En OM beoordeelt zelf het dagboek als betrouwbaarquote:
Wel bijzonder ja, voor iemand die koketteert met z'n Warchild.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2747017/2/50#p219165810]zaterdag Het is heel triest dat Marco als huisvriend zag dat het niet goed ging met dit meisje , hoe haar moeder haar als het ware expoiteerde. Naakt fotos van haar maakte, mannen naar haar bed bracht toen ze 13 was. Het meisje zei: waarom moet er nu weer een man in mijn bed slapen mama?
Eigen taps op bewijs. Lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een grote fout gemaakt in de Borsato-zaak door het OM: 'Een pijnlijke fout'
https://www.rtl.nl/boulev(...)utm_id=shareVideoURL
Man man kromme tenen hier
Politie keurt eigen taps![]()
![]()
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.
En het kost ook geld natuurlijk, een dure advocaat die je verdedigd.
https://www.ad.nl/dossier(...)d-8a3d-67a2fb5290d1/
https://www.metronieuws.n(...)of-holland-aangifte/
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
Een getuige kan onder eed worden gehoord, een verdachte nooit.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:
[..]
Volgens eerdere berichten waren er een aantal mensen naar voren gekomen maar hebben deze mensen geen aangifte gedaan. Oftewel: daar zal vermoedelijk niets te bewijzen zijn geweest.
Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft op de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef eborn het volgende:
Wat me overigens verbaasd is er dat bijna nergens wordt gerept over het feit dat een verdachte in de rechtszaak niet onder ede staat en dus ook geen enkele verplichting heeft om de waarheid te spreken. Sterker nog, je mag alles bij elkaar liegen, als je dat graag doet. Uiteraard kan een rechter eventuele valse verklaringen wel meenemen in de straf of strafmaat.
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:59 schreef vosss het volgende:
Wat ik bijzonder vind is dat die moeder niet vervolgd wordt wegens het hoereren van haar minderjarige dochter.
Dat is nu strafbaar en toen ook. Waarom gaat het OM niet tot vervolging over? Dat kunnen ze bij ernstige feiten ook zonder aangifte. Het hoereren van een kind lijkt mij vrij ernstig.
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat komt omdat je als verdachte niet verplicht kan worden om mee te werken aan je eigen veroordeling.
Ook niet aan bv de veroordeling van een broer/zus of ouder et cetera. Daar hoef je niet aan mee te werken.
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.quote:
#thevoicequote:Op zaterdag 1 november 2025 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daar hebben ze toch ook al jaren de tijd voor gehad? Het OM kiest er dan voor om iemand compleet kapot te maken omdat ie een paar moreel verwerpelijke sms'jes heeft gestuurd.
Ik snap het niet.
Amerika… het land waar een sex-offender gewoon president kan worden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef DrDentz het volgende:
In de VS zou hij ook wel op de sex offender lijst komen, daar kom je niet weg met dit soort grappen bij een minderjarige. Dan moet na zijn celstraf de hele wijk op de hoogte gebracht worden dat Marco B in de buurt komt wonen.
Dat kind wist niet beter maar dat zal ze waarschijnlijk nu pas gaan realiseren hoe vertieft haar moeder is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Al tig keer gezegd: Marco kan heel veel zeggen. Bewijzen zijn er nog niet gezien. En de rechters gaan er echt niks mee doen. Marco staat terecht: niet de moeder en de dochter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:51 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo circus? Moeder en dochter laten niet zien in de rechtszaal. Borsato stelt zich daarentegen kwetsbaar op en verschijnt wel. Als een schim van de grote ster die hij ooit was staat hij de pers te woord. Ik ben niet eens een fan van Borsato. Onpasselijk word ik van de verhalen die ik lees omtrent de moeder die haar eigen dochter seksueel uitbuitte. Heel bijzonder dat die dochter daar geen problemen mee had maar wel problemen had met Borsato's vermeende seksueel grensoverschrijdend gedrag.
En maar strelen over die prille borstjesquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit filmpje vond ik wel heftig
Gewoon live tijdens voice geloof ik meisje kusje geven en overal betasten
Mooie still Diaboolquote:Schermafbeelding-2025-11-01-110815
Geüpload: 4 minuten geleden
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijkenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:11 schreef r_one het volgende:
[..]
En maar strelen over die prille borstjes
[..]
Mooie still Diabool![]()
je krijgt half Nederland over je heen, die je beschuldigd van onwaarden en volstrekt niet relevante zaken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn meer klachten ingediend over Marco van grensoverschrijdend gedrag, maar die zijn toch weer ingetrokken. Dat was rond 2021 bij the voice.
En als je het circus hieromheen ziet, snap je wel waarom die vrouwen/meisjes het maar laten zitten.
En het kost ook geld natuurlijk, een dure advocaat die je verdedigd.
https://www.ad.nl/dossier(...)d-8a3d-67a2fb5290d1/
https://www.metronieuws.n(...)of-holland-aangifte/
Filmpje was al lang en breed gepost hier.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:15 schreef Diabool het volgende:
[..]
tsja bezoek gewoon de instagram pagina die vermeld staat in het plaatje dan kun je het filmpje bekijken
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:09 schreef Diabool het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit filmpje vond ik wel heftig
Gewoon live tijdens voice geloof ik meisje kusje geven en overal betasten
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Filmpje was al lang en breed gepost hier.
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:18 schreef Diabool het volgende:
[..]
ow echt, dat wist ik niet. in welk deel?
Allebei viezerikken ook een optie?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou komt Ctrl-V "maar die moeder stond niet terecht. marco is een viezerik" dus protip: bespaar je de moeite.
Nee.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:22 schreef matthijst het volgende:
[..]
Allebei viezerikken ook een optie?
ik kan het nergens vindenquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ergens de afgelopen 2, 3 dagen, moet je zelf maar even zoeken, ik hecht er niet zoveel waarde aan (en aan de reacties zeker niet), John de Mol en justitie kennelijk ook niet.
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:01 schreef eborn het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen verbaasd het me daarom dat alles wat de verdachte in deze zaak daarom beweerd als zoete koek wordt geslikt door het publiek. En ook dat er hier in bijvoorbeeld live-blogs bijna geen aandacht aan wordt besteed. Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening vormen, maar het lijkt nu soms wel alsof mensen denken dat de verdachte ook onder ede aan het verklaren is.
In de jaren ’70 werd er niet zo moeilijk gedaan over relaties tussen volwassenen en kinderen. Dat waren 'andere tijden'. Hoe heeft het destijds zo uit de hand kunnen lopen?quote:
SOG in NWS / Aangifte tegen Marco Borsato #12 twijfelachtige maquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef Diabool het volgende:
[..]
ik kan het nergens vinden
Voor mensen die het flimpje willen zien:
https://www.instagram.com/p/DQewkDZDYRA/
Ho, stop.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef ZanneG het volgende:
Moeder lijkt mij de kwade genius in dit verhaal, ik geloof dat dit meisje is misbruikt en dat haar moeder dit allemaal ensceneerde.
Dit meisje groeide op zonder enige sexsuele moraal en moeder exploiteerde haar als het ware.
Dit is de ideale situatie om sexuele roofdieren te lokken.
Dit meisje kon geen kant op, moeder maakte naakt fotos van haar, maakte sex filmpjes van haar en stuurde dit door naar Marco en wie weet wie nog meer.
En Marco laat dat gebeuren. Dat meisje zat vast in een slechte toxic situatie, Marco kwam daar dagelijks over de vloer en hij deed niets om haar hier uit te helpen.
Of Marco een sexueel roofdier is zullen we nooit weten, zulke dingen gebeuren altijd in het geniep en het is altijd "zij zegt, hij zegt"
Het is altijd heel moeilijk om te bewijzen maar dat dit meisje slachtoffer is van haar moeder, mannen en misschien ook wel van Marco daar twijfel ik niet aan.
Daar heeft het OM he-le-maal geen last vanquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Borsato kan gemakkelijk op meerdere punten onwaarheden de ether in slingeren.
Daarbij heeft hij er een belang bij om een bepaald beeld te scheppen, eentje waarbij hij zelf onschuldig is, en de schuld vooral bij een ander (de moeder) ligt.
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was toch ook de hele verdediging. Gewoon die moeder zoveel mogelijk proberen te besmeuren zonder concrete bewijzen. Vanuit de kant van de verdediging ook wel de enige optie die nog over was.
Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.
Was je vast effe pissen toen.
Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan heb je wat gemist: ik heb toch echt de verdediging óók de "bewijzen" van het OM onderuit zien schoffelen.
Was je vast effe pissen toen.
Wat precies heb je niet gesnapt aan mijn woordje 'óók'?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat vonden ze vast zelf ook. Ja maar zij dan is doorgaans niet het beste argument als dat geen partij is.
Als beste?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk bewijs vind je dat als beste onderuit geschoffeld is?
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?quote:
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij vindt niks “vies” aan de appjes en gedrag van Marco met een 15 jarige?
Ok
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef kree het volgende:
die ma had ook wijzer moeten zijn en Marco.
dat klopt natuurlijk. Maar al met al speelt ze ook wel een aardig verdachte rol hequote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ma staat deze ronde niet terecht. Marco wel.
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.quote:
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:52 schreef r_one het volgende:
[..]
SOG in NWS / Aangifte tegen Marco Borsato #12 twijfelachtige ma
Asje![]()
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kijk naar de intenties en het oogmerk.
Jij niet.
NIVEA.
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.
Wat denk je nou zelf? Serieus?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Diabool het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag hebben ze dat meisje in der roze truitje nog ondervraagd of borsato nog verder is gegaan met haar?
dat denk ik ook en hoewel Marco beter had moeten weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De verdediging heeft één deskundige opgevoerd die concludeerde dat er geen bewijs is dat het om een authentiek dagboek gaat.
Maar dat er geen bewijs is dat het authentiek is (volgens één deskundige), betekent niet dat aangetoond is dat het dagboek niet authentiek is.
Ik denk ook dat het dagboek nog steeds overeind staat als bewijsmiddel. Dat het door het meisje geschreven is en uit de periode van het misbruik komt wordt breed geaccepteerd. En dat van die tijdsperiode is ook belangrijk. Er was toen nog geen mot tussen Marco Borsato en de moeder. Iets dat weer betekent dat de tekst niet beïnvloed is.
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.
De intentie van appen: misschien moet je even met jezelf spelen?
De intentie van appen: een goede vrijpartij is wat je nodig hebt.
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Wanneer is die gekke moeder aan de beurt dan?
Dat heeft ze al gedaan bij John en Yvonne,quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef kree het volgende:
[..]
en dit ja laat haar haar verhaal ook maar eens doen.
ja oftewel komt te laat. En kwaad is sowieso toch al geschied tegen Marco.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Borsato heeft een tegenaangifte gedaan tegen de nu 26-jarige vrouw wegens smaad en laster. Volgens hem is er sprake van een wraakactie en een valse aangifte. Ook heeft hij aangifte gedaan tegen de moeder, wegens uitlokking en medeplichtigheid. Die zaken zullen pas beginnen als deze rechtszaak tegen hem is afgerond.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-vragen-vrijspraak
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
En wat dan je -heel serieus- dan zelf, of ze dat wel of niet gedaan hebben?quote:
Niks geen deskundigequote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.
Dat doet het OM op basis van de bevindingen van deskundigen in Lausanne en Maastricht.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en het OM heeft voor het gemak zélf maar even geconcludeerd dat het dagboek betrouwbaar is. Niks geen deskundige.
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef r_one het volgende:
[..]
De intentie van "kom er zo aan, gaan we lekker samen sexen"
De intentie van "ben je al nat, lekker geyl ding?"
Conclusie "dagboek is betrouwbaar" is getrokken door het OMquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dagboek is onderzocht door handschriftexperts in Lausanne.
Ze konden alleen niet concluderen dat het vervalst was, maar ook niet of het authentiek was.quote:
QEDquote:
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha. Dus jij appt kinderen van je vrienden ook weleens dat ze even lekker moeten gaan sexen en masturberen?
Niks geks aan. Maakt je geen viespeuk
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:21 schreef matthijst het volgende:
De intenties van: ik kan niet zoenen. Aan billen zitten kan wel.
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet meer om het dagboek.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 01:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Lijkt me sterk: 246 oud ging over aanranding onder dwang.
Van dwang (bedreiging met geweld of andere feitelijkheid) lijkt me hier totaal geen sprake.
Dus nee.
[..]
We hebben het dus over:
[..]
Correct?
En jij kwalificeert het appje waarin hij Asmara (15) het idee aan de hand doet om zichzelf te bevredigen om stress kwijt te raken als "aanranding" ex art. 247 lid 1 Sr.
Correct?
Want dat appje getuigt volgens jou zonder enige twijfel van een seksuele handeling (in de zin van 247 Sr) gepleegd door Marco..
Correct?Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
dat doen ze ook en denk dat dat de waarheid is van de dochter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.
Hmmm... de afwezigheid van iets wil niet zeggen dat het geopperde niet zo kan zijn. Het vergt veel moed en inzet om een zedenzaak aan te spannen. Dat doen, wil weer niet zeggen dat de feiten dan ook zo zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:27 schreef Nia het volgende:
Als Marco zo'n roofdier was, waarom zijn er dan niet meer aanklachten tegen hem ingediend?
Dat kan dat de rechters het zo zien. Maar ik verwacht het eigenlijk niet. En dan kan Marco zeker in hoger beroep gaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.
Anyway de aanklacht hebben we nu vastgesteld: onzedelijk betasten van een minderjarige (dit is ontucht) en hij wordt daarvoor vervolgd op grond van artikel 247 Sr. Gezien de formulering van de aanklacht verwacht ik dat die appjes in deze zaak dan belangrijk steunbewijs zullen zijn. Waarom denk ik dat? Icm de aanrakingen, andere rare uitingen, lingerie kopen, etc laat het zijn seksuele intenties zien.
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij ziet het OM dat dagboek nog steeds als belangrijkste steunbewijs.
Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggenquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik vind het hebben van een goede nachtrust op een gegeven moment toch iets belangrijk dan blijven reageren op iemand die er alleen maar stromaredeneringen op nahoudt.
*zucht*quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is veel meer over de appjes gegaan, die ook als bewijs worden aangedragen.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef r_one het volgende:
Hier laat ik het bij.
Heb m'n punt al lang en breed gemaakt.
We gaan het zien.
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben hier al Marco genoemd maar ik ben Marco niet.
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zeiquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Carry Knoops was bij Pauw en De Wit. Pauw vroeg hiernaar.
Volgens Knoops ging dit om een spelletje dat in de familie gespeeld werd waarbij ze elkaar op de billen tikten.
Sterke verdediging hoor...
Naakt tikkie spelen met een kindquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
De kop van Jeroen ook, toen ze dat zei
staan die appjes ergens eigenlijk online, of een samenvatting ervan?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt.
Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
*zucht*
Bewijs van wat?
De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
Marco is niet aangeklaagd voor het uiten van schunnige taal.
[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij zegt dat Marco geen viespeuk is, ondank zn vunzige appjes.
Die jij schijnbaar normaal vindt om naar een 15-jarige dochter van je vrienden te sturen.
Zou het eens proberen van de week, eens kijken of je al dan niet op de eerste hulp belandt.
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
Kun je niet lezen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je niet lezen? Het wordt als bewijs aangedragen, dat wil niet zeggen dat het als bewijs wordt gezien.
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
ik ben het toch meer met jou eens.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Geen viespeuk in de zin dat hij ontuchtige handelingen heeft gepleegd zoals hem ten late is gelegd (seksueel/sensueel aanraken borsten/billen/vagina).
[..]
Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef r_one het volgende:
[..]
*zucht*
Bewijs van wat?
De appjes bevatten geen enkel bewijs dat er onmiskenbaar ontuchtige handelingen gepleegd zijn.
Marco is niet aangeklaagd voor het uiten van schunnige taal.
[..]
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?
Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja duh er ís ook geen bewijs, zoals vaak bij zedenzaken.
Had je filmpjes verwacht van Marco's hand tussen d'r benen, string aan de kant aan het schuiven?
Die hele zaak draait om hij zegt/zij zegt, waarbij het dagboek beschrijft wat Marco volgens haar deed en de appjes van Marco laten zien hoe hij met een 15-jarig omgaat: vunzig.
quote:
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:04 schreef kree het volgende:
[..]
mss wilde ze dat wel of was het beetje door ma opgedragen van doe niet te moeilijk enzo?
klopt en idd dat had Marco beter moeten weten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kan, maar elk normaal persoon snapt dat dat bij 15-jaar nogal dubieus is?
Marco had beter moeten weten.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:02 schreef matthijst het volgende:
NB: dit maakt hem niet schuldig, want ik geloof het ook niet.
nouja zielig verhaal niet zo, de waarheid vertellen wellicht wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Wel benieuwd of die smaad-zaak nog wordt doorgezet als Marco wordt vrijgesproken.
Zou zelf bij alle talkshows gaan zitten, beetje zielig verhaal ophangen en het daar verder bij laten.
Waarom haal je die uitspraak erbij? Daar krijgt iemand op straat zomaar een klap op de billen. Lijkt totaal niet op de zaak tegen Marco.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt 247 246 Sr ook "te ruim" uitleggen
https://deeplink.rechtspr(...)LI:NL:HR:2012:BX4288
rov 2.4![]()
(met dank aan @:KillemWieft)
Hier laat ik het bij.
We gaan het zien.
Zei ik pas ook al hoor: ik geloof niet dat hij wat gedaan heeft, maar door z'n vunzige gedrag denk ik dat hij er misschien wel een douw voor gaat krijgen:quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik snap het prima hoor.
Er is, zoals bij veel zedenzaken, geen hard bewijs.
Dus dan moet je kijken naar steunbewijs: is het aannemelijk dat Marco dit soort dingen kan hebben gedaan.
Wat hebben we:
- een dagboek
- appje dat ze best mooie billen heeft
- appje dat ze moet gaan masturberen om in slaap te komen
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze naakt was
- appje dat: wat het beste werkt is een goede vrijpartij
- appje dat zoenen niet kan, maar billen aanraken wel
Allemaal zijn woorden. En wat zegt hij nog meer?
"Ik vind het verschrikkelijk dat ze van mij walgt. En dat is ook niet waarom ik het gedaan heb"
En: zij roept blijkbaar gevoelens bij jou op [niet als vader]?
"Ja dat klopt, dat verandert, dat is een proces".
En: "nou ja, tussen haar benen aangeraakt, ik heb haar gestreeld. Het kan best zijn dat dat ongepast was, dat realiseer ik me heel goed".
Is die moeder een gestoorde? Zeker.
Spoort dat meisje niet? Inderdaad.
Hebben ze hem erin geluisd omdat ze kwaad op hem waren? Zou goed kunnen.
Maar door bovenstaande quotes ben ik benieuwd of hij ermee weg gaat komen.
Zelfs als hij niks strafbaars gedaan heeft (wat ik ook geloof).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |