Je zou denken dat na zo veel jaar dit soort posts zouden gaan vervelen.quote:Op maandag 3 november 2025 16:28 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik ben binnen
Binnen in m’n cel
Binnen in m’n ziel, van binnen
Binnen sinds de dag dat ik voor jou viel, binnen
Binnen sinds de dag dat ik jouw billen greep, binnen
Ik ben binnen
zoiets?
Ja klopt, maar dan nog?quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:25 schreef Vallon het volgende:
Weer wat geleerd over bewijsvoering in de strafzaak wat mij, ook niet mijn vak/gebied, best verbaasde.
tldr; De aangifte van "ontucht met een minderjarige" vormt voor het OM het bewijs. De rest, zo ja, is mits van toepassing, het steunbewijs.
Het wordt dan heel, heel erg ingewikkeld om - hoe dan; en met welk tegenbewijs ? - de aanklacht, te ontkrachten
--
Plasman (bij Pauw&Wit van 04nov25) stelde dat het bewijs voor het misdrijf ontucht voortkomt uit de aangifte van het vermeende slachtoffer; en het dagboekje met al het andere met wat men daarvan kan vinden, daarin het steunbewijs vormt. Het dagboekje vormt dus niet, zoals ik dacht, een bewijs op zichzelf.
Maakt (mij) ook duidelijk dat het OM dus op geen enkele wijze hier (enige) pogingen zal hebben ondernomen om de verdenking anders te onderzoeken dan dat dit zo is.
Plasman maakte imo nog wel een uitglijer door te stellen dat alle tegenwerpingen afkomstig zijn van (kamp) Borsato, net of dat je je als verdachte hierin niet mag verweren.
Ook bleek dat (het heimelijk opgenomen) 'tas op tafel gesprek', niet perse de periode betrof dat het meisje 15 jaar en in tijdlijn bezien, van een later moment kan zijn geweest. Ik vroeg mij zelf al eerder af wat nu van alles de chronologische tijdslijn was.
Wat Plasman dus allemaal betoogd, gaat dus over ondersteunend bewijs in de vorm van zelf gedane uitlatingen door Borsato en hij (Plasman) het volstrekt irrelevant vindt wat het meisje stelt of de omstandigheden waren.
Maw Borsato moet hangen. De stelling is een simpele, de vermeende slachtoffer was 15, dus minderjarig en dan vormt haar verklaring dat Borsato ontucht pleegde; het wettelijk bewijs voor dat misdrijf.
Saillant is dat 'men' opnieuw fragmentatische uitlatingen, als steunbewijs tot bewijs van aangifte, opnieuw letterlijk lijkt te (willen) interpreteren. Borsato noemde ergens iets van zichzelf in allerlei gradaties "ongepast" zonder dat feitelijk expliciet duidelijk is van wat precies, wanneer en hoe.
Plasman, gevraagd naar zijn verwachting, liet vagelijk doorschemeren dat de zaak op 04dec25 mogelijk zal door de rechter zal worden aangehouden wanneer die (intern) van oordeel gaat zijn dat Borsato schuldig is.
De verdediging zal dan immers een direct verzoek doen tot inzage van o.a. de tapgesprekken.
De andere optie is vrijspraak en het dan gelijk klaar is (en het OM in herhaling van zetten, mogelijk hoger beroep kan aantekenen).
Onverlet, zal het vermeende slachtoffer in haar behoefte tot erkenning, nergens iets mee(r) opschieten en Borsato (ooit opgeleid tot kok) zal hooguit weer ergens in een spoelkeuken zijn tranengezang ten gehore brengen.
Borsato had, volgens Plasman, de klacht van het vermeende slachtoffer 'gewoon' moeten erkennen en dan zou er geen zaak zijn geweest. Hierbij elke "integriteit" negerend dat een verdachte niet iets dergelijks fundamenteels kan bekennen als de ontucht niet heeft plaatsgevonden.
Strikt juridisch, lijkt mij die inzage tot gesprekken ook onzinnig wanneer het zo zou zijn dat de aangifte, het bewijs vormt en al het andere (daarna - inclusief dagboek, appjes, intenties, taps, mores en onderlinge verstand(s)verhoudingen) slechts van toepassing is mits dat dient tot steunbewijs.
Wat dan ook gezegd wordt, het kan immers nooit de aangifte "onwaar" maken.
Best heel ingewikkeld om als verdachte dan aan te tonen dat je iets niet hebt gedaan (wanneer de aangifte het ultieme bewijs vormt). Ik snap (nu) ook dat Borsato zijn indringend verzoek doet aan de rechter dat het niet waar is wat hem wordt verweten.
Wie is die Joodse zanger?quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Zangles op niveau is ¤1500,-
Vioolles op top niveau is ¤2000,-
Drumles is goedkoop want leerling moet een afgesloten oefenruimte hebben.
Muzikale theorie is minimaal twee uur per week. Solvage, noemen ze geloof ik dat is drie/vier uur per week.
En wat zijn nu hun idolen anno 2025?
S10 met een knettergekke familie, en Bente haar BBF, en miss Hazes.
Roxy die niet kan zingen.
Bankzitters en snelle.
Echt culture armoede.
En we hadden een goede zanger, maar die is Joods en moet kapot.
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.quote:Op dinsdag 4 november 2025 00:25 schreef Vallon het volgende:
De aangifte van "ontucht met een minderjarige" vormt voor het OM het bewijs.
Ook ondersteunend bewijs moet wettig en overtuigend zijn, wil het als "bewijs" kunnen dienen. Het is in de eerste plaats de taak van het OM om dat onomstotelijke bewijs te leveren (niet aan de aangeklaagde om zijn onschuld te bewijzen).quote:De rest, zo ja, is mits van toepassing, het steunbewijs.
Het wordt dan heel, heel erg ingewikkeld om - hoe dan; en met welk tegenbewijs ? - de aanklacht, te ontkrachten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:quote:Borsato had, volgens Plasman, de klacht van het vermeende slachtoffer 'gewoon' moeten erkennen en dan zou er geen zaak zijn geweest.dus
(ja Asmara, ik erken dat ik je slipje opzij heb geschoven en je vagina heb betast en gestreeld toen je nog 15 was, sorry)
[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 04-11-2025 02:04:25 ]r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Eloi Youssef, bizar geweldige muziek.quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.
Die verklaringen moeten wel wettig en overtuigend bewezen worden, willen ze als 'bewijs' worden aangemerkt. Hiaten en inconsistenties in tijdspaden, vage of ambivalente beschrijvingen van het gebeurde, omstandigheden waaronder het gebeurde zou hebben plaatsgevonden, etc. kunnen dat 'bewijs' dunner maken. Tot aan flinterdun aan toe.
Het OM mag er niet automatisch vanuit gaan dat die verklaringen ook dé waarheid is, ze zullen dat nader (en verdomd goed) moeten motiveren. En dat is -omdat er doorgaans geen derden bij aanwezig zijn geweest die het kunnen bevestigen of kunnen tegenspreken- verdomd lastig en lang geen uitgemaakte zaak.
Vandaar dat in dit soort zaken toevlucht wordt gezocht in ...
[..]
Ook ondersteunend bewijs moet wettig en overtuigend zijn, wil het als "bewijs" kunnen dienen. Het is in de eerste plaats de taak van het OM om dat onomstotelijke bewijs te leveren (niet aan de aangeklaagde om zijn onschuld te bewijzen).
De verdediging staat het dan vervolgens vrij om gaten in de motivatie van het OM te schieten. Vb: Van koppen en het dagboek.
Daarnaast kan de verdediging eigen (tegen)bewijs aanleveren die niet direct betrekking heeft op ontkrachten van het steunbewijs, als wel twijfel te zaaien bij de rechter. Vb: de mores binnen het gezin en de vette knipoog van moeder.
Wat het OM dan weer af mag doen als "niet relevant".
Alles overwegende zal de rechter dan al het bewijs wegen en tot een oordeel komen: is ontucht, zoals ten laste gelegd, de feiten die limitatief zijn opgesomd, wettig en overtuigend bewezen?
Zo ja: schuldig (en strafmaat volgt, na bepaling of het strafbare de dader ook kan worden aangerekend)
Zo nee: vrijspraak
Maar er is ook nog een derde mogelijkheid.Kleine berekening wat Marco Borsato ondertussen verloren is aan inkomsten door dit, 9 miljoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:
[..]dus
(ja Asmara, ik erken dat ik je slipje opzij heb geschoven en je vagina heb betast en gestreeld toen je nog 15 was, sorry)
Negen miljoen….
Negen miljoen, ik hoop dat Nathalie en haar dochter wat financiële reserves hebben.
Mijn dochter is gek van Racoon, maar never ever dat daar zo’n idiote zaak uitkomt.
Kan je ook normaal doen?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eloi Youssef, bizar geweldige muziek.
Zegt jullie idioten niks. Google ff.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk de (in de aangifte opgenomen) verklaringen van de dochter, aangeefster.
Die verklaringen moeten wel wettig en overtuigend bewezen worden, willen ze als 'bewijs' worden aangemerkt.
Plasman deed het "tegenbewijs" af dat dit allemaal één en alleen afkomstig was vanuit kamp Borsato (met imo dus onbenoemd daarin de suggestie dat het opgevoerde zaken treft die zelf niets zullen afdoen aan de - immers - bewezen aangiftequote:...
Daarnaast kan de verdediging eigen (tegen)bewijs aanleveren die niet direct betrekking heeft op ontkrachten van het steunbewijs, als wel twijfel te zaaien bij de rechter. Vb: de mores binnen het gezin en de vette knipoog van moeder.
Wat het OM dan weer af mag doen als "niet relevant".
Yep en als advocaat, op zoek naar de verloren erkenning, is dat trommelen in een andere maatvoering.quote:Het gemak waarmee Plasman deze zaak een kat-in-het-bakkie vindt, is niet echt professioneel van Plasman. Hij zou beter moeten weten. Dat betekent niet dat hij per definitie ONgelijk heeft maar zeker niet per definitie GELIJK.
Maar wat Plasman hier stelt, slaat gewoon als een lul op een drumstel:
[..]
Plasman moet niet zo dom lullen. Van Koppen behoort helemaal niet tot een 'kamp', dat kan die zich helemaal niet permitteren. Dat-ie geregeld kritiek levert op het onderzoek van het OM, maakt hem nog geen kamplid van de verdachte partij.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
:
Plasman deed het "tegenbewijs" af dat dit allemaal één en alleen afkomstig was vanuit kamp Borsato
Wat heeft dit met de rechtszaak Borsato te maken?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pilletje niet genomen vanavond?quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Zangles op niveau is ¤1500,-
Vioolles op top niveau is ¤2000,-
Drumles is goedkoop want leerling moet een afgesloten oefenruimte hebben.
Muzikale theorie is minimaal twee uur per week. Solvage, noemen ze geloof ik dat is drie/vier uur per week.
En wat zijn nu hun idolen anno 2025?
S10 met een knettergekke familie, en Bente haar BBF, en miss Hazes.
Roxy die niet kan zingen.
Bankzitters en snelle.
Echt culture armoede.
En we hadden een goede zanger, maar die is Joods en moet kapot.
Wel naakt schoonmaken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 07:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Gaat nergens meer over dit.
Ff schoonmaakbeurt?
Die wilde toch zelf niet meer?quote:Op dinsdag 4 november 2025 02:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 4 november 2025 10:08 schreef Droopie het volgende:
Blijkbaar heeft Marco ook gezegd tijdens het tas gesprek wat hij gedaan heeft "megaongepast" is.
Volgens mij zijn beide partijen het er wel over eens dat de zaak aangehouden wordt en de 500 uur tapes onderzocht gaan worden.
Volgens Plasman bestaan die 500 uur grotendeels uit normale gesprekken met vriendinnen.
Ja het ziet er allemaal niet goed uit voor hem. Plasman legde nog uit dat Borsato ook nog had kunnen toegeven dat één en ander was voorgevallen ná haar 15e, dat zou tactisch best handig geweest zijn. Maar nee hij blijft volharden dat er nooit wat gebeurd is, en dat is samen met zijn eigen 'zwaar ongepast' uitspraken niet erg plausibel meer.quote:Op dinsdag 4 november 2025 15:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 12:12. Borsato zegt zelf 'zwaar ongepast' en 'als je er met een loep naar kijkt, en dingen isoleert, ziet het er zeer naar uit'.
Dat tas op tafel-gesprek is nog slechter voor de positie van Borsato dan we aanvankelijk dachten.
Hij heeft ook nog gewoon miljoenen op de bank. Daarmee kan je je tot je hoogbejaard bent aan kinderen gaan vergrijpen in Thailand. Daar lopen wel meer Marco’s rond.quote:Op dinsdag 4 november 2025 16:36 schreef DrDentz het volgende:
Ze doen ook net alsof hij de doodstraf krijgt. Kom op, een paar maandjes brommen maar, volgend jaar kerst weer op vrije voeten, dan kan hij van zijn royalties gaan leven in een huisje in Italië, waar iedereen wat aanrakeriger is.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog gewoon miljoenen op de bank. Daarmee kan je je tot je hoogbejaard bent aan kinderen gaan vergrijpen in Thailand. Daar lopen wel meer Marco’s rond.
Zie het probleem niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |