abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219159249
Aangifte tegen Borsato vanwege onzedelijke betastingen, zanger stopt als ambassadeur War Child

Een 22-jarige vrouw heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van onzedelijke betastingen door Marco Borsato. Het gaat om een jonge vrouw die de zanger al haar hele leven kent. Het grensoverschrijdende gedrag zou hebben plaatsgevonden tussen 2014 en 2019. Het Openbaar Ministerie Midden-Nederland zegt de zaak in onderzoek te nemen.

De zanger ontkent, maar trekt zich wel terug als ambassadeur van War Child. Borsato wil zich volledig richten op zijn verdediging en niemand in zijn omgeving daarmee belasten, ‘zeker een instantie als War Child niet, die mij zo aan het hart gaat’.

Het slachtoffer - naam bij heel Fok bekend - is de dochter van een goede vriendin van de zanger. Die vriendin is al jaren groot fan en voormalige assistent van Borsato. Het slachtoffer zegt dat Borsato haar al vanaf kleins af aan kent en dat het betasten begon nadat de vader van het meisje in 2013 was overleden. Uit berichten op sociale media wordt duidelijk dat de jonge vrouw en Borsato elkaar al vele jaren goed kennen en een innige band hebben. Ze sturen elkaar over en weer liefdevolle berichten.

Bekijk deze YouTube-video

De moeder van het slachtoffer kent Borsato al meer dan 25 jaar en is de zus van een bandlid uit zijn begintijd. Ze stond jaren voor Borsato klaar en hielp onder meer met het beantwoorden van brieven van fans en het organiseren van fanclubdagen. In 2019 stopte ze de samenwerking met Borsato. In een lange afscheidsbrief aan vrienden en bekenden op sociale media liet ze weten de thuissituatie niet meer goed te kunnen combineren met het werken voor Borsato.

In een interview met de Telegraaf blijkt nu dat ze Borsato in dat jaar had geconfronteerd met de handtastelijkheden, die ze via het dagboek van haar dochter had ontdekt. Volgens de krant - die al sinds het voorjaar van dit jaar contact heeft met de moeder van het slachtoffer - is Borsato zelfs bij sessies met psychologen geweest waarbij hij huilend zijn verontschuldigingen zou hebben aangeboden.

Nu het nieuws naar buiten is gekomen krijgt de moeder op sociale media tientallen steunbetuigingen van vrienden die het dapper vinden dat ze samen naar de politie zijn gestapt en aangifte hebben gedaan.

Borsato ligt al enige tijd onder vuur nadat verschillende juice channels, kanalen die ongefilterd roddels over BN’ers verspreiden, de zanger betichtten van grensoverschrijdend gedrag bij enkele minderjarige meisjes. Het zou gaan om meisjes van 13 en 15 jaar. Een van die slachtoffers heeft nu dan toch aangifte gedaan, na een aantal jaren te hebben geaarzeld om verschillende redenen. Mogelijk zullen andere jonge vrouwen die zich door Borsato geïntimideerd hebben gevoeld, als getuige gaan optreden in de zaak.

Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
U MAD?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:55:41 #2
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_219159293
quote:
Advocaat Veerle Hammerstein "stoort" zich aan alle ruis in de zaak-Borsato rondom de omgangsvormen binnen het gezin. "Dit gaat niet over ongepast gedrag, maar over ontucht." Het vonnis voor Borsato zou dan ook flink kunnen verrassen. "De rechtbank zal het terugbrengen tot de strafzaak." #WNL
https://x.com/WNLVandaag/(...)FALUKXiBlNjGfmw&s=19
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:56:26 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219159297
quote:
Haha hij zegt weer heel wat anders.
Saskia Belleman zegt het echt niet te weten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219159536
quote:
Er was tot en met afgelopen weekend geen aangifte gedaan tegen Borsato. Enkele min of meer bekende mensen uit de showwereld zeiden wel in contact te staan met een of enkele moeders van de vermeende slachtoffers.
https://www.ad.nl/show/aa(...)-war-child~ad17584d/
Nou en? Wat boeit dit? Als ik ergens de maximale schijt aan hebt zijn het wel al die BN'ers. Wat moeten die met hun schijnheilige bek er bovenop? ff hun plasje komen doen? denk dat zooitje mongolen daar nou echt enige meerwaarde eraan toe te voegen? 8)7
pi_219159580
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:03 schreef r_one het volgende: [..] Mijn post (waar jij op reageerde) was inhoudelijk genoeg, me dunkt. We hoeven het natuurlijk niet eens te zijn hè.
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.

Maar goed... jij bent dan ook uit op een monoloog 😉
pi_219159848
Topic nummer 112 over Borsato, Frontpage meegerekend. Of lopen er meerdere rechtszaken tegen die vent? 🤨
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:06:34 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219159978
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:

[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal _O- _O-
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)
  Spellchecker vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:16:05 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219159987
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Jullie misschien, ik zit niet op social media. (Als je dit forum niet meerekent als zodanig.)
ik ook niet, maar ik zie het net gepost worden
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:16:14 #11
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219159989
quote:
Die is ook al tig keer voorbij gekomen
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219159990
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:06 schreef maily het volgende:

[..]
Krijgen we al die tiktokkies ook allemaal _O- _O-
Komt de ex schoondochter ook nog even op de proppen. Jerry Springer is er niks bij *O*
pi_219160079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 17:29 schreef FYazz het volgende:

[..]
Met alleen een meme reageren is niet inhoudelijk en niet echt gewenst voor een prettig gesprek.

Maar goed... jij bent dan ook uit op een monoloog 😉
Ik had het over lustgevoelens bevredigen, jij over eigen gewin.
Mooi, maar ik kan daar niks mee.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:29:50 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219160092
quote:
En die strafzaak is dus of er sprake is van ontucht (en gaat dus niet over onzedelijk of on/gewens gedrag):
quote:
Artikel 246 Sr : Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Wat ontuchtige handelingen zijn kan je in (oud en nieuw) strafrecht van alles over en van vinden.

De gangbare stelling of bepaalde handelingen als ontuchtig kunnen worden aangemerkt, is afhankelijk van de omstandigheden van het geval, en dient telkens in de context van de gedragingen te worden beantwoord.
Getoetst wordt allereerst of de handelingen specifiek een seksuele strekking hebben. Naakt kijken of lopen, hoeft dat zeker niet dus te zijn.
Sommige handelingen kunnen zeker grensoverschrijdend zijn wat niet betekent dat die hier automatisch fout en in deze zaak daarmee strafbaar worden.
Een voorbeeld hiervan is het geven van een kus of het wrijven over andermans been.
Dit zijn handelingen die niet op zichzelf (hoeven te) worden gekwalificeerd als seksueel getint bron: Hoge Raad
Of het wrijven cq aanraken van iets anders, zo ja (borsten, bil) dan wel ontuchtig zijn; is zeer de vraag wat de (gebruikelijke) context, setting en omgangsvormen zijn in doelstelling; die grote(re) rol in afweging gaan spelen.

Het OM lijkt mij veel moeite te doen om context van geen belang te verklaren en richt zich in het kwaad alleen op de feitelijke daad die (imo hooguit ethisch) verwerpelijk kan zijn.
Verdediging wil ter ontlasting (vanzelfsprekend) de omstandigheden, beleving en andere intenties aanvoeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219160260
quote:
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:01:33 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219160296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Ik geloof dit meteen maar doet niets af aan het gedrag van Marco toch? Hij blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes. Ook al is die moeder bezig geweest haar eigen dochter te semi-hoereren. Ook al is hij uitgelokt. Hij had daar weerstand tegen moeten bieden en de hele situatie moeten aankaarten bij familie of instanties. Maar dat deed hij niet. Hij ging er op in en moet nu dealen met de consequenties daarvan.
Precies dit. Hoe pervers en oversekst die dochter, moeder opa en oma ook met elkaar mochten zijn in de omgang. Dat ontslaat niemand van zijn eigen plichten en verantwoordelijkheden.

En de rechter zou ook een vreemd precedent scheppen als die lijn niet wordt gevolgd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:01:43 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219160300
M
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 18:57 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.
To BG or not to BG!
  Miss 200.000.000! vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:10:41 #18
367000 roos94
pi_219160366
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:13:25 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219160388
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Leontine naar deze hele flopshow kijkt. Geniet ze van Marco zijn ondergang of vindt ze het erg voor hem?
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjes
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:20:32 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219160460
Leontien en kids zaten met popcorn klaar.
Tot die appjes over masturberen, lekker kontje en een goede beurt voorbij kwamen *O*
Mooi om te horen ook als dochter, dat je pa dat naar je leeftijdsgenote appt.
Gelukkig zei hij wel dat hij kon zien dat z'n dochter ook sexy was.
#lekkersamendouchenmetpaps :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219160461
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik hoop voor dat gezin dat vieze Marco ze vooraf heeft ingelicht over die appjes
Vandaag is rood, de kleur van je kutje.

Boooooooh. Smeerlap Marco.
U MAD?
pi_219160462
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:10 schreef roos94 het volgende:
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.

Marco Borsato en Leontine Ruiters vijf jaar na breuk samen op vakantie: ‘We zijn nog steeds een gezin’

Leontine Ruiters over beschuldigde ex Marco Borsato: 'We staan achter hem' [nu.nl]
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:25:00 #23
28167 matthijst
pi_219160492
Hoi Marco, voor 50k ga ik met je op vakantie en doe ik alsof ik je vergeven heb.
Goed voor je zaak. Groeten, Leontien.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:28:15 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219160523
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ze zijn nog steeds een gezin, in een andere, nieuwe vorm. Ik denk niet dat ze geniet van Marco's ondergang.

Marco Borsato en Leontine Ruiters vijf jaar na breuk samen op vakantie: ‘We zijn nog steeds een gezin’

Leontine Ruiters over beschuldigde ex Marco Borsato: 'We staan achter hem' [nu.nl]
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kind

Wellicht kan ze Marco nog het een en ander bijbrengen hoe je dat doet, opvoeden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219160554
VI had wel een goed item over de zaak
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219160896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Knap dat ze dat doet en kan in het belang van het kind

Wellicht kan ze Marco nog het een en ander bijbrengen hoe je dat doet, opvoeden.
8)7
pi_219161400
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 19:01 schreef oppiedoppie het volgende:
M
[..]
Moewah, hij had er ook veel meer op 'in' kunnen gaan als het uitlokking was geweest.
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
pi_219161553
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 20:24 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Omdat hij nog een stap verder had kunnen gaan dan hij nu hoogstwaarschijnlijk heeft gedaan? Dat maakt hem niet automatisch onschuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
Omdat hij ongepaste appjes heeft gestuurd heeft hij nu hoogstwaarschijnlijk ook ontuchtige handelingen gepleegd om zijn perverse lusten te kunnen botvieren? Dat maakt hem niet automatisch schuldig. Vreemde redernatie. Of ik snap je punt niet helemaal.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:45:36 #29
28167 matthijst
pi_219161685
Vast niet.
Maar 5 maandjes met Bubba zal 'm goed doen.

"Vandaag is roooood, de kleur van mijn kontgaaaat" *O*
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:46:34 #30
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219161699
Marco Borsato - Wulpse Dochters

Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt
Ben je al wakker pap?
Kom je gezellig mee naar beneden?
Moet je straks werken of ben je vrij vandaag?
En ga je dan even met mij op stap?

Ooooh wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst
Lag ze hier in m’n armen
Wat is ze mooi
En wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m’n ogen en zie hoe ze steeds
Weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')