps app gepleurd en wilde de "Ja maar prive!" kaart spelen.
pi_219274249
quote:

[..]
Joh, het is een boomer. Die heeft geen idee wat hij naar wie appt :+.
pi_219274517
quote:

[..]
Het komt echt wel uit die kliek rondom hem. Die lobbyclub "Stem voor Stabiliteit" van hem.

En ik vind dat eigenlijk wel vrij ernstig. Dat die zoveel invloed hebben dat ze een informateur naar huis toe kunnen sturen door wat te lekken.

Eigenlijk vind ik dat groter nieuws dan dat appje en wat hij eventueel op het podium bij Sijthoff gezegd heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219274518
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
pi_219274580
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 november 2025 19:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, wel herkenbaar als ik naar wat oudere mensen om me heen kijk. Die hebben echt vaak nauwelijks door dat ze in groepen kunnen zitten, en als ze dat al door hebben, niet met wie ze precies in die groep zitten.
Schattig, maar op het niveau van Wijers zakengroepje niet heel handig, natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219274635
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, wel herkenbaar als ik naar wat oudere mensen om me heen kijk. Die hebben echt vaak nauwelijks door dat ze in groepen kunnen zitten, en als ze dat al door hebben, niet met wie ze precies in die groep zitten.
Schattig, maar op het niveau van Wijers zakengroepje niet heel handig, natuurlijk.
Dat sowieso.
pi_219277752
Bijzonder, de NRC vindt het nodig om verantwoording af te leggen voor hun onthullingen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-publiceren-a4912743
pi_219277826
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2025 11:37 schreef RotatoR het volgende:
Bijzonder, de NRC vindt het nodig om verantwoording af te leggen voor hun onthullingen.

Kennelijk veel boze abonnees die verhaal komen halen.
  zondag 16 november 2025 @ 12:22:48 #13
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219277940
quote:

Ik vind het toch een vaag verhaal. Een arts kan best vinden dat alle Marokkanen uitgezet moeten worden. Toch gaan we er vanuit die gewoon zijn functie uitvoert en ze beter maakt als het nodig is.

Zelf ben ik marketeer en moet ik wel eens verkooppraatjes schrijven voor producten waar ik niet achter sta.

Veel mensen zijn toch wel aardig in staat om hun privépersona en hun werkpersona te scheiden. Als hij die uitspraken niet gedaan heeft op het podium, snap ik de maatschappelijke relevantie van het openbaren van privé-appjes niet zo.

Also, die Hugo vond ik nou ook niet zo objectief en inhoudelijk overkomen bij café kockelmans. Ben benieuwd of hij niet ook gewoon een verborgen agenda heeft.

Wel snap ik, dat nu het uitgelekt is, hij niet meer geloofwaardig kan aanblijven.
  zondag 16 november 2025 @ 14:48:11 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219278668
quote:

Bij Plasterk en van Strien hoefde dat natuurlijk niet. Dat waren lui die aan de verkeerde kant van de streep stonden.
pi_219364870
.....Schande dat dit heeft kunnen gebeuren.

quote:
NRC rectificeert berichtgeving rondom informateur Wijers

Wij bieden de lezer onze excuses aan. De heer Wijers hebben wij inmiddels ook onze excuses aangeboden.

Deze uitkomst is voor NRC uiterst pijnlijk, maar noodzakelijk voor onze zorgvuldige, betrouwbare en op feiten gebaseerde journalistiek. U mag meer van NRC verwachten.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)teur-wijers-a4914002
  vrijdag 28 november 2025 @ 17:38:10 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219364874
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:01:12 #17
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219365000
quote:
Gut wat een nieuwsbericht, wat een soap *O*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 18:12:18 #18
485843 crew  Jippie
pi_219365071
quote:

[..]
Dit lijkt me redelijk onhoudbaar. Wijers is totaal ongeloofwaardig geworden.
Wel ironisch dat uitgerekend D66 dat altijd zo liep in te hakken op kabinet Schoof nu zelf zo'n blunder begaat.
Sorry dat ik nu pas zie dat dit een premiumartikel is :@

Slotje maar er is vast een soortgelijk artikel te vinden wat niet achter een betaalmuur staat. Dan wisselen we de OP om
pi_219365335
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Sorry dat ik nu pas zie dat dit een premiumartikel is :@

Slotje maar er is vast een soortgelijk artikel te vinden wat niet achter een betaalmuur staat. Dan wisselen we de OP om
De situatie is nu anders. Kan het artikel van Nu niet als basis dienen?
pi_219365565
quote:
NRC sprak met veertien aanwezigen van wie meerdere mensen, los van elkaar, de uitspraken bevestigen.
Een correcte lezer heeft door dat het aantal bronnen minder dan veertien is. Nu blijkt alleen dat 'meerdere' maar twee bronnen zijn. Hoewel dat klopt wekt de tekst een andere indruk.

En die verkeerde indruk wekken wordt nu ook doorgezet door te spreken van rectificatie. De mensen die alleen de kop lezen of horen denken dat de journalist alles uit zijn duim heeft gezogen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 19:10:05 #21
485843 crew  Jippie
pi_219365727
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De situatie is nu anders. Kan het artikel van Nu niet als basis dienen?
Dat is aan TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')