abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219159249
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij heel Fok bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
U MAD?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:55:41 #2
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_219159293
quote:
Advocaat Veerle Hammerstein "stoort" zich aan alle ruis in de zaak-Borsato rondom de omgangsvormen binnen het gezin. "Dit gaat niet over ongepast gedrag, maar over ontucht." Het vonnis voor Borsato zou dan ook flink kunnen verrassen. "De rechtbank zal het terugbrengen tot de strafzaak." #WNL
https://x.com/WNLVandaag/(...)FALUKXiBlNjGfmw&s=19
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:56:26 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219159297
quote:
Haha hij zegt weer heel wat anders.
Saskia Belleman zegt het echt niet te weten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219159536
quote:
Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
Nou en? Wat boeit dit? Als ik ergens de maximale schijt aan hebt zijn het wel al die BN'ers. Wat moeten die met hun schijnheilige bek er bovenop? ff hun plasje komen doen? denk dat zooitje mongolen daar nou echt enige meerwaarde eraan toe te voegen? 8)7
pi_219159580
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:03 schreef r_one het volgende: [..] Mijn post (waar jij op reageerde) was inhoudelijk genoeg, me dunkt. We hoeven het natuurlijk niet eens te zijn hè.
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.

Maar goed... jij bent dan ook uit op een monoloog 😉
pi_219159848
Topic nummer 112 over Borsato, Frontpage meegerekend. Of lopen er meerdere rechtszaken tegen die vent? 🤨
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:06:34 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219159978
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:

[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal _O- _O-
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:16:05 #10
197773 crew  maily
pi_219159987
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)
ik ook niet, maar ik zie het net gepost worden
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:16:14 #11
438527 MissButterflyy
pi_219159989
quote:
Die is ook al tig keer voorbij gekomen
pi_219159990
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:

[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal _O- _O-
Komt de ex schoondochter ook nog even op de proppen. Jerry Springer is er niks bij *O*
pi_219160079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:29 schreef FYazz het volgende:

[..]
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.

Maar goed... jij bent dan ook uit op een monoloog 😉
Ik had het over lustgevoelens bevredigen, jij over eigen gewin.
Mooi, maar ik kan daar niks mee.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:29:50 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219160092
quote:
En die strafzaak is dus of er sprake is van ontucht (en gaat dus niet over onzedelijk of on/gewens gedrag):
quote:
Artikel 246 Sr : Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Wat ontuchtige handelingen zijn kan je in (oud en nieuw) strafrecht van alles over en van vinden.

De gangbare stelling of bepaalde handelingen als ontuchtig kunnen worden aangemerkt, is afhankelijk van de omstandigheden van het geval, en dient telkens in de context van de gedragingen te worden beantwoord.
Getoetst wordt allereerst of de handelingen specifiek een seksuele strekking hebben. Naakt kijken of lopen, hoeft dat zeker niet dus te zijn.
Sommige handelingen kunnen zeker grensoverschrijdend zijn wat niet betekent dat die hier automatisch fout en in deze zaak daarmee strafbaar worden.
Een voorbeeld hiervan is het geven van een kus of het wrijven over andermans been.
Dit zijn handelingen die niet op zichzelf (hoeven te) worden gekwalificeerd als seksueel getint bron: Hoge Raad
Of het wrijven cq aanraken van iets anders, zo ja (borsten, bil) dan wel ontuchtig zijn; is zeer de vraag wat de (gebruikelijke) context, setting en omgangsvormen zijn in doelstelling; die grote(re) rol in afweging gaan spelen.

Het OM lijkt mij veel moeite te doen om context van geen belang te verklaren en richt zich in het kwaad alleen op de feitelijke daad die (imo hooguit ethisch) verwerpelijk kan zijn.
Verdediging wil ter ontlasting (vanzelfsprekend) de omstandigheden, beleving en andere intenties aanvoeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219160260
quote:
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:01:33 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219160296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
Precies dit. Hoe pervers en oversekst die dochter, moeder opa en oma ook met elkaar mochten zijn in de omgang. Dat ontslaat niemand van zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden.

En de rechter zou ook een vreemd precedent scheppen als die lijn niet wordt gevolgd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:01:43 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219160300
M
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.
To BG or not to BG!
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:10:41 #18
367000 roos94
pi_219160366
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:13:25 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219160388
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjes
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:20:32 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219160460
Leontien en kids zaten met popcorn klaar.
Tot die appjes over masturberen, lekker kontje en een goede beurt voorbij kwamen *O*
Mooi om te horen ook als dochter, dat je pa dat naar je leeftijdsgenote appt.
Gelukkig zei hij wel dat hij kon zien dat z'n dochter ook sexy was.
#lekkersamendouchenmetpaps :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219160461
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjes
Vandaag is rood, de kleur van je kutje.

Boooooooh. Smeerlap Marco.
U MAD?
pi_219160462
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.

Marco Borsato en Leontine Ruiters vijf jaar na breuk samen op vakantie: ‘We zijn nog steeds een gezin’

Leontine Ruiters over beschuldigde ex Marco Borsato: 'We staan achter hem' [nu.nl]
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:25:00 #23
28167 matthijst
pi_219160492
Hoi Marco, voor 50k ga ik met je op vakantie en doe ik alsof ik je vergeven heb.
Goed voor je zaak. Groeten, Leontien.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:28:15 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219160523
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.

Marco Borsato en Leontine Ruiters vijf jaar na breuk samen op vakantie: ‘We zijn nog steeds een gezin’

Leontine Ruiters over beschuldigde ex Marco Borsato: 'We staan achter hem' [nu.nl]
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kind

Wellicht kan ze Marco nog het een en ander bijbrengen hoe je dat doet, opvoeden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219160554
VI had wel een goed item over de zaak
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219160896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kind

Wellicht kan ze Marco nog het een en ander bijbrengen hoe je dat doet, opvoeden.
8)7
pi_219161400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:01 schreef oppiedoppie het volgende:
M
[..]
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
pi_219161553
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:24 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
Omdat hij ongepaste appjes heeft gestuurd heeft hij nu hoogstwaarschijnlijk ook ontuchtige handelingen gepleegd om zijn perverse lusten te kunnen botvieren? Dat maakt hem niet automatisch schuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:45:36 #29
28167 matthijst
pi_219161685
Vast niet.
Maar 5 maandjes met Bubba zal 'm goed doen.

"Vandaag is roooood, de kleur van mijn kontgaaaat" *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:46:34 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219161699
Marco Borsato - Wulpse Dochters

Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt
Ben je al wakker pap?
Kom je gezellig mee naar beneden?
Moet je straks werken of ben je vrij vandaag?
En ga je dan even met mij op stap?

Ooooh wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst
Lag ze hier in m’n armen
Wat is ze mooi
En wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m’n ogen en zie hoe ze steeds
Weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:46:51 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219161705
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies dit. Hoe pervers en oversekst die dochter, moeder opa en oma ook met elkaar mochten zijn in de omgang. Dat ontslaat niemand van zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden.

En de rechter zou ook een vreemd precedent scheppen als die lijn niet wordt gevolgd.
De rechter beoordeelt de aanklacht ontucht jegens een minderjarige en niet (het nu zo ervaarde) onzedelijk gedrag.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:49:56 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219161748
Gaat dit tot 4 December zo verder? :o :o :o
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:50:01 #33
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219161750
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:24 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik denk dat hij onschuldig is. Of schuldig. Maar vind m wel een smeerpijp, maar dat is niet perse strafbaar natuurlijk.
To BG or not to BG!
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:50:45 #34
197773 crew  maily
pi_219161757
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:49 schreef Tengano het volgende:
Gaat dit tot 4 December zo verder? :o
dit topic? :P
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:51:24 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219161764
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:50 schreef maily het volgende:

[..]
dit topic? :P
Lijkt me duidelijk toch? :{
pi_219161926
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik denk dat hij onschuldig is. Of schuldig. Maar vind m wel een smeerpijp, maar dat is niet perse strafbaar natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Omdat hij ongepaste appjes heeft gestuurd heeft hij nu hoogstwaarschijnlijk ook ontuchtige handelingen gepleegd om zijn perverse lusten te kunnen botvieren? Dat maakt hem niet automatisch schuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
Appjes = steunbewijs → maakt ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bananenbennie op 31-10-2025 21:24:37 ]
pi_219162189
Ik denk dat Borsato veroordeeld wordt. Er zal dan waarschijnlijk niet een straf van vijf maanden komen, maar eerder drie maanden en dan de overige twee maanden voorwaardelijk. De rechter zal ook wel oordelen dat Marco Borsato al gestraft wordt omdat hij zijn carrière kwijt is. Bovendien heeft het proces lang geduurd.

Dan de bewijsmiddelen waardoor Borsato veroordeeld wordt.

- Het dagboekje zal als grotendeels betrouwbaar gezien worden, en als aanvullend bewijs meegenomen worden.

- De verklaringen van moeder en dochter. Bovendien heeft het ex-vriendje van het meisje ook nog verklaard:
''Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.''

- Dan zijn er de opnames waarbij de moeder Borsato confronteert, en waarbij Borsato het dan heeft over dat het niet zijn bedoeling was en dat ze beiden, hij en de moeder, de grenzen niet bewaakt hebben.
Dat is op opvallend. Als iemand valselijk beschuldigd wordt, en in zijn schoenen geschoven krijgt dat hij met zijn handen tussen de benen van een minderjarig kind zat, dan zou je een sterk ontkennende reactie verwachten.

- De vreemde gedragingen en whatsappberichten. Marco Borsato die samen met het meisje lingerie ging kopen. Marco die naar boven loopt als het meisje naakt in bed ligt. En whatsappberichten over een vrijpartij voor het slapen, niet kunnen zoenen maar wel haar billen kunnen aanraken, en dat hij aangeeft dat ze mooie billen heeft.

En wat is nu eigenlijk het verweer? Dat de moeder de dochter aangezet zou hebben tot dit gedrag?
Deze rechtszaak gaat niet over de moeder, en zelfs als de moeder haar dochter hiertoe aangezet zou hebben, is het nog steeds de verantwoordelijkheid van Marco Borsato om niet in dit gedrag mee te gaan. Hij was niet afhankelijk van ze, had al veel eerder kunnen vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 31-10-2025 21:44:55 ]
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:51:07 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219162434
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
Allereerst gaat het niet om geloven maar is het van belang om vast te stellen dat er daadwerkelijk sprake is van ontucht(ige handelingen).
De situatie hier lijkt mij op zijn best beperkt tot grensoverschijdend (dat niet daarmee strafbaar is).
De strafmaat voor bewezen ontucht wordt bepaald door de omstandigheden en de historie van de verdachte.

Probleem dat menigeen (hier) valt over een uit context gehaalde redenatie of fragment die op het moment van uitspraak; een totaal ander betekenis kan of zal hebben gehad.
Zelfs de hier en elders genoemde term dat Borsato een #viespeuk is, lijkt mij (op)gezocht om vooral een gevormde mening in die overtuiging te (laten) versterken. Als dat maar vaak genoeg wordt gezegd krijgt het vanzelf een waarde met bv waar rook is, zal iets smeulen om tot vuur te worden.
Hooguit dat Borsato zich (overduidelijk) niet bewust was van zijn misplaatste handelen in een, nofi, totaal verknipte omgeving.
Ook (in heimelijk) opgenomen gesprekjes meegaan met de emotionele "beleving" van een vermeend slachtoffer, wil dat niet zeggen dat Borsato daarmee (in die confrontatie) dan (juridisch) een schuld bekent.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:52:53 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219162445
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
En wat is nu eigenlijk het verweer?
Het verweer is dat er geen sprake is van ontucht en de verdediging dat beeld neerzet door de leefsituatie van het gezin te belichten.
pi_219162449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat Borsato veroordeeld wordt. Er zal dan waarschijnlijk niet een straf van vijf maanden komen, maar eerder twee maanden en dan de overige drie maanden voorwaardelijk. De OvJ zal ook wel oordelen dat Marco Borsato al gestraft wordt omdat hij zijn carrière kwijt is. Bovendien heeft het proces lang geduurd.

Dan de bewijsmiddelen waardoor Borsato veroordeeld wordt.

- Het dagboekje zal als grotendeels betrouwbaar gezien worden, en als aanvullend bewijs meegenomen worden.

- De verklaringen van moeder en dochter. Bovendien heeft het ex-vriendje van het meisje ook nog verklaard:
''Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.''

- Dan zijn er de opnames waarbij de moeder Borsato confronteert, en waarbij Borsato het dan heeft over dat het niet zijn bedoeling was en dat ze beiden, hij en de moeder, de grenzen niet bewaakt hebben.
Dat is op opvallend. Als iemand valselijk beschuldigd wordt, en in zijn schoenen geschoven krijgt dat hij met zijn handen tussen de benen van een minderjarig kind zat, dan zou je een sterk ontkennende reactie verwachten.

- De vreemde gedragingen en whatsappberichten. Marco Borsato die samen met het meisje lingerie ging kopen. Marco die naar boven loopt als het meisje naakt in bed ligt. En whatsappberichten over een vrijpartij voor het slapen, niet kunnen zoenen maar wel haar billen kunnen aanraken, en dat hij aangeeft dat ze mooie billen heeft.

En wat is nu eigenlijk het verweer? Dat de moeder de dochter aangezet zou hebben tot dit gedrag?
Deze rechtszaak gaat niet over de moeder, en zelfs als de moeder haar dochter hiertoe aangezet zou hebben, is het nog steeds de verantwoordelijkheid van Marco Borsato om niet in dit gedrag mee te gaan. Hij was niet afhankelijk van ze, had al veel eerder kunnen vertrekken.
Helemaal mee eens. Het verweer is heel matig en lijkt vooral een poging tot veel rook maken ter afleiding. Daar prikt een rechter natuurlijk wel doorheen.

Ik denk trouwens dat dit appje nog een belangrijke rol gaat spelen bij zijn veroordeling:

"Sorry, beetje gek misschien om van mij te horen, maar wat het best werkt is een goeie vrijpartij", schreef Marco naar het vermeende slachtoffer. "Nu weet ik natuurlijk dat (naam van haar ex-vriend) er niet is, maar je kunt dit zelf natuurlijk ook. Haalt een beetje spanning weg, maar daarna ontspan je weer en je hebt ook gelijk aan iets leuks gedacht. Bij mij werkt dat altijd, 100%."

De tekst spoort expliciet aan tot zelfbevrediging en noemt seksuele handelingen → valt duidelijk onder “seksuele strekking”.

Leeftijd (<16): omdat het vermeende slachtoffer 15 is en omdat het appje op zichzelf al een aanmoediging tot een seksuele handeling bevat, kan het onder art. 247 Sr vallen als een ontuchtige handeling zonder fysiek contact.
De context (minderjarige, machtsverschil, seksuele strekking, bewustzijn) maakt dat dit bericht mogelijk niet slechts ondersteunend is, maar kan zelfs direct bewijs van ontuchtig gedrag zijn.

Bewustzijn van grensoverschrijding: de passage “beetje gek misschien om van mij te horen” kan door een OM/rechter worden gezien als indicatie dat de afzender zich bewust was van de ongepastheid.

Samenvattend:
Een appje waarin een volwassene een 15-jarige aanspoort om zichzelf te bevredigen:

• heeft een duidelijke seksuele strekking,

• is gericht op een seksuele handeling,

• is gericht tot een minderjarige,

• en toont bewustzijn van grensoverschrijding.

Daarmee voldoet het aan de criteria van artikel 247 Sr zoals door de rechtspraak uitgelegd: ontucht met een minderjarige zonder fysiek contact (wat er overigens ook was). Maargoed we gaan het wel zien of de rechter er ook zo over denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 31-10-2025 22:07:37 ]
pi_219162477
pi_219162621
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Allereerst gaat het niet om geloven maar is het van belang om vast te stellen dat er daadwerkelijk sprake is van ontucht(ige handelingen).
De situatie hier lijkt mij op zijn best beperkt tot grensoverschijdend (dat niet daarmee strafbaar is).
De strafmaat voor bewezen ontucht wordt bepaald door de omstandigheden en de historie van de verdachte.

Probleem dat menigeen (hier) valt over een uit context gehaalde redenatie of fragment die op het moment van uitspraak; een totaal ander betekenis kan of zal hebben gehad.
Zelfs de hier en elders genoemde term dat Borsato een #viespeuk is, lijkt mij (op)gezocht om vooral een gevormde mening in die overtuiging te (laten) versterken. Als dat maar vaak genoeg wordt gezegd krijgt het vanzelf een waarde met bv waar rook is, zal iets smeulen om tot vuur te worden.
Hooguit dat Borsato zich (overduidelijk) niet bewust was van zijn misplaatste handelen in een, nofi, totaal verknipte omgeving.
Ook (in heimelijk) opgenomen gesprekjes meegaan met de emotionele "beleving" van een vermeend slachtoffer, wil dat niet zeggen dat Borsato daarmee (in die confrontatie) dan (juridisch) een schuld bekent.
Zie mijn bovenstaande post. Dat appje van hem staat zwart op wit, hij was zich er wel degelijk van bewust dat het niet in de haak was wat hij schreef/deed.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:14:51 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219162660
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Leeftijd (<16): omdat het vermeende slachtoffer 15 is en omdat het appje op zichzelf al een aanmoediging tot een seksuele handeling bevat, kan het onder art. 247 Sr vallen als een ontuchtige handeling zonder fysiek contact.
De context (minderjarige, machtsverschil, seksuele strekking, bewustzijn) maakt dat dit bericht mogelijk niet slechts ondersteunend is, maar kan zelfs direct bewijs van ontuchtig gedrag zijn.

Nee, dat lijkt mij niet. Hierbij in ogenschouw nemen, de omstandigheden als geheel dat het meisje reeds seksueel (wippend?) actief was en (wanneer in dat tijdspad) Borsato deelgenoot wordt gemaakt - door de moeder? - van seksuele activiteiten met het vriendje van het meisje.
Het wordt imo pas een ontuchtige handeling wanneer daar een reactie (ter bevrediging van eigen driften) op wordt gevraagd met bv 'laat mij weten hoe dat bevredigen precies verliep' etc.etc.

Het dagboekje zelf kan worden gezien als bewijs waarbij dit - zeker in een hoger beroep - letterlijk gefileerd zal worden.
Dat het door het vermeende slachtoffer is (op)geschreven zal wel zijn vast te stellen.
Hoe en op grond van welke gebeurtenissen - door wie precies met wanneer ingegeven - wordt dan de vraag.
Dan nog zal het neerkomen op beleving van het meisje die (juridisch) niet in betekenis hoeft overeen te komen met daadwerkelijke gebeurtenissen.
Is er alleen dit dagboek of heeft het meisje een hele serie aan dagboeken waar dit er één van is ?
Ik zou als onderzoeker mij dan afvragen wat en hoe zij andere (traumatische) zaken beschreef die op een kind en in een prille fase, de nodige impact zullen maken. Die dingen zullen (privacy) niet mogen worden besproken in een openbaar proces.
pi_219162903
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, dat lijkt mij niet. Hierbij in ogenschouw nemen, de omstandigheden als geheel dat het meisje reeds seksueel (wippend?) actief was en (wanneer in dat tijdspad) Borsato deelgenoot wordt gemaakt - door de moeder? - van seksuele activiteiten met het vriendje van het meisje.
Het wordt imo pas een ontuchtige handeling wanneer daar een reactie (ter bevrediging van eigen driften) op wordt gevraagd met bv 'laat mij weten hoe dat bevredigen precies verliep' etc.etc.
Je gaat voorbij aan het feit dat hij er zelf ook bewust van was dat hij grensoverschrijdend bezig was. De passage "Sorry, beetje gek misschien om van mij te horen maar... " geeft aan dat hij wist dat hij fout zat. Reken maar dat ze dat gaan meewegen.

Dat het meisje al seksueel actief was geweest maakt doet er niet toe. Artikel 247 Sr beschermt de minderjarige tegen elke seksuele gedraging of invloed van een volwassene, ongeacht of het kind zelf al seksueel actief is.

De kern:

"Hij die ontucht pleegt met iemand die de leeftijd van zestien jaren nog niet heeft bereikt..."

• Er wordt niet geëist dat het kind "onschuldig" of "seksueel onervaren" is.
• De strafbaarheid hangt af van het gedrag van de volwassene, niet van de seksuele voorgeschiedenis van de minderjarige.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bananenbennie op 31-10-2025 22:53:48 ]
pi_219163013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:06 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
Appjes = steunbewijs voor onzedelijke taal (niet strafbaar), niet voor onzedelijke handelingen (ontucht, wel strafbaar).

Als in de appjes nou zoiets stond als "ik kom vanavond bij je langs, ga maar vast naakt in bed liggen, dan kom ik je wel even verwennen" → dán maakt het ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.

Nu niet. De appjes zeggen he-le-maal niks over vermeende ontuchtige handelingen die Marco van plan zou zijn. Niets. Gewoon NIETS :N

Punt.
.
pi_219163036
Dit moet toch wel volledige vrijspraak worden, gevolgd door een flinke schadevergoeding voor Marco?
pi_219163115
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 21:53 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Het verweer is heel matig en lijkt vooral een poging tot veel rook maken ter afleiding. Daar prikt een rechter natuurlijk wel doorheen.

Ik denk trouwens dat dit appje nog een belangrijke rol gaat spelen bij zijn veroordeling:

"Sorry, beetje gek misschien om van mij te horen, maar wat het best werkt is een goeie vrijpartij", schreef Marco naar het vermeende slachtoffer. "Nu weet ik natuurlijk dat (naam van haar ex-vriend) er niet is, maar je kunt dit zelf natuurlijk ook. Haalt een beetje spanning weg, maar daarna ontspan je weer en je hebt ook gelijk aan iets leuks gedacht. Bij mij werkt dat altijd, 100%."

De tekst spoort expliciet aan tot zelfbevrediging en noemt seksuele handelingen → valt duidelijk onder “seksuele strekking”.

Bewustzijn van grensoverschrijding: de passage “beetje gek misschien om van mij te horen” kan door een OM/rechter worden gezien als indicatie dat de afzender zich bewust was van de ongepastheid.

Samenvattend:
Een appje waarin een volwassene een 15-jarige aanspoort om zichzelf te bevredigen:

• heeft een duidelijke seksuele strekking,

• is gericht op een seksuele handeling,

• is gericht tot een minderjarige,

• en toont bewustzijn van grensoverschrijding.

Daarmee voldoet het aan de criteria van artikel 247 Sr zoals door de rechtspraak uitgelegd: ontucht met een minderjarige zonder fysiek contact (wat er overigens ook was). Maargoed we gaan het wel zien of de rechter er ook zo over denkt.
Goed gezien.

Een ander stukje dat veel over het hoofd gezien wordt is dat het ex-vriendje van het meisje verklaard heeft dat het meisje haar moeder wilde inlichten over de handtastelijke Borsato. Dat is dus iemand anders dan de moeder en dochter, maar tegelijk ook een insider.

Het is overigens jammer dat we niet het volledige dossier hebben, en moeten reageren op door de media verstrekte brokjes informatie.
pi_219163121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Appjes = steunbewijs voor onzedelijke taal (niet strafbaar), niet voor onzedelijke handelingen (ontucht, wel strafbaar).

Als in de appjes nou zoiets stond als "ik kom vanavond bij je langs, ga maar vast naakt in bed liggen, dan kom ik je wel even verwennen" → dán maakt het ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.

Nu niet. De appjes zeggen he-le-maal niks over vermeende ontuchtige handelingen die Marco van plan zou zijn. Niets. Gewoon NIETS :N

Punt.
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. Of pogingen daartoe. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:

• in strijd zijn met maatschappelijke normen van eerbaarheid, en
• gericht zijn op seksuele prikkeling of bevrediging.

Van ontuchtige handelingen kan dus ook sprake zijn zonder lichamelijk contact. Het kan ook spraak, chat of digitale communicatie omvatten. Dus: digitale aanmoediging tot masturbatie of seksuele interactie = ontuchtig gedrag. Daar is geen fysiek contact of afspraak voor nodig.

De wet bestraft het aanzetten tot seksuele handelingen met een kind, niet alleen het uitvoeren daarvan. Een fysiek voornemen (“ik kom vanavond langs”) maakt de zaak zwaarder, maar het ontbreken daarvan neemt de strafbaarheid niet weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bananenbennie op 31-10-2025 23:10:46 ]
pi_219163155
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Steunbewijs voor onzedelijke taal? Nee, dit is onzedelijke taal, geen steunbewijs ervan.

quote:
Dit is een valse tegenstelling. In jouw ogen verhoogt alleen een appje dat expliciet een seksuele daad aankondigt de geloofwaardigheid en strafbaarheid.

Maar zo werkt dat dus niet. Tussen zwart en wit zitten veel tinten grijs.

quote:

Punt.
En dit is gewoon hard roepen dat je gelijk hebt.
pi_219163178
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:03 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:

Van ontuchtige handelingen kan dus ook sprake zijn zonder lichamelijk contact. Het kan ook spraak, chat of digitale communicatie omvatten. Dus: digitale aanmoediging tot masturbatie of seksuele interactie = ontuchtig gedrag. Daar is geen fysiek contact of afspraak voor nodig.

De wet bestraft het aanzetten tot seksuele handelingen met een kind, niet alleen het uitvoeren daarvan. Een fysiek voornemen (“ik kom vanavond langs”) maakt de zaak zwaarder, maar het ontbreken daarvan neemt de strafbaarheid niet weg.
Dat Marco Borsato het meisje tikken op haar kont gaf is nu ook wel min of meer erkend. Dat wordt dan toegeschreven aan de mores binnen het gezin. Maar zo makkelijk komt Marco daar ook niet vanaf.
pi_219163206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:03 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:

Van ontuchtige handelingen kan dus ook sprake zijn zonder lichamelijk contact, wanneer de gedragingen van seksuele aard zijn en de eerbaarheid van het minderjarige slachtoffer aantasten. Dat kan ook spraak, chat of digitale communicatie omvatten. Dus: digitale aanmoediging tot masturbatie of seksuele interactie = ontuchtig gedrag. Daar is geen fysiek contact of afspraak voor nodig.

Ik wordt nu opeens heel erg benieuwd naar de exacte tekst van de tenlastelegging tegen Marco.
Want er wordt nu toch een portie vergezochte theorieën erbij verzonnen zeg.

Kunnen we meteen mooi kennis nemen wat het OM als 'oogmerk' genoemd heeft, de relevante artikelnummers uit het WvSr, de omschrijvingen van de delicten, het tijdslot waarover,

Tot die tijd: blijf vooral lekker speculeren ^O^
.
pi_219163357
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat Marco Borsato het meisje tikken op haar kont gaf is nu ook wel min of meer erkend. Dat wordt dan toegeschreven aan de mores binnen het gezin. Maar zo makkelijk komt Marco daar ook niet vanaf.
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed. Beter had hij gewoon toegegeven dat hij te ver is gegaan (helemaal nu hij weet hoe zij het heeft ervaren) en had daarvoor zijn excuses aangeboden. Ik denk dat hij er dan nog redelijk mee was weggekomen en zijn carrière nog enigszins had kunnen redden. Maar nu graaft hij echt zijn eigen graf.
pi_219163410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Steunbewijs voor onzedelijke taal? Nee, dit is onzedelijke taal, geen steunbewijs ervan.
Je mist het punt: de bewuste appjes zijn zelf niet strafbaar, zetten niet aan tot strafbare handelingen, getuigen niet van een voornemen tot het plegen van een strafbare handeling en tenslotte bewijzen ze ook niet dat strafbare handelingen gepleegd zijn.
quote:
Dit is een valse tegenstelling. In jouw ogen verhoogt alleen een appje dat expliciet een seksuele daad aankondigt de geloofwaardigheid en strafbaarheid.
Ik heb 'm even wat verder uitgewerkt voor je.
.
pi_219163543
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed. Beter had hij gewoon toegegeven dat hij te ver is gegaan (helemaal nu hij weet hoe zij het heeft ervaren) en had daarvoor zijn excuses aangeboden. Ik denk dat hij er dan nog redelijk mee was weggekomen en zijn carrière nog enigszins had kunnen redden. Maar nu graaft hij echt zijn eigen graf.
Waarschijnlijk had hij de hele zaak met excuses en mediation zelfs kunnen voorkomen.

Maar goed, dan had hij zijn excuses moeten maken. En dat had hem kwetsbaar gemaakt voor een rechtszaak (waarin hij nu ook kwetsbaar is).
pi_219163576
quote:

[..]
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed.
Ik denk dat Marco ervoor gekozen had om afschrikkend te werk te gaan. Vandaar ook die tegenaangifte.

De boodschap was toch wel, als jij er een rechtszaak van maakt, trek ik een bak vuil open. Maar dat maakt ook dat Marco hier nog veel viezer uitkomt.
pi_219163587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik wordt nu opeens heel erg benieuwd naar de exacte tekst van de tenlastelegging tegen Marco.

Kunnen we meteen mooi kennis nemen wat het OM als 'oogmerk' genoemd heeft, de relevante artikelnummers uit het WvSr, de omschrijvingen van de delicten, het tijdslot waarover,

Nee is gewoon het toepassen het wetboek van strafrecht en de definitie van ontucht.
pi_219163611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarschijnlijk had hij de hele zaak met excuses en mediation zelfs kunnen voorkomen.

Maar goed, dan had hij zijn excuses moeten maken. En dat had hem kwetsbaar gemaakt voor een rechtszaak (waarin hij nu ook kwetsbaar is).
Excuses aanbieden is min of meer een bekentenis. In het geval dat de moeder (en aangeefster) uitwaren op wraak dan had hij aardig gehangen denk ik. Volgens mij heeft hij nu nog een kans dat hij wordt vrijgesproken.
pi_219163674
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:30 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nee is gewoon het toepassen het wetboek van strafrecht en de definitie van ontucht.
Dan kun je mij vast ook een artikelnummer noemen waar het door jou beweerde, die vermaledijde appjes dus, strafbaar is/zijn gesteld.

En please: post hier even de definitie van "ontucht" volgens het WvSr.
.
pi_219163702
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Je mist het punt: de bewuste appjes zijn zelf niet strafbaar
Een kind aansporen tot masturbatie is een vorm van ontucht.
pi_219163744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Excuses aanbieden is min of meer een bekentenis. In het geval dat de moeder (en aangeefster) uitwaren op wraak dan had hij aardig gehangen denk ik. Volgens mij heeft hij nu nog een kans dat hij wordt vrijgesproken.
Heb je de verklaring van het meisje die is voorgelezen in de rechtszaal ook gehoord? Ze stelt heel duidelijk dat ze alleen wil dat hij toegeeft wat er gebeurt is en wil excuses en is niet uit op straf voor hem.
pi_219163751
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Volgens welk artikel WvSR?

'Lentekriebels' is niet minder "aansporen tot" als dat ene appje van Marco.
.
pi_219163769
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:40 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Heb je de verklaring van het meisje die is voorgelezen in de rechtszaal ook gehoord? Ze stelt heel duidelijk dat ze alleen wil dat hij toegeeft wat er gebeurt is en wil excuses en is niet uit op straf voor hem.
Ja die heb ik meegekregen maar het opleggen van een straf is niet aan haar. Als ze dat niet had gewild had ze ook geen aangifte moeten doen.
pi_219163785
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Het is vanuit een vent van 50 naar een kind van 15 wel smerig.

denk ik even terug aan toen ik 15 was dan gingen er wel viezere smsjes naar mijn toenmalige vriendin
pi_219163834
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Volgens welk artikel WvSR?

'Lentekriebels' is niet minder "aansporen tot" als dat ene appje van Marco.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan kun je mij vast ook een artikelnummer noemen waar het door jou beweerde, die vermaledijde appjes dus, strafbaar is/zijn gesteld.

En please: post hier even de definitie van "ontucht" volgens het WvSr.
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. Bij kinderen hoeft er geen sprake te zijn van dwang, bij volwassenen wel. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bananenbennie op 31-10-2025 23:52:56 ]
pi_219163913
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja die heb ik meegekregen maar het opleggen van een straf is niet aan haar. Als ze dat niet had gewild had ze ook geen aangifte moeten doen.
Volgens mij hebben ze eerst een poging tot mediation gedaan ism een psycholoog. Maar als Marco zich daar net zo gedroeg als in de rechtszaal dan snap ik dat dat niets heeft opgeleverd.
pi_219163963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Volgens mij hebben ze eerst een poging tot mediation gedaan ism een psycholoog. Maar als Marco zich daar net zo gedroeg als in de rechtszaal dan snap ik dat dat niets heeft opgeleverd.
Aannames gebaseerd op....?
pi_219163991
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.
Huh? :?
Hebben wij wel hetzelfde Wetboek van Strafrecht?
.
pi_219164321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:53 schreef r_one het volgende:

[..]
Huh? :?
Hebben wij wel hetzelfde Wetboek van Strafrecht?
De definitie van "ontuchtig" – als "seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm" – komt uit de wetsgeschiedenis (Memorie van Toelichting bij de zedelijkheidswetgeving) en is bevestigd in jurisprudentie van de Hoge Raad. De wetgever definieert ontucht zonder strikte afbakening, om flexibiliteit te behouden. Dit voorkomt dat alleen "buitengewoon afschuwwekkende" daden strafbaar zijn.
pi_219164328
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Aannames gebaseerd op....?
Ik was er inderdaad niet bij.
pi_219164356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 00:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
De definitie van "ontuchtig" – als "seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm" – komt uit de wetsgeschiedenis (Memorie van Toelichting bij de zedelijkheidswetgeving) en is bevestigd in jurisprudentie van de Hoge Raad. De wetgever definieert ontucht zonder strikte afbakening, om flexibiliteit te behouden. Dit voorkomt dat alleen "buitengewoon afschuwwekkende" daden strafbaar zijn.
Leuk al je knip- en plakwerk, heb je vast wel een bron van.

Ik vroeg je naar het WvSr: art. 246 Sr gaat over het seksueel binnendringen van het lichaam van een 16-18 jarige.

Verkrachting dus.

Je gaat me serieus niet vertellen dat dát Marco ten laste is gelegd toch? :o
Volgens mij hadden we dan ook een compleet andere show gehad afgelopen week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 00:43:58 ]
.
pi_219164405
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 00:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Leuk al je knip- en plakwerk, heb je vast wel een bron van.

Ik vroeg je naar het WvSr: art. 246 Sr gaat over het seksueel binnendringen van het lichaam van een 16-18 jarige.

Verkrachting dus.

Je gaat me serieus niet vertellen dat dát Marco ten laste is gelegd toch? :o
Volgens mij hadden we dan ook een compleet andere show gehad afgelopen week.
Per 1 juli 2024 is het Wetboek van Strafrecht geherstructureerd en ingrijpend gewijzigd, met meer focus op de slachtoffers, expliciete strafbaarheid van grooming, online misbruik, etc. Oudere zaken, zoals de Borsato-zaak vallen nog onder het oude recht, maar rechters moeten bij sommige zaken soms het gunstigste recht toepassen. Denk dat daar de verwarring door komt.

edit: ik zie net dat hij wordt vervolgd op grond van artikel 247 uit het Wetboek van Strafrecht.
bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)belangrijkste-vragen

[ Bericht 7% gewijzigd door Bananenbennie op 01-11-2025 01:01:46 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 00:55:45 #72
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219164418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. Bij kinderen hoeft er geen sprake te zijn van dwang, bij volwassenen wel. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.
Hmmm... mijn WvSr en jurisprudentie is kennelijk van een andere planeet maar goed, ik ben geen specialist.

Dat dwang attribuut is anders intepreteren dat bij minderjarigen het aspect "dwang", als onderdeel voor vaststellen van plegen tot ontuchtige handelingen, niet specifiek aangetoond hoeft te worden.
Of er sprake is van "ontuchtige handeling" is naast de ethische norm afhankelijk van het oogmerk van verdachte, de omstandigheden en wijze waarop een handeling in een context wordt gedaan.
Kortom het OM moet dan bewijzen dat Borsato, seksuele (bij)bedoelingen had in zijn opzet die door het vermeende slachtoffer (kennelijk) als grensoverschrijdend is ervaren. Een zoen, bovenbeen aanraken of aai over de billen van iemand; laat staan als dat een soort gewoonte ter plaatse is, is niet per definitie seksueel van aard.

Los van alles valt en staat jouw claim met dat wat Borsato heeft gedaan "ontucht" zou zijn. Serieus iets anders is dan er wat krom uit flappen en dan allereerst in handeling een seksuele lading tot (eigen) oogmerk moet hebben.
De ethische norm - alsmede de beleving - staat daar compleet los van en is dan op zijn best grensoverschrijdend dat hier niet ten laste wordt gelegd.
Het OM heeft Borsato gedaagd voor het plegen van ontucht met een minderjarige.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-11-2025 01:01:25 ]
pi_219164420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 00:12 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Aanvulling voor de bron fetisjisten:

https://repository.overhe(...)19881989_0006419.pdf

https://www.inview.nl/doc(...)L_10000001&tab=tekst

https://repository.wodc.n(...)ekst_tcm28-75665.pdf
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_219164438
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 00:55 schreef Vallon het volgende:
Het OM heeft Borsato gedaagd voor het plegen van ontucht met een minderjarige.
Klopt, en die hitserige appjes van hem gaan hem nog parten spelen. Dat is mijn voorspelling.
pi_219164481
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 00:48 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Per 1 juli 2024 is het Wetboek van Strafrecht geherstructureerd en ingrijpend gewijzigd, met meer focus op de slachtoffers, expliciete strafbaarheid van grooming, online misbruik, etc. Oudere zaken, zoals de Borsato-zaak vallen nog onder het oude recht, maar rechters moeten bij sommige zaken soms het gunstigste recht toepassen. Denk dat daar de verwarring door komt.
Lijkt me sterk: 246 oud ging over aanranding onder dwang.
Van dwang (bedreiging met geweld of andere feitelijkheid) lijkt me hier totaal geen sprake.
Dus nee.

quote:
edit: ik zie net dat hij wordt vervolgd op grond van artikel 247 uit het Wetboek van Strafrecht.
bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)belangrijkste-vragen
We hebben het dus over:
quote:
Als schuldig aan aanranding in de leeftijdscategorie van twaalf tot zestien jaren wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie, degene die met een kind in de leeftijd van twaalf tot zestien jaren seksuele handelingen verricht.
Correct?

En jij kwalificeert het appje waarin hij Asmara (15) het idee aan de hand doet om zichzelf te bevredigen om stress kwijt te raken als "aanranding" ex art. 247 lid 1 Sr.

Correct?

Want dat appje getuigt volgens jou zonder enige twijfel van een seksuele handeling (in de zin van 247 Sr) gepleegd door Marco..

Correct?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 02:13:14 ]
.
pi_219164551
quote:
Dank ^O^

quote:
2.4. 's Hofs oordeel dat de verdachte [betrokkene 1] door het aanraken van haar billen heeft gedwongen tot het dulden van ontuchtige handelingen, en dat het mogelijk ontbreken van "de seksuele intentie" bij de verdachte daaraan niet afdoet, geeft - gelet op hetgeen de door het Hof gebezigde bewijsmiddelen inhouden omtrent hetgeen feitelijk is geschied - blijk van een te ruime, dus onjuiste, uitleg van de in art. 246 Sr voorkomende uitdrukking "ontuchtige handelingen". De middelen klagen daarover terecht.
(Volgt vernietiging en terugverwijzing)

Het "op de billen tikken" door Borsato (en de rest van de familie) was dus geen ontuchtige handeling.

Kunnen we die vast wegstrepen :P
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 02:45:07 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219164558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 01:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Klopt, en die hitserige appjes van hem gaan hem nog parten spelen. Dat is mijn voorspelling.
Ik heb even de exacte aanklacht opgezocht
quote:
bron: om Het Openbaar Ministerie (OM) eist vijf maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf tegen Marco Borsato voor het plegen van ontucht met een minderjarig meisje. Het OM verdenkt hem ervan dat hij meerdere keren de billen, borsten en vagina van het slachtoffer heeft betast, zowel over als onder haar kleding. Het slachtoffer was toen vijftien jaar oud.

Het misbruik zou hebben plaatsgevonden rond eind 2014 en begin 2015. De moeder van het slachtoffer werkt in die periode voor Marco Borsato en hij komt vaak bij hen over de vloer. Het slachtoffer heeft een hechte band met de verdachte en ziet hem als haar peetvader.

In oktober 2019 leest de moeder van het slachtoffer over het misbruik in het dagboek van haar dochter en maakt hiervan melding bij de politie. Het slachtoffer zelf doet in december 2021 aangifte, waarna de politie, onder leiding van het OM, een onderzoek start.
Welk(e) wetsartikel(en) Borsato dan hier, in strafbaarheid, precies wordt verweten is mij verder onduidelijk.
Dat het slachtoffer Borsato ziet als peetvader, staat imo los van Borsato's positie als (hier kennelijk) huisvriend die van alles in/met gezinsleden onderneemt.

Het onder haar kleding daadwerkelijk aanraken van haar lichaam lijkt mij sws aanranding en zover ik de media heb gevolgd, lijkt dat dele van de aanklacht inhoudelijk niet verder te (zijn ge)komen dan over haar kleding heen. Hierbij onduidelijk of dat enige opzet tot doel in beleving had. De appjes en al het andere gedoe ter bewijs, lijkt mij vooral ondersteunend. Allereerst zal moeten worden aangetoond dat de handeling seksueel van aard was, iets dat - helaas voor het vermeende slachtoffer - best heel erg lastig is wanneer "fysiek" in handeling gezien niets heeft plaatsgevonden. Een incidentele aanraking of aai, kan een andere bedoeling hebben dan als werd opgevat.

De moeder vond in 2019 het dagboek (meisje zelf, is dan 18/19 :? ) maakt melding bij politie en het meisje zelf doet in 2021 een eigen aangifte waarna de bowlingbal gaat rollen.

Wat hier ook parten kan spelen is het tijdstip, oud of nieuwe wetgeving, waarbij ontucht in die periode (eind2014-begin 2015) een wat andere beoordeling vraagt dan nu (waar veel eerder sprake kan zijn van ontucht). Sinds 2024 kent het Sr zedenslachtoffers meer ruimte toe.

Enfin, we gaan zien wat de rechter er hier van gaat b(r)ouwen.
pi_219164565
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 02:45 schreef Vallon het volgende:
Ik heb even de exacte aanklacht opgezocht
quote:

Welk(e) wetsartikel(en) Borsato dan hier, in strafbaarheid, precies wordt verweten is mij verder onduidelijk.
Dat komt, dit is dus niet de tekst van de tenlastelegging.

Het klinkt meer als het requisitoir van de OvJ, die grammofoonplaat kenden we al wel :O

Mooie reclame verder wel, van het OM, voor het OM: "wij van wc-eend ...." : :P
.
pi_219164575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 02:45 schreef Vallon het volgende:
Het OM verdenkt hem ervan dat hij meerdere keren de billen, borsten en vagina van het slachtoffer heeft betast
Opmerkelijk detail: de (boven)benen staan er helemaal niet bij :D

Als hem dat niet ten laste is gelegd (context: de naakt-op-bedscene), kunnen we het (seksueel) strelen van de bovenbenen van slachtoffer ook wegstrepen van OM's verlanglijstje van gepleegde ontuchtige handelingen :P
.
pi_219164578
Houden we over: borsten en vagina.

(en daar zou Borsato bevestigend over verklaard hebben die gestreeld betast te hebben? :D no way :N )
.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 03:23:50 #81
184769 crew  Deisyy
pi_219164581
quote:

[..]
Een soort van vaderlijke gevoelens ja :')
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_219164583
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 03:23 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Een soort van vaderlijke gevoelens ja :')
Ik koester ook (warme) gevoelens voor mijn hond. En warempel, ik streel en knuffel 'm ook heel regelmatig.
Idem dito mijn dochtertje van 5.
Idem dito mijn bejaarde moedertje van 89.

SPOILER
.
  Moderator zaterdag 1 november 2025 @ 03:33:29 #83
184769 crew  Deisyy
pi_219164584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 03:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik koester ook (warme) gevoelens voor mijn hond. En warempel, ik streel en knuffel 'm ook heel regelmatig.
Idem dito mijn dochtertje van 5.
Idem dito mijn bejaarde moedertje van 89.

SPOILER
Ik heb het idee dat er in dit topic steeds meer over Marco bij verzonnen wordt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_219164585
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 03:33 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat er in dit topic steeds meer over Marco bij verzonnen wordt.
Ik heb het idee dat je daar wel eens groot gelijk in kon hebben :')

Maar het verbaast helemaal me niks, thiz iz Fok! he, voor sommigen de publieke digitale heksenverbranding

Het OM is er trouwens ook niet vies van.dus neem het de Fok!kers eens kwalijk :N
.
pi_219164744
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 23:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik wordt. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 1 november 2025 @ 07:50:51 #86
28167 matthijst
pi_219164753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:

[..]

SPOILER
Fijn discussietoontje heb je.

Die appjes zijn steunbewijs voor de rest lijkt me: tussen haar benen aaien, string aan de kant schuiven. Allemaal heel normaal en onschuldig natuurlijk.

Jij denkt dat hij niet veroordeeld kán worden (ook al heeft hij niks meer gedaan dan de paar geile appjes)?

Komen transcripties van deze zaak beschikbaar, of doen ze daar in NL niet aan.
Wel benieuwd wat de tweetclub van de echte uitspraken heeft gemaakt.

[ Bericht 33% gewijzigd door matthijst op 01-11-2025 07:56:25 ]
pi_219164810
Borsato roept een hoop over de moeder maar levert geen bewijs daarvoor, lijkt mij een afleidingsmanoeuvre van deze viespeuk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 1 november 2025 @ 08:35:26 #88
28167 matthijst
pi_219164954
Ik leef niet meer voor jou
Je hoeft niet te proberen
Hier naakt te blijven staan
En mij te provoceren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al je kuren
Je geile appjes moeten sturen
oh oh oh oh oh

*O*

Steeds als ik je zie lopen
Wordt het wat krapper achter m'n knoopje
Normen, je laat ze vervagen
Met je borsten die altijd naakt zijn

*O*

Marco kan zo weer op tournee.
pi_219164999
:')
  zaterdag 1 november 2025 @ 08:49:23 #90
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_219165013
En anders luisteren we toch gewoon naar deze pastavreter Bekijk deze YouTube-video
pi_219165361
In ons buurland winden ze er geen doekjes om.

https://www.hln.be/showbi(...)ak-borsato~acd1fde5/
pi_219165405
In de VS zou hij ook wel op de sex offender lijst komen, daar kom je niet weg met dit soort grappen bij een minderjarige. Dan moet na zijn celstraf de hele wijk op de hoogte gebracht worden dat Marco B in de buurt komt wonen.
pi_219165534
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef DrDentz het volgende:
In de VS zou hij ook wel op de sex offender lijst komen, daar kom je niet weg met dit soort grappen bij een minderjarige. Dan moet na zijn celstraf de hele wijk op de hoogte gebracht worden dat Marco B in de buurt komt wonen.
Als Marco Borsato ergens gaat wonen, komt de hele wijk dat nu ook wel te weten.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:03:52 #94
438527 MissButterflyy
pi_219165607
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:30 schreef Kim-Holland het volgende:
In ons buurland winden ze er geen doekjes om.

https://www.hln.be/showbi(...)ak-borsato~acd1fde5/
Showbizz nieuws. :')

Serieuzere kranten nemen toch een neutralere positie in.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:06:51 #95
438527 MissButterflyy
pi_219165632
Trouwens: mijn vermoedens.
Vrijspraak, bij gebrek aan bewijs. En de 500 uren durende tapes gaan niet meer beluisterd worden omdat dit weinig kans op doorslag aan bewijs gaat opleveren, en alleen maar meer onrust veroorzaakt.

En dan is Marco slim om de smaad en laster zaak ook te laten liggen omdat het media circus dan blijft gevoed. Beter kan hij dan z’n leven verder oppakken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:20:29 #96
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_219165736
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 08:35 schreef matthijst het volgende:
Ik leef niet meer voor jou
Je hoeft niet te proberen
Hier naakt te blijven staan
En mij te provoceren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al je kuren
Je geile appjes moeten sturen
oh oh oh oh oh

*O*

Steeds als ik je zie lopen
Wordt het wat krapper achter m'n knoopje
Normen, je laat ze vervagen
Met je borsten die altijd naakt zijn

*O*

Marco kan zo weer op tournee.
Bij vrijspraak zie ik een carnavalshit aankomen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:23:53 #97
28167 matthijst
pi_219165762
Kwamen al die vrienden uit de Chick-pornohoek?
Of vonden ze het gewoon normaal om bij elk afscheid voor het raam hun borsten aan Marco te laten zien?
pi_219165793
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
pi_219165810
Moeder was knettergek en zij creeerde dit millieu van ontucht om dat meisje

Het leek er sterk op dat ze haar expoiteerde en ze bood haar zo beetje aan , aan mannen.
Dit volgens Saskia her rechtbank verslag.

Hiermee creerde moeder het ideale millieu voor ontuchtplegers om dit zeer kwetsbare meisje te groomen en te misbruiken.

Ik geloof dat er ontuchtige handelingen zijn gebeurd met Marco en dat zij onder haar moeders ogen is misbruikt door andere mannen.

Het is heel triest dat Marco als huisvriend zag dat het niet goed ging met dit meisje , hoe haar moeder haar als het ware expoiteerde. Naakt fotos van haar maakte, mannen naar haar bed bracht toen ze 13 was. Het meisje zei: waarom moet er nu weer een man in mijn bed slapen mama?

Marco wist dat dit kind op groeide zonder sexuele moraal en wist niet wat goed of fout was en dat moeder dat kind als het ware expoiteerde.

Maar ipv haar te helpen uit dit toxic millieu te ontsnappen laat hij het gebeuren en klimt zelf verder en verder in dit zelfde millieu van ontiucht.

Marco had naar de politie moeten stappen, want dat kind werd door haar ma misbruikt en hij had uit die gezins situatie moeten stappen.

Marco was dom en naief. En hij had hier ver weg van moeten blijven.

Dat meisje is de dupe van een moeder die haar exploiteerde aan mannen en naaktfotos van haar verspreidde.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:31:45 #100
438527 MissButterflyy
pi_219165828
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.
En het kost ook geld natuurlijk, een dure advocaat die je verdedigd.

https://www.ad.nl/dossier(...)d-8a3d-67a2fb5290d1/

https://www.metronieuws.n(...)of-holland-aangifte/
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:36:27 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219165885
Een grote fout gemaakt in de Borsato-zaak door het OM: 'Een pijnlijke fout'
https://www.rtl.nl/boulev(...)utm_id=shareVideoURL

Man man kromme tenen hier

Politie keurt eigen taps 8)7 _O- _O-
pi_219166022
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
En OM beoordeelt zelf het dagboek als betrouwbaar 8)7 _O- _O-
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:47:40 #103
28167 matthijst
pi_219166062
quote:
0s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2747017/2/50#p219165810]zaterdag Het is heel triest dat Marco als huisvriend zag dat het niet goed ging met dit meisje , hoe haar moeder haar als het ware expoiteerde. Naakt fotos van haar maakte, mannen naar haar bed bracht toen ze 13 was. Het meisje zei: waarom moet er nu weer een man in mijn bed slapen mama?
Wel bijzonder ja, voor iemand die koketteert met z'n Warchild.
Vreemde kinderen helpen, maar degene die hij regelmatig ziet laat hij kapot gaan.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:48:39 #104
28167 matthijst
pi_219166068
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een grote fout gemaakt in de Borsato-zaak door het OM: 'Een pijnlijke fout'
https://www.rtl.nl/boulev(...)utm_id=shareVideoURL

Man man kromme tenen hier

Eigen taps op bewijs. Lijkt me logisch.
Ze hadden ze alleen ook moeten overdragen aan de verdediging.
pi_219166086
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.

Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
pi_219166104
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:

[..]
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.
.
pi_219166105
quote:
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.

Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft om de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
pi_219166119
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:

[..]
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.

Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft op de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Een getuige kan onder eed worden gehoord, een verdachte nooit.

Een verdachte heeft sowieso zwijgrecht.
Een getuige (vrijwel) nooit.
.
pi_219166124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:

Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft om de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.

Ook niet aan bv de veroordeling van een broer/zus of ouder et cetera. Daar hoef je niet aan mee te werken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219166131
Wat ik bijzonder vind is dat die moeder niet vervolgd wordt wegens het hoereren van haar minderjarige dochter.

Dat is nu strafbaar en toen ook. Waarom gaat het OM niet tot vervolging over? Dat kunnen ze bij ernstige feiten ook zonder aangifte. Het hoereren van een kind lijkt mij vrij ernstig.
vosss is de naam,
pi_219166139
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:59 schreef vosss het volgende:
Wat ik bijzonder vind is dat die moeder niet vervolgd wordt wegens het hoereren van haar minderjarige dochter.

Dat is nu strafbaar en toen ook. Waarom gaat het OM niet tot vervolging over? Dat kunnen ze bij ernstige feiten ook zonder aangifte. Het hoereren van een kind lijkt mij vrij ernstig.
Wat niet is, kan nog komen.
.
pi_219166145
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.

Ook niet aan bv de veroordeling van een broer/zus of ouder et cetera. Daar hoef je niet aan mee te werken.
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.
pi_219166149
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat niet is, kan nog komen.
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.

Ik snap het niet.
vosss is de naam,
pi_219166157
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.

Ik snap het niet.
#thevoice
#metoo

Geef het volk brood en spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 11:10:24 ]
.
pi_219166199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef DrDentz het volgende:
Amerika… het land waar een sex-offender gewoon president kan worden.
pi_219166202
quote:

[..]
Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Dat kind wist niet beter maar dat zal ze waarschijnlijk nu pas gaan realiseren hoe vertieft haar moeder is.
Die gaat daar echt nog last van krijgen voor de rest van haar leven en het is al niet zo' n stabiele -nu - jonge vrouw, mede door haar opvoeding.
Heel Nederland weet nu dat haar eigen vader toekeek terwijl ze zich vingerde. Hoe ga je daar ooit nog overheen kunnen stappen?

Moeder Thielen heeft geen besef wat ze haar eigen dochter heeft aangedaan om zo ver te gaan in haar wraak tegen Marco. Méér dan Marco ooit zal hebben gedaan van wat ze willen beweren.
Je zal maar zo ' n moeder hebben.. :N
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:09:45 #117
438527 MissButterflyy
pi_219166204
quote:

[..]
Al tig keer gezegd: Marco kan heel veel zeggen. Bewijzen zijn er nog niet gezien. En de rechters gaan er echt niks mee doen. Marco staat terecht: niet de moeder en de dochter.
Niet dat ik wil zeggen dat het niet zo is. We weten het gewoon niet.
Dan moet ie zelf erna maar een rechtszaak tegen hun aanspannen.
pi_219166206

Dit filmpje vond ik wel heftig

Gewoon live tijdens voice geloof ik meisje kusje geven en overal betasten
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:11:39 #119
438527 MissButterflyy
pi_219166223
In de podcast van Saskia Belleman werd wel het besproken dat door de rechter tijdens de zaak wel 1 keer gevraagd is naar de foto’s van het naakt behangen. Of Marco die nog heeft. Dat is niet zo.
En de moeder zegt dat het leugens zijn.

Dan wordt het een hij zegt VS zij zegt verhaal.
pi_219166227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]

En maar strelen over die prille borstjes

En het meisje zo van "Oeps :o O+ "
"Maar buurman Marco wat doet u nou?"

quote:
Schermafbeelding-2025-11-01-110815
Geüpload: 4 minuten geleden
Mooie still Diabool :')

[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 11:29:54 ]
.
pi_219166275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:11 schreef r_one het volgende:

[..]
En maar strelen over die prille borstjes
[..]
Mooie still Diabool :')
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijken :)
pi_219166282
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

je krijgt half Nederland over je heen, die je beschuldigd van onwaarden en volstrekt niet relevante zaken.
bijvoorbeeld; als je aangifte doet tegen Marco Borsato, dan zal je wel achter zijn geld aan zitten.
je hele leven komt op straat te staan. roddelbladen en dat ene grietje die blijven je dag en nacht achtervolgen voor 'juice'. het is om te kotsen.
ik snap heel goed dat de keuze dan snel gemaakt is om een aangifte in te trekken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219166290
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Diabool het volgende:

[..]
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijken :)
Filmpje was al lang en breed gepost hier.
.
pi_219166303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]

pi_219166314
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Filmpje was al lang en breed gepost hier.
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?
pi_219166342
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:18 schreef Diabool het volgende:

[..]
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:22:01 #127
28167 matthijst
pi_219166343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.
Allebei viezerikken ook een optie?
pi_219166349
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Allebei viezerikken ook een optie?
Nee.
.
pi_219166573
Moeder lijkt mij de kwade genius in dit verhaal, ik geloof dat dit meisje is misbruikt en dat haar moeder dit allemaal ensceneerde.

Dit meisje groeide op zonder enige sexsuele moraal en moeder exploiteerde haar als het ware.

Dit is de ideale situatie om sexuele roofdieren te lokken.

Dit meisje kon geen kant op, moeder maakte naakt fotos van haar, maakte sex filmpjes van haar en stuurde dit door naar Marco en wie weet wie nog meer.

En Marco laat dat gebeuren. Dat meisje zat vast in een slechte toxic situatie, Marco kwam daar dagelijks over de vloer en hij deed niets om haar hier uit te helpen.

Of Marco een sexueel roofdier is zullen we nooit weten, zulke dingen gebeuren altijd in het geniep en het is altijd "zij zegt, hij zegt"

Het is altijd heel moeilijk om te bewijzen maar dat dit meisje slachtoffer is van haar moeder, mannen en misschien ook wel van Marco daar twijfel ik niet aan.
pi_219166595
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:21 schreef r_one het volgende:

[..]
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.
ik kan het nergens vinden

Voor mensen die het flimpje willen zien:
https://www.instagram.com/p/DQewkDZDYRA/
pi_219166622
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:01 schreef eborn het volgende:

[..]
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.

Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen, eentje waarbij hij zelf onschuldig is, en de schuld vooral bij een ander (de moeder) ligt.
pi_219166687
quote:
In de jaren ’70 werd er niet zo moeilijk gedaan over relaties tussen volwassenen en kinderen. Dat waren 'andere tijden'. Hoe heeft het destijds zo uit de hand kunnen lopen? :?
pi_219166690
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef Diabool het volgende:

[..]
ik kan het nergens vinden

Voor mensen die het flimpje willen zien:
https://www.instagram.com/p/DQewkDZDYRA/
SOG in NWS / Aangifte tegen Marco Borsato #12 twijfelachtige ma

Asje :*
.
pi_219166705
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef ZanneG het volgende:
Moeder lijkt mij de kwade genius in dit verhaal, ik geloof dat dit meisje is misbruikt en dat haar moeder dit allemaal ensceneerde.

Dit meisje groeide op zonder enige sexsuele moraal en moeder exploiteerde haar als het ware.

Dit is de ideale situatie om sexuele roofdieren te lokken.

Dit meisje kon geen kant op, moeder maakte naakt fotos van haar, maakte sex filmpjes van haar en stuurde dit door naar Marco en wie weet wie nog meer.

En Marco laat dat gebeuren. Dat meisje zat vast in een slechte toxic situatie, Marco kwam daar dagelijks over de vloer en hij deed niets om haar hier uit te helpen.

Of Marco een sexueel roofdier is zullen we nooit weten, zulke dingen gebeuren altijd in het geniep en het is altijd "zij zegt, hij zegt"

Het is altijd heel moeilijk om te bewijzen maar dat dit meisje slachtoffer is van haar moeder, mannen en misschien ook wel van Marco daar twijfel ik niet aan.
Ho, stop.

Je schrijft nu een boel dingen op die niet kloppen. Sommige users nemen dat hier zomaar voor waar aan.
pi_219166715
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen
Daar heeft het OM he-le-maal geen last van :')
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:54:01 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219166717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.

Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen, eentje waarbij hij zelf onschuldig is, en de schuld vooral bij een ander (de moeder) ligt.
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219166770
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.

Was je vast effe pissen toen.
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:00:01 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219166797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.

Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219166841
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?
pi_219166863
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.
Wat precies heb je niet gesnapt aan mijn woordje 'óók'?
.
pi_219166870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?
Als beste?
Het dagboek.
.
pi_219166935
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Als beste?
Het dagboek.
:Y
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:16:04 #143
28167 matthijst
pi_219166946
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee.
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?

Ok :D
pi_219166963
die ma had ook wijzer moeten zijn en Marco.
Do what you love, love what you do!
pi_219166968
Wat zou er vooraf over en weer geappt zijn, voordat Marco haar advies gaf?
Die zin komt niet uit het niks, tijdstip en datum en de voorgeschiedenis lijkt me nogal belangrijk om überhaupt er een zinnige conclusie aan te verbinden.

Bij Thijs Römer werden die gesprekken wel openbaar gemaakt.
pi_219166974
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef matthijst het volgende:

[..]
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?

Ok :D
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.
Jij niet.

NIVEA.
.
pi_219166977
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef kree het volgende:
die ma had ook wijzer moeten zijn en Marco.
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.
pi_219166987
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
dat klopt natuurlijk. Maar al met al speelt ze ook wel een aardig verdachte rol he
Als dat allemaal klopt wat we nu horen.
  roze zaterdag 1 november 2025 @ 12:21:07 #149
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219167012
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?
Your beauty never ever scared me.
pi_219167013
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Als beste?
Het dagboek.
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.

Maar dat er geen bewijs is dat het authentiek is (volgens één deskundige), betekent niet dat aangetoond is dat het dagboek niet authentiek is.

Ik denk ook dat het dagboek nog steeds overeind staat als bewijsmiddel. Dat het door het meisje geschreven is en uit de periode van het misbruik komt wordt breed geaccepteerd. En dat van die tijdsperiode is ook belangrijk. Er was toen nog geen mot tussen Marco Borsato en de moeder. Iets dat weer betekent dat de tekst niet beïnvloed is.
pi_219167015
quote:
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:21:41 #152
28167 matthijst
pi_219167022
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.
Jij niet.

NIVEA.
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.

De intentie van appen: misschien moet je even met jezelf spelen?

De intentie van appen: een goede vrijpartij is wat je nodig hebt.
pi_219167047
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
.
pi_219167051
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Diabool het volgende:

[..]
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?
Wat denk je nou zelf? Serieus? :')
.
pi_219167059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dat er geen bewijs is dat het authentiek is (volgens één deskundige), betekent niet dat aangetoond is dat het dagboek niet authentiek is.

Ik denk ook dat het dagboek nog steeds overeind staat als bewijsmiddel. Dat het door het meisje geschreven is en uit de periode van het misbruik komt wordt breed geaccepteerd. En dat van die tijdsperiode is ook belangrijk. Er was toen nog geen mot tussen Marco Borsato en de moeder. Iets dat weer betekent dat de tekst niet beïnvloed is.
dat denk ik ook en hoewel Marco beter had moeten weten.
De grootste veroorzaker ervan is die ma (met de info tot nu toe)

Bedoel die dacht hier gaan we flink uit cashen mee. En toen het hele succesverhaal niet lukte hebben ze het over deze boeg gegooid.

Ik zet er allemaal grote vraagtekens bij nl of Marco wel zo onwijs schuldig is.
Wss te ver gegaan en beter moeten weten JA

Om hem neer te zetten als de grootste pedo die er is en een carrière kapot gegaan erdoor.

Na denk niet.
pi_219167062
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

De intentie van appen: misschien moet je even met jezelf spelen?

De intentie van appen: een goede vrijpartij is wat je nodig hebt.
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"

De intentie van "ben je al nat, lekker geyl ding?"
.
pi_219167064
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:

[..]
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.
pi_219167087
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:

[..]
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.

https://nos.nl/artikel/25(...)en-vragen-vrijspraak
pi_219167094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef kree het volgende:

[..]
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.
Dat heeft ze al gedaan bij John en Yvonne, :')
pi_219167106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat denk je nou zelf? Serieus? :')
ja heel serieus
pi_219167124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.

https://nos.nl/artikel/25(...)en-vragen-vrijspraak
ja oftewel komt te laat. En kwaad is sowieso toch al geschied tegen Marco.

Stel he, dat ie daarin gelijk krijgt?
Wat zou ie dan nog kunnen doen>? schadevergoeding eisen?
Naja die kunnen ze nooit betalen.

Er zijn er hier twee die denk ik slachtoffer zijn en dat is in eerste die dochter. en twee Marco.

En uiteindelijk komt het wss nog het meest door die ma.
Zo denk ik er wel over iig.

en niemand krijgt zijn recht wss. of de schadevergoeding,
Ofwel ze hadden het beter kunnen laten gaan. (persoonlijk dus, Marco, dochter en ma)
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:34:15 #162
28167 matthijst
pi_219167126
quote:

[..]
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne. :')
pi_219167131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:32 schreef Diabool het volgende:

[..]
ja heel serieus
En wat dan je -heel serieus- dan zelf, of ze dat wel of niet gedaan hebben?
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:35:03 #164
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219167134
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Niks geen deskundige
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219167139
quote:

[..]
Dat doet het OM op basis van de bevindingen van deskundigen in Lausanne en Maastricht.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:35:37 #166
28167 matthijst
pi_219167141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef r_one het volgende:

[..]
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"

De intentie van "ben je al nat, lekker geyl ding?"
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?
Niks geks aan. Maakt je geen viespeuk |:(
pi_219167144
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Conclusie "dagboek is betrouwbaar" is getrokken door het OM :')
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:36:47 #168
438527 MissButterflyy
pi_219167150
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Niks geen deskundige
Ze konden alleen niet concluderen dat het vervalst was, maar ook niet of het authentiek was.
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet meer om het dagboek.
pi_219167151
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef luxerobots het volgende:
Dat doet het OM
QED
.
pi_219167155
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?
Niks geks aan. Maakt je geen viespeuk |:(
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.
.
pi_219167158
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.

Volgens Knoops ging dit om een spelletje dat in de familie gespeeld werd waarbij ze elkaar op de billen tikten.

Sterke verdediging hoor...
pi_219167165
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet meer om het dagboek.
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.
.
pi_219167250
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Lijkt me sterk: 246 oud ging over aanranding onder dwang.
Van dwang (bedreiging met geweld of andere feitelijkheid) lijkt me hier totaal geen sprake.
Dus nee.
[..]
We hebben het dus over:
[..]
Correct?

En jij kwalificeert het appje waarin hij Asmara (15) het idee aan de hand doet om zichzelf te bevredigen om stress kwijt te raken als "aanranding" ex art. 247 lid 1 Sr.

Correct?

Want dat appje getuigt volgens jou zonder enige twijfel van een seksuele handeling (in de zin van 247 Sr) gepleegd door Marco..

Correct?

SPOILER
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.

Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
pi_219167253
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:

[..]
dat doen ze ook en denk dat dat de waarheid is van de dochter.

Wat er niet in staat is het hele verhaal wat haar ma erin speelde natuurlijk. En dat zit mij een beetje dwars in deze.

bedoel ze zal er niet in gezet hebben van ja mijn ma vroeg me of ik mss niet gewoon ff wat beter mijn tieten moest showen, want dat (zou mss wel helpen met hoever je komt)
Tuurlijk niet het is een kind. en dat van haar ma neemt ze dan aan als beste.

Dat het haar vervolgens natuurlijk niet beviel toen dat zo ging, daar schrijft ze over in haar dagboek.

weet je ik zou mijn ouders ook nooit afvallen en mijn ouders zouden dat niet doen voor mij ook.
Daarom staat dat stuk niet in haar dagboek, alleen het gevolg ervan.
pi_219167263
ik vind die ma schuldig in deze meer als Marco. Maar ben benieuwd naar dat verhaal, als het nog in de media komt jaren later. wss niet.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:48:58 #176
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219167298
quote:
Hmmm... de afwezigheid van iets wil niet zeggen dat het geopperde niet zo kan zijn. Het vergt veel moed en inzet om een zedenzaak aan te spannen. Dat doen, wil weer niet zeggen dat de feiten dan ook zo zijn.

Kern is wel als Borsato structureel die insteek en dat verwerpelijke gedrag tot ontucht had, de omgeving dat zou beamen. Iets dat hier idd afwezig (b)lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-11-2025 13:31:11 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:51:44 #177
438527 MissButterflyy
pi_219167331
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.

Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
Dat kan dat de rechters het zo zien. Maar ik verwacht het eigenlijk niet. En dan kan Marco zeker in hoger beroep gaan.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:52:28 #178
438527 MissButterflyy
pi_219167337
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.
pi_219167338
quote:

[..]

Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggen

https://deeplink.rechtspr(...)LI:NL:HR:2012:BX4288
rov 2.4 :{w

(met dank aan @KillemWieft)

Hier laat ik het bij.
Heb m'n punt al lang en breed gemaakt.
We gaan het zien.
.
pi_219167391
ik zie hier wel een mooie Netflix docu uitkomen jaren later over hoe dit ging.
Dat is meestal het enige (als je ze zo kijkt ook op Netflix over oude zaken)

Dat ze iig daar nog goed aan kunnen verdienen.
pi_219167394
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.
*zucht*
Bewijs van wat?

De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
Marco is niet aangeklaagd voor het uiten van schunnige taal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef r_one het volgende:
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:57:49 #182
28167 matthijst
pi_219167396
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt. :D
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:58:15 #183
28167 matthijst
pi_219167401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.

Volgens Knoops ging dit om een spelletje dat in de familie gespeeld werd waarbij ze elkaar op de billen tikten.

Sterke verdediging hoor...
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zei _O-
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:59:20 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219167411
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
Naakt tikkie spelen met een kind

Sores van het gezin
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219167415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:

[..]
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt. :D
staan die appjes ergens eigenlijk online, of een samenvatting ervan?
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:00:09 #186
438527 MissButterflyy
pi_219167425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:

[..]
*zucht*
Bewijs van wat?

De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
[..]

Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.
pi_219167435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:

[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).

quote:
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
.
pi_219167441
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.
Kun je niet lezen?
quote:
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
.
pi_219167442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).
[..]

ik ben het toch meer met jou eens.
Veel te veel overtrokken wat het nou eigenlijk is en was.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:02:46 #190
28167 matthijst
pi_219167446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:

[..]
*zucht*
Bewijs van wat?

[..]

Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?

Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.

NB: dit maakt hem niet schuldig, want ik geloof het ook niet.
Het maakt hem een beetje vunzig ventje, past nu wel goed bij z'n nieuw look.
pi_219167452
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:

[..]
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?

Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?
pi_219167456
quote:

[..]

quote:
We gaan het zien.
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:05:47 #193
28167 matthijst
pi_219167465
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:04 schreef kree het volgende:

[..]
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?
Marco had beter moeten weten, had ie nu niet in deze situatie gezeten.

We gaan het inderdaad zien.
Mooie zaak wel :)

Wel benieuwd of die smaad-zaak nog wordt doorgezet als Marco wordt vrijgesproken.
Zou zelf bij alle talkshows gaan zitten, beetje zielig verhaal ophangen en het daar verder bij laten.
pi_219167480
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:

[..]
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?
Marco had beter moeten weten.
klopt en idd dat had Marco beter moeten weten.

maar alle schuld bij hem leggen gaat me wel wat ver. Tuurlijk nu het zover is zullen ook de advocaten van die meid en de ma er alles aan doen om dat zo te schetsen.

maar dan wil ik het proces van die marco> ma ook nog wel eens volgen.

Denk nl dat er nog een beerput open gaat dan.
pi_219167483
(nagekomen post)
quote:
:D
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:08:49 #196
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219167489
Het gaat vooral om betrouwbaarheid, als je aangeeft je ergens absoluut niet in te herkennen en vervolgens blijkt uit allerlei appjes en gesprekken het tegenovergestelde dan maakt dat je zaak niet echt sterker.

Tijdens de rechtszaak verklaarde hij nota bene op verschillende dagen weer iets compleet anders, zoals Belleman ook al aanstipte. Zijn eigen verdediging ging á 600 euro per uur zelfs tegen hem in (leuke fuck-up was dat)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219167512
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:

[..]

Wel benieuwd of die smaad-zaak nog wordt doorgezet als Marco wordt vrijgesproken.
Zou zelf bij alle talkshows gaan zitten, beetje zielig verhaal ophangen en het daar verder bij laten.
nouja zielig verhaal niet zo, de waarheid vertellen wellicht wel.
En denk Marco zou dat doen, die ma zie ik er nog niet zo snel zitten.

(tenzij ze betaald krijgt)

Wat het kutte is er is een kind slachtoffer van. dat vooral.
En ja Marco had beter moeten weten, maar die ma nog veel meer.

En oke degene die er mss wel leven lang gevolgen van heeft is die dochter omdat ze ook maar dacht wat het beste was en volgens advies van haar eigen moeder.

dat vooral he, maarja wie ga je hiervoor straffen?
Denk deze zaak kent alleen verliezers. komt nooit goed ondanks alles wat er nu komt met recht.
pi_219167531
quote:

[..]
Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggen

https://deeplink.rechtspr(...)LI:NL:HR:2012:BX4288
rov 2.4 :{w

(met dank aan @:KillemWieft)

Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
Waarom haal je die uitspraak erbij? Daar krijgt iemand op straat zomaar een klap op de billen. Lijkt totaal niet op de zaak tegen Marco.

Eerst je stromanredeneringen en nu haal je er dus weer een false analogy bij.
Goed idee om het hierbij te laten ja. Met dit soort mensen ga ik geen discussies meer voeren. :{w
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:12:53 #199
438527 MissButterflyy
pi_219167544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Kun je niet lezen?
[..]

Wat ontzettend flauw. En toch blijven doorgaan hè.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:13:57 #200
28167 matthijst
pi_219167551
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:07 schreef r_one het volgende:
(nagekomen post)
[..]
:D
Zei ik pas ook al hoor: ik geloof niet dat hij wat gedaan heeft, maar door z'n vunzige gedrag denk ik dat hij er misschien wel een douw voor gaat krijgen:

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik snap het prima hoor.
Er is, zoals bij veel zedenzaken, geen hard bewijs.
Dus dan moet je kijken naar steunbewijs: is het aannemelijk dat Marco dit soort dingen kan hebben gedaan.

Wat hebben we:
- een dagboek
- appje dat ze best mooie billen heeft
- appje dat ze moet gaan masturberen om in slaap te komen
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze naakt was
- appje dat: wat het beste werkt is een goede vrijpartij
- appje dat zoenen niet kan, maar billen aanraken wel

Allemaal zijn woorden. En wat zegt hij nog meer?
"Ik vind het verschrikkelijk dat ze van mij walgt. En dat is ook niet waarom ik het gedaan heb"

En: zij roept blijkbaar gevoelens bij jou op [niet als vader]?
"Ja dat klopt, dat verandert, dat is een proces".

En: "nou ja, tussen haar benen aangeraakt, ik heb haar gestreeld. Het kan best zijn dat dat ongepast was, dat realiseer ik me heel goed".

Is die moeder een gestoorde? Zeker.
Spoort dat meisje niet? Inderdaad.
Hebben ze hem erin geluisd omdat ze kwaad op hem waren? Zou goed kunnen.

Maar door bovenstaande quotes ben ik benieuwd of hij ermee weg gaat komen.

Zelfs als hij niks strafbaars gedaan heeft (wat ik ook geloof).
pi_219167561
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat ontzettend flauw. En toch blijven doorgaan hè.
Ja joh :O
.
pi_219167572
quote:

[..]

Het maakt hem een beetje vunzig ventje, past nu wel goed bij z'n nieuw look.
Sinds wanneer zijn verklaringen geen bewijs? Zonder bewijs kun je iemand niet veroordelen. Tenminste, de wet vereist dat er wettig en overtuigend bewijs is.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:16:01 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219167574
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:48 schreef matthijst het volgende:
Eigen taps op bewijs. Lijkt me logisch.
Ze hadden ze alleen ook moeten overdragen aan de verdediging.
Dat gebeurde ook, alleen vlak voor de zitting :r
Klassiek truc, dan hebben ze niks achtergehouden en had de verdediging het kunnen lezen :r

Bovendien, Het OM trutje :') die zelf wel even haar bewijs keurt als niet relevant :|W
Dat is nou precies aan de rechter om dat te bepalen, het OM hoort aan waarheidsvinding te doen, maar doet dat selectief met tunnelvisie om te kunnen scoren :(
pi_219167582
als ik eens denk, die dochter verloor haar vader he, en denk die mist ze dan.
Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)

naja het hele idee is ze gaan samenwerken met een coach. (en hoever dat gaat dan weet ik niet. maar neem aan iig intensief om wat te bereiken)

(het hele format van dat programma is eigenlijk al fucked up, maar dat terzijde)

ma denkt oke heeeeej dochter komt er best goed uit en Marco is bekende in de hele wereld

(zoals ik lees gezin was vrij "open" enzo)

Niks mis mee, maar ma dacht van joh mss kunnen we dat gebruiken...

Onderhand de dochter miste haar pa en zocht toenadering tot iemand die er nu iig was voor haar en haar meenam in lijntje om gewoon haar droom te vervaarlijke..... Dat is toch nog geen rare gedachte van mij dan denk.

ma zegt gaat goed pap beetje met hem aan enzo. doe ff je BH goed blablaba. Wil nog niet eens wat raars zeggen dan tot nu toe.

Maarja en toen he?
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:18:08 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219167591
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
Sinds wanneer zijn verklaringen geen bewijs? Zonder bewijs kun je iemand niet veroordelen. Tenminste, de wet vereist dat er wettig en overtuigend bewijs is.
Dan he je VI niet gezien van de week :7 zijn vriend werd gebeld door Knoops
Jouw vonnis klopt niet je had vrijgesproken moeten worden
Ja maar ik heb geen geld
In dit soort zaken doe ik het gratis

En dat is helaas niet de enige
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:18:14 #206
28167 matthijst
pi_219167593
quote:

[..]
Lekker vliegen aan het afvangen bij een leek joh. Knap hoor.
Je snapt prima wat ik bedoel te zeggen :W
  Spellchecker zaterdag 1 november 2025 @ 13:18:29 #207
197773 crew  maily
pi_219167595
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef kree het volgende:
Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)

naja het hele idee is ze gaan samenwerken met een coach. (en hoever dat gaat dan weet ik niet. maar neem aan iig intensief om wat te bereiken)

(het hele format van dat programma is eigenlijk al fucked up, maar dat terzijde)

ma denkt oke heeeeej dochter komt er best goed uit en Marco is bekende in de hele wereld

Onderhand de dochter miste haar pa en zocht toenadering tot iemand die er nu iig was voor haar en haar meenam in lijntje om gewoon haar droom te vervaarlijke..... Dat is toch nog geen rare gedachte van mij dan denk.

ma zegt gaat goed pap beetje met hem aan enzo. doe ff je BH goed blablaba. Wil nog niet eens wat raars zeggen dan tot nu toe.

Maarja en toen he?
Je hebt alles goed gelezen :Y
Dat roepen wij al 13 topics.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:19:12 #208
28167 matthijst
pi_219167598
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dat gebeurde ook, alleen vlak voor de zitting :r
Klassiek truc, dan hebben ze niks achtergehouden en had de verdediging het kunnen lezen :r

2 weken ervoor.
Tijd zat om die 500 uur door een app te gooien :P
pi_219167602
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:18 schreef maily het volgende:

[..]
Je hebt alles goed gelezen :Y
Dat roepen wij al 13 topics.
nouja totaal niet gelezen. ;)

Maar stukjes er ff van en dat is hoe ik het denk, dus neem me niet kwalijk als ik niet alle details weet.

Gebaseerd beetje op de flarden die ik meelas en in de media zie.
pi_219167607
pi_219167611
quote:
Je haalt wat zaken door elkaar, volgens mij verwar je nu de dochter van Marco met de aangeefster. Er was geen sprake van een zangcarrière.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:22:08 #212
28167 matthijst
pi_219167622
quote:
Wie is dit random kind? Is dit AI?
Geen hand op tiet, dit is Marco niet :7

Alhoewel: beetje side boob met zn knokkels.
pi_219167632
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:22 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wie is dit random kind? Is dit AI?
Geen hand op tiet, dit is Marco niet :7

Alhoewel: beetje side boob met zn knokkels.
komt van zijn eigen site: https://borsato.nl/nieuws/team-borsato-the-voice-kids/
pi_219167649
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:20 schreef eborn het volgende:

[..]
Je haalt wat zaken door elkaar, volgens mij verwar je nu de dochter van Marco met de aangeefster. Er was geen sprake van een zangcarrière.
bedoel deelneemster dus niet de dochter van Marco.

Wat de dochter van Marco er mee te maken heeft weet ik niet.
pi_219167656
quote:
nou zie dat ook niet echt als een "rare" foto, zo kun je er van alles bij halen natuurlijk.....

bedoel hoeveel foto's niet gemaakt wss duizenden. met fans en etc.
pi_219167664
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:25 schreef kree het volgende:

[..]
bedoel deelneemster dus niet de dochter van Marco.

Dan snap ik je niet. Je hebt het over een dochter die haar vader verliest en vervolgens begin je over een kans en "Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)". Dus wat heeft dat met elkaar te maken?
pi_219167670
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:26 schreef kree het volgende:

[..]
nou zie dat ook niet echt als een "rare" foto, zo kun je er van alles bij halen natuurlijk.....
Klopt. Niet zo chic om die er ook zomaar bij te halen. Er zijn duizenden foto's met fans en ook honderden met kinderen. Elke FCD werden er al bij de kinderhoek tientallen gemaakt. Dan kun je bij elke foto wel iets gaan denken.
pi_219167672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:27 schreef eborn het volgende:

[..]
Dan snap ik je niet. Je hebt het over een dochter die haar vader verliest en vervolgens begin je over een kans en "Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)". Dus wat heeft dat met elkaar te maken?
De dochter die dus nu de aangifte heeft gedaan.

En als ik goed las had zei haar vader verloren en was dus alleen met de ma?

Of heb ik dit niet goed begrepen?

Doet niet weg aan het punt wat ik maar wil zeggen trouwens.
pi_219167686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:28 schreef eborn het volgende:

[..]
Klopt. Niet zo chic om die er ook zomaar bij te halen. Er zijn duizenden foto's met fans en ook honderden met kinderen. Elke FCD werden er al bij de kinderhoek tientallen gemaakt. Dan kun je bij elke foto wel iets gaan denken.
nouja dat dus, dus heeft ook niet echt zin denk voor wie hem poste om dat erin te zetten?

welk punt wil je daar nou mee maken?
pi_219167688
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er idd honderden van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.

zaterdag 1 november 2025 @ 13:30:28 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219167690
quote:

[..]

Het dagboek zal hooguit de beleving van het meisje zijn geweest en ik ga benieuwd zijn of het meisje de gewoonte heeft (aangehouden) om dagboeken bij te houden en hoe zij andere "trauma's" heeft beschreven.

Onzedelijk gedrag is niet hetzelfde als ontucht.
Ondergoed of kleding kopen duidt op seksuele intenties ? 8)7
NB: laat men zich niet te veel leiden door termen die het OM als constellatie via de aangeharkte media als haar "ethische" norm in de wereld slingert.

Het is vanuit een (eigen) beleving hooguit vreemd dat een andere volwassene dan de ouder(s) zich bezighouden met persoonlijke aangelegenheden van andermans kind. Alles staat of valt hier met de opgebouwde band tot gewoonte.

Oud 247 Sr: dat draait dan hier om "ontuchtige handelingen" jegens een minderjarige in de mores en situatie ten tijde van eind2014/begin2015 (feestdagen ?). Overtreding van 247Sr betreft minder ernstige gevallen van ontucht waarbij seksuele handelingen worden verricht bij/met hier dus een jeugdige. Het dwangaspect, zo ja, hoeft hierbij niet te worden aangetoond.
Die handelingen kan dan van alles omvatten dat die seksuele lading kan hebben, variërend van tongzoenen tot aan het wrijven over de klit van - hier - het meisje.
Belangrijk lijkt mij dat seksuele intentie (of willende opzet) er moet zijn en niet perse of dat zo in andere beeldvorming kan worden gezien (of ervaren). De Bewijsvoering na Juli 2024 is daarbij een wat andere waarbij het slachtoffer dat hooguit aannemelijk hoeft maken.

Zo ik het nu bezie probeert het OM de zaak aannemelijk te maken door alleen haar visie - in sappig gedeelde fragmenten - te (laten) tonen, zonder daarbij de situatie en leefomstandigheden van het gezin en daarmee de - grensoverschrijdende ? - situatie mee te laten wegen.
Stuitend vind ik dat het OM niets lijkt te doen om de verdachte te ontlasten en daags voor de rechtszaak nog aankomt met melding dat er nog 500uur aan ander materiaal is en daarbij stelt dat de inhoud er niet toedoet.

Ik ga benieuwd zijn naar alle ander bijkomende taps/chats/flaps/shoots uit die periode die wellicht de uitgelichte fragmenten als geheel, in een ander daglicht kunnen plaatsen.
Als het 'daar' het de gewoonte was om borst/bibs aan te raken of zoenen (hoe precies?) of intieme details onderling te delen, dan zijn die handelingen jegens kind zeker verwerpelijk maar in de dagelijkse omgang van/bij het gezin; hooguit grensoverschrijdend.
De vraag is dan ook wie daar nog meer kennis of een rol had ? Wat dat alleen specifiek Borsato of waren er ook andere intimi of manipulaties ?
pi_219167699
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:29 schreef kree het volgende:
Of heb ik dit niet goed begrepen?
Dat heb je goed begrepen. Dat heeft alleen niets met The Voice te maken. Los van het feit dat moeder daar vaak was omdat ze de PA van Marco was. En dochter uiteraard ook wel als dat qua opnames uitkwam.
pi_219167700
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:30 schreef Bananenbennie het volgende:
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er 100en van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.

[ afbeelding ]
ik zie daar totaal geen opdringerig in van Marco????? wtf jongens.

Kijk die foto's worden gemaakt aan de lopende band. en vast zal er eentje zijn waar weer van te zeggen is, dat is handtastelijk.
Totale bullshit vind ik dat om erbij te halen......
pi_219167713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:31 schreef eborn het volgende:

[..]
Dat heb je goed begrepen. Dat heeft alleen niets met The Voice te maken. Los van het feit dat moeder daar vaak was omdat ze de PA van Marco was. En dochter uiteraard ook wel als dat qua opnames uitkwam.
hmmms wacht ff, nu snap ik het niet goed.

Dus die ma was bekend met Marco (ik dacht nl kandidaat was voor the Voice of weet ik veel)

niet goed begrepen denk.

Al met al de ma wist dat er geld was te halen enzo, maakt het alleen nog meer erger. voor de ma dus
pi_219167719
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:31 schreef kree het volgende:

[..]
ik zie daar totaal geen opdringerig in van Marco????? wtf jongens.

Kijk die foto's worden gemaakt aan de lopende band. en vast zal er eentje zijn waar weer van te zeggen is, dat is handtastelijk.
Totale bullshit vind ik dat om erbij te halen......
Tja aangezien aangetoond is dat hij vunzige appjes stuurt naar dit soort meisjes waarin hij aanspoort tot masturbatie kijk ik toch anders naar deze foto's. Kan er ook niks aan doen.
pi_219167730
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:33 schreef kree het volgende:

[..]
hmmms wacht ff, nu snap ik het niet goed.

Dus die ma was bekend met Marco (ik dacht nl kandidaat was voor the Voice of weet ik veel)
Klopt. Moeder was hoofd fanclub stichting, goede/beste vriendin en in de basis 24/7 bereikbaar als PA.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:35:44 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219167734
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dat "water zien branden" was wel vermakelijk van toch zeer ervaren journalist die Jeroen is.
Nee Jeroen, Borsato staat niet terecht voor zijn whatever, gedrag maar zijn vermeende handelingen.
Om vervolgens door te zaniken over "verwerpelijke" one-liners die zo ja de aangeapannen zaak wordt bewezen, hooguit ondersteunend bewijs zijn.
pi_219167737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:34 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Tja aangezien aangetoond is dat hij vunzige appjes stuurt naar dit soort meisjes waarin hij aanspoort tot masturbatie kijk ik toch anders naar deze foto's. Kan er ook niks aan doen.
mss, mss bedenk ik me, maar waar zijn die appjes te lezen?
pi_219167741
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef eborn het volgende:

[..]
Klopt. Moeder was hoofd fanclub stichting, goede/beste vriendin en in de basis 24/7 bereikbaar als PA.
soort van backstab actie dan wel he van die ma?

en hoe kwam die dochter er dan ineens bij betrokken?

Of edit, je bedoelt dochter van Marco deed dat allemaal?

Ik dacht je bedoelt die ma van slachtoffer nu?

snap niet meer :?
pi_219167750
quote:
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er idd honderden van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.

[ afbeelding ]
zie niks raars in een foto als deze.

leuke foto eigenlijk
pi_219167753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:36 schreef kree het volgende:

[..]
soort van backstab actie dan wel he van die ma?

en hoe kwam die dochter er dan ineens bij betrokken?

snap niet meer :?
Tja, je kunt ook zeggen dat er gebruik (misbruik) is gemaakt van een vertouwensband. Ik ga daar geen uitspraken over doen, maar je kunt het altijd op twee manieren uitleggen.

Die dochter woonde bij haar moeder, net als wel meer dochters. Dus dan wordt je al snel ergens bij betrokken.
pi_219167755
quote:

[ afbeelding ]
Zet dan ook even de context er bij, dit was vlak voor de uitslag van de finale, en Marco was haar coach.

Ze heeft trouwens ook nog aangegeven het contact tussen haar en Marco nooit vervelend te hebben gevonden
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:39:57 #233
438527 MissButterflyy
pi_219167759
quote:
Waar slaat dit nou op? Ben je het internet af aan het struinen naar plaatjes waarbij hij een kind vasthoudt?
pi_219167764
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:39 schreef eborn het volgende:

[..]
Tja, je kunt ook zeggen dat er gebruik (misbruik) is gemaakt van een vertouwensband. Ik ga daar geen uitspraken over doen, maar je kunt het altijd op twee manieren uitleggen.

Die dochter woonde bij haar moeder, net als wel meer dochters. Dus dan wordt je al snel ergens bij betrokken.
ja nouja mss wel als je het heel ver gaat denken, maar dan is de vraag maakte Marco daar misbruik dan van.
voor zijn gewin of ff iets met een minderjarige, en daar zie ik maar bar weinig bewijs van.
pi_219167777
"hij streelde me:" en dat hoorde ik voorbij komen.

kan me ook heel goed bedenken dat daar totaal geen bedoeling vanaf hing./
\troost achtig en ziet het niet meer zitten met dr ma die haar pushen. kan het me heel goed begrijpen eigenlijk.
En vraag me echt af of dat nu zover ging als wat ze nu zeggen.

Ja hoever dat nu ging is de vraag wel natuurlijk.\

bedoel als je dr kutje gaat strelen dan zou ik er anders over denken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:43:48 #236
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219167783
quote:

Maarja en toen he?
pi_219167787
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:43 schreef the-eye het volgende:

[..]
maakt niet uit ik heb dit niet zo gevolgd tot op de letter.

zeg dan ook ff hoe ik erover heb gelezen enzo. en wat ik er van denk.
op basis van dat he?

Maar lees dit wel ff mee, want sommigen van jullie volgen dit beter. :)
pi_219167837
al met al trouwens een NONO uit een sociale woningbouw wijk die mss wel precies hetzelfde meemaakt.

Komt op wachtlijst en doe maar geen aangifte, want ja kunnen we niks mee.
Geen bewijs etc etc.

Dat is ook nog wel een ding waar ik over denk. Maarja omdat het Borsato is nu groot uitgemeten.
Ik denk wat van de rest waar geen reet mee gedaan gaat worden door OM.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:49:45 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219167847
quote:

[..]
Een verklaring kan in een andere betekenis worden gebruikt dan waarvoor zij in (beginsel) werd opgesteld.

Zo ja gezegd, is de uitspraak "ik hou van jou zoals van je moeder" voor meerdere uitleg vatbaar.
Vertellen dat een meisje zich ter ontspanning kan bevredigen, idem.
Zelfs zeggen dat zij knap, prachtig, lekker is of aangeven welk (onder)kleding haar goed staat; kan in verklaring een andere betrokkenheid hebbende bedoeling hebben dan hoe het tegen hem wordt gebruikt. Ook stellen dat hij bepaalde zaken niet zo zou moeten zeggen, heeft alleen betekenis wanneer daarmee een strafbare overtreding wordt begaan.

Kortom, een verklaring van verdachte (of aangever) is niet daarmee dus het juridische bewijs.
Zedenzaken zijn altijd ingewikkeld omdat het vaak gaat om de "beleving" en reden dat de wetgever de aannemelijkheid daarvoor in 2024 heeft verlaagd (met weer andere 'onvoorziene' gevolgen, maar dat is voor elders).
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:50:15 #240
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219167852
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:44 schreef kree het volgende:

[..]
maakt niet uit ik heb dit niet zo gevolgd tot op de letter.

zeg dan ook ff hoe ik erover heb gelezen enzo. en wat ik er van denk.
op basis van dat he?

Maar lees dit wel ff mee, want sommigen van jullie volgen dit beter. :)
Dat meisje (nu vrouw) heeft nooit aan de Voice meegedaan
pi_219167854
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef kree het volgende:

[..]
mss, mss bedenk ik me, maar waar zijn die appjes te lezen?
Die zijn voorgelezen in de rechtszaal. Verslaggevers als Saskia Belleman doen daar live verslag van.

quote:
Belleman schrijft op X: “De officier van justitie (OvJ) vervolgt Borsato voor het strelen en betasten van het 15-jarige meisje. Ook zou hij haar zijn geslachtsdeel hebben laten betasten. Borsato zegt dat het niet is gebeurd.”
quote:
Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx."
Hier kun je ze ook teruglezen:

https://www.shownieuws.nl(...)vermeend-slachtoffer

https://socialnieuws.nl/2(...)-tijdens-rechtszaak/
pi_219167903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Die zijn voorgelezen in de rechtszaal. Verslaggevers als Saskia Belleman doen daar live verslag van.
[..]
[..]

Wat een sloerie, borsato he
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:55:06 #243
438527 MissButterflyy
pi_219167907
Saskia Belleman heeft uitstekend verslag gedaan op beide dagen van de zitting en ook een podcast online gezet met haar conclusies.
pi_219167913
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat meisje (nu vrouw) heeft nooit aan de Voice meegedaan
hmms oke dat dacht ik, omdat het daar altijd over ging :)

mss door met Ali B enzo?
pi_219167935
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
[..]
[..]

als ik dat lees en weet dat het weer raar dan overkomt.
maar troosten? als een vader figuur.

kan me wat van voorstellen, denk dat Marco zich daar niet mee in moeten laten.

Maar zie nog steeds niks wat duit op misbruik of hemel veel te ver gaan.
Hij geeft er iig eerlijk antwoord op. en hoor zowel van dochter als ma niks openbaar.
pi_219167966
die linkjes gelezen btw. maar nog steeds niet zie ik hier Marco niet als iemand die een doel heeft om seks te hebben of meer?

of ben ik heel naïef dan nu?
pi_219168052
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef kree het volgende:
die linkjes gelezen btw. maar nog steeds niet zie ik hier Marco niet als iemand die een doel heeft om seks te hebben of meer?

Een 15 jarige appen dat je haar niet kan gaan zoenen vanwege een keelontsteking maar wel aan haar kont zal zitten vind jij dus een normaal berichtje zonder enige seksuele lading? :')
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:20:40 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219168195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Een 15 jarige appen dat je haar niet kan gaan zoenen vanwege een keelontsteking maar wel aan haar kont zal zitten vind jij dus een normaal berichtje zonder enige seksuele lading? :')
Ik denk dat je je hier wat laat leiden - wat ik het OM ook verwijt - door een eigen zienswijze, overtuiging of aangesterkte vooringenomenheid.

Definieer zoenen of aan de kont kont zitten ? Maak in je vragende verwijt, ook duidelijk wie die 15-jarige in welke verhouding is.
En ja dingen kunnen voor betrokkenen een normaal (bericht) zijn als dat de gebruikelijke wijze van communicatie en omgang is.
pi_219168197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef kree het volgende:

Yep
pi_219168317
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik denk dat je je hier wat laat leiden - wat ik het OM ook verwijt - door een eigen zienswijze, overtuiging of aangesterkte vooringenomenheid.

Definieer zoenen of aan de kont kont zitten ? Maak in je vragende verwijt, ook duidelijk wie die 15-jarige in welke verhouding is.
En ja dingen kunnen voor betrokkenen een normaal (bericht) zijn als dat de gebruikelijke wijze van communicatie en omgang is.
Tering :')
pi_219168794
Ik zou niet weten als je een dagboek bijhoudt dat je dan dingen erin gaat zetten die niet kloppen.
pi_219168796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef Vallon het volgende:

[..]
Een verklaring kan in een andere betekenis worden gebruikt dan waarvoor zij in (beginsel) werd opgesteld.

Zo ja gezegd, is de uitspraak "ik hou van jou zoals van je moeder" voor meerdere uitleg vatbaar.
Vertellen dat een meisje zich ter ontspanning kan bevredigen, idem.
Zelfs zeggen dat zij knap, prachtig, lekker is of aangeven welk (onder)kleding haar goed staat; kan in verklaring een andere betrokkenheid hebbende bedoeling hebben dan hoe het tegen hem wordt gebruikt. Ook stellen dat hij bepaalde zaken niet zo zou moeten zeggen, heeft alleen betekenis wanneer daarmee een strafbare overtreding wordt begaan.

Kortom, een verklaring van verdachte (of aangever) is niet daarmee dus het juridische bewijs.
Zedenzaken zijn altijd ingewikkeld omdat het vaak gaat om de "beleving" en reden dat de wetgever de aannemelijkheid daarvoor in 2024 heeft verlaagd (met weer andere 'onvoorziene' gevolgen, maar dat is voor elders).
Kennelijk lees jij bewijs als ‘bewijs van het tenlastegelegde’. Dat is niet wat er staat. Verklaringen kunnen gebruikt worden als bewijsmiddel. De vraag is altijd: wat wordt ermee bewezen.
pi_219168847
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk lees jij bewijs als ‘bewijs van het tenlastegelegde’. Dat is niet wat er staat. Verklaringen kunnen gebruikt worden als bewijsmiddel. De vraag is altijd: wat wordt ermee bewezen.
strafbare feiten
pi_219168908
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef Diabool het volgende:
Ik zou niet weten als je een dagboek bijhoudt dat je dan dingen erin gaat zetten die niet kloppen.
hmms zou ne erin zetten als je ma bv zegt van joh je moet hier ff wat meer mee aanpappen en laat je tieten zien?

denk niet he? zou iemand gaat beschrijven gevolg ervan in dagboek en daarom is die ma schuldig wat mij betreft.
pi_219168921
ik denk.... en zal wel weer advocaat van de duivel zijn.

Dat dat meisje eigenlik blij was met iemand als een pa figuur. En of dat nou zo is dat valt te zien. alleen niet in deze rechtszaak.

Ik geloof niet dat Marco er zo slechte bedoelingen mee had of zeg maar motief om meer te doen als dat.

mijn mening he :)
pi_219168969
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:51 schreef kree het volgende:

Dat dat meisje eigenlik blij was met iemand als een pa figuur. En of dat nou zo is dat valt te zien. alleen niet in deze rechtszaak.

Ik geloof niet dat Marco er zo slechte bedoelingen mee had of zeg maar motief om meer te doen als dat.

Het verschil met de man met de normale pet en Marco Borsato is natuurlijk heel groot. Hij heeft een bepaalde voorbeeldfunctie. Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex. Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging.
  zaterdag 1 november 2025 @ 16:07:38 #257
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219169004
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:51 schreef kree het volgende:

Ja precies , een mening en veel invullingen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219169014
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:

[..]
Het verschil met de man met de normale pet en Marco Borsato is natuurlijk heel groot. Hij heeft een bepaalde voorbeeldfunctie. Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex. Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging.
Best wel een aaname. Hier gaat namelijk een soort machtsmisbruik van uit. Terwijl er genoeg mannen zijn die niet bekend zijn en ook aan de lopende band vreemdgaan.
pi_219169058
quote:

[..]
Linkje?
pi_219169080
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef Diabool het volgende:
Nee, soms zeggen moeders na jaren dat je het nog ff moet bijwerken. En vervolgens dat je de vier tot zes jaar nog ff moet aanpassen naar vier maanden.
pi_219169092
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Best wel een aaname. Hier gaat namelijk een soort machtsmisbruik van uit. Terwijl er genoeg mannen zijn die niet bekend zijn en ook aan de lopende band vreemdgaan.
Hallo. Er zijn minstens net zo veel vrouwen die aan de lopende band vreemd gaan.

Die niet net alsof dat alleen mannen zijn.
vosss is de naam,
pi_219169125
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Hallo. Er zijn minstens net zo veel vrouwen die aan de lopende band vreemd gaan.

Die niet net alsof dat alleen mannen zijn.
Reageer gewoon even normaal joh. Heb je gezopen?
  zaterdag 1 november 2025 @ 16:34:04 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219169132
quote:
Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex.
Niet noodzakelijkerwijs in deze zaak.
Nogmaals: iemand kan heel fout en vies zijn wat niet wil zeggen dat dit hier ten laste wordt gelegd.
pi_219169199
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Reageer gewoon even normaal joh. Heb je gezopen?
Zeker niet.

Ik corrigeer je alleen even en dat was volkomen terecht. :*
vosss is de naam,
pi_219169223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Linkje?
Ik kan de video specifiek niet meer vinden...er komen zoveel videoos naar boven als je google op leontien en borsato
als ik hem nog vind pllaats ik het nog
pi_219169235
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeker niet.

Ik corrigeer je alleen even en dat was volkomen terecht. :*
Jij hoeft mij helemaal niet te corrigeren. Er is niks mis met mijn stelling en ik heb het nergens over dat vrouwen dat niet zouden doen maar de aanvulling is totaal onnodig en irrelevant.
pi_219169242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ja maar die hoeven niet 4 jaar op een rechtszaak te wachten
pi_219169323
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Linkje?
https://www.tiktok.com/@nlziet.nl/video/7524323832392322337

hier zie je een deel van het intervieuw

de volledige versie kan ik niet meer vinden
pi_219169595
Ik zie alleen aan Marco dag hij zichzelf als slachtoffer ziet. Terwijl dat meisje misbruikt is.
  zaterdag 1 november 2025 @ 17:25:51 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219169730
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, zo wordt het imo in (trial by) media gebracht Verder kan alles wat niet wil zeggen dat dit daarmee zo is.

En ja, wat stelt een verklaring; om wat precies te bewijzen of te ondersteunen ?
Een aanname, veronderstelling of gepleegd misdrijf ?
Nogmaals de zaak draait om ontucht en gaat niet of hier grenzen zijn overschreden.
Helaas voor betrokkenen zijn zedenzaken die zich in het duister van een (eigen) beleving afspelen, complex.

De vraag die ik ook heb, heeft het OM iets ondernomen om de verdachte in kwestie te ontlasten of lieten ze dat maar 'even' over aan de verdediging die - op eieren lopend - zelf maar moet zien om de omstandigheden te duiden ?
pi_219169844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:53 schreef Diabool het volgende:

[..]
https://www.tiktok.com/@:nlziet.nl/video/7524323832392322337

hier zie je een deel van het intervieuw

de volledige versie kan ik niet meer vinden
Ja dat programma ken ik, maar dat is niet waar ze dat zegt.

Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging. Dit schrijf jij en dat is dus niet zo.
pi_219169888
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel leuk dat je van een ongeveer 10-jarige op de foto gaat zeggen of je haar wel lekker zou vinden of niet.
Ik liet me even meeslepen in de mores van het gezin.
pi_219169918
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, zo wordt het imo in (trial by) media gebracht Verder kan alles wat niet wil zeggen dat dit daarmee zo is.

En ja, wat stelt een verklaring; om wat precies te bewijzen of te ondersteunen ?
Een aanname, veronderstelling of gepleegd misdrijf ?
Nogmaals de zaak draait om ontucht en gaat niet of hier grenzen zijn overschreden.
Helaas voor betrokkenen zijn zedenzaken die zich in het duister van een (eigen) beleving afspelen, complex.

De vraag die ik ook heb, heeft het OM iets ondernomen om de verdachte in kwestie te ontlasten of lieten ze dat maar 'even' over aan de verdediging die - op eieren lopend - zelf maar moet zien om de omstandigheden te duiden ?
Even voor de goede orde: ik heb dit vroeger als advocaat gedaan, strafrecht. Weliswaar andere zaken (witteboordencriminaliteit), maar toch. Dus ik heb het niet uit de media.

Hoe dan ook: verklaringen zijn vaak heel belangrijk in strafzaken. Wat te denken van kroongetuigen? Alleen is het gebruikelijk dat naast een enkele verklaring er andere bewijzen zijn om te komen tot overtuigend bewijs.
  Forum Admin zaterdag 1 november 2025 @ 18:01:53 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219170057
Ophouden met die random foto's hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219170252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:11 schreef quirina het volgende:
Ik zie alleen aan Marco dag hij zichzelf als slachtoffer ziet. Terwijl dat meisje misbruikt is.
Klopt.
Maar door de moeder, niet door Marco.

Alleen, de moeder staat hier niet terecht.
.
pi_219170288
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Klopt.
Maar door de moeder, niet door Marco.

Alleen, de moeder staat hier niet terecht.
Nog niet nee. Maar het is wel duidelijk toch dat ze haar dochter als een soort lokaas heeft ingezet.
pi_219170313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:37 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nog niet nee. Maar het is wel duidelijk toch dat ze haar dochter als een soort lokaas heeft ingezet.
Dat was wel haar intentie ja. Ze heeft Marco echter niet zover gekregen dat-ie ook met d'r dochter seks heeft bedreven. Wat zal ze balen zeg ..... :')
.
  zaterdag 1 november 2025 @ 18:57:11 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219170486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: ik heb dit vroeger als advocaat gedaan, strafrecht. Weliswaar andere zaken (witteboordencriminaliteit), maar toch. Dus ik heb het niet uit de media.

Hoe dan ook: verklaringen zijn vaak heel belangrijk in strafzaken. Wat te denken van kroongetuigen? Alleen is het gebruikelijk dat naast een enkele verklaring er andere bewijzen zijn om te komen tot overtuigend bewijs.
Verklaringen hebben bewijskracht die; zeker wanneer het een persoonlijk levenssfeer raakt (zedenzaken, jeugdrecht en familierecht e.d.), in de context moet worden gewogen op haar feitelijke toepasselijkheid.

Daarbij lijkt het hier niet om een verklaring (in juridische zin) te gaan maar zijn het uitgelichte delen van een heimelijk opgenomen - therapeutisch? - gesprek.
Puur juridisch heeft Borsato eergisteren ten stelligste verklaard zich niet te herkennen in het beeld dat het OM, op grond het aangevoerde "bewijs", over hem optekende. "Het is gewoon niet waar" zei hij ergens emotioneel.

Alles valt en staat hier met de intentie, relatie en in de omstandigheden.
Let wel, Borsato staat hier niet terecht voor grensoverschrijdend gedrag.

Ik snap natuurlijk een OM die - (als voorbeeld?) ook wil leveren - mogelijk dan allerlei fragmenten bijeensprokkelt om een beeld neer te zetten van een "ontuchtpleger" moet wil versterken. , dooor bepaalde statements te benadrukken (en andere overwegingen weer als onbelangrijk uit te sluiten).

Het spijtige hier is, als helaas vaker bij zedenzaken tussen relaties, dat doorgaans niemand hier echt iets bij wint.
Ook de geroemde erkenning op grond van een veroordeling lijkt mij hier van geringe waarde.
Fijn dat de 'rechter' iemand mogelijk juridisch gelijk geeft maar de man van wie het meisje ooit "hield", ontkent waarmee het vermeende slachtoffer zichzelf zal blijven afvragen in welke mate dat "verlies" in het verdere leven gaat (op)spelen. "Afscheid nemen bestaat niet".

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-11-2025 19:04:03 ]
pi_219170494
quote:
Marco Borsato dieper in het nauw? ‘Er zijn méér slachtoffers’

Misdaadjournalist John van den Heuvel houdt vol dat Marco Borsato niet slechts één slachtoffer heeft gemaakt. Er zijn geen nieuwe aangiftes van bekend, maar Van den Heuvel stelt dat er meerdere meisjes en vrouwen zijn afgehaakt vanwege de publieke druk en de behandeling van het eerste slachtoffer.

Aan de desk van RTL Boulevard legt Van den Heuvel uit dat er wel degelijk reacties zijn gekomen op een oproep om ervaringen met Borsato te delen. “We hebben een oproep gedaan: zijn er meer personen die misschien slechte ervaringen hebben met Marco Borsato? Daar is dus reactie op gekomen”, aldus de journalist.

Volgens Van den Heuvel zijn deze vrouwen uiteindelijk afgehaakt uit angst voor victim blaming en de impact van de zaak.

Van den Heuvel gaf vlak na de aangifte al aan dat hij meer meldingen verwachtte: “We hebben de afgelopen weken en maanden onderzoek gedaan en ook verhalen onderzocht in de geruchtensfeer van andere slachtoffers. Daar is ook contact mee.”

bron: https://socialnieuws.nl/2(...)n-meer-slachtoffers/
Wat een onzin weer. Marco is onschuldig. :') :') :') :')
pi_219170500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat was wel haar intentie ja. Ze heeft Marco echter niet zover gekregen dat-ie ook met d'r dochter seks heeft bedreven. Wat zal ze balen zeg ..... :')
Of gewoon als 'lijdend voorwerp'.

Nou ja, gewoon .... :{
.
pi_219170543
quote:
Ouders Voice Kids-deelnemers herkennen beschuldigingen Marco Borsato niet

Ouders van Voice Kids-deelnemers hebben geschokt gereageerd op de beschuldigingen aan het adres van Marco Borsato. De coach wordt er namelijk van beschuldigd dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag zou hebben vertoond bij minderjarige meisjes.

„Als dit waar is, is dat heel heftig”, stelt Sharon Doelwijt in gesprek met het AD. De dochter van Doelwijt heeft meegedaan aan The Voice Kids en was één van de twaalf talenten die gecoacht werd door Marco Borsato. „Wij hebben nooit gemerkt dat er iets speelde of dat meiden heel close met hem waren. Wij hebben zelf ook totaal geen naar gevoel overgehouden aan het contact met hem. Hij was voor onze dochter altijd super aardig en begripvol.”

Grensoverschrijdend gedrag Borsato-barbecue

Een andere familie laat ook weten de aantijgingen niet te herkennen. Ze zouden naar aanleiding van de beschuldigingen met hun dochter in gesprek gegaan zijn. Het meisje herkent zich echter ’totaal niet’ in dit verhaal.

De beschuldigingen aan het adres van Borsato ontstonden toen 'juice channels' roddels over de zanger gingen verspreiden. Deze roddels stelden dat de coach grensoverschrijdend gedrag zou hebben vertoond bij een aantal minderjarige meisjes. Dit alles zou hebben plaatsgevonden tijdens de bekende Borsato-barbecue bij de zanger thuis. Hij organiseerde deze barbecue speciaal voor de deelnemers die hij onder zijn hoede nam.

Doelwijt vindt het lastig te geloven dat Borsato iets ongepasts gedaan zou hebben tijdens de barbecue. Met zoveel mensen om zich heen, kan ze zich niet voorstellen dat hij zoiets ongemerkt zou kunnen doen. ,,Iedereen die ooit in zijn team heeft gezeten wordt hiervoor uitgenodigd. Wanneer zou hij dat dan ongemerkt hebben moeten doen?" Haar eigen dochter heeft Borsato in totaal hoogstens drie keer gezien en ook toen waren ze nooit alleen.
https://www.metronieuws.n(...)ingen-marco-borsato/

Hoi Sjon :W
met je vage verdachtmakingen en zogenaamde 'onderzoeken' :r

[ Bericht 12% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 19:11:57 ]
.
pi_219170672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoi Sjon :W
met je vage verdachtmakingen en zogenaamde 'onderzoeken' :r
Ja want zo werkt dat he, als er een aantal mensen verklaren prettig met Marco te hebben samengewerkt dan is John vd Heuvel meteen een liegende paardenlul :Y
pi_219170797
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:20 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ja want zo werkt dat he, als er een aantal mensen verklaren prettig met Marco te hebben samengewerkt dan is John vd Heuvel meteen een liegende paardenlul :Y
John was toch degene die vorig jaar ineens riep dat Marco huilend neerviel bij een sessie met psychologen en schuld bekende? Waardoor iedereen riep, nou dan zal het wel heeeeel erug zijn.

Daar klopt dus niks van, niks over gehoord de afgelopen dagen.

Dus ja John is een liegende paardenlul. :Y
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:40:55 #284
28167 matthijst
pi_219170818
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?
Of ben je familie van Marco.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:45:06 #285
28167 matthijst
pi_219170860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:58 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Wat een onzin weer. Marco is onschuldig. :') :') :') :')
Afgehaakt wegens victim blaming.
Goh, je verwacht het niet 8)7
pi_219170894
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef matthijst het volgende:

[..]
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?
Of ben je familie van Marco.
Moet dat dan?
Wat een gezeik zeg als iemand bij de feiten blijft om die user dan in een fanclub hoekje te duwen.

Ik ben ook geen fan maar ben dat gezeik over dat #metoo en Marco spuugzat.
Had ik zoveel startende en ondernemende zangertjes en zangeressen gegund, maar nee.

Nu mag dat allemaal niet meer, niks geen gave cursussen, workshops of trainingen, want oei oei Ali B werd gepijpt en nu heeft ze spijt. En dat duurt allang, 5 jaar, jongeren die nu maar het conservatorium of de rockacademie gaan hebben zo’n achterstand door al dit gekut.

En ja, dat neem ik de verdachten en de slachtoffers enorm kwalijk, zo dan ga ik nu weer verder met behangen!
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:49:06 #287
28167 matthijst
pi_219170902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:

zaterdag 1 november 2025 @ 19:51:37 #288
28167 matthijst
pi_219170926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Nu mag dat allemaal niet meer, niks geen gave cursussen, workshops of trainingen, want oei oei Ali B werd gepijpt en nu heeft ze spijt. En dat duurt allang, 5 jaar, jongeren die nu maar het conservatorium of de rockacademie gaan hebben zo’n achterstand door al dit gekut.
_O- _O- _O-
Ja je hebt gelijk.
Eigelijk moeten ze "sterren" helemaal niet meer aanklagen. Stel je voor zeg, dat er een paar studentjes een achterstand oplopen. Ali wilde alleen maar helpen.
Met VERKRACHTEN

Ellen ten Damme vroege ook om zeker?

Sjezus |:(
pi_219170936
quote:

[..]
John was toch degene die vorig jaar ineens riep dat Marco huilend neerviel bij een sessie met psychologen en schuld bekende? Waardoor iedereen riep, nou dan zal het wel heeeeel erug zijn.

Jij hebt er niks over gehoord dus er klopt niks van, jeetje :')
pi_219170945
quote:

[..]

Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan. Aan de andere kant; er zullen er in dit spel altijd bij zijn die er een slaatje uit willen slaan. Wellicht hebben die zich terug getrokken toen Bleek dat het allemaal niet zoveel stand zou houden.

Waarom de aangeefster van deze zaak eerst naar v.d. Heuvel stapt i.p.v. een melding/aangifte te doen bij de politie is ook wel opvallend en naar mijn idee gelijk ook een motief om de hele zaak af te zwakken. Volgens mij had dat op zijn minst in een andere volgorde gekund (en gemoeten).

Kortom; die hele John van den Heuvel heeft hier een bepaald belang in dat Marco schuldig wordt bevonden, als hij onschuldig zou worden bevonden dan tast dat de geloofwaardigheid van John wel aardig aan.
pi_219170949
Marco maakt echt kut muziek
Groot fan van User Wotte
pi_219170964
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ach sneuneus, wat een intens trieste reactie. Jij bent af. :R
pi_219170966
quote:

[..]
dat zijn aanname he? ik zie dat helemaal niet.. dat ie seks wilde?[
pi_219170972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:53 schreef Tjacka het volgende:
Marco maakt covert echt kut muziek
FTFY
pi_219170984
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
leuke foto :P

die zie ik graag op Tinder.
pi_219170989
Prima uitzending van Het Misdaadbureau. En zij geven hier toe in eerste instantie ook met boter en suiker in Marco's verdediging getuind te zijn.

pi_219170993
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef Bananenbennie het volgende:
Prima uitzending van Het Misdaadbureau. En zij geven hier toe in eerste instantie ook met boter en suiker in Marco's verdediging getuind te zijn.

"hij zou". na geen zin in om te kijken.
pi_219170999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan. Aan de andere kant; er zullen er in dit spel altijd bij zijn die er een slaatje uit willen slaan. Wellicht hebben die zich terug getrokken toen Bleek dat het allemaal niet zoveel stand zou houden.

Waarom de aangeefster van deze zaak eerst naar v.d. Heuvel stapt i.p.v. een melding/aangifte te doen bij de politie is ook wel opvallend en naar mijn idee gelijk ook een motief om de hele zaak af te zwakken. Volgens mij had dat op zijn minst in een andere volgorde gekund (en gemoeten).

Kortom; die hele John van den Heuvel heeft hier een bepaald belang in dat Marco schuldig wordt bevonden, als hij onschuldig zou worden bevonden dan tast dat de geloofwaardigheid van John wel aardig aan.
Ze ging eerst van Evert Santegoeds, en die wilde het controleren bij Marco en wilde het vervolgens niet plaatsen. Toen heeft Marco die advocaten in de arm genomen.

Vervolgens ging ze naar Roddelpraat en toen naar Yvonne Coldeweijer en die durfde het niet te brengen en heeft John gebeld.

Pas later is de aangifte gedaan. Zeer opmerkelijk inderdaad.

John was er met Micky al een half jaar mee bezig, de officiële aangifte kwam pas in december. Yvonne had het er in haar juice al in juni over… tja.
pi_219171001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef kree het volgende:

[..]
leuke foto :P

die zie ik graag op Tinder.
Die zijn dood, :{
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:00:12 #301
28167 matthijst
pi_219171002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ach sneuneus, wat een intens trieste reactie. Jij bent af. :R
Deze sneuneus praat geen verkrachting goed. Zoals jij.
Dat zaakje dacht je ook te weten hoe het zat meen ik *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')