abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219193025
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219193169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gemiste kans van Pauw om niet te vragen waarom het slachtoffer eerst naar de (roddel)pers is gestapt, en pas veel later naar de politie.
Plasman: “Daar ga ik niks over zeggen”.

Plasman beklaagde zich erover dat moeder en dochter nog helemaal niet de kans hebben gekregen hun verhaal te doen. Jaja :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219194295
Bekijk deze YouTube-video

Het is gewoon de knuffelaar uit Alkmaar.
pi_219194306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:45 schreef quirina het volgende:

Het is gewoon de knuffelaar uit Alkmaar.
Ai, en nog slecht ook :')

En dan nog met advertenties geld proberen te verdienen ook _O-
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219195330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:48 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ai, en nog slecht ook :')
Klinkt best goed vind ik, erg lekkere track B-)
pi_219195357
Deze is ook vet 8-)

dinsdag 4 november 2025 @ 22:41:54 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ligt gevoelig en dit dan al snel, volgens allerlei volk, een gevalletje zg victim-blaming zou zijn (want "meisjes" hebben gelijk) en het makkelijker is om Borsato op allerlei wijze "vermakelijk" af te branden.

Er zijn hier en daar wel een pogingen gedaan om te achterhalen wat nu precies de motieven zijn en het dan interessant is op welke moment bepaalde grieven concreet naar voren zijn gekomen.

Ook is mij wat onduidelijk waarom de moeder, Borsato in 2019 heeft aangesproken; en het meisje toen al meerderjarig was. Wat ik zelf vreemd vind dat de moeder van het dan volwassen meisje, melding is gaan doen bij de politie.
Gisteren werd in Pauw&Wit indirect gehint dat de - zo ja - vergrijpen ook zouden hebben plaats gevonden toen het "meisje" ouder was dan 16 en dan niet/minder strafbaar zijn omdat zij de magische grens is overgestoken die een paar maanden daarvoor nog zwaar verwijtbaar fout was. Dit ook ivm het opgenomen gesprek dat niet duidde over welke periode - de moeder en Borsato - precies spraken.

NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219195620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
NB: Het blijft mij altijd wat wonderlijk dat een scherp afgebakend getal, een verdenking of de gevolgen van een (strafbaar) feit bepalen.
Wat stel jij voor dan? Je moet ergens een grens trekken. Zodra ze haartjes krijgen kunnen ze volgepompt worden? -O-
pi_219195713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 22:41 schreef Vallon het volgende:
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 5 november 2025 @ 00:14:03 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 23:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Volgens het verhaal van het meisje gebeurde het sowieso niet met haar instemming, dus linksom of rechtsom heb je het in dit geval nog steeds over aanranding, zelfs al was ze wel 16.
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.

Hierbij maak ik onderscheid tussen ongepast (cq grensoverschrijdend) gedrag en (uitgelokte?) handelingen tot doel om een (vooropgezet? seksueel?) misbruik haar vorm te geven.
Ik zou het hier niet zo raar vinden wanneer het mogelijk zou zijn dat zowel het vermeende slachtoffer en verdachte onderzocht worden op hun gedragingen. Ook het gebrek aan aandacht door het OM voor de omstandigheden, vind ik discutabel.
Is het meisje in haar eigen belevingen en in omstandigheden wel die onschuldige prooi en/of is Borsato dat seksuele roofdier dat van hem nu wordt geschetst ?
Ik geloof hier niet zo in een zwart/wit stelling, zeker niet als ze deel zijn van een kennelijk gangbare omgang.
Dat de wet iemand het bewijs voor 'dwang' weglaat onder de 16 jaar wil ik nog volgen maar niet dat daarmee alles dus zo zou zijn aangedaan.
pi_219195758
quote:
12s.gif Op woensdag 5 november 2025 00:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
En dan komen we weer op wat voor wie vanuit en in omstandigheden, te classificeren is als hier dan iets anders; aanranding. Alles staat/valt in dit soort zedenzaken met de verhoudingen en omstandigheden die voor partijen er wel degelijk toedoen.

Hierbij maak ik onderscheid tussen ongepast (cq grensoverschrijdend) gedrag en (uitgelokte?) handelingen tot doel om een (vooropgezet? seksueel?) misbruik haar vorm te geven.
Ik zou het hier niet zo raar vinden wanneer het mogelijk zou zijn dat zowel het vermeende slachtoffer en verdachte onderzocht worden op hun gedragingen. Ook het gebrek aan aandacht door het OM voor de omstandigheden, vind ik discutabel.
Is het meisje in haar eigen belevingen en in omstandigheden wel die onschuldige prooi en/of is Borsato dat seksuele roofdier dat van hem nu wordt geschetst ?
Ik geloof hier niet zo in een zwart/wit stelling, zeker niet als ze deel zijn van een kennelijk gangbare omgang.
Dat de wet iemand het bewijs voor 'dwang' weglaat onder de 16 jaar wil ik nog volgen maar niet dat daarmee alles dus zo zou zijn aangedaan.
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is" :')

Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 5 november 2025 @ 03:26:42 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219195900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 00:21 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Hoop woorden voor "ik denk dat ze een liegende slet is" :')

Maar even vanuit gaande dat je gelijk hebt he. Stel ze was 16, stel ze liep naakt de kamer in, sprong naakt bij Marco op schoot en smeekte hem om haar te vingeren... It takes two to tango. Dan vindt jij het dus normaal dat een man van 50 (naar eigen zeggen als een stiefvader voor haar) een meisje van 16 vingert en moeten we daar met z'n allen gewoon niets van vinden?
Daar mag je van alles van vinden; dat verder hier niet de casus is.
Borsato wordt ontucht verweten met - het toentertijd 15 jarige - meisje door haar boven en onder haar kleding te betasten. Een verdenking waar een onomstotelijk bewijs voor ontbreekt.

Ik vind dat de belijning van wetgeving, hier kant nog wal raakt omdat er veel vloeibaar water is dat alle kanten op klotst. Hoe dan wel, zou wmb zijn - en helaas niet mogelijk lijkt - dat bij een gerede twijfel, de rechter ook kan oordelen dat beide partijen hun aandeel hebben zonder dat iemand perse daarvan dan een schuld heeft of ernstig tekort zal worden gedaan.
pi_219195927
Even de nuances op een rijtje:

• Vrienden zeggen "niks ongepast" dus zeker niet seksueel
• Marco heeft het over "ongepast" (zeer, mega) maar niet seksueel
• Pauw heeft over "intiem maar niet perse seksueel" (en Plasman knikt instemmend)
• Moeder (tapes) heeft het over "aanraken tussen de benen" bedoeld wordt seksueel
• Dochter (dagboek) heeft het over ??? (weten we niet precies) maar we gaan uit van seksueel
• Dochter (aangifte) heeft het over ??? (weten we niet precies) maar kan niet anders dan seksueel
• OM heeft het over "ontucht" dus per definitie seksueel
• Aanklacht heeft het over "betasten van billen borsten en vagina, (ook) onder de kleding" dus keiharde aanranding.

Da's nogal een glijdende schaal zeg.

De eerste twee is "kamp Borsato", de laatste vijf "kamp OM". Pauws beschrijving hangt er tussenin. Ik neig ertoe die aan te houden als meest plausibel: intiem.

Maar als je aangeklaagd wordt voor het betasten van

• én de billen (hoeft niet seksueel),
• én borsten (impliciet seksueel)
• én de vagina (expliciet seksueel)

en het wordt je verweten dat je -generaliserend- "hét" gedaan hebt (alle drie, meermaals, ook onder de kleding) , aanranding dus, dan snap ik Borsato wel dat-ie dat ter zitting ontkent en mordicus tegenspreekt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')