SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UITSPRAAK:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2025:6495
Laatste bijdrage: de analfabetische bijdrage van Boef:![]()
Niet van ontucht nee.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De appjes die Borsato sturen waren geen bewijs?
a. Dat was hem niet ten laste gelegd, enquote:Het was wel degelijk bewijs van een meerderjarige man, in een machtspositie, die seksueel getinte berichten stuurde naar een kind.
Dat ga ik niet voor de zoveelste keer nóg eens doen.quote:[..]
Borsato had daar helemaal niet hoeven zijn. En als het gaat om het billen slaan, zoenen en strelen ontwijk jij het steeds. Dus je mag er een prima samenvatting van geven wat tot 'uitentreuren' besproken is.
Dat weten we wel.quote:[..]
Dat weten we niet.
Lekker insinuerend, ga daar vooral mee door hoor.quote:Als Borsato het meisje meerdere keren op zijn schoot gehad heeft, als ze meerdere keren samen geweest zijn, en als hij haar meerdere keren boven de kleren gestreeld heeft, zou het best zo kunnen zijn dat dit ook onder de kleren geweest is.
Mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:44 schreef -Knapzak- het volgende:
Het feit dat hij is vrijgesproken, betekent niet automatisch dat hij onschuldig is, maar evenmin dat hij schuldig is.
Mee oneens. Kijk maar naar het tas op tafel gesprek waarin hij bekende dat hij haar had gestreeld en zei dat dit ongepast was. En kijk maar naar de seksueel getinte berichten die hij stuurde. Dat past niet bij ieder van ons.quote:Met andere woorden: hij bevindt zich in dezelfde positie als ieder van ons.
Dat machtsverschil en het misbruik maken van zijn positie als vriend van de familie, peetvader/peet allesie had best in de zaak meegenomen mogen worden. Zoals Richard Korver dat ook aansneed.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet van ontucht nee.
[..]
a. Dat was hem niet ten laste gelegd, en
b. Moet jij je afvragen waaróm hem dat niet ten laste is gelegd.
Iedere keer als het over het vieze (maar niet direct strafbare) gedrag van Borsato gaat duik je, en zeg je dat je het er al over gehad hebt.quote:Dat ga ik niet voor de zoveelste keer nóg eens doen.
Ik ontwijk niks, het moet je inmiddels bekend zijn uit de vorige delen.
En jouw weergave is niet de mijne.
quote:Oordeel
Als rechtbankverslaggever kan ik best een eind meegaan in de overwegingen van de rechtbank, maar na minstens duizend zedenzaken te hebben gedraaid, kan ik ook met een gerust hart het volgende oordeel geven:
Als u en ik op basis van dit dossier voor de rechter zouden komen te staan, dan durf ik wel te beweren dat de kans op een veroordeling best groot is. Het zou mij namelijk niet verbazen dat de rechtbank dan wel zou beginnen met het oordeel dat de verklaring van de aangeefster betrouwbaar is (‘waarom zou ze er ook over liegen, wat is haar motief’) en dat er vervolgens aansluiting zou worden gezocht bij steunbewijs.
Dat dus wel degelijk in het dossier te vinden is.
Bij het dagboek, bij de op zijn minst schuldbewuste verklaring van Marco Borsato tegenover de moeder, bij de emoties van het slachtoffer tegenover haar moeder en de onderzoeksrechter en bij de Whatsapp-gesprekken tussen verdachte en slachtoffer met een seksuele lading.
Waarom de rechtbank zo leunt naar Borsato, weet ik niet. Ik weet alleen dat in vele duizenden zedenzaken het bewijs anders wordt gewogen.
En dat geeft te denken.
Chris Klomp,quote:Op donderdag 9 april 2026 21:12 schreef luxerobots het volgende:
Ik vond dit ook een interessant stuk, waar ik me grotendeels in kan vinden:
https://chrisklomp.nl/is-marco-borsato-wel-onschuldig/
[..]
En wat was dan de bijbehorende aanklacht geworden (volgens jou of volgens Korver)?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat machtsverschil en het misbruik maken van zijn positie als vriend van de familie, peetvader/peet allesie had best in de zaak meegenomen mogen worden. Zoals Richard Korver dat ook aansneed.
Ja dáár wil jij het graag over hebben hè. Ik heb je in vorige delen al een paar keer die lol gegund. Doe ik niet meer.quote:[..]
Iedere keer als het over het vieze (maar niet direct strafbare) gedrag van Borsato gaat duik je, en zeg je dat je het er al over gehad hebt.
Nogmaals, wel voor de 4e keer, één bewijs - dwz de aangifte n.a.v. een beleving die zelf is opgetekend of weergegeven als eigen beleving - vormt hier geen bewijs.quote:bron De rechtbank is van oordeel dat het dossier geen steunbewijs bevat voor de handelingen waar aangeefster de verdachte van beschuldigt. ... ..
Zoveel ervaring hebben (volgens eigen zeggen) en dan de plank zo faliekant misslaanquote:
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:quote:Op donderdag 9 april 2026 21:20 schreef Vallon het volgende:
Ms stoppen met een uitspraak anders uitleggen of valselijk willen toespitsen.
De rechter stelt in haar oordeel het volgende:
''bron De rechtbank is van oordeel dat het dossier geen steunbewijs bevat voor de handelingen waar aangeefster de verdachte van beschuldigt. ... ..''
zonder afsluitend haakje. https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2025:6495quote:Op donderdag 9 april 2026 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:
Helaas, uitspraak 'ECLI:NL:RBMNE:2025:6495)' kan niet gevonden worden.
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer). Kunnen we u van dienst zijn met onderstaande informatie?
Het is allemaal erg kiele-kiele geweest. Borsato heeft vier ton uitgegeven, de aangeefster door het slijk gehaald en het kwartje is voor hem precies goed gevallen.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:19 schreef r_one het volgende:
Blijf vooral benadrukken dat niet bewezen is dat hij geen ontucht heeft gepleegd. Ik vind dat laag, erg laag.
Beste @TS: De link staat in de OPquote:Op donderdag 9 april 2026 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:
Helaas, uitspraak 'ECLI:NL:RBMNE:2025:6495)' kan niet gevonden worden.
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer). Kunnen we u van dienst zijn met onderstaande informatie?
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is allemaal erg kiele-kiele geweest. Borsato heeft vier ton uitgegeven, de aangeefster door het slijk gehaald en het kwartje is voor hem precies goed gevallen.
Ik denk serieus dat hij niet weet welke reputatie Chris heeft. Misschien sloeg hij aan op het woord Rechtbank verslaggever…quote:Op donderdag 9 april 2026 21:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Zoveel ervaring hebben (volgens eigen zeggen) en dan de plank zo faliekant misslaan
Dat geeft idd te denken.
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…quote:Op donderdag 9 april 2026 21:35 schreef Deisyy het volgende:
Gaan jullie deze discussie opnieuw voeren?
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 10 START discussie 20 FOR x=1 TO 300 30 PRINT onderbuik 40 GET weerwoord 50 NEXT x 60 PUT dooddoener 70 GOTO 10 RUN |
Inderdaad, sommigen denken nog steeds dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…
Klopt.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, sommigen denken nog steeds niet dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.
De verstandige mensen gelukkig wel.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt.
En die gaan dat ook nooit denken.
Borsato ontkent het rare onbegrijpelijke 'intieme' contact niet. Hij zegt daar geen onzedelijke intentie mee gehad te hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef luxerobots het volgende:
“Vooroordelen zullen er altijd blijven”, reageerde Borsato (58) op het vonnis. “Maar ik heb mijn onschuld kunnen bewijzen.”
https://www.trouw.nl/binn(...)or-ontucht~bd5fb5d7/
Nee Marco, zo werkt het recht niet.
Wat is er mis met de reputatie van Chris Klomp?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat hij niet weet welke reputatie Chris heeft. Misschien sloeg hij aan op het woord Rechtbank verslaggever…
Wel grappig dat jij precies weet hoe het (straf)recht wél werktquote:
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:19 schreef r_one het volgende:
En wat was dan de bijbehorende aanklacht geworden (volgens jou of volgens Korver)?
Nou?
Veel.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is er mis met de reputatie van Chris Klomp?
De rechtbank heeft ook niet gesteld dat de verklaring onbetrouwbaar is. Maar goed, dat lees jij natuurlijk graag tussen de regels door.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef potjecreme het volgende:
Over de geloofwaardigheid wilde de rechtbank het niet hebben. De rechtbank vond het niet nodig om daar iets over te zeggen. Tussen de regels door lees je dat ze wel wat vragen hadden.
Tussen de regels door lees ik dat ze uit piëteit met de aangeefster haar niet finaal af wilden branden.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef potjecreme het volgende:
Over de geloofwaardigheid wilde de rechtbank het niet hebben. De rechtbank vond het niet nodig om daar iets over te zeggen. Tussen de regels door lees je dat ze wel wat vragen hadden.
Goed dat je 'intieme' nog tussen aanhalingstekens zetquote:Op donderdag 9 april 2026 21:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Borsato ontkent het rare onbegrijpelijke 'intieme' contact niet. Hij zegt daar geen zedelijke intentie mee gehad te hebben.
Dat zegt vooral wat over jouw bias ten opzichte van Marco Borsato.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Tussen de regels door lees ik dat ze uit piëteit met de aangeefster haar niet finaal af wilden branden.
[..]
Nogmaals, jouw bias ten opzichte van Borsato.quote:Goed dat je 'intieme' nog tussen aanhalingstekens zet![]()
Ah, mijn bias, dát is hetquote:Op donderdag 9 april 2026 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zegt vooral wat over jouw bias ten opzichte van Marco Borsato.
[..]
Nogmaals, jouw bias ten opzichte van Borsato.
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:39 schreef r_one het volgende:
[code]10 START discussie
20 FOR x=1 TO 300
30 PRINT onderbuik
40 GET weerwoord
50 NEXT x
60 PUT dooddoener
70 GOTO 10
RUN[/code]
Nee hij werd bloedgeil van dat jonge ding hèquote:Laten we nu niet heel naïef doen alsof Borsato alleen als vaderfiguur interesse had in de geestelijke gesteldheid van het meisje....
Voor zover ik de zaak heb gevolgd, bleek zowel het audiogesprek als de seksueel getinte berichten die hij verstuurde, uit hun context te zijn gehaald.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Mee oneens. Kijk maar naar het tas op tafel gesprek waarin hij bekende dat hij haar had gestreeld en zei dat dit ongepast was. En kijk maar naar de seksueel getinte berichten die hij stuurde. Dat past niet bij ieder van ons.
Als een man zulke berichten stuurt, moge de intenties wel duidelijk zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, mijn bias, dát is het
[..]
[..]
Nee hij werd bloedgeil van dat jonge ding hè
Over BIAS gesproken![]()
quote:Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
quote:Het meisje zei ook dat ze appjes kreeg van Borsato. Op 6 mei 2015: "Lieve schat, ook al app ik je niet elke dag, weet dat ik elke dag even aan je moet denken. Je bent een prachtige jonge vrouw geworden met alles erop en eraan." Maar het appje eindigt met 'mama'.
En die intenties zijn?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als een man zulke berichten stuurt, moge de intenties wel duidelijk zijn.
[..]
[..]
We zullen maar stellen dat Marco geil was.quote:
quote:Ook appte hij een keer dat hij haar lief en mooi vond. "En oh ja, je hebt best mooie billen." Borsato zegt dat vrouwen dat graag horen en dat het meisje geregeld bevestiging zocht. "Seks was de gangbare taal. Ik accepteerde dat, dat was kennelijk normaal daar."
quote:Borsato zegt dat hij veel appjes aan het meisje stuurde. "Ze was geregeld een beetje van streek", zegt hij. Een ander appje: "Nu sliep je alweer. Wat het beste werkt is een goeie vrijpartij". Nu zegt Borsato dat dat de mores was binnen het gezin.
Dat hele gezin was tering geil!!! Geillllllllllll pohquote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen maar stellen dat Marco geil was.
[..]
[..]
Stellen?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als je een kind niet verkracht is het wel gewoon heel normaal om dit soort appjes te sturen.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ga een ander lopen vervelen johquote:Op donderdag 9 april 2026 22:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je een kind niet verkracht is het wel gewoon heel normaal om dit soort appjes te sturen.
Aldus user @:r_one
In ons rechtsysteem is een vrijgesproken persoon, per definitie onschuldig aan het hem ten laste gelegde.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, sommigen denken nog steeds dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.
Daar kan Chris Klomp (en menig ander hiero) nog lering uit trekken.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:43 schreef Vallon het volgende:
Wat overbleef van de "ontucht" beschuldiging, "betreft het aanraken van de benen en billen over de kleding. Die handelingen zijn echter niet als ontuchtig aan te merken, zoals de rechtbank hiervoor heeft uitgelegd. "
Tsja smeerlappen als Lil Kleine scoren ook nog steeds, dus waarom Marcootje ook niet he?quote:Op woensdag 15 april 2026 09:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Marco Borsato wil muzikale comeback maken: 'Maar ik weet niet of het fysiek gaat'
https://www.rtl.nl/boulev(...)dd-9132-633e25bcd132?
Ik denk dat hij net een tikkeltje te oud is geworden om er nog echt wat van te kunnen maken.quote:Op woensdag 15 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja smeerlappen als Lil Kleine scoren ook nog steeds, dus waarom Marcootje ook niet he?
Lijkt mij ook ja,quote:Op woensdag 15 april 2026 09:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik denk dat hij net een tikkeltje te oud is geworden om er nog echt wat van te kunnen maken.
Maar dan verklap je toch opeens je meningquote:Op vrijdag 10 april 2026 01:18 schreef kree het volgende:
ik hou mijn mening voor me, maar vind zijn liedjes altijd nog steeds wel oke
Een behoorlijk provocerende mening zelfs!quote:Op woensdag 15 april 2026 10:14 schreef Durmada het volgende:
[..]
Maar dan verklap je toch opeens je mening
Vieze Marco wil weer wat geld verdienen.quote:Op woensdag 15 april 2026 09:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Marco Borsato wil muzikale comeback maken: 'Maar ik weet niet of het fysiek gaat'
Mevrouw Knoops heeft hem aardig leeg getrokken met 400.000quote:Op woensdag 15 april 2026 10:24 schreef onlogisch het volgende:
Vieze Marco wil weer wat geld verdienen.
quote:Op woensdag 15 april 2026 10:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Vieze Marco wil weer wat geld verdienen.
Het zit jullie wel hoog hè, dat Marco door de rechter onschuldig is bevondenquote:Op woensdag 15 april 2026 23:59 schreef Bananenbennie het volgende:
wat een uitgekookte rat
Bekijk deze YouTube-video
Wettelijk mag hij zijn vrijgesproken maar moreel gezien zullen veel mensen moeite hebben met zijn moresquote:Op donderdag 16 april 2026 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Het zit jullie wel hoog hè, dat Marco door de rechter onschuldig is bevonden![]()
![]()
Mag je vinden, John Ewbank is ook aan boord dus die gaan zeker weer wat moois maken.quote:
Interessant. Wat heeft hij allemaal gedaan en hoe ben je daar achter gekomen? Een baan bij het OM is misschien wel wat voor je.quote:Op donderdag 16 april 2026 02:49 schreef raptorix het volgende:
wat deze mafklapper allemaal gedaan heeft.
Kon je gewoon tijdens het openbare proces volgen.quote:Op donderdag 16 april 2026 02:58 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Interessant. Wat heeft hij allemaal gedaan en hoe ben je daar achter gekomen? Een baan bij het OM is misschien wel wat voor je.
Die heeft ook al 15 jaar niets meer gemaakt waar de jeugd nog op zit te wachten.quote:Op donderdag 16 april 2026 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mag je vinden, John Ewbank is ook aan boord dus die gaan zeker weer wat moois maken.
Owh, wat dan?quote:Op donderdag 16 april 2026 02:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kon je gewoon tijdens het openbare proces volgen.
Kwam er met name op neer dat de zaken die hij pleegde gedaan waren terwijl ze 17 was, of dat het zaken waren die technisch niet seksueel zijn volgens de wet, maar goed als jij wilt dat Marco op je dochter wilt passen dan kun je hem vast wel even appen.quote:
Wat mij betreft moet hij helemaal zelf weten wat hij doet, maar laten we niet gaan doen dat als je vrijgesproken bent dat je dan geen verachterlijk gedrag heb gepleegt, hij heeft gewoon met een minderjarige omgang gehad die niet normaal is, de reden dat hij vrijgesproken is was vooral technisch.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Er waren toch meer aangiftes tegen hem, die weer waren ingetrokken omdat de betreffende vrouwen geen zin hadden in een groot media spektakel?
Wat dat betreft heeft hij de schijn ook tegen vind ik. Maar hij pakt maar z’n leven maar weer op hoor. Ik vind hem nog steeds een viezerik.
En enige zelfreflectie was ook niet te zien, want dat was toch ‘de mores’ van het gezin?quote:Op donderdag 16 april 2026 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mij betreft moet hij helemaal zelf weten wat hij doet, maar laten we niet gaan doen dat als je vrijgesproken bent dat je dan geen verachterlijk gedrag heb gepleegt, hij heeft gewoon met een minderjarige omgang gehad die niet normaal is, de reden dat hij vrijgesproken is was vooral technisch.
Vertel dat de forumrechters en juristen hier maar. Dat is tegen dovemansoren. Men weet het hier uiteraard beter dan men in het gerechtshofquote:Op donderdag 16 april 2026 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Hij is onschuldig bevonden, in die zin dat er dus geen bewijs is dat hij iets gedaan heeft.
Net als met elke andere vrijspraak ben je dan gewoon onschuldig.
quote:Op donderdag 16 april 2026 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kwam er met name op neer dat de zaken die hij pleegde gedaan waren terwijl ze 17 was, of dat het zaken waren die technisch niet seksueel zijn volgens de wet, maar goed als jij wilt dat Marco op je dochter wilt passen dan kun je hem vast wel even appen.
Vrijspraak is precies het tegenovergestelde van wat jij stelt lol.....quote:Op donderdag 16 april 2026 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mij betreft moet hij helemaal zelf weten wat hij doet, maar laten we niet gaan doen dat als je vrijgesproken bent dat je dan geen verachterlijk gedrag heb gepleegt, hij heeft gewoon met een minderjarige omgang gehad die niet normaal is, de reden dat hij vrijgesproken is was vooral technisch.
En dat is dan ook 1 van de problemen of niet dan?quote:Op donderdag 16 april 2026 08:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Er waren toch meer aangiftes tegen hem, die weer waren ingetrokken omdat de betreffende vrouwen geen zin hadden in een groot media spektakel?
Wat dat betreft heeft hij de schijn ook tegen vind ik. Maar hij pakt maar z’n leven maar weer op hoor. Ik vind hem nog steeds een viezerik.
Wat kan het jou schelen hoe mensen hem zien. Mensen hebben toch een mening.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dat is dan ook 1 van de problemen of niet dan?
Hij is vrijgesproken van vieze dingen, en toch blijven mensen hem als viezerik zien. Tja, lekker is dat zeg.
Hoewel we het waarschijnlijk nooit echt zullen weten, moet bij vrijspraak iemand ook het voordeel van de twijfel krijgen.
OJ Simpson is het hier helemaal mee eensquote:Op donderdag 16 april 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Vrijspraak is precies het tegenovergestelde van wat jij stelt lol.....
Hij is vrijgesproken omdat er geen aanleiding is om te veronderstellen dat al die daden ook daadwerkelijk voorgevallen zijn.
Vrijspraak houdt niet in dat je onschuldig, maar eigenlijk schuldig bent. Dat werkt gelukkig niet zo.
Meer in algemene zin.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat kan het jou schelen hoe mensen hem zien. Mensen hebben toch een mening.
Je leest niet wat ik zeg of wel dan?quote:Op donderdag 16 april 2026 08:49 schreef Caland het volgende:
[..]
OJ Simpson is het hier helemaal mee eens
+ geen enkele kritische vraag.quote:Op donderdag 16 april 2026 02:49 schreef raptorix het volgende:
Het is volstrekt idioot dat ze deze kerel weer een platform geven, hij is alleen juridisch vrijgesproken, doet niks af aan wat deze mafklapper allemaal gedaan heeft.
Wie is iedereen?quote:Op donderdag 16 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Meer in algemene zin.
Iemand is vrijgesproken van het zijn van een viezerik.
Zelfde overigens voor elke vrijspraak. Of dat nou diefstal of dit soort dingen zijn.
Onschuldig is onschuldig, als iedereen dan alsnog blijft gedragen alsof iemand schuldig is dan is dat voor niemand goed.
Tering Jantje wat is lezen toch moeilijk.quote:Op donderdag 16 april 2026 08:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Vrijspraak is precies het tegenovergestelde van wat jij stelt lol.....
Hij is vrijgesproken omdat er geen aanleiding is om te veronderstellen dat al die daden ook daadwerkelijk voorgevallen zijn.
Vrijspraak houdt niet in dat je onschuldig, maar eigenlijk schuldig bent. Dat werkt gelukkig niet zo.
Dat mag.quote:Op donderdag 16 april 2026 00:40 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wettelijk mag hij zijn vrijgesproken maar moreel gezien zullen veel mensen moeite hebben met zijn mores
Het was nogal in de media de afgelopen maanden.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag.
Wel frappant dat ze de beste man op de voet blijven volgen, kennelijk intrigeert hij ze toch
Joh ....quote:Op donderdag 16 april 2026 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was nogal in de media de afgelopen maanden.
Jij hebt gemist hoeveel hierover gesproken werd in november en december en dat er ook met een hoop bombarie werd aangekondigd dat er een liedje (voor zover je Hoe Het Danst daarvoor door kunt laten gaan, wat een verschrikking) van hem in The Passion zat?quote:
quote:Op donderdag 16 april 2026 09:46 schreef Zoddie het volgende:
Angela de Jong heeft hier wel veel accounts zeg.
Nee.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt gemist hoeveel hierover gesproken werd in november en december en dat er ook met een hoop bombarie werd aangekondigd dat er een liedje (voor zover je Hoe Het Danst daarvoor door kunt laten gaan, wat een verschrikking) van hem in The Passion zat?
Wat zeg ik dat tegen jouw opmerking in gaat dan?quote:Op donderdag 16 april 2026 09:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tering Jantje wat is lezen toch moeilijk.
Als hij dat niet wil moet hij maar thuis gaan rentenieren.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee.
Hoezo?
Wat heeft dat met Sergio te maken?
Wat heeft dat met zijn bezoek in een stadion te maken?
Elke scheet die Marco nu laat, wordt breed uitgemeten en voorzien van de meest idiote kwalificaties. Da's toch van een andere orde dan waar jij mee komt.
.
Dat bepaal jij niet.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als hij dat niet wil moet hij maar thuis gaan rentenieren.
Volgens mij was dat ook nooit hun doelgroep.quote:Op donderdag 16 april 2026 07:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft ook al 15 jaar niets meer gemaakt waar de jeugd nog op zit te wachten.
Waarom ga je dan samenwerken met op dat moment relevante artiesten als Armin en Davina, om maar twee namen te noemen?quote:Op donderdag 16 april 2026 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook nooit hun doelgroep.
Strafrechtelijk gezien is hij inderdaad vrijgesproken, maar dat wil niet zeggen dat je dan alsnog moreel verwerpelijk gedrag hebt vertoond, wat dus niet altijd strafbaar hoeft te zijn. Gewoon een vies ventje dus.quote:Op donderdag 16 april 2026 07:48 schreef bianconeri het volgende:
Buiten de slechte muziek, sowieso Nederlandstalig, valt hier toch weinig meer en weinig nuttigs over te zeggen?
Hij is onschuldig bevonden, in die zin dat er dus geen bewijs is dat hij iets gedaan heeft.
Net als met elke andere vrijspraak ben je dan gewoon onschuldig.
Kan er dan alsnog niets plaatsgevonden hebben met vieze handjes?
Zeg het maar.
Ik vind wel dat Marco weer een eerlijke kans zou verdienen en zijn leven moet kunnen oppakken.
Hij is onschuldig voor zo ver we het weten, dus dan is het ook niet eerlijk hem schuldig te behandelen.
Daar zat hij helemaal niet.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef alopio het volgende:
[..]
Strafrechtelijk gezien is hij inderdaad vrijgesproken, maar dat wil niet zeggen dat je dan alsnog moreel verwerpelijk gedrag hebt vertoond, wat dus niet altijd strafbaar hoeft te zijn. Gewoon een vies ventje dus.
En je kon van tevoren al uittekenen dat hij dan zou aanschuiven bij kritiekloze vrienden als Humberto of Linda de Mol die totaal geen kritische of lastige vragen stellen.
Muziek voor de jeugd is de Bankzitters en een Roxy. In de ogen van “de jeugd” is Marco een Opa.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom ga je dan samenwerken met op dat moment relevante artiesten als Armin en Davina, om maar twee namen te noemen?
Dat was altijd wel de secundaire doelgroep. Bovendien de doelgroep die je tegenwoordig nodig hebt voor een hit. Door het belang van streams.
Nee, Roddelpraat en Angela de Jong, dát is pas topjournalistiekquote:Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef alopio het volgende:
En je kon van tevoren al uittekenen dat hij dan zou aanschuiven bij kritiekloze vrienden als Humberto of Linda de Mol die totaal geen kritische of lastige vragen stellen.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Muziek voor de jeugd is de Bankzitters en een Roxy. In de ogen van “de jeugd” is Marco een Opa.
Wie zegt dat-ie dat überhaupt nog wil?quote:Op donderdag 16 april 2026 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen.
Een paar concertjes voor wat boomers die Marcootje nog trouw zijn en zijn muziek onironisch leuk vinden moet kunnen, maar met nieuw materiaal gaat ie nu geen hits meer scoren.
Als hij verstandig is zou hij geen poging meer wagen inderdaad. Dat bespaart een afgang en hoongelach.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie zegt dat-ie dat überhaupt nog wil?
Precies! Wees verstandig, geef gewoon op en maak een FOK! account aan dusquote:Op donderdag 16 april 2026 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als hij verstandig is zou hij geen poging meer wagen inderdaad. Dat bespaart een afgang en hoongelach.
Dat lijkt me sowieso een goeie, dan blijft de site weer langer in de lucht. En het AZ-topic kan vanavond wel wat steun gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies! Wees verstandig, geef gewoon op en maak een FOK! account aan dus
quote:Op donderdag 16 april 2026 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als hij verstandig is zou hij geen poging meer wagen inderdaad. Dat bespaart een afgang en hoongelach.
Stap 1 in het proces. Het album ligt al klaar en de tour is voor 80% geregeld.quote:Op woensdag 15 april 2026 09:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bron?quote:Op donderdag 16 april 2026 19:57 schreef Pisces29 het volgende:
Het is prima dat hij verder wil met z’n leven en dit moet hij ook vooral doen, maar dat interview lijkt op papier toch wel weer erg op een slachtofferrol.![]()
(“Oh Leontine en de kinderen wisten altijd het echte verhaal” oid.)
De helft van Nederland wil niks meer van hem weten. En een zeer klein groepje dat over z’n hart wil strijken, krijgt nu gewoon weer jeuk.
Vieze vent die nog jammert.![]()
Zeg dan gewoon dat 6 jaar niks doen zwaar was. Maar zwijg over andere dingen.
Ah, met 'interview' bedoel je het programma met Sergio Herman. Waar nu.nl een recensie van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 16 april 2026 21:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh sorry vergeten.
https://www.nu.nl/achterk(...)eter-zonder-mij.html
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 16 april 2026 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook nu nog vinden velen het moreel verwerpelijk, dus om van trial by media te spreken vind ik zeer gezocht.
Dat was vroeger toch niet anders in de Story en de Privé?quote:Op donderdag 16 april 2026 22:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden.
Ik vind dat (ongeacht de uitkomst, guilty or not guilty) de feiten thuishoren in de rechtszaal en niet bij Roddelpraat, Coldewijer en een Angela de Jong. Die hadden hem al virtueel opgeknoopt voordat de eerste zitting begonnen was.
Die nam ik ook niet serieus. Maar "half Nederland" klaarblijkelijk wel.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was vroeger toch niet anders in de Story en de Privé?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was een fijn excuus om die vreselijke 'muziek' niet te horen op de radio, dat was een mooie bijkomstigheid. Maar het was wel een beetje vreemd ja.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Die nam ik ook niet serieus. Maar "half Nederland" klaarblijkelijk wel.
Die muziek vind ik niet ter discussie staan: kwestie van smaak, you love it or you hate it. Dát maakt Marco niet 'vies'.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was een fijn excuus om die vreselijke 'muziek' niet te horen op de radio, dat was een mooie bijkomstigheid. Maar het was wel een beetje vreemd ja.
Nu blijkt het overigens gewoon inderdaad een vieze vent en is dat ineens niet meer zo, dat vind ik wel bijzonder hypocriet.
Eens. Maar moreel verwerpelijke appjes is ook niet heel kies. In ieder geval niet de held die hij voor sommigen ineens weer werd die men naar plek 35 in de Top 2000 moest stemmen, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:59 schreef r_one het volgende:
ontucht is van een heel ander kaliber dan moreel verwerpelijke appjes. En onvergeeflijk.
Kijk, eindelijk eens een 'normale' post waar ik begrip voor kan opbrengenquote:Op donderdag 16 april 2026 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eens. Maar moreel verwerpelijke appjes is ook niet heel kies. In ieder geval niet de held die hij voor sommigen ineens weer werd die men naar plek 35 in de Top 2000 moest stemmen, als je het mij vraagt.
quote:Op donderdag 16 april 2026 22:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Die nam ik ook niet serieus. Maar "half Nederland" klaarblijkelijk wel.Mensen mogen hem, zonder dat er sprake is van ontucht, ook zat zijn hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ja hoor, dat magquote:Op donderdag 16 april 2026 23:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen mogen zonder ontucht hem ook zat zijn hoor.
Als je als volwassen vent met je vieze hand in het broekje zit van een 15-jarig kind dan maakt het mij niet zoveel uit of een rechter je vrijspreekt of niet. Je bent voor mij dan een enorme viezerik. Dat hangt niet van een rechtertje afquote:Op donderdag 16 april 2026 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Het zit jullie wel hoog hè, dat Marco door de rechter onschuldig is bevonden![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:50 schreef onlogisch het volgende:
Als je als volwassen vent met je vieze hand in het broekje zit van een 15-jarig kind
Volgens mij is de aanklacht nooit geweest dat die met zijn hand in haar broek zat.quote:Op vrijdag 17 april 2026 07:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als je als volwassen vent met je vieze hand in het broekje zit van een 15-jarig kind dan maakt het mij niet zoveel uit of een rechter je vrijspreekt of niet. Je bent voor mij dan een enorme viezerik. Dat hangt niet van een rechtertje af
quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij is de aanklacht nooit geweest dat die met zijn hand in haar broek zat.
https://www.om.nl/actueel(...)cht-met-minderjarigequote:Het Openbaar Ministerie (OM) eist vijf maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf tegen Marco Borsato voor het plegen van ontucht met een minderjarig meisje. Het OM verdenkt hem ervan dat hij meerdere keren de billen, borsten en vagina van het slachtoffer heeft betast, zowel over als onder haar kleding. Het slachtoffer was toen vijftien jaar oud.
Om met jouw worden te spreken…bron?quote:Op donderdag 16 april 2026 23:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk eens een 'normale' post waar ik begrip voor kan opbrengen![]()
Nee, de appjes waren niet kies, ben er wel van overtuigd dat-ie dat "onder invloed van" heeft gedaan maar beter had hij zich niet moeten laten meeslepen.
Toen ze naakt hysterisch aan het schreeuwen was in bed dat ze zelfmoord ging plegen, die scène bedoel je?quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)cht-met-minderjarige
Het verhandelde ter zitting.quote:
Wat snap je niet aan de woorden "niet kies"?quote:want het “onder invloed van” is natuurlijk gewoon een slap excuus als je ranzige appjes naar een kind stuurt
Nee, ze bedoelt dat Marco er wel voor is aangeklaagd.quote:Op vrijdag 17 april 2026 09:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen ze naakt hysterisch aan het schreeuwen was in bed dat ze zelfmoord ging plegen, die scène bedoel je?
Bron over het feit dat Marco het “onder invloed van” heeft gedaan. Dat is namelijk een aanname van jouw zijde. En buiten dat, het is een volwassen man die gewoon kan nadenken, dan is er geen excuus om ranzige appjes te sturen naar een kind. Dan is “niet kies” wel licht uitgedrukt, maar ok, daar kan en mag iedereen zijn eigen mening en waarde aan hangen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2026 10:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Het verhandelde ter zitting.
[..]
Wat snap je niet aan de woorden "niet kies"?
Nee, dat is uitgebreid besproken ter zitting: onder invloed van de moeder en haar mores (niet alcohol, sorry als ik die indruk wekte).quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:25 schreef alopio het volgende:
[..]
Bron over het feit dat Marco het “onder invloed van” heeft gedaan. Dat is namelijk een aanname van jouw zijde.
Jij mag het ranzig noemen, ik noem het niet kies en ongepast.quote:En buiten dat, het is een volwassen man die gewoon kan nadenken, dan is er geen excuus om ranzige appjes te sturen naar een kind. Dan is “niet kies” wel licht uitgedrukt, maar ok, daar kan en mag iedereen zijn eigen mening en waarde aan hangen natuurlijk.
Ja duh, da's de aanklacht, da's geen feit.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)cht-met-minderjarige
Dat er nog wel grotere pedofielen rondlopen die nog smerigere dingen sturen naar kinderen is een beetje een non-argument.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:37 schreef r_one het volgende:
Jij mag het ranzig noemen, ik noem het niet kies en ongepast.
Ranzig vind ik namelijk nog een gradatie erger (ja: het had nog vele malen erger gekund, geloof me, wat sommige kerels aan kinderen appen)..
Beetje gevaarlijk ookquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat er nog wel grotere pedofielen rondlopen die nog smerigere dingen sturen naar kinderen is een beetje een non-argument.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat er nog wel grotere pedofielen rondlopen die nog smerigere dingen sturen naar kinderen is een beetje een non-argument.
De wereld zit vol gevaren jaquote:
Dat blijf ik echt een non argument vinden, je bent een volwassen vent, dan is het verschuilen achter “onder invloed van moeder” echt het slechtste excuus wat er is. Je bent gewoon zelf verantwoordelijk voor je daden. Weglopen is ook een optie.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, dat is uitgebreid besproken ter zitting: onder invloed van de moeder en haar mores (niet alcohol, sorry als ik die indruk wekte).
[..]
Jij mag het ranzig noemen, ik noem het niet kies en ongepast.
Ranzig vind ik namelijk nog een gradatie erger (ja: het had nog vele malen erger gekund, geloof me, wat sommige kerels aan kinderen appen)..
Het ging om het verschil tussen "niet kies" en "ranzig". Er is niemand (ik ook niet) die zegt dat die appjes helemaal prima warenquote:Op vrijdag 17 april 2026 16:34 schreef alopio het volgende:
[..]
Dat blijf ik echt een non argument vinden, je bent een volwassen vent, dan is het verschuilen achter “onder invloed van moeder” echt het slechtste excuus wat er is. Je bent gewoon zelf verantwoordelijk voor je daden. Weglopen is ook een optie.
En ja het kan altijd erger, is dat een excuus? Als oudere man dit soort dingen sturen en doen bij een kind is gewoon een no go, klaar. Kan je het goed praten of excuses verzinnen maar het kan niet. Ik denk als een gemiddelde onbekende leraar dit had gedaan de reacties ook wel anders waren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |