https://x.com/WNLVandaag/(...)FALUKXiBlNjGfmw&s=19quote:Advocaat Veerle Hammerstein "stoort" zich aan alle ruis in de zaak-Borsato rondom de omgangsvormen binnen het gezin. "Dit gaat niet over ongepast gedrag, maar over ontucht." Het vonnis voor Borsato zou dan ook flink kunnen verrassen. "De rechtbank zal het terugbrengen tot de strafzaak." #WNL
Haha hij zegt weer heel wat anders.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:55 schreef Andromache het volgende:
https://x.com/WNLVandaag/(...)FALUKXiBlNjGfmw&s=19
Nou en? Wat boeit dit? Als ik ergens de maximale schijt aan hebt zijn het wel al die BN'ers. Wat moeten die met hun schijnheilige bek er bovenop? ff hun plasje komen doen? denk dat zooitje mongolen daar nou echt enige meerwaarde eraan toe te voegen?quote:Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:03 schreef r_one het volgende: [..] Mijn post (waar jij op reageerde) was inhoudelijk genoeg, me dunkt. We hoeven het natuurlijk niet eens te zijn hè.
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaalquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/topdob11/st(...)ptz72qb0PZCk0fjjzP2A
![]()
![]()
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal![]()
ik ook niet, maar ik zie het net gepost wordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)
Die is ook al tig keer voorbij gekomenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Komt de ex schoondochter ook nog even op de proppen. Jerry Springer is er niks bijquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal![]()
Ik had het over lustgevoelens bevredigen, jij over eigen gewin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:29 schreef FYazz het volgende:
[..]
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.
Maar goed... jij bent dan ook uit op een monoloog 😉
En die strafzaak is dus of er sprake is van ontucht (en gaat dus niet over onzedelijk of on/gewens gedrag):quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
https://x.com/WNLVandaag/(...)FALUKXiBlNjGfmw&s=19
Wat ontuchtige handelingen zijn kan je in (oud en nieuw) strafrecht van alles over en van vinden.quote:Artikel 246 Sr : Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
![]()
Precies dit. Hoe pervers en oversekst die dochter, moeder opa en oma ook met elkaar mochten zijn in de omgang. Dat ontslaat niemand van zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjesquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
Vandaag is rood, de kleur van je kutje.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjes
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kindquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:20 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.
Marco Borsato en Leontine Ruiters vijf jaar na breuk samen op vakantie: ‘We zijn nog steeds een gezin’
Leontine Ruiters over beschuldigde ex Marco Borsato: 'We staan achter hem' [nu.nl]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kind
Wellicht kan ze Marco nog het een en ander bijbrengen hoe je dat doet, opvoeden.
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:01 schreef oppiedoppie het volgende:
M
[..]
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.
Omdat hij ongepaste appjes heeft gestuurd heeft hij nu hoogstwaarschijnlijk ook ontuchtige handelingen gepleegd om zijn perverse lusten te kunnen botvieren? Dat maakt hem niet automatisch schuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:24 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
De rechter beoordeelt de aanklacht ontucht jegens een minderjarige en niet (het nu zo ervaarde) onzedelijk gedrag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 19:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies dit. Hoe pervers en oversekst die dochter, moeder opa en oma ook met elkaar mochten zijn in de omgang. Dat ontslaat niemand van zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden.
En de rechter zou ook een vreemd precedent scheppen als die lijn niet wordt gevolgd.
Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik denk dat hij onschuldig is. Of schuldig. Maar vind m wel een smeerpijp, maar dat is niet perse strafbaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:24 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:50 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar ik zeg ook helemaal niet dat ik denk dat hij onschuldig is. Of schuldig. Maar vind m wel een smeerpijp, maar dat is niet perse strafbaar natuurlijk.
Appjes = steunbewijs → maakt ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat hij ongepaste appjes heeft gestuurd heeft hij nu hoogstwaarschijnlijk ook ontuchtige handelingen gepleegd om zijn perverse lusten te kunnen botvieren? Dat maakt hem niet automatisch schuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
Allereerst gaat het niet om geloven maar is het van belang om vast te stellen dat er daadwerkelijk sprake is van ontucht(ige handelingen).quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:06 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
Appjes = steunbewijs → maakt ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.
Het verweer is dat er geen sprake is van ontucht en de verdediging dat beeld neerzet door de leefsituatie van het gezin te belichten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
En wat is nu eigenlijk het verweer?
Helemaal mee eens. Het verweer is heel matig en lijkt vooral een poging tot veel rook maken ter afleiding. Daar prikt een rechter natuurlijk wel doorheen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:27 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat Borsato veroordeeld wordt. Er zal dan waarschijnlijk niet een straf van vijf maanden komen, maar eerder twee maanden en dan de overige drie maanden voorwaardelijk. De OvJ zal ook wel oordelen dat Marco Borsato al gestraft wordt omdat hij zijn carrière kwijt is. Bovendien heeft het proces lang geduurd.
Dan de bewijsmiddelen waardoor Borsato veroordeeld wordt.
- Het dagboekje zal als grotendeels betrouwbaar gezien worden, en als aanvullend bewijs meegenomen worden.
- De verklaringen van moeder en dochter. Bovendien heeft het ex-vriendje van het meisje ook nog verklaard:
''Het ex-vriendje van het meisje zei dat ze hem eind 2016 in vertrouwen nam omdat ze tegen haar moeder wilde vertellen dat zij wilde dat die Borsato zou aanspreken op handen op plekken waar zij die niet wilde.''
- Dan zijn er de opnames waarbij de moeder Borsato confronteert, en waarbij Borsato het dan heeft over dat het niet zijn bedoeling was en dat ze beiden, hij en de moeder, de grenzen niet bewaakt hebben.
Dat is op opvallend. Als iemand valselijk beschuldigd wordt, en in zijn schoenen geschoven krijgt dat hij met zijn handen tussen de benen van een minderjarig kind zat, dan zou je een sterk ontkennende reactie verwachten.
- De vreemde gedragingen en whatsappberichten. Marco Borsato die samen met het meisje lingerie ging kopen. Marco die naar boven loopt als het meisje naakt in bed ligt. En whatsappberichten over een vrijpartij voor het slapen, niet kunnen zoenen maar wel haar billen kunnen aanraken, en dat hij aangeeft dat ze mooie billen heeft.
En wat is nu eigenlijk het verweer? Dat de moeder de dochter aangezet zou hebben tot dit gedrag?
Deze rechtszaak gaat niet over de moeder, en zelfs als de moeder haar dochter hiertoe aangezet zou hebben, is het nog steeds de verantwoordelijkheid van Marco Borsato om niet in dit gedrag mee te gaan. Hij was niet afhankelijk van ze, had al veel eerder kunnen vertrekken.
Zie mijn bovenstaande post. Dat appje van hem staat zwart op wit, hij was zich er wel degelijk van bewust dat het niet in de haak was wat hij schreef/deed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Allereerst gaat het niet om geloven maar is het van belang om vast te stellen dat er daadwerkelijk sprake is van ontucht(ige handelingen).
De situatie hier lijkt mij op zijn best beperkt tot grensoverschijdend (dat niet daarmee strafbaar is).
De strafmaat voor bewezen ontucht wordt bepaald door de omstandigheden en de historie van de verdachte.
Probleem dat menigeen (hier) valt over een uit context gehaalde redenatie of fragment die op het moment van uitspraak; een totaal ander betekenis kan of zal hebben gehad.
Zelfs de hier en elders genoemde term dat Borsato een #viespeuk is, lijkt mij (op)gezocht om vooral een gevormde mening in die overtuiging te (laten) versterken. Als dat maar vaak genoeg wordt gezegd krijgt het vanzelf een waarde met bv waar rook is, zal iets smeulen om tot vuur te worden.
Hooguit dat Borsato zich (overduidelijk) niet bewust was van zijn misplaatste handelen in een, nofi, totaal verknipte omgeving.
Ook (in heimelijk) opgenomen gesprekjes meegaan met de emotionele "beleving" van een vermeend slachtoffer, wil dat niet zeggen dat Borsato daarmee (in die confrontatie) dan (juridisch) een schuld bekent.
Nee, dat lijkt mij niet. Hierbij in ogenschouw nemen, de omstandigheden als geheel dat het meisje reeds seksueel (wippend?) actief was en (wanneer in dat tijdspad) Borsato deelgenoot wordt gemaakt - door de moeder? - van seksuele activiteiten met het vriendje van het meisje.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:53 schreef Bananenbennie het volgende:
Leeftijd (<16): omdat het vermeende slachtoffer 15 is en omdat het appje op zichzelf al een aanmoediging tot een seksuele handeling bevat, kan het onder art. 247 Sr vallen als een ontuchtige handeling zonder fysiek contact.
De context (minderjarige, machtsverschil, seksuele strekking, bewustzijn) maakt dat dit bericht mogelijk niet slechts ondersteunend is, maar kan zelfs direct bewijs van ontuchtig gedrag zijn.
Je gaat voorbij aan het feit dat hij er zelf ook bewust van was dat hij grensoverschrijdend bezig was. De passage "Sorry, beetje gek misschien om van mij te horen maar... " geeft aan dat hij wist dat hij fout zat. Reken maar dat ze dat gaan meewegen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet. Hierbij in ogenschouw nemen, de omstandigheden als geheel dat het meisje reeds seksueel (wippend?) actief was en (wanneer in dat tijdspad) Borsato deelgenoot wordt gemaakt - door de moeder? - van seksuele activiteiten met het vriendje van het meisje.
Het wordt imo pas een ontuchtige handeling wanneer daar een reactie (ter bevrediging van eigen driften) op wordt gevraagd met bv 'laat mij weten hoe dat bevredigen precies verliep' etc.etc.
Appjes = steunbewijs voor onzedelijke taal (niet strafbaar), niet voor onzedelijke handelingen (ontucht, wel strafbaar).quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:06 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
Appjes = steunbewijs → maakt ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.
Goed gezien.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:53 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het verweer is heel matig en lijkt vooral een poging tot veel rook maken ter afleiding. Daar prikt een rechter natuurlijk wel doorheen.
Ik denk trouwens dat dit appje nog een belangrijke rol gaat spelen bij zijn veroordeling:
"Sorry, beetje gek misschien om van mij te horen, maar wat het best werkt is een goeie vrijpartij", schreef Marco naar het vermeende slachtoffer. "Nu weet ik natuurlijk dat (naam van haar ex-vriend) er niet is, maar je kunt dit zelf natuurlijk ook. Haalt een beetje spanning weg, maar daarna ontspan je weer en je hebt ook gelijk aan iets leuks gedacht. Bij mij werkt dat altijd, 100%."
De tekst spoort expliciet aan tot zelfbevrediging en noemt seksuele handelingen → valt duidelijk onder “seksuele strekking”.
Leeftijd (<16): omdat het vermeende slachtoffer 15 is en omdat het appje op zichzelf al een aanmoediging tot een seksuele handeling bevat, kan het onder art. 247 Sr vallen als een ontuchtige handeling zonder fysiek contact.
De context (minderjarige, machtsverschil, seksuele strekking, bewustzijn) maakt dat dit bericht mogelijk niet slechts ondersteunend is, maar kan zelfs direct bewijs van ontuchtig gedrag zijn.
Bewustzijn van grensoverschrijding: de passage “beetje gek misschien om van mij te horen” kan door een OM/rechter worden gezien als indicatie dat de afzender zich bewust was van de ongepastheid.
Samenvattend:
Een appje waarin een volwassene een 15-jarige aanspoort om zichzelf te bevredigen:
• heeft een duidelijke seksuele strekking,
• is gericht op een seksuele handeling,
• is gericht tot een minderjarige,
• en toont bewustzijn van grensoverschrijding.
Daarmee voldoet het aan de criteria van artikel 247 Sr zoals door de rechtspraak uitgelegd: ontucht met een minderjarige zonder fysiek contact (wat er overigens ook was). Maargoed we gaan het wel zien of de rechter er ook zo over denkt.
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. Of pogingen daartoe. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Appjes = steunbewijs voor onzedelijke taal (niet strafbaar), niet voor onzedelijke handelingen (ontucht, wel strafbaar).
Als in de appjes nou zoiets stond als "ik kom vanavond bij je langs, ga maar vast naakt in bed liggen, dan kom ik je wel even verwennen" → dán maakt het ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.
Nu niet. De appjes zeggen he-le-maal niks over vermeende ontuchtige handelingen die Marco van plan zou zijn. Niets. Gewoon NIETS![]()
Punt.
Steunbewijs voor onzedelijke taal? Nee, dit is onzedelijke taal, geen steunbewijs ervan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Appjes = steunbewijs voor onzedelijke taal (niet strafbaar), niet voor onzedelijke handelingen (ontucht, wel strafbaar).
Dit is een valse tegenstelling. In jouw ogen verhoogt alleen een appje dat expliciet een seksuele daad aankondigt de geloofwaardigheid en strafbaarheid.quote:Als in de appjes nou zoiets stond als "ik kom vanavond bij je langs, ga maar vast naakt in bed liggen, dan kom ik je wel even verwennen" → dán maakt het ontucht geloofwaardiger en straf zwaarder.
En dit is gewoon hard roepen dat je gelijk hebt.quote:Nu niet. De appjes zeggen he-le-maal niks over vermeende ontuchtige handelingen die Marco van plan zou zijn. Niets. Gewoon NIETS![]()
Punt.
Dat Marco Borsato het meisje tikken op haar kont gaf is nu ook wel min of meer erkend. Dat wordt dan toegeschreven aan de mores binnen het gezin. Maar zo makkelijk komt Marco daar ook niet vanaf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:03 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:
• in strijd zijn met maatschappelijke normen van eerbaarheid, en
• gericht zijn op seksuele prikkeling of bevrediging.
Van ontuchtige handelingen kan dus ook sprake zijn zonder lichamelijk contact. Het kan ook spraak, chat of digitale communicatie omvatten. Dus: digitale aanmoediging tot masturbatie of seksuele interactie = ontuchtig gedrag. Daar is geen fysiek contact of afspraak voor nodig.
De wet bestraft het aanzetten tot seksuele handelingen met een kind, niet alleen het uitvoeren daarvan. Een fysiek voornemen (“ik kom vanavond langs”) maakt de zaak zwaarder, maar het ontbreken daarvan neemt de strafbaarheid niet weg.
Ik wordt nu opeens heel erg benieuwd naar de exacte tekst van de tenlastelegging tegen Marco.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:03 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
De wet zegt niet dat er fysiek contact moet zijn. “Ontucht” is een verzamelbegrip voor álle handelingen van seksuele aard die:
• in strijd zijn met maatschappelijke normen van eerbaarheid, en
• gericht zijn op seksuele prikkeling of bevrediging.
Van ontuchtige handelingen kan dus ook sprake zijn zonder lichamelijk contact, wanneer de gedragingen van seksuele aard zijn en de eerbaarheid van het minderjarige slachtoffer aantasten. Dat kan ook spraak, chat of digitale communicatie omvatten. Dus: digitale aanmoediging tot masturbatie of seksuele interactie = ontuchtig gedrag. Daar is geen fysiek contact of afspraak voor nodig.
De wet bestraft het aanzetten tot seksuele handelingen met een kind, niet alleen het uitvoeren daarvan. Een fysiek voornemen (“ik kom vanavond langs”) maakt de zaak zwaarder, maar het ontbreken daarvan neemt de strafbaarheid niet weg.
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed. Beter had hij gewoon toegegeven dat hij te ver is gegaan (helemaal nu hij weet hoe zij het heeft ervaren) en had daarvoor zijn excuses aangeboden. Ik denk dat hij er dan nog redelijk mee was weggekomen en zijn carrière nog enigszins had kunnen redden. Maar nu graaft hij echt zijn eigen graf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat Marco Borsato het meisje tikken op haar kont gaf is nu ook wel min of meer erkend. Dat wordt dan toegeschreven aan de mores binnen het gezin. Maar zo makkelijk komt Marco daar ook niet vanaf.
Je mist het punt: de bewuste appjes zijn zelf niet strafbaar, zetten niet aan tot strafbare handelingen, getuigen niet van een voornemen tot het plegen van een strafbare handeling en tenslotte bewijzen ze ook niet dat strafbare handelingen gepleegd zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Steunbewijs voor onzedelijke taal? Nee, dit is onzedelijke taal, geen steunbewijs ervan.
Ik heb 'm even wat verder uitgewerkt voor je.quote:Dit is een valse tegenstelling. In jouw ogen verhoogt alleen een appje dat expliciet een seksuele daad aankondigt de geloofwaardigheid en strafbaarheid.
Waarschijnlijk had hij de hele zaak met excuses en mediation zelfs kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed. Beter had hij gewoon toegegeven dat hij te ver is gegaan (helemaal nu hij weet hoe zij het heeft ervaren) en had daarvoor zijn excuses aangeboden. Ik denk dat hij er dan nog redelijk mee was weggekomen en zijn carrière nog enigszins had kunnen redden. Maar nu graaft hij echt zijn eigen graf.
Ik denk dat Marco ervoor gekozen had om afschrikkend te werk te gaan. Vandaar ook die tegenaangifte.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed.
Nee is gewoon het toepassen het wetboek van strafrecht en de definitie van ontucht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wordt nu opeens heel erg benieuwd naar de exacte tekst van de tenlastelegging tegen Marco.
Want er wordt nu toch een portie vergezochte theorieën erbij verzonnen zeg.
Kunnen we meteen mooi kennis nemen wat het OM als 'oogmerk' genoemd heeft, de relevante artikelnummers uit het WvSr, de omschrijvingen van de delicten, het tijdslot waarover,
Tot die tijd: blijf vooral lekker speculeren
Excuses aanbieden is min of meer een bekentenis. In het geval dat de moeder (en aangeefster) uitwaren op wraak dan had hij aardig gehangen denk ik. Volgens mij heeft hij nu nog een kans dat hij wordt vrijgesproken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had hij de hele zaak met excuses en mediation zelfs kunnen voorkomen.
Maar goed, dan had hij zijn excuses moeten maken. En dat had hem kwetsbaar gemaakt voor een rechtszaak (waarin hij nu ook kwetsbaar is).
Dan kun je mij vast ook een artikelnummer noemen waar het door jou beweerde, die vermaledijde appjes dus, strafbaar is/zijn gesteld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:30 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nee is gewoon het toepassen het wetboek van strafrecht en de definitie van ontucht.
Een kind aansporen tot masturbatie is een vorm van ontucht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Je mist het punt: de bewuste appjes zijn zelf niet strafbaar
Heb je de verklaring van het meisje die is voorgelezen in de rechtszaal ook gehoord? Ze stelt heel duidelijk dat ze alleen wil dat hij toegeeft wat er gebeurt is en wil excuses en is niet uit op straf voor hem.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Excuses aanbieden is min of meer een bekentenis. In het geval dat de moeder (en aangeefster) uitwaren op wraak dan had hij aardig gehangen denk ik. Volgens mij heeft hij nu nog een kans dat hij wordt vrijgesproken.
Volgens welk artikel WvSR?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:37 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een kind aansporen tot masturbatie is een vorm van ontucht.
Ja die heb ik meegekregen maar het opleggen van een straf is niet aan haar. Als ze dat niet had gewild had ze ook geen aangifte moeten doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:40 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Heb je de verklaring van het meisje die is voorgelezen in de rechtszaal ook gehoord? Ze stelt heel duidelijk dat ze alleen wil dat hij toegeeft wat er gebeurt is en wil excuses en is niet uit op straf voor hem.
Het is vanuit een vent van 50 naar een kind van 15 wel smerig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:37 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een kind aansporen tot masturbatie is een vorm van ontucht.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens welk artikel WvSR?
'Lentekriebels' is niet minder "aansporen tot" als dat ene appje van Marco.
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. Bij kinderen hoeft er geen sprake te zijn van dwang, bij volwassenen wel. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kun je mij vast ook een artikelnummer noemen waar het door jou beweerde, die vermaledijde appjes dus, strafbaar is/zijn gesteld.
En please: post hier even de definitie van "ontucht" volgens het WvSr.
Volgens mij hebben ze eerst een poging tot mediation gedaan ism een psycholoog. Maar als Marco zich daar net zo gedroeg als in de rechtszaal dan snap ik dat dat niets heeft opgeleverd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja die heb ik meegekregen maar het opleggen van een straf is niet aan haar. Als ze dat niet had gewild had ze ook geen aangifte moeten doen.
Aannames gebaseerd op....?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze eerst een poging tot mediation gedaan ism een psycholoog. Maar als Marco zich daar net zo gedroeg als in de rechtszaal dan snap ik dat dat niets heeft opgeleverd.
Huh?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.
De definitie van "ontuchtig" – als "seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm" – komt uit de wetsgeschiedenis (Memorie van Toelichting bij de zedelijkheidswetgeving) en is bevestigd in jurisprudentie van de Hoge Raad. De wetgever definieert ontucht zonder strikte afbakening, om flexibiliteit te behouden. Dit voorkomt dat alleen "buitengewoon afschuwwekkende" daden strafbaar zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Huh?![]()
Hebben wij wel hetzelfde Wetboek van Strafrecht?
Leuk al je knip- en plakwerk, heb je vast wel een bron van.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:12 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
De definitie van "ontuchtig" – als "seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm" – komt uit de wetsgeschiedenis (Memorie van Toelichting bij de zedelijkheidswetgeving) en is bevestigd in jurisprudentie van de Hoge Raad. De wetgever definieert ontucht zonder strikte afbakening, om flexibiliteit te behouden. Dit voorkomt dat alleen "buitengewoon afschuwwekkende" daden strafbaar zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 00:43:58 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Per 1 juli 2024 is het Wetboek van Strafrecht geherstructureerd en ingrijpend gewijzigd, met meer focus op de slachtoffers, expliciete strafbaarheid van grooming, online misbruik, etc. Oudere zaken, zoals de Borsato-zaak vallen nog onder het oude recht, maar rechters moeten bij sommige zaken soms het gunstigste recht toepassen. Denk dat daar de verwarring door komt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Leuk al je knip- en plakwerk, heb je vast wel een bron van.
Ik vroeg je naar het WvSr: art. 246 Sr gaat over het seksueel binnendringen van het lichaam van een 16-18 jarige.
Verkrachting dus.
Je gaat me serieus niet vertellen dat dát Marco ten laste is gelegd toch?![]()
Volgens mij hadden we dan ook een compleet andere show gehad afgelopen week.
Hmmm... mijn WvSr en jurisprudentie is kennelijk van een andere planeet maar goed, ik ben geen specialist.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:46 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
[..]
"Ontuchtig" als bedoeld in art. 246 Sr is volgens de wetgever “seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm”. Bij kinderen hoeft er geen sprake te zijn van dwang, bij volwassenen wel. In de wet staat niet expliciet vermeld dat het hoeft te leiden tot fysiek contact.
Aanvulling voor de bron fetisjisten:quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:12 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
De definitie van "ontuchtig" – als "seksueel contact in strijd met de sociaal-ethische norm" – komt uit de wetsgeschiedenis (Memorie van Toelichting bij de zedelijkheidswetgeving) en is bevestigd in jurisprudentie van de Hoge Raad. De wetgever definieert ontucht zonder strikte afbakening, om flexibiliteit te behouden. Dit voorkomt dat alleen "buitengewoon afschuwwekkende" daden strafbaar zijn.
Klopt, en die hitserige appjes van hem gaan hem nog parten spelen. Dat is mijn voorspelling.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:55 schreef Vallon het volgende:
Het OM heeft Borsato gedaagd voor het plegen van ontucht met een minderjarige.
Lijkt me sterk: 246 oud ging over aanranding onder dwang.quote:Op zaterdag 1 november 2025 00:48 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Per 1 juli 2024 is het Wetboek van Strafrecht geherstructureerd en ingrijpend gewijzigd, met meer focus op de slachtoffers, expliciete strafbaarheid van grooming, online misbruik, etc. Oudere zaken, zoals de Borsato-zaak vallen nog onder het oude recht, maar rechters moeten bij sommige zaken soms het gunstigste recht toepassen. Denk dat daar de verwarring door komt.
We hebben het dus over:quote:edit: ik zie net dat hij wordt vervolgd op grond van artikel 247 uit het Wetboek van Strafrecht.
bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)belangrijkste-vragen
Correct?quote:Als schuldig aan aanranding in de leeftijdscategorie van twaalf tot zestien jaren wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie, degene die met een kind in de leeftijd van twaalf tot zestien jaren seksuele handelingen verricht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 01-11-2025 02:13:14 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Dankquote:Op zaterdag 1 november 2025 00:56 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
https://www.inview.nl/doc(...)L_10000001&tab=tekst
(Volgt vernietiging en terugverwijzing)quote:2.4. 's Hofs oordeel dat de verdachte [betrokkene 1] door het aanraken van haar billen heeft gedwongen tot het dulden van ontuchtige handelingen, en dat het mogelijk ontbreken van "de seksuele intentie" bij de verdachte daaraan niet afdoet, geeft - gelet op hetgeen de door het Hof gebezigde bewijsmiddelen inhouden omtrent hetgeen feitelijk is geschied - blijk van een te ruime, dus onjuiste, uitleg van de in art. 246 Sr voorkomende uitdrukking "ontuchtige handelingen". De middelen klagen daarover terecht.
Ik heb even de exacte aanklacht opgezochtquote:Op zaterdag 1 november 2025 01:08 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Klopt, en die hitserige appjes van hem gaan hem nog parten spelen. Dat is mijn voorspelling.
Welk(e) wetsartikel(en) Borsato dan hier, in strafbaarheid, precies wordt verweten is mij verder onduidelijk.quote:bron: om Het Openbaar Ministerie (OM) eist vijf maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf tegen Marco Borsato voor het plegen van ontucht met een minderjarig meisje. Het OM verdenkt hem ervan dat hij meerdere keren de billen, borsten en vagina van het slachtoffer heeft betast, zowel over als onder haar kleding. Het slachtoffer was toen vijftien jaar oud.
Het misbruik zou hebben plaatsgevonden rond eind 2014 en begin 2015. De moeder van het slachtoffer werkt in die periode voor Marco Borsato en hij komt vaak bij hen over de vloer. Het slachtoffer heeft een hechte band met de verdachte en ziet hem als haar peetvader.
In oktober 2019 leest de moeder van het slachtoffer over het misbruik in het dagboek van haar dochter en maakt hiervan melding bij de politie. Het slachtoffer zelf doet in december 2021 aangifte, waarna de politie, onder leiding van het OM, een onderzoek start.
Dat komt, dit is dus niet de tekst van de tenlastelegging.quote:Op zaterdag 1 november 2025 02:45 schreef Vallon het volgende:
Ik heb even de exacte aanklacht opgezocht
quote:
Welk(e) wetsartikel(en) Borsato dan hier, in strafbaarheid, precies wordt verweten is mij verder onduidelijk.
Opmerkelijk detail: de (boven)benen staan er helemaal niet bijquote:Op zaterdag 1 november 2025 02:45 schreef Vallon het volgende:
Het OM verdenkt hem ervan dat hij meerdere keren de billen, borsten en vagina van het slachtoffer heeft betast
Een soort van vaderlijke gevoelens jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Hij heeft in de rechtszaal ook bekend haar te hebben gestreeld en gevoelens voor haar te hebben. Hij heeft de hele zaak heel dom aangepakt door allerlei verkapte bekentenissen te doen. En vervolgens weer beweren dat hij niks fout deed. Beter had hij gewoon toegegeven dat hij te ver is gegaan (helemaal nu hij weet hoe zij het heeft ervaren) en had daarvoor zijn excuses aangeboden. Ik denk dat hij er dan nog redelijk mee was weggekomen en zijn carrière nog enigszins had kunnen redden. Maar nu graaft hij echt zijn eigen graf.
Ik koester ook (warme) gevoelens voor mijn hond. En warempel, ik streel en knuffel 'm ook heel regelmatig.quote:Op zaterdag 1 november 2025 03:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Een soort van vaderlijke gevoelens ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 03:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik koester ook (warme) gevoelens voor mijn hond. En warempel, ik streel en knuffel 'm ook heel regelmatig.
Idem dito mijn dochtertje van 5.
Idem dito mijn bejaarde moedertje van 89.Ik heb het idee dat er in dit topic steeds meer over Marco bij verzonnen wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Ik heb het idee dat je daar wel eens groot gelijk in kon hebbenquote:Op zaterdag 1 november 2025 03:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er in dit topic steeds meer over Marco bij verzonnen wordt.
Ik wordt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wordt nu opeens heel erg benieuwd naar de exacte tekst van de tenlastelegging tegen Marco.
Want er wordt nu toch een portie vergezochte theorieën erbij verzonnen zeg.
Kunnen we meteen mooi kennis nemen wat het OM als 'oogmerk' genoemd heeft, de relevante artikelnummers uit het WvSr, de omschrijvingen van de delicten, het tijdslot waarover,
Tot die tijd: blijf vooral lekker speculeren
quote:Op zaterdag 1 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:
[..]Fijn discussietoontje heb je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die appjes zijn steunbewijs voor de rest lijkt me: tussen haar benen aaien, string aan de kant schuiven. Allemaal heel normaal en onschuldig natuurlijk.
Jij denkt dat hij niet veroordeeld kán worden (ook al heeft hij niks meer gedaan dan de paar geile appjes)?
Komen transcripties van deze zaak beschikbaar, of doen ze daar in NL niet aan.
Wel benieuwd wat de tweetclub van de echte uitspraken heeft gemaakt.
[ Bericht 33% gewijzigd door matthijst op 01-11-2025 07:56:25 ]Haters everywhere but I don't really care.
Als Marco Borsato ergens gaat wonen, komt de hele wijk dat nu ook wel te weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef DrDentz het volgende:
In de VS zou hij ook wel op de sex offender lijst komen, daar kom je niet weg met dit soort grappen bij een minderjarige. Dan moet na zijn celstraf de hele wijk op de hoogte gebracht worden dat Marco B in de buurt komt wonen.
Showbizz nieuws.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:30 schreef Kim-Holland het volgende:
In ons buurland winden ze er geen doekjes om.
https://www.hln.be/showbi(...)ak-borsato~acd1fde5/
Bij vrijspraak zie ik een carnavalshit aankomen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:35 schreef matthijst het volgende:
Ik leef niet meer voor jou
Je hoeft niet te proberen
Hier naakt te blijven staan
En mij te provoceren
Ik heb teveel moeten verduren
Ik heb genoeg van al je kuren
Je geile appjes moeten sturen
oh oh oh oh oh
![]()
Steeds als ik je zie lopen
Wordt het wat krapper achter m'n knoopje
Normen, je laat ze vervagen
Met je borsten die altijd naakt zijn
![]()
Marco kan zo weer op tournee.
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
En OM beoordeelt zelf het dagboek als betrouwbaarquote:
Wel bijzonder ja, voor iemand die koketteert met z'n Warchild.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2747017/2/50#p219165810]zaterdag Het is heel triest dat Marco als huisvriend zag dat het niet goed ging met dit meisje , hoe haar moeder haar als het ware expoiteerde. Naakt fotos van haar maakte, mannen naar haar bed bracht toen ze 13 was. Het meisje zei: waarom moet er nu weer een man in mijn bed slapen mama?
Eigen taps op bewijs. Lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een grote fout gemaakt in de Borsato-zaak door het OM: 'Een pijnlijke fout'
https://www.rtl.nl/boulev(...)utm_id=shareVideoURL
Man man kromme tenen hier
Politie keurt eigen taps![]()
![]()
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.
En het kost ook geld natuurlijk, een dure advocaat die je verdedigd.
https://www.ad.nl/dossier(...)d-8a3d-67a2fb5290d1/
https://www.metronieuws.n(...)of-holland-aangifte/
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
Een getuige kan onder eed worden gehoord, een verdachte nooit.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:
[..]
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.
Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft op de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:
Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft om de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:59 schreef vosss het volgende:
Wat ik bijzonder vind is dat die moeder niet vervolgd wordt wegens het hoereren van haar minderjarige dochter.
Dat is nu strafbaar en toen ook. Waarom gaat het OM niet tot vervolging over? Dat kunnen ze bij ernstige feiten ook zonder aangifte. Het hoereren van een kind lijkt mij vrij ernstig.
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.
Ook niet aan bv de veroordeling van een broer/zus of ouder et cetera. Daar hoef je niet aan mee te werken.
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.quote:
#thevoicequote:Op zaterdag 1 november 2025 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.
Ik snap het niet.
Amerika… het land waar een sex-offender gewoon president kan worden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef DrDentz het volgende:
In de VS zou hij ook wel op de sex offender lijst komen, daar kom je niet weg met dit soort grappen bij een minderjarige. Dan moet na zijn celstraf de hele wijk op de hoogte gebracht worden dat Marco B in de buurt komt wonen.
Dat kind wist niet beter maar dat zal ze waarschijnlijk nu pas gaan realiseren hoe vertieft haar moeder is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Al tig keer gezegd: Marco kan heel veel zeggen. Bewijzen zijn er nog niet gezien. En de rechters gaan er echt niks mee doen. Marco staat terecht: niet de moeder en de dochter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
En maar strelen over die prille borstjesquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit filmpje vond ik wel heftig
Gewoon live tijdens voice geloof ik meisje kusje geven en overal betasten
Mooie still Diaboolquote:Schermafbeelding-2025-11-01-110815
Geüpload: 4 minuten geleden
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijkenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:11 schreef r_one het volgende:
[..]
En maar strelen over die prille borstjes
[..]
Mooie still Diabool![]()
je krijgt half Nederland over je heen, die je beschuldigd van onwaarden en volstrekt niet relevante zaken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.
En het kost ook geld natuurlijk, een dure advocaat die je verdedigd.
https://www.ad.nl/dossier(...)d-8a3d-67a2fb5290d1/
https://www.metronieuws.n(...)of-holland-aangifte/
Filmpje was al lang en breed gepost hier.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Diabool het volgende:
[..]
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijken
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit filmpje vond ik wel heftig
Gewoon live tijdens voice geloof ik meisje kusje geven en overal betasten
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Filmpje was al lang en breed gepost hier.
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:18 schreef Diabool het volgende:
[..]
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?
Allebei viezerikken ook een optie?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.
Nee.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Allebei viezerikken ook een optie?
ik kan het nergens vindenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:01 schreef eborn het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.
In de jaren ’70 werd er niet zo moeilijk gedaan over relaties tussen volwassenen en kinderen. Dat waren 'andere tijden'. Hoe heeft het destijds zo uit de hand kunnen lopen?quote:
SOG in NWS / Aangifte tegen Marco Borsato #12 twijfelachtige maquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef Diabool het volgende:
[..]
ik kan het nergens vinden
Voor mensen die het flimpje willen zien:
https://www.instagram.com/p/DQewkDZDYRA/
Ho, stop.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef ZanneG het volgende:
Moeder lijkt mij de kwade genius in dit verhaal, ik geloof dat dit meisje is misbruikt en dat haar moeder dit allemaal ensceneerde.
Dit meisje groeide op zonder enige sexsuele moraal en moeder exploiteerde haar als het ware.
Dit is de ideale situatie om sexuele roofdieren te lokken.
Dit meisje kon geen kant op, moeder maakte naakt fotos van haar, maakte sex filmpjes van haar en stuurde dit door naar Marco en wie weet wie nog meer.
En Marco laat dat gebeuren. Dat meisje zat vast in een slechte toxic situatie, Marco kwam daar dagelijks over de vloer en hij deed niets om haar hier uit te helpen.
Of Marco een sexueel roofdier is zullen we nooit weten, zulke dingen gebeuren altijd in het geniep en het is altijd "zij zegt, hij zegt"
Het is altijd heel moeilijk om te bewijzen maar dat dit meisje slachtoffer is van haar moeder, mannen en misschien ook wel van Marco daar twijfel ik niet aan.
Daar heeft het OM he-le-maal geen last vanquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.
Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen, eentje waarbij hij zelf onschuldig is, en de schuld vooral bij een ander (de moeder) ligt.
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.
Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.
Was je vast effe pissen toen.
Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.
Was je vast effe pissen toen.
Wat precies heb je niet gesnapt aan mijn woordje 'óók'?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.
Als beste?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?quote:
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?
Ok
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef kree het volgende:
die ma had ook wijzer moeten zijn en Marco.
dat klopt natuurlijk. Maar al met al speelt ze ook wel een aardig verdachte rol hequote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.quote:
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:52 schreef r_one het volgende:
[..]
SOG in NWS / Aangifte tegen Marco Borsato #12 twijfelachtige ma
Asje![]()
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.
Jij niet.
NIVEA.
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.
Wat denk je nou zelf? Serieus?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Diabool het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?
dat denk ik ook en hoewel Marco beter had moeten weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.
Maar dat er geen bewijs is dat het authentiek is (volgens één deskundige), betekent niet dat aangetoond is dat het dagboek niet authentiek is.
Ik denk ook dat het dagboek nog steeds overeind staat als bewijsmiddel. Dat het door het meisje geschreven is en uit de periode van het misbruik komt wordt breed geaccepteerd. En dat van die tijdsperiode is ook belangrijk. Er was toen nog geen mot tussen Marco Borsato en de moeder. Iets dat weer betekent dat de tekst niet beïnvloed is.
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.
De intentie van appen: misschien moet je even met jezelf spelen?
De intentie van appen: een goede vrijpartij is wat je nodig hebt.
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?
Dat heeft ze al gedaan bij John en Yvonne,quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef kree het volgende:
[..]
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.
ja oftewel komt te laat. En kwaad is sowieso toch al geschied tegen Marco.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-vragen-vrijspraak
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
En wat dan je -heel serieus- dan zelf, of ze dat wel of niet gedaan hebben?quote:
Niks geen deskundigequote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.
Dat doet het OM op basis van de bevindingen van deskundigen in Lausanne en Maastricht.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef r_one het volgende:
[..]
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"
De intentie van "ben je al nat, lekker geyl ding?"
Conclusie "dagboek is betrouwbaar" is getrokken door het OMquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.
Ze konden alleen niet concluderen dat het vervalst was, maar ook niet of het authentiek was.quote:
QEDquote:
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?
Niks geks aan. Maakt je geen viespeuk
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet meer om het dagboek.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Lijkt me sterk: 246 oud ging over aanranding onder dwang.
Van dwang (bedreiging met geweld of andere feitelijkheid) lijkt me hier totaal geen sprake.
Dus nee.
[..]
We hebben het dus over:
[..]
Correct?
En jij kwalificeert het appje waarin hij Asmara (15) het idee aan de hand doet om zichzelf te bevredigen om stress kwijt te raken als "aanranding" ex art. 247 lid 1 Sr.
Correct?
Want dat appje getuigt volgens jou zonder enige twijfel van een seksuele handeling (in de zin van 247 Sr) gepleegd door Marco..
Correct?Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
dat doen ze ook en denk dat dat de waarheid is van de dochter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.
Hmmm... de afwezigheid van iets wil niet zeggen dat het geopperde niet zo kan zijn. Het vergt veel moed en inzet om een zedenzaak aan te spannen. Dat doen, wil weer niet zeggen dat de feiten dan ook zo zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Dat kan dat de rechters het zo zien. Maar ik verwacht het eigenlijk niet. En dan kan Marco zeker in hoger beroep gaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.
Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.
Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggenquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.
*zucht*quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef r_one het volgende:
Hier laat ik het bij.
Heb m'n punt al lang en breed gemaakt.
We gaan het zien.
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zeiquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.
Volgens Knoops ging dit om een spelletje dat in de familie gespeeld werd waarbij ze elkaar op de billen tikten.
Sterke verdediging hoor...
Naakt tikkie spelen met een kindquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zei
staan die appjes ergens eigenlijk online, of een samenvatting ervan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt.
Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
*zucht*
Bewijs van wat?
De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
Marco is niet aangeklaagd voor het uiten van schunnige taal.
[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt.
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
Kun je niet lezen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
ik ben het toch meer met jou eens.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).
[..]
Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
*zucht*
Bewijs van wat?
De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
Marco is niet aangeklaagd voor het uiten van schunnige taal.
[..]
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?
Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?
Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.
quote:
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:04 schreef kree het volgende:
[..]
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?
klopt en idd dat had Marco beter moeten weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?
Marco had beter moeten weten.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
NB: dit maakt hem niet schuldig, want ik geloof het ook niet.
nouja zielig verhaal niet zo, de waarheid vertellen wellicht wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wel benieuwd of die smaad-zaak nog wordt doorgezet als Marco wordt vrijgesproken.
Zou zelf bij alle talkshows gaan zitten, beetje zielig verhaal ophangen en het daar verder bij laten.
Waarom haal je die uitspraak erbij? Daar krijgt iemand op straat zomaar een klap op de billen. Lijkt totaal niet op de zaak tegen Marco.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggen
https://deeplink.rechtspr(...)LI:NL:HR:2012:BX4288
rov 2.4![]()
(met dank aan @:KillemWieft)
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
Zei ik pas ook al hoor: ik geloof niet dat hij wat gedaan heeft, maar door z'n vunzige gedrag denk ik dat hij er misschien wel een douw voor gaat krijgen:quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik snap het prima hoor.
Er is, zoals bij veel zedenzaken, geen hard bewijs.
Dus dan moet je kijken naar steunbewijs: is het aannemelijk dat Marco dit soort dingen kan hebben gedaan.
Wat hebben we:
- een dagboek
- appje dat ze best mooie billen heeft
- appje dat ze moet gaan masturberen om in slaap te komen
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze naakt was
- appje dat: wat het beste werkt is een goede vrijpartij
- appje dat zoenen niet kan, maar billen aanraken wel
Allemaal zijn woorden. En wat zegt hij nog meer?
"Ik vind het verschrikkelijk dat ze van mij walgt. En dat is ook niet waarom ik het gedaan heb"
En: zij roept blijkbaar gevoelens bij jou op [niet als vader]?
"Ja dat klopt, dat verandert, dat is een proces".
En: "nou ja, tussen haar benen aangeraakt, ik heb haar gestreeld. Het kan best zijn dat dat ongepast was, dat realiseer ik me heel goed".
Is die moeder een gestoorde? Zeker.
Spoort dat meisje niet? Inderdaad.
Hebben ze hem erin geluisd omdat ze kwaad op hem waren? Zou goed kunnen.
Maar door bovenstaande quotes ben ik benieuwd of hij ermee weg gaat komen.
Zelfs als hij niks strafbaars gedaan heeft (wat ik ook geloof).
Ja johquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ontzettend flauw. En toch blijven doorgaan hè.
Sinds wanneer zijn verklaringen geen bewijs? Zonder bewijs kun je iemand niet veroordelen. Tenminste, de wet vereist dat er wettig en overtuigend bewijs is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
NB: dit maakt hem niet schuldig, want ik geloof het ook niet.
Het maakt hem een beetje vunzig ventje, past nu wel goed bij z'n nieuw look.
Dat gebeurde ook, alleen vlak voor de zittingquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:48 schreef matthijst het volgende:
Eigen taps op bewijs. Lijkt me logisch.
Ze hadden ze alleen ook moeten overdragen aan de verdediging.
Dan he je VI niet gezien van de weekquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
Sinds wanneer zijn verklaringen geen bewijs? Zonder bewijs kun je iemand niet veroordelen. Tenminste, de wet vereist dat er wettig en overtuigend bewijs is.
Lekker vliegen aan het afvangen bij een leek joh. Knap hoor.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn verklaringen geen bewijs? Zonder bewijs kun je iemand niet veroordelen. Tenminste, de wet vereist dat er wettig en overtuigend bewijs is.
Je hebt alles goed gelezenquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef kree het volgende:
als ik eens denk, die dochter verloor haar vader he, en denk die mist ze dan.
Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)
naja het hele idee is ze gaan samenwerken met een coach. (en hoever dat gaat dan weet ik niet. maar neem aan iig intensief om wat te bereiken)
(het hele format van dat programma is eigenlijk al fucked up, maar dat terzijde)
ma denkt oke heeeeej dochter komt er best goed uit en Marco is bekende in de hele wereld
(zoals ik lees gezin was vrij "open" enzo)
Niks mis mee, maar ma dacht van joh mss kunnen we dat gebruiken...
Onderhand de dochter miste haar pa en zocht toenadering tot iemand die er nu iig was voor haar en haar meenam in lijntje om gewoon haar droom te vervaarlijke..... Dat is toch nog geen rare gedachte van mij dan denk.
ma zegt gaat goed pap beetje met hem aan enzo. doe ff je BH goed blablaba. Wil nog niet eens wat raars zeggen dan tot nu toe.
Maarja en toen he?
2 weken ervoor.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat gebeurde ook, alleen vlak voor de zitting
Klassiek truc, dan hebben ze niks achtergehouden en had de verdediging het kunnen lezen
nouja totaal niet gelezen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:18 schreef maily het volgende:
[..]
Je hebt alles goed gelezen
Dat roepen wij al 13 topics.
Je haalt wat zaken door elkaar, volgens mij verwar je nu de dochter van Marco met de aangeefster. Er was geen sprake van een zangcarrière.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef kree het volgende:
Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)
Wie is dit random kind? Is dit AI?quote:
komt van zijn eigen site: https://borsato.nl/nieuws/team-borsato-the-voice-kids/quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wie is dit random kind? Is dit AI?
Geen hand op tiet, dit is Marco niet
Alhoewel: beetje side boob met zn knokkels.
bedoel deelneemster dus niet de dochter van Marco.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:20 schreef eborn het volgende:
[..]
Je haalt wat zaken door elkaar, volgens mij verwar je nu de dochter van Marco met de aangeefster. Er was geen sprake van een zangcarrière.
nou zie dat ook niet echt als een "rare" foto, zo kun je er van alles bij halen natuurlijk.....quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:24 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
komt van zijn eigen site: https://borsato.nl/nieuws/team-borsato-the-voice-kids/
Dan snap ik je niet. Je hebt het over een dochter die haar vader verliest en vervolgens begin je over een kans en "Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)". Dus wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:25 schreef kree het volgende:
[..]
bedoel deelneemster dus niet de dochter van Marco.
Klopt. Niet zo chic om die er ook zomaar bij te halen. Er zijn duizenden foto's met fans en ook honderden met kinderen. Elke FCD werden er al bij de kinderhoek tientallen gemaakt. Dan kun je bij elke foto wel iets gaan denken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:26 schreef kree het volgende:
[..]
nou zie dat ook niet echt als een "rare" foto, zo kun je er van alles bij halen natuurlijk.....
De dochter die dus nu de aangifte heeft gedaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:27 schreef eborn het volgende:
[..]
Dan snap ik je niet. Je hebt het over een dochter die haar vader verliest en vervolgens begin je over een kans en "Oke dan komt er een kans weetje niet Voice dit en dat. Ma managed haar dus (als ik het goed begrepen heb)". Dus wat heeft dat met elkaar te maken?
nouja dat dus, dus heeft ook niet echt zin denk voor wie hem poste om dat erin te zetten?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:28 schreef eborn het volgende:
[..]
Klopt. Niet zo chic om die er ook zomaar bij te halen. Er zijn duizenden foto's met fans en ook honderden met kinderen. Elke FCD werden er al bij de kinderhoek tientallen gemaakt. Dan kun je bij elke foto wel iets gaan denken.
Het dagboek zal hooguit de beleving van het meisje zijn geweest en ik ga benieuwd zijn of het meisje de gewoonte heeft (aangehouden) om dagboeken bij te houden en hoe zij andere "trauma's" heeft beschreven.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dat heb je goed begrepen. Dat heeft alleen niets met The Voice te maken. Los van het feit dat moeder daar vaak was omdat ze de PA van Marco was. En dochter uiteraard ook wel als dat qua opnames uitkwam.quote:
ik zie daar totaal geen opdringerig in van Marco????? wtf jongens.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:30 schreef Bananenbennie het volgende:
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er 100en van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.
[ afbeelding ]
hmmms wacht ff, nu snap ik het niet goed.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:31 schreef eborn het volgende:
[..]
Dat heb je goed begrepen. Dat heeft alleen niets met The Voice te maken. Los van het feit dat moeder daar vaak was omdat ze de PA van Marco was. En dochter uiteraard ook wel als dat qua opnames uitkwam.
Tja aangezien aangetoond is dat hij vunzige appjes stuurt naar dit soort meisjes waarin hij aanspoort tot masturbatie kijk ik toch anders naar deze foto's. Kan er ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:31 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie daar totaal geen opdringerig in van Marco????? wtf jongens.
Kijk die foto's worden gemaakt aan de lopende band. en vast zal er eentje zijn waar weer van te zeggen is, dat is handtastelijk.
Totale bullshit vind ik dat om erbij te halen......
Klopt. Moeder was hoofd fanclub stichting, goede/beste vriendin en in de basis 24/7 bereikbaar als PA.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:33 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms wacht ff, nu snap ik het niet goed.
Dus die ma was bekend met Marco (ik dacht nl kandidaat was voor the Voice of weet ik veel)
Dat "water zien branden" was wel vermakelijk van toch zeer ervaren journalist die Jeroen is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zei
mss, mss bedenk ik me, maar waar zijn die appjes te lezen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:34 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Tja aangezien aangetoond is dat hij vunzige appjes stuurt naar dit soort meisjes waarin hij aanspoort tot masturbatie kijk ik toch anders naar deze foto's. Kan er ook niks aan doen.
soort van backstab actie dan wel he van die ma?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef eborn het volgende:
[..]
Klopt. Moeder was hoofd fanclub stichting, goede/beste vriendin en in de basis 24/7 bereikbaar als PA.
zie niks raars in een foto als deze.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:30 schreef Bananenbennie het volgende:
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er idd honderden van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.
[ afbeelding ]
Tja, je kunt ook zeggen dat er gebruik (misbruik) is gemaakt van een vertouwensband. Ik ga daar geen uitspraken over doen, maar je kunt het altijd op twee manieren uitleggen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:36 schreef kree het volgende:
[..]
soort van backstab actie dan wel he van die ma?
en hoe kwam die dochter er dan ineens bij betrokken?
snap niet meer
Zet dan ook even de context er bij, dit was vlak voor de uitslag van de finale, en Marco was haar coach.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:30 schreef Bananenbennie het volgende:
Aangezien hij The Voice Kids deed zijn er idd honderden van dit soort foto's. En nee dit soort kleffe opdringerigheid is niet strafbaar voordat we daar weer gemekker over krijgen. Maar het ongemak bij die kinderen straalt er vaak toch wel overduidelijk vanaf.
[ afbeelding ]
Waar slaat dit nou op? Ben je het internet af aan het struinen naar plaatjes waarbij hij een kind vasthoudt?quote:
ja nouja mss wel als je het heel ver gaat denken, maar dan is de vraag maakte Marco daar misbruik dan van.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:39 schreef eborn het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook zeggen dat er gebruik (misbruik) is gemaakt van een vertouwensband. Ik ga daar geen uitspraken over doen, maar je kunt het altijd op twee manieren uitleggen.
Die dochter woonde bij haar moeder, net als wel meer dochters. Dus dan wordt je al snel ergens bij betrokken.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:16 schreef kree het volgende:
als ik eens denk, die dochter verloor haar vader he, en denk die mist ze dan.
naja het hele idee is ze gaan samenwerken met een coach. (en hoever dat gaat dan weet ik niet. maar neem aan iig intensief om wat te bereiken)
(het hele format van dat programma is eigenlijk al fucked up, maar dat terzijde)
ma denkt oke heeeeej dochter komt er best goed uit en Marco is bekende in de hele wereld
(zoals ik lees gezin was vrij "open" enzo)
Niks mis mee, maar ma dacht van joh mss kunnen we dat gebruiken...
Onderhand de dochter miste haar pa en zocht toenadering tot iemand die er nu iig was voor haar en haar meenam in lijntje om gewoon haar droom te vervaarlijke..... Dat is toch nog geen rare gedachte van mij dan denk.
ma zegt gaat goed pap beetje met hem aan enzo. doe ff je BH goed blablaba. Wil nog niet eens wat raars zeggen dan tot nu toe.
Maarja en toen he?
maakt niet uit ik heb dit niet zo gevolgd tot op de letter.quote:
Een verklaring kan in een andere betekenis worden gebruikt dan waarvoor zij in (beginsel) werd opgesteld.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat meisje (nu vrouw) heeft nooit aan de Voice meegedaanquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:44 schreef kree het volgende:
[..]
maakt niet uit ik heb dit niet zo gevolgd tot op de letter.
zeg dan ook ff hoe ik erover heb gelezen enzo. en wat ik er van denk.
op basis van dat he?
Maar lees dit wel ff mee, want sommigen van jullie volgen dit beter.
Die zijn voorgelezen in de rechtszaal. Verslaggevers als Saskia Belleman doen daar live verslag van.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef kree het volgende:
[..]
mss, mss bedenk ik me, maar waar zijn die appjes te lezen?
quote:Belleman schrijft op X: “De officier van justitie (OvJ) vervolgt Borsato voor het strelen en betasten van het 15-jarige meisje. Ook zou hij haar zijn geslachtsdeel hebben laten betasten. Borsato zegt dat het niet is gebeurd.”
Hier kun je ze ook teruglezen:quote:Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx."
Wat een sloerie, borsato hequote:Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Die zijn voorgelezen in de rechtszaal. Verslaggevers als Saskia Belleman doen daar live verslag van.
[..]
[..]
Hier kun je ze ook teruglezen:
https://www.shownieuws.nl(...)vermeend-slachtoffer
https://socialnieuws.nl/2(...)-tijdens-rechtszaak/
hmms oke dat dacht ik, omdat het daar altijd over gingquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat meisje (nu vrouw) heeft nooit aan de Voice meegedaan
als ik dat lees en weet dat het weer raar dan overkomt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Die zijn voorgelezen in de rechtszaal. Verslaggevers als Saskia Belleman doen daar live verslag van.
[..]
[..]
Hier kun je ze ook teruglezen:
https://www.shownieuws.nl(...)vermeend-slachtoffer
https://socialnieuws.nl/2(...)-tijdens-rechtszaak/
Een 15 jarige appen dat je haar niet kan gaan zoenen vanwege een keelontsteking maar wel aan haar kont zal zitten vind jij dus een normaal berichtje zonder enige seksuele lading?quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef kree het volgende:
die linkjes gelezen btw. maar nog steeds niet zie ik hier Marco niet als iemand die een doel heeft om seks te hebben of meer?
of ben ik heel naïef dan nu?
Ik denk dat je je hier wat laat leiden - wat ik het OM ook verwijt - door een eigen zienswijze, overtuiging of aangesterkte vooringenomenheid.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Een 15 jarige appen dat je haar niet kan gaan zoenen vanwege een keelontsteking maar wel aan haar kont zal zitten vind jij dus een normaal berichtje zonder enige seksuele lading?
Yepquote:Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef kree het volgende:
die linkjes gelezen btw. maar nog steeds niet zie ik hier Marco niet als iemand die een doel heeft om seks te hebben of meer?
of ben ik heel naïef dan nu?
Teringquote:Op zaterdag 1 november 2025 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat je je hier wat laat leiden - wat ik het OM ook verwijt - door een eigen zienswijze, overtuiging of aangesterkte vooringenomenheid.
Definieer zoenen of aan de kont kont zitten ? Maak in je vragende verwijt, ook duidelijk wie die 15-jarige in welke verhouding is.
En ja dingen kunnen voor betrokkenen een normaal (bericht) zijn als dat de gebruikelijke wijze van communicatie en omgang is.
Kennelijk lees jij bewijs als ‘bewijs van het tenlastegelegde’. Dat is niet wat er staat. Verklaringen kunnen gebruikt worden als bewijsmiddel. De vraag is altijd: wat wordt ermee bewezen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een verklaring kan in een andere betekenis worden gebruikt dan waarvoor zij in (beginsel) werd opgesteld.
Zo ja gezegd, is de uitspraak "ik hou van jou zoals van je moeder" voor meerdere uitleg vatbaar.
Vertellen dat een meisje zich ter ontspanning kan bevredigen, idem.
Zelfs zeggen dat zij knap, prachtig, lekker is of aangeven welk (onder)kleding haar goed staat; kan in verklaring een andere betrokkenheid hebbende bedoeling hebben dan hoe het tegen hem wordt gebruikt. Ook stellen dat hij bepaalde zaken niet zo zou moeten zeggen, heeft alleen betekenis wanneer daarmee een strafbare overtreding wordt begaan.
Kortom, een verklaring van verdachte (of aangever) is niet daarmee dus het juridische bewijs.
Zedenzaken zijn altijd ingewikkeld omdat het vaak gaat om de "beleving" en reden dat de wetgever de aannemelijkheid daarvoor in 2024 heeft verlaagd (met weer andere 'onvoorziene' gevolgen, maar dat is voor elders).
strafbare feitenquote:Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees jij bewijs als ‘bewijs van het tenlastegelegde’. Dat is niet wat er staat. Verklaringen kunnen gebruikt worden als bewijsmiddel. De vraag is altijd: wat wordt ermee bewezen.
hmms zou ne erin zetten als je ma bv zegt van joh je moet hier ff wat meer mee aanpappen en laat je tieten zien?quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef Diabool het volgende:
Ik zou niet weten als je een dagboek bijhoudt dat je dan dingen erin gaat zetten die niet kloppen.
Het verschil met de man met de normale pet en Marco Borsato is natuurlijk heel groot. Hij heeft een bepaalde voorbeeldfunctie. Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex. Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:51 schreef kree het volgende:
ik denk.... en zal wel weer advocaat van de duivel zijn.
Dat dat meisje eigenlik blij was met iemand als een pa figuur. En of dat nou zo is dat valt te zien. alleen niet in deze rechtszaak.
Ik geloof niet dat Marco er zo slechte bedoelingen mee had of zeg maar motief om meer te doen als dat.
mijn mening he
Ja precies , een mening en veel invullingen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:51 schreef kree het volgende:
ik denk.... en zal wel weer advocaat van de duivel zijn.
Dat dat meisje eigenlik blij was met iemand als een pa figuur. En of dat nou zo is dat valt te zien. alleen niet in deze rechtszaak.
Ik geloof niet dat Marco er zo slechte bedoelingen mee had of zeg maar motief om meer te doen als dat.
mijn mening he
Best wel een aaname. Hier gaat namelijk een soort machtsmisbruik van uit. Terwijl er genoeg mannen zijn die niet bekend zijn en ook aan de lopende band vreemdgaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
[..]
Het verschil met de man met de normale pet en Marco Borsato is natuurlijk heel groot. Hij heeft een bepaalde voorbeeldfunctie. Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex. Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging.
Linkje?quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
[..]
Het verschil met de man met de normale pet en Marco Borsato is natuurlijk heel groot. Hij heeft een bepaalde voorbeeldfunctie. Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex. Ik zag gisteren een intervieuw met Leontien zijn ex vrouw en die zei dat hij aan de lopende band vreemd ging.
Nee, soms zeggen moeders na jaren dat je het nog ff moet bijwerken. En vervolgens dat je de vier tot zes jaar nog ff moet aanpassen naar vier maanden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef Diabool het volgende:
Ik zou niet weten als je een dagboek bijhoudt dat je dan dingen erin gaat zetten die niet kloppen.
Hallo. Er zijn minstens net zo veel vrouwen die aan de lopende band vreemd gaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Best wel een aaname. Hier gaat namelijk een soort machtsmisbruik van uit. Terwijl er genoeg mannen zijn die niet bekend zijn en ook aan de lopende band vreemdgaan.
Reageer gewoon even normaal joh. Heb je gezopen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Hallo. Er zijn minstens net zo veel vrouwen die aan de lopende band vreemd gaan.
Die niet net alsof dat alleen mannen zijn.
Niet noodzakelijkerwijs in deze zaak.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
Hij heeft zijn bekendheid misbruikt voor sex.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Reageer gewoon even normaal joh. Heb je gezopen?
Ik kan de video specifiek niet meer vinden...er komen zoveel videoos naar boven als je google op leontien en borsatoquote:
Jij hoeft mij helemaal niet te corrigeren. Er is niks mis met mijn stelling en ik heb het nergens over dat vrouwen dat niet zouden doen maar de aanvulling is totaal onnodig en irrelevant.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker niet.
Ik corrigeer je alleen even en dat was volkomen terecht.
ja maar die hoeven niet 4 jaar op een rechtszaak te wachtenquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Best wel een aaname. Hier gaat namelijk een soort machtsmisbruik van uit. Terwijl er genoeg mannen zijn die niet bekend zijn en ook aan de lopende band vreemdgaan.
https://www.tiktok.com/@nlziet.nl/video/7524323832392322337quote:
Nee, zo wordt het imo in (trial by) media gebracht Verder kan alles wat niet wil zeggen dat dit daarmee zo is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kennelijk lees jij bewijs als ‘bewijs van het tenlastegelegde’. Dat is niet wat er staat. Verklaringen kunnen gebruikt worden als bewijsmiddel. De vraag is altijd: wat wordt ermee bewezen.
Ja dat programma ken ik, maar dat is niet waar ze dat zegt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:53 schreef Diabool het volgende:
[..]
https://www.tiktok.com/@:nlziet.nl/video/7524323832392322337
hier zie je een deel van het intervieuw
de volledige versie kan ik niet meer vinden
Ik liet me even meeslepen in de mores van het gezin.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel leuk dat je van een ongeveer 10-jarige op de foto gaat zeggen of je haar wel lekker zou vinden of niet.
Even voor de goede orde: ik heb dit vroeger als advocaat gedaan, strafrecht. Weliswaar andere zaken (witteboordencriminaliteit), maar toch. Dus ik heb het niet uit de media.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, zo wordt het imo in (trial by) media gebracht Verder kan alles wat niet wil zeggen dat dit daarmee zo is.
En ja, wat stelt een verklaring; om wat precies te bewijzen of te ondersteunen ?
Een aanname, veronderstelling of gepleegd misdrijf ?
Nogmaals de zaak draait om ontucht en gaat niet of hier grenzen zijn overschreden.
Helaas voor betrokkenen zijn zedenzaken die zich in het duister van een (eigen) beleving afspelen, complex.
De vraag die ik ook heb, heeft het OM iets ondernomen om de verdachte in kwestie te ontlasten of lieten ze dat maar 'even' over aan de verdediging die - op eieren lopend - zelf maar moet zien om de omstandigheden te duiden ?
Klopt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:11 schreef quirina het volgende:
Ik zie alleen aan Marco dag hij zichzelf als slachtoffer ziet. Terwijl dat meisje misbruikt is.
Nog niet nee. Maar het is wel duidelijk toch dat ze haar dochter als een soort lokaas heeft ingezet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt.
Maar door de moeder, niet door Marco.
Alleen, de moeder staat hier niet terecht.
Dat was wel haar intentie ja. Ze heeft Marco echter niet zover gekregen dat-ie ook met d'r dochter seks heeft bedreven. Wat zal ze balen zeg .....quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:37 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nog niet nee. Maar het is wel duidelijk toch dat ze haar dochter als een soort lokaas heeft ingezet.
Verklaringen hebben bewijskracht die; zeker wanneer het een persoonlijk levenssfeer raakt (zedenzaken, jeugdrecht en familierecht e.d.), in de context moet worden gewogen op haar feitelijke toepasselijkheid.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: ik heb dit vroeger als advocaat gedaan, strafrecht. Weliswaar andere zaken (witteboordencriminaliteit), maar toch. Dus ik heb het niet uit de media.
Hoe dan ook: verklaringen zijn vaak heel belangrijk in strafzaken. Wat te denken van kroongetuigen? Alleen is het gebruikelijk dat naast een enkele verklaring er andere bewijzen zijn om te komen tot overtuigend bewijs.
Wat een onzin weer. Marco is onschuldig.quote:Marco Borsato dieper in het nauw? ‘Er zijn méér slachtoffers’
Misdaadjournalist John van den Heuvel houdt vol dat Marco Borsato niet slechts één slachtoffer heeft gemaakt. Er zijn geen nieuwe aangiftes van bekend, maar Van den Heuvel stelt dat er meerdere meisjes en vrouwen zijn afgehaakt vanwege de publieke druk en de behandeling van het eerste slachtoffer.
Aan de desk van RTL Boulevard legt Van den Heuvel uit dat er wel degelijk reacties zijn gekomen op een oproep om ervaringen met Borsato te delen. “We hebben een oproep gedaan: zijn er meer personen die misschien slechte ervaringen hebben met Marco Borsato? Daar is dus reactie op gekomen”, aldus de journalist.
Volgens Van den Heuvel zijn deze vrouwen uiteindelijk afgehaakt uit angst voor victim blaming en de impact van de zaak.
Van den Heuvel gaf vlak na de aangifte al aan dat hij meer meldingen verwachtte: “We hebben de afgelopen weken en maanden onderzoek gedaan en ook verhalen onderzocht in de geruchtensfeer van andere slachtoffers. Daar is ook contact mee.”
bron: https://socialnieuws.nl/2(...)n-meer-slachtoffers/
Of gewoon als 'lijdend voorwerp'.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat was wel haar intentie ja. Ze heeft Marco echter niet zover gekregen dat-ie ook met d'r dochter seks heeft bedreven. Wat zal ze balen zeg .....
https://www.metronieuws.n(...)ingen-marco-borsato/quote:Ouders Voice Kids-deelnemers herkennen beschuldigingen Marco Borsato niet
Ouders van Voice Kids-deelnemers hebben geschokt gereageerd op de beschuldigingen aan het adres van Marco Borsato. De coach wordt er namelijk van beschuldigd dat hij seksueel grensoverschrijdend gedrag zou hebben vertoond bij minderjarige meisjes.
„Als dit waar is, is dat heel heftig”, stelt Sharon Doelwijt in gesprek met het AD. De dochter van Doelwijt heeft meegedaan aan The Voice Kids en was één van de twaalf talenten die gecoacht werd door Marco Borsato. „Wij hebben nooit gemerkt dat er iets speelde of dat meiden heel close met hem waren. Wij hebben zelf ook totaal geen naar gevoel overgehouden aan het contact met hem. Hij was voor onze dochter altijd super aardig en begripvol.”
Grensoverschrijdend gedrag Borsato-barbecue
Een andere familie laat ook weten de aantijgingen niet te herkennen. Ze zouden naar aanleiding van de beschuldigingen met hun dochter in gesprek gegaan zijn. Het meisje herkent zich echter ’totaal niet’ in dit verhaal.
De beschuldigingen aan het adres van Borsato ontstonden toen 'juice channels' roddels over de zanger gingen verspreiden. Deze roddels stelden dat de coach grensoverschrijdend gedrag zou hebben vertoond bij een aantal minderjarige meisjes. Dit alles zou hebben plaatsgevonden tijdens de bekende Borsato-barbecue bij de zanger thuis. Hij organiseerde deze barbecue speciaal voor de deelnemers die hij onder zijn hoede nam.
Doelwijt vindt het lastig te geloven dat Borsato iets ongepasts gedaan zou hebben tijdens de barbecue. Met zoveel mensen om zich heen, kan ze zich niet voorstellen dat hij zoiets ongemerkt zou kunnen doen. ,,Iedereen die ooit in zijn team heeft gezeten wordt hiervoor uitgenodigd. Wanneer zou hij dat dan ongemerkt hebben moeten doen?" Haar eigen dochter heeft Borsato in totaal hoogstens drie keer gezien en ook toen waren ze nooit alleen.
Ja want zo werkt dat he, als er een aantal mensen verklaren prettig met Marco te hebben samengewerkt dan is John vd Heuvel meteen een liegende paardenlulquote:Op zaterdag 1 november 2025 19:03 schreef r_one het volgende:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)ingen-marco-borsato/
Hoi Sjon![]()
met je vage verdachtmakingen en zogenaamde 'onderzoeken'![]()
John was toch degene die vorig jaar ineens riep dat Marco huilend neerviel bij een sessie met psychologen en schuld bekende? Waardoor iedereen riep, nou dan zal het wel heeeeel erug zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:20 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ja want zo werkt dat he, als er een aantal mensen verklaren prettig met Marco te hebben samengewerkt dan is John vd Heuvel meteen een liegende paardenlul
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat was wel haar intentie ja. Ze heeft Marco echter niet zover gekregen dat-ie ook met d'r dochter seks heeft bedreven. Wat zal ze balen zeg .....
Afgehaakt wegens victim blaming.quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:58 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Marco is onschuldig.![]()
![]()
![]()
Moet dat dan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Was jij ook lid van de fanclub ofzo?
Of ben je familie van Marco.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Daar klopt dus niks van, niks over gehoord de afgelopen dagen.
Dus ja John is een liegende paardenlul.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Nu mag dat allemaal niet meer, niks geen gave cursussen, workshops of trainingen, want oei oei Ali B werd gepijpt en nu heeft ze spijt. En dat duurt allang, 5 jaar, jongeren die nu maar het conservatorium of de rockacademie gaan hebben zo’n achterstand door al dit gekut.
Jij hebt er niks over gehoord dus er klopt niks van, jeetjequote:Op zaterdag 1 november 2025 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
John was toch degene die vorig jaar ineens riep dat Marco huilend neerviel bij een sessie met psychologen en schuld bekende? Waardoor iedereen riep, nou dan zal het wel heeeeel erug zijn.
Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan. Aan de andere kant; er zullen er in dit spel altijd bij zijn die er een slaatje uit willen slaan. Wellicht hebben die zich terug getrokken toen Bleek dat het allemaal niet zoveel stand zou houden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
John was toch degene die vorig jaar ineens riep dat Marco huilend neerviel bij een sessie met psychologen en schuld bekende? Waardoor iedereen riep, nou dan zal het wel heeeeel erug zijn.
dat zijn aanname he? ik zie dat helemaal niet.. dat ie seks wilde?[quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:01 schreef Diabool het volgende:
[..]
"hij zou". na geen zin in om te kijken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef Bananenbennie het volgende:
Prima uitzending van Het Misdaadbureau. En zij geven hier toe in eerste instantie ook met boter en suiker in Marco's verdediging getuind te zijn.
Bekijk deze YouTube-video
Ze ging eerst van Evert Santegoeds, en die wilde het controleren bij Marco en wilde het vervolgens niet plaatsen. Toen heeft Marco die advocaten in de arm genomen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of John liegt; daar komen wij toch niet achter. Hij kan makkelijk roepen dat er meerdere meldingen waren maar dat ze afgehaakt zijn. Van elkaar zullen ze het niet weten en er is niemand die naar de media stapt om namens alle kandidaten te zeggen dat ze geen melding hebben gedaan. Aan de andere kant; er zullen er in dit spel altijd bij zijn die er een slaatje uit willen slaan. Wellicht hebben die zich terug getrokken toen Bleek dat het allemaal niet zoveel stand zou houden.
Waarom de aangeefster van deze zaak eerst naar v.d. Heuvel stapt i.p.v. een melding/aangifte te doen bij de politie is ook wel opvallend en naar mijn idee gelijk ook een motief om de hele zaak af te zwakken. Volgens mij had dat op zijn minst in een andere volgorde gekund (en gemoeten).
Kortom; die hele John van den Heuvel heeft hier een bepaald belang in dat Marco schuldig wordt bevonden, als hij onschuldig zou worden bevonden dan tast dat de geloofwaardigheid van John wel aardig aan.
Die zijn dood,quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef kree het volgende:
[..]
leuke foto
die zie ik graag op Tinder.
Deze sneuneus praat geen verkrachting goed. Zoals jij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach sneuneus, wat een intens trieste reactie. Jij bent af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |