SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UITSPRAAK:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2025:6495
Laatste bijdrage: de analfabetische bijdrage van Boef:![]()
Niet van ontucht nee.quote:Op donderdag 9 april 2026 18:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De appjes die Borsato sturen waren geen bewijs?
a. Dat was hem niet ten laste gelegd, enquote:Het was wel degelijk bewijs van een meerderjarige man, in een machtspositie, die seksueel getinte berichten stuurde naar een kind.
Dat ga ik niet voor de zoveelste keer nóg eens doen.quote:[..]
Borsato had daar helemaal niet hoeven zijn. En als het gaat om het billen slaan, zoenen en strelen ontwijk jij het steeds. Dus je mag er een prima samenvatting van geven wat tot 'uitentreuren' besproken is.
Dat weten we wel.quote:[..]
Dat weten we niet.
Lekker insinuerend, ga daar vooral mee door hoor.quote:Als Borsato het meisje meerdere keren op zijn schoot gehad heeft, als ze meerdere keren samen geweest zijn, en als hij haar meerdere keren boven de kleren gestreeld heeft, zou het best zo kunnen zijn dat dit ook onder de kleren geweest is.
Mee eens.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:44 schreef -Knapzak- het volgende:
Het feit dat hij is vrijgesproken, betekent niet automatisch dat hij onschuldig is, maar evenmin dat hij schuldig is.
Mee oneens. Kijk maar naar het tas op tafel gesprek waarin hij bekende dat hij haar had gestreeld en zei dat dit ongepast was. En kijk maar naar de seksueel getinte berichten die hij stuurde. Dat past niet bij ieder van ons.quote:Met andere woorden: hij bevindt zich in dezelfde positie als ieder van ons.
Dat machtsverschil en het misbruik maken van zijn positie als vriend van de familie, peetvader/peet allesie had best in de zaak meegenomen mogen worden. Zoals Richard Korver dat ook aansneed.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet van ontucht nee.
[..]
a. Dat was hem niet ten laste gelegd, en
b. Moet jij je afvragen waaróm hem dat niet ten laste is gelegd.
Iedere keer als het over het vieze (maar niet direct strafbare) gedrag van Borsato gaat duik je, en zeg je dat je het er al over gehad hebt.quote:Dat ga ik niet voor de zoveelste keer nóg eens doen.
Ik ontwijk niks, het moet je inmiddels bekend zijn uit de vorige delen.
En jouw weergave is niet de mijne.
quote:Oordeel
Als rechtbankverslaggever kan ik best een eind meegaan in de overwegingen van de rechtbank, maar na minstens duizend zedenzaken te hebben gedraaid, kan ik ook met een gerust hart het volgende oordeel geven:
Als u en ik op basis van dit dossier voor de rechter zouden komen te staan, dan durf ik wel te beweren dat de kans op een veroordeling best groot is. Het zou mij namelijk niet verbazen dat de rechtbank dan wel zou beginnen met het oordeel dat de verklaring van de aangeefster betrouwbaar is (‘waarom zou ze er ook over liegen, wat is haar motief’) en dat er vervolgens aansluiting zou worden gezocht bij steunbewijs.
Dat dus wel degelijk in het dossier te vinden is.
Bij het dagboek, bij de op zijn minst schuldbewuste verklaring van Marco Borsato tegenover de moeder, bij de emoties van het slachtoffer tegenover haar moeder en de onderzoeksrechter en bij de Whatsapp-gesprekken tussen verdachte en slachtoffer met een seksuele lading.
Waarom de rechtbank zo leunt naar Borsato, weet ik niet. Ik weet alleen dat in vele duizenden zedenzaken het bewijs anders wordt gewogen.
En dat geeft te denken.
Chris Klomp,quote:Op donderdag 9 april 2026 21:12 schreef luxerobots het volgende:
Ik vond dit ook een interessant stuk, waar ik me grotendeels in kan vinden:
https://chrisklomp.nl/is-marco-borsato-wel-onschuldig/
[..]
En wat was dan de bijbehorende aanklacht geworden (volgens jou of volgens Korver)?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat machtsverschil en het misbruik maken van zijn positie als vriend van de familie, peetvader/peet allesie had best in de zaak meegenomen mogen worden. Zoals Richard Korver dat ook aansneed.
Ja dáár wil jij het graag over hebben hè. Ik heb je in vorige delen al een paar keer die lol gegund. Doe ik niet meer.quote:[..]
Iedere keer als het over het vieze (maar niet direct strafbare) gedrag van Borsato gaat duik je, en zeg je dat je het er al over gehad hebt.
Nogmaals, wel voor de 4e keer, één bewijs - dwz de aangifte n.a.v. een beleving die zelf is opgetekend of weergegeven als eigen beleving - vormt hier geen bewijs.quote:bron De rechtbank is van oordeel dat het dossier geen steunbewijs bevat voor de handelingen waar aangeefster de verdachte van beschuldigt. ... ..
Zoveel ervaring hebben (volgens eigen zeggen) en dan de plank zo faliekant misslaanquote:
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:quote:Op donderdag 9 april 2026 21:20 schreef Vallon het volgende:
Ms stoppen met een uitspraak anders uitleggen of valselijk willen toespitsen.
De rechter stelt in haar oordeel het volgende:
''bron De rechtbank is van oordeel dat het dossier geen steunbewijs bevat voor de handelingen waar aangeefster de verdachte van beschuldigt. ... ..''
zonder afsluitend haakje. https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2025:6495quote:Op donderdag 9 april 2026 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:
Helaas, uitspraak 'ECLI:NL:RBMNE:2025:6495)' kan niet gevonden worden.
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer). Kunnen we u van dienst zijn met onderstaande informatie?
Het is allemaal erg kiele-kiele geweest. Borsato heeft vier ton uitgegeven, de aangeefster door het slijk gehaald en het kwartje is voor hem precies goed gevallen.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:19 schreef r_one het volgende:
Blijf vooral benadrukken dat niet bewezen is dat hij geen ontucht heeft gepleegd. Ik vind dat laag, erg laag.
Beste @TS: De link staat in de OPquote:Op donderdag 9 april 2026 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je die bron ook tonen. Ik krijg dit:
Helaas, uitspraak 'ECLI:NL:RBMNE:2025:6495)' kan niet gevonden worden.
De pagina die u zoekt bestaat niet (meer). Kunnen we u van dienst zijn met onderstaande informatie?
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is allemaal erg kiele-kiele geweest. Borsato heeft vier ton uitgegeven, de aangeefster door het slijk gehaald en het kwartje is voor hem precies goed gevallen.
Ik denk serieus dat hij niet weet welke reputatie Chris heeft. Misschien sloeg hij aan op het woord Rechtbank verslaggever…quote:Op donderdag 9 april 2026 21:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Zoveel ervaring hebben (volgens eigen zeggen) en dan de plank zo faliekant misslaan
Dat geeft idd te denken.
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…quote:Op donderdag 9 april 2026 21:35 schreef Deisyy het volgende:
Gaan jullie deze discussie opnieuw voeren?
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 10 START discussie 20 FOR x=1 TO 300 30 PRINT onderbuik 40 GET weerwoord 50 NEXT x 60 PUT dooddoener 70 GOTO 10 RUN |
Inderdaad, sommigen denken nog steeds dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is geen discussie want vrijspraak. Maar sommige zijn nogal hardleers…
Klopt.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, sommigen denken nog steeds niet dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.
De verstandige mensen gelukkig wel.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Klopt.
En die gaan dat ook nooit denken.
Borsato ontkent het rare onbegrijpelijke 'intieme' contact niet. Hij zegt daar geen onzedelijke intentie mee gehad te hebben.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef luxerobots het volgende:
“Vooroordelen zullen er altijd blijven”, reageerde Borsato (58) op het vonnis. “Maar ik heb mijn onschuld kunnen bewijzen.”
https://www.trouw.nl/binn(...)or-ontucht~bd5fb5d7/
Nee Marco, zo werkt het recht niet.
Wat is er mis met de reputatie van Chris Klomp?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat hij niet weet welke reputatie Chris heeft. Misschien sloeg hij aan op het woord Rechtbank verslaggever…
Wel grappig dat jij precies weet hoe het (straf)recht wél werktquote:
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:19 schreef r_one het volgende:
En wat was dan de bijbehorende aanklacht geworden (volgens jou of volgens Korver)?
Nou?
De onverstandige mensen kunnen hiermee het leven van iemand behoorlijk naar de kloten helpen.quote:
Veel.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is er mis met de reputatie van Chris Klomp?
De rechtbank heeft ook niet gesteld dat de verklaring onbetrouwbaar is. Maar goed, dat lees jij natuurlijk graag tussen de regels door.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef potjecreme het volgende:
Over de geloofwaardigheid wilde de rechtbank het niet hebben. De rechtbank vond het niet nodig om daar iets over te zeggen. Tussen de regels door lees je dat ze wel wat vragen hadden.
Tussen de regels door lees ik dat ze uit piëteit met de aangeefster haar niet finaal af wilden branden.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:44 schreef potjecreme het volgende:
Over de geloofwaardigheid wilde de rechtbank het niet hebben. De rechtbank vond het niet nodig om daar iets over te zeggen. Tussen de regels door lees je dat ze wel wat vragen hadden.
Goed dat je 'intieme' nog tussen aanhalingstekens zetquote:Op donderdag 9 april 2026 21:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Borsato ontkent het rare onbegrijpelijke 'intieme' contact niet. Hij zegt daar geen zedelijke intentie mee gehad te hebben.
Dat zegt vooral wat over jouw bias ten opzichte van Marco Borsato.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Tussen de regels door lees ik dat ze uit piëteit met de aangeefster haar niet finaal af wilden branden.
[..]
Nogmaals, jouw bias ten opzichte van Borsato.quote:Goed dat je 'intieme' nog tussen aanhalingstekens zet![]()
Ah, mijn bias, dát is hetquote:Op donderdag 9 april 2026 22:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zegt vooral wat over jouw bias ten opzichte van Marco Borsato.
[..]
Nogmaals, jouw bias ten opzichte van Borsato.
quote:Op donderdag 9 april 2026 21:39 schreef r_one het volgende:
[code]10 START discussie
20 FOR x=1 TO 300
30 PRINT onderbuik
40 GET weerwoord
50 NEXT x
60 PUT dooddoener
70 GOTO 10
RUN[/code]
Nee hij werd bloedgeil van dat jonge ding hèquote:Laten we nu niet heel naïef doen alsof Borsato alleen als vaderfiguur interesse had in de geestelijke gesteldheid van het meisje....
Voor zover ik de zaak heb gevolgd, bleek zowel het audiogesprek als de seksueel getinte berichten die hij verstuurde, uit hun context te zijn gehaald.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Mee oneens. Kijk maar naar het tas op tafel gesprek waarin hij bekende dat hij haar had gestreeld en zei dat dit ongepast was. En kijk maar naar de seksueel getinte berichten die hij stuurde. Dat past niet bij ieder van ons.
Als een man zulke berichten stuurt, moge de intenties wel duidelijk zijn.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, mijn bias, dát is het
[..]
[..]
Nee hij werd bloedgeil van dat jonge ding hè
Over BIAS gesproken![]()
quote:Op 15 april appte hij dat hij keelontsteking had en haar dus niet kon zoenen. Maar billen aanraken kan wel. Het meisje: "Hahaha, jij mag dat. xx." Borsato zegt het onvoorstelbaar te vinden dat 20 jaar vriendschap zo anders wordt geïnterpreteerd nu.
quote:Het meisje zei ook dat ze appjes kreeg van Borsato. Op 6 mei 2015: "Lieve schat, ook al app ik je niet elke dag, weet dat ik elke dag even aan je moet denken. Je bent een prachtige jonge vrouw geworden met alles erop en eraan." Maar het appje eindigt met 'mama'.
En die intenties zijn?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als een man zulke berichten stuurt, moge de intenties wel duidelijk zijn.
[..]
[..]
We zullen maar stellen dat Marco geil was.quote:
quote:Ook appte hij een keer dat hij haar lief en mooi vond. "En oh ja, je hebt best mooie billen." Borsato zegt dat vrouwen dat graag horen en dat het meisje geregeld bevestiging zocht. "Seks was de gangbare taal. Ik accepteerde dat, dat was kennelijk normaal daar."
quote:Borsato zegt dat hij veel appjes aan het meisje stuurde. "Ze was geregeld een beetje van streek", zegt hij. Een ander appje: "Nu sliep je alweer. Wat het beste werkt is een goeie vrijpartij". Nu zegt Borsato dat dat de mores was binnen het gezin.
Dat hele gezin was tering geil!!! Geillllllllllll pohquote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We zullen maar stellen dat Marco geil was.
[..]
[..]
Stellen?quote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Als je een kind niet verkracht is het wel gewoon heel normaal om dit soort appjes te sturen.quote:Op donderdag 9 april 2026 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ga een ander lopen vervelen johquote:Op donderdag 9 april 2026 22:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je een kind niet verkracht is het wel gewoon heel normaal om dit soort appjes te sturen.
Aldus user @:r_one
In ons rechtsysteem is een vrijgesproken persoon, per definitie onschuldig aan het hem ten laste gelegde.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Inderdaad, sommigen denken nog steeds dat vrijspraak wegens gebrek aan bewijs betekent dat iemand onschuldig is.
Daar kan Chris Klomp (en menig ander hiero) nog lering uit trekken.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:43 schreef Vallon het volgende:
Wat overbleef van de "ontucht" beschuldiging, "betreft het aanraken van de benen en billen over de kleding. Die handelingen zijn echter niet als ontuchtig aan te merken, zoals de rechtbank hiervoor heeft uitgelegd. "
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |