abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2025 @ 19:27:23 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219318718
quote:
-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.

Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.

'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.

Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.

Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.

Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.

Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!

Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.

Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.

De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.

De Modblackpetes
quote:
Let wel: Aan topicstarters

Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.

-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.

-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.

-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.

Verder

-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.

-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.

-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.

-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.

-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Verder geldt voor alle topics onder andere:

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Zoals beloofd hebben we het gebruik van de woorden fascist, fascistoide , NSB etc. besproken op het FOK! hoofdkantoor. Omdat er vanuit moderatie en users vraag was over het gebruik van het woord genocide is dat gelijk meegenomen.

• Fascist, fascistoïde, NSB etc.- gebruiken in een post over een derde persoon of politieke stroming/partij wordt beschouwd als demoniseren. Dat is niet gewenst, dus posts met deze woorden zullen we moeten verwijderen. Dat gaat ook op voor dingen als ''linkse deugkneus'' en of het in de schoenen schuiven van daden in de hoek van een politieke stroming in het algemeen.

• Genocide- In de discussies kunnen users hun mening over Israël ventileren. Als men van mening is dat Israël zich schuldig maakt aan een genocide in de Gazastrook, zich afvraagt waarom landen de genocide in Gaza door Israël niet willen erkennen of iets over de conclusies van mensenrechtenorganisaties post is dat geen probleem. Maar opmerkingen die bedoeld zijn om te klieren in een topic, zoals ‘genocide-lover’ of ‘genocideplegend Israël’ zonder enige context of vorm van argumentatie halen we weg.

Uiteraard kijken we zoals altijd naar de context van het nieuwsitem waaronder is gepost.

Als je denkt dat iemand zit te trollen - > negeer het en zet een TR zodat de moderatie het kan beoordelen.

Disclaimer: we nemen alle feedback serieus, maar we kunnen niet overal iets aan doen.

:T

"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 november 2025 @ 19:31:50 #2
485843 crew  Jippie
pi_219318742
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
En daarom wilde ik dus geen voorbeelden noemen. Want voor je het weet gaat de hele goegemeente zich ermee bemoeien.
Maar liever toch hier voorbeelden noemen dan TR's plaatsen met een toelichting?
pi_219318745
Weten jullie de favoriete film van TS?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 22 november 2025 @ 19:35:18 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219318764
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 november 2025 19:31 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maar liever toch hier voorbeelden noemen dan TR's plaatsen met een toelichting?
Dat was ik ook voornemens toen je daar om vroeg. Maar door onderstaande post dacht ik dat je ze alsnog wilde zien.
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 november 2025 18:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nou, dat blijkt niet echt uit je melding hier vandaag.
Wat 'Putler' betreft had je volkomen gelijk, maar de overige voorbeelden vond ik niet zo dramatisch.

Maar msschien heeft de hap frisse lucht de verdraagzaamheid doen indalen.
Maar ik zal de volgende keer een tr plaatsen. Alleen in sommige gevallen twijfel ik omdat ik wel tig tr´s kan plaatsen, terwijl een melding in dit topic er toe kan leiden dat het integraal wordt opgepakt. Ik wil jullie niet horendol maken met vele tr´s.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 november 2025 @ 19:40:34 #5
485843 crew  Jippie
pi_219318812
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat was ik ook voornemens toen je daar om vroeg. Maar door onderstaande post dacht ik dat je ze alsnog wilde zien.
[..]
Maar ik zal de volgende keer een tr plaatsen. Alleen in sommige gevallen twijfel ik omdat ik wel tig tr´s kan plaatsen, terwijl een melding in dit topic er toe kan leiden dat het integraal wordt opgepakt. Ik wil jullie niet horendol maken met vele tr´s.
Plaats gerust ' tig tr's ', we zullen ze allemaal beoordelen maar niet allemaal honoreren.
  Spellchecker zondag 23 november 2025 @ 21:51:33 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 november 2025 @ 21:57:41 #8
485843 crew  Jippie
pi_219329814
quote:
Kan het zo gauw niet terugvinden via een zoekfunctie op 'Krim' .
  zondag 23 november 2025 @ 22:36:59 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219330132
Kan er gekeken worden naar de reacties in NWS / Vermissing Cjento
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219330170
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2025 22:36 schreef Starhopper het volgende:
In heb er even naar gekeken. Tvp
pi_219330250
Kan er hier naar gekeken worden? NWS / Vermissing Cjento De reacties zijn ongepast/discutabel zoals ik ernaar kijk

Edit: ow dubbel sorry

[ Bericht 7% gewijzigd door Masberum op 23-11-2025 23:19:55 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 23 november 2025 @ 23:23:38 #12
485843 crew  Jippie
pi_219330333
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2025 22:36 schreef Starhopper het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:01 schreef Masberum het volgende:
Kan er hier naar gekeken worden? NWS / Vermissing Cjento De reacties zijn ongepast/discutabel zoals ik ernaar kijk

Edit: ow dubbel sorry
Geveegd
pi_219330418
Hopelijk ook met een juiste inschatting van bans. En nee dat is geen @Banaanvraag ofzo dus. Ik vind alleen dat veel reacties die daar geveegd zijn wel ver gingen
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 03:10:54 #14
485843 crew  Jippie
pi_219330655
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 23:56 schreef Masberum het volgende:
Hopelijk ook met een juiste inschatting van bans. En nee dat is geen @:banaanvraag ofzo dus. Ik vind alleen dat veel reacties die daar geveegd zijn wel ver gingen
Bij lollig doen zoekt men gauw de overtreffende trap. En dan gaat men snel te ver.
pi_219332534
Ik snap op zich dat mijn reactie is geveegd maar kan er dan wel iets gedaan worden aan die feitenvrije twittersliert van dit BNW figuur? Het hele topic is verneukt door die troep.

NWS / Eindhoven Airport dicht wegens drones boven vliegveld
  maandag 24 november 2025 @ 11:26:32 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219332536
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:26 schreef Aberkullie het volgende:
Ik snap op zich dat mijn reactie is geveegd
Ik ook ja.
Huilen dan.
pi_219332566
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2025 11:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ook ja.
Niet klieren dit is feedback
  Moderator maandag 24 november 2025 @ 11:46:13 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219332888
het zijn wel hele matige tweets idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219334767
De weglopers Daijleena en Latisha zijn ook weer terecht.
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  maandag 24 november 2025 @ 15:49:31 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219334784
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 15:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Wat is er toch gebeurd met namen als ‘Sandra’ en ‘Karin’?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 17:41:39 #21
485843 crew  Jippie
pi_219335362
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Wat is er toch gebeurd met namen als ‘Sandra’ en ‘Karin’?
Ga je ook lollig doen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 17:42:47 #22
485843 crew  Jippie
pi_219335378
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 15:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Bedankt voor de link, topic is gesloten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 17:45:04 #23
485843 crew  Jippie
pi_219335402
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 11:26 schreef Aberkullie het volgende:
Ik snap op zich dat mijn reactie is geveegd maar kan er dan wel iets gedaan worden aan die feitenvrije twittersliert van dit BNW figuur? Het hele topic is verneukt door die troep.

NWS / Eindhoven Airport dicht wegens drones boven vliegveld
Iedereen mag hier posten of ze nu regelmatig in KPD, CRE, KLB of BNW posten.
pi_219335416
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 17:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als ik ga lopen trollen in OUD met verzinsels krijg ik daar een ban.
pi_219335419
(Bron: mijn pohi)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 17:53:30 #26
485843 crew  Jippie
pi_219335472
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 17:46 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Als ik ga lopen trollen in OUD met verzinsels krijg ik daar een ban.
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 17:46 schreef Aberkullie het volgende:
(Bron: mijn pohi)
Aangezien het inmiddels gebruikelijk is dat serieuze media als BBC hun eigen 'desinformatie' creëren kan ik de door jou bedoelde tweets niet als 'verboden voor NWS' classificeren. Zodra er iets onder hangt van vaccinatie/covid gaat het wel weg als off-topic, tenzij het topic over vaccinaties/covid gaat.

Klagen mag bij de baas.
pi_219335979
NWS / NPO mag meer reclame uitzenden om bezuiniging op te vangen
De OP is aangepast door een mod, zie niet in waarom dat nodig was.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 20:11:00 #28
485843 crew  Jippie
pi_219336724
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:58 schreef Alpha0 het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 18:58 schreef Alpha0 het volgende:
Als het goed is weet je wat er is aangepast, dan heb je je antwoord.
pi_219336764
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 20:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Als het goed is weet je wat er is aangepast, dan heb je je antwoord.
Zeker, Ik zie iets over Frau Herzberger en de Nationale Sabotage Club van Omtzigt. Niks mis mee toch? Mark Rutte noem ik ook maar wat graag een bal gehakt.
pi_219336770
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 17:45 schreef Jippie het volgende:

[..]
Met deze hoeveelheid twitterdrek, die ook nog zonder eigen bijdrage in het topic wordt gedumpt is het enorm spammerig en maakt het zulk soort topics bijna onleesbaar.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219336782
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 20:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Met deze hoeveelheid twitterdrek, die ook nog zonder eigen bijdrage in het topic wordt gedumpt is het enorm spammerig en maakt het zulk soort topics bijna onleesbaar.
Net zoals het Femke Halsema topic om zeep is geholpen door dezelfde user.
pi_219336908
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 20:18 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En vele andere topics in het verleden. O.a. topics waar Hugo de Jonge een rol in speelde. Een hele stroom aan twitterdrek. En als je daarop reageert krijg je nooit een reactie. Op een dicussieforum. Gevolg: topics waar dit gebeurt klik ik snel weer weg.
pi_219337278
Na twee weken afwezigheid ben ik tot de conclusie gekomen dat je een account niet kan verwijderen bij Fok. Moderators jullie hebben NWS tot een schithole laten verzanden. Vol mensen inclus jullie zelf die wel kunnen uitdelen, maar niet incasseren. Veel plezier ermee.
pi_219337420
Nou nou, het zijn vooral bepaalde users die er af en toe een bende van maken. De crew bestaat niet uit kleuterleiders.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 22:36:07 #35
485843 crew  Jippie
pi_219337835
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 21:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Na twee weken afwezigheid ben ik tot de conclusie gekomen dat je een account niet kan verwijderen bij Fok. Moderators jullie hebben NWS tot een schithole laten verzanden. Vol mensen inclus jullie zelf die wel kunnen uitdelen, maar niet incasseren. Veel plezier ermee.
Stel je niet zo aan, crewbash is al niet gewenst vanaf de oprichting van FOK!. En schijnbaar heb je die shithole, waar je overigens zelf deel van uitmaakt, toch gemist.
  maandag 24 november 2025 @ 22:46:43 #36
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219337903
quote:
Je kan een account wel verwijderen hoor, hoef je alleen maar even voor te mailen. :W
Laffe huichelaar
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 22:47:26 #37
485843 crew  Jippie
pi_219337907
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 20:30 schreef recursief het volgende:

[..]
En vele andere topics in het verleden. O.a. topics waar Hugo de Jonge een rol in speelde. Een hele stroom aan twitterdrek. En als je daarop reageert krijg je nooit een reactie. Op een dicussieforum. Gevolg: topics waar dit gebeurt klik ik snel weer weg.
In BNW klaagden users dat NWS users weg moesten blijven omdat hun mening daar niet werd gewaardeerd, en hier gaat het vice versa. Zeg maar hoe jij dit zou oplossen en deel je mening met het hoger management op FOK!.

Verdraag een andere mening of negeer ze gewoon. Je aan iemand ergeren is zonde van je energie, en ook als je op je kop gaat staan zal die user zijn mening niet herzien.

Een twitterverbod kan overigens nooit voor één persoon gelden, maar zou dan voor iedereen moeten gelden.

Zoals met elke post die als off-policy wordt beschouwd, zet ook een TR op een off-topic tweet. Graag wel met een serieuzere motivatie dan 'BNW'.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 22:51:38 #38
485843 crew  Jippie
pi_219337922
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 20:18 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Welke van de 568 topics? We modereren overigens op actuele posts en nemen eerder off-topic gedrag niet mee in een besluit voor verwijdering of het plaatsen van een note. Achteraf melden van 'ja maar toen deed hij dit' kan ik weinig mee. Zet een TR of plaats hier een linkje
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 22:52:34 #39
485843 crew  Jippie
pi_219337925
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 20:16 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Zeker, Ik zie iets over Frau Herzberger en de Nationale Sabotage Club van Omtzigt. Niks mis mee toch? Mark Rutte noem ik ook maar wat graag een bal gehakt.
En wat doen we met naamsverbasteringen?
pi_219338003
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 22:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
In BNW klaagden users dat NWS users weg moesten blijven omdat hun mening daar niet werd gewaardeerd, en hier gaat het vice versa. Zeg maar hoe jij dit zou oplossen en deel je mening met het hoger management op FOK!.

Verdraag een andere mening of negeer ze gewoon. Je aan iemand ergeren is zonde van je energie, en ook als je op je kop gaat staan zal die user zijn mening niet herzien.

Een twitterverbod kan overigens nooit voor één persoon gelden, maar zou dan voor iedereen moeten gelden.

Zoals met elke post die als off-policy wordt beschouwd, zet ook een TR op een off-topic tweet. Graag wel met een serieuzere motivatie dan 'BNW'.
Het gaat niet om meningen maar om de stortvloed. Het Halsematopic bestond op een gegeven moment vrijwel alleen nog maar uit een hele rits twitterberichten met nauwelijks discussie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 24 november 2025 @ 23:29:43 #41
485843 crew  Jippie
pi_219338080
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 23:12 schreef recursief het volgende:

[..]
Het gaat niet om meningen maar om de stortvloed. Het Halsematopic bestond op een gegeven moment vrijwel alleen nog maar uit een hele rits twitterberichten met nauwelijks discussie.
Plaats een TR als het weer gebeurt, dan kunnen we het beoordelen.
pi_219338119
Waarom wordt mijn post over landverraad weggehaald als er te pas en te onpas allerlei propaganda mag blijven staan. Tot aan het ethisch gelijkstellen van democratische politici aan Poetin terwijl die al jaren de ene oorlogsmisdaad na de andere begaat.

Als van diverse kanten dan wordt gezegd dat we tussen vrede en oorlog inzitten en structureel hier de acties van de andere partij worden goedgepraat, verdedigend en de gruwelijkheden worden gebagatelliseerd dan is een feitelijke conclusie over landverraad een logisch gevolg van wat men hier zelf post. Al maanden geleden hebben mensen post gedrag door AI laten analyseren en daar kwam ook genoeg naar boven.

Het is niet meer dan een constatering op basis van wat mensen zelf posten. Continu volbaggeren met propaganda is ok, maar daar zaken uit concluderen niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2025 23:49:41 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 november 2025 @ 08:41:31 #43
485843 crew  Jippie
pi_219338819
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 23:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waarom wordt mijn post over landverraad weggehaald als er te pas en te onpas allerlei propaganda mag blijven staan. Tot aan het ethisch gelijkstellen van democratische politici aan Poetin terwijl die al jaren de ene oorlogsmisdaad na de andere begaat.

Als van diverse kanten dan wordt gezegd dat we tussen vrede en oorlog inzitten en structureel hier de acties van de andere partij worden goedgepraat, verdedigend en de gruwelijkheden worden gebagatelliseerd dan is een feitelijke conclusie over landverraad een logisch gevolg van wat men hier zelf post. Al maanden geleden hebben mensen post gedrag door AI laten analyseren en daar kwam ook genoeg naar boven.

Het is niet meer dan een constatering op basis van wat mensen zelf posten. Continu volbaggeren met propaganda is ok, maar daar zaken uit concluderen niet?
Je medeusers uitmaken voor landverraders wordt beschouwd als persoonlijke aanval, dat wordt al weggehaald voordat Rusland Oekraïne binnenviel.

Je kunt een mening bekritiseren/afkeuren, maar maak het niet persoonlijk.
pi_219339099
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 08:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je medeusers uitmaken voor landverraders wordt beschouwd als persoonlijke aanval, dat wordt al weggehaald voordat Rusland Oekraïne binnenviel.

Je kunt een mening bekritiseren/afkeuren, maar maak het niet persoonlijk.
Ik refereerde naar een lijn van posten, dat sommigen zich aangesproken voelen kan kloppen want het is gewoon een feitelijke constatering. Dat ligt aan het posten zelf, niet aan de constatering.

Een groep users wegzetten met een ethisch besef van Poetin is semantisch niet veel anders dan een vergelijking met oorlogsmisdadigers. Ik ben gestopt met dat te rapporteren want het bleef de afgelopen jaren toch staan. Ruim baan voor de propaganda dan maar
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 november 2025 @ 10:29:47 #45
485843 crew  Jippie
pi_219339574
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik refereerde naar een lijn van posten, dat sommigen zich aangesproken voelen kan kloppen want het is gewoon een feitelijke constatering. Dat ligt aan het posten zelf, niet aan de constatering.

Een groep users wegzetten met een ethisch besef van Poetin is semantisch niet veel anders dan een vergelijking met oorlogsmisdadigers. Ik ben gestopt met dat te rapporteren want het bleef de afgelopen jaren toch staan. Ruim baan voor de propaganda dan maar
Als je elke opinie die afwijkt van de jouwe als propaganda beschouwt zul je een zwaar leven tegemoet gaan.

Als ik zou modereren naar mijn persoonlijke opinie zouden op sommige dagen echt de helft van de reacties in NWS geveegd worden. Gelukkig is er een policy waar ik mij aan moet houden, en mogen users daarbinnen vinden wat ze vinden.
pi_219339897
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 10:29 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als je elke opinie die afwijkt van de jouwe als propaganda beschouwt zul je een zwaar leven tegemoet gaan.

Als ik zou modereren naar mijn persoonlijke opinie zouden op sommige dagen echt de helft van de reacties in NWS geveegd worden. Gelukkig is er een policy waar ik mij aan moet houden, en mogen users daarbinnen vinden wat ze vinden.
harde tante :o
  dinsdag 25 november 2025 @ 12:18:38 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_219340102
Ik verwijs mbt deze post

TAmaru in NWS / Verkeersboetes in Nederland zijn te hoog

even naar de TT van dit FB-topic.
pi_219340114
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik verwijs mbt deze post

Misschien kun je wat concreter zijn. Is ook prettiger voor de andere bezoekers van FB. Nu moet iedereen maar raden wat je precies bedoelt.
pi_219340464
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 10:29 schreef Jippie het volgende:

[..]

Sorry, maar propaganda op 1 hoop gooien met 'ook maar een mening', dan sla je de plank gruwelijk mis. Niemand vraagt om censuur maar als je dat er inleest, tja, dan veel plezier met het zijn van een Russische spreekbuis. En het is niet dat er de afgelopen jaren achter de schermen hier niks van is gezien..
  Moderator dinsdag 25 november 2025 @ 13:52:30 #50
8781 crew  Frutsel
pi_219340719
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Sorry, maar propaganda op 1 hoop gooien met 'ook maar een mening', dan sla je de plank gruwelijk mis. Niemand vraagt om censuur maar als je dat er inleest, tja, dan veel plezier met het zijn van een Russische spreekbuis. En het is niet dat er de afgelopen jaren achter de schermen hier niks van is gezien..
Lees nog eens wat ze zegt. We modereren er op, we zien het, we doen er wat mee maar we moeten ons aan een policy houden. En die policy maken wij niet dus als iemand dan beslist dat dit binnen de policy past dan moeten wij en dus ook jullie het er mee doen. En als dat betekent dat verwijderde posts teruggezet worden, verwijderde users terug kunnen komen of dat gemodereerde posts niet gemodereerd hadden hoeven worden dan is dat ook zo.

Klachten over de policy snap ik, daar zal bijna altijd onvrede over zijn.
Te los, te strak, te links, te rechts, te zwart, te wit maar helaas moet je daar bij iemand anders over zijn.

Dat wil niet meteen zeggen dat Jippie of ik het altijd eens ben met die policy. Bij je werkgever ben je het ook niet altijd eens met je baas, of bij je voetbalwedstrijd met de trainer of binnen je gezin met je partner maar zeg je "okay schat" om de vrede te bewaren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 november 2025 @ 13:58:15 #51
485843 crew  Jippie
pi_219340759
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik verwijs mbt deze post

TR afgehandeld.
pi_219342494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Lees nog eens wat ze zegt. We modereren er op, we zien het, we doen er wat mee maar we moeten ons aan een policy houden. En die policy maken wij niet dus als iemand dan beslist dat dit binnen de policy past dan moeten wij en dus ook jullie het er mee doen. En als dat betekent dat verwijderde posts teruggezet worden, verwijderde users terug kunnen komen of dat gemodereerde posts niet gemodereerd hadden hoeven worden dan is dat ook zo.

Klachten over de policy snap ik, daar zal bijna altijd onvrede over zijn.
Te los, te strak, te links, te rechts, te zwart, te wit maar helaas moet je daar bij iemand anders over zijn.

Dat wil niet meteen zeggen dat Jippie of ik het altijd eens ben met die policy. Bij je werkgever ben je het ook niet altijd eens met je baas, of bij je voetbalwedstrijd met de trainer of binnen je gezin met je partner maar zeg je "okay schat" om de vrede te bewaren.
Ik had het ook zo gelezen, het is de policy en niet de mods. Zo was mijn reactie ook bedoeld, jullie slaat op diegene die de policy maken. En niet @Jippie of andere mods, heb al vaker gezegd dat ik niet anders dan respect heb voor al het werk dat jullie vrijwillig doen. Dus excuses als het op de persoon overkwam.
pi_219343235
Nieuw account trolletje komt uit grotje.

NWS / Omstreden docent Harry Pettit weg bij universiteit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219343381
quote:
Doe je zelf aan mee met je extremistische bagger. Kijk jezelf in de spiegel dus. En dan nu nog ff je gram halen tegen de mods hier die je vaak genoeg hebben getolereerd :')
Niet gek dat je 2 weken sin bin kreeg dan.
Zodra je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 vingers naar jezelf terug.

Voor de rest: de mazzol.

[ Bericht 2% gewijzigd door Red_85 op 25-11-2025 20:10:33 ]
1947-2016
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:25:40 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_219344734
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2025 13:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
TR afgehandeld.
En zomaar zonder neerbuigend commentaar van jou of Straatcommando? Ik sta versteld.
pi_219344761
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En zomaar zonder neerbuigend commentaar van jou of Straatcommando? Ik sta versteld.
Gaat het?
pi_219344826
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 09:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De sleutel is om niet rechtstreeks te verwijzen naar een specifieke (groep) FoK!-user(s), maar om er iets van te maken als 'mensen in bepaalde [vul kenmerken in] contreien'. Dan mag je gif spuien wat je wil.
"Pools are perfect for holding water"
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 25 november 2025 @ 22:58:05 #58
485843 crew  Jippie
pi_219344958
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je loopt altijd uit de discussie weg, djs ik dacht mij de moeite te besparen.
pi_219351743
Jammer dat mijn post over Prins Bernhard weg is maar ik hoop dat jullie er wel om hebben kunnen lachen
pi_219351777
quote:
7s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:44 schreef Aberkullie het volgende:
Jammer dat mijn post over Prins Bernhard weg is maar ik hoop dat jullie er wel om hebben kunnen lachen
Ja die was wel grappig vond ik ook, maar je snapt zelf ook wel waarom die verwijderd moest worden denk ik ;)
pi_219351839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:47 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja die was wel grappig vond ik ook, maar je snapt zelf ook wel waarom die verwijderd moest worden denk ik ;)
Wie ben jij nou weer
pi_219351894
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wie ben jij nou weer
Iemand die je het beste wenst en hoopt dat het beter met je gaat :) Maar verder ga ik hier niet posten want anders worden posts toch verwijderd omdat het niet relevant is voor de FB in NWS
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 26 november 2025 @ 23:04:44 #63
485843 crew  Jippie
pi_219352624
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 00:02:39 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219352787
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 22:03 schreef Masberum het volgende:

[..]
Iemand die je het beste wenst en hoopt dat het beter met je gaat :) Maar verder ga ik hier niet posten want anders worden posts toch verwijderd omdat het niet relevant is voor de FB in NWS
Alleen als je elkaar af gaat zitten katten en zelfs dan alleen als het niet meer grappig is
pi_219352810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 00:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Alleen als je elkaar af gaat zitten katten en zelfs dan alleen als het niet meer grappig is
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik kat haar niet af, zij mij ook niet, althans niet in de mate die ik gewend ben "Wie ben jij nou weer" is toch niet raar hier?

Edit: ow ik snap het nu na 4 seconden denken. Nee we katten elkaar niet af en we gaan ook niet zover posten tot het wel zover is. Nee nee nee
pi_219354569
quote:

[..]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 27 november 2025 @ 12:48:21 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219354917
quote:
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219354991
quote:

[..]
Tenzij het @Nattekat is natuurlijk
pi_219355008
quote:
6s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Tenzij het @:Nattekat is natuurlijk
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 13:13:25 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219355033
Afschuwelijke beestjes

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 27-11-2025 13:50:52 ]
pi_219355616
quote:
88s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:13 schreef sp3c het volgende:
Afschuwelijke beestjes
En pluizig zacht ook nog eens.
pi_219358666
quote:
Niet blij.

Kijkg alsof hij er vorige week zondag om 4:30 uit moest.
1947-2016
pi_219358674
quote:
88s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:13 schreef sp3c het volgende:
Afschuwelijke beestjes
Barbaar.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 27 november 2025 @ 21:05:39 #75
485843 crew  Jippie
pi_219358896
pi_219359820
quote:
Ben jij dit? Klein en grote mond?

:P
1947-2016
pi_219359860
Toch mooi hoe ik mensen samen kan brengen met katten

FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 01:00:12 #78
485843 crew  Jippie
pi_219359907
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben jij dit? Klein en grote mond?

:P
1.72 en alleen een grote mond als ik heel boos ben :@
pi_219360976
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:53:17 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219361105
Ik heb grote voeten. En jullie weten allemaal wat ze zeggen over mensen met grote voeten...
Huilen dan.
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:56:08 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_219361120
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb grote voeten. En jullie weten allemaal wat ze zeggen over mensen met grote voeten...
Die leven op grote voet en moeten dure schoenen kopen. :Y
pi_219361319
quote:
zeg het maar
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:20:14 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219361330
Die dragen grote sokken.
Huilen dan.
pi_219361484
Een bekende cabaretier maakte ooit een liedje over grote voeten.

Bekijk deze YouTube-video

André van Duin - Grote Voeten
  roze vrijdag 28 november 2025 @ 10:41:21 #85
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219361499
Hey gezellig een SC.
Your beauty never ever scared me.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 11:36:43 #86
485843 crew  Jippie
pi_219362013
quote:
Mijn man en zonen ook, dat past bij hun lengte en postuur. Voor de rest geef/weet ik geen nadere details.
pi_219362021
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mijn man en zonen ook, dat past bij hun lengte en postuur. Voor de rest geef/weet ik geen nadere details.
Zijn die zonen knap?
pi_219362100
quote:
Die hebben lange tenen :Y
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 12:34:15 #89
485843 crew  Jippie
pi_219362491
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:37 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zijn die zonen knap?
Ja.
pi_219362525
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ja.
Hoe oud
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 12:46:35 #91
485843 crew  Jippie
pi_219362578
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:38 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe oud
Hoezo? De oudste woont al samen met zijn vriendin en de jongste heeft net verkering.
pi_219362622
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:46 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hoezo? De oudste woont al samen met zijn vriendin en de jongste heeft net verkering.
Ja nou en
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 28 november 2025 @ 12:56:42 #93
485843 crew  Jippie
pi_219362643
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:53 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja nou en
Wat nou en?
pi_219362644
Aberkullie heeft klapperende eierstokken.
  vrijdag 28 november 2025 @ 12:57:09 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219362645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
Aberkullie heeft klapperende eierstokken.
Klopt.
Huilen dan.
pi_219362650
Bemoei je niet
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:33:30 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219362915
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En pluizig zacht ook nog eens.
pi_219363256
Dit is hier misschien niet op zijn plaats, maar is er iets te doen aan die adds in de rechter benedenhoek? Die overlappen de reacties op je post en maakt het een beetje irritant om met een simpele klik de reacties te lezen zonder dat je ongewild zo'n add opent.

Ik begrijp dat Fok! die adds nodig heeft, maar deze zit wel op een hele vervelende plek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219363366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:04 schreef Hathor het volgende:
Dit is hier misschien niet op zijn plaats, maar is er iets te doen aan die adds in de rechter benedenhoek? Die overlappen de reacties op je post en maakt het een beetje irritant om met een simpele klik de reacties te lezen zonder dat je ongewild zo'n add opent.

Ik begrijp dat Fok! die adds nodig heeft, maar deze zit wel op een hele vervelende plek.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:40 schreef Danny het volgende:
doorgegeven aan de adboer.
topic gaat dicht. ben gekanker hier meer dan zat. en mijn zoon mag je erbuiten laten.
pi_219364883
Kan de tt veranderd worden?

NRC loog over 'leugenaar' van Weijers

NWS / Vraagtekens bij informateur Hans Wijers #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')