Nee, titel klopt maar het blijkt 2 weken na dato een premiumartikel te zijmquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:40 schreef potjecreme het volgende:
Kan de tt veranderd worden?
NRC loog over 'leugenaar' van Weijers
NWS / Vraagtekens bij informateur Hans Wijers #2
Jij vindt het een plausibele bewering?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:01 schreef sp3c het volgende:
ik kan niet modden op wat jij bullshit vind
Gewoon bullshit natuurlijk. Ik dacht dat bullshit niet was toegestaan?quote:
quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef sp3c het volgende:
definieer bullshit
voor mij zijn 90 procent van jouw posts bullshit, daar kan ik niet op modden natuurlijk
quote:
van jou 95%quote:
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef sp3c het volgende:
definieer bullshit
voor mij zijn 90 procent van jouw posts bullshit, daar kan ik niet op modden natuurlijk
quote:
lijkt wel de nos hierquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:59 schreef phpmystyle het volgende:
Ff vraagje (mag straatcommando ook wel oppakken). hoezo wordt het getolereerd dat echt werkelijk de grootste bullshit in dat Oekraine topic gedropt mag worden?
Nu ook weer: de lasten in Rusland zijn vertienvoudigd![]()
Uiteraard geen bron. Volstrekt ridicule bewering.
Daar kan ik dan wel tegenin gaan maar dat verzandt toch alleen maar in oeverloze discussies.
ik ben geen econoom, ik heb geen idee en ik ga dat ook niet factcheckenquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.
Geloof jij zelf dat in Rusland de lasten met x10 zijn gegaan?
Het gaat niet goed daarquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Erg flauw. Bij mijn beweringen zijn nagenoeg altijd bronnen die verwijzend naar westerse media outlets.
Geloof jij zelf dat in Rusland de lasten met x10 zijn gegaan?
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben geen econoom, ik heb geen idee en ik ga dat ook niet factchecken
als je het er niet mee eens bent kun je erover in discussie
Maar dat is westerse propaganda natuurlijkquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het gaat niet goed daar
Poetins oorlogskas slinkt – en Lukoil wordt het symbool van zijn falen
Jij bent zelf Westerse propaganda!quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat is westerse propaganda natuurlijk
True true.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het gaat niet goed daar
Poetins oorlogskas slinkt – en Lukoil wordt het symbool van zijn falen
Misschien is dat iets voor een ander forumdeel?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.
Dan moet ik het Russische budget downloaden uit bijv. 2020 en dat naast het budget van 2024 leggen en dan laten zien dat het budget met misschien 15% is gestegen en niet met 1000%
En dan krijg ik waarschijnlijk eenreactie terug. Of helemaal geen reactie. En proberen ze het morgen gewoon nog eens.
Ik heb liever dat dit soort users hierop aangesproken worden
Sssst dat mag niet openbaar worden want anders krijg ik probleempjes met de EU propagandadienst.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij bent zelf Westerse propaganda!
Oligarchen hebben niets te klagen maar de hardwerkende Russen hebben geen rust in hun portemonneequote:Op vrijdag 28 november 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
True true.
Maar ja, de belastingen die x10 gaan is wel heel extreem. Dan kunnen mensen niks meer kopen.
Te laat..quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sssst dat mag niet openbaar worden want anders krijg ik probleempjes met de EU propagandadienst.
quote:
Dat soort problemen zijn niet alleen voorbehouden voor Rusland..quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Oligarchen hebben niets te klagen maar de hardwerkende Russen hebben geen rust in hun portemonnee
Klopt, en ik denk dat met 10 x 10% werd bedoeldquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat soort problemen zijn niet alleen voorbehouden voor Rusland..
En de kleinere bedrijven die van 0 naar 22% Btw gaan is hoeveel keer over de kop?quote:Poetin ondertekent wet die de Russische btw verhoogt naar 22%
https://www.themoscowtimes.com/
President Vladimir Poetin heeft vrijdag een grootscheepse belastinghervorming ondertekend die de Russische belasting over de toegevoegde waarde volgend jaar verhoogt van 20% naar 22%. Deze maatregel is bedoeld om het begrotingstekort te dichten dat is ontstaan door de stijgende militaire uitgaven en de dalende inkomsten uit olie en gas als gevolg van de westerse sancties.
Ook zullen meer kleine bedrijven onder het belastingstelsel vallen door aanvullende wijzigingen. De jaarlijkse omzetdrempel voor bedrijven die btw moeten betalen, daalt van 60 miljoen roebel (732.000 dollar) naar 10 miljoen roebel (122.000 dollar).
Bedrijven hebben in onderzoeken aangegeven dat ze de belastingverhoging rechtstreeks willen doorberekenen aan de consument. Die had de afgelopen jaren al te kampen met een stijgende inflatie als gevolg van oorlogsuitgaven.
Economen, waaronder die van het ministerie van Financiën, verwachten een lichte stijging van de inflatie als de btw-verhoging volgend jaar ingaat.
BTW is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van de overheid en genereerde van januari tot en met oktober 11,5 biljoen roebel (148 miljard dollar), wat neerkomt op ruim 38% van de totale federale inkomsten.
Door de wijzigingen blijven bepaalde voedingsmiddelen, medicijnen en kinderproducten belast met een verlaagd tarief van 10%. Maar bepaalde melkproducten gemaakt met melkvetvervangers, zoals smeltkaas en smeersels, worden nu belast met het volledige tarief van 22%.
De laatste keer dat Rusland de BTW verhoogde , was in 2019. Het tarief ging toen van 18% naar 20%.
Ik moet voor jouw in discussie over iets waar ik geen verstand van heb omdat jij vind dat het bullshit is?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk water naar de zee dragen.
Dan moet ik het Russische budget downloaden uit bijv. 2020 en dat naast het budget van 2024 leggen en dan laten zien dat het budget met misschien 15% is gestegen en niet met 1000%
En dan krijg ik waarschijnlijk eenreactie terug. Of helemaal geen reactie. En proberen ze het morgen gewoon nog eens.
Ik heb liever dat dit soort users hierop aangesproken worden
Dit zou best kunnen. Sommige belastingen stijgen met 10%, anderen niet. Is ook een beetje hoe het in NL gaat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Klopt, en ik denk dat met 10 x 10% werd bedoeld
[..]
En de kleinere bedrijven die van 0 naar 22% Btw gaan is hoeveel keer over de kop?
Of juist welquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat hij dat wil.
Toch betaal ik liever 30% extra als inwoner in Nederland dan 10% in Rusland.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit zou best kunnen. Sommige belastingen stijgen met 10%, anderen niet. Is ook een beetje hoe het in NL gaat.
Niks bijzonders dus.
Het Wijers topic bleek een premium artikel te zijn, dus kreeg alsnog een slotje. Maar als je een ander nieuws bericht over dat item hebt, kan ik dat wisselen. Er is wel al een topic geop over de excuses van NRC aan Wijers.quote:
Ik doe het ff hier verder.quote:Op zondag 30 november 2025 23:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wanneer stop je nou eens met sneren?
Prima, dat is veel effectiever dan over te gaan tot snerenquote:Op maandag 1 december 2025 00:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik doe het ff hier verder.
Ventje is een hele nare user die iedereen en alles, en dus ook mij, direct en indirect voor alles wat slecht is in de wereld uitmaakt.
Ik wil best stoppen met sneren naar dit chronisch ziek jaloerse figuur, maar ik denk dat hij het echt meent. Ik ben lang niet de enige met wie hij in de clinch ligt.
Ik zet wel tr's op wat ik zie van 'm, kun je het in de gaten houden.
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.quote:Op maandag 1 december 2025 01:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Prima, dat is veel effectiever dan over te gaan tot sneren
Iemand geeft een mening, anderen hakken daarop in met persoonlijke sneren of erger tot gevolg.quote:Op maandag 1 december 2025 09:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.
Wie zijn 'hem (ik) en zijn medestanders' dan?quote:Op maandag 1 december 2025 09:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij maakt stemming tegen links en wordt woedend als men daar iets van zegt of ook overgaat tot stemming maken tegen hem en zijn medestanders.
Overigens hou je zelf ook wel van sneren uitdelenquote:Op maandag 1 december 2025 10:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Op die vraag heb ik toch al meerdere malen geantwoord? Mijn oplossing zou zijn om wapens uit te delen aan iedere inwoner van het land zodat die zich zouden kunnen verdedigen tegen agressieve meerderheden.
Of direct en indirect uitmaken voor alles wat slecht is in de wereld. Uitdelen uitdelen, maar heel slecht in incasseren. Nog een dingetje bij je.quote:Op donderdag 27 november 2025 09:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Of is jullie IQ lager dan het mijne?
Is geen oproep tot geweld. Ik ben er overigens geen voorstander van dat iedereen zich bewapent. Maar bewapening ansich betekent niet automatisch geweld.quote:Op maandag 1 december 2025 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zijn 'hem (ik) en zijn medestanders' dan?
Overigens roep je letterlijk op tot geweld richting alles en iedereen wat je niet zint. Daar haak ik op in ja. Gaat niet om een groep, gaat om jou. Realiseer je je dat eens.
[..]
Ja, laten we dat doen. De samenleving bewapenen om zich te kunnen 'beschermen'.quote:Op maandag 1 december 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is geen oproep tot geweld. Ik ben er overigens geen voorstander van dat iedereen zich bewapent. Maar bewapening ansich betekent niet automatisch geweld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |