Eerste beeld; Angela de Jong. Die eerst 2 afleveringen (van welke podcasts is me niet bekend) vol lult om dan vervolgens op radio1 dit te zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef Bananenbennie het volgende:
Prima uitzending van Het Misdaadbureau. En zij geven hier toe in eerste instantie ook met boter en suiker in Marco's verdediging getuind te zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Volgens mij ben jij de 40 ook al ruim gepasseerd of niet?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef kree het volgende:
[..]
leuke foto
die zie ik graag op Tinder.
Zijn er best wat, afgeleid van Italiaanse nummers. Vooral zijn eerste album was nagenoeg covers.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
42 ja?quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de 40 ook al ruim gepasseerd of niet?
Ik dacht dat dit ook wel algemeen bekend was bij mensen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zijn er best wat, afgeleid van Italiaanse nummers. Vooral zijn eerste album was nagenoeg covers.
Maar geen idee wat dat me deze zaak te maken heeft
Niet alleen hij beweert dat. Ook in de uitzending van BOOS: This Is The Voice en dat programma van Jan Roos en Dennis Schouten kwam naar voren dat er meer slachtoffers zijn. En ook dat het meiske een nogal laag IQ heeft, dat maakt het gedrag van Marco ook weer extra triest.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan.
wat?quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef kree het volgende:
en wie die foto nu posten en dood. tja. zal wel. ik weet het verhaal niet.
Moet je je bedenken wat de reden is om die te posten? wil je dat nog uitleggen?
Nathalie Burgering verkeerde ooit in kringen waar op een gegeven moment ook seks met (je eigen) kinderen werd gepropageerd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?
Of ben je familie van Marco.
zegge ze anyway ik denk niet dat die Marco zo schuldig is.quote:
Dat kan allemaal wel gezegd worden. Maar daar is hij nooit voor veroordeeld. Ook hoor je niemand daar mee over (was 2021 hé)quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Niet alleen hij beweert dat. Ook in de uitzending van BOOS: This Is The Voice en dat programma van Jan Roos en Dennis Schouten kwam naar voren dat er meer slachtoffers zijn. En ook dat het meiske een nogal laag IQ heeft, dat maakt het gedrag van Marco ook weer extra triest.
Ootjekatootje wist in die zaak ook zo goed hoe het zat.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:03 schreef kree het volgende:
en wie die foto nu posten en dood. tja. zal wel. ik weet het verhaal niet.
Moet je je bedenken wat de reden is om die te posten? wil je dat nog uitleggen?
ik zeg niet dat ik alles helemaal snap. maar hoezeer ik lees hoezeer ik denk dit is een media trial enzoquote:Op zaterdag 1 november 2025 20:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ootjekatootje wist is die zaak ook zo goed hoe het zat.
Bleek niks van te kloppen.
Zelfde bron allemaal?quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:08 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Niet alleen hij beweert dat. Ook in de uitzending van BOOS: This Is The Voice en dat programma van Jan Roos en Dennis Schouten kwam naar voren dat er meer slachtoffers zijn. En ook dat het meiske een nogal laag IQ heeft, dat maakt het gedrag van Marco ook weer extra triest.
Laat jij gewoon de drank maar even staan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:13 schreef kree het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik alles helemaal snap. maar hoezeer ik lees hoezeer ik denk dit is een media trial enzo
en met name dat want dit gebeurt dagelijks bij veel meer en die krijgen 0 als ze naar politie gaan.
Dat is nog erger behalve dat dit helemaal al fucked up is
Nee hoor je daar niemand meer over? Ten eerste is dat niet zo, ten tweede als dat wel het geval is zou dat ook niet automatisch betekenen dat er niets van klopt. Kan best zijn dat de andere slachtoffers eerst de uitslag van deze zaak willen afwachten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel gezegd worden. Maar daar is hij nooit voor veroordeeld. Ook hoor je niemand daar mee over (was 2021 hé)
ja dit is een mono he? en ga me daar niet over in.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laat jij gewoon de drank maar even staan.
Jij wel dan?, graag recente bronnen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:15 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nee hoor je daar niemand meer over? Ten eerste is dat niet zo, ten tweede las dat wel het geval is zou dat ook niet automatisch betekenen dat er niets van klopt. Kan best zijn dat de andere slachtoffers eerst de uitslag van deze zaak willen afwachten.
Nee maar je slaat nogal wartaal uit.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:16 schreef kree het volgende:
[..]
ja dit is een mono he? en ga me daar niet over in.
Ik weet dat verleden en jullie. Maar wil niet zeggen dat mijn mening hierover nu ineens nergens op slaat he?
Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee maar je slaat nogal wartaal uit.
Als er meiden/kinderen/ouders bij zijn die anders beweren dan moeten ze zich maar elders melden maar dat lijkt me op dit punt ook lastig om dat uit te spreken en de (negatieve) media-aandacht op te gaan zoeken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jij wel dan?, graag recente bronnen.
De bronnen van meisjes en ouders die met hem hebben samengewerkt zeggen ook totaal wat anders namelijk
Er is toch van alles gaande tussen John van de Heuvel en de verdediging hierover. Heb er in #13 nog een artikeltje over geplaatst.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Jij wel dan?, graag recente bronnen.
De bronnen van meisjes en ouders die met hem hebben samengewerkt zeggen ook totaal wat anders namelijk
Dat mag een "journalist" op zoek naar aandacht en het is aan zijn redactie omdat te publiceren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:15 schreef matthijst het volgende:
Wel bijzonder dat John straffeloos kan claimen dat er meer meisjes naar voren zijn gekomen.
Uit BOOS: The Voice Kids, vanaf 11.00 gaat het over Marco:quote:Drie jonge vrouwen zeggen dat Borsato hen overwegend in werksfeer langdurig en ongevraagd betast heeft op de billen. Eén daarvan was medewerker bij The Voice.
Ook drie kandidaten van de Voice Kids meldden zich bij ons. Een kandidate van 14 vertelde dat Borsato haar tijdens een The Voice Kids barbecue op de billen betastte. Als ze wegliep, zocht Borsato haar opnieuw op en ging hij daarmee door. Haar ouders bevestigen dit verhaal.
Een andere kandidate, zij is 13, vertelt hoe Borsato haar geregeld aanraakte... en te dichtbij kwam.
Haar moeder bevestigt dit verhaal. Een 3e kandidaat zegt: Ik zag Marco geregeld aan jonge meisjes zitten op de set van The Voice Kids.
Hij zou hun heupen aanraken. Een ingewijde zegt: Ik ken de verhalen van seksueel grensoverschrijdend gedrag van Marco naar kandidaten. De verhalen in de pers kwamen niet als verrassing. Iedereen op de werkvloer wist dit.
Maar iedereen hield elkaar de hand boven het hoofd. Heel veel groepjes werken ook weer met elkaar bij andere programma's. Dit is een soort gentleman's agreement om het niet over dit soort dingen te hebben.
Oke, en nu?quote:Op zaterdag 1 november 2025 22:26 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Uit BOOS: The Voice Kids, vanaf 11.00 gaat het over Marco:
quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ootjekatootje wist in die zaak ook zo goed hoe het zat.
Bleek niks van te kloppen.
Flauw geintje, maar ja, als je verkrachting goed gaat zitten praten....
In de BOOS-uitzending werd Borsato dus door zes anderen, onder wie twee minderjarige meisjes van 13 en 14 jaar, beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Dit staat los van de huidige rechtszaak, maar nog meer aanwijzingen dus dat Marco een smeerpijp is.quote:
quote:
Terecht, jezelf een rode kaart geven als je verkrachting niet zo erg vindtquote:Op zaterdag 1 november 2025 19:48 schreef ootjekatootje het volgende: [..]
Had ik zoveel startende en ondernemende zangertjes en zangeressen gegund, maar nee. Nu mag dat allemaal niet meer, niks geen gave cursussen, workshops of trainingen, want oei oei Ali B werd gepijpt en nu heeft ze spijt.
En dat duurt allang, 5 jaar, jongeren die nu maar het conservatorium of de rockacademie gaan hebben zo’n achterstand door al dit gekut. En ja, dat neem ik de verdachten en de slachtoffers enorm kwalijk
Ik praat verkrachting nooit goed, en dat weet jij ook.quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:09 schreef matthijst het volgende:
[..]
[..]
Terecht, jezelf een rode kaart geven als je verkrachting niet zo erg vindt
Insgelijksquote:Op zaterdag 1 november 2025 23:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik praat verkrachting nooit goed, en dat weet jij ook.
En zelfs Ali loopt nog vrij rond. Wederom in afwachting van…
Als iemand vast moet, zet hem dan vast. Laat dat niet jaren door sudderen.
En dit was de laatste keer dat ik op je reageer want ik vind je een walgelijke user.
Misschien even verder rondkijken om te zien dat Marco niet brandschoon isquote:Op zaterdag 1 november 2025 20:15 schreef matthijst het volgende:
Wel bijzonder dat John straffeloos kan claimen dat er meer meisjes naar voren zijn gekomen.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 23:53 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Misschien even verder rondkijken om te zien dat Marco niet brandschoon is![]()
Trieste vent om nu moeders in diskrediet te brengen om wat titties en average huiselijke gekkigheid waar hij maar wat graag z'n gezin voor in de maling nam..maar wel met een boner rond bleef
hangen ondanks al die 'mores-tietjes'. Duidelijk schuldig, alleen een imbeciel of groupie mist dattuh.
6 maanden water en brood
Sorry for the typos, zit ergens in/op/tussen de Sierra Nevada aan de whiskey en cava en lees net pas v Rob Jetski en Marreco.. Groeten etc.![]()
Dat had ze zelf al gedaanquote:Trieste vent om nu moeders in diskrediet te brengen
Dat verhaal van hem vind ik heel erg vaag, dan heb ik het meer over de manier waarop hij als journalist handelt .quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:15 schreef matthijst het volgende:
Ja maar Sjon heeft met z'n team onderzoek gedaan.quote:Op zondag 2 november 2025 01:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat verhaal van hem vind ik heel erg vaag, dan heb ik het meer over de manier waarop hij als journalist handelt .
Hij heeft het vaker over meer meisjes gehad maar ik heb er nooit over gelezen of gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op zondag 2 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja maar Sjon heeft met z'n team onderzoek gedaan.
Dus het klopt.Het viel mij sowieso op hoe emotioneel die John reageert , van de week in tv programma (Boulevard?) Kreeg hij woorden met die advocate Clarice huppeldepup , ging over de manier waarop de verdediging werd gevoerd , volgens hem ging het veel te ver, Zij was het daar niet mee eensm, omdat dat de rol is die je hebt als verdedigingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij werd pissig ,liet haar niet uitpraten liep er doorheen te schreeuwen![]()
Ik snap zijn rol niet, hij is journalist, , je zou wat meer professioneel gedrag van hem bij zo'n situatie verwachten
Ik . Hij laat zich wel heel erg meeslepen .
.My age is very
Inappropriate
for my behavior
Nou ook nog ff applaus voor idioot, de dorpsgek Tim, de sloopkogel. De idioot die alleen maar kapot maakt. Zelf nog nooit wat positiefs de wereld ingeknald heeft. Het mislukte jongetje. De ultieme knus.quote:
De foto of video is niet fout, het wordt door zieke geesten fout uitgelegd.quote:Op zondag 2 november 2025 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Niemand brandt zijn handen aan jong talent. Straks maakt iemand een foute foto.
Misschien kan het OM dit filmpje nog gebruiken als steunbewijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samen 'paard'rijden met een kind van 9![]()
"Zou je wel willen he viezerik, dat ze op jou 'paardje' komt 'rijden' vuile pedo"
Ja sorry hoor, niks “maar goed”, zo werkt het niet, en zeker niet met jou.quote:Op zondag 2 november 2025 02:54 schreef Puzzie het volgende:
Maar goed , Marco heeft zich ook mee laten slepen , ,met alle gevolgen van dien . Onbegrijpelijk , maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op een tweede kans na een straf , en vier jaar in afzondering leven is ook straf.
Is mij nog nóóit gelukt als-ie al halverwege isquote:Op zondag 2 november 2025 03:52 schreef ootjekatootje het volgende:
en niet halverwege ff je keutel intrekken
Misschien moet je wat minder in dit topic posten, en je oogkleppen afzettenquote:Op zondag 2 november 2025 03:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, niks “maar goed”, zo werkt het niet, en zeker niet met jou.
Kapot maken is kapot maken, en niet halverwege ff je keutel intrekken. Als het kwartje nu ff niet je kant opvalt.
Het zal hooguit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (sic) worden want de waarheid (sic) valt in casu helemaal niet meer vast te stellen.quote:Op zondag 2 november 2025 07:21 schreef Toby56 het volgende:
En om wie van die twee de waarheid (sic) spreekt.
quote:De enige vraag die van belang is, is de vraag of Marco Borsato de limitatief opgesomde (sic) ontuchtige handelingen heeft gepleegd met een minderjarige.
Vier jaar in afzondering? Zat hij dan in een isoleercel ofzo ipv op een Ibiza strand met dikke pens in mooie villa?quote:Op zondag 2 november 2025 02:54 schreef Puzzie het volgende:
Maar goed , Marco heeft zich ook mee laten slepen , ,met alle gevolgen van dien . Onbegrijpelijk , maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op een tweede kans na een straf , en vier jaar in afzondering leven is ook straf.
Vergeet de vakantie met Tien en de kids niet in Marokkoquote:Op zondag 2 november 2025 08:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vier jaar in afzondering? Zat hij dan in een isoleercel ofzo ipv op een Ibiza strand met dikke pens in mooie villa?
OK dan. De rechter zal naar al het materiaal gaan kijken en op basis daarvan concluderen of er in voldoende mate juridisch aantoonbaar is gemaakt dat Borsato ontuchtige handelingen heeft gepleegd. Bij (teveel) gerede twijfel zal hij worden vrijgesproken.quote:Op zondag 2 november 2025 08:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zal hooguit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (sic) worden want de waarheid (sic) valt in casu helemaal niet meer vast te stellen.
(tenzij er nog door mama heimelijk gemaakte opnames (sic) opduiken van ontuchtige handelingen)
In dat verband is het zeker wel van belang te bepalen of de moeder en/of Sjon de dochter mogelijk hebben beïnvloed en/of aangespoord om valse en/of aangedikte verklaringen af te leggen en de drijfveer daarvoor.
En ook al bij die bewezenverklaring (sic) kijkt de rechter wel degelijk naar de omstandigheden van het geval (sic) waaronder de ten laste gelegde ontucht al dan niet heeft plaatsgevonden, niet pas bij het bepalen van de strafmaat.
(b.v. was het meisje idd hysterisch en in staat zichzelf wat aan te doen, toen Marco naar haar toeging, wetende dat ze naakt onder de dekens (sic) lag? doet de aberratieve knipoog (sic) van mama er dan nog wel toe?)
Dat alles met elkaar leidt dan uiteindelijk tot beantwoording van:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Als je het dan over smaad en laster hebt.quote:Op zondag 2 november 2025 01:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat verhaal van hem vind ik heel erg vaag, dan heb ik het meer over de manier waarop hij als journalist handelt .
Hij heeft het vaker over meer meisjes gehad maar ik heb er nooit over gelezen of gezien
Wat doe je met je sic sic sic?quote:Op zondag 2 november 2025 08:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Het zal hooguit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid (sic) worden want de waarheid (sic)
(tenzij er nog door mama heimelijk gemaakte opnames (sic) )
En ook al bij die bewezenverklaring (sic) kijkt de rechter wel degelijk naar de omstandigheden van het geval (sic) .
(b.v. was het meisje idd hysterisch en in staat zichzelf wat aan te doen, toen Marco naar haar toeging, wetende dat ze naakt onder de dekens (sic) lag? doet de aberratieve knipoog (sic) van mama er dan nog wel toe?)
Goh, viel het je op?quote:
Vertel het de ander.quote:Gebruik sic eens zoals het bedoeld is.
Die grap werd niet genoemd, te grof denk ik, maar zou inderdaad ook kunnen, arme Marco.quote:Op zondag 2 november 2025 09:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Intieme kamerconcerten bij de Dutrouxtjes.
Nathalie en Marc D (niet te verwarren met Marco B) waren beide "kind (pun intended) aan huis" bij Joop Wilhelmus.quote:Op zondag 2 november 2025 09:48 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die grap werd niet genoemd, te grof denk ik, maar zou inderdaad ook kunnen, arme Marco.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Hij zal 3 maanden krijgen.quote:Op zondag 2 november 2025 09:46 schreef Mylene het volgende:
Ik denk ook wel dat hij wordt vrijgesproken, echter de vieze appjes en de verzamelde mappen zullen altijd aan hem kleven als de vieze man, wat het gezin heeft gedaan doet daar eigenlijk niets van af. Hij had beter moeten weten, aan de bel trekken, en de autoriteiten op de hoogte moeten stellen. Hij bleef echter maar teruggaan. Hij heeft zichzelf in deze positie gemanoeuvreerd. En hangt de grote slachtofferrol uit.
Zijn aardige bedragen voor iemand die al 5 jaar geen inkomsten meer heeftquote:https://x.com/chrisklomp/(...)_G_4BrkGvIZInwA&s=19
@chrisklomp
-Zit al de hele tijd te denken hoeveel geld Borsato kwijt moet zijn geweest aan zijn verdediging. Het duo Knoops staat bekend als duur. Uurtarieven tot 650 euro. In een andere (eenvoudige) zedenzaak moest een verdachte 210.000 euro betalen aan Knoops.
-Nu wil ik niets zeggen over de kwaliteit van de Knoopjes (doorgaan wel in orde): maar 210.000 euro voor een zaakje? En reken er maar op dat Borsato het veelvoudige moet betalen. Er werden alleen al 23 getuigen gehoord.
Ik denk dat Marco veel geld heeft verdiend in zijn hoogtijdagen. Multimiljonair is misschien wat te hoog gegrepen, maar miljonair zeker wel.quote:Op zondag 2 november 2025 10:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zijn aardige bedragen voor iemand die al 5 jaar geen inkomsten meer heeft
Veel mensen die dat nu proberen terug te kijken denk ik ....quote:Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef Mylene het volgende:
Het kon niet uitblijven: de mannen van Even Tot Hier zijn gisteren echt frontáál ingereden op Marco Borsato. De zanger wordt ervan verdacht ontucht te hebben gepleegd met de toen nog minderjarige dochter van de vrouw die jarenlang zijn fanclub leidde, en met wie hij ook een affaire had. Zelf denkt hij dat er een wraakcomponent meespeelt in deze zaak.
Borsato-spot
Eén ding is zeker: de verhalen die naar boven zijn gekomen over deze moeder, Nathalie T., zijn ook op z’n minst grensoverschrijdend te noemen. Marco kwam tijdens zijn zaak met allerlei bizarre anekdotes: van moeder en dochter die naakt aan het behangen zijn tot moeder die op de trap knipoogt dat haar dochter boven naakt in bed ligt.
Het Even Tot Hier-duo Niels van der Laan en Jeroen Woe is in hun show flink aan de haal gegaan met al deze details. De show begon al met Niels die de studio in komt lopen, waarbij we op de achtergrond drie jongedames hun boobies zien flashen. Het is het begin van een uitzending vol met Borsato-spot.
Dicht bij elkaar
Als het op een gegeven moment over de verkiezingen gaat, en PVV en D66 die zo dichtbij elkaar liggen, merkt Niels op: “Ik zou bijna zeggen: het zit zo dicht bij elkaar als de hand van een zanger bij…”
Jeroen even later: “‘De beweging is niet te stoppen’. Die uitspraak kennen we natuurlijk van Marco Borsato!”, waarna hij vingerbewegingen maakt.
Mores
Vooral Marco’s uitspraken over de ‘mores’ van het gezin zorgen voor materiaal. Niels: “Dat is echt altijd, hè, bij Marco Borsato. Die neemt altijd de dingen van z’n vriendin over. Hij is ook heel vaak langsgegaan bij een gezin in Ruinerwold. Hij vond het gek, hij vond het raar. Hij heeft zeven jaar in de kelder gezeten, maar ja, dat was de mores daar!”
Jeroen: “Ja, dat is Marco. Hij ging ook heel vaak langs bij de familie Taghi. Er werd wel eens iemand geliquideerd, maar ja, daar deed je aan mee. Dat was de mores!”
https://www.mediacourant.(...)uit-verschrikkelijk/
Hij is toch ook failliet geweest met dat bedrijfje samen met Guus Meeuwisquote:Op zondag 2 november 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Marco veel geld heeft verdiend in zijn hoogtijdagen. Multimiljonair is misschien wat te hoog gegrepen, maar miljonair zeker wel.
Op zijn hoogtijdagen verdiende hij 27.500 per 30 min optreden. Nou zal daar nog eea afgaan voor crew en materialen enzo, maar nog steeds. Die man zou in principe genoeg verdient moeten hebben voor het leven. Als je er niet debiel mee omgaat..quote:Op zondag 2 november 2025 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Marco veel geld heeft verdiend in zijn hoogtijdagen. Multimiljonair is misschien wat te hoog gegrepen, maar miljonair zeker wel.
Oww , tnx voor de link.quote:Op zondag 2 november 2025 10:57 schreef matthijst het volgende:
9 miljoen aan misgelopen winst
https://www.rtl.nl/nieuws(...)20weer%20kwijtraakte.
Die grap hebben ze van mij gejat:quote:Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef Mylene het volgende:
Mores
Vooral Marco’s uitspraken over de ‘mores’ van het gezin zorgen voor materiaal. Niels: “Dat is echt altijd, hè, bij Marco Borsato. Die neemt altijd de dingen van z’n vriendin over. Hij is ook heel vaak langsgegaan bij een gezin in Ruinerwold. Hij vond het gek, hij vond het raar. Hij heeft zeven jaar in de kelder gezeten, maar ja, dat was de mores daar!”
Jeroen: “Ja, dat is Marco. Hij ging ook heel vaak langs bij de familie Taghi. Er werd wel eens iemand geliquideerd, maar ja, daar deed je aan mee. Dat was de mores!”
https://www.mediacourant.(...)uit-verschrikkelijk/
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:57 schreef DrDentz het volgende:
De mores van het gezin, dat is wel een apart argument om alles te mogen doen, dan mocht je bij wijze van spreken in Ruinerwold de boerderij in en een kind misbruiken omdat dat de mores van het gezin was daar.
Blijft weinig van over zolang de Knoopsjes hem als melkkoe blijven gebruiken.quote:Op zondag 2 november 2025 11:00 schreef Droopie het volgende:
[..]
Oww , tnx voor de link.
Die heeft nog genoeg geld dus.
quote:Op zondag 2 november 2025 11:45 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Blijft weinig van over zolang de Knoopsjes hem als melkkoe blijven gebruiken.
https://www.manners.nl/he(...)iga-gage-van-knoops/
Marco dacht na met zijn lul ja.quote:Voor zijn slepende rechtszaak huurde Marco Borsato het duurste advocatenkoppel van Nederland in: Geert-Jan en Carrie Knoops. Beroemd om hun spreekvaardigheid, berucht om hun declaraties. Niemand kan in de portemonnee van Marco Borsato kijken, maar toch rijst de vraag: hoe lang houdt hij dit vol? We bekijken het in een fictieve berekening.
Hij heeft zich wel in de nesten gewerkt hè, onze voormalig knuffel-Italiaan. Marco Borsato liet zich in met de voorzitter van zijn eigen fanclub (op zichzelf al geen briljant idee) en werd een soort bonusvader annex suikeroom voor een getroebleerde vrouw en haar tienerdochter. Al lang vóór het kopen van lingerie, de eerste ‘grappige’ pets op de billen of een suggestief appje over masturberen, hadden er duizend alarmbellen moeten rinkelen in Marco’s hersenpan. Helaas gingen ze pas af toen het al te laat was. Of hij strafbaar heeft gehandeld, laten we aan de rechter. Dat hij financieel moet boeten, staat al vast.
Hij is gewoon betrokken in de zaak en dan zie je gewoon dat een journalist (met eigen belang) niet objectief meer kan oordelen. Helaas zie je dat naar mijn idee iets te vaak terugkomen in de journalistiek.quote:Op zondag 2 november 2025 02:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het viel mij sowieso op hoe emotioneel die John reageert , van de week in tv programma (Boulevard?) Kreeg hij woorden met die advocate Clarice huppeldepup , ging over de manier waarop de verdediging werd gevoerd , volgens hem ging het veel te ver, Zij was het daar niet mee eensm, omdat dat de rol is die je hebt als verdediging
Hij werd pissig ,liet haar niet uitpraten liep er doorheen te schreeuwen![]()
Ik snap zijn rol niet, hij is journalist, , je zou wat meer professioneel gedrag van hem bij zo'n situatie verwachten
Ik . Hij laat zich wel heel erg meeslepen .
.
Nou, 'gewoon' .....quote:Op zondag 2 november 2025 12:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij is gewoon betrokken in de zaak en dan zie je gewoon dat een journalist (met eigen belang) niet objectief meer kan oordelen. Helaas zie je dat naar mijn idee iets te vaak terugkomen in de journalistiek.
Vooruit, zo gewoon is het niet echt.quote:Op zondag 2 november 2025 12:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, 'gewoon' .....
Het is wel hun mores ja
Goh, vertel ....quote:
Zoiets, en dan een paar maanden voorwaardelijk erbij.quote:
Dan gaat hij in hoger beroep en moeten de opnames nog beluisterd worden.quote:Op zondag 2 november 2025 12:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoiets, en dan een paar maanden voorwaardelijk erbij.
De mensen die hier denken dat het vrijspraak wordt, snappen maar weinig van de juridische praktijk.
Zedendelicten zijn vrijwel zonder uitzondering moeilijk te bewijzen. Dit omdat er niemand, behalve de dader en slachtoffer, bij was tijdens dat het gebeurde. Dus vegen rechters alle splintertjes bewijs bij elkaar. En wat dat betreft is dit een redelijk duidelijke zaak, de geluidsopnamen, appjes, vreemde situaties beschreven door getuigen en het dagboekje allemaal bij elkaar zullen aantonen dat Borsato schuldig is.
En ja, ik verwacht ook dat er wat van de straf af gaat. Omdat de zaak te lang geduurd heeft en omdat Borsato vanwege zijn bekendheid extra gestraft wordt. En dat een eis hoger is dan de daadwerkelijke straf is ook helemaal niet bijzonder.
Uit niets blijkt, tot nu toe, dat zijn lul er hier toe (mee)deed.quote:
Ik heb daar altijd al wat moeite mee gehad ja.quote:Op zondag 2 november 2025 12:13 schreef luxerobots het volgende:
Zoiets, en dan een paar maanden voorwaardelijk erbij.
De mensen die hier denken dat het vrijspraak wordt, snappen maar weinig van de juridische praktijk.
quote:Op zondag 2 november 2025 12:21 schreef Bananenbennie het volgende:
Te Jong
Ik wilde gaan
Maar zag je staan
Ik ken je leeftijd maar je doet volwassen aan
Het is dat ik beter weet maar jij lijkt ouder
Door de manier hoe jij je kleed
Ik heb met jou geen doel
Maar mijn piemel heeft opeens zo'n speciaal gevoel
Je mag dan wel een meisje zijn
Je bent al niet meer zo heel erg klein
Jij leert net de liefde kennen
Ik had je vader kunnen zijn
Dit kan best mooi beginnen
Maar het eindigt toch in pijn
Jij bent 15 lentes jong
En ik de 50 al voorbij
Je bent te jong voor mij
Veel te jong voor mij
Daarom houd ik het bij strelen
In een sms
Spoor ik je aan tot lekker spelen
Met jezelf tijdens de les
Op de middelbare school
Want dat zijn de mores en de bevelen
De fantasieën van jouw idool
Mijn hart is heet, m’n hoofd is kil
En m’n hart fluistert zinnen
Die m’n hoofd niet horen wil
Maar ik ben niet van steen
Maar mijn hand zoekt toch jouw bil
Want die voelt nog zo lekker pril
En de wetten van de liefde zijn gemeen
Je mag dan wel een meisje zijn
Je bent al niet meer zo heel erg klein
Maar het eindigt toch in pijn
Jij bent 15 lentes jong
En ik de 50 al voorbij
Je bent te jong voor mij
Veel te jong voor mij
Maar het ging allemaal te snel
En nu zit ik hier
In deze koude kille cel
Yep en bewijs vanuit uit één bron - zo ja overwogen op grond van het dagboekje - is geen bewijs.quote:Op zondag 2 november 2025 12:13 schreef luxerobots het volgende:
Zedendelicten zijn vrijwel zonder uitzondering moeilijk te bewijzen. Dit omdat er niemand, behalve de dader en slachtoffer, bij was tijdens dat het gebeurde. Dus vegen rechters alle splintertjes bewijs bij elkaar. En wat dat betreft is dit een redelijk duidelijke zaak, de geluidsopnamen, appjes, vreemde situaties beschreven door getuigen en het dagboekje allemaal bij elkaar zullen aantonen dat Borsato schuldig is.
Gelukkig is er wel het nodige steunbewijs.quote:Op zondag 2 november 2025 12:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en bewijs vanuit uit één bron - zo ja overwogen op grond van het dagboekje - is geen bewijs.
Te betrokken, gekleurdquote:Op zondag 2 november 2025 12:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hij is gewoon betrokken in de zaak en dan zie je gewoon dat een journalist (met eigen belang) niet objectief meer kan oordelen. Helaas zie je dat naar mijn idee iets te vaak terugkomen in de journalistiek.
Die 90% is tamelijk hoog ingeschat.quote:Op zondag 2 november 2025 12:27 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Is voor 90% nog de originele tekst van Nick en Simon. Paar kleine aanpassinkjes gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 02-11-2025 12:40:12 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
quote:Op zondag 2 november 2025 12:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Die 90% is tamelijk hoog ingeschat.
Maar wel leuk gedaan, creatieve geestHaha ja ik zie het ook wel voor me bij Even Tot Hier. En dan een parodie opvoeren van Marco die het op zijn Marcooos zingt (afwisselend vol pathos en dan weer heel klein).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewijs, waarvoor om het maar 's weer te herhalen ?quote:Op zondag 2 november 2025 12:30 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Gelukkig is er wel het nodige steunbewijs.
Laten we nou geen dommetje spelen.quote:Op zondag 2 november 2025 08:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vier jaar in afzondering? Zat hij dan in een isoleercel ofzo ipv op een Ibiza strand met dikke pens in mooie villa?
Om te doen alsof Marco vier jaar kwijnend in een hoekje zat is ook niet realistisch te noemen..quote:
Nou met geld alleen koop je geen vrienden hoor.quote:Op zondag 2 november 2025 13:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Om te doen alsof Marco vier jaar kwijnend in een hoekje zat is ook niet realistisch te noemen..
Wat is de aanklacht? Niet zo simpel doen gast.quote:Op zondag 2 november 2025 13:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bewijs, waarvoor om het maar 's weer te herhalen ?
Gast gaat gewoon op vakanties met gezinnetjequote:Op zondag 2 november 2025 13:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou met geld alleen koop je geen vrienden hoor.
Als ik zie hoe hij er nu uit ziet, zijn vrouw weg is (ze waren toch gescheiden) en hoe hij zijn dagen moet vullen.
Volgens mij is 1x naar AZ geweest en 1x naar een optreden van zijn dochter, dan wil ik niet ruilen met hem.
Veel plezier zal hij niet gehad hebben. Het is bekend dat hij even in Italië heeft gewoond, maar in Nederland kon hij niet fatsoenlijk over straatquote:Op zondag 2 november 2025 13:19 schreef roos94 het volgende:
[..]
Om te doen alsof Marco vier jaar kwijnend in een hoekje zat is ook niet realistisch te noemen..
Daar wordt aan gewerkt he. Marco volgt momenteel een paprika dieetquote:Op zondag 2 november 2025 13:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou met geld alleen koop je geen vrienden hoor.
Als ik zie hoe hij er nu uit ziet
Dan zou hij in die 3 maanden toch meer afgevallen moeten zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 13:35 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Daar wordt aan gewerkt he. Marco volgt momenteel een paprika dieet![]()
https://www.mediacourant.(...)vanwege-mediacircus/
quote:Op zondag 2 november 2025 13:35 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Daar wordt aan gewerkt he. Marco volgt momenteel een paprika dieet![]()
quote:Op zondag 2 november 2025 13:52 schreef maily het volgende:
[..]
Dan zou hij in die 3 maanden toch meer afgevallen moeten zijn.![]()
En Ali dan?quote:Op zondag 2 november 2025 12:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en bewijs vanuit uit één bron - zo ja overwogen op grond van het dagboekje - is geen bewijs.
Dat de situaties in gedragingen, allerlei wenkbrauwen doet fronsen maakt nog niet dat Borsato ontucht heeft gepleegd.
Die wordt wel even van wat meer verdachtquote:
Bewijs?quote:Op zondag 2 november 2025 14:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die wordt wel even van wat meer verdacht
En die aanklacht is dat Borsato door het OM verdacht wordt van ontucht - dwz seksuele handelingen of daartoe het motief hebbend - met een destijds minderjarige.quote:Op zondag 2 november 2025 13:32 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Wat is de aanklacht? Niet zo simpel doen gast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogmaals wat Borsato kan worden verweten is op zijn best, grensoverschrijdend gedrag en hij - zover de informatie nu strekt - op geen enkele wijze seksuele handelingen of bedoelingen ten toon heeft gespreid."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dank je, wist niet dat er 2 getuigen waren daar.quote:Op zondag 2 november 2025 14:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)-B-in-zedenzaak.aspx
Bij zo'n Ali B weet je dat het gewoon een narcistische viespeuk eerste klas isquote:Op zondag 2 november 2025 14:16 schreef Scjvb het volgende:
Die Ali B. oogt m.i. zo glad als 'n aal, Borsato daarentegen oogt stukken betrouwbaarder.
Maar dat bewijst inderdaad niets.
Borsato heeft zelf met zijn gedrag, de appjes en de geluidsopname dat seksuele motief kenbaar gemaakt.quote:Op zondag 2 november 2025 15:02 schreef Vallon het volgende:
Nogmaals wat Borsato kan worden verweten is op zijn best, grensoverschrijdend gedrag en hij - zover de informatie nu strekt - op geen enkele wijze seksuele handelingen of bedoelingen ten toon heeft gespreid.
quote:Op zondag 2 november 2025 09:46 schreef Mylene het volgende:
Ik denk ook wel dat hij wordt vrijgesproken, echter de vieze appjes en de verzamelde mappen zullen altijd aan hem kleven als de vieze man, wat het gezin heeft gedaan doet daar eigenlijk niets van af. Hij had beter moeten weten, aan de bel trekken, en de autoriteiten op de hoogte moeten stellen. Hij bleef echter maar teruggaan. Hij heeft zichzelf in deze positie gemanoeuvreerd. En hangt de grote slachtofferrol uit.
Deze slachtofferadvocaat zegt dat het weleens een taakstraf zou kunnen worden.quote:Op zondag 2 november 2025 15:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Borsato heeft zelf met zijn gedrag, de appjes en de geluidsopname dat seksuele motief kenbaar gemaakt.
Appjes met complimenten over haar billen, met dat ze een prachtige jonge vrouw is met alles erop en eraan, een vrijpartij aanraden om in slaap te kunnen vallen, meegaan met haar naar een lingeriewinkel.
En toen hij geconfronteerd werd, ontkende hij niet, maar gaf hij draaiende antwoorden waarin in ieder geval het strelen bekend werd, en dat er mogelijk grenzen gepasseerd waren.
Volgens Bram Moskofiets worden er bij dit soort zedenzaken geen taakstraffen (meer) gegeven maar in beginsel altijd gevangenisstraffen. Maarja hij maakte zijn huiswerk ook niet altijd he dus hij kan er naast zittenquote:Op zondag 2 november 2025 15:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Deze slachtofferadvocaat zegt dat het weleens een taakstraf zou kunnen worden.
Ik zet daar ook m'n geld op
Slachtofferadvocaat Sébas Diekstra over Marco Borsato: ‘Dit vind ik heel pijnlijk om te zien’
Complete lulkoek. Je erkent al dat er wel grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Maar nee hoor er zaten geen seksuele intenties achter, want dat weet jij gewoon he, want zo is Marco nietquote:Op zondag 2 november 2025 15:02 schreef Vallon het volgende:
Nogmaals wat Borsato kan worden verweten is op zijn best, grensoverschrijdend gedrag en hij - zover de informatie nu strekt - op geen enkele wijze seksuele handelingen of bedoelingen ten toon heeft gespreid.
Ja, ik was nog vrij summier in mijn vorige post.quote:Op zondag 2 november 2025 16:09 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Complete lulkoek. Je erkent al dat er wel grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Maar nee hoor er zaten geen seksuele intenties achter, want dat weet jij gewoon he, want zo is Marco niet![]()
Wij hebben het dossier niet eens, maar wat daarvan wel al naar buiten is gekomen laat zien dat hij daar wel degelijk mee bezig was. We hoeven dat niet allemaal nog eens te herhalen lijkt mij.
Ik erken niets, ik benoem de mogelijkheid dat de aanklacht door het OM niet op zijn plaats lijkt te zijn.quote:Op zondag 2 november 2025 16:09 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Complete lulkoek. Je erkent al dat er wel grensoverschrijdend gedrag heeft plaatsgevonden. Maar nee hoor er zaten geen seksuele intenties achter, want dat weet jij gewoon he, want zo is Marco niet![]()
Wij hebben het dossier niet eens, maar wat daarvan wel al naar buiten is gekomen laat zien dat hij daar wel degelijk mee bezig was. We hoeven dat niet allemaal nog eens te herhalen lijkt mij.
Voor de op te leggen straffen in het geval van strafbare seks (w.o. ontucht) met misbruik van gezag c.q. vertrouwen als wordt bedoeld in artikel 249 Sr, bestonden geen richtlijnen.quote:Op zondag 2 november 2025 15:44 schreef the-eye het volgende:
Deze slachtofferadvocaat zegt dat het weleens een taakstraf zou kunnen worden.
En hij heeft ook tegen de moeder - waar hij een affaire mee had - gezegd over haar dochter: "Ik hou van haar zoals ik van jou houd." en toen hij door haar geconfronteerd werd met betasten tussen de benen: "Ik heb haar gestreeld, het kan best zijn dat dat ongepast was." Deze passage is ook afgespeeld in de rechtbank. En hier ziet het OM een bekentenis in; hij heeft de seksuele mores binnen het gezin gezien als een vrijbrief om zich zelf ook zo te gaan gedragen.quote:Op zondag 2 november 2025 16:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, ik was nog vrij summier in mijn vorige post.
Hij vond het meisje ook een sexy vrouw, maar dat was niet seksueel, want hij vond zijn eigen dochter ook een sexy vrouw.
En hij kon vanwege keelonsteking niet met haar zoenen, maar billen aanraken kon wel. Maar dat was volgens Carry Knoops een onschuldig familiespelletje.
Hij heeft die geluidsopname niet zelf gemaakt en zover ik het heb gevolgd heeft hij geen seksuele intenties tot handelen uitgesproken en rest van belevingen zijn die iemand zo kan opnemen.quote:Op zondag 2 november 2025 15:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Borsato heeft zelf met zijn gedrag, de appjes en de geluidsopname dat seksuele motief kenbaar gemaakt.
Appjes met complimenten over haar billen, met dat ze een prachtige jonge vrouw is met alles erop en eraan, een vrijpartij aanraden om in slaap te kunnen vallen, meegaan met haar naar een lingeriewinkel.
En toen hij geconfronteerd werd, ontkende hij niet, maar gaf hij draaiende antwoorden waarin in ieder geval het strelen bekend werd, en dat er mogelijk grenzen gepasseerd waren.
Je praat net zo idioot als de Knoopsjes. Met dit verschil dat die er 650 euro per uur voor vangen. Jij kraamt dit soort onzin er gewoon vrijwillig uit, erg opmerkelijk.quote:Op zondag 2 november 2025 18:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij heeft die geluidsopname niet zelf gemaakt en zover ik het heb gevolgd heeft hij geen seksuele intenties tot handelen uitgesproken en rest van belevingen zijn die iemand zo kan opnemen.
NB: zeggen dat iemand zich iets kan voorstellen bij wat later wordt opgemerkt, wil niet betekenen dat dit dus een (schuld)verklaring is.
Zijn "gewogen" antwoorden zullen zijn om het vermeende slachtoffer niet plompverloren weg te zetten dat ze raaskalt. Zelfs in zijn laatste woord valt hij het vermeende slachtoffer niet aan en beperkt zich sèc tot de rechter dat hij niet is van wie het OM stelt dat zou zijn..
Ik mag glad aannemen dat Borsato daarin door zijn advocaten geprept zal zijn; die hem verdedigen tegen de zware aanklacht ontucht (dat altijd een mate van vooringenomenheid oproept).
Je hoeft het nergens mee eens te zijn en wanneer je je toevlucht neemt om op de persoon te spelen, ben je af.quote:Op zondag 2 november 2025 18:52 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Je praat net zo idioot als de Knoopsjes. Met dit verschil dat die er 650 euro per uur voor vangen. Jij kraamt dit soort onzin er gewoon vrijwillig uit, erg opmerkelijk.
Dit wordt ook wel de "tas op tafel" opname genoemd. Die duurt vlgs mij 4 uur maar daar is maar een klein stukje van te horen, je hoort de moeder Marco confronteren en je hoort zijn reactie. Of er ook een psycholoog bij zat geen idee.quote:Op zondag 2 november 2025 20:13 schreef -Spring het volgende:
Die geluidsopname, is dat die opname waarvan van tevoren werd gezegd dat die bij een psycholoog of mediator oid had plaatsgevonden?
Want tijdens de rechtszaak kreeg ik bij die opname de indruk dat het gesprek onder vier ogen plaatsgevond.
Ben ik wel heel benieuwd naar de andere 3 uur en 56 minutenquote:Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dit wordt ook wel de "tas op tafel" opname genoemd. Die duurt vlgs mij 4 uur maar daar is maar een klein stukje van te horen, je hoort de moeder Marco confronteren en je hoort zijn reactie. Of er ook een psycholoog bij zat geen idee.
Dat wij het niet te horen hebben gekregen betekent niet dat de rechter het niet gehoord heeft. Hoe kom je daar überhaupt bij? Denk je dat ze daar het dossier niet doornemen ofzo?quote:Op zondag 2 november 2025 21:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben ik wel heel benieuwd naar de andere 3 uur en 56 minuten
En als ik als rechter serieus waarde aan hechtte aan die zogenaamde "bekentenis", dan zou ik ook de rest heel graag willen horen, vóórdat ik er consequenties aan hang.
(immers, knippen en plakken kan bijna iedere kleuter al in groep 2)
Als het OM het niet in het strafdossier heeft gestopt (en die kans acht ik heel erg groot, alleen die geknipte paar minuten, zgn. bewijs à charge), krijgt een rechter de rest idd niet te horen of zien.quote:Op zondag 2 november 2025 21:22 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat wij het niet te horen hebben gekregen betekent niet dat de rechter het niet gehoord heeft. Hoe kom je daar überhaupt bij? Denk je dat ze daar het dossier niet doornemen ofzo?
@r_one denkt dat de rechter oordeelt door SBS6 te kijken.quote:Op zondag 2 november 2025 21:22 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat wij het niet te horen hebben gekregen betekent niet dat de rechter het niet gehoord heeft. Hoe kom je daar überhaupt bij? Denk je dat ze daar het dossier niet doornemen ofzo?
Te laatquote:Op zondag 2 november 2025 21:29 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
@:r_one denkt dat de rechter oordeelt door SBS6 te kijken.
En jij bent te dom, want de situatie die jij beschrijft is achterhouden van bewijs.quote:
Ja zo gaat het altijd, het OM heeft nog nóóit bewust ontlastend bewijs achtergehouden in strafzaken. Wat dom van mij om dat te veronderstellenquote:Op zondag 2 november 2025 21:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En jij bent te dom, want de situatie die jij beschrijft is achterhouden van bewijs.
Het OM is verplicht om al het materiaal aan de rechter te laten zien of ze het nou zelf willen of niet.
De rechter (en ook de verdediging) krijgen het hele dossier, niet een knip van het OM. Als het OM slechts een deel van het gesprek had ingediend, had Knoops wel verzocht om de rest. Maar Knoops heeft gewoon het hele 4 uur durende bestand, daar praten ze ook inhoudelijk over bij Pauw en De Wit.quote:Op zondag 2 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het OM het niet in het strafdossier heeft gestopt (en die kans acht ik heel erg groot, alleen die geknipte paar minuten, zgn. bewijs à charge), krijgt een rechter de rest idd niet te horen of zien.
Hoe kom jij er überhaupt bij dat dat doorgaans anders zou zijn?
Het OM bepaalt waar de rechter zich over moet buigen, het OM levert het strafdossier aan. Zo werkt een strafzaak.
Leuke draai, en leuke poging je hier nog uit te redden maar jij veronderstelde toch echt dat de rechter dezelfde info heeft als wat er in de media voor het plebs te beluisteren valt.quote:Op zondag 2 november 2025 21:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja zo gaat het altijd, het OM heeft nog nóóit bewust ontlastend bewijs achtergehouden in strafzaken. Wat dom van mij om dat te veronderstellenSorry
Ik heb PeDW niet gezien (en SBS6 zeker niet) maar als jij het zegt, geloof ik je.quote:Op zondag 2 november 2025 22:09 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
De rechter (en ook de verdediging) krijgen het hele dossier, niet een knip van het OM. Als het OM slechts een deel van het gesprek had ingediend, had Knoops wel verzocht om de rest. Maar Knoops heeft gewoon het hele 4 uur durende bestand, daar praten ze ook inhoudelijk over bij Pauw en De Wit.
Wat SBS6 uitzond is natuurlijk geen selectie die door het OM is gemaakt, maar een publiek fragment van iets wat in de rechtszaal is gebruikt. Dit heeft niets te maken met achterhouden van bewijs. Dus ja dit was een beetje domme opmerking van je.
Nee hoor dát heb ik helemaal niet gezegd, grote fantast dat je er bentquote:Op zondag 2 november 2025 22:24 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Leuke draai, en leuke poging je hier nog uit te redden maar jij veronderstelde toch echt dat de rechter dezelfde info heeft als wat er in de media voor het plebs te beluisteren valt.
Tja jij deed toch echt de aanname dat het volledige gesprek niet in het dossier zou zitten, niet ik. Nogmaals, met dat soort grappen zou een advocaat nooit mee akkoord gaan. Dat het OM niet altijd zuiver handelt staat natuurlijk buiten kijf. Dat er opeens taps blijken te zijn die niet in het dossier zitten vind ik ook wel een dingetje hoor.quote:Op zondag 2 november 2025 22:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor dát heb ik helemaal niet gezegd, grote fantast dat je er bent
Alsof de media ook het integrale strafdossier toegestuurd krijgen![]()
Ja, op basis vanquote:Op zondag 2 november 2025 22:41 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Tja jij deed toch echt de aanname dat het volledige gesprek niet in het dossier zou zitten, niet ik.
("is te horen", da's wat anders dan "daar hebben wij in de media maar een klein stukje van gehoord")quote:Op zondag 2 november 2025 20:17 schreef Bananenbennie het volgende:
Dit wordt ook wel de "tas op tafel" opname genoemd. Die duurt vlgs mij 4 uur maar daar is maar een klein stukje van te horen,
Zijn we het toch nog (groten)deels eens.quote:Nogmaals, met dat soort grappen zou een advocaat nooit mee akkoord gaan. Dat het OM niet altijd zuiver handelt staat natuurlijk buiten kijf.
Ik heb in grote spraakmakende strafzaken het zien gebeuren. Niet sec taps, wel ontlastend bewijs, bewust weggelaten uit het dossier. Ja, daar kunnen we wat van vinden, dat zal het OM jeuken wat wij vinden.quote:Dat er opeens taps blijken te zijn die niet in het dossier zitten vind ik ook wel een dingetje hoor.
Nee daar kan ie nog tegen in hoger beroep of cassatie. Wraken is ook nog een optie.quote:Op zondag 2 november 2025 22:54 schreef r_one het volgende:
En wat wil die advocaat dan doen? Hij kan hooguit een verzoek indienen maar als het OM zegt "de rest is niet relevant" en de rechter gaat daarin mee en wijst het verzoek af (schering en inslag), is-ie uitgeluld.
tldr; Nope, het OM is niet verplicht de verdachte te ontlasten door naar (het of een) tegenbewijs te zoeken.quote:Op zondag 2 november 2025 21:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En jij bent te dom, want de situatie die jij beschrijft is achterhouden van bewijs.
Het OM is verplicht om al het materiaal aan de rechter te laten zien of ze het nou zelf willen of niet.
Ja of het EHRM voor mijn part.quote:Op zondag 2 november 2025 23:05 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nee daar kan ie nog tegen in hoger beroep of cassatie. Wraken is ook nog een optie.
+ hij had meer geld.quote:Op maandag 3 november 2025 06:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jackson stond wel wat sterker dan Marco.
Die had filmpjes, de pisserquote:Op maandag 3 november 2025 09:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat heeft R Kelly uiteindelijk ook niet geholpen.
Het is volstrekte fantasie dat de beelden die hij had kinderporno betreft. Sterker nog: de kans daarop is miniem.quote:Op maandag 3 november 2025 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Zijn Borsato's mediadragers niet in beslag genomen door de politie? Hij geeft zelf aan dat hij in bezit is van kinderporno, verstrekt door de moeder van het slachtoffer. Als dat bij bv Jackson ontdekt was bij een huiszoeking was hij sws achter slot en grendel gegaan.
quote:
Dat was toch alleen een geluidsfragmentquote:Op maandag 3 november 2025 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Zijn Borsato's mediadragers niet in beslag genomen door de politie? Hij geeft zelf aan dat hij in bezit is van kinderporno, verstrekt door de moeder van het slachtoffer. Als dat bij bv Jackson ontdekt was bij een huiszoeking was hij sws achter slot en grendel gegaan.
Prik er 2 gaatjes in en stop ze in een ordnerquote:Op maandag 3 november 2025 11:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat was toch alleen een geluidsfragment
Nope, het geluidsfragment betreft een heimelijk door de moeder opgenomen gesprek waar zij Borsato confronteerde met haar klachten. De vraag is van welke datum..... met welk doel en (zo lijkt het mij) Borsato daarin wat meegaand heeft gereageerd op aantijgingen (die nu, anders opgevat, voor anderen zouden duiden als verklaring).quote:Op maandag 3 november 2025 11:13 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat was toch alleen een geluidsfragment
Het OM heeft de gesprekken tussen moeder en dochter afgetapt.quote:Op maandag 3 november 2025 11:38 schreef Vallon het volgende:
Waar ik zelf benieuwd zou zijn, zijn die 500 uur aan andere (tap?)gesprekken van/door wie opgenomen..
Op zich al een rare gang van zaken: welke RC geeft nou toestemming om een aangeefster van een zedendelict onder de tap te zetten?quote:Op maandag 3 november 2025 11:41 schreef Caland het volgende:
Het OM heeft de gesprekken tussen moeder en dochter afgetapt.
Niet perse omdat gehaaide(re) mensen wel zullen oppassen om iets te zeggen dat hun later verweten kan gaan worden.quote:Op maandag 3 november 2025 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Het OM heeft de gesprekken tussen moeder en dochter afgetapt.
Op het moment dat zij vieze Marco er in wilden luizen was daar wel wat uitgekomen namelijk.
In het kader van waarheidsvinding een goede zaak lijkt mequote:Op maandag 3 november 2025 12:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Op zich al een rare gang van zaken: welke RC geeft nou toestemming om een aangeefster van een zedendelict onder de tap te zetten?
Wie is dan de verdachte van een ernstig misdrijf, moeder of dochter?quote:Op maandag 3 november 2025 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
In het kader van waarheidsvinding een goede zaak lijkt me
Och, het is geen handmatige actie voor elk gesprek. Die tap is ingeschakeld en korte tijd voor de zitting uitgeschakeld.quote:Op maandag 3 november 2025 12:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Op zich al een rare gang van zaken: welke RC geeft nou toestemming om een aangeefster van een zedendelict onder de tap te zetten?
En dan vijf-hon-derd uur!
Da's 21 etmalen, dag en nacht!
Ja fijn maar daar ging het niet om.quote:Op maandag 3 november 2025 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Och, het is geen handmatige actie voor elk gesprek. Die tap is ingeschakeld en korte tijd voor de zitting uitgeschakeld.
Daar gaat het niet, het gaat om waarheidsvinding.quote:Op maandag 3 november 2025 12:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie is dan de verdachte van een ernstig misdrijf, moeder of dochter?
Want Marco was daar niet bij dus die valt af.
Taps door politie van telefoons van i.i.g. moeder en ws dochter?quote:Op maandag 3 november 2025 11:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar ik zelf benieuwd zou zijn, zijn die 500 uur aan andere (tap?)gesprekken van/door wie opgenomen..
Er schijnen ook getuigen gehoord te zijn en ik benieuwd ben wat die in welke hoedanigheid, (zouden) hebben verklaard.
Dan tap je de verdachte, niet de familie Thielen. Zeer ongebruikelijk, vraag me serieus af wat een RC bewogen heeft (je zou haast gaan denken dat er geen RC aan te pas is gekomen).quote:Op maandag 3 november 2025 12:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar gaat het niet, het gaat om waarheidsvinding.
Ja, alsof Borsato zijn ranzige gedrag tegenover bekenden gaat toegeven.quote:Op maandag 3 november 2025 12:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan tap je de verdachte, niet de familie Thielen. Zeer ongebruikelijk, vraag me serieus af wat een RC bewogen heeft (je zou haast gaan denken dat er geen RC aan te pas is gekomen).
Je snapt er echt geen snars van he?quote:Op maandag 3 november 2025 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, alsof Borsato zijn ranzige gedrag tegenover bekenden gaat toegeven.
Zo'n tap lijkt me in dit soort gevallen best relevant om uit te kunnen sluiten of er inderdaad geen vooropgezet plan was. Juist als daar bekende personen bij betrokken zijn, je ziet ook nu dat de verdediging het eigenlijk alleen over die boeg kan gooien.
Als je jezelf afvraagt of een rc er überhaupt toestemming voor heeft gegeven is BNW wellicht wat meer je ding. Heeft helemaal geen zin om daarop in te gaan.quote:Op maandag 3 november 2025 12:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Je snapt er echt geen snars van he?
Zegt 'RC' je überhaupt ook maar iets?
Dan laat je het en blijf je lekker roeptoeteren, niet gehinderd door enige kennis van zaken.quote:Op maandag 3 november 2025 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je jezelf afvraagt of een rc er überhaupt toestemming voor heeft gegeven is BNW wellicht wat meer je ding. Heeft helemaal geen zin om daarop in te gaan.
Idemquote:Op maandag 3 november 2025 12:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan laat je het en blijf je lekker roeptoeteren, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
quote:
16:42quote:RC: Goedemorgen, met de RC
OvJ: Goedemorgen kerel, alles goed? Zeg, ik heb effe een krabbeltje van je nodig voor een tap.
RC: Wie is de verdachte en wat heeft-ie gedaan?
OvJ: Ja, Borsato, heeft met z'n vingers aan kinderen gezeten.
RC: Is goed hoor, mail zijn gegevens maar door.
OvJ: Nee nee, het moet niet bij Borsato zelf maar bij Thielen![]()
RC: Thielen? Wat heeft die uitgevreten dan? Ook aan kindertjes gezeten?
OvJ: Nee nee, ja, misschien, beetje rare mores daar maar we moeten Borsato hebben.
RC: Ja maar zo kan dat niet, daar kan ik niet voor tekenen als zij geen verdachte zijn.
OvJ Nee maar dan doen we net alsof moeder ook verdacht is en dan blijkt uit de taps dan 'zomaar' dat dat niet zo is. Dat knipt zo'n IT-boy hier er wel uit.
RC: Maar gaat het dan op taps tussen dochter en Borsato?
OvJ: Nee nee want daar krijgen we geen bekentenis losgepeuterd maar dat varkentje wassen we hier wel; zeggen we gewoon dat-ie het niet ontkend heeft en dat dat dan ook een bekentenis is.
RC: Maar wat wil je dan met de taps van moeder en dochter Thielen aantonen?
OvJ: Nou gewoon, "waarheidsvinding", als zij maar vaak genoeg zeggen wat voor smeerpijp die Borsato is en er wat aanrakingen aan de vagina en zo bij bedenken, dat-ie dat gedaan heeft, dan krijg ik mijn bewijs wel rond. Naast die appjes, geef ik ook wel een draai aan en dat dagboek van d'r.
RC: haha, dat dagboek ja, is je dat nog gelukt?
OvJ: Ja hoor, heeft m'n mattie in Lauanne op papier gezet wat ik hem gevraagd heb. Of de data een beetje kloppen zo, meer niet uiteraard![]()
RC: Haha oke, en dan heb je zelf daarna de conclusie getrokken dat het dagboek betrouwbaar is.
OvJ: Pre-cies!![]()
RC: nou beste kerel, stuur me de gegevens van Thielen maar met een beetje plausibel verhaaltje, dan komt het wel goed. Niet in het dossier bewaren he?!Je weet maar nooit
![]()
OvJ: Top!Komt goed, wat ons niet zo goed uitkomt gaat sowieso hier door de shredder.
RC: Mooi. Hé, ben jij dit weekend nog op de green?
OvJ: Nee, heb een benefietactie met de Rotary, had jou daar eigenlijk ook wel verwacht.
RC: Nee, Aleida wou graag golfen en je weet ... nooit je vrouwtje iets weigeren he. Voordat je het weet gaat ze allerlei dingen over je lopen roepen.
OvJ: Haha, nee, klopt. Nou, ander keertje dan.
RC: Vast wel. Hé fijne dag nog kerel
OvJ: Jij ook. Enneh ... bedankt he![]()
RC: Geen dank kerel. Gegroet.
OvJ:![]()
Het houdt je wel bezig hè.quote:Op maandag 3 november 2025 13:11 schreef r_one het volgende:
00:00
[..]
16:42
(einde gesprek, duur 16 minuten 42 seconden, note to myself: archiveren in mapje 'DELETED')
God wat hoop ik dat dit door AI gegenereerd is en je hier niet zelf tijd aan verspild hebtquote:Op maandag 3 november 2025 13:11 schreef r_one het volgende:
00:00
[..]
16:42
(einde gesprek, duur 16 minuten 42 seconden, note to myself: archiveren in mapje 'DELETED')
Vermoedelijk geen AI.quote:Op maandag 3 november 2025 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
God wat hoop ik dat dit door AI gegenereerd is en je hier niet zelf tijd aan verspild hebt
Wat is dit
Zeker geen AI.quote:
Misschien is "Binnen" dan ook wel toepasselijkquote:Op maandag 3 november 2025 15:34 schreef Benny het volgende:
Zou wel leuk zijn als "Vrij zijn" massaal wordt gedraaid en de hitlijsten binnenkomt als hij wordt veroordeeld
Ik ook. De advocaat kan tijdens het hele proces (behalve bij in cassatie) verzoeken dat de rc of rechtbank het OM opdraagt ontbrekende stukken toe te voegen. Dat is niet zomaar een vrijblijvend “verzoekje”. Bij afwijzing moet de rechter motiveren waarom, een beslissing die ook hogerop te toetsen is.quote:Op maandag 3 november 2025 00:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja of het EHRM voor mijn part.
Ik bedoel uiteraard ter zitting, in deze rechtsgang.
Ik ben binnenquote:Op maandag 3 november 2025 15:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien is "Binnen" dan ook wel toepasselijk
Oke jongen, wat jij wiltquote:Op maandag 3 november 2025 16:17 schreef Bananenbennie het volgende:
Dus wat jij stelde: “uitgeluld” is onzin.
Wat ik wil doet er niet toe, dit is gewoon de gang van zaken.quote:
Ja, dit is gewoon de gang van zaken.quote:Op maandag 3 november 2025 17:04 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Wat ik wil doet er niet toe, dit is gewoon de gang van zaken.
En nu is het weer tijd voor Marco.quote:Op maandag 3 november 2025 17:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon de gang van zaken.
En nu?
Je zou denken dat na zo veel jaar dit soort posts zouden gaan vervelen.quote:Op maandag 3 november 2025 16:28 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik ben binnen
Binnen in m’n cel
Binnen in m’n ziel, van binnen
Binnen sinds de dag dat ik voor jou viel, binnen
Binnen sinds de dag dat ik jouw billen greep, binnen
Ik ben binnen
zoiets?
Ja klopt, maar dan nog?quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:25 schreef Vallon het volgende:
Weer wat geleerd over bewijsvoering in de strafzaak wat mij, ook niet mijn vak/gebied, best verbaasde.
tldr; De aangifte van "ontucht met een minderjarige" vormt voor het OM het bewijs. De rest, zo ja, is mits van toepassing, het steunbewijs.
Het wordt dan heel, heel erg ingewikkeld om - hoe dan; en met welk tegenbewijs ? - de aanklacht, te ontkrachten
--
Plasman (bij Pauw&Wit van 04nov25) stelde dat het bewijs voor het misdrijf ontucht voortkomt uit de aangifte van het vermeende slachtoffer; en het dagboekje met al het andere met wat men daarvan kan vinden, daarin het steunbewijs vormt. Het dagboekje vormt dus niet, zoals ik dacht, een bewijs op zichzelf.
Maakt (mij) ook duidelijk dat het OM dus op geen enkele wijze hier (enige) pogingen zal hebben ondernomen om de verdenking anders te onderzoeken dan dat dit zo is.
Plasman maakte imo nog wel een uitglijer door te stellen dat alle tegenwerpingen afkomstig zijn van (kamp) Borsato, net of dat je je als verdachte hierin niet mag verweren.
Ook bleek dat (het heimelijk opgenomen) 'tas op tafel gesprek', niet perse de periode betrof dat het meisje 15 jaar en in tijdlijn bezien, van een later moment kan zijn geweest. Ik vroeg mij zelf al eerder af wat nu van alles de chronologische tijdslijn was.
Wat Plasman dus allemaal betoogd, gaat dus over ondersteunend bewijs in de vorm van zelf gedane uitlatingen door Borsato en hij (Plasman) het volstrekt irrelevant vindt wat het meisje stelt of de omstandigheden waren.
Maw Borsato moet hangen. De stelling is een simpele, de vermeende slachtoffer was 15, dus minderjarig en dan vormt haar verklaring dat Borsato ontucht pleegde; het wettelijk bewijs voor dat misdrijf.
Saillant is dat 'men' opnieuw fragmentatische uitlatingen, als steunbewijs tot bewijs van aangifte, opnieuw letterlijk lijkt te (willen) interpreteren. Borsato noemde ergens iets van zichzelf in allerlei gradaties "ongepast" zonder dat feitelijk expliciet duidelijk is van wat precies, wanneer en hoe.
Plasman, gevraagd naar zijn verwachting, liet vagelijk doorschemeren dat de zaak op 04dec25 mogelijk zal door de rechter zal worden aangehouden wanneer die (intern) van oordeel gaat zijn dat Borsato schuldig is.
De verdediging zal dan immers een direct verzoek doen tot inzage van o.a. de tapgesprekken.
De andere optie is vrijspraak en het dan gelijk klaar is (en het OM in herhaling van zetten, mogelijk hoger beroep kan aantekenen).
Onverlet, zal het vermeende slachtoffer in haar behoefte tot erkenning, nergens iets mee(r) opschieten en Borsato (ooit opgeleid tot kok) zal hooguit weer ergens in een spoelkeuken zijn tranengezang ten gehore brengen.
Borsato had, volgens Plasman, de klacht van het vermeende slachtoffer 'gewoon' moeten erkennen en dan zou er geen zaak zijn geweest. Hierbij elke "integriteit" negerend dat een verdachte niet iets dergelijks fundamenteels kan bekennen als de ontucht niet heeft plaatsgevonden.
Strikt juridisch, lijkt mij die inzage tot gesprekken ook onzinnig wanneer het zo zou zijn dat de aangifte, het bewijs vormt en al het andere (daarna - inclusief dagboek, appjes, intenties, taps, mores en onderlinge verstand(s)verhoudingen) slechts van toepassing is mits dat dient tot steunbewijs.
Wat dan ook gezegd wordt, het kan immers nooit de aangifte "onwaar" maken.
Best heel ingewikkeld om als verdachte dan aan te tonen dat je iets niet hebt gedaan (wanneer de aangifte het ultieme bewijs vormt). Ik snap (nu) ook dat Borsato zijn indringend verzoek doet aan de rechter dat het niet waar is wat hem wordt verweten.
Wie is die Joodse zanger?quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Zangles op niveau is ¤1500,-
Vioolles op top niveau is ¤2000,-
Drumles is goedkoop want leerling moet een afgesloten oefenruimte hebben.
Muzikale theorie is minimaal twee uur per week. Solvage, noemen ze geloof ik dat is drie/vier uur per week.
En wat zijn nu hun idolen anno 2025?
S10 met een knettergekke familie, en Bente haar BBF, en miss Hazes.
Roxy die niet kan zingen.
Bankzitters en snelle.
Echt culture armoede.
En we hadden een goede zanger, maar die is Joods en moet kapot.
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:25 schreef Vallon het volgende:
De aangifte van "ontucht met een minderjarige" vormt voor het OM het bewijs.
Ook ondersteunend bewijs moet wettig en overtuigend zijn, wil het als "bewijs" kunnen dienen. Het is in de eerste plaats de taak van het OM om dat onomstotelijke bewijs te leveren (niet aan de aangeklaagde om zijn onschuld te bewijzen).quote:De rest, zo ja, is mits van toepassing, het steunbewijs.
Het wordt dan heel, heel erg ingewikkeld om - hoe dan; en met welk tegenbewijs ? - de aanklacht, te ontkrachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:quote:Borsato had, volgens Plasman, de klacht van het vermeende slachtoffer 'gewoon' moeten erkennen en dan zou er geen zaak zijn geweest.dus
(ja Asmara, ik erken dat ik je slipje opzij heb geschoven en je vagina heb betast en gestreeld toen je nog 15 was, sorry)
[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 04-11-2025 02:04:25 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Eloi Youssef, bizar geweldige muziek.quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.
Die verklaringen moeten wel wettig en overtuigend bewezen worden, willen ze als 'bewijs' worden aangemerkt. Hiaten en inconsistenties in tijdspaden, vage of ambivalente beschrijvingen van het gebeurde, omstandigheden waaronder het gebeurde zou hebben plaatsgevonden, etc. kunnen dat 'bewijs' dunner maken. Tot aan flinterdun aan toe.
Het OM mag er niet automatisch vanuit gaan dat die verklaringen ook dé waarheid is, ze zullen dat nader (en verdomd goed) moeten motiveren. En dat is -omdat er doorgaans geen derden bij aanwezig zijn geweest die het kunnen bevestigen of kunnen tegenspreken- verdomd lastig en lang geen uitgemaakte zaak.
Vandaar dat in dit soort zaken toevlucht wordt gezocht in ...
[..]
Ook ondersteunend bewijs moet wettig en overtuigend zijn, wil het als "bewijs" kunnen dienen. Het is in de eerste plaats de taak van het OM om dat onomstotelijke bewijs te leveren (niet aan de aangeklaagde om zijn onschuld te bewijzen).
De verdediging staat het dan vervolgens vrij om gaten in de motivatie van het OM te schieten. Vb: Van koppen en het dagboek.
Daarnaast kan de verdediging eigen (tegen)bewijs aanleveren die niet direct betrekking heeft op ontkrachten van het steunbewijs, als wel twijfel te zaaien bij de rechter. Vb: de mores binnen het gezin en de vette knipoog van moeder.
Wat het OM dan weer af mag doen als "niet relevant".
Alles overwegende zal de rechter dan al het bewijs wegen en tot een oordeel komen: is ontucht, zoals ten laste gelegd, de feiten die limitatief zijn opgesomd, wettig en overtuigend bewezen?
Zo ja: schuldig (en strafmaat volgt, na bepaling of het strafbare de dader ook kan worden aangerekend)
Zo nee: vrijspraak
Maar er is ook nog een derde mogelijkheid.Kleine berekening wat Marco Borsato ondertussen verloren is aan inkomsten door dit, 9 miljoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:
[..]dus
(ja Asmara, ik erken dat ik je slipje opzij heb geschoven en je vagina heb betast en gestreeld toen je nog 15 was, sorry)
Negen miljoen….
Negen miljoen, ik hoop dat Nathalie en haar dochter wat financiële reserves hebben.
Mijn dochter is gek van Racoon, maar never ever dat daar zo’n idiote zaak uitkomt.
Kan je ook normaal doen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eloi Youssef, bizar geweldige muziek.
Zegt jullie idioten niks. Google ff.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.
Die verklaringen moeten wel wettig en overtuigend bewezen worden, willen ze als 'bewijs' worden aangemerkt.
Plasman deed het "tegenbewijs" af dat dit allemaal één en alleen afkomstig was vanuit kamp Borsato (met imo dus onbenoemd daarin de suggestie dat het opgevoerde zaken treft die zelf niets zullen afdoen aan de - immers - bewezen aangiftequote:...
Daarnaast kan de verdediging eigen (tegen)bewijs aanleveren die niet direct betrekking heeft op ontkrachten van het steunbewijs, als wel twijfel te zaaien bij de rechter. Vb: de mores binnen het gezin en de vette knipoog van moeder.
Wat het OM dan weer af mag doen als "niet relevant".
Yep en als advocaat, op zoek naar de verloren erkenning, is dat trommelen in een andere maatvoering.quote:Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:
[..]
Plasman moet niet zo dom lullen. Van Koppen behoort helemaal niet tot een 'kamp', dat kan die zich helemaal niet permitteren. Dat-ie geregeld kritiek levert op het onderzoek van het OM, maakt hem nog geen kamplid van de verdachte partij.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
:
Plasman deed het "tegenbewijs" af dat dit allemaal één en alleen afkomstig was vanuit kamp Borsato
Wat heeft dit met de rechtszaak Borsato te maken?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pilletje niet genomen vanavond?quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Zangles op niveau is ¤1500,-
Vioolles op top niveau is ¤2000,-
Drumles is goedkoop want leerling moet een afgesloten oefenruimte hebben.
Muzikale theorie is minimaal twee uur per week. Solvage, noemen ze geloof ik dat is drie/vier uur per week.
En wat zijn nu hun idolen anno 2025?
S10 met een knettergekke familie, en Bente haar BBF, en miss Hazes.
Roxy die niet kan zingen.
Bankzitters en snelle.
Echt culture armoede.
En we hadden een goede zanger, maar die is Joods en moet kapot.
Wel naakt schoonmaken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gaat nergens meer over dit.
Ff schoonmaakbeurt?
Die wilde toch zelf niet meer?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 4 november 2025 10:08 schreef Droopie het volgende:
Blijkbaar heeft Marco ook gezegd tijdens het tas gesprek wat hij gedaan heeft "megaongepast" is.
Volgens mij zijn beide partijen het er wel over eens dat de zaak aangehouden wordt en de 500 uur tapes onderzocht gaan worden.
Volgens Plasman bestaan die 500 uur grotendeels uit normale gesprekken met vriendinnen.
Ja het ziet er allemaal niet goed uit voor hem. Plasman legde nog uit dat Borsato ook nog had kunnen toegeven dat één en ander was voorgevallen ná haar 15e, dat zou tactisch best handig geweest zijn. Maar nee hij blijft volharden dat er nooit wat gebeurd is, en dat is samen met zijn eigen 'zwaar ongepast' uitspraken niet erg plausibel meer.quote:Op dinsdag 4 november 2025 15:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vanaf 12:12. Borsato zegt zelf 'zwaar ongepast' en 'als je er met een loep naar kijkt, en dingen isoleert, ziet het er zeer naar uit'.
Dat tas op tafel-gesprek is nog slechter voor de positie van Borsato dan we aanvankelijk dachten.
Hij heeft ook nog gewoon miljoenen op de bank. Daarmee kan je je tot je hoogbejaard bent aan kinderen gaan vergrijpen in Thailand. Daar lopen wel meer Marco’s rond.quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Ze doen ook net alsof hij de doodstraf krijgt. Kom op, een paar maandjes brommen maar, volgend jaar kerst weer op vrije voeten, dan kan hij van zijn royalties gaan leven in een huisje in Italië, waar iedereen wat aanrakeriger is.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog gewoon miljoenen op de bank. Daarmee kan je je tot je hoogbejaard bent aan kinderen gaan vergrijpen in Thailand. Daar lopen wel meer Marco’s rond.
Zie het probleem niet zo.
Plasman: “Daar ga ik niks over zeggen”.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Ai, en nog slecht ookquote:Op dinsdag 4 november 2025 20:45 schreef quirina het volgende:
Het is gewoon de knuffelaar uit Alkmaar.
Ligt gevoelig en dit dan al snel, volgens allerlei volk, een gevalletje zg victim-blaming zou zijn (want "meisjes" hebben gelijk) en het makkelijker is om Borsato op allerlei wijze "vermakelijk" af te branden.quote:Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Wat stel jij voor dan? Je moet ergens een grens trekken. Zodra ze haartjes krijgen kunnen ze volgepompt worden?quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"quote:Op woensdag 5 november 2025 00:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.
Hierbij maak ik onderscheid tussen ongepast (cq grensoverschrijdend) gedrag en (uitgelokte?) handelingen tot doel om een (vooropgezet? seksueel?) misbruik haar vorm te geven.
Ik zou het hier niet zo raar vinden wanneer het mogelijk zou zijn dat zowel het vermeende slachtoffer en verdachte onderzocht worden op hun gedragingen. Ook het gebrek aan aandacht door het OM voor de omstandigheden, vind ik discutabel.
Is het meisje in haar eigen belevingen en in omstandigheden wel die onschuldige prooi en/of is Borsato dat seksuele roofdier dat van hem nu wordt geschetst ?
Ik geloof hier niet zo in een zwart/wit stelling, zeker niet als ze deel zijn van een kennelijk gangbare omgang.
Dat de wet iemand het bewijs voor 'dwang' weglaat onder de 16 jaar wil ik nog volgen maar niet dat daarmee alles dus zo zou zijn aangedaan.
Daar mag je van alles van vinden; dat verder hier niet de casus is.quote:Op woensdag 5 november 2025 00:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"
Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
Daar moeten we zéker met z'n allen wat van vinden ja, als een 16-jarige haar 50-jarige stiefvader smeekt om haar te vingerenquote:Op woensdag 5 november 2025 00:21 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is"
Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
Als een 16-jarige smeekt om haar te vingeren, kun je moeilijk volhouden dat dat niet haar instemming heeftquote:Op dinsdag 4 november 2025 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
Heb je dat ook met b.v. snelheidsovertredingen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
.
Op woensdag 5 november 2025 06:07 schreef Arjan456 het volgende:Jij bent dan ook een sexbeluste engerd dus dat is logisch.quote:Als een 16 jarige smeekt om haar te vingeren of meer zou ik ook niet weigeren.
Wat een dom gezwam. De rechter moet oordelen of hij gelooft dat Marco inderdaad aan een minderjarig meisje heeft gezeten zoals in de aanklacht beschreven.quote:Op woensdag 5 november 2025 03:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar mag je van alles van vinden; dat verder hier niet de casus is.
Borsato wordt ontucht verweten met - het toentertijd 15 jarige - meisje door haar boven en onder haar kleding te betasten. Een verdenking waar een onomstotelijk bewijs voor ontbreekt.
Ik vind dat de belijning van wetgeving, hier kant nog wal raakt omdat er veel vloeibaar water is dat alle kanten op klotst. Hoe dan wel, zou wmb zijn - en helaas niet mogelijk lijkt - dat bij een gerede twijfel, de rechter ook kan oordelen dat beide partijen hun aandeel hebben zonder dat iemand perse daarvan dan een schuld heeft of ernstig tekort zal worden gedaan.
Maar niet onder ede. Zegt Plasman. En het waren z’n vrienden.quote:Op woensdag 5 november 2025 04:11 schreef r_one het volgende:
Even de nuances op een rijtje:
• Vrienden zeggen "niks ongepast" dus zeker niet seksueel
Marco mag zeggen wat hij wil. Wat is mega ongepast? Een vinger naar binnen steken om de temperatuur te meten? Over haar borsten wrijven om de cupmaat te schatten voor de lingerieshoppingsessie?quote:• Marco heeft het over "ongepast" (zeer, mega) maar niet seksueel
Matige quote. Hij zei dat ze een intieme relatie hadden in de manier waarop ze met elkaar om gingen.quote:• Pauw heeft over "intiem maar niet perse seksueel" (en Plasman knikt instemmend)
Als je een 15 jarige tussen de benen wrijft lijkt me dat altijd seksueel als je ook dingen appt als: je kan ook met jezelf spelen.quote:• Moeder (tapes) heeft het over "aanraken tussen de benen" bedoeld wordt seksueel
Hij zat tussen de benen te wrijven. Wat maakt het uit of dat wel of niet seksueel was? Ga jij anders morgen even bij je 15-jarige buurmeisje op de bank zitten en wrijf er even lekker overheen.quote:• Dochter (dagboek) heeft het over ??? (weten we niet precies) maar we gaan uit van seksueel
Er zal een wereld zijn waar een 15-jarige over haar borsten en vagina wrijven niet seksueel is. Maar dat klinkt als een sekte bij Alberto Stegeman.quote:• OM heeft het over "ontucht" dus per definitie seksueel
Aha. Pick and choose dus. Aaien over billen wel. De rest niet.quote:Maar als je aangeklaagd wordt voor het betasten van
• én de billen (hoeft niet seksueel),
• én borsten (impliciet seksueel)
• én de vagina (expliciet seksueel)
en het wordt je verweten dat je -generaliserend- "hét" gedaan hebt (alle drie, meermaals, ook onder de kleding) , aanranding dus, dan snap ik Borsato wel dat-ie dat ter zitting ontkent en mordicus tegenspreekt.
Je blijft iets te veel hangen op het smekenquote:Op woensdag 5 november 2025 04:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar moeten we zéker met z'n allen wat van vinden ja, als een 16-jarige haar 50-jarige stiefvader smeekt om haar te vingeren
[..]
Als een 16-jarige smeekt om haar te vingeren, kun je moeilijk volhouden dat dat niet haar instemming heeft![]()
Net zoals Plasman iets te veel bleef hangen in hypothesen van Borsatoquote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je blijft iets te veel hangen op het smeken
.
Flauwekul.quote:Op woensdag 5 november 2025 07:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Opmerkelijk inderdaad dat een groot deel evengoed achter Borsato blijft staan.
Was het een onbekende dan moeten z'n ballen gefrituurd worden.
Als het een allochtoon was dan moest 'ie het land uit.
Inderdaad. "Intiem maar niet perse seksueel".quote:Op woensdag 5 november 2025 07:33 schreef matthijst het volgende:
Hij zei dat ze een intieme relatie hadden in de manier waarop ze met elkaar om gingen.
Nee, het past niet in jouw perceptiequote:Matige quote.
Jij mist de pics?quote:Op woensdag 5 november 2025 12:21 schreef Marsenal het volgende:
Zo veel gelul over borsten en billen maar eigenlijk heeft het amper zin om in dit topic te masturberen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 november 2025 12:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij mist de pics?Heb wel de blote borstjes van de moeder gezien maar dit bleek niet voldoende en die foto van Marco heeft de hele opbouw verpest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-nee-
Dat is dus één kant van het verhaal (kamp OM) en wél "perse seksueel", keiharde aanranding zelfs.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:30 schreef matthijst het volgende:
Ze hadden het gezellig en knus, totdat Marco z'n vingers liet rondwandelen over borsten en vagina.
Misschien wat minder zelf interpreteren?quote:Op woensdag 5 november 2025 11:30 schreef matthijst het volgende:
Mwah, ik interpreteerde het als "een innige band hebben"
Speciaal voor jou dan, nog een foto van de moeder (en nog een paar "andere"):quote:Op woensdag 5 november 2025 13:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Heb wel de blote borstjes van de moeder gezien maar dit bleek niet voldoende
.
quote:Op woensdag 5 november 2025 05:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Heb je dat ook met b.v. snelheidsovertredingen?Ja, waar er wat stapsgewijze gradaties zijn en in bepaalde gevallen, nog steeds tot hangen of wurgen kan komen en de wet(gever) geen ruimte biedt voor een andere beoordeling. We zouden ook iets kunnen leren van bv de toeslagaffaire.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gebeurd bij verkeersovertredingen ook vaak dat iemand het er maar bij laat zitten omdat bezwaar maken, naast zinloos, anders meer schade ondervindt dan het (on)recht doet.
Hier is dat flink lastiger omdat het de kern raakt van iemands integriteit.
Ik snap dat dingen ingewikkelder worden wanneer omstandigheden en de status van iemand(s zijn) er (voor mij) toe doen. Het lastige hier dat de zaak de mores (be)treft en een beoordeling al snel haar subjectieve insteek heeft. Onverlet vind ik ook dat o.a. Borsato ongepast bezig was maar wil mij indenken hoe iemand in een dergelijke fuik terecht kan komen.
Wie hem dan eerder daaruit moe(s)t halen en laat staan het minderjarig meisje beter hoorde te beschermen, is wmb niet middels veroordeling van het best zware delict "ontucht".
Een veroordeling die elders - zeker in het vrijere werkveld van o.a. "artiesten" - haar normerende gevolgen zal gaan hebben.
Waar het gaat om persoonlijk ervaren leed van/bij mensen, zijn er vaak meerdere invalshoeken en zienswijzen.
Het dan van belang wordt wie waarmee - laat staan op termijn - precies zal zijn gediend.
Hier lijkt mij een veroordeling, niemand anders te helpen dan het OM die tot haar taak, de aanklacht - tot doel - moet zien te laten zegevieren.
In alle gevallen, wel of geen veroordeling, zal iemand zich te kort voelen worden gedaan.
Het vermeende slachtoffer krijgt niet haar erkenning van Borsato die op zijn beurt verongelijkt naar het proces zal omzien."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Kijk dat stukje anders even terug.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat
Misschien wat minder zelf interpreteren?![]()
In de herhaling wordt het niet anders vanquote:Op woensdag 5 november 2025 14:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kijk dat stukje anders even terug.
quote:Pauw heeft over "intiem maar niet perse seksueel" (en Plasman knikt instemmend)
We (althans, OM en menig Fok!ker) hebben het inmiddels al over "aanranding". Jajaquote:
Ik lees twee keer exact dezelfde strekking, gek he.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:07 schreef matthijst het volgende:
"Ze hadden een behoorlijk langdurige intieme band.
En met intiem bedoel ik niet per se met een sexuele connotatie, maar wel intiem toch".
Dat begrijpend Nederlands voor jou te hoog gegrepen is, is jouw probleem. Met je kut samenvatting:
[..]
Stond hier eerst niet wat meer, over Borsato en z'n broer enzo?quote:Op woensdag 5 november 2025 14:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Alkmaar was het internetbedrijf Qball die de websites en apps maakte voor onder andere Borsato.
Fans konden een eigen borsato-fan-blog aanmaken, op de website Borsatoweblog.nl
Borsato's digitale imperium is in 2018/2019 weggevaagd.
Het raakte je wel heh.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
We (althans, OM en menig Fok!ker) hebben het inmiddels al over "aanranding". Jaja![]()
Uitgeluld op argumenten?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het raakte je wel heh.
Poster van Marco nog wel boven je bed hangen of?
Zolang de beschuldigingen niet valselijk zijn, is het helemaal niet interessant wat de motieven van de moeder en het meisje zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ligt gevoelig en dit dan al snel, volgens allerlei volk, een gevalletje zg victim-blaming zou zijn (want "meisjes" hebben gelijk) en het makkelijker is om Borsato op allerlei wijze "vermakelijk" af te branden.
Er zijn hier en daar wel een pogingen gedaan om te achterhalen wat nu precies de motieven zijn en het dan interessant is op welke moment bepaalde grieven concreet naar voren zijn gekomen.
Zo werkt dat nu eenmaal. Het is ook verboden om alcohol te kopen/drinken als je onder de 18 jaar bent. Heb je een dag voor je achttiende alcohol in bezit, dan is het strafbaar, ondanks dat het maar om één dag gaat. Zo arbitrair werkt het recht nu eenmaal.quote:Ook is mij wat onduidelijk waarom de moeder, Borsato in 2019 heeft aangesproken; en het meisje toen al meerderjarig was. Wat ik zelf vreemd vind dat de moeder van het dan volwassen meisje, melding is gaan doen bij de politie.
Gisteren werd in Pauw&Wit indirect gehint dat de - zo ja - vergrijpen ook zouden hebben plaats gevonden toen het "meisje" ouder was dan 16 en dan niet/minder strafbaar zijn omdat zij de magische grens is overgestoken die een paar maanden daarvoor nog zwaar verwijtbaar fout was. Dit ook ivm het opgenomen gesprek dat niet duidde over welke periode - de moeder en Borsato - precies spraken.
Ik snap dat het recht/wet niet anders wordt met dat ik vind dat "recht doen" niet per se bestaat door die op het scherpst van een (in)snede te wegen. Verder naar/op inhoud.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zolang de beschuldigingen niet valselijk zijn, is het helemaal niet interessant wat de motieven van de moeder en het meisje zijn.
[..]
Zo werkt dat nu eenmaal. Het is ook verboden om alcohol te kopen/drinken als je onder de 18 jaar bent. Heb je een dag voor je achttiende alcohol in bezit, dan is het strafbaar, ondanks dat het maar om één dag gaat. Zo arbitrair werkt het recht nu eenmaal.
Zedenzaken zijn vrijwel altijd moeilijk te bewijzen, omdat er vaak geen getuigen zijn en het bewijs veelal afhangt van de verklaring van het slachtoffer tegenover de verdachte. Dus neemt de rechter een aangifte serieus, en kijkt de rechter of hier genoeg (steun)bewijs voor is. Ontbreekt dit bewijs, dan is het vrijspraak, is er voldoende bewijs, dan volgt er een veroordeling.
In deze zaak zien we vrij veel (steun)bewijs. Als het niet om Marco Borsato zou gaan, zou de combinatie, geluidsopname, dagboekje, whatsappberichten en getuigenverklaringen (ook van Marco zelf) vrijwel zeker genoeg zijn voor een veroordeling. En het zou dan niet eens nieuwswaardig zijn (misschien voor een lokale nieuwssite).
Borsato heeft echt een black swan nodig, of iets dat tot nu toe over het hoofd gezien is. Helaas heeft niemand hier het hele dossier in handen, maar we stevenen vrijwel zeker op een veroordeling af.
Doel je hier specifiek op de Borsato-case? En zo ja, waar baseer je dit op?quote:Op woensdag 5 november 2025 22:12 schreef Vallon het volgende:
Ik denk bv ook aan kwaliteit van (politie)verhoren waar tot aan de aangifte, er versterkte versies zijn of dat het OM ingebrachte leefomstandigheden of mogelijke andere invloeden afdoet als irrelevant.
Wat bij politie verhoren begon als aanraking op de rug, tot been en strelen werd dat later ergens in versie vier van een aangifte, met wat coaching, klakkeloos neergezet als het slipje opzij duwen om de vagina aan te kunnen raken. Niet ondenkbaar is dat het vermeende slachtoffer in dat verhaal wat werd (om)geleid.
Heb je hier een bron van?quote:Op woensdag 5 november 2025 22:12 schreef Vallon het volgende:
Wat bij politie verhoren begon als aanraking op de rug, tot been en strelen werd dat later ergens in versie vier van een aangifte, met wat coaching , klakkeloos neergezet als het slipje opzij duwen om de vagina aan te kunnen raken
Toch wat vaag zo'n shownewsartikeltje.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:12 schreef Vallon het volgende:
Er schijnt in juni dit jaar er ook een klokkenluider te zijn opgedoken, uit de kring van Borsato zelf bron die mogelijk verklaringen heeft (gedaan) die van bepalende "invloed" kunnen zijn op het verloop en wending van de zaak.
quote:
--quote:]rtl (boulevard, ikweet) https://www.rtl.nl/boulev(...)everhoor-slachtoffer
Volgens Knoops heeft de vrouw tot aan de aangifte vier verschillende versies verteld over de vermeende ontuchtige handelingen van Borsato, die terechtstaat voor ontucht met haar toen ze 15 jaar oud was.
Volgens Knoops werden de versies steeds sterker verteld. Het begon met een fragment uit haar dagboek dat ze een aanraking, een hand op haar rug, onaangenaam vond. Later werd het volgens Knoops dat Borsato haar slipje opzij zou hebben geduwd. "De vier verschillende versies nemen in ernst toe", aldus Knoops.
Tja, ik was er niet bij en ik kan mij niet voorstellen dat vdHeuvel zonder ook maar een letter over de inhoud het hebben gehad, haar geleerd heeft hoe de aangifte het beste kan worden aangelopen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:24 schreef luxerobots het volgende:
...
Wat betreft die coaching wordt dat ten stelligste ontkend door Van den Heuvel. Bovendien is zulke sturing strafbaar en zou Van den Heuvel dan (onder ede) gehoord moeten worden. Dat de advocaten van Marco Borsato hier geen punt van gemaakt hebben, geeft natuurlijk ook al wat aan.
[..]
Toch wat vaag zo'n shownewsartikeltje.
Nee zo werkt het nietquote:Op woensdag 5 november 2025 19:53 schreef luxerobots het volgende:
Zo werkt dat nu eenmaal. Het is ook verboden om alcohol te kopen/drinken als je onder de 18 jaar bent. Heb je een dag voor je achttiende alcohol in bezit, dan is het strafbaar, ondanks dat het maar om één dag gaat.
We kunnen helaas niet in het dossier kijken, en we weten dat Knoops partijdig is. Dus het is aan de rechtbank om te beoordelen of de aangifte betrouwbaar is. Overigens is het goed mogelijk dat de specifiekere vragen later gesteld zijn, en dat de schokkendere antwoorden ook later gekomen zijn.quote:
Ook journalisten kunnen onder ede gehoord worden (er is geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn).quote:Verder eens en de rol van vdHeuvel lijk mij op zijn minst vaag en hij werd daarmee bij de rechtszaak via het rapport Koppen (die hoogleraar, rechtspsycholoog) indirect genoemd en het OM, Koppen afdeed als zg. niet onafhankelijk. Hem op roepen als getuige onder ede, lijkt mij gezien zijn journalisten-rol wat ingewikkeld.
En zijn eigen vrouw dit gewoon laten opnemen, wat een narcistische klootzak ben je danquote:Op donderdag 6 november 2025 06:49 schreef Tjoent het volgende:
Was deze al gepost? Niveautje
We hebben allemaal al gezien dat Knoops alles in het voordeel van zijn cliënt uitlegt. Logisch ook, want daar wordt ie flink voor betaald. Maar dit is dus puur zijn interpretatie van de verhoren. Dat er bij elk verhoor steeds meer naar buiten komt vind ik op zich niet heel raar. Dat hoor je vaker bij zedenzaken omdat het voor het slachtoffer moeilijk is om het hele verhaal ineens te vertellen, helemaal tegenover een wildvreemde.quote:Op woensdag 5 november 2025 23:26 schreef Vallon het volgende:
Volgens Knoops heeft de vrouw tot aan de aangifte vier verschillende versies verteld over de vermeende ontuchtige handelingen van Borsato, die terechtstaat voor ontucht met haar toen ze 15 jaar oud was.
Volgens Knoops werden de versies steeds sterker verteld. Het begon met een fragment uit haar dagboek dat ze een aanraking, een hand op haar rug, onaangenaam vond. Later werd het volgens Knoops dat Borsato haar slipje opzij zou hebben geduwd. "De vier verschillende versies nemen in ernst toe", aldus Knoops.
Advocaten partijdigheid verwijten heeft iets weg dat ze niet de waarheid als bevinding vertellen ?quote:Op donderdag 6 november 2025 09:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen helaas niet in het dossier kijken, en we weten dat Knoops partijdig is. Dus het is aan de rechtbank om te beoordelen of de aangifte betrouwbaar is. Overigens is het goed mogelijk dat de specifiekere vragen later gesteld zijn, en dat de schokkendere antwoorden ook later gekomen zijn.
Mogelijk, waarbij vdHeuvel imo sws niet(s) kan bijdragen in een rol als getuige omdat (juridisch) niet aantoonbaar is dat hij een directe invloed heeft gehad tot de zaak, anders dat hij journalistiek daarvan verslag en openbaring deed.quote:[..]
Ook journalisten kunnen onder ede gehoord worden (er is geen enkele reden waarom dat niet zo zou zijn).
Dat hij niet onder ede gehoord is, is waarschijnlijk omdat de advocaten van Borsato ook wel weten dat het een kansloos verhaal is.
Het gaat hier om de interpretatie van de waarheid door advocaten. Dat er 4 verhoren zijn geweest en dat bij elk verhoor de beschuldigingen heftiger werden geloof ik wel. Alleen de draai die Knoops daaraan geeft neem ik met een korreltje zout. Zoals ik al eerder aangaf is het voor zedenslachtoffers vaak niet eenvoudig hun hele verhaal ineens te vertellen. Het hoeft dus helemaal niet te betekenen dat alleen de eerste verklaring juist is en de rest erbij verzonnen werd.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Advocaten partijdigheid verwijten heeft iets weg dat ze niet de waarheid als bevinding vertellen ?
Een beetje zoals het OM het rapport Koppen af lijkt te doen omdat het niet past in hun bewijsvoering ?
Moet toch niet gekker worden.
Als de advocaten van Marco Borsato vinden dat John van den Heuvel de aangifte beïnvloed heeft, dan doen ze aangifte en vragen ze of hij onder ede komt getuigen, het beïnvloeden van een getuige is immers strafbaar.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Advocaten partijdigheid verwijten heeft iets weg dat ze niet de waarheid als bevinding vertellen ?
Een beetje zoals het OM het rapport Koppen af lijkt te doen omdat het niet past in hun bewijsvoering ?
Moet toch niet gekker worden.
[..]
Mogelijk, waarbij vdHeuvel imo sws niet(s) kan bijdragen in een rol als getuige omdat (juridisch) niet aantoonbaar is dat hij een directe invloed heeft gehad tot de zaak, anders dat hij journalistiek daarvan verslag en openbaring deed.
Jij en ik roeptoeteren ook van alles, wat niet wil zeggen dat wij hier inhoudelijk zicht hebben; of feitelijk wat hebben toe te voegen, aan bewijzen.
--
Het rapport Koppen was d8 ik, aangeven dat het vermoedelijke slachtoffer, mogelijk dioor het OM "gestuurd" werd in haar verklaringen en dit dan voor de bühne hoogstwaarschijnlijk vdHeuvel zou kunnen zijn geweest.
VdHeuvel heeft al toegegeven dat hij duidelijk gemaakt heeft hoe een (politie?)verhoor verloopt, wat verder geen rocket science is die 'alleen' een misdaadjournalist zou hebben.
Bij een verhoor is belangrijk dat het (juridisch onbetwistbare) opgetekende woordgebruik; ook al is dat niet letterlijk zo (of beleefd), er dan heel veel toe doet. Dat maakt op zichzelf niet dat de verklaring daarmee onbetrouwbaar is maar wel belangrijke details als onjuistheden kan bevatten (zoal
s de Knoops met Koppen hebben aangegeven).
De billen aanraken, de onderrug strelen of wie weet over een bovenbeen wrijven is weer heel wat anders dan de kut betasten door laat staan onder de kleding en zelfs het slipje opzij te duwen (wat in oplopende sterkten, actievere handelingen zijn)
Opnieuw in de gaten houden dat er recht moet worden gedaan over de zware aanklacht van "ontucht met een minderjarige" en wat "we" er van vinden van omstandigheden, het hier niet gaat om grensoverschrijdend of verwerpelijk gedrag (van wie dan ook).
De verdediging dus het onbetwistbaarheid van het OM zal willen doen kantelen en de rechter moet oordelen met wat daarvoor is ingebracht.
Wanneer aannemelijk is dat het vermoedelijke slachtoffer in haar beleving(en door iemand) en uitspraken is 'geleid', heeft dat invloed op waarheidsvinding. Vandaar dat momentum en (leef)situatie er hier imo veel toe doet.
(dat maakt mij niet anders dat Borsato, grenzen zal hebben overschreden).
Niemand heeft Van den Heuvel gehoord, er is ook geen verzoek gedaan, door Van Koppen niet, en door de rechter commissaris niet.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:55 schreef Vallon het volgende:
Het rapport Koppen was d8 ik, aangeven dat het vermoedelijke slachtoffer, mogelijk dioor het OM "gestuurd" werd in haar verklaringen en dit dan voor de bühne hoogstwaarschijnlijk vdHeuvel zou kunnen zijn geweest.
Sturing en leidende verklaringen opstellen als mogelijke "framing" tot doel is nog moeilijker aan te tonen dan dat er sprake zou zijn "ontucht".quote:Op donderdag 6 november 2025 20:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de advocaten van Marco Borsato vinden dat John van den Heuvel de aangifte beïnvloed heeft, dan doen ze aangifte en vragen ze of hij onder ede komt getuigen, het beïnvloeden van een getuige is immers strafbaar.
Dat is allemaal niet gebeurd. Ik denk dat ik wel weet waarom. De advocaten van Marco Borsato creëren veel ruis en afleiding. Daar is dit een onderdeel van, maar inhoudelijk is het kletspraat.
Dat het OM het rapport Koppen weer afdoet als ruis en probeert datgene dat haar stoort weg te smoren, is dan net zoveel geluid als de advocaten in jouw beleving aan 'kletspraat' zouden hebben om afleiding tot zijn pleit, te (ver)zoeken.quote:bron:menzine De rechtszaal bleef muisstil toen Knoops een passage voorlas waarin de aangeefster verklaarde dat Van den Heuvel haar had aangemoedigd om explicieter te zijn over de aard van het vermeende misbruik.
....
“Ik (het vermeende slachtoffer) moest duidelijk zeggen dat er sprake was van een penis,”
...
Van den Heuvel wordt strafbare zaken in zijn schoenen geschoven. Maar de verdediging doet vervolgens geen moeite om hier iets mee te doen. Het lijkt er dus sterk op dat het louter om het beïnvloeden van de publieke opinie gaat.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sturing en leidende verklaringen opstellen als mogelijke "framing" tot doel is nog moeilijker aan te tonen dan dat er sprake zou zijn "ontucht".
VdHeuvel zelf is (juridisch) ook geen directe partij in deze zaak anders dan dat hij in lawaai maken, betrokken is bij het opgestelde concert. Iemand mag een ander zeggen hoe die - gelet een belang - dingen kan verwoorden; dat die persoon niet te verwijten is.
Nogmaals, het is geen discussie, anders was er wel werk van gemaakt.quote:Het lastige van een (zaakgerichte) politieverhoor is dat het uitgangspunt is datgene wat de aangever heeft verklaard, en dan door bewijzen of getuigen wordt bevestigd. Bij zedenzaken zijn die veelal afwezig en gaat men over om de omstandigheden en verwoording van de aanklacht daarvan "hard(er)" te maken. Aanraken wordt dan betasten etc.etc.
Dat er dan in dat stramien, (zo ja) vier versies zijn die oplopen in verwijtbaarheid, geeft dan te denken.
Discussie over rol van vdHeuvel (media en die van zijn beroepsgroep) is wmb ook, of een journalist bij een aangifte hoort te 'helpen'?
Waar doet de OM het rapport van Van Koppen af als ruis?quote:Dat het OM het rapport Koppen weer afdoet als ruis en probeert datgene dat haar stoort weg te smoren, is dan net zoveel geluid als de advocaten in jouw beleving aan 'kletspraat' zouden hebben om afleiding tot zijn pleit, te (ver)zoeken.
Even concreet en feitelijk, waar blijkt dit uit?quote:Ik vind het niet zo raar dat advocaten de feitelijke waarheidsvinding ter discussie stellen omdat alles hier valt en staat met explicatie. Het hier, onvermijdelijk, bijna een publieke zaak betreft waar het vermeende slachtoffer zich zelfs kan hebben laten leiden (door publicitaire aandacht of die van anderen ?) om daarmee Borsato te laten hangen.
Nou ja ik weet de antwoorden niet op de rest van je vragen vandaar dat ik die heb verwijderd. Maar het is wel toevallig dat de moeder van het vermeende slachtoffer ruzie krijgt met Borsato en daarna pas het vermeende slachtoffer er echt mee naar voren komt.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Even concreet en feitelijk, waar blijkt dit uit?
Over welke ruzie gaat dit?quote:Op donderdag 6 november 2025 23:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja ik weet de antwoorden niet op de rest van je vragen vandaar dat ik die heb verwijderd. Maar het is wel toevallig dat de moeder van het vermeende slachtoffer ruzie krijgt met Borsato en daarna pas het vermeende slachtoffer er echt mee naar voren komt.
Nog eentje doen dan maar?quote:Op donderdag 6 november 2025 06:49 schreef Tjoent het volgende:
Was deze al gepost? Niveautje
Ik stelde al dat iemand vertellen hoe die dingen kan uitdrukken op zichzelf niet strafbaar is.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van den Heuvel wordt strafbare zaken in zijn schoenen geschoven. Maar de verdediging doet vervolgens geen moeite om hier iets mee te doen. Het lijkt er dus sterk op dat het louter om het beïnvloeden van de publieke opinie gaat.
Dat komt ms nog wel als deze zaak uitloopt op vrijspraak.quote:[..]
Nogmaals, het is geen discussie, anders was er wel werk van gemaakt.
Ah... we zijn we nu rechtzaak aan het voeren, of zo ?quote:[..]
Waar doet de OM het rapport van Van Koppen af als ruis?
De advocaten sluiten beïnvloeding niet uit en het OM vindt dat haar onderzoek de verdenking bewijst.quote:[..]
Even concreet en feitelijk, waar blijkt dit uit?
quote:bron: hier limburger, tweets tijdens het proces: Knoops: "De rapporten van Van Koppen komen het OM niet goed uit. Daarom proberen de officieren er nu pas op terug te komen."
....
Als het gaat om de rapporten van Van Koppen, zegt Knoops dat niet de rechtspsycholoog is uitgegaan van aannames, maar dat het OM dat doet door te pretenderen dat de wetenschapper ernaast zit.
Doe niet of het OM het ruis vindt, maar zeg eerlijk dat het de mening van Knoops is.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:30 schreef Vallon het volgende:
Dat het OM het rapport Koppen weer afdoet als ruis en probeert datgene dat haar stoort weg te smoren, is dan net zoveel geluid als de advocaten in jouw beleving aan 'kletspraat' zouden hebben om afleiding tot zijn pleit, te (ver)zoeken.
quote:Knoops: "De rapporten van Van Koppen komen het OM niet goed uit. Daarom proberen de officieren er nu pas op terug te komen."
....
Als het gaat om de rapporten van Van Koppen, zegt Knoops dat niet de rechtspsycholoog is uitgegaan van aannames, maar dat het OM dat doet door te pretenderen dat de wetenschapper ernaast zit.
Wordt een beetje naar de onbekende weg vragen en we het moeten doen met wat rondzoemt.quote:
*Zie voor "mediaplan" ook het door advocaten gedane verhaal op nu.nl (30okt25)quote:bron feit-of-fictie?Uit rechtbankverslagen blijkt dat "moeder"(echte naam weggehaald) in WhatsApp-berichten sprak over een “mediaplan”* en al voor de aangifte contact had gezocht met journalisten, waaronder Telegraaf-verslaggever John van den Heuvel. Kort daarna, op 14 december 2021, publiceerde De Telegraaf het eerste grote artikel over de zaak, met de kop: “Jonge vrouw doet aangifte van seksueel misbruik door Marco Borsato.”
Het kan idd mogelijk zijn dat Van Koppen zich op een incompleet dossier - dat het OM beschikbaar opstelde (?) - heeft gebaseerd. Zelf neem ik glad aan dat de man zich niet zo doorzichtig zal laten gebruiken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 00:05 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn trouwens wel twee problemen met Van Koppen als deskundige.
Allereerst komt Van Koppen natuurlijk uit de koker van Knoops. En ten tweede heeft Van Koppen zich gebaseerd op een toen nog incompleet dossier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |